Volgens mij helpt het wel als er meerdere slachtoffers met vergelijkbare verhalen komen en er ondersteunende verklaringen zijn van andere aanwezigen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor de juridische kant van het verhaal maakt dit verder allemaal weinig uit. Het vervelende daar is eerder dat de bewijslast in dit soort zaken vrij lastig rond te krijgen is.
Ik denk dat dat na morgen heel lastig is… De twee aangiftes die er nu liggen tegen Ali kunnen wel gecheckt worden op frappante overeenkomsten ed. Zeker als tussen de aangevers geen enkele connectie bestaat.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij helpt het wel als er meerdere slachtoffers met vergelijkbare verhalen komen en er ondersteunende verklaringen zijn van andere aanwezigen.
Voor de juridische kant maakt het juist alles uit. Grensoverschrijdend gedrag is alleen strafbaar als er een machtsverhouding is. Iets waar je, je aan kan onttrekken is geen machtsverhoudingquote:Op woensdag 19 januari 2022 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor de juridische kant van het verhaal maakt dit verder allemaal weinig uit. Het vervelende daar is eerder dat de bewijslast in dit soort zaken vrij lastig rond te krijgen is.
Helemaal koekoek die Roos.quote:
Voor Ali is het morgen bijltjesdag. De eerste van vele.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:02 schreef 09 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat na morgen heel lastig is… De twee aangiftes die er nu liggen tegen Ali kunnen wel gecheckt worden op frappante overeenkomsten ed. Zeker als tussen de aangevers geen enkele connectie bestaat.
De vraag is of het enkel vreselijk of totaal walgelijk wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor Ali is het morgen bijltjesdag. De eerste van vele.
Maar ondertussen is de reputatie van hen die zijn beschuldigd wel naar de tyfus. Dus, de verdachte is uiteindelijk altijd de verliezer.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
zo. dit is nogal een uitspraak die je doet. Als het een bekende artiest zou zijn ja, maar dit zijn jonge vrouwen die voor het eerst een echte kans krijgen. Ze zijn onzeker en denken dat dit de enige en laatste kans is. Lopen ze weg dan komt de volgende.....quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat het een enorme "tegenvaller" wordt.
Het gaat allemaal om volwassen vrouwen die ter plekke de microfoon neer hadden kunnen gooien en de deur uit kunnen lopen maar blijkbaar was het toch niet zo erg dat ook maar eentje dat ooit gedaan heeft.
Wat een flauwekul.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Voor de juridische kant maakt het juist alles uit. Grensoverschrijdend gedrag is alleen strafbaar als er een machtsverhouding is. Iets waar je, je aan kan onttrekken is geen machtsverhouding
Als het woord tegen woord gaat zijn word het inderdaad moeilijk, voor Nienke kan dit weleens bakzeil worden als er verder niemand is waarmee ze over het gebeurde gesproken heeft destijds en er geen getuigen zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mensen iets heel graag willen is iets anders dan ergens niet onderuit kunnen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zo. dit is nogal een uitspraak die je doet. Als het een bekende artiest zou zijn ja, maar die zijn jonge vrouwen die voor het eerst een echte kans krijgen. Ze zijn onzeker en denken dat dit de enige en laatste kans is. Lopen ze weg dan komt de volgende.....
die meiden leven voor hun droom, een carriere in de muziek, die leven er naar toe.
De aangiftes gaan voor zover mij bekend om zedendelicten als aanranding of zelfs verkrachting. Die staan los van wetgeving over seksueel grensoverschrijdend gedrag.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Voor de juridische kant maakt het juist alles uit. Grensoverschrijdend gedrag is alleen strafbaar als er een machtsverhouding is. Iets waar je, je aan kan onttrekken is geen machtsverhouding
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Dames die deze optie de pas hebben afgesneden en het hebben gemeld, die hebben mijn respect. Dames daarentegen die er in mee zijn gegaan als zijnde een optie om hogerop te komen daar heb ik moeite mee.
Nee want dan heb je geen inkomen meer, krijg je niet eens een uitkering. Daar is dus wel een machtspositie.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat een flauwekul.![]()
Jouw leidinggevende heeft ook een machtspositie. Dat jij op elk moment je ontslag in kan dienen doet daar niets aan af.
Natuurlijk wel, je meldt je ziek, doet je beklag hogerop en je bent klaar. Deze deelnemers hadden een droom, dat geef je ook niet zomaar op. Niet zo snel oordelen vanaf je zolderkamer.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee want dan heb je geen inkomen meer, krijg je niet eens een uitkering. Daar is dus wel een machtspositie.
Klopt helemaal wat je zegtquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
De aangiftes gaan voor zover mij bekend om zedendelicten als aanranding of zelfs verkrachting. Die staan los van wetgeving over seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Zoek maar even informatie op over grensoverschrijdend gedrag dan wordt je misschien wel duidelijk wat onder een machtspositie wordt verstaan. Het gaat dan om ouder-kind, werkgever-werknemer etcquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je meldt je ziek, doet je beklag hogerop en je bent klaar. Deze deelnemers hadden een droom, dat geef je ook niet zomaar op. Niet zo snel oordelen vanaf je zolderkamer.
Nee maar ik vermoed zelfs dat we daar morgen niet al te veel over gaan horen aangezien het bij de politie ligt. We zullen wel horen wat de aard van de aangifte isquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:39 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand iets over waar Ali B nou van beschuldigd wordt?
Op het nieuws viel de term "verdacht van zedendelict" (de nieuwe aangifte).quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:39 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand iets over waar Ali B nou van beschuldigd wordt?
Dan moeten ze gewoon op anderhalve meter blijven, opgelost.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind heel die gelijkwaardigsdiscussie een lastige. Er is altijd wel een verschil te noemen waardoor 1 van de 2 een bevoordeelde positie heeft, in meer of mindere mate.²
Op 1.5m afstand kan je iemand met je ogen uitkledenquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan moeten ze gewoon op anderhalve meter blijven, opgelost.
Als je geen argumenten in kan brengen omdat je gevoelens de overhand hebben moet je niet aan dit soort discussies deelnemenquote:Op woensdag 19 januari 2022 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik begin mijn geduld wat te verliezen m.b.t. je goedpraterij en victimblaming inmiddels eigenlijk
Lachwekkend ditquote:Op donderdag 20 januari 2022 00:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je geen argumenten in kan brengen omdat je gevoelens de overhand hebben moet je niet aan dit soort discussies deelnemen
Daarvoor word je niet aangeklaagd. Probleem zit 'm natuurlijk in het fysieke grensoverschrijdende gedrag.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op 1.5m afstand kan je iemand met je ogen uitkleden
Nu kom je weer met een loze kreet. Je moet je niet zo aangevallen voelen, ik bedoel dit serieus maar niet onaardig.quote:
Niet alleenquote:Op donderdag 20 januari 2022 00:03 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daarvoor word je niet aangeklaagd. Probleem zit 'm natuurlijk in het fysieke grensoverschrijdende gedrag.
Walgelijke kerel.quote:
Zelfde is van toepassing als je hier alleen maar komt om de vrouwen in kwestie of andere users naar beneden te halen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 00:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als je geen argumenten in kan brengen omdat je gevoelens de overhand hebben moet je niet aan dit soort discussies deelnemen
Zeker waar. Dan ben je een vies mannetje maar als het alleen daarbij zou blijven was er al een hoop leed bespaard.quote:Op donderdag 20 januari 2022 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alleen
Ook woorden (geil broekje) en lichaamstaal (zoals dat "met de ogen uitkleden"). In veel gevallen is dat zeer ongepast en voelt het subject zich erg ongemakkelijk en onveilig.
Neuh, die term valt vaak geheel terecht.quote:Op donderdag 20 januari 2022 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zijn van die kreten die te pas en te onpas worden gebruikt. Mensen klappen dicht als ze die woorden horen en verstommen. Dat hadden we in het verleden bv/ ook met de woorden anti-semiet of racist.
Ook nu weer. We halen argumenten aan om iets te vinden maar ze doen alsof je A. de argumenten niet hebt gegeven en B. als of je onderliggend wat anders vindt.
Zonde.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |