abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:37:52 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203475536
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wil zelf mijn kinderen ook graag op een protestants christelijke school zetten ondanks dat ik geen lid meer ben van zo een kerk naar mijn weten.
Waarom in godsnaam?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:38:29 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203475540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:15 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zoek een partij die dit wil invoeren. Of zal ik er maar een oprichten? Wie stemt voor mij?

Je wilt veel dingen helemaal gratis hebben dus dan zou ik aanraden om op de SP te stemmen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 februari 2022 @ 17:39:31 #253
414785 sirdanilot
pi_203475554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je wilt veel dingen helemaal gratis hebben dus dan zou ik aanraden om op de SP te stemmen.
Ik stem daar soms op. Afgelopen keer wel GL gestemd maar dat ga ik niet meer doen.

Ik heb niet 1 vaste partij waar ik altijd op stem want de SP heeft ook zat gedonder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 februari 2022 @ 17:42:28 #254
414785 sirdanilot
pi_203475586
En alle partijen hebben 'gratis' in hun verkiezingsprogramma. Dat is echt niet iets wat alleen linkse partijen hebben.

Bij de VVD doen ze aan zoetmakertjes zoals hypotheekrenteaftrek, afschaffing dividendsbelasting, extra asfalt her en der, en allerhande goedmakertjes voor huizenbezitters.

En misschien bij een linkse partij de dingen die ik had voorgesteld.

Alle partijen dienen uiteindelijk de begroting sluitend te kunnen krijgen maar dat is pas als je gaat meeregeren. Enige blik op het realistisch houden van de wensen is natuurlijk wel zo handig maar je hoeft je verkiezingsprogramma echt niet door te rekenen hoor. Dat doen andere instanties wel zoals het CPB en dan zijn rechtse partijen lang niet altijd 'zuiniger' dan linkse, dat is echt een fabeltje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:44:49 #255
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203475615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik stem daar soms op. Afgelopen keer wel GL gestemd maar dat ga ik niet meer doen.

Ik heb niet 1 vaste partij waar ik altijd op stem want de SP heeft ook zat gedonder.
Dat probleem heb ik al jaren. Iedereen wel denk ik.
Er zullen weinig mensen zijn die het 100% eens zijn met de partijstandpunten.

Ik heb vorig jaar op de SP gestemd, maar op veel punten zijn ze me toch iets te links. Maar uit verzet tegen neoliberalisme heb ik er toch op gestemd.

Volgens de kieswijzer had ik op de PvdA moeten stemmen, maar ik ga die partij niet belonen voor hun afbraakbeleid van de afgelopen jaren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 februari 2022 @ 17:46:03 #256
414785 sirdanilot
pi_203475629
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat probleem heb ik al jaren. Iedereen wel denk ik.
Er zullen weinig mensen zijn die het 100% eens zijn met de partijstandpunten.

Ik heb vorig jaar op de SP gestemd, maar op veel punten zijn ze me toch iets te links. Maar uit verzet tegen neoliberalisme heb ik er toch op gestemd.

Volgens de kieswijzer had ik op de PvdA moeten stemmen, maar ik ga die partij niet belonen voor hun afbraakbeleid van de afgelopen jaren.
De regeringen-Rutte hebben zo veel vernield dat niemand ooit op een partij zou moeten stemmen die met hen heeft meegeregeerd vind ik inmiddels.

Vandaar dat ik ook niet opnieuw GL zal stemmen of andere dergelijke partijen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 18:10:28 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203475867
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De regeringen-Rutte hebben zo veel vernield dat niemand ooit op een partij zou moeten stemmen die met hen heeft meegeregeerd vind ik inmiddels.

Vandaar dat ik ook niet opnieuw GL zal stemmen of andere dergelijke partijen.
GL heeft niet meegeregeerd met Rutte, he? |:(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 10:39:08 #258
414785 sirdanilot
pi_203484687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
GL heeft niet meegeregeerd met Rutte, he? |:(
Ze hebben wel meegestemd met sommige zaken denk bijvoorbeeld aan het leenstelsel
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203484702
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
GL heeft niet meegeregeerd met Rutte, he? |:(
Via het Kunduz akoord hebben ze wel gedoogsteun verleend voor een bepaalde periode.

Mede daardoor zijn ze verantwoordelijk voor het afschaffen van de studiefinanciering en het invoeren van het leenstelsel. Daar waar ze nu op terugkomen overigens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203484739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
GL heeft niet meegeregeerd met Rutte, he? |:(
Hebben in een aantal gevallen toch wel steun verleend? Rutte had in de 1e kamer niet altijd een meerderheid en was dus ook afhankelijk van andere partijen dan D66, CU en CDA.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:05:12 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203484981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ze hebben wel meegestemd met sommige zaken denk bijvoorbeeld aan het leenstelsel
Iedere partij heeft zo ongeveer, op een bepaald punt, meegestemd met de diverse kabinetten van Rutte maar dat was niet je uitspraak
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:06:29 #262
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203484998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hebben in een aantal gevallen toch wel steun verleend? Rutte had in de 1e kamer niet altijd een meerderheid en was dus ook afhankelijk van andere partijen dan D66, CU en CDA.
Dat is geen meeregeren, iets wat ze nu juist altijd kwalijk genomen wordt (ook door mij) is juist dat ze nooit verantwoording nemen voor het beleid en meeregeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 11:06:41 #263
414785 sirdanilot
pi_203485004
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Iedere partij heeft zo ongeveer, op een bepaald punt, meegestemd met de diverse kabinetten van Rutte maar dat was niet je uitspraak
Ik heb ook niet gezegd dat ze in de regering zaten. Ik snap na het nalezen wel dat je dat zo hebt gelezen, waarvoor mijn welgemeende en oprechte excuses.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:08:37 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203485030
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ze in de regering zaten. Ik snap na het nalezen wel dat je dat zo hebt gelezen, waarvoor mijn welgemeende en oprechte excuses.
Oh, dat is niet nodig :P

Probleem blijft echter dat vrijwel iedere partij vroeg of laat wel eens met de regering meegestemd heeft wat ook niet zo vreemd is in ons systeem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:13 #265
414785 sirdanilot
pi_203485045
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

Probleem blijft echter dat vrijwel iedere partij vroeg of laat wel eens met de regering meegestemd heeft wat ook niet zo vreemd is in ons systeem.
' Wel eens' is natuurlijk wat anders dan bij een cruciaal punt in de geschiedenis zoals het leenstelsel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:51 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203485054
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
' Wel eens' is natuurlijk wat anders dan bij een cruciaal punt in de geschiedenis zoals het leenstelsel.
Voor jou is dat mischien een cruciaal punt, voor mij niet ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203485289
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is geen meeregeren, iets wat ze nu juist altijd kwalijk genomen wordt (ook door mij) is juist dat ze nooit verantwoording nemen voor het beleid en meeregeren.
Maar je bent toch wel verantwoordelijk voor maatregelen die je hebt gesteund? Je zit dan nota bene in een luxe positie, aangezien je niet tekent voor een heel akkoord, maar werkt met het menukaart-model en steunt wat je leuk vindt (en niet steunt wat je niet leuk vindt).
pi_203487075
https://tpo.nl/2022/02/03(...)eft-de-schijn-tegen/

'Netjes' blijft altijd wel lastig, omdat normaal gesproken iemand anders bepaalt wat netjes is en wat niet. Ik durf te wedden dat 90% van JA21 het geen enkel probleem vindt om met Le Pen, Orban, etc. samen te werken. Ze zijn om die reden ook nooit bij FVD weggegaan, maar alleen vanwege het coronastandpunt en de appjes van de jeugdorganisatie. Alleen in Nederland val je dan direct buiten de groep die 'netjes' is.
pi_203487173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
https://tpo.nl/2022/02/03(...)eft-de-schijn-tegen/

'Netjes' blijft altijd wel lastig, omdat normaal gesproken iemand anders bepaalt wat netjes is en wat niet. Ik durf te wedden dat 90% van JA21 het geen enkel probleem vindt om met Le Pen, Orban, etc. samen te werken. Ze zijn om die reden ook nooit bij FVD weggegaan, maar alleen vanwege het coronastandpunt en de appjes van de jeugdorganisatie. Alleen in Nederland val je dan direct buiten de groep die 'netjes' is.
Ik denk dat die appjes en het coronastandpunt de spreekwoordelijke druppel waren. Er zal wel weer onvrede en meningsverschillen geweest zijn. Het zal ongetwijfeld ook lastig samenwerken zijn met Baudet.

JA21 zit Europees in elk geval met o.a. de N-VA in een fractie en niet met Vlaams Belang. Vraag is nog even wat Orban gaat doen.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 15:55:53 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_203489139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar je bent toch wel verantwoordelijk voor maatregelen die je hebt gesteund? Je zit dan nota bene in een luxe positie, aangezien je niet tekent voor een heel akkoord, maar werkt met het menukaart-model en steunt wat je leuk vindt (en niet steunt wat je niet leuk vindt).
Exact waarom er zoveel kritiek is op het feit dat GL wel zaken steunt maar nooit aan de regering deelneemt. Maar ze zijn natuurlijk niet de enigen voor wie dat opgaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_203493354
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dat heb ik met Baudet.
Wat vind je hier dan van?
twitter
pi_203494287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Exact waarom er zoveel kritiek is op het feit dat GL wel zaken steunt maar nooit aan de regering deelneemt. Maar ze zijn natuurlijk niet de enigen voor wie dat opgaat.
Daar heb ik niet zoveel problemen mee. Maar het past natuurlijk niet als zo'n partij gaat lopen mekkeren over een maatregel die ze zelf hebben gesteund. Ook al was dat in ruil voor wat anders. Dan heb je blijkbaar niet goed genoeg onderhandeld en ergens voor getekend waar je niet achter staat.

Prima overigens verder als partijen opereren vanuit de oppositie. Je kunt niet allemaal in de regering gaan zitten. En vanuit de oppositie kun je ook proberen op punten iets binnen te halen, het kabinet jouw richting op te krijgen (al is het maar een beetje), etc.
pi_203516577
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kun je stoppen met die fabeltjes? Er zit op windparken al jaren geen subsidie meer (itt wat een kerncentrale nodig zal hebben).
https://www.rvo.nl/onderw(...)iering-windprojecten
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203533251
Nette rechtse partijen bestaan niet. Net zo min nette linkse partijen bestaan. Aan de flanken zitten lokt altijd radicalisme uit.
pi_203533256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
https://tpo.nl/2022/02/03(...)eft-de-schijn-tegen/

'Netjes' blijft altijd wel lastig, omdat normaal gesproken iemand anders bepaalt wat netjes is en wat niet. Ik durf te wedden dat 90% van JA21 het geen enkel probleem vindt om met Le Pen, Orban, etc. samen te werken. Ze zijn om die reden ook nooit bij FVD weggegaan, maar alleen vanwege het coronastandpunt en de appjes van de jeugdorganisatie. Alleen in Nederland val je dan direct buiten de groep die 'netjes' is.
Ja21 is vooral spruitjeslucht-rechts. Van die rancuneuze figuren met 0 charme.
pi_203533280
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
https://tpo.nl/2022/02/03(...)eft-de-schijn-tegen/

'Netjes' blijft altijd wel lastig, omdat normaal gesproken iemand anders bepaalt wat netjes is en wat niet. Ik durf te wedden dat 90% van JA21 het geen enkel probleem vindt om met Le Pen, Orban, etc. samen te werken. Ze zijn om die reden ook nooit bij FVD weggegaan, maar alleen vanwege het coronastandpunt en de appjes van de jeugdorganisatie. Alleen in Nederland val je dan direct buiten de groep die 'netjes' is.
Er zit nogal een verschil tussen Le Pen en Orban. Le Pen is als Wilders en daar valt niet mee samen te werken en die zijn in sommige punten ronduit racistisch.
Orban is conservatief maar heeft een ruime meerderheid van zijn land achter zich. Hij wordt aan alle kanten zwart gemaakt vanuit vnl. Brussel, in dat kader begrijpelijk dat ie soms om zich heen schopt.
Gelukkig hield hij in 2015 zijn poot stijf en sloot op eigen initiatief alle buitengrenzen anders was de vluchtelingenstroom naar het Westen nog veel groter geweest.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 6 februari 2022 @ 07:25:31 #277
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203533332
quote:
Er worden steeds vaker grote windparken in de markt gezet zonder SDE-subsidie.
pi_203533342
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Er worden steeds vaker grote windparken in de markt gezet zonder SDE-subsidie.
https://nos.nl/artikel/23(...)ee-tijdelijk-feestje
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 6 februari 2022 @ 07:33:44 #279
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203533351
quote:
Ja, de olieprijs was toen ook even negatief. Wat is je punt?
pi_203533946
Links en rechts, achterhaalde termen uit de vorige eeuw. :')

Volt is de weg vooruit. :Y
Dat is de partij voor moderne Nederlanders.
pi_203533995
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 06:39 schreef theunderdog het volgende:
Nette rechtse partijen bestaan niet. Net zo min nette linkse partijen bestaan. Aan de flanken zitten lokt altijd radicalisme uit.
Inderdaad. Zowel links als rechts heeft in het verleden mensen "netjes" opgeruimd.

:r
pi_203538428
Het punt is niet links of rechts, dat begrip is trouwens in Nederland vrij vaag en loopt eigenlijk bij vrijwel alle partijen door elkaar heen, wellicht uitzondering is dat je bij SP vrij weinig rechts tegenkomt, ik zou eerder zeggen de meeste partijen zijn volstrekt inhoudsloos, en veel belangrijker is de oorzaak:

-Het Nederlandse politieke systeem berust enorm op het verkrijgen van stemmen, dit is bullshit, waarom die enorme drang om veel zetels te krijgen? Juist om eventueel te kunnen reageren, en stempels te kunnen drukken, is dit zo goed?
-De rol van volksvertegenwoordiger is extreem naar achter geschoven, iedereen die in 2e kamer zit dient extreem in de order mee te lopen, doe je dat niet dan ben je een paria, je word er uit gegooid, verbannen, en op zijn best blijf je een splinterpartij in de marge.
-Partijprogramma's zijn een dom concept uit vervlogen tijden, niemand houd zich eraan, en het zijn slechts loze beloftes, daarnaast zijn ze ook nog eens geschreven om zo goed mogelijk uit de stemwijzer te komen.

Persoonlijk vind ik dat we gewoon van de hele partij politiek af moeten, na de verkiezingen bepalen de eerste en tweede kamer gezamenlijk de Ministers, de rol van de Minister President dient inhoudelijk anders te worden, niet langer de machtige man, maar de persoon die de rust bewaard en de Ministers adviseert een beetje zoals een Burgemeester. Overigens acht ik de kans groot dat we hier toch wel naar toe gaan, het aantal kleine partijen blijft toenemen en het is nu al bijna niet meer te doen in de huidige opzet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203538658
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:36 schreef raptorix het volgende:
Het punt is niet links of rechts, dat begrip is trouwens in Nederland vrij vaag en loopt eigenlijk bij vrijwel alle partijen door elkaar heen, wellicht uitzondering is dat je bij SP vrij weinig rechts tegenkomt, ik zou eerder zeggen de meeste partijen zijn volstrekt inhoudsloos, en veel belangrijker is de oorzaak:

-Het Nederlandse politieke systeem berust enorm op het verkrijgen van stemmen, dit is bullshit, waarom die enorme drang om veel zetels te krijgen? Juist om eventueel te kunnen reageren, en stempels te kunnen drukken, is dit zo goed?
-De rol van volksvertegenwoordiger is extreem naar achter geschoven, iedereen die in 2e kamer zit dient extreem in de order mee te lopen, doe je dat niet dan ben je een paria, je word er uit gegooid, verbannen, en op zijn best blijf je een splinterpartij in de marge.
-Partijprogramma's zijn een dom concept uit vervlogen tijden, niemand houd zich eraan, en het zijn slechts loze beloftes, daarnaast zijn ze ook nog eens geschreven om zo goed mogelijk uit de stemwijzer te komen.

Persoonlijk vind ik dat we gewoon van de hele partij politiek af moeten, na de verkiezingen bepalen de eerste en tweede kamer gezamenlijk de Ministers, de rol van de Minister President dient inhoudelijk anders te worden, niet langer de machtige man, maar de persoon die de rust bewaard en de Ministers adviseert een beetje zoals een Burgemeester. Overigens acht ik de kans groot dat we hier toch wel naar toe gaan, het aantal kleine partijen blijft toenemen en het is nu al bijna niet meer te doen in de huidige opzet.
Wat een onzin. Geen partijpolitiek = nog maar een stuk of 30 kamerleden, meer mensen krijgen nauwelijks stemmen.

En dat partijprogramma's niet kloppen: ik heb het van dit akkoord nog niet uitgezocht gezien, maar van het vorige regeerakkoord kwam alles op 1 punt na (de dividendbelasting) volledig uit minstens 1 van de 4 partijprogramma's, een bewijs dat die programma's er juist extreem veel toe doen.

En ja, gelukkig is er wel wat fractiediscipline. Als fractielid zet je namelijk je handtekening onder een coalitie-akkoord. Zo'n handtekening staat ergens voor. Als dat er niet meer is, hou je een onregeerbare puinhoop over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203538684
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een onzin. Geen partijpolitiek = nog maar een stuk of 30 kamerleden, meer mensen krijgen nauwelijks stemmen.

En dat partijprogramma's niet kloppen: ik heb het van dit akkoord nog niet uitgezocht gezien, maar van het vorige regeerakkoord kwam alles op 1 punt na (de dividendbelasting) volledig uit minstens 1 van de 4 partijprogramma's, een bewijs dat die programma's er juist extreem veel toe doen.
Ja in een periode van vrijwel alleen uitgeven is het niet zo moeilijk om concensus te vinden, probeer dat maar eens als er op de centen gelet moet worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203538738
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja in een periode van vrijwel alleen uitgeven is het niet zo moeilijk om concensus te vinden, probeer dat maar eens als er op de centen gelet moet worden.
Dan blijkt het vaak juist makkelijker, regeringen die samen bezuinigen houden elkaar vaak stevig vast en trekken echt samen op. En zo veel gaf Rutte III trouwens niet uit.


En probeer maar eens met allemaal losse mensen een regering te vormen die gaat bezuinigen. Dat wordt 3 jaar polderen voor elke wet of bezuiniging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 februari 2022 @ 14:02:39 #286
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_203538876
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, de olieprijs was toen ook even negatief. Wat is je punt?
Dat als je olie maar hard genoeg subsidieert, windmolens vanzelf onrendabel worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203538927
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan blijkt het vaak juist makkelijker, regeringen die samen bezuinigen houden elkaar vaak stevig vast en trekken echt samen op. En zo veel gaf Rutte III trouwens niet uit.

En probeer maar eens met allemaal losse mensen een regering te vormen die gaat bezuinigen. Dat wordt 3 jaar polderen voor elke wet of bezuiniging.
Nee dat Rutte niet veel uitgaf zien we aan de deplorabele staat waarin we nu leven, LOL
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203539259
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee dat Rutte niet veel uitgaf zien we aan de deplorabele staat waarin we nu leven, LOL
Dus eerst is Rutte III een tijd van alleen maar geld uitgeven en een post later weer niet? Je zult toch moeten kiezen, vrees ik.

Feit is gewoon dat Rutte III een behoorlijk afgewogen regeerakkoord had waar op de afschaffing van de dividendbelasting na letterlijk elke zin uit minstens 1 partijprogramma te halen was. Dat partijprogramma's er dus niet toe doen, loze beloftes zijn en dat niemand zich er aan houdt is dus bewezen onzin. Geschop om het schoppen, zonder rekening te houden met de werkelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203539449
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus eerst is Rutte III een tijd van alleen maar geld uitgeven en een post later weer niet? Je zult toch moeten kiezen, vrees ik.

Feit is gewoon dat Rutte III een behoorlijk afgewogen regeerakkoord had waar op de afschaffing van de dividendbelasting na letterlijk elke zin uit minstens 1 partijprogramma te halen was. Dat partijprogramma's er dus niet toe doen, loze beloftes zijn en dat niemand zich er aan houdt is dus bewezen onzin. Geschop om het schoppen, zonder rekening te houden met de werkelijkheid.
Des te knapper, een hoop geld uitgeven en dan nog een puinzooi van maken, sjonge jongen zelden zo iemand in de hol van Rutte zien kruipen, ben jij het Paternotte?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203540127
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Des te knapper, een hoop geld uitgeven en dan nog een puinzooi van maken, sjonge jongen zelden zo iemand in de hol van Rutte zien kruipen, ben jij het Paternotte?
Ik zeg toch helemaal niet of Rutte het goed of fout deed, ik zeg alleen dat jij onzin verkoopt met je stelling dat partijprogramma's nergens op slaan en gelijk vergeten worden als ze verkozen zijn. Dat is alleen een waardeoordeel voor jouw onzinnige stelling, niet voor het uiteindelijke resultaat van Rutte III.

En dat werken zonder partijen volledig onuitvoerbaar is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 6 februari 2022 @ 16:04:18 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203540366
Maar de rechtsen hebben VVD, CDA, SGP, LP, JA21, FvD, BBB, BVNL en PVV om op te stemmen, waarom moet daar in godsnaam nog een partij bij? 8 (!!!) van deze 9 partijen zitten overigens al in de Tweede Kamer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_203656218
Ik voel die weerzien aan partijen als DENK, dat komt van rechts. Ik denk en voel dat rechts veel oprechter is in hun aversie dan links, omdat links paternalisitsch is. Die zegt: dat is hun recht, dat zijn zij, die -intense- onderwerpen worden dan gemeden en ik denk dat paternalisme niet in ons (Nederlanders met Turkse en Marrokaanse roots) voordeel is.

Je ziet ook achter de schermen bijv. in Rotterdam dat er geweldig wordt omgegaan met elkaar: Leefbaar Rotterdam, DENK en Nida. Er is veel meer oprechte interesse en heel veel waarden komen natuurlijk ook overeen met de Islamitische/Turkse waarden als die van Rechts Nederland; de nadruk op gezinsleven, familieleven, traditionalisme, respect voor verdiensten in het verleden (VOC / Ottomaanse Rijk), mannelijkheid en viriliteit wordt gewaardeerd, traditionale sekseverhoudingen (dat betekent niet dat de vrouw in de keuken moet staan en de man moet werken, maar een bepaalde samenwerking is: een symbiose. Dat de één beter iets kan doen dan de ander).

Ik heb het ook eerder aangegeven: ik ben conservatief, maar ook liberaal. Dus hoor ik meer aan de rechterkant van de politieke kaart thuis. Echter, wordt die keuze voor mij onmogelijk gemaakt door allerlei anti-islam standpunten en beleid van bijv. het CDA (god mag weten waarom), maar ook de VVD.

Er is daarom naar m.i. ruimte voor een fatsoenlijke rechtse partij, dus een partij als de VVD, maar dan zonder figuren als Yesilgoz en Becker die meedoen aan populisme om mee te vissen in het vijvertje van de PVV en FvD. Vertrek van Dijkhoff is dan ook een stap in de goede richting, die magere vrouw die nu het woord voert namens de VVD, vind ik dan ook veel oprechter, neutraler en slimmer overkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gibraltar70 op 14-02-2022 10:42:17 ]
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_203656419
Daar is inderdaad veel ruimte voor, echter, de islam, is en blijft een probleem. En dan vooral de politieke islam, zolang er een politieke islam bestaat, gaat dat hier problemen blijven geven.

Die islam die zich niet wil aanpassen. Die versie van de islam, met die zwarte tenten uit SA.
pi_203709937
Er is geen een nette rechtse partij.
Rechts is immers gewoon slecht.
Altijd al geweest.
pi_203710027
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:51 schreef christmastsunami het volgende:
Daar is inderdaad veel ruimte voor, echter, de islam, is en blijft een probleem. En dan vooral de politieke islam, zolang er een politieke islam bestaat, gaat dat hier problemen blijven geven.

Die islam die zich niet wil aanpassen. Die versie van de islam, met die zwarte tenten uit SA.
Wat jij politieke islam noemt, is gewoon dictatuur.
Fascisme, zo je wilt.
Niet voor niets dat Mein Kampf populair was in het Midden Oosten.
Een oom van Yasser Arafat stond al op goede voet met Hitler.
Hoe duidelijk wil je het hebben?

Nazi moslim SS divisie.

Die man met die witte hoed is de oom van Yasser..
pi_203710122
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dus eerst is Rutte III een tijd van alleen maar geld uitgeven en een post later weer niet? Je zult toch moeten kiezen, vrees ik.

Feit is gewoon dat Rutte III een behoorlijk afgewogen regeerakkoord had waar op de afschaffing van de dividendbelasting na letterlijk elke zin uit minstens 1 partijprogramma te halen was. Dat partijprogramma's er dus niet toe doen, loze beloftes zijn en dat niemand zich er aan houdt is dus bewezen onzin. Geschop om het schoppen, zonder rekening te houden met de werkelijkheid.
Jij loopt ook met je kop in de wolken.
Hoe naïef kan je zijn?
  Beste debater 2022 donderdag 17 februari 2022 @ 21:38:54 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203710767
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:34 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik voel die weerzien aan partijen als DENK, dat komt van rechts. Ik denk en voel dat rechts veel oprechter is in hun aversie dan links, omdat links paternalisitsch is. Die zegt: dat is hun recht, dat zijn zij, die -intense- onderwerpen worden dan gemeden en ik denk dat paternalisme niet in ons (Nederlanders met Turkse en Marrokaanse roots) voordeel is.

Je ziet ook achter de schermen bijv. in Rotterdam dat er geweldig wordt omgegaan met elkaar: Leefbaar Rotterdam, DENK en Nida. Er is veel meer oprechte interesse en heel veel waarden komen natuurlijk ook overeen met de Islamitische/Turkse waarden als die van Rechts Nederland; de nadruk op gezinsleven, familieleven, traditionalisme, respect voor verdiensten in het verleden (VOC / Ottomaanse Rijk), mannelijkheid en viriliteit wordt gewaardeerd, traditionale sekseverhoudingen (dat betekent niet dat de vrouw in de keuken moet staan en de man moet werken, maar een bepaalde samenwerking is: een symbiose. Dat de één beter iets kan doen dan de ander).

Ik heb het ook eerder aangegeven: ik ben conservatief, maar ook liberaal. Dus hoor ik meer aan de rechterkant van de politieke kaart thuis. Echter, wordt die keuze voor mij onmogelijk gemaakt door allerlei anti-islam standpunten en beleid van bijv. het CDA (god mag weten waarom), maar ook de VVD.

Er is daarom naar m.i. ruimte voor een fatsoenlijke rechtse partij, dus een partij als de VVD, maar dan zonder figuren als Yesilgoz en Becker die meedoen aan populisme om mee te vissen in het vijvertje van de PVV en FvD. Vertrek van Dijkhoff is dan ook een stap in de goede richting, die magere vrouw die nu het woord voert namens de VVD, vind ik dan ook veel oprechter, neutraler en slimmer overkomen.
Mannelijkheid en viriliteit...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203710793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:00 schreef RyanRVS het volgende:

[..]
Jij loopt ook met je kop in de wolken.
Hoe naïef kan je zijn?
Heb je enigszins een bewijs dat de partijprogramma's van de regerende partijen er niet toe doen, of hou je het bij een persoonlijke aanval zonder enige relevantie in het topic?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203713079
Geen enkele rechtse partij is netjes te noemen. Knibbelen aan de basisrechten van de mens, alleen omdat de vermogenden meer luxe willen hebben.
pi_203719139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 21:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je enigszins een bewijs dat de partijprogramma's van de regerende partijen er niet toe doen, of hou je het bij een persoonlijke aanval zonder enige relevantie in het topic?
Ach hou toch op, je trekt altijd alles in het persoonlijke, erg domme truc. Het is gewoon een gegeven dat partij programma's een wassen neus zijn. Leef jij in Fantasia of zo?
In onze gemeente klopt de VVD zich het hardst op de borst dat zijn nu echt iets aan de woningnood gaan doen.
Zie je het voor je? De partij van het vastgoed, de banken, de makelaars, project ontwikkelaars.. Aannemers..en andere aasgieren?
Ondertussen heeft een bijna volksopstand een incident met een erg onbetrouwbare projectontwikkelaar er voor gezorgd dat de zaak recht getrokken is.
VVD bah bah!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')