Duidelijk, maar je moet wel een oplossing hebben die werkt. Windmolens en zonnecellen gaan dit probleem niet oplossen, en door zwaar in te zetten op oude technologieën zet je jezelf economisch buitenspel. De enige reden dat die windmolens draaien, is subsidie.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen maar onze "netjes rechtse" politici hebbenvooral een zeer negatieve grondhouding naar iedere strategie om het probleem op te lossen. Of liever ontkennen ze het.
De energie verduurzaming zal nou eenmaal de nodige beren op de weg kennen. Maar er is een groot verschil tussen iets willen, en die beren uit de weg ruimen, of gewoon niet willen en iedere beer als reden opwerpen om niets te doen.
Feit is dat VVD een adviseur in de partij heeft die de oppositieleider wilde vermoorden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als je als partij gaat roepen dat een andere partij Nederland wil vernietigen of roept dat nog een andere partij jou wil vermoorden, dan hoef je inderdaad weinig medewerking te verwachten.
Dit is dus exemplarisch. Alleen maar dingen die je niet wil.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Duidelijk, maar je moet wel een oplossing hebben die werkt. Windmolens en zonnecellen gaan dit probleem niet oplossen, en door zwaar in te zetten op oude technologieën zet je jezelf economisch buitenspel. De enige reden dat die windmolens draaien, is subsidie.
Voor mij niet nee, wat jij doet moet jij wetenquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sterke onderbouwing.
Lid worden van VVD een optie?
De FvD wil mensen met een zwakke gezondheid dood hebben gezien hun COVID koersquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Feit is dat VVD een adviseur in de partij heeft die de oppositieleider wilde vermoorden.
Dit inderdaad, al denk ik dat de combinatie Eerdmans/ex-FVD dit een te lastig verhaal maakt. Een nieuwe partij zonder connecties met FVD/PVV en een betere lijsttrekker zou meer potentieel hebben.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef nostra het volgende:
JA21 kan dat best worden, alleen is Eerdmans daar te weinig charismatisch en wat te opportuun voor. Er is zat ruimte voor een FDP-achtige partij, ofwel gewoon klassiek-liberaal, op rechts.
Maar hoe moet die partij zich dan voldoende onderscheiden van de VVD?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit inderdaad, al denk ik dat de combinatie Eerdmans/ex-FVD dit een te lastig verhaal maakt. Een nieuwe partij zonder connecties met FVD/PVV en een betere lijsttrekker zou meer potentieel hebben.
Kun je stoppen met die fabeltjes? Er zit op windparken al jaren geen subsidie meer (itt wat een kerncentrale nodig zal hebben).quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De enige reden dat die windmolens draaien, is subsidie.
Mee eens.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:23 schreef nostra het volgende:
JA21 kan dat best worden, alleen is Eerdmans daar te weinig charismatisch en wat te opportunistisch voor. Er is zat ruimte voor een FDP-achtige partij, ofwel gewoon klassiek-liberaal, op rechts.
Dat willen zij niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De FvD wil mensen met een zwakke gezondheid dood hebben gezien hun COVID koers
Uit de euro, minder EU, meer huizen bouwen, goedkopere oplossingen voor klimaat/milieu, versimpeld belastingstelsel, dat soort dingen denk ik. Zolang Rutte aanblijft, betwijfel ik ook of het zou scoren, maar als die weg is, kan er natuurlijk ruimte komen voor iets nieuws voor stemmers voor wie de Islam of de vraag of Corona een hoax is niet interessant is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hoe moet die partij zich dan voldoende onderscheiden van de VVD?
Is dat nog steeds een ding ja?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de euro, minder EU, meer huizen bouwen, goedkopere oplossingen voor klimaat/milieu, versimpeld belastingstelsel, dat soort dingen denk ik. Zolang Rutte aanblijft, betwijfel ik ook of het zou scoren, maar als die weg is, kan er natuurlijk ruimte komen voor iets nieuws voor stemmers voor wie de Islam of de vraag of Corona een hoax is niet interessant is.
Waarom is uit de Euro rechts? Verder zijn alle andere zaken die je noemt al onderdeel van de programma's van rechtse partijen als de VVD en D66 (de laatste is progressief, niet links, overigens)quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uit de euro, minder EU, meer huizen bouwen, goedkopere oplossingen voor klimaat/milieu, versimpeld belastingstelsel, dat soort dingen denk ik. Zolang Rutte aanblijft, betwijfel ik ook of het zou scoren, maar als die weg is, kan er natuurlijk ruimte komen voor iets nieuws voor stemmers voor wie de Islam of de vraag of Corona een hoax is niet interessant is.
De zogenaamde rancune stemmer, ja.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is er duidelijk een reden waarom al die partijen rechtser van de VVD altijd mislukken.
Het gedachtegoed is bedacht door en trekt mensen aan die een volstrekte onwil hebben om rekening te houden met een ander. Dat geldt dus ook voor de partijgenoot en daarom is het altijd hommeles.
Uiteraard rijmt dat niet, dat is ook de debiele spagaat waar de goegemeente van rechts-conservatief zich vaak in wurmt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef probeer het volgende:
Ik hoor klassiek-liberalisme langs komen. Dus eh, individuele vrijheden, vrije markt principes, eigendom, dat idee.
Rijmt dat dan wel met veelgehoorde sentimenten onder rechtse stemmers over het weren van onwenselijk geachte culturele/religieuze uitingen? En hoe stelt zo'n klassiek-liberale partij zich op tov vrij verkeer van personen?
Het is natuurlijk de vraag wat daarvan terechtkomt in de praktijk. Maar ik denk vooral aan een scenario als in 2002, waar JP Balkenende met een (in mijn herinnering) weinig spectaculair verkiezingsprogramma opeens een monsterzege boekte.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom is uit de Euro rechts? Verder zijn alle andere zaken die je noemt al onderdeel van de programma's van rechtse partijen als de VVD en D66 (de laatste is progressief, niet links, overigens)
In de VS weten ze dergelijke zaken altijd wel goed te praten met een argument/smoesje als "Wij zijn vrij om andere mensen de toegang tot ons land te ontzeggen. Mensen die het daar niet mee eens zijn zijn dus tegen vrijheid"quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:36 schreef probeer het volgende:
Ik hoor klassiek-liberalisme langs komen. Dus eh, individuele vrijheden, vrije markt principes, eigendom, dat idee.
Rijmt dat dan wel met veelgehoorde sentimenten onder rechtse stemmers over het weren van onwenselijk geachte culturele/religieuze uitingen? En hoe stelt zo'n klassiek-liberale partij zich op tov vrij verkeer van personen?
Me dunkt dat, iig de fok-ers, toch eerder op een streng conservatieve rechtse partij zitten te wachten.
Zo gek is dat argument niet eens, de staat bestaat vooral om de inwoners van het land te beschermen. Met vrij verkeer van personen neem je een risico dat je ongewenste elementen in het land krijgt. En wat Lyrebird eerder opmerkte is het feit dat vrij verkeer van personen het leven van mensen aan de onderkant van de samenleving niet bepaald beter maakt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:51 schreef Bepje het volgende:
[..]
In de VS weten ze dergelijke zaken altijd wel goed te praten met een argument/smoesje als "Wij zijn vrij om andere mensen de toegang tot ons land te ontzeggen. Mensen die het daar niet mee eens zijn zijn dus tegen vrijheid"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |