abonnement Unibet Coolblue
pi_203275177
Sinds ruim een half jaar ga ik naar een inloop voor licht psychiatrische patienten, het is erg laagdrempelig, de inloop heeft een idee van een huiskamer en wordt grotendeels georganiseerd door vrijwilligers met deskundige ervaring, er lopen ook stagaires.
Het is voor mij een fijne plek om naar toe te gaan, er wordt gepraat over van alles, soms een spelletje doen bakje koffie drinken.

Ongeveer 2 maanden gebeurde er iets wat de boel wat veranderde, ik zat aan de kop van de grote tafel, Kim een stagaire van 20 jaar stond een paar meter recht voor me, ze buigt voorover en ik had volle inkijk en zag alles.
Ik moest daarna snel weg maar toen ik in de avond thuis was voelde het niet goed, ik had het idee dat ik iets fouts
gedaan had.
Ik heb dit met een vrijwilliger op de inloop onderling besproken omdat ik stoeide met mijn gevoelens.

Nu is het zo dat iedereen daar een persoonlijke begeleider krijgt, bij mij was dat door omstandigheden niet helemaal goed gelopen, dus er moest een nieuwe begeleider voor me gezocht worden, gezien ik een goede band met Kim heb en haar ook goed vind in haar werk vroeg ik afgelopen zaterdag aan haar of zij mij wou begeleiden , ze zei dat ze wel wou maar moest overleggen met de medewerkers.

Gisteren kreeg ik een telefoon of ik tijd had voor een gesprek met een medewerker over de begeleiding.
Vandaag was dat dan dat gesprek wat een hele andere insteek kreeg dan wat ik verwacht had, de vrijwilliger aan wie ik het verteld had heeft alarm geslagen toen ze hoorde dat ik Kim gevraagd als begeleidster dat is bij de medewerkers terecht gekomen en die hebben daarop maatregelen genomen.

Er is mij meerdere malen gezegd dat ik niks verkeerds gedaan heb maar er worden wel maatregelen genomen die me treffen, Kim is ingelicht en zij is geschrokken wat ik begrijp, om haar te beschermen worden wij uit elkaar gehaald voorlopig, dat betekend dat ik niet mag komen op de dagen dat Kim er is.
Ik voel me rot omdat het zo gelopen is
pi_203275271
Okee.

Even kort de regels doornemen.

Je kijkt nooit. Je werpt een blik, en gaat verder, nooit langer dan een seconde mag het duren. Je maakt een mentaal plaatje voor jezelf voor eventuele post-blik fapsessies, maar je spreekt er niet over, en je voelt er niks bij.

Het is eigenlijk vrij simpel en ik zie niet in waarom het zo fout kan gaan.

Hoe dan ook, niks meer aan te doen.
-nee-
pi_203275471
Wacht even - er is helemaal niets gebeurd en helemaal niets fout gegaan!

Je hebt niks misdaan en je hebt goed gehandeld.

Het verplaatsen van Kim is tevens een goede voorzorgsmaatregel. Ik neem aan dat zij wel een reprimande heeft gekregen van het management voor haar kledingkeuze en houding.

Eind goed al goed.
  woensdag 19 januari 2022 @ 21:08:07 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203275562
De reden dat je daar komt voor je psychiatrische problematiek zal er ook wel mee te maken hebben dat ze deze stagiaire in bescherming nemen.

Je kunt je wel afvragen waarom de vrijwilliger niet sneller na het gesprek met jou aan de bel heeft getrokken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203275819
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:08 schreef Lienekien het volgende:
De reden dat je daar komt voor je psychiatrische problematiek zal er ook wel mee te maken hebben dat ze deze stagiaire in bescherming nemen.

Je kunt je wel afvragen waarom de vrijwilliger niet sneller na het gesprek met jou aan de bel heeft getrokken.
Dat heeft er wel licht mee te maken inderdaad, dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken is denk ik omdat er nog geen aanleiding voor was, pas toen ik Kim als begeleidster ging vragen voorzag ze wel een probleem
pi_203278485
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ik voel me rot omdat het zo gelopen is
De organisatie heeft met Kim en de gebeurtenis met de inkijk een fout gemaakt, daar kun jij niks aan doen.
Om in het contact te kunnen blijven en de rollen als begeleider en cliënt te kunnen waarborgen, zijn er maatregelen getroffen.
Wel een beetje vreemd dat je niet op de groep mag op de dagen dat Kim er ook is, dat legt de nadruk op de voorgaande situatie, en niet op de verstandhouding tussen begeleider en cliënt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203279286
Ik vind het rot voor je dat je er zo over voelt. Jij hebt eigenlijk alles goed gedaan. Dat je een blik werpt en het bespreekt is alleen maar goed. Hoop dat je een manier vind dat je er snel niet meer zo rot over voelt.
pi_203279380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik neem aan dat zij wel een reprimande heeft gekregen van het management voor haar kledingkeuze en houding.
Dat zou idioot zijn zeg :') De vrouw moet haar kledingkeuze maar aanpassen, waar slaat dat nu weer op?
En een reprimande voor haar houding? Vrouwen mogen niet voorover bukken? :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_203279508
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Dat zou idioot zijn zeg :') De vrouw moet haar kledingkeuze maar aanpassen, waar slaat dat nu weer op?
En een reprimande voor haar houding? Vrouwen mogen niet voorover bukken? :D
In de zorg zijn er idd kledingvoorschriften voor mannen en vrouwen. Lijkt me ook verstandig.
pi_203279840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:10 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
In de zorg zijn er idd kledingvoorschriften voor mannen en vrouwen. Lijkt me ook verstandig.
Ja en dat verschilt heel erg per welke zorgsector. Ik kan me erg goed voorstellen dat dat in een dergelijk inloophuis anders is.

Voor nu was de post van @SjoukjeHooynaayer vooral gericht dat Kim zaken fout heeft gedaan. Vind ik nogal een flinke veronderstelling op basis van de gekregen info :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 09:45:46 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203279873
Dus omdat Kim voorover bukte (ik neem aan met een ander doel dan TS inkijk te geven) en daardoor (ik neem aan) onbedoeld inkijk gaf aan TS, moet Kim een reprimande krijgen?

Mis ik nou een deel van het verhaal? In mijn optiek is dát gebeurt, maar dat TS dit én aanhangig heeft gemaakt omdat hij daar een vervelend gevoel bij heeft, maar daarna wél Kim als begeleider wilde is dat volgens mij de reden geweest voor de alarmbellen.

Als Kim niks fout heeft gedaan (en dat stuk mis ik dus, ik lees er niks anders in dan dat ze zich bukte zonder een of andere bijbedoeling) snap ik niet waarom Kim een reprimande zou moeten krijgen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203280016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
Mis ik nou een deel van het verhaal? In mijn optiek is dát gebeurt, maar dat TS dit én aanhangig heeft gemaakt omdat hij daar een vervelend gevoel bij heeft, maar daarna wél Kim als begeleider wilde is dat volgens mij de reden geweest voor de alarmbellen.
Ik deel deze analyse. Je hebt na het zien van haar inkijk uitgesproken dat je daar bepaalde gevoelens bij hebt waar je blijkbaar mee rond bleef lopen. Dat is voor hun denk ik een signaal geweest dat je mogelijk meer zou willen dan alleen haar begeleiding, los van of dat daadwerkelijk zo is.

Het is ongelukkig gelopen, zo lijkt het.
pi_203280053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:45 schreef CoolGuy het volgende:
Dus omdat Kim voorover bukte (ik neem aan met een ander doel dan TS inkijk te geven) en daardoor (ik neem aan) onbedoeld inkijk gaf aan TS, moet Kim een reprimande krijgen?

Mis ik nou een deel van het verhaal? In mijn optiek is dát gebeurt, maar dat TS dit én aanhangig heeft gemaakt omdat hij daar een vervelend gevoel bij heeft, maar daarna wél Kim als begeleider wilde is dat volgens mij de reden geweest voor de alarmbellen.

Als Kim niks fout heeft gedaan (en dat stuk mis ik dus, ik lees er niks anders in dan dat ze zich bukte zonder een of andere bijbedoeling) snap ik niet waarom Kim een reprimande zou moeten krijgen?
Ja, precies dit dus. Wie brengt er dan ook ter sprake dat iemand inkijk heeft. Wtf.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:35 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203280085
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, precies dit dus. Wie brengt er dan ook ter sprake dat iemand inkijk heeft. Wtf.
En dat houdt dus verband met zijn psychiatrische problematiek.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 10:06:57 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203280093
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:01 schreef itchycoo het volgende:

[..]
Ik deel deze analyse. Je hebt na het zien van haar inkijk uitgesproken dat je daar bepaalde gevoelens bij hebt waar je blijkbaar mee rond bleef lopen. Dat is voor hun denk ik een signaal geweest dat je mogelijk meer zou willen dan alleen haar begeleiding, los van of dat daadwerkelijk zo is.

Het is ongelukkig gelopen, zo lijkt het.
Nou, ik kan me een post van TS herinneren (niet in dit topic) waarin hij aangaf dat hij in het verleden eens te ver is gegaan m.b.t. vrouwen. Nou, als dat (mede een) de reden is dat TS naar deze inloop gaat voor licht psychiatrische patiënten, dan zal die gebeurtenis in het leven van TS daar ook vast bekend zijn.

Dát, in combinatie met de in dit topic beschreven situatie zie ik wel als goede reden om te handelen zoals er nu gehandeld is, om iets af te kappen voor het ook maar begonnen is, zeg maar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203280261
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:00 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Dat zou idioot zijn zeg :') De vrouw moet haar kledingkeuze maar aanpassen, waar slaat dat nu weer op?
En een reprimande voor haar houding? Vrouwen mogen niet voorover bukken? :D
Voorover bukken is soms nodig, maar als hierdoor de borsten naar buiten komen hangen is dit toch ongepast.
  Moderator donderdag 20 januari 2022 @ 10:28:29 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203280337
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Voorover bukken is soms nodig, maar als hierdoor de borsten naar buiten komen hangen is dit toch ongepast.
Waar lees jij dat borsten naar buiten komen hangen? Je maakt er iets van wat er niet staat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203281222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Voorover bukken is soms nodig, maar als hierdoor de borsten naar buiten komen hangen is dit toch ongepast.
Er staat dat TS volle inkijk had, jij maakt er wel heel veel van :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 20 januari 2022 @ 11:30:52 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203281272
Ik geloof dat er/ik wat informatie mist
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203281441
Ik snap niet wat er nou precies gebeurd is. Kim bukte voorover en jij zag haar inkijk. Daarna ging de dag verder.

Wat is hier het probleem? Stond Kim expres, lang voorover gebukt om jou te verleiden? Of is het fout dat jij iets te lang naar haar tieten hebt gekeken?

Waz jouw probleem!
pi_203282370
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ongeveer 2 maanden gebeurde er iets wat de boel wat veranderde, ik zat aan de kop van de grote tafel, Kim een stagaire van 20 jaar stond een paar meter recht voor me, ze buigt voorover en ik had volle inkijk en zag alles.
Ik moest daarna snel weg maar toen ik in de avond thuis was voelde het niet goed, ik had het idee dat ik iets fouts
gedaan had.
Waardoor ontstond bij jou het gevoel dat je iets fout had gedaan? Mag ook niet-rationeel zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
gezien ik een goede band met Kim heb en haar ook goed vind in haar werk vroeg ik afgelopen zaterdag aan haar of zij mij wou begeleiden
Vanwaar toch nog je keuze voor Kim? De band was (van jouw kant uit) wel beschadigd, toch? Wat maakt dan dat je toch voor haar kiest? Wou je (bij jezelf) het wegstoppen? Was het vervelende gevoel alweer over?

Ik denk dat ik wel snap waarom jullie uit voorzorg uit elkaar worden gehaald. Het is alleen wel vervelend dat er voor jou nu zo'n lading aan wordt gehangen. Dat had wellicht door de organisatie ook wel anders gekund.
Somebody that I used to know
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:40:13 #22
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203282378
Cupfighter en anderen, ik denk dat jullie aan iets voorbij gaan. Zowel Kim als Cupfighter treft geen blaam, niemand is te ver gegaan. Het gaat hier om standaard regels in de (psychische) zorgsector, die gelden voor alle ( !!!!) professionele medewerkers EN vrijwilligers. Volgens de wet worden mensen in de zorg extra beschermd. Zo zal iedere medewerker als vrijwilliger / stagiair, een contract hebben moeten ondertekenen met bepaalde regels, maar ook een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) moeten aanleveren (of is door de stichting of instelling over hem / haar aangevraagd). Die vraag je aan bij de gemeente, kost iets van 43 euro, en dan moet je vermelden waar je die verklaring voor aanvraagt. Dat kan zijn een taxichauffeur, of een verpleger, taalvrijwilliger, hulp in bejaardenhuis of een vrijwilliger bij ouderen thuis, , zwakkeren, zieken, zorgbehoevenden, thuiszorg. een klassenhulp bij kinderen, kassajuffrouw enz. enz. Dus dan word specifiek gekeken naar het werk wat die persoon wil gaan doen. Is er iets in je verleden, bv 3 x veroordeeld voor diefstal, dan krijg je geen VOG voor kassajuffrouw.

Dus, het heeft helemaal niets met jou en / of Kim te maken. Het zijn gewoon regels die van bovenaf door de regering zijn opgelegd. Denk hieraan ook als je denkt aan diegene die de leiding heeft "getipt" over dat jij een beetje verliefd bent op Kim, en de leidinggevende die dan die maatregel (Kim en Cupfighter niet bij elkaar zetten) heeft genomen. Want als die andere vrijwilliger of medewerker dat niet doorgeeft en er gebeurt iets naars, of de leiding neemt niet de maatregel om Kim en jou gescheiden te houden en er gebeurt iets, zijn ze allebei "schuldig" aan minimaal nalatigheid. Het is dus een wet die gemaakt is om de zorg-ontvanger maar ook de medewerker te beschermen.

Een reden in de zorgbranche, ook huisartsen of arts of verpleegkundige in ziekenhuizen, therapeut, psycholoog, fysiotherapeut is dat je wel professioneel moet blijven, en dat wordt moeilijk als er liefde in het spel is. .

Als Kim pas 20 jaar is ze sowieso erg jong, en vind ik het goed dat de leiding deze maatregel heeft genomen, zowel voor jou als voor haar.

IK zou zeggen, til er niet te zwaar aan, je schrijft ... licht psychiatrische patiënten en inloop en zo. Dus je kunt als je wilt, op allerlei manieren in contact komen met meisjes, vrouwen, en vroeg of wat later klikt het wel met eentje ... :S___D
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203282408
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:40 schreef LeesFoknl het volgende:
43 euro,
33,85 *)
Somebody that I used to know
pi_203282427
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ik voel me rot omdat het zo gelopen is
Ik vind het persoonlijk respectloos naar jou toe.

Je wordt nu gestraft voor het feit dat je uitsprak te worstelen met gevoelens die heel normaal zijn voor welke man dan ook. Nu lijkt het net alsof je die Kim hebt aangerand, wat dus pertinent niet het geval is. Als Kim er zoveel problemen mee heeft dat een man erotische gevoelens ervaart als hij inkijk krijgt in haar decolleté, dan moet ze maar een coltrui dragen.

Het feit dat jij je schaamt voor het hebben van erotische gevoelens, vind ik zorgelijker. Daar bedoel ik dus mee dat ik het rot vind voor jou dat jij je schaamt voor wie jij bent en voor jouw gevoelens - waar niks mis mee is!

Ik kan me voorstellen dat je er nogal mee zit. Probeer het je toch niet persoonlijk aan te trekken, want die maatregelen die ze hebben getroffen, zegt alles over hen maar niks over jou.
pi_203282463
Nee, maar omdat je aangaf dat dit je niet lekker zat kan er wel besloten worden om je niet bij Kim te plaatsen. Dat kan als achterliggende reden ook hebben dat je iemand moet hebben waar je je op je gemak bij voelt, en dit staat toch tussen jullie in.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:45:58 #26
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203282490
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
33,85 *)
Hier 43 !! Had er ooi 4 in 18 maanden nodig! Vaak worden ze wel door de werkgever of de stichting waar je als vrijwilliger voor werkt betaald. Maar ook als taxichauffeur en zelfs ook voor een bestuursfunctie in een vereniging.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 20-01-2022 12:51:24 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:50:14 #27
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203282552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk respectloos naar jou toe.

Je wordt nu gestraft voor het feit dat je uitsprak te worstelen met gevoelens die heel normaal zijn voor welke man dan ook. Nu lijkt het net alsof je die Kim hebt aangerand, wat dus pertinent niet het geval is. Als Kim er zoveel problemen mee heeft dat een man erotische gevoelens ervaart als hij inkijk krijgt in haar decolleté, dan moet ze maar een coltrui dragen.

Het feit dat jij je schaamt voor het hebben van erotische gevoelens, vind ik zorgelijker. Daar bedoel ik dus mee dat ik het rot vind voor jou dat jij je schaamt voor wie jij bent en voor jouw gevoelens - waar niks mis mee is!

Ik kan me voorstellen dat je er nogal mee zit. Probeer het je toch niet persoonlijk aan te trekken, want die maatregelen die ze hebben getroffen, zegt alles over hen maar niks over jou.
Neen, die zijn niet getroffen speciaal voor hem, voor hem en Kim. Dat is gewoon standaard in heel Nederland in hee veel beroepen en heel veel vrijwilligerswerk.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203282563
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:45 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Hier 43 !! Had er ooi 4 in 18 maanden nodig! Vaak worden ze wel door de werkgever of de stichting waar je voor werkt als vrijwilliger betaald. Maar ook als taxichauffeur en zelfs ook voor een bestuursfunctie in een vereniging.
Huh, ik heb er afgelopen week nog één aangevraagd!

Oh, check hier: het antwoord. https://www.justis.nl/ser(...)ost-een-vog-aanvraag . Verschil of het via werkgever/Justis of via gemeente gaat :|W

/offtopic
Somebody that I used to know
  donderdag 20 januari 2022 @ 12:53:16 #29
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203282599
Klopt, was bij gemeente zelf door mij. Beetje vergist 2 euro.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203283317
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:50 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Neen, die zijn niet getroffen speciaal voor hem, voor hem en Kim. Dat is gewoon standaard in heel Nederland in hee veel beroepen en heel veel vrijwilligerswerk.
Wat doet het ertoe?

Het resultaat is dat mensen met psychische problemen zich er alleen maar slechter door gaan voelen.

Kim is 20 jaar en dus volwassen. Ze heeft op de middelbare school biologie gehad en waarschijnlijk al een keer seks gehad en meerdere vriendjes. Ze is net zoals iedere andere volwassene een seksueel wezen. Zolang ze niet wordt besprongen, aangerand of ongepaste opmerkingen krijgt, moet ze hier geen punt van maken. Anders is ze voor zo'n baan niet geschikt.
pi_203283373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Wat doet het ertoe?

Het resultaat is dat mensen met psychische problemen zich er alleen maar slechter door gaan voelen.
Het doel is dat in eerste instantie de medewerkers (in dat geval Kim beschermd moeten worden), en dat is dan ook het resultaat. Dat moet altijd prioriteit nr. 1 zijn.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_203283398
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:43 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Het doel is dat in eerste instantie de medewerkers (in dat geval Kim beschermd moeten worden), en dat is dan ook het resultaat. Dat moet altijd prioriteit nr. 1 zijn.
Beschermd waartegen?
pi_203283488
Dat vind ik dus het hypocriete van het hele psychische zorgstelsel. Alleen om het feit dat TS een willekeurige psychische kwetsbaarheid heeft, worden er meteen maatregelen getroffen alsof hij een zedendelinquent is.

En juist omdat TS een psychische kwetsbaarheid heeft, is dat vooral schadelijk voor hem en niet voor Kim. Met dit soort onnozele maatregelen wordt voor hem wederom en geheel ten onrechte het idee bevestigd dat hij raar en minderwaardig is en niet zelfstandig zou kunnen meedraaien in de samenleving.
pi_203283946
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat vind ik dus het hypocriete van het hele psychische zorgstelsel. Alleen om het feit dat TS een willekeurige psychische kwetsbaarheid heeft, worden er meteen maatregelen getroffen alsof hij een zedendelinquent is.

En juist omdat TS een psychische kwetsbaarheid heeft, is dat vooral schadelijk voor hem en niet voor Kim. Met dit soort onnozele maatregelen wordt voor hem wederom en geheel ten onrechte het idee bevestigd dat hij raar en minderwaardig is en niet zelfstandig zou kunnen meedraaien in de samenleving.
Kijk we weten de achtergrond van TS niet volledig. Ook de instelling ken ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat als ts al eerder problemen heeft gehad op dit gebied (grensoverschrijdend gedrag) dat ze dan strenge maatregelen nemen. Hoe vaak lees je niet onder artikelen over zeden delicten: “waarom is hier nooit wat aan gedaan?” Of “de hulpverlening had in moeten grijpen”.

Ik beoordeel niet of ts wel of niet grensoverschrijdend is geweest. Maar ik kan me voorstellen dat een instantie meteen maatregelen neemt als zij signalen hebben zodat zij zichzelf, ts en Kim kunnen beschermen.
pi_203283955
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Wat doet het ertoe?

Het resultaat is dat mensen met psychische problemen zich er alleen maar slechter door gaan voelen.

Kim is 20 jaar en dus volwassen. Ze heeft op de middelbare school biologie gehad en waarschijnlijk al een keer seks gehad en meerdere vriendjes. Ze is net zoals iedere andere volwassene een seksueel wezen. Zolang ze niet wordt besprongen, aangerand of ongepaste opmerkingen krijgt, moet ze hier geen punt van maken. Anders is ze voor zo'n baan niet geschikt.
Kim staat niet in de kroeg ofzo, maar loopt stage om een volwaardig zorgprofessional te worden. Haar seksuele wezen zou hier buiten moeten staan en de zorg is er ook niet om iedere patiënt happy te houden. Wat je wil is niet altijd het beste of wat je nodig hebt.

De protocollen die er standaard zijn, ongeacht hoe Kim dit ervaren heeft, zijn er ook ter bescherming van de cliënt. Ts voelde zich vervelend. Hij heeft dat niet opgepakt met haar, maar later met een ander. Dat zou toch een indicatie kunnen zijn waarom Kim beter niet de aangewezen vaste vrijwilliger dient te zijn. De keuze voor een vrijwilliger waar hij zich neutraler bij voelt en waar hij zo een situatie wel uit durft te spreken lijkt me dan ook een heel logische voorkeur hebben die prima te onderbouwen is.

Dat ze deze situatie anders en beter aan hadden kunnen pakken lijkt me evident. Men had ts beter kunnen begeleiden in dit proces. Wellicht iets waar hij nog over in gesprek zou kunnen gaan, zodat men beter begrijpt wat het effect is op hem enzo.
pi_203286638
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:24 schreef Thaddeus het volgende:
Maar ik kan mij voorstellen dat als ts al eerder problemen heeft gehad op dit gebied (grensoverschrijdend gedrag) dat ze dan strenge maatregelen nemen.
Dat heb ik niet gelezen.

Als er al eerder incidenten geweest zijn, dan verandert dat de zaak
pi_203291067
Om het duidelijker te maken, ik heb een zedenverleden(lang geleden) en dat is ook niet de psychische kwetsbaarheid waarvoor ik daar kom eigenlijk, maar omdat ik die inkijk zag begon ik te twijfelen aan mezelf en dacht ik dat ik iets verkeerds had gedaan, ook door mijn verleden en ik had een gevecht in mezelf en daarom ben ik daar over gaan praten.

Ze beschermen nu Kim en dat begrijp ik wel, zij moet verwerken wat er gebeurd is, het is de bedoeling dat dit tijdelijk is en dat als Kim er aan toe we samen gaan zitten en er over praten en dat er dan weer alles weer als normaal verloopt

Ik voel me inderdaad wat rot, ook voor haar, en ook voor mezelf want ja ik voel me wel een klein beetje veroordeeld ondanks er gezegd is dat ik niks fout heb gedaan, missschien is het ook in mijn nadeel dat mijn achternaam ook met een B eindigt ;)
pi_203291541
Hey, het is oké om erover te praten. En misschien juist in jouw geval om het er met de begeleiding over te hebben. Wat iets met je doet.

En dan vind ik het ook logisch dat ze even de stagiair (EN JOU!) in bescherming nemen om de boel even te laten bezinken en te kijken hoe weer verder.

Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Ook al had je misschien liever (mede vanwege je verleden) alles moeiteloos getrotseerd. Tja, niemand is feilloos... De vraag is hoe je er vervolgens mee omgaat. En je hebt het gesprek open gegooid, dus kudos.
Somebody that I used to know
pi_203419195
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
Sinds ruim een half jaar ga ik naar een inloop voor licht psychiatrische patienten, het is erg laagdrempelig, de inloop heeft een idee van een huiskamer en wordt grotendeels georganiseerd door vrijwilligers met deskundige ervaring, er lopen ook stagaires.
Het is voor mij een fijne plek om naar toe te gaan, er wordt gepraat over van alles, soms een spelletje doen bakje koffie drinken.

Ongeveer 2 maanden gebeurde er iets wat de boel wat veranderde, ik zat aan de kop van de grote tafel, Kim een stagaire van 20 jaar stond een paar meter recht voor me, ze buigt voorover en ik had volle inkijk en zag alles.
Ik moest daarna snel weg maar toen ik in de avond thuis was voelde het niet goed, ik had het idee dat ik iets fouts
gedaan had.
Ik heb dit met een vrijwilliger op de inloop onderling besproken omdat ik stoeide met mijn gevoelens.

Nu is het zo dat iedereen daar een persoonlijke begeleider krijgt, bij mij was dat door omstandigheden niet helemaal goed gelopen, dus er moest een nieuwe begeleider voor me gezocht worden, gezien ik een goede band met Kim heb en haar ook goed vind in haar werk vroeg ik afgelopen zaterdag aan haar of zij mij wou begeleiden , ze zei dat ze wel wou maar moest overleggen met de medewerkers.

Gisteren kreeg ik een telefoon of ik tijd had voor een gesprek met een medewerker over de begeleiding.
Vandaag was dat dan dat gesprek wat een hele andere insteek kreeg dan wat ik verwacht had, de vrijwilliger aan wie ik het verteld had heeft alarm geslagen toen ze hoorde dat ik Kim gevraagd als begeleidster dat is bij de medewerkers terecht gekomen en die hebben daarop maatregelen genomen.

Er is mij meerdere malen gezegd dat ik niks verkeerds gedaan heb maar er worden wel maatregelen genomen die me treffen, Kim is ingelicht en zij is geschrokken wat ik begrijp, om haar te beschermen worden wij uit elkaar gehaald voorlopig, dat betekend dat ik niet mag komen op de dagen dat Kim er is.
Ik voel me rot omdat het zo gelopen is
Heb jij een gezonde seksuele opvoeding gehad? Er is niets mis met het zien van een stel borsten. Ik verwonder me erover dat je daar zo van streek van raakte. Beetje eng eigenlijk.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203422726
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:06 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Heb jij een gezonde seksuele opvoeding gehad? Er is niets mis met het zien van een stel borsten. Ik verwonder me erover dat je daar zo van streek van raakte. Beetje eng eigenlijk.
Ik heb een normale seksuele opvoeding gehad, maar er is nogal wat fout gegaan bij mezelf op dat gebied, door toedoen van anderen en door toedoen van mezelf, mede door dat laatste (wat lang geleden is) raakte ik van streek, je moet ook meetellen dat het niet de bedoeling was dat ik die borsten zou zien(tenminste dat neem ik aan) dus vandaar dat ik er van slag door was, ik had iets gezien wat niet voor mijn ogen bedoeld was, en dat in combinatie met mijn verleden en al enigszins verstoorde seksuele beeld maakte me in de war en zorgde dat ik van streek raakte.
pi_203428804
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 21:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb een normale seksuele opvoeding gehad, maar er is nogal wat fout gegaan bij mezelf op dat gebied, door toedoen van anderen en door toedoen van mezelf, mede door dat laatste (wat lang geleden is) raakte ik van streek, je moet ook meetellen dat het niet de bedoeling was dat ik die borsten zou zien(tenminste dat neem ik aan) dus vandaar dat ik er van slag door was, ik had iets gezien wat niet voor mijn ogen bedoeld was, en dat in combinatie met mijn verleden en al enigszins verstoorde seksuele beeld maakte me in de war en zorgde dat ik van streek raakte.
Maar als jij toegeeft dat je seksuele beeld niet helemaal zuiver is, dan is het denk ik heel verstandig als men Kim niet jou begeleider laat zijn. Wie weet welke onverwachte reacties ze nog meer bij je triggert.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_203434324
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:48 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Maar als jij toegeeft dat je seksuele beeld niet helemaal zuiver is, dan is het denk ik heel verstandig als men Kim niet jou begeleider laat zijn. Wie weet welke onverwachte reacties ze nog meer bij je triggert.
Ik zal niks fouts doen dat weet ik 100 procent zeker maar het triggert wel dingen, dus het is zeker verstandig dat Kim niet begeleidster wordt, het was zeker ook niet handig het haar te vragen maar dat kan ik niet meer terug draaien, als Kim er aan toe is dan gaan we dit met begeleiding uitpraten en dan hoop ik dat we dit goed kunnen afsluiten
  zondag 30 januari 2022 @ 17:33:04 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203435636
Als ik jou was zou ik het eens rustig opschrijven voor jezelf. Als dan dat gesprek komt kan je het wat beter verwoorden omdat je je gedachten al hebt geordend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203436172
Wat jij precies gedaan hebt, hoef je uiteraard niet te vertellen. Uit wat posts van jou in andere topics, kreeg ik een idee dat het waarschijnlijk escalaties betreft van het gevolg dat je zelf slachtoffer bent van seksueel misbruik.

Vooral om die reden, vind ik de houding van de begeleiders naar jou toe nogal kwalijk. Er is ten eerste NIKS gebeurd ten nadele van Kim. Je hebt bij haar iets gezien wat een willekeurig ander iemand ook had kunnen zien en het is volkomen normaal en niet slecht als jij daardoor in erotische zin wordt geprikkeld.

Wat vooral naar is voor jou, is dat jij je daardoor een slecht mens voelt. Die zogenaamde veiligheidsmaatregelen hebben alleen maar teweeggebracht dat jouw gevoel van eigenwaarde en zodoende jouw herstel een flinke klap hebben gekregen.

Ik krijg er bijna het beeld bij van One Flew Over The Cuckoos Nest met nurse Ratched die ook al die voorzorgsmaatregelen zogenaamd om psychiatrische patienten tegen zichzelf te beschermen erbij sleepte om ze te kleineren.

Al denk ik dat de hedendaagse realiteit vooral inhoudt dat ze geen slechte intenties hebben, maar die protocollen naleven en volkomen naïef zijn om zich te kunnen realiseren welk effect dat heeft op de mensen.
  maandag 31 januari 2022 @ 15:03:05 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203446835
Wat ik niet zo snap is waar Kim nu van bij moet komen

TS lijkt goed te hebben gehandeld. Hij heeft het idee dat er iets verkeerd is gegaan of iets en bespreekt dit.
Misschien wat onhandig (adv zijn verleden) vraagt ie diezelfde Kim nu als begeleider.
Dat ze dit niet doen, kan ik evt wel begrijpen.

Maar hoezo moet Kim bijkomen? waarvan? dat jij zat te kijken terwijl ze naar voren bukte? Lijkt mij dat ze dit wel vaker meemaakt (in werk en/of prive sfeer)
pi_203447269
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 18:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat jij precies gedaan hebt, hoef je uiteraard niet te vertellen. Uit wat posts van jou in andere topics, kreeg ik een idee dat het waarschijnlijk escalaties betreft van het gevolg dat je zelf slachtoffer bent van seksueel misbruik.

Vooral om die reden, vind ik de houding van de begeleiders naar jou toe nogal kwalijk. Er is ten eerste NIKS gebeurd ten nadele van Kim. Je hebt bij haar iets gezien wat een willekeurig ander iemand ook had kunnen zien en het is volkomen normaal en niet slecht als jij daardoor in erotische zin wordt geprikkeld.

Wat vooral naar is voor jou, is dat jij je daardoor een slecht mens voelt. Die zogenaamde veiligheidsmaatregelen hebben alleen maar teweeggebracht dat jouw gevoel van eigenwaarde en zodoende jouw herstel een flinke klap hebben gekregen.

Ik krijg er bijna het beeld bij van One Flew Over The Cuckoos Nest met nurse Ratched die ook al die voorzorgsmaatregelen zogenaamd om psychiatrische patienten tegen zichzelf te beschermen erbij sleepte om ze te kleineren.

Al denk ik dat de hedendaagse realiteit vooral inhoudt dat ze geen slechte intenties hebben, maar die protocollen naleven en volkomen naïef zijn om zich te kunnen realiseren welk effect dat heeft op de mensen.
Ik ga nu open kaart spelen misschien word het dan alleaal gemakkelijker, als iedereen die gepest word en traumatische dingen heeft meegemaakt( tot zijn 27e) in borsten van meisjes gaat knijpen dan krijgen we een hele vervelende wereld, mijn verleden mag geen excuus zijn voor mijn gedrag, het is wel zo dat ik nadat ik ben opgepakt nooit meer iets gedaan heb, ik heb behoorlijk lang therapie gevolgd een taakstraf( ja ik weet het dat dat te licht is) gehad.

Vandaar dat ik me ook zo schuldig voelde, ik had het idee dat ik weer een delict gepleegd had terwijl dat niet zo was
De begeleiding neemt haar in bescherming omdat zij iets meemaakt in haar proces wat ze blijkbaar nog niet kent en moet leren te handelen in haar werk en dat gaat even ten koste van mij

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 31-01-2022 15:34:00 ]
pi_203447317
quote:
5s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:03 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik niet zo snap is waar Kim nu van bij moet komen

TS lijkt goed te hebben gehandeld. Hij heeft het idee dat er iets verkeerd is gegaan of iets en bespreekt dit.
Misschien wat onhandig (adv zijn verleden) vraagt ie diezelfde Kim nu als begeleider.
Dat ze dit niet doen, kan ik evt wel begrijpen.

Maar hoezo moet Kim bijkomen? waarvan? dat jij zat te kijken terwijl ze naar voren bukte? Lijkt mij dat ze dit wel vaker meemaakt (in werk en/of prive sfeer)
Kim is stagaire en heeft blijkbaar dit nog niet meegemaakt in de werksfeer en moet dit dus even leren te handelen dat is even het punt waar we nu op zitten
  maandag 31 januari 2022 @ 15:43:32 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203447547
quote:
5s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:03 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik niet zo snap is waar Kim nu van bij moet komen

TS lijkt goed te hebben gehandeld. Hij heeft het idee dat er iets verkeerd is gegaan of iets en bespreekt dit.
Misschien wat onhandig (adv zijn verleden) vraagt ie diezelfde Kim nu als begeleider.
Dat ze dit niet doen, kan ik evt wel begrijpen.

Maar hoezo moet Kim bijkomen? waarvan? dat jij zat te kijken terwijl ze naar voren bukte? Lijkt mij dat ze dit wel vaker meemaakt (in werk en/of prive sfeer)
Wat raar om dat zo te bagatelliseren. Cliënt heeft moeite met zichtbare borstpartij, maar vraagt vervolgens wel haar als persoonlijk begeleider. Het is alleen maar zorgvuldig dat de professionele begeleiding daar dan tussen springt. Het is een stagiaire.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203447599
quote:
5s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:03 schreef Cue_ het volgende:

Maar hoezo moet Kim bijkomen? waarvan? dat jij zat te kijken terwijl ze naar voren bukte? Lijkt mij dat ze dit wel vaker meemaakt (in werk en/of prive sfeer)
Ze werkt in een psychiatrische instelling als Stagiaire, vermoedelijk zal ze later dit beroep ook profesioneel gaan uitoefenen.

Van wat ik van het verhaal van Cupfighter vernomen heb heeft de directie besloten beiden duidelijk uit elkaar te halen zodat TS niet aanwezig daar kan zijn op dagen dat die Kim er werkt.
Op later datum komt mogelijk nog een gesprek tussen TS en die Kim, als zij eraan toe is.

In een normale werkomstandigheid was dit allemaal best normaal en geen punt, maar in dit geval gelden er eigenlijk ook best strenge regels die erop gericht zijn op te voorkomen dat er grensoverschrijdende situaties kunnen ontstaan.
Ook in een licht-psychiatrische opvang moet men wel degelijk oppassen voor een ietwat grotere kans dat soms dingen ook mislopen.

Ook als hier niemand iets verkeerds gedaan heeft is er wel ingegrepen op basis daarvan, vooral om in te grijpen _voordat_ er een grens overschreden zou kunnen worden.
En voor die Kim zal dat ook vermoedelijk best een harde klap zijn om te realiseren dat iets dat voor haar als heel onschuldig geld, juist voor bepaalde clienten een veel grotere inslag heeft.

... maar dat is ook haar taak, zeker als ze later het op professionele basis gaat doen moet ze hieruit ook leren een soms wat grotere afstand te houden en juist af te zien.

Dat is zeker niet zo leuk om dat te merken, juist ook omdat het eigenlijk ook aanvoelt als dat 'nemand iets fout gedaan heeft' is het gewoon de situatie die in de pschiatrische zorg al snel heel gevoelig ligt.
Bepaaldde 'grensoverschrijdende' situaties worden dan al veel vroeger en strenger opgepikt, juist omdat de consequenties als men dat zou nalaten te groot kunnen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 31 januari 2022 @ 16:03:07 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_203447859
Ik snap dat er wordt ingegrepen, ik vroeg me enkel af hoe ik het moet zien dat Kim dit moet "verwerken" zoals TS het noemt.

Hij geeft vervolgens aan dat het te maken heeft met "hoe te handelen", ja dan snap ik hem wel. Dat ze evt het gesprek wil voorbereiden met haar team en weet wat wel of juist niet te zeggen / te handelen.

Maar het kwam op mij over dat zij helemaal van slag was van het vooral (puur dat hij gekeken had).
pi_203448092
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:03 schreef Cue_ het volgende:
ik vroeg me enkel af hoe ik het moet zien dat Kim dit moet "verwerken" zoals TS het noemt.
Het is uiteindelijk de directie die besluit dat er geen contact tussen Kim en TS meer mag zijn..
Dat TS aangeeft dat 'kim het moet verwerken' is de verklaring die de directie dus geeft... niet zozeer dat 'zij het er moeilijk mee heeft'

Het is een jong meisje dat nog in opleiding zit en het is zeker niet niks om opeens te merken dat gedrag dat zij als 'onschuldig' opvat toch blijkbaar grensoverschrijdend kan blijken te zijn..
Vermoedelijk is het ook wel degelijk een leer-ervaring voor die Kim, in die zin kun je het 'verwerken' ook zien als iets dat ze juist moet leren.

Punt is natuurlijk wel degelijk dat ze door moet hebben dat haar werk niet een 'gewone' prive situatie is en ze met mensen werkt die op sommige punten soms veel gevoeliger zijn en zaken die 'privé' heel onschuldig zijn soms vooor haar clienten anders kan werken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203454162
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef Cupfighter het volgende:
als iedereen die gepest word en traumatische dingen heeft meegemaakt( tot zijn 27e) in borsten van meisjes gaat knijpen dan krijgen we een hele vervelende wereld, mijn verleden mag geen excuus zijn voor mijn gedrag
Je hebt niet in de borsten van Kim geknepen. Bij de situatie zoals die nu is, heb jij niks fout gedaan.

Of de straf die jij in het verleden kreeg opgelegd voor de zedendelicten waaraan jij je schuldig maakte te licht is of niet doet er niet toe. Blijkbaar is het wel voldoende effectief geweest voor jou om in te zien dat je daarmee anderen kan beschadigen. Daarbij is het lang geleden. Je hebt jouw straf gehad, dus het is onrechtvaardig naar jou toe als mensen je daarvoor nog veroordelen.

Het probleem wat er blijkbaar nog wel is, is dat jij een veel te lage dunk hebt van jezelf en dat het trauma van vroeger nog een heel grote negatieve rol speelt in het heden.

Als die lui in dat centrum zo professioneel zijn, dan zouden ze hebben opgemerkt dat jij degene bent die extra zorg en steun, omdat je namelijk nog teveel met jezelf in de knoop zit mbt jouw seksualiteit. In plaats daarvan maken ze ervan dat je een verkrachter bent die eropuit is jonge vrouwelijke begeleiders te bespringen. Alleen al het feit dat je zo in paniek raakt van jouw seksuele gevoelens die heel normaal zijn en iedere heteroseksuele man (of lesbische vrouw) heeft, bewijst het absolute tegendeel.

Als Kim in opleiding is of een opleiding heeft gedaan, dan moet ze meegekregen hebben dat het kan voorkomen dat cliënten weleens verliefd worden op behandelaars en begeleiders of zich tot hen seksueel aangetrokken voelen en als het haar overkomt hoe ze daarop moet reageren. Zoals ze daar hebben gereageerd in jouw geval, is absoluut NIET professioneel. Zo behoren ze pas te reageren als jij iemand zou hebben aangerand en dat heb jij niet gedaan.

In hoeverre voel jij je afhankelijk van dat centrum?
  dinsdag 1 februari 2022 @ 07:38:35 #53
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_203454394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:51 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Dat vind ik dus het hypocriete van het hele psychische zorgstelsel. Alleen om het feit dat TS een willekeurige psychische kwetsbaarheid heeft, worden er meteen maatregelen getroffen alsof hij een zedendelinquent is.

En juist omdat TS een psychische kwetsbaarheid heeft, is dat vooral schadelijk voor hem en niet voor Kim. Met dit soort onnozele maatregelen wordt voor hem wederom en geheel ten onrechte het idee bevestigd dat hij raar en minderwaardig is en niet zelfstandig zou kunnen meedraaien in de samenleving.
Jij WILT het gewoon niet begrijpen. Het is een bescherming voor in eerste instantie TS -er (de zwakkere in dit verhaal) en indirect ook een bescherming voor Kim en andere verzorgers, vrijwilligers, professionelen. En let op, zij is overigens ook pas een praktikante (van 20).
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_203455292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:38 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Jij WILT het gewoon niet begrijpen. Het is een bescherming voor in eerste instantie TS -er (de zwakkere in dit verhaal) en indirect ook een bescherming voor Kim en andere verzorgers, vrijwilligers, professionelen. En let op, zij is overigens ook pas een praktikante (van 20).
Ik begrijp het best hoor. Alleen ik denk er verder over na en concludeer dat dit soort pedante voorzorgsmaatregelen voor de zoveelste keer weer bevestigt hoe devaluerend en destructief het psychisch zorgstelsel in elkaar zit. Dat dit standaard overal zo is, maakt het juist des te schrijnender.

Uit de schrijfstijl van TS kan ik opmaken dat hij niet zwakbegaafd is. Alleen al uit het feit dat hij door bepaalde triggers zoals dit gebeuren bezorgd raakt dat hij in onzedelijk gedrag kan schieten, geeft aan dat hij in staat is de consequenties te kunnen overzien van zijn acties.

Tot so far is TS een normale man. Als normale mannen opeens inkijk hebben in de décolleté van een vrouw, kunnen ze zich daardoor geil voelen. Zowel mannen als vrouwen voelen zich regelmatig weleens geil en dat is volkomen normaal.

Wat niet normaal is, is dat psychische zorgverleners om die reden maatregelen treffen die suggereren dat TS een mogelijk gevaar is voor zichzelf en anderen. Sterker nog, dit kan er zelfs aan bijdragen dat de kans toeneemt dat TS ooit zou kunnen terugvallen in grensoverschrijdend seksueel gedrag. Als TS het idee blijft houden dat hij een slecht persoon is die gestraft moet worden voor wie hij is, dan blijft hij gebukt gaan onder een lage zelfdunk. En een gebrek aan eigenwaarde heeft o.a. veel negatieve invloed op zelfcontrole.

Ik wil TS hiermee niet ongerust maken dat hij zou kunnen terugvallen voor hetgeen waar hij nu zo bang voor is.

Wel valt het mij op dat hij daar openlijk uitspreekt bang te zijn zich te vergrijpen aan Kim en het gevolg is dat erop wordt gereageerd die voor TS het idee bevestigt dat hij nog steeds een zedendeliquent is. En dat doet hij ook met dit topic: het is vrij logisch dat mensen het lezen, kunnen bedenken dat hij met zijn psychische problemen tot zoiets in staat is en vervolgens daarmee een reactie geven.

Met psychotrauma's uit het verleden kunnen er zoveel negatieve zelf-devaluerende overtuigingen in het onderbewuste genesteld zijn. Als je als kind continu door anderen hebt meegekregen dat je niks waard bent, dan kan je als volwassene gedrag gaan vertonen om voor jezelf die overtuigingen bevestigd te krijgen, want dat is immers waarmee je je vertrouwd bent gaan voelen.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 09:53:24 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203455463
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 03:02 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je hebt niet in de borsten van Kim geknepen. Bij de situatie zoals die nu is, heb jij niks fout gedaan.

Of de straf die jij in het verleden kreeg opgelegd voor de zedendelicten waaraan jij je schuldig maakte te licht is of niet doet er niet toe. Blijkbaar is het wel voldoende effectief geweest voor jou om in te zien dat je daarmee anderen kan beschadigen. Daarbij is het lang geleden. Je hebt jouw straf gehad, dus het is onrechtvaardig naar jou toe als mensen je daarvoor nog veroordelen.

Het probleem wat er blijkbaar nog wel is, is dat jij een veel te lage dunk hebt van jezelf en dat het trauma van vroeger nog een heel grote negatieve rol speelt in het heden.

Als die lui in dat centrum zo professioneel zijn, dan zouden ze hebben opgemerkt dat jij degene bent die extra zorg en steun, omdat je namelijk nog teveel met jezelf in de knoop zit mbt jouw seksualiteit. In plaats daarvan maken ze ervan dat je een verkrachter bent die eropuit is jonge vrouwelijke begeleiders te bespringen. Alleen al het feit dat je zo in paniek raakt van jouw seksuele gevoelens die heel normaal zijn en iedere heteroseksuele man (of lesbische vrouw) heeft, bewijst het absolute tegendeel.

Als Kim in opleiding is of een opleiding heeft gedaan, dan moet ze meegekregen hebben dat het kan voorkomen dat cliënten weleens verliefd worden op behandelaars en begeleiders of zich tot hen seksueel aangetrokken voelen en als het haar overkomt hoe ze daarop moet reageren. Zoals ze daar hebben gereageerd in jouw geval, is absoluut NIET professioneel. Zo behoren ze pas te reageren als jij iemand zou hebben aangerand en dat heb jij niet gedaan.

In hoeverre voel jij je afhankelijk van dat centrum?
Ik snap wel dat je het op wilt nemen voor TS, maar ik vind dat je in je reacties behoorlijk doorschiet. Het centrum gaat zorgvuldig om met een stagiaire en jij maakt ervan dat ze doen alsof TS een potentiële verkrachter is. Ook doe je alsof je TS volledig doorgrondt, maar het zijn overwegend aannames die je doet. Ik hoop maar dat TS zich niet allerlei dingen aanpraat door wat jij allemaal over hem suggereert.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 09:58:28 #56
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203455525
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je het op wilt nemen voor TS, maar ik vind dat je in je reacties behoorlijk doorschiet. Het centrum gaat zorgvuldig om met een stagiaire en jij maakt ervan dat ze doen alsof TS een potentiële verkrachter is. Ook doe je alsof je TS volledig doorgrondt, maar het zijn overwegend aannames die je doet. Ik hoop maar dat TS zich niet allerlei dingen aanpraat door wat jij allemaal over hem suggereert.
Ja dit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203456251
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:53 schreef Lienekien het volgende:
jij maakt ervan dat ze doen alsof TS een potentiële verkrachter is.
En dat doen ze niet?
pi_203457975
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
En dat doen ze niet?
Nee dat doen ze niet, ze hebben het niet over een gevaar gehad dat ik iets zou hebben kunnen doen bij Kim, dat is niet ter sprake gekomen, mijn verleden is wel iets wat ze op de achtergrond hebben meegenomen en dat is niet helemaal onlogisch natuurlijk maar het belangrijkste voor hun is het scheppen van een situatie waar Kim zich nu prettig in voelt,en fijn haar werk in kan doen , voor mij is het even een aanpassing maar ik krijg ook begeleiding van daar uit aanstaande woensdag dus het niet eenzijdig.
Ik voel me wel enigszins vervelend over wat er gebeurd is, aan die inkijk kan ik niks doen maar ik had echt wel beter moeten nadenken alvorens haar als begeleidster te vragen dat was erg naief en dom van me, zonder die vraag was deze bal nooit aan het rollen gekomen dus het is wel mijn eigen schuld uiteindelijk
pi_203458476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dat doen ze niet, ze hebben het niet over een gevaar gehad dat ik iets zou hebben kunnen doen bij Kim, dat is niet ter sprake gekomen, mijn verleden is wel iets wat ze op de achtergrond hebben meegenomen en dat is niet helemaal onlogisch natuurlijk maar het belangrijkste voor hun is het scheppen van een situatie waar Kim zich nu prettig in voelt,en fijn haar werk in kan doen , voor mij is het even een aanpassing maar ik krijg ook begeleiding van daar uit aanstaande woensdag dus het niet eenzijdig.
Ik voel me wel enigszins vervelend over wat er gebeurd is, aan die inkijk kan ik niks doen maar ik had echt wel beter moeten nadenken alvorens haar als begeleidster te vragen dat was erg naief en dom van me, zonder die vraag was deze bal nooit aan het rollen gekomen dus het is wel mijn eigen schuld uiteindelijk
Wat is de reden dat je haar uiteindelijk wel als begeleider hebt gevraagd? Heeft die ook maar iets te maken met de inkijk?

Verder snap ik het centrum wel. Waarom de kat op het spek binden. Zij hebben wel de verantwoordelijkheid uiteindelijk en zullen liever zoveel voorkomen dan genezen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:15 #60
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203459701
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je het op wilt nemen voor TS, maar ik vind dat je in je reacties behoorlijk doorschiet. Het centrum gaat zorgvuldig om met een stagiaire en jij maakt ervan dat ze doen alsof TS een potentiële verkrachter is. Ook doe je alsof je TS volledig doorgrondt, maar het zijn overwegend aannames die je doet. Ik hoop maar dat TS zich niet allerlei dingen aanpraat door wat jij allemaal over hem suggereert.
Eens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203465941
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:29 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Wat is de reden dat je haar uiteindelijk wel als begeleider hebt gevraagd? Heeft die ook maar iets te maken met de inkijk?

Verder snap ik het centrum wel. Waarom de kat op het spek binden. Zij hebben wel de verantwoordelijkheid uiteindelijk en zullen liever zoveel voorkomen dan genezen.
Dat ik haar heb gevraagd staat los van de inkijk, dat heb ik puur gedaan omdat ik een goed gevoel had over haar manier van benaderen en ik haar kundig genoeg vond om mij verder te helpen
pi_203471960
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dat doen ze niet, ze hebben het niet over een gevaar gehad dat ik iets zou hebben kunnen doen bij Kim, dat is niet ter sprake gekomen, mijn verleden is wel iets wat ze op de achtergrond hebben meegenomen en dat is niet helemaal onlogisch natuurlijk maar het belangrijkste voor hun is het scheppen van een situatie waar Kim zich nu prettig in voelt,en fijn haar werk in kan doen , voor mij is het even een aanpassing maar ik krijg ook begeleiding van daar uit aanstaande woensdag dus het niet eenzijdig.
Ik voel me wel enigszins vervelend over wat er gebeurd is, aan die inkijk kan ik niks doen maar ik had echt wel beter moeten nadenken alvorens haar als begeleidster te vragen dat was erg naief en dom van me, zonder die vraag was deze bal nooit aan het rollen gekomen dus het is wel mijn eigen schuld uiteindelijk
Gozer, je hebt nergens schuld aan!

Je straft jezelf voor het hebben van een seksualiteit en je veroordeelt jezelf omdat je het gewaagd hebt Kim te benaderen.

Het enige wat je niet handig had aangepakt, was door het tegen een andere bezoeker te vertellen. Want begrijp ik het goed dat die persoon 'alarm' had geslagen tegenover de begeleiders daar, omdat hij bezorgd raakte dat jij mogelijk een gevaar zou kunnen zijn?

Je kent het vast wel dat mensen die tijdens hun jeugd mishandeld werden als volwassenen altijd partners blijven uitkiezen die hen ook op dezelfde manier behandelen.

Zou het bij jou op een vergelijkbare manier kunnen werken? Dat jij onbewust elke keer situaties uitlokt die als gevolg hebben dat jij je een minderwaardige pervert gaat voelen? Of zou het kunnen dat jij wilt dat andere mensen zoiets over jou kunnen denken, zodat ze jou in de gaten gaan houden, met in jouw achterhoofd "Als ik de controle over mezelf verlies, dan zijn er andere mensen in de buurt die kunnen voorkomen dat ik iemand iets aandoe"?
  Moderator woensdag 2 februari 2022 @ 13:52:34 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203472431
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gozer, je hebt nergens schuld aan!

Je straft jezelf voor het hebben van een seksualiteit en je veroordeelt jezelf omdat je het gewaagd hebt Kim te benaderen.

Het enige wat je niet handig had aangepakt, was door het tegen een andere bezoeker te vertellen. Want begrijp ik het goed dat die persoon 'alarm' had geslagen tegenover de begeleiders daar, omdat hij bezorgd raakte dat jij mogelijk een gevaar zou kunnen zijn?

Je kent het vast wel dat mensen die tijdens hun jeugd mishandeld werden als volwassenen altijd partners blijven uitkiezen die hen ook op dezelfde manier behandelen.

Zou het bij jou op een vergelijkbare manier kunnen werken? Dat jij onbewust elke keer situaties uitlokt die als gevolg hebben dat jij je een minderwaardige pervert gaat voelen? Of zou het kunnen dat jij wilt dat andere mensen zoiets over jou kunnen denken, zodat ze jou in de gaten gaan houden, met in jouw achterhoofd "Als ik de controle over mezelf verlies, dan zijn er andere mensen in de buurt die kunnen voorkomen dat ik iemand iets aandoe"?
Ik denk dat hij het juist wél goed heeft gedaan om het te vertellen. Het issue hier is ook niet dat hij het heeft verteld tegen iemand, het issue, als je het zo wil noemen, is dat hij daarna juist voor die persoon koos als begeleider. Dat is waarom daar op is gehandeld. Om iets wat eventueel zou kunnen ontstaan in de kiem te smoren.

Maar het feit dat hij met die gevoelens liep en dát in eerste instantie gedeeld heeft in plaats van het binnen te houden is volgens mij meer dan prima.

[ Bericht 11% gewijzigd door CoolGuy op 02-02-2022 13:57:56 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203472700
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 13:29 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Wat is de reden dat je haar uiteindelijk wel als begeleider hebt gevraagd? Heeft die ook maar iets te maken met de inkijk?

Verder snap ik het centrum wel. Waarom de kat op het spek binden. Zij hebben wel de verantwoordelijkheid uiteindelijk en zullen liever zoveel voorkomen dan genezen.
uit de posts van TS komt zeer overtuigend naar voren dat hij verder geen 'slechte' bedoeling heeft.
De inkijk was voor hem schijnbaar geen 'leuk' iets, maar bracht hem tijdelijk van slag. Hij koos daarna terecht de hulp van een derde in te roepen, wat erg goed was.
Ik vermoed ook dat deze derde een wat ervarener kracht is.

Kim is gewoon een jongere en onervarenere kracht; Het is zeer waarschijnlijk dat dat de meest doorslaggevende reden was, haar te kiezen.
Gewoonweg omdat daarmee vaak veel makkelijker opener en gelijkwaardiger is om te gaan, dan met ervarener en meer professionele krachten, die vaak wat meer afstand houden.

Een belangrijke reden voor de derde persoon om melding te doen en de directie om in te grijpen, is hierbij deels ook die mindere ervaring van die Kim en de kans dat zij nog niet goed doorheeft hoe haar gedrag en overkomen soms kan werken op bepaalde clienten.

Het is dus zeker niet enkel dat TS iets 'fouts' gedaan zou hebben volgens de directie...
Enkel dat het in dit geval misschien niet de beste keuze was een persoonlijke begeleiding te laten doen door een jonge vrouwelijke kracht die misschien nog meer ervaring moet opdoen.
Men wil gewonweg geen risico hiermee nemen, ook als de kans dat het mis zou gaan verder niet zo heel groot is.

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 03-02-2022 08:29:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203474165
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gozer, je hebt nergens schuld aan!

Je straft jezelf voor het hebben van een seksualiteit en je veroordeelt jezelf omdat je het gewaagd hebt Kim te benaderen.

Het enige wat je niet handig had aangepakt, was door het tegen een andere bezoeker te vertellen. Want begrijp ik het goed dat die persoon 'alarm' had geslagen tegenover de begeleiders daar, omdat hij bezorgd raakte dat jij mogelijk een gevaar zou kunnen zijn?

Je kent het vast wel dat mensen die tijdens hun jeugd mishandeld werden als volwassenen altijd partners blijven uitkiezen die hen ook op dezelfde manier behandelen.

Zou het bij jou op een vergelijkbare manier kunnen werken? Dat jij onbewust elke keer situaties uitlokt die als gevolg hebben dat jij je een minderwaardige pervert gaat voelen? Of zou het kunnen dat jij wilt dat andere mensen zoiets over jou kunnen denken, zodat ze jou in de gaten gaan houden, met in jouw achterhoofd "Als ik de controle over mezelf verlies, dan zijn er andere mensen in de buurt die kunnen voorkomen dat ik iemand iets aandoe"?
Nee dat was het niet, het was de eerste week van het jaar en die viel nogal zwaar bij me, ik moest even een aantal dingen kwijt die me hoog zaten en dat stukje over Kim was daar een onderdeel van, als ik Kim niet gevraagd had als begeleidster dan was dit stukje onder ons tweetjes gebleven, dus daar ligt wel een stukje naiviteit van mijn kant
pi_203474283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:05 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee dat was het niet, het was de eerste week van het jaar en die viel nogal zwaar bij me, ik moest even een aantal dingen kwijt die me hoog zaten en dat stukje over Kim was daar een onderdeel van, als ik Kim niet gevraagd had als begeleidster dan was dit stukje onder ons tweetjes gebleven, dus daar ligt wel een stukje naiviteit van mijn kant
Wat voel je dan precies? Voel je je beschaamd omdat het nu ter sprake is gekomen binnen het centrum en dat Kim dit nu ook weet? Want ik kan me voorstellen dat je daar van baalt als er verder geen intentie achter zat. In ieder geval goed dat je het gemeld hebt, en dat is ook wat het centrum tegen je heeft gezegd. Nu kan je voorkomen dat je in een situatie terecht komt die op dit moment misschien te veel is voor je.
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:17:10 #67
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203475162
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gozer, je hebt nergens schuld aan!

Je straft jezelf voor het hebben van een seksualiteit en je veroordeelt jezelf omdat je het gewaagd hebt Kim te benaderen.

Het enige wat je niet handig had aangepakt, was door het tegen een andere bezoeker te vertellen. Want begrijp ik het goed dat die persoon 'alarm' had geslagen tegenover de begeleiders daar, omdat hij bezorgd raakte dat jij mogelijk een gevaar zou kunnen zijn?

Je kent het vast wel dat mensen die tijdens hun jeugd mishandeld werden als volwassenen altijd partners blijven uitkiezen die hen ook op dezelfde manier behandelen.

Zou het bij jou op een vergelijkbare manier kunnen werken? Dat jij onbewust elke keer situaties uitlokt die als gevolg hebben dat jij je een minderwaardige pervert gaat voelen? Of zou het kunnen dat jij wilt dat andere mensen zoiets over jou kunnen denken, zodat ze jou in de gaten gaan houden, met in jouw achterhoofd "Als ik de controle over mezelf verlies, dan zijn er andere mensen in de buurt die kunnen voorkomen dat ik iemand iets aandoe"?
Wat zit jij mensen allemaal aan te praten hier? "Niet vertellen hoor, want voor je het weet...". Juist in zo'n context is open zijn belangrijk. Dat jij dit probeert te ondermijnen kan behoorlijk gevaarlijk zijn.
  woensdag 2 februari 2022 @ 17:17:40 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203475167
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Gozer, je hebt nergens schuld aan!

Je straft jezelf voor het hebben van een seksualiteit en je veroordeelt jezelf omdat je het gewaagd hebt Kim te benaderen.

Het enige wat je niet handig had aangepakt, was door het tegen een andere bezoeker te vertellen. Want begrijp ik het goed dat die persoon 'alarm' had geslagen tegenover de begeleiders daar, omdat hij bezorgd raakte dat jij mogelijk een gevaar zou kunnen zijn?

Je kent het vast wel dat mensen die tijdens hun jeugd mishandeld werden als volwassenen altijd partners blijven uitkiezen die hen ook op dezelfde manier behandelen.

Zou het bij jou op een vergelijkbare manier kunnen werken? Dat jij onbewust elke keer situaties uitlokt die als gevolg hebben dat jij je een minderwaardige pervert gaat voelen? Of zou het kunnen dat jij wilt dat andere mensen zoiets over jou kunnen denken, zodat ze jou in de gaten gaan houden, met in jouw achterhoofd "Als ik de controle over mezelf verlies, dan zijn er andere mensen in de buurt die kunnen voorkomen dat ik iemand iets aandoe"?
Niet een bezoeker, maar een vrijwilliger. Dus iemand die in de hiërarchie zit en verantwoording moet afleggen. Niet een ‘bezoeker’ die ‘alarm sloeg’, maar een kwestie die ter sprake werd gebracht toen TS Kim vroeg als persoonlijke begeleider.

Staat gewoon in zijn posts.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203480615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:13 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Wat voel je dan precies? Voel je je beschaamd omdat het nu ter sprake is gekomen binnen het centrum en dat Kim dit nu ook weet? Want ik kan me voorstellen dat je daar van baalt als er verder geen intentie achter zat. In ieder geval goed dat je het gemeld hebt, en dat is ook wat het centrum tegen je heeft gezegd. Nu kan je voorkomen dat je in een situatie terecht komt die op dit moment misschien te veel is voor je.
Ik voel me rot tegenover Kim omdat ik dingen gezien heb die ik in principe niet hoor te zien, en ja daar schaam ik me ook wel voor nu ze het weet
Dat het in het centrum ter sprake is gekomen is niet iets waar ik me direct voor schaam, ik heb open kaart gespeeld en heb daarin geen fout gemaakt, integendeel denk ik.
pi_203488400
- Lekker weg blijven met dit soort 'adviezen' -

[ Bericht 31% gewijzigd door CoolGuy op 03-02-2022 16:32:16 ]
  vrijdag 4 februari 2022 @ 08:55:57 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203498243
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Het is uiteindelijk de directie die besluit dat er geen contact tussen Kim en TS meer mag zijn..
Dat TS aangeeft dat 'kim het moet verwerken' is de verklaring die de directie dus geeft... niet zozeer dat 'zij het er moeilijk mee heeft'

Het is een jong meisje dat nog in opleiding zit en het is zeker niet niks om opeens te merken dat gedrag dat zij als 'onschuldig' opvat toch blijkbaar grensoverschrijdend kan blijken te zijn..
Vermoedelijk is het ook wel degelijk een leer-ervaring voor die Kim, in die zin kun je het 'verwerken' ook zien als iets dat ze juist moet leren.

Punt is natuurlijk wel degelijk dat ze door moet hebben dat haar werk niet een 'gewone' prive situatie is en ze met mensen werkt die op sommige punten soms veel gevoeliger zijn en zaken die 'privé' heel onschuldig zijn soms vooor haar clienten anders kan werken.
Dit lijkt mij ook het geval. Waardevolle les voor Kim. In professionele context bewust zijn van de impact van bepaalde kleding. Volgende keren een hoger sluitende trui of blouse aan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_203511394
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 08:55 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dit lijkt mij ook het geval. Waardevolle les voor Kim. In professionele context bewust zijn van de impact van bepaalde kleding. Volgende keren een hoger sluitende trui of blouse aan.
Kim heeft wel vaker kleding aan waarvan je kan denken van:"is dit proffesioneel" strakke truitjes en ja ze heeft flinke borsten en dan rekt ze zich soms even zichzelf naar achteren uit, dan denk tja ik zal toch niet de enige zijn die dit opmerkt
pi_203512102
Ik vind dit echt heel lullig voor je TS. Je hebt echt niets gedaan wat een willekeurige jonge man niet ook zou doen behalve dat je het open verteld hebt. Maar ja doordat je het verteld hebt, de context van psychiatrische zorg, dat zij mss nog wat jong en onervaren is en mss je zedenverleden wordt het nu opgeblazen. Maar TS voel je alsjeblieft niet raar hierdoor.

Je kunt zeggen dat je het niet had 'horen te zien' maar zij maakte die beweging in jouw richting met die kleding aan en het enige dat er gebeurde was dat je het zag. Daar kun jij niets aan doen. Misschien dat je blik iets langer bleef hangen maar dat is normaal als je zo iets ziet en bovendien is niemand dat blijkbaar opgevallen want deze zaak kwam pas aan het rollen nadat je het vertelde.

En ook dat je haar als begeleidster vroeg is niet fout, dat je één keer haar tieten hebt gezien diskwalificeert haar niet en jou niet, tenzij je nu verliefd op haar bent of erdoor geobsedeerd bent maar dat idee heb ik helemaal niet uit je verhaal. Het is maar een lichaamsdeel zeg.

Maar goed, weinig aan te doen nu, blaas het niet nog verder op. Als je er over gaat klagen/proberen het goed te praten lijkt het alleen maar alsof je er door geobsedeerd bent.

Misschien als je een beetje een band hebt opgebouwd met je nieuwe begeleider dat je dan een keer heel low key kunt vertellen dat je het jammer vindt dat het zo gelopen is omdat het eigenlijk helemaal niks geks was.

[ Bericht 16% gewijzigd door No239SquadronRAF op 04-02-2022 23:43:36 ]
  zaterdag 5 februari 2022 @ 12:46:55 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203519097
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kim heeft wel vaker kleding aan waarvan je kan denken van:"is dit proffesioneel" strakke truitjes en ja ze heeft flinke borsten en dan rekt ze zich soms even zichzelf naar achteren uit, dan denk tja ik zal toch niet de enige zijn die dit opmerkt
Aan die flinke borsten kan ze niets doen natuurlijk, en aan een keer uitrekken hoef je ook niets te verbinden. Maar in een werkcontext als deze -of eigenlijk iedere professionele context- zou ze er verstandig aan doen de hele handel niet in de etalage te zetten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:18:11 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203519525
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 23:01 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Kim heeft wel vaker kleding aan waarvan je kan denken van:"is dit proffesioneel" strakke truitjes en ja ze heeft flinke borsten en dan rekt ze zich soms even zichzelf naar achteren uit, dan denk tja ik zal toch niet de enige zijn die dit opmerkt
Misschien moet je het omdraaien en is het aan jou om te leren normaal om te gaan met vrouwen die in meer of mindere mate zichtbare vrouwelijke vormen hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203521723
Pff dit soort dingen gebeurde vroeger ook en toen hoorde je er niemand over, maar sinds me too is ineens alles verwerpelijk geworden.

Zowel Kim als jij hebben niks fout gedaan, gezien je verleden begrijp ik dat eea geëscaleerd wordt, maar een man mag best 'kijken' en een vrouw mag best voorover buigen, beide zonder intenties om meteen het bed te delen...

Gezien de setting vind ik Kim een tikkeltje naïef, aan de andere kant lijkt het me juist weer een goede leerschool voor jou om ermee om te gaan (negeren dus).

[ Bericht 9% gewijzigd door Sport_Life op 05-02-2022 16:04:59 ]
pi_203521781
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:41 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik begrijp het best hoor. Alleen ik denk er verder over na en concludeer dat dit soort pedante voorzorgsmaatregelen voor de zoveelste keer weer bevestigt hoe devaluerend en destructief het psychisch zorgstelsel in elkaar zit. Dat dit standaard overal zo is, maakt het juist des te schrijnender.

Uit de schrijfstijl van TS kan ik opmaken dat hij niet zwakbegaafd is. Alleen al uit het feit dat hij door bepaalde triggers zoals dit gebeuren bezorgd raakt dat hij in onzedelijk gedrag kan schieten, geeft aan dat hij in staat is de consequenties te kunnen overzien van zijn acties.

Tot so far is TS een normale man. Als normale mannen opeens inkijk hebben in de décolleté van een vrouw, kunnen ze zich daardoor geil voelen. Zowel mannen als vrouwen voelen zich regelmatig weleens geil en dat is volkomen normaal.

Wat niet normaal is, is dat psychische zorgverleners om die reden maatregelen treffen die suggereren dat TS een mogelijk gevaar is voor zichzelf en anderen. Sterker nog, dit kan er zelfs aan bijdragen dat de kans toeneemt dat TS ooit zou kunnen terugvallen in grensoverschrijdend seksueel gedrag. Als TS het idee blijft houden dat hij een slecht persoon is die gestraft moet worden voor wie hij is, dan blijft hij gebukt gaan onder een lage zelfdunk. En een gebrek aan eigenwaarde heeft o.a. veel negatieve invloed op zelfcontrole.

Ik wil TS hiermee niet ongerust maken dat hij zou kunnen terugvallen voor hetgeen waar hij nu zo bang voor is.

Wel valt het mij op dat hij daar openlijk uitspreekt bang te zijn zich te vergrijpen aan Kim en het gevolg is dat erop wordt gereageerd die voor TS het idee bevestigt dat hij nog steeds een zedendeliquent is. En dat doet hij ook met dit topic: het is vrij logisch dat mensen het lezen, kunnen bedenken dat hij met zijn psychische problemen tot zoiets in staat is en vervolgens daarmee een reactie geven.

Met psychotrauma's uit het verleden kunnen er zoveel negatieve zelf-devaluerende overtuigingen in het onderbewuste genesteld zijn. Als je als kind continu door anderen hebt meegekregen dat je niks waard bent, dan kan je als volwassene gedrag gaan vertonen om voor jezelf die overtuigingen bevestigd te krijgen, want dat is immers waarmee je je vertrouwd bent gaan voelen.
Yes precies mijn gedachten.
pi_203524973
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Misschien moet je het omdraaien en is het aan jou om te leren normaal om te gaan met vrouwen die in meer of mindere mate zichtbare vrouwelijke vormen hebben.
Ja, dat is ook iets wat ik bespreekbaar heb ik gemaakt in therapie
pi_203525032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:46 schreef Cupfighter het volgende:
Ik voel me rot omdat het zo gelopen is
Je had Kim liever snoeihard aan je pen0r geregen. En dat snap ik volkomen.

Soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je had gehoopt. Misschien is Truus ook lekker.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 5 februari 2022 @ 19:51:53 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203525153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja, dat is ook iets wat ik bespreekbaar heb ik gemaakt in therapie
Dat is ook goed. Kijk, ik snap het wel, want als ik een 'Kim' zie bukken kijk ik ook. Dat zullen de meeste mannen doen. Of dat nou borsten, billen, heupen, whatever is, ík zou ook kijken, en heb dat ook regelmatig gedaan.

Wat het hier een 'issue' maakt natuurlijk is jouw verleden icm dat je daar binnen zit voor iets anders, maar die combinatie van factoren, inclusief dat jij naar haar gevraagd hebt als begeleider, dát alles tezamen maakt dat de situatie nu is zoals hij is.

Maar je moet je imho ook niet aan laten praten dat je actie op zich (dus het kijken puur op zich) een hele vreemde was, want dát is niet zo. Maar het feit dat jij hier helemaal door van slag bent geeft wel aan dat je niet goed weet wat normaal is en niet normaal is. Ik denk dat je er dan goed aan doet dat inderdaad bespreekbaar te maken, en gewoon je therapie te volgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203525559
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:46 schreef vosss het volgende:

[..]
Je had Kim liever snoeihard aan je pen0r geregen. En dat snap ik volkomen.

Soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je had gehoopt. Misschien is Truus ook lekker.
Ik heb echt enorme pech, er is daar geen Truus aanwezig
pi_203585000
Gisteren nog een gesprek gehad op de inloop, dat is prima verlopen, het blijkt dat Kim wat meer in beweging komt om richting een gesprek te gaan met mij en een begeleider om alles uit te praten dus dat is goed nieuws.
Ik heb blijkbaar onbedoeld een nieuw item losgebroken en daar waren ze me indirect wel dankbaar voor, het thema seksualiteit is daar eigenlijk nog nooit een item geweest en nu dus wel.

In mezelf is het nog een klein gevecht omdat ik vind dat ik mezelf moet straffen voor wat ik gezien heb omdat ik dat niet heb mogen zien en ik daar Kim schade mee heb gedaan, maar reaistisch gezien kon ik er niks aan doen
pi_203585942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren nog een gesprek gehad op de inloop, dat is prima verlopen, het blijkt dat Kim wat meer in beweging komt om richting een gesprek te gaan met mij en een begeleider om alles uit te praten dus dat is goed nieuws.
Ik heb blijkbaar onbedoeld een nieuw item losgebroken en daar waren ze me indirect wel dankbaar voor, het thema seksualiteit is daar eigenlijk nog nooit een item geweest en nu dus wel.

In mezelf is het nog een klein gevecht omdat ik vind dat ik mezelf moet straffen voor wat ik gezien heb omdat ik dat niet heb mogen zien en ik daar Kim schade mee heb gedaan, maar reaistisch gezien kon ik er niks aan doen
Ik zou proberen hier overeen te stappen. Wat voor schade heeft ze hier nu eenmaal door geleden? De nasleep ervan, het gedoe dat het oplevert, dat geeft inderdaad schade. Maar wat je gezien hebt, dat maak je imho echt veel te groot. Ik zie zo vaak een decolleté van een collega, of een bouwvakkersdecolleté van een klusjesman, dat brengt die mensen echt geen schade toe.
pi_203585949
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is ook goed. Kijk, ik snap het wel, want als ik een 'Kim' zie bukken kijk ik ook. Dat zullen de meeste mannen doen. Of dat nou borsten, billen, heupen, whatever is, ík zou ook kijken, en heb dat ook regelmatig gedaan.

Wat het hier een 'issue' maakt natuurlijk is jouw verleden icm dat je daar binnen zit voor iets anders, maar die combinatie van factoren, inclusief dat jij naar haar gevraagd hebt als begeleider, dát alles tezamen maakt dat de situatie nu is zoals hij is.

Maar je moet je imho ook niet aan laten praten dat je actie op zich (dus het kijken puur op zich) een hele vreemde was, want dát is niet zo. Maar het feit dat jij hier helemaal door van slag bent geeft wel aan dat je niet goed weet wat normaal is en niet normaal is. Ik denk dat je er dan goed aan doet dat inderdaad bespreekbaar te maken, en gewoon je therapie te volgen.
Goede post
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 17:13:26 #85
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203585987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren nog een gesprek gehad op de inloop, dat is prima verlopen, het blijkt dat Kim wat meer in beweging komt om richting een gesprek te gaan met mij en een begeleider om alles uit te praten dus dat is goed nieuws.
Ik heb blijkbaar onbedoeld een nieuw item losgebroken en daar waren ze me indirect wel dankbaar voor, het thema seksualiteit is daar eigenlijk nog nooit een item geweest en nu dus wel.

In mezelf is het nog een klein gevecht omdat ik vind dat ik mezelf moet straffen voor wat ik gezien heb omdat ik dat niet heb mogen zien en ik daar Kim schade mee heb gedaan, maar reaistisch gezien kon ik er niks aan doen
Ik snap niet zo goed welke schade je Kim hebt toegebracht. Zij bukte, jij keek, einde verhaal. Nogmaals, ik denk dat het goed is dat je daar zit en dat je daar dingen bespreekbaar maakt, want je kunt helemaal niet goed inschatten wat wel of niet kan.

Daarmee wil ik nadrukkelijk niet zeggen dat als Kim zich ongemakkelijk zou hebben gevoeld, dat ze dat dan maar had moeten accepteren, zolang jij niet als een of andere ransaap hebt zitten gluren. Als ik ergens loop, weet ik veel, in de supermarkt of whatever, en ik zie een meid zich helemaal uitstrekken om bij het bovenste schap te komen en daarmee gaat haar truitje meer naar boven waardoor haar heupen zeg maar te zien zijn, ja, dat vind ik aantrekkelijk om te zien.

Maar ik sta niet om het hoekje met m'n lul in de hand te loeren he, maar ik loop in datzelfde gangpad, zij strekt zich uit, ik zie haar heupen, en klaar. Wat moet ik dan doen? In de toekomst kunnen kijken zodat ik me kan omdraaien omdat ik weet dat zij over 1 seconde zich gaat uitstrekken? Dat soort dingen zie je, en je gaat weer over tot de orde van de dag.

De seconde dat je denkt 'oh, ik moet niet kijken' ben je al te laat, want de seconde daarvoor heb je het gezien, want anders had je nooit kunnen denken 'ik moet niet kijken'. Daarom zeg ik, we moeten niet overdrijven. Zij bukte, jij zag. Actie, reactie.

Daarom schreef ik al eerder, het feit dat je ogen hebben gezien wat ze hebben gezien op zich is geen issue. Tenminste als je niet als een vies mannetje hebt lopen loeren en draaien om beter zicht te krijgen etc etc. Het probleem zit niet bij het kijken op zich, het probleem zit in de meerdere factoren die samen komen.

Dus 'schade aangericht bij Kim', mwah.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 9 februari 2022 @ 17:24:06 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203586107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:49 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteren nog een gesprek gehad op de inloop, dat is prima verlopen, het blijkt dat Kim wat meer in beweging komt om richting een gesprek te gaan met mij en een begeleider om alles uit te praten dus dat is goed nieuws.
Ik heb blijkbaar onbedoeld een nieuw item losgebroken en daar waren ze me indirect wel dankbaar voor, het thema seksualiteit is daar eigenlijk nog nooit een item geweest en nu dus wel.

In mezelf is het nog een klein gevecht omdat ik vind dat ik mezelf moet straffen voor wat ik gezien heb omdat ik dat niet heb mogen zien en ik daar Kim schade mee heb gedaan, maar reaistisch gezien kon ik er niks aan doen
Hopelijk gaat dat gesprek met Kim en een begeleider je wat meer lucht geven.

Aan jezelf straffen heeft niemand wat. Jij niet, Kim ook niet. Dat kijken was geen opzet. Dat je erover sprak was begrijpelijk omdat het als problematisch voelde. Dat men vervolgens Kim in bescherming nam was ook een logische consequentie, maar wel (begrijpelijk) pijnlijk voor je. De begeleiding van Kim is ervoor haar om te zorgen dat zij hiermee leert omgaan en er met een ervaring rijker uitkomt. Maar ze zijn er ook voor jou en hebben er ook belang bij dat jij dit straks gewoon achter je kunt laten. Je staat daar ook voor open volgens mij en dat vind ik goed om te lezen. Je had er ook voor weg kunnen lopen en dat doe je niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 februari 2022 @ 17:29:35 #87
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203586187
Waarom al die "bescherming" voor Kim en niet voor TS?

Als TS een vrouw was geweest en Kim was Tim, dan zou Tim op het matje geroepen worden waarom hij TS zo intimideert met zijn inkijk.
  woensdag 9 februari 2022 @ 17:34:57 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203586267
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:29 schreef Ixnay het volgende:
Waarom al die "bescherming" voor Kim en niet voor TS?

Als TS een vrouw was geweest en Kim was Tim, dan zou Tim op het matje geroepen worden waarom hij TS zo intimideert met zijn inkijk.
Ik denk dat als TS als vrouw een gesprek had gehad bij de inloop over hoe schuldig ze zich voelde over kijken naar stagiair Tim op een onbewaakt moment en TS had vervolgens om Tim gevraagd als persoonlijk begeleider, dat ook dan de begeleiding wel even met/over Tim had overlegd of dat nou wel zo’n verstandige zet zou zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203591250
Normaal gesproken:
1 Meid bukt en heeft inkijk.
2 Man kijkt en vindt het leuk en prima. Klaar.

Nu:
1 Meid bukt en heeft inkijk.
2 Man kijkt en heeft verleden met zedendelict en psychische problemen.
3 Man heeft nog steeds genoeg psychische problemen om het niet te kunnen plaatsen dus meldt het (wat goed is imho).
4 De verantwoordelijke mensen nemen de stappen die nodig zijn om een veilige werksfeer te garanderen (regels).
5 Man heeft ook bijgedragen aan deze situatie door juist die stagiaire als begeleider te willen daarna.
6 'In mezelf is het nog een klein gevecht omdat ik vind dat ik mezelf moet straffen voor wat ik gezien heb omdat ik dat niet heb mogen zien en ik daar Kim schade mee heb gedaan, maar realistisch gezien kon ik er niks aan doen'
7 Kom op zeg. Je begrijpt zelf blijkbaar ook dat je er niks aan kon doen. Het is heel goed dat je alert bent op dit soort gedrag als je vroeger de fout in bent gegaan. Dat is je te prijzen. Maar je doet er niemand schade mee als iemand een coca-cola fles voor je ogen wuift en je er naar kijkt om het zo maar te zeggen. Dat is gewoon normaal want het zit gewoon in je gezichtsveld. Dus ja ... 8 ..
8 .. Gezien je het zo ervaart als dat je doet is het goed dat je twijfelt en het meldt. Blijf dat ook vooral doen in de toekomst. Maar snij jezelf wat minder in de ballen want zoals je merkt doen anderen dat wel voor je om het zo maar te zeggen. Een naar verhouding klein iets lijkt voor jou wel erg groot dus ja daar zou ik wel met mensen over praten want dat is niet normaal gedrag (en gedachtes)
pi_203600896
Verstandelijk weet ik dat jullie gelijk hebben en dat ik mezelf niet moet straffen maar mijn gevoel zegt anders dus dat is een interne strijd in mezelf op moment
  donderdag 10 februari 2022 @ 16:11:44 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203600927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:09 schreef Cupfighter het volgende:
Verstandelijk weet ik dat jullie gelijk hebben en dat ik mezelf niet moet straffen maar mijn gevoel zegt anders dus dat is een interne strijd in mezelf op moment
Die strijd staat nu hopelijk wel centraal in je therapie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_203601161
Niks mis mee wat er is gebeurd
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203616301
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die strijd staat nu hopelijk wel centraal in je therapie?
ja, maandag ga ik het daar weer over hebben

Overigens is er groen licht van de kant van Kim gekomen om het gesprek met mij aan te gaan, woensdag gaan de medewerkers waarschijnlijk een voorstel van datum aangeven.
pi_203745873
Even wat wijzigingen, ik weet nog geen datum door ziekte bij de medewerkers, en omdat ik mijn paswoord kwijt ben is er een II achter mijn naam gekomen( Hopelijk is er bij de feedback een oplossing voor mijn probleem daarmee).
  zaterdag 19 februari 2022 @ 23:06:36 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203747219
Heb je al nagedacht over wat je wil zeggen tijdens het gesprek met Kim?
Resistance is futile.
pi_203748053
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 23:06 schreef Seven. het volgende:
Heb je al nagedacht over wat je wil zeggen tijdens het gesprek met Kim?
In ieder geval 1 ding, dat het me erg spijt wat er gebeurd is, voor de rest denk ik dat eerst de medewerkers en Kim aan de beurt komen om te spreken en kan ik daar een gepaste reactie op geven
  zondag 20 februari 2022 @ 01:27:28 #97
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203749513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 23:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
In ieder geval 1 ding, dat het me erg spijt wat er gebeurd is, voor de rest denk ik dat eerst de medewerkers en Kim aan de beurt komen om te spreken en kan ik daar een gepaste reactie op geven
Maar je hebt echt niet zoveel fout gedaan. Het hoeft je niet te spijten.
Het is misschien wat onhandig dat je haar als begeleider vroeg na dit, maar meer dan onhandig is het echt niet.

Je reactie op dit alles. De spijt, het idee dat je jezelf moet straffen hiervoor, dat is niet ok. Daar heb je hulp bij nodig. Niet omdat je iets hebt gedaan dat oh zo fout is, maar omdat dit geen gezond denk patroon is. Jij dit op een goede manier moet verwerken.

Deze plek zou voor jou ook een veilige plaats moeten zijn. Jij voelt je nu echt enorm rot over iets dat eigenlijk amper wat voorstelt. Dit drukt nu al tijden op je schouders, is echt vrij zwaar gemaakt door de gang van zaken.
Misschien kunnen ze jou hier op deze plek niet helpen hiermee, maar ik denk wel dat het goed kan doen als jij verwoord wat dit alles met jou doet.

Persoonlijk vind ik dat ze dit beter aan hadden kunnen pakken. Door zo lang te wachten en Het gesprek dat eraan komt heeft dit veel meer gewicht gekregen dan nodig.

Doe jezelf een lol en schrijf eens op wat dit allemaal met je doet. Als je dat hebt gedaan kan je altijd nog kiezen of je dat aan hun wil laten zien.
En zoek hulp hiervoor. Het is niet ok dat je jezelf nu als een soort van ‘dader’ ziet, denkt dat je door het stof moet.
Als wat je verteld het hele verhaal is had je geen slechte intentie toen je om haar vroeg als begeleider. Was dat omdat je je op je gemak voelde bij haar. Dat is kapot nu en dat is echt niet alleen jouw fout.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203754664
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 01:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maar je hebt echt niet zoveel fout gedaan. Het hoeft je niet te spijten.
Het is misschien wat onhandig dat je haar als begeleider vroeg na dit, maar meer dan onhandig is het echt niet.

Je reactie op dit alles. De spijt, het idee dat je jezelf moet straffen hiervoor, dat is niet ok. Daar heb je hulp bij nodig. Niet omdat je iets hebt gedaan dat oh zo fout is, maar omdat dit geen gezond denk patroon is. Jij dit op een goede manier moet verwerken.

Deze plek zou voor jou ook een veilige plaats moeten zijn. Jij voelt je nu echt enorm rot over iets dat eigenlijk amper wat voorstelt. Dit drukt nu al tijden op je schouders, is echt vrij zwaar gemaakt door de gang van zaken.
Misschien kunnen ze jou hier op deze plek niet helpen hiermee, maar ik denk wel dat het goed kan doen als jij verwoord wat dit alles met jou doet.

Persoonlijk vind ik dat ze dit beter aan hadden kunnen pakken. Door zo lang te wachten en Het gesprek dat eraan komt heeft dit veel meer gewicht gekregen dan nodig.
Dit was nou precies het punt wat ik wilde aansnijden.

Ik reageerde nogal heftig, omdat ikzelf ook met dit soort begeleidingsinstanties te maken heb gehad. Ik kan mij heel goed het schuldgevoel van TS voorstellen, omdat als ik destijds een dezelfde soort situatie had meegemaakt als hij, ik waarschijnlijk op exact dezelfde manier gereageerd zou hebben.

Nu sluit ik mij helemaal aan bij de inhoud van jouw post. Door hetgeen wat er gebeurd is, schiet TS helemaal in zelfverwijten en zelf-devaluatie. En van zo'n plek waar mensen zoals TS psychische begeleiding krijgen, zou ik het correct vinden dat zij hem vervolgens de zorg en ondersteuning bieden die hij nu nodig heeft. Dat houdt dus in dat zij hem proberen te overtuigen dat hij wat jij zegt geen dader is en niet door het stof hoeft te bijten.

Ik ken TS verder niet: als ik afga op zijn posts op FOK! denk ik dat zijn psychische problemen vooral te maken hebben met de gevolgen van PTSS en wellicht ook depressieve gevoelens. Het lijkt me niet dat hij op intellectueel en/of emotioneel niveau beperkt is.

Heel veel cliënten die maatschappelijke en/of soortgelijke begeleiding krijgen, hebben die beperkingen wel. Met name emotionele beperkingen, die bijvoorbeeld inhouden dat ze door een gebrek aan empathisch vermogen onvoldoende kunnen begrijpen dat hun gedrag schadelijk kan zijn voor anderen. Voor hen is het goed dat er zo'n protocol wordt gehandhaafd.

Echter voor mensen die worstelen met PTSS of soortgelijke problemen, is zoiets ontzettend schadelijk. Deze mensen zijn tijdens hun jeugd helemaal geïndoctrineerd met overtuigingen dat ze slecht en minderwaardig zijn. Ze geloven dat die overtuigingen realiteit zijn, omdat ze zich slecht voelen. In werkelijkheid is dat het gevolg van projectie door de daders die hen tijdens de jeugd hebben mishandeld. Als je opgroeit onder zulke omstandigheden en continu hoort dat het allemaal jouw eigen schuld is, dan leer je dat alles waardoor jij een klotegevoel krijgt ook jouw schuld is.


Ik heb pas geleden een interessante video ontdekt waarin wordt uitgelegd hoe groot de impact is van emotionele verwaarlozing. Dat verklaart o.a. ook waarom mensen die als kind emotioneel tekort zijn gedaan het als volwassene veel moeilijker vinden om sterk en stabiel een plek in het leven te kunnen vinden.
pi_203759851
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 01:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maar je hebt echt niet zoveel fout gedaan. Het hoeft je niet te spijten.
Het is misschien wat onhandig dat je haar als begeleider vroeg na dit, maar meer dan onhandig is het echt niet.

Je reactie op dit alles. De spijt, het idee dat je jezelf moet straffen hiervoor, dat is niet ok. Daar heb je hulp bij nodig. Niet omdat je iets hebt gedaan dat oh zo fout is, maar omdat dit geen gezond denk patroon is. Jij dit op een goede manier moet verwerken.

Deze plek zou voor jou ook een veilige plaats moeten zijn. Jij voelt je nu echt enorm rot over iets dat eigenlijk amper wat voorstelt. Dit drukt nu al tijden op je schouders, is echt vrij zwaar gemaakt door de gang van zaken.
Misschien kunnen ze jou hier op deze plek niet helpen hiermee, maar ik denk wel dat het goed kan doen als jij verwoord wat dit alles met jou doet.

Persoonlijk vind ik dat ze dit beter aan hadden kunnen pakken. Door zo lang te wachten en Het gesprek dat eraan komt heeft dit veel meer gewicht gekregen dan nodig.

Doe jezelf een lol en schrijf eens op wat dit allemaal met je doet. Als je dat hebt gedaan kan je altijd nog kiezen of je dat aan hun wil laten zien.
En zoek hulp hiervoor. Het is niet ok dat je jezelf nu als een soort van ‘dader’ ziet, denkt dat je door het stof moet.
Als wat je verteld het hele verhaal is had je geen slechte intentie toen je om haar vroeg als begeleider. Was dat omdat je je op je gemak voelde bij haar. Dat is kapot nu en dat is echt niet alleen jouw fout.
Dank je wel, ik heb het idee dat je hiermee heel erg in de goede richting zit, het gewicht wat aan dit verhaal is komen hangen is inderdaad te zwaar geworden, het is een combinatie van de "regels" die ik mezelf heb opgelegd na mijn delicten en de "straf" die ik kreeg door Kim te moeten ontwijken de afgelopen weken waardoor ik mezelf een soort extra tik zou willen geven want ik had iets gezien wat niet mocht en ik had daarmee Kim gekwetst en zij zou daarmee schade hebben opgelopen dus ik moet gestraft worden.
Dat het nu door omstandigheden wat langer duurt voordat het gesprek komt maakt het voor mij niet gemakkelijker daar ben ik eerlijk in, hun kunnen er natuurlijk weinig aan doen dat er iemand ziek is.
Ik ben al bezig hulp te zoeken voor onder andere dit verhaal( er zitten meer dingen niet helemaal niet goed wat met seksueel gebied te maken heeft maar dat staat geheel los hier van).

Je tip om op te schrijven wat het met me doet ga ik doen, dank je wel!!
pi_203790086
Misschien helpt het om te weten dat die afhandeling niet komt door verkeerd gedrag van jou. Het is ter bescherming van jullie allebei. Jouw bescherming om te voorkomen dat het begeleidingscontact wordt vervuild. Het is uiteindelijk wel natuurlijk gedrag om te kijken, het is niet zo dat je het opzocht. Echt niets om je schuldig over te hoeven voelen.


Wat anderen ook zeggen kan het wel lonend zijn om te onderzoeken waar dat schuldgevoel vandaan komt. Denk dat zoalshet vanuit de organisatie ook werd gezegd het ergens wel goed kan zijn dat op zo'n soort plek een keertje aandacht komt voor zulke situaties en gevoelens, aangezien er voor veel mensen veel onbesproken gewicht ligt op intimiteitskwesties.
pi_203799729
Gisteren was het gesprek met 2 medewerkers Kim en mij.
Het was natuurlijk een beetje een onwennige situatie dus het was goed dat de medewerkers erbij zaten om het ijs wat te breken, Kim begon daarna uit te leggen wat deze hele kwestie haar had gedaan en er werd gevraagd aan haar wat ze van mij verwachtte, dat was openheid.
Daarna mocht ik mijn beleving vertellen.
Dat verliep eigenlijk best goed allemaal, het is natuurlijk onmogelijk om in 1 gesprek alles op te klaren, het vertrouwen moet langzaam weer groeien in de tijd dat we elkaar weer gewoon treffen op de inloop, ik ben dus weer welkom als Kim op de inloop is.

Het was wennen om Kim na een tijdje weer te zien, opvallend( het is denk ik gewoon haar kledingstijl) had ze een flink strak truitje aan waardoor alles goed zichtbaar was, voor mij is het denk ik een taak om daar te mee leren om te gaan.
Voor mij was de empathie naar Kim groot, erg groot, dat voelde ik in de avond heel erg naar het extreme toe zelfs(ik moest gestraft worden en had iets in mijn hoofd om dat zelf maar uit te gaan voeren), dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, afleiding gezocht en vanmorgen diverse kanalen opgezocht om te ventileren ook nog vanmiddag bij de inloop zelf en ik ben kalmer geworden op dat gebied.

Maandagmiddag is Kim op de inloop, mijn plan is er dan ook heen te gaan, misschien niet de hele middag maar wel te gaan om te kijken hoe dat aan voelt voor me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')