Haha, het is een ambtelijke procedure, wat denk jequote:Op woensdag 19 januari 2022 10:07 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerd majo met de verkoop
Wij hebben ons huidige huis ook onder de vp gekocht 1,5 geleden
Dat doet mij denken aan @:SQ hoe is het afgelopen met de bestemming van jullie huis? Heeft het nu woonbestemming zodat de hypotheek/rente zoiets was het toch? Aangepast kon worden
Naar de/een wethouder stappen doet het altijd goed, dan gaat iedereen opeens rennen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, het is een ambtelijke procedure, wat denk je![]()
We zijn al twee jaar bezig met smeken of ze een keer naar het dossier willen kíjken. Laat staan dat er ook nog wat mee gedaan wordt.
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij zouden nu ruim 200.000 meer voor ons huis kunnen krijgen, dan wat we ervoor hebben betaald. Hebben toen 13.000 onder de vraagprijs betaald.
En De Postcodeloterij, brrrr !
Ze hebben ooit geld bij mijn moeder van de rekening gehaald (waarschijnlijk cijferwissel). Om dat geld weer terug te krijgen. Dat was een serieuze shit. Het heeft bijna 4 maanden geduurd ze te overtuigen dat wij niets hadden aangegeven en dat de fout echt bij hun lag.
@:BE, sterkte voor jullie!
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?
Ahh dat is wel nice dan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:26 schreef Aure het volgende:
Mijn vriend heeft een beetje fomo wat dat betreft, dus wij hebben ook één lot. En daarnaast speelt ie ook elke maand mee met de staatsloterijmaar daar hebben we wel onze bakfiets inclusief accessoires gewonnen en we hebben uitgerekend dat dat nog steeds veel meer geld is dan wat hij tot nu toe aan de staatsloterij heeft uitgegeven
Verkeerd tekst copy/paste gedaan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
Naar de/een wethouder stappen doet het altijd goed, dan gaat iedereen opeens rennen.
Omgquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:31 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.
Ik zie een carriere switch.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg![]()
Ik vrees er ook voor. Het is zo zonde. En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat kan ook echt alleen bij de gemeente volgens mij. Ik hoef daar echt niet mee aan te komen.
Lag dat dan aan de aard van het dossier of was er geen capaciteit?quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:31 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.
Klopt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:37 schreef SQ het volgende:
Oh ik vergeet nog "net terug van vakantie" en "bijna op vakantie", dat zijn ook altijd redenen waarom gemeente-ambtenaren niet kunnen werken.
Dan staat "nooit werken" in elk geval in je job description, dat scheelt dan bakken met schuldgevoel als je weer eens in quarantaine zit met de kindersquote:
Dan zit je niet in Q, dan ben je bezig met maatschappelijke inzet.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan staat "nooit werken" in elk geval in je job description, dat scheelt dan bakken met schuldgevoel als je weer eens in quarantaine zit met de kinders
Ik moet jaarlijks voor mijn werk veel gemeenten contacteren en dit is zó herkenbaar. En frustrerend, en laakbaar. Je zou er bijna een wob-verzoek voor gaan indienen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:43 schreef exode het volgende:
Een vriendin werkt bij een grote gemeente en die zegt ook dat nu met thuiswerken, gewoon vrijwel niemand bereikbaar is. Ze zijn ook zo'n beetje standaard offline.
Ik denk dat tegen de tijd dat ons dossier de bovenkant van de stapel nadert, deze mevrouw een functie elders heeft, er weer een nieuwe ambtenaar op die positie komt die eerst 15 maanden moet worden ingewerkt en dat ze dan de stapel omdraaien just for funsquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik moet jaarlijks voor mijn werk veel gemeenten contacteren en dit is zó herkenbaar. En frustrerend, en laakbaar. Je zou er bijna een wob-verzoek voor gaan indienen.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:44 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.voor iedereen die nu onder werktijd op FOK! zit.
Internquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:44 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.voor iedereen die nu onder werktijd op FOK! zit.
Ik Fok onder werktijd hoor. Ik shop ook onder werktijd. Ik ga zelfs op vakantie onder werktijd. Zodra ik op uren wordt afgerekend, ga ik zelf voor een functie elders.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Intern
Anyway, ja ik ben aan het fokken, maar ik krijg vandaag niet uitbetaald hoor, ik werk gewoon op mijn vrije dag omdat ik de afgelopen dagen door Q niks gedaan kreeg
Bikkelquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Intern
Anyway, ja ik ben aan het fokken, maar ik krijg vandaag niet uitbetaald hoor, ik werk gewoon op mijn vrije dag omdat ik de afgelopen dagen door Q niks gedaan kreeg
Haha, ik hoef geen cynisme hoor. Mijn persoonlijke frustratie met de gemeente hier heeft geenszins met jou te maken verderquote:
Het was zeker geen cynisme, het was welgemeend. Als je onlangs alle kutzooi van de afgelopen dagen op je vrije dag gaat werken vind ik je een bikkel.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, ik hoef geen cynisme hoor. Mijn persoonlijke frustratie met de gemeente hier heeft geenszins met jou te maken verder
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:58 schreef SQ het volgende:
KINDEREN, JE KRIJGT ER ZO VEEL VOOR TERUUUUUUG
Was, afwas, poepvingers, kots in je haar, trillende oogleden. Natte kusjes <3
Oh nou ik ben wel ambtenaar, maar vooralsnog rijks-. Ik overweeg juist een carrièreswitch nav dit verhaalquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:42 schreef SQ het volgende:
ik wacht alvast op de boze replies van gemeente-ambtenaren die in dit topic actief zijn
Lekker niksen <3quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh nou ik ben wel ambtenaar, maar vooralsnog rijks-. Ik overweeg juist een carrièreswitch nav dit verhaal
quote:
Ja dat vraag ik me op dagen als deze ook geregeld afquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn lievelings![]()
Waarom ben ik ooit aan kinderen begonnen.
Straks is lekker werken je lievelingsquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn lievelings![]()
Waarom ben ik ooit aan kinderen begonnen.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef Aure het volgende:
Oh ik ben echt een ei, ik dacht dat je Vaiana was
Ik dacht me gewoon te laten onderhouden door Mrs V, ook een soort pensioen, maar daar kleven toch ook wat nadelen aan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
over 28 jaar zou ik in theorie met pensioen mogen, there you have something to look forward to!
Nou mijn man heeft net dikke promotie gemaakt dus wellicht dat ik ook een carriereswitch ga maken naar de gemeente. Kunnen vast nog wel een halfzachte communicatiemedewerker m/v voor 24 uur gebruiken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht me gewoon te laten onderhouden door Mrs V, ook een soort pensioen, maar daar kleven toch ook wat nadelen aan.
Zo is onze bouwvergunning (een aanpassing) maanden bij iemand op een stapel blijven liggen zonder enige actie en hebben wij onze hypotheek offerte moeten verlengen (met nogal wat kosten). En je staat machteloos.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg![]()
Ik vrees er ook voor. Het is zo zonde. En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat kan ook echt alleen bij de gemeente volgens mij. Ik hoef daar echt niet mee aan te komen.
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:13 schreef Aure het volgende:
Chill @:SQ
Die van mij heeft sinds vorig jaar een nieuwe stuk beter betalende baan, maar werkt nu bijna alleen maar overschiet het eigenlijk nog steeds niet op. Ik hoop dat ie snel weer op zoek gaat naar iets nieuws
De gemeente-ambtenaren die ik ken klagen net zo hard over hun collega's die nooit bereikbaar zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:42 schreef SQ het volgende:
ik wacht alvast op de boze replies van gemeente-ambtenaren die in dit topic actief zijn
Nee ze gaan dan eerst 15 maand discussiëren over wie de nieuwe functie moet krijgen, tegen die tijd is er geen overdracht meer mogelijk en moet de nieuwe zelf maar uitvinden hoe alles zit en blijkt de helft verdwenen enzo.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat ons dossier de bovenkant van de stapel nadert, deze mevrouw een functie elders heeft, er weer een nieuwe ambtenaar op die positie komt die eerst 15 maanden moet worden ingewerkt en dat ze dan de stapel omdraaien just for funs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt goed zeg! Hoeveel uren zijn dat? Wij zitten nu op veel te veel samen, zeker met het overwerk van de duutser.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.
52.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg! Hoeveel uren zijn dat? Wij zitten nu op veel te veel samen, zeker met het overwerk van de duutser.
Echt rot dat het zover heeft moeten komen exode. Hoe gaat het nu? Herstel is een lange wegquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Over werkdruk laat ik me niet uit, het gevolg zit al bijna de gehele dag te huilen op de bank hier.
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Over werkdruk laat ik me niet uit, het gevolg zit al bijna de gehele dag te huilen op de bank hier.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ja zeg, ik ben de 'groot'verdiener in ons huishouden
+1quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Zo denkt de mijne er ook overquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Zo blij dat ik iemand heb die meer verdient en waarbij het daarom op elk vlak goed voelt om haar meer te laten werken
Het gaat echt met ups and downs waarbij de ups wel iets hoger worden en de down iets minder laag. Maar ze heeft nog best veel last van haar maag en zeker 's avonds is ze misselijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Echt rot dat het zover heeft moeten komen exode. Hoe gaat het nu? Herstel is een lange weg
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.
Dat is hendig!quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.
Ja dat is nu een irritatie puntje, ik vind dat ze met iemand moet gaan praten. Zij wil naar een dietiste om aan te komen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.
Idem, helaas. Zou met alle liefde minder willen werken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Nee. En ik wil er ook geenquote:
Wat maakte het dat zij er niet kon aarden? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op woensdag 19 januari 2022 07:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn vriendin woont in een splitlevel en kan daar echt niet aarden. Volgens mij gaan ze voor iets anders kijken nu.
Ik ookquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Splitleveldat vind ik dus echt fantastisch. Helaas met een hond die geen trap mag lopen geen optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij ook vriendenloterij omdat je dan meteen een museumjaarkaart (of in ieder geval vergelijkbaar) erbij krijgtquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:22 schreef lunapuella het volgende:
Ook geen postcodeloterij hier. Wel de vriendenloterij bingo ofzo? Komen best leuke prijzen tussendoor (Airfryer) en bij veel musea gratis naar binnen kunnen is sans lockdown ook best plezierig.
Trouwens ook Postcodeloterij omdat het ook goede doelen steunt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Onze burgemeester is gewoon eenquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:37 schreef arvensis het volgende:
[..]
Lag dat dan aan de aard van het dossier of was er geen capaciteit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de ambtenaren. De mevrouw die op ons dossier moest zitten had geen tijd, want druk en ze werkte twee dagen in de week op aan evenementen. In corona-tijd.
Het ergste vind ik dat wij er steeds achteraan moeten of het opgepakt is en dat we dan standaard horen dat ze ons over twee weken meer laten weten en dat we dan consequent niks horen.
Als het een bedrijf zou zijn, zou het al lang failliet zijn gegaan als er zo met klanten wordt omgegaan
[ Bericht 8% gewijzigd door Adrian4 op 19-01-2022 13:44:38 ]
Echt? Ik nam mijn wijk over van een ander en heb toen na een poosje aangegeven dat ik x folders minder nodig had, maar dat kon niet. Die moesten wij zelf maar bij het oud papier gooienquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik had vroeger een folderwijk (halverwege de jaren 90), en kreeg idd in het begin ook een wijk met adressen, gespecificeerd waar de ja/nee en nee/nee stickers opzaten. Dat moest ik geloof ik 1x per jaar controleren en dan terugsturen, zodat ik exact genoeg folders geleverd kreeg. Na 5 keer lopen weet je gewoon waar de stickers zitten, en sla je automatisch bepaalde huizen over in je route (zonder nog te hoeven checken). Maar alleen een app lijkt me dan wel erg onhandig, de stickers waren wel een duidelijke visuele clue zeg maar.
Dat denk je núquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
over 28 jaar zou ik in theorie met pensioen mogen, there you have something to look forward to!
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Voor de krantenbezorgers zijn er nooit stickers geweest, alleen die looplijst en met een beetje geluk zat daar nog een kaart met bezorgroute bij maar navigatie kon je vergeten. Dat lijkt me met een mobiel een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:46 schreef Hupje het volgende:
Als je langer loopt, weet je wel waar wel of geen folders mogen, maar bij inval of haast zijn die stickers toch handig.
Zit het verschil niet in dat je bij kranten specifieke adressen langs moet, dus dat je toch altijd moet opletten, en dat folders gewoon de hele wijk is? Ik weet het niet, hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Voor de krantenbezorgers zijn er nooit stickers geweest, alleen die looplijst en met een beetje geluk zat daar nog een kaart met bezorgroute bij maar navigatie kon je vergeten. Dat lijkt me met een mobiel een stuk makkelijker.
Folders zijn met al die nee stickers al lang niet meer gewoon een hele wijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zit het verschil niet in dat je bij kranten specifieke adressen langs moet, dus dat je toch altijd moet opletten, en dat folders gewoon de hele wijk is? Ik weet het niet, hoor.
Blij dat ik niet meer bezorg
Mijn moeder woont in een klein appartementencomplex. Daar worden op zaterdag hele pakken folders bij de entree neergezet (met veul plastic eromheen) voor de bezorger. En een paar dagen later staat die "bezorger" die pakketten ongeopend de container te douwen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:46 schreef Hupje het volgende:
Geen loten hier, ik vind dat geldverspilling
[..]
Echt? Ik nam mijn wijk over van een ander en heb toen na een poosje aangegeven dat ik x folders minder nodig had, maar dat kon niet. Die moesten wij zelf maar bij het oud papier gooien. Als je langer loopt, weet je wel waar wel of geen folders mogen, maar bij inval of haast zijn die stickers toch handig.
[..]
Dat denk je núTegen die tijd moeten we vast werken tot ons 90e.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Mijn moeder woont in een klein appartementencomplex. Daar worden op zaterdag hele pakken folders bij de entree neergezet (met veul plastic eromheen) voor de bezorger. En een paar dagen later staat die "bezorger" die pakketten ongeopend de container te douwen.
Weinig rondslingerende folders daar, en ook zonder Nee/Nee sticker krijgt mijn moeder geen reclame![]()
En die gast verdient een aardig zakcentjeWat dat betreft mogen mensen gerust klagen dat ze niks ontvangen hebben, dat is natuurlijk belachelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er werd ooit over mij geklaagd dat het weekblad niet op de 'vaste tijd' (het mocht op 3 dagen maar ik bezorgde op een vaste dag) bezorgd wasToen onweerde en hoosde het.
Mazzelaar! Vriendlief is 6 jaar ouderquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
Dan moet mijn man nog anderhalf jaar werken, dus dan kan ik anderhalf jaar vrij leven en genieten. <3
Het is gewoon zwaar als je geliefde zo ziek is en je zelf vrij machteloos bent. Dus knuffel!quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:04 schreef exode het volgende:
Ik vind het overigens echt heel lief en attent alle reacties en vragen mbt mijn verloofdeDoet me echt goed.
Hier oudste zondag de hele dag aan het spugen geweest, dus maandag maar dagje naar opa en oma en niet naar school. Wel eerst even een testje gedaan voor de zekerheid en die was positief. Verder 0 klachten, dus we zagen hem niet aankomen. Kan dus wel, maar als de thuistesten negatief aangeven dan lijkt het mij niet waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:31 schreef Cathmar het volgende:
Hier drie van de vier kinderen ziek en ik ook niet fit. Allemaal een negatieve thuis test.
Maar nu de vraag: ga ik voor een pcr? Overgeven is niet echt een 'kern' symptoom toch? Echt iedere keer die afwegingen..
Ik zou dat alleen doen als je ook covid-gerelateerde klachten hebt (naast overgeven). Als we met z'n allen niet fit zijn, gaan vriend of ik voor de pcr. Is die bij ons negatief, zal dat voor de kinderen ook wel zo zijn (bij dezelfde symptomen). Bij de kinderen doen we dan wel een thuistest.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:31 schreef Cathmar het volgende:
Hier drie van de vier kinderen ziek en ik ook niet fit. Allemaal een negatieve thuis test.
Maar nu de vraag: ga ik voor een pcr? Overgeven is niet echt een 'kern' symptoom toch? Echt iedere keer die afwegingen..
Jongste dochter heeft 1x gespuugd en was toen ook warm, en die testte knalpositiefquote:Op woensdag 19 januari 2022 15:31 schreef Cathmar het volgende:
Ja ik ga maar door de test tent morgen. Mogen ze daar de keel swab doen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:57 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Jongste dochter heeft 1x gespuugd en was toen ook warm, en die testte knalpositief![]()
![]()
Als t lukt ook de keel (eerst) 'swabben' want omikron schijnt daar meer te zitten
Hier ook; 1 lot op het oude adres (niet het tijdelijke tussendoor adres) en 1 lot op dit adres.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:55 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 1 lot op oude adres, 1 op nieuwe adres. Vriendenloterij hebben we opgezegd.
Getver, het blijft maar bezig met haar hèquote:Op woensdag 19 januari 2022 19:28 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja ik ga maar door de test tent morgen. Mogen ze daar de keel swab doen.
Dochter van 11 is ineens echt super ziek. 40 koorts en ze voelt zich vreselijk. En zij heeft het in oktober al voor de tweede keer gehad. Potver! Het houdt echt niet op.
Voor je oog morgen meteen even met de huisarts bellen! Dan kunnen ze controleren of je hoornvlies beschadigd is, dat is iets dat makkelijk voorkomt bij lensdragers.quote:Op woensdag 19 januari 2022 23:38 schreef hilliebillie het volgende:
Beterschap allemaal voor de zieken/zieke kinderen![]()
Exode wat vervelend dat je verloofde er zo door heen zit nu het qua klachten wat de goede kant uit leek te gaan. Begrijpelijk wel ook dat het er nu allemaal uit komt juist nu ze lichtjes aan het aansterken is. Hopelijk kan ze goede hulp krijgen.
Afspraken gemaakt voor de vaccinatie voor de kinderen. Kan zaterdag al terecht (of ja ik kon vanaf vandaag alle dagen kiezen maar dat kwam het beste uit). Toch wel een tijdje getwijfeld het wel of niet te doen en toch maar besloten wel te doen. Hoor ik vandaag dat het waarschijnlijk het meest effectief is bij kinderen die nog geen Corona hebben gehad.. dus ergens voel ik nu weer lichte twijfel. Maar goed, de afspraak staat dus denk dat we maar gewoon gaan.
Had trouwens gedacht dat het bij kinderen ook zo zou zijn dat 1 vaccinatie voldoende was na besmetting, maar komt toch op twee.
Verder sinds vanavond een geïrriteerd oog. M’n lens zat niet helemaal lekker. Maar nadat ik die uit heb wordt het niet beter. Wat ik ook probeer (spoelen met lenzenvloeistod, koelen met een ijsblokje) hopelijk werkt een nacht slaap, al is m’n oog dicht ook een onprettig gevoel 😕
Oh en loterijen doen we niet (structureel) aan mee. Alleen eindejaarsloterij hebben we meestal wel twee halve loten.. maar ook daar meestal weinig geluk mee..
Wat een vreemd verhaal? Mijn dochter heeft maar 1 vaccinatie gehad, want inmiddels al 3x corona gehad. Ze moet nu ook 3 maanden wachten voor ze haar booster mag inplannen. Voor die tijd dit verhaal maar eens goed uitzoeken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 05:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wisten jullie dat mensen die corona gehad hebben en daardoor maar één vaccinatie hoefden nu geen booster kunnen krijgen? Of nouja, dat kan wel, maar die is niet geldig als booster in het buitenland volgens de GGD medewerker op de priklocatie.
Mijn zwager heeft daardoor gisteren gekozen om op papier zijn tweede vaccinatie te krijgen en kan dan over 3 maanden alsnog de booster halen. Wel even iets om op te letten, want volgens de GGD is het heel lastig om nog een booster ingepland te krijgen als je er zogezegd al één gehad hebt.
Ik vond het een vreemd verhaal, want afgelopen zomer was die een vaccinatie na besmetting voldoende voor je QR code, maar nu is dat blijkbaar anders. Ik weet dat die regels tamelijk vloeibaar zijn in alle landen, maar deze had ik nog niet eerder gehoord.
Serieus? Ik heb hier van m’n zus niks over gehoord dat ze hier tegenaan gelopen is. Tracks eens even navragen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 05:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wisten jullie dat mensen die corona gehad hebben en daardoor maar één vaccinatie hoefden nu geen booster kunnen krijgen? Of nouja, dat kan wel, maar die is niet geldig als booster in het buitenland volgens de GGD medewerker op de priklocatie.
Mijn zwager heeft daardoor gisteren gekozen om op papier zijn tweede vaccinatie te krijgen en kan dan over 3 maanden alsnog de booster halen. Wel even iets om op te letten, want volgens de GGD is het heel lastig om nog een booster ingepland te krijgen als je er zogezegd al één gehad hebt.
Ik vond het een vreemd verhaal, want afgelopen zomer was die een vaccinatie na besmetting voldoende voor je QR code, maar nu is dat blijkbaar anders. Ik weet dat die regels tamelijk vloeibaar zijn in alle landen, maar deze had ik nog niet eerder gehoord.
Zou huisarts even doen. Kan ook "gewoon" een lichte ontsteking van je ooglid zijn. Die hoef je niet per se te zien (als in: rood en/of dik oog) Dan krijg je meteen een zalfje mee en die werkt topquote:Op donderdag 20 januari 2022 06:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb hier van m’n zus niks over gehoord dat ze hier tegenaan gelopen is. Tracks eens even navragen.
@:mrs.Peel goeie inderdaad om m’n oog even te laten checken. Even kijken of ik voor na het werk een afspraak kan maken (of bij de opticien, die hebben betere apparatuur)
Dat was hier ook. Mijn moeder en haar man hadden corona gehad, dus maar één vaccinatie. Hebben eind december een tweede vaccinatie gehad en over 2 maanden dus hun booster.quote:Op donderdag 20 januari 2022 08:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond het ook een gek verhaal en ik kon er online niets over terugvinden.Gevalletje geflipte GGD medewerker misschien?
Maar daar werk je dan ook hard voor toch?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:19 schreef SQ het volgende:
Respect juist als je anno 2022 een gezin met huishouden kan betálen op 32 uur aan inkomen![]()
Hier 66 uur per week gezamenlijk (32 + 34). Man heeft in 2 jaar 2 promoties gehad dus die verdient vanaf april wel echt significant meer dan ik. Maar ja ach he, ik mag nog steeds niet klagen over mijn inkomen, zijn zat gezinnen die het moeten doen van minder dan wat ik in mijn eentje verdien
Gewoon modaal inkomen. Maar geen dure hobby's, geen (behoefte aan) verre reizen.. Het is nu hebben we luxe in tijd/vrijheid, en minder luxe in middelen. En destijds was werken niet echt een optie met een kind dat een dag school amper haalde, dus die kon ik geen BSO aandoen. Allebei gestudeerd en een bachelor op zak. Het werkt voor onsquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:19 schreef SQ het volgende:
Respect juist als je anno 2022 een gezin met huishouden kan betálen op 32 uur aan inkomen
Daar moet ik echt mee gaan stoppen.quote:
Ja dit.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zouden prima kunnen rondkomen zonder mijn salaris. Maar ik werk graag. Wel vind ik het moeilijk een balans te vinden, ik zou graag wat minder werken, maar dat zou ook betekenen dat ik niet al het interessante werk kan doen, en vooral mijn minder interessante taken zou oppakken. Meer werken betekent interessantere dingen doen. Blijf ik wel een lastig conondrum vinden.
Wij werken allebei momenteel 4/5 dagen per week thuis, wat natuurlijk veel lucht geeft. Om 5 uur gaan de computers dicht en kan er rustig gekookt worden. Eventueel gaan ze om half 8 weer open (mijn man vooral, ik heb daar vaak geen zin in).quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dit.
Ik hoef niet eens minder dagen, maar een/twee uur minder per dag zou veel schelen in de stress denk ik.
Then again moet ik ook eens leren loslaten dat dat allemaal maar mijn verantwoordelijkheid zou moeten zijn
Klopt. Ik werk ook gewoon liever op kantoor dan thuis hoor. Ik heb die menselijke interactie echt nodig voor mijn levensvreugdequote:Op donderdag 20 januari 2022 10:22 schreef Donna het volgende:
Ik woon zo dicht bij kantoor dat ik bijna even lang onderweg ben naar kantoor als naar m'n thuiswerkplek als ik al m'n spulletjes meeneem/klaar moet zetten.
Vrijwel geen reistijd is wel echt fijn.
Jaa ik ook! Onze kinderopvang is ook (veel) verder weg dan kantoor.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt. Ik werk ook gewoon liever op kantoor dan thuis hoor. Ik heb die menselijke interactie echt nodig voor mijn levensvreugde![]()
Ik hoop straks ook op onze nieuwe locatie te mogen werken op 15 minuten loopafstand![]()
De kinderopvang is verder weg dan kantoor
Is dat wat er overblijft als je niet meer werkt? Daar kijk ik echt heel anders tegenaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
kan ik ook stoppen met werken. Maar huuu. Het ideeDat je wereld dan echt alleen nog maar om opruimen en de was draait
Daar ben ik toch echt wat te geemancipeerd voor
![]()
Bovenmodaal lijkt me.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef F_r het volgende:
Ik lees veel over een goed salaris. Wat is een goed salaris? Wat voor de een goed is, is dat voor een ander niet.
Momenteel wel ja, want dat is toch wat ik op mijn vrije woensdag voornamelijk doe.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat wat er overblijft als je niet meer werkt? Daar kijk ik echt heel anders tegenaan.
Owja, ik vergeet hoe jong de jouwe zijn. Huuuquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Momenteel wel ja, want dat is toch wat ik op mijn vrije woensdag voornamelijk doe.
Als de kinderen wat groter worden zou dat opzekers veranderen hoor, maar als ik alleen met de baby ben kom ik echt niet aan gezellige hobby's toe
Je geeft zelf het antwoord alquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:50 schreef F_r het volgende:
Ik lees veel over een goed salaris. Wat is een goed salaris? Wat voor de een goed is, is dat voor een ander niet.
Ik dacht eerst ook 'Nee joh, dan kun je toch nog veel meer doen', maar toen realiseerde ik me dat we - als ik niet zou werken - ook geen opvang zouden hebben en ik dan ook niet meer zomaar tegen mijn man kan zeggen (die dan fulltime zou moeten werken) dat ik de helft van het huishouden meer dan zat vind. Ik zou dan iig heel, heel veel meer thuis moeten doen en veel meer de zorg voor de kinderen dragen. En daar word ik wel kriebelig van, dus beter dat ik werkquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is dat wat er overblijft als je niet meer werkt? Daar kijk ik echt heel anders tegenaan.
Voor mij wel, ook jonge kinderen. Als ze beide naar school gaan wordt dat al heel anders denk ik.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het zijn vooral de kleine uitgaven die aantikken. Althans, hier. Even dit kopen en even dat kopen. En altijd pinnen, dat draagt er ook aan bij. Geld uitgeven gaat dan zoveel makkelijker.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:12 schreef SQ het volgende:
Je gaat zelf ook wel een beetje leven naar je inkomen denk ik. Wij verdienen nu best veel maar ik ben per week ook wel 200 euro kwijt aan boodschappen bijvoorbeeld. En er zijn zat gezinnen die dat budget per maand hebben
We gaan zelden op vakantie en al helemaal niet ver, hebben 1 rotte oude volvo op de oprit, gaan zelden uit eten of naar de kroeg, (ook weinig thuisbezorgd.nl) en toch is het geld altijd op
Op loopafstand werken is echt geniaal! Sinds wij zijn verhuisd zit mijn werk in de straat bij ons, het is letterlijk 4 minuten lopen, en de hoeveelheid aan tijd die we daarmee gewonnen hebben is alles bij elkaar een hele werkdag.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt. Ik werk ook gewoon liever op kantoor dan thuis hoor. Ik heb die menselijke interactie echt nodig voor mijn levensvreugde![]()
Ik hoop straks ook op onze nieuwe locatie te mogen werken op 15 minuten loopafstand![]()
De kinderopvang is verder weg dan kantoor
Naar aanleiding van een opsom hier enkele maanden geleden over boodschappenbudget ging ik weer eens een maandje bijhouden wat we uitgeven. Ik schrok me lam, we kwamen 200 euro uit boven wat we hadden gebudgetteerd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zijn vooral de kleine uitgaven die aantikken. Althans, hier. Even dit kopen en even dat kopen. En altijd pinnen, dat draagt er ook aan bij. Geld uitgeven gaat dan zoveel makkelijker.
Ohhh erg is dat he. Wij maken allebei 450 euro over naar de gezamenlijke betaalrekening, met het idee dat ongeveer 500 voor boodschappen is en we de overige 400 sparen (daarnaast maken we wat we per maand over hebben ook nog over naar de spaarrekening). Die 400 sparen we dus bijna nooit en die rekening is nog steeds best wel eens bijna leeg.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Naar aanleiding van een opsom hier enkele maanden geleden over boodschappenbudget ging ik weer eens een maandje bijhouden wat we uitgeven. Ik schrok me lam, we kwamen 200 euro uit boven wat we hadden gebudgetteerd.
Ik ben altijd wel erg blij dat het herkenbaar is voor mensenquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:34 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ohhh erg is dat he. Wij maken allebei 450 euro over naar de gezamenlijke betaalrekening, met het idee dat ongeveer 500 voor boodschappen is en we de overige 400 sparen (daarnaast maken we wat we per maand over hebben ook nog over naar de spaarrekening). Die 400 sparen we dus bijna nooit en die rekening is nog steeds best wel eens bijna leeg.Maargoed, daar gaan dan dus cadeau's vanaf, thuisbezorgd, bouwmarktspul voor in huis en tuin, extra voorraden bier en voor de lockdown ook de uitjes enzo. Dus het is wel te verklaren, maar toch schrik ik ervan.
Herkenbaar jaquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef Vaiana het volgende:
Wij sparen nu heel hard. Nou is er van dat geld ook een aardige lading in de verbouwing gaan zitten, en in het vervangen van de auto en in de zonnepanelen die in maart gelegd worden. Maar wanneer we nu ons buffer weer aangevuld hebben is het idee dat we regelmatig extra af gaan lossen op de hypotheek. Want dan daalt je maandlast weer, dus dubbel profijt (en ik ben te schijterig voor beleggen).
Maargoed, als we minder gaan werken en de lasten van de opvang komen erbij dan zullen we ook minder hard sparen neem ik aan. Dus beter nu inzetten op dingen die onze lasten verlagen, zodat we straks meer speling hebben.
Wat dus wel heel erg scheelt in mijn uitgaven is dat ik besloten heb duurzaam kleding te willen kopen. Dat is dermate moeilijk dat het meestal resulteert in geen kleding kopen.![]()
Wij krijgen morgen een nieuwe CV ketel. Gelukkig ben ik dan op kantoor.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef exode het volgende:
Oh en ik bevries, ze zijn boven de radiatoren aan het vervangen. Sinds 09:00 staat de verwarming dus al uit. In de woonkamer is het nu 17 graden. Hopelijk zijn ze snel klaar.....
Ach ja, dat snap ik dan weer niet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel erg blij dat het herkenbaar is voor mensenMijn beste vriendin is zo iemand die genoeg heeft aan 1 pak appelsap en 1 pak kaas in de koelkast en per dag het avondeten haalt, die begrijpt niet waarom wij zoveel uitgeven.
Eigenlijk zou je wekelijks een realistisch bedrag moeten pinnen waar je de hele week mee moet doen. Ik heb daar al eens aan gedacht om dat te doen, maar tot op heden nog niet gedaanquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Naar aanleiding van een opsom hier enkele maanden geleden over boodschappenbudget ging ik weer eens een maandje bijhouden wat we uitgeven. Ik schrok me lam, we kwamen 200 euro uit boven wat we hadden gebudgetteerd.
Sommige mensen hebben ook gewoon geen idee. Ik heb een collega die beweerd al jaren dat ze 50 euro per week aan boodschappen besteden. Intussen hebben ze 3 kinderen en houdt hij dat nog altijd vol van die 50 euro. Om het nog mooier te maken zegtie tegenwoordig dat ze er ook de schoonmakers van betalen om de week.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel erg blij dat het herkenbaar is voor mensenMijn beste vriendin is zo iemand die genoeg heeft aan 1 pak appelsap en 1 pak kaas in de koelkast en per dag het avondeten haalt, die begrijpt niet waarom wij zoveel uitgeven.
Jupz, een 'maaltijd' halen bij de snackbar vind ik ook altijd erg prijzig. Ik ben zo iemand die naast een patat met nog 2 snacks weg werkt en vriend ook zoiets. Kinderen nemen patat en eentje vaak nog een frikadel erbij. Vaak tussen de 20 en 25 euro kwijtquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik doe nooit aan thuisbezorgd eten. Wij zijn met 6, is echt niet te doen. Zo ga ik ook niet naar een friettent. Tikt zo hard aan.
Hier werkt man 50+ uur met een salaris waar wij 20 jaar geleden niet van durfden dromen. Was jarenlang schrapen. Ik werk 24. Voorlopig is dat prima, misschien volgend jaar meer.
Ik heb dat best lang gedaan. Had 4 enveloppen in mijn nachtkastje met daarin 125 euro en daar deed ik elke week boodschappen mee.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je wekelijks een realistisch bedrag moeten pinnen waar je de hele week mee moet doen. Ik heb daar al eens aan gedacht om dat te doen, maar tot op heden nog niet gedaan![]()
In ons vorige huis hadden we geen voorraadkast waardoor we bijna dagelijks in een supermarkt te vinden waren. Ja, dat werkt ook niet hoor. Je koopt toch vaak meer dan dat je nodig hebt.
Ik zit even op hun site te kijken, maar ik zie dat de normale prijs 64,99 is voor 3 maaltijden voor 4 personen in de week plus bezorgkosten. Is dat een standaardprijs? Of zijn er nog boxen die duurder zijn?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb dat best lang gedaan. Had 4 enveloppen in mijn nachtkastje met daarin 125 euro en daar deed ik elke week boodschappen mee.
Maar toen kwam Hello Fresh en Picnic en dan werk het niet meer.
Volgens mij is dat standaard.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zit even op hun site te kijken, maar ik zie dat de normale prijs 64,99 is voor 3 maaltijden voor 4 personen in de week plus bezorgkosten. Is dat een standaardprijs? Of zijn er nog boxen die duurder zijn?
Het zal vast heerlijk zijn, maar 70 euro voor 3 maaltijden... ik vrees dat ik daar te krenterig voor benquote:
Nee, je kan heel makkelijk opzeggen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het zal vast heerlijk zijn, maar 70 euro voor 3 maaltijden... ik vrees dat ik daar te krenterig voor ben![]()
Ik zie dat je niet vast zit aan Hello Fresh, dat valt dan wel weer meeIk dacht altijd dat dat wel zo was.
Friettent is juist nog wel te doen met kinderen - gezinszak frieten en 6 kroketten ben je ongeveer 15 ekkies kwijt, daar kan ik net een gezonde zespersoonsmaaltijd voor koken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:01 schreef Cathmar het volgende:
Ik doe nooit aan thuisbezorgd eten. Wij zijn met 6, is echt niet te doen. Zo ga ik ook niet naar een friettent. Tikt zo hard aan.
Hier werkt man 50+ uur met een salaris waar wij 20 jaar geleden niet van durfden dromen. Was jarenlang schrapen. Ik werk 24. Voorlopig is dat prima, misschien volgend jaar meer.
Maar beginnen die mannen dan niet allemaal te lussiknieten?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:26 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, je kan heel makkelijk opzeggen.
Ik werd enorm ongelukkig van steeds hetzelfde repertoire en daardoor ging avondeten maken me steeds meer tegenstaan en dus werden het steeds vader ongezonde keuzes.
Ik word dan wel heel blij van Hello Fresh waardoor we gewoon weer eens wat anders eten. En dan gooi ik hem over een paar weken gewoon weer uit.
In december was ik echt bizar druk waardoor ik nog net met moeite PicNic lijstjes kon maken maar dan mis ik echt elke fantasie om nieuwe dingen te bedenken.Nu half HF en half Picnic.
1700 euro aan boodschappen!quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik volg dus sinds kort PorteRenee op fb. Ik vind haar eigenlijk irritant maar er komen soms toch wel handige tips langs. Een van de tips was de Grip app. Dus ik heb de Grip app gedownload en vanaf zaterdag ga ik proberen om me aan een boodschappenbudget van 800 euro per maand te houden. For the record - afgelopen maand (ok kerst en O&N bij ons thuis met 5 volw. en evenveel kinderen) hebben we dat budget met 881 euro overschreden.
Als ik in charge ben dan is 800 euro prima te doen. Maar mijn man heeft ook een pinpas en die koopt dus allerlei snuisterijen in de supermarkt. Lekkere kaasjes en worstjes enzo. En dat dus een paar keer per week als hij de kans krijgt. Niet allen slecht voor mijn portemonnee maar ook voor de lijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:41 schreef SQ het volgende:
[..]
1700 euro aan boodschappen!
Ja oke kerst. But still!
800 moet wel te doen zijn toch?
Oh ja dan gaat het wel hardquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Als ik in charge ben dan is 800 euro prima te doen. Maar mijn man heeft ook een pinpas en die koopt dus allerlei snuisterijen in de supermarkt. Lekkere kaasjes en worstjes enzo. En dat dus een paar keer per week als hij de kans krijgt. Niet allen slecht voor mijn portemonnee maar ook voor de lijn.
Ik heb hem een supermarktverbod gegeven nu. Benieuwd hoe lang hij dat volhoudt.
+1 Mijn vader verdiende netto ongeveer 1500-1600 euro toen ik studeerde en we woonden in een huurhuis met een huur van rond de 350 euro. Mijn moeder was ziek en werkte niet. Nooit gedaan ook overigens. Nu moet ik zeggen dat ik wel vanaf het moment dat ik startte met werken rond mijn 14e mijn eigen kleding en uitjes ging betalen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:47 schreef exode het volgende:
Ik heb wel sinds ik kinderen heb, met terugwerkende kracht nog meer respect voor mijn ouders. Ik ben op een gegeven moment hun belastingaangifte gaan doen en weet dus wat mijn vader verdiende. Echt dat ze daar 3 kinderen van konden onderhouden. Ik dacht altijd dat wij het goed hadden. Dikke kuddo's voor mijn ouders wat dat betreft.
Nooit iets tekort gekomen.
Brrr dat is niet fijn. Sterkte!quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef exode het volgende:
Oh en ik bevries, ze zijn boven de radiatoren aan het vervangen. Sinds 09:00 staat de verwarming dus al uit. In de woonkamer is het nu 17 graden. Hopelijk zijn ze snel klaar.....
Ja hier dacht ik ook aan. Dat extreme consumeren is relatief nieuw natuurlijk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:52 schreef Quoi het volgende:
Ja @:exode dat heb ik ook. Alleen denk ik er dan ook bij hoe anders de tijd was. Niet zoveel activiteiten buitenshuis (of is dat kip of ei?), minder verleidingen qua aankopen. De economie was heel anders.
Maar mijn vader is altijd eenverdiener geweest en ze hebben weleens verteld hoe lastig het was met de woningnood in de jaren 80 enzo.
Ik hoorde pas geleden van mijn zus dat mijn vader in de jaren 80 zijn baan kwijt was geraakt en dat ze eigenlijk het huis moesten verkopen. Dat is voorkomen door de familie.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:52 schreef Quoi het volgende:
Ja @:exode dat heb ik ook. Alleen denk ik er dan ook bij hoe anders de tijd was. Niet zoveel activiteiten buitenshuis (of is dat kip of ei?), minder verleidingen qua aankopen. De economie was heel anders.
Maar mijn vader is altijd eenverdiener geweest en ze hebben weleens verteld hoe lastig het was met de woningnood in de jaren 80 enzo.
Ook anders uitgeven, mijn ouders kochten altijd een nieuwere tweedehands auto. Betrouwbare merken bij een garage in het dorp.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja hier dacht ik ook aan. Dat extreme consumeren is relatief nieuw natuurlijk.
Wij kregen 2 keer per jaar speelgoed en dat was als je jarig was en als het sinterklaas was en daarnaast nooit.
1 paar schoenen per seizoen, 1 keer per seizoen kleding kopen (en dan kreeg je 4 broeken en 4 truien, niet 76 outfits). Nieuwe meubels of home deco kwam er alleen in als we verhuisden en we aten 5 keer per week iets met gekookte aardappels. In de zomer kamperen en 2-3 keer per jaar een uitstapje in plaats van elke week.
Was fantastisch, ik zou eigenlijk best willen dat dat gewoon weer de norm zou worden in plaats van dat hysterische massaconsumeren van nu.
Een nieuwe auto kopen is gewoon zonde van je geld.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:00 schreef SQ het volgende:
mijn vader kocht altijd ouwe tweedehands auto's. Doe ik ook nog steeds.
Ik ga toch geen godvergeten 50k uitgeven aan een blik op wielen!!
Jij kan nog kiezen voor ze!quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Friettent is juist nog wel te doen met kinderen - gezinszak frieten en 6 kroketten ben je ongeveer 15 ekkies kwijt, daar kan ik net een gezonde zespersoonsmaaltijd voor koken.
Nikki!!!! Niet!quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik volg dus sinds kort PorteRenee op fb. Ik vind haar eigenlijk irritant maar er komen soms toch wel handige tips langs. Een van de tips was de Grip app. Dus ik heb de Grip app gedownload en vanaf zaterdag ga ik proberen om me aan een boodschappenbudget van 800 euro per maand te houden. For the record - afgelopen maand (ok kerst en O&N bij ons thuis met 5 volw. en evenveel kinderen) hebben we dat budget met 881 euro overschreden.
De oudste niet, de jongeren vond het gisteren wel aardig. Maar die bekijken het maar gewoon. Dit is het en anders is er brood met kaas of worst.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar beginnen die mannen dan niet allemaal te lussiknieten?
Dit doe ik ook, alles wordt automatisch weggeboekt en dat is heel fijn. Terughalen doe ik alleen uit mijn potje 'vrij spaargeld' en uit de potjes waarin ik geld zet voor specifieke dingen zoals een budget voor kleding voor de kinderen zodat ik niet teveel koopquote:Op donderdag 20 januari 2022 13:20 schreef Vaiana het volgende:
Mijn methode is simpelweg zodra mijn salaris er is alles wat ik wil sparen meteen overboeken naar de spaarrekening. Daarmee is het saldo op mijn betaalrekening altijd erg beperkt, en de drempel om geld terug over te boeken ligt heel hoog. Dus meestal geef ik het dan simpelweg niet uit.
Ja, hier ook lege betaalrekeningen gisteren, stond ik bij de Action bij de kassa snel wat over te boeken van mijn spaarrekeningquote:Op donderdag 20 januari 2022 13:20 schreef Vaiana het volgende:
Mijn methode is simpelweg zodra mijn salaris er is alles wat ik wil sparen meteen overboeken naar de spaarrekening. Daarmee is het saldo op mijn betaalrekening altijd erg beperkt, en de drempel om geld terug over te boeken ligt heel hoog. Dus meestal geef ik het dan simpelweg niet uit.
PorteRenee heeft ook een boodschappencursus.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit doe ik ook, alles wordt automatisch weggeboekt en dat is heel fijn. Terughalen doe ik alleen uit mijn potje 'vrij spaargeld' en uit de potjes waarin ik geld zet voor specifieke dingen zoals een budget voor kleding voor de kinderen zodat ik niet teveel koop, potje voor kapotte apparaten, autoreparaties, sporten/sportkleding en zo heb ik er nog een paar.
Ik word persoonlijk heel blij van al die potjes en budgetten en het is voor mij een sport om me daaraan te houden. Het scheelt ook dat ik die specifieke budgetten beheer. Nu de boodschappen nog.
Die vind ik te duur.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
PorteRenee heeft ook een boodschappencursus..
Ik heb 'm gedaan. Bespaarde me de eerste maar ruim ¤200 en nu nog steeds minstens ¤150 per maand.quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb 'm gedaan. Bespaarde me de eerste maar ruim ¤200 en nu nog steeds minstens ¤150 per maand.
Hoeveel geld gaf je daarvoor per maand uit aan boodschappen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb 'm gedaan. Bespaarde me de eerste maar ruim ¤200 en nu nog steeds minstens ¤150 per maand.
Nu probeer ik per maand onder de 600 te blijven. Dus toen zat ik regelmatig rond de 750.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hoeveel geld gaf je daarvoor per maand uit aan boodschappen?
Jij bespaart deze maand vast al flink!quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb mezelf vorige week wel vrijblijvend op de wachtlijst gezet, want als je dat zou doen dan kreeg je 10 euro korting. Misschien dan toch maar overwegen om het wel te doen.
Ja vandaag is de laatste dag voor de wachtlijst. Je hebt iig de eerste stap al gezet. Ik vond het een leuke cursus iig. Ik was van mening dat ik alles al wist en zag er niet zoveel heil in, maar het heeft toch gewerkt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik heb mezelf vorige week wel vrijblijvend op de wachtlijst gezet, want als je dat zou doen dan kreeg je 10 euro korting. Misschien dan toch maar overwegen om het wel te doen.
Wow, lekkere besparing!quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Nu probeer ik per maand onder de 600 te blijven. Dus toen zat ik regelmatig rond de 750.
Ja ik zag het langskomen. En ik ben inderdaad ook van mening dat ik al heel veel zuinig doe. Bij aanbiedingen van A merken kijken of het huismerk niet alsnog voordeliger is, lang houdbare zaken en drogisterij artikelen koop ik altijd al in de aanbieding, vlees koop ik ook alleen in de aanbieding enz.. Maargoed een besparing van 20% per maand zoals in jouw geval is echt wel behoorlijk!quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja vandaag is de laatste dag voor de wachtlijst. Je hebt iig de eerste stap al gezet. Ik vond het een leuke cursus iig. Ik was van mening dat ik alles al wist en zag er niet zoveel heil in, maar het heeft toch gewerkt.
En als het niet werkt en je bespaart echt niks dan heb je nu niet goed, geld terug he? Ze neemt daarbij het risico dat er mensen zijn die wel besparen en alsnog hun geld terugvragen.
Ben wel benieuwd waar de besparing dan echt in zit?quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:57 schreef Donna het volgende:
[..]
Nu probeer ik per maand onder de 600 te blijven. Dus toen zat ik regelmatig rond de 750.
Die vraag is denk ik meer voor @Donna . Ik kan je voorlopig alleen helpen om meer uit te geven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar de besparing dan echt in zit?
Ik bedoel, wat doe je nu anders dan voorheen?
Verkeerd gedrukt, de lay-out verspringt vaak bij mij. Aangepast.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die vraag is denk ik meer voor @:Donna . Ik kan je voorlopig alleen helpen om meer uit te geven.
Dit. Ik heb soms kinderen in de klas waarvan de ouders niet naar een gesprek kunnen komen omdat ze geen bus of benzine kunnen betalen aan het eind van de maand. Die kinderen hebben (vaker dan de mijne) luxe broodjes in de trommel (gelukkig wel, dat kan ook anders), mooie merkkleding en gaan meerdere keren naar de Efteling.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:55 schreef SQ het volgende:
Was fantastisch, ik zou eigenlijk best willen dat dat gewoon weer de norm zou worden in plaats van dat hysterische massaconsumeren van nu.
Wat leer je daar dan? Ik kan me daar niet zo veel bij voorstellen. Maar misschien komt dat wel omdat ik een paar blogs lees over bezuinigen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:49 schreef Donna het volgende:
[..]
Voorheen lette ik al op aanbiedingen , maar als ik wilde besparen kocht ik gewoon een maand geen onzin en geen lekkers en in haar cursus gaat het er juist om dat je wel alles gewoon nog eet (koopt). Het is denk ik een combinatie van echt slimme nieuwe tips én een aantal open deuren die ze zo brengt met veel enthousiasme dat je echt gemotiveerd wordt. Ik vind haar sowieso erg motiverend.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar de besparing dan echt in zit?
Ik bedoel, wat doe je nu anders dan voorheen?
Ik kon me er ook niets bij voorstellen juist omdat ik er al zoveel mee bezig was en toch werkt het voor mij.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:20 schreef Hupje het volgende:
Wat leer je daar dan? Ik kan me daar niet zo veel bij voorstellen. Maar misschien komt dat wel omdat ik een paar blogs lees over bezuinigen.
Wij hebben gisteren met zijn viertjes zitten smullen van ons hello fresh gerecht: https://www.hellofresh.be(...)75564c89a62bac7d8c78quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:14 schreef BE het volgende:
[..]
De oudste niet, de jongeren vond het gisteren wel aardig. Maar die bekijken het maar gewoon. Dit is het en anders is er brood met kaas of worst.
En als zij het niet lusten eten wij hun borden wel verder leeg.De porties zijn voor normale mensen, niet voor veelvraten zoals wij.
![]()
Gisteren heb ik echt mijn vingers afgelikt bij deze:
https://www.hellofresh.nl(...)ubscriptionId=420040
Simpeler wordt het niet, maar heerlijk en gewoon weer eens anders.
Zelfs al zitten er ook soms dingen tussen dat je zegt 'mwoah, die hoeft niet nog een keer'. Ook goed.
Klinkt wel goed zoals het het omschrijft!quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik kon me er ook niets bij voorstellen juist omdat ik er al zoveel mee bezig was en toch werkt het voor mij.
Natuurlijk zullen er ook mensen zijn bij wie het niet meer werkt, bijv als er al echt geen ruimte voor verbetering meer is en je dat 100% zeker weet.
Een hele kipfilet per persoonquote:Op donderdag 20 januari 2022 14:36 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij hebben gisteren met zijn viertjes zitten smullen van ons hello fresh gerecht: https://www.hellofresh.be(...)75564c89a62bac7d8c78
Ik moet wel altijd goed zoeken naar iets wat de jongens ook eten, maar vaak lukt het wel. Ik heb een twee persoonsbox waarbij ik altijd 1 gerecht twee keer neem voor ons viertjes en op donderdag eten de jongens bij mijn ouders en eten man en ik heel pittig of vissig uit de box![]()
Als er niks tussen zit wat de jongens eten sla ik die week over.
Dit vraagt om een linkjequote:
Herkenbaar.. Ik heb laatst een ochtend meegedraaid bij een kaasboer. Maar dat is het ook niet voor mij. Wel het klantcontact, niet het product. Dat heb ik wel geleerd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:30 schreef Nijna het volgende:
Maar ik zou ooit wel weer eens wat willen, alleen weet ik niet zo goed waar te beginnen en staat mijn hoofd een en ander ook wel flink in de weg (ik durf ook niet zo goed) .
Dank🙂. We hebben er wel eens beter voor gestaan. Geen idee hoe het verder moet maar we hebben oxaatjes😅quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:52 schreef Deepfreeze het volgende:
@:Mushanga71, dat klinkt wel pittig. Dubbel ook, met je man en Corona. Hoop voor je dat er snel meer rust komt
Ik kreeg 31-12 de booster en 3 dagen later hartkloppingen. Had het toen nog hier gepost, dat ik dacht dat het kwam omdat ik te weinig drink.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:30 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga71, na hoeveel tijd na je booster kreeg jij die hartkloppingen?
Ik heb 28/12 mn booster gehad en sinds anderhalve week hartkloppingen, huisarts vond t niet zorgwekkend, ik had een regelmatige hartslag, alleen wat snel.
@:hilliebillie, hoe is het met je oog?
@:Deepfreeze, ik ben naar die podcast aan het luisteren van het museum van de verwondering, goede tip!
Mijn man werkt 36 uur (in de praktijk komt daar nog wel eens wat bij, zeker nu hij het aanspreekpunt is van zijn vakgroep zeg maar), ik werk niet. Of nou ja, ben dus eigenlijk een soort manager van het huishouden hier (helaas hangt daar geen manager-salaris aan vast en op je cv staat het ook niet echt chic)
We kunnen prima rondkomen van zijn salaris.
Maar ik zou ooit wel weer eens wat willen, alleen weet ik niet zo goed waar te beginnen en staat mijn hoofd een en ander ook wel flink in de weg (ik durf ook niet zo goed).
Jongste thuis, zere keel, dus we zijn een rondje teststraat geweest...
ik word hier toch wel een beetje door getriggerd en ik weet niet of dat nou inherent is aan het niet hebben van een eigen inkomen, maar.... jij krijgt dus een zakje geld voor boodschappen en extra's, waar alles onder valt dat niet specifiek voor je man is, en hij krijgt een zakje geld wat alleen voor hem is?quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn mans salaris wordt opgedeeld. Ik krijg een deel op mijn rekening voor boodschappen en extra's (kleding, spul voor de kinderen, zinloze uitgaves van mij), een deel naar de gezamelijke rekening voor de vaste lasten, een deel naar mijn mans rekening voor zijn kleding&zinloosheid en de rest naar de spaar. De spaar groeit nog steeds.
ik was precies net zo getriggered.quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
ik word hier toch wel een beetje door getriggerd en ik weet niet of dat nou inherent is aan het niet hebben van een eigen inkomen, maar.... jij krijgt dus een zakje geld voor boodschappen en extra's, waar alles onder valt dat niet specifiek voor je man is, en hij krijgt een zakje geld wat alleen voor hem is?
En is het dan zo dat er wel eens wat over blijft voor jou, of gaat effectief alles naar boodschappen en kinderen?
Nee, hij heeft dus net zo goed een klein potje. Gewoon een basisbedrag dat je lekker kunt verspillen zonder overleg. Een beetje extra kan van de spaar. Veel extra in overlegquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:15 schreef SQ het volgende:
Oh nee, paniek is er nooit. Maar het stond er een beetje alsof jij het met de afgekloven restjes mocht doen
hail!quote:Op donderdag 20 januari 2022 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik was precies net zo getriggered.
Hier gaat alles gewoon op 1 grote hoop. Ofwel, 5 verschillende grote hopen want mij man spaart rekeningen op de één of andere manier, maar al die rekeningen zijn van ons samen....
(volgende opsom?)...
Wij hebben de luxe van geen zorgen over geld te hoeven hebben. Maandelijks boeken we een bedrag over op de spaarrekening, en is er extra geld over als er nieuw salaris komt gaat dat wat extra is ook naar de spaarrekening.
Het ging hier helemaal opquote:Op donderdag 20 januari 2022 15:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Een hele kipfilet per persoon
Ik gooi altijd 1 kipfiletje in een wokschotel voor ons vijven
Mijn mannen (alle driequote:Op donderdag 20 januari 2022 16:19 schreef Tink89 het volgende:
Ik zat dat HF eens te checken, maar snap niets van de hoeveelheden en vind het eigenlijk ook niet zo gezond. Voor twee personen 500 gram opbakaardappels, 400 gram sperziebonen en 2 boerenworsten vind ik nou niet echt een maaltijd waarvoor ik een box moet bestellen.
Maar dit is het eerste snelle gerecht wat ik aanklik. Ik klik nog even door.
Conclusie: verder klikken helpt niet, het blijft weinig groente.
Oh ik geloof best dat het op gaat. Maar nu snap ik wel beter waarom die boxen zo taffes duur zijnquote:Op donderdag 20 januari 2022 16:38 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Het ging hier helemaal op![]()
Iedereen 1 kipfilet
Bij mij zat er bijna 2 weken tussen, zal dan wel niet van de booster zijn. Het zou ook stress kunnen zijn. Ik heb eerder ook al eens een nacht wakker gelegen met een hoge hartslag en kreeg toen na een hartfilmpje zonder bijzonderheden oxazepam van de huisarts. Mijn hartslag zit regelmatig rond de 100.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank🙂. We hebben er wel eens beter voor gestaan. Geen idee hoe het verder moet maar we hebben oxaatjes😅
[..]
Ik kreeg 31-12 de booster en 3 dagen later hartkloppingen. Had het toen nog hier gepost, dat ik dacht dat het kwam omdat ik te weinig drink.
Maar het werd steeds erger, voelde onregelmatig, steken in mn borst en op 8-1 kwam daar dat rare slappe gevoel bij, belde ik de hap, nam me niet serieus, belde weer, vertelde van de booster en moest meteen komen. Daar vonden ze niks🙄. Later naar de ha en doorverwijs gekregen voor de cardioloog. Daar moet ik 3-2 heen.
Heb nu geen last meer, maar elke dag werd het wat erger tot de 9e, daarna elke dag wat minder en nu ist weg.
Mijn hartslag is nooit hoger geweest dan rond de 80.
Toen ik op de 1e hulp zei dat ik dacht dat het van de booster kwam, werd dat stellig ontkend.
Als ik jou was, zou ik het wel in de gaten houden. Je hebt er verder geen andere klachten bij?
Typ eens hartkloppingen en booster in...Let alsjeblieft goed op jezelf!
En sterkte met jongste. Duimen dat het geen covid is🙂
Klachten kunnen tot 2 weken na de booster komen. Kan ook stress zijn hoor, zei de hap eerst ook bij mij. Tot man de booster opperde. Mijn stress is anders, krijg er hyperventilatie en benauwdheid van en dat was nou net het enige wat ik niet had😐quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij mij zat er bijna 2 weken tussen, zal dan wel niet van de booster zijn. Het zou ook stress kunnen zijn. Ik heb eerder ook al eens een nacht wakker gelegen met een hoge hartslag en kreeg toen na een hartfilmpje zonder bijzonderheden oxazepam van de huisarts. Mijn hartslag zit regelmatig rond de 100.
Ik heb geen pijn of steken of andere klachten. Het zal wel stress zijn, ik kan ook niet zoveel hebben. Als er 2 mensen tegelijk tegen me praten dan gaat mn hoofd in standje kortsluiting.
Fijn dat je naar de cardioloog kan, hopelijk alles verder in orde!
Voor de opsom:
Wij hebben allebei een eigen betaal- en spaarrekening, die hebben we wel op beide namen gezet.
Ik doe de boodschappen van de betaalrekening van mijn man, daar komt ook zijn salaris op.
De kinderen hebben beide een betaalrekening en 2 spaarrekeningen.
Ik ga maar eens eten koken, man appt net dat hij onderweg is naar huis.
Iets naars wordt aangedaan, niet overkomt. Een aanranding is geen aardbeving.quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:47 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind er toch ook wel wat van dat John de Mol zegt dat hij hoopt dat 'slachtoffers hiervan hebben geleerd volgende keer eerder aan de bel moeten trekken'. Het is vast goed bedoeld (?), maar toch wordt de bal wederom gelegd bij degene die iets naars overkomt.
Oei idd... Weet niet of er een zin aan vooraf ging ofzo maar alleen dit klinkt niet ok...quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:47 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind er toch ook wel wat van dat John de Mol zegt dat hij hoopt dat 'slachtoffers hiervan hebben geleerd volgende keer eerder aan de bel moeten trekken'. Het is vast goed bedoeld (?), maar toch wordt de bal wederom gelegd bij degene die iets naars overkomt.
Die man is ook echt niet in staat iets empathisch te zeggen hè?quote:Op donderdag 20 januari 2022 18:47 schreef Nanukerst het volgende:
Biefstuk Loetje is een van de weinige dingen waar ik de Green Egg niet voor opstook. Die maak ik sous vide en daarna elke kant een minuutje in de pan. Kan in theorie wel op de Egg, maar dat vind ik te veel werk voor één minuutje bakken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dit vraagt om een linkje![]()
(Ons vakantiehuisje heeft een green egg. Dus mooi om te proberen
[..]
Daarom trok deze cursus me ook. Want wij houden ook van wat lekkers bij de borrel en de borrel an sich.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb overigens ook dingen die ik niet bereid ben op te geven. Ik heb twee hobby's: Lego en BBQ. Wat ik koop voor op de BBQ valt natuurlijk binnen het boodschappenbudget. Het is voornamelijk vlees en dat is duur. Ik denk dat er gemiddeld genomen ongeveer 20-25 euro per week wordt uigegeven aan BBQ. We bestellen daarentegen misschien 4 keer per jaar bij Thuisbezorgd, dus dat compenseert mooi.Maar mijn biefstuk Loetje style en ribeyes pakt niemand van me af zolang het niet écht nodig is.
Ja, dat. En Tim deed nog wel zo z'n best het uit hem te trekken. Ook bij die vraag over of hij zich kan voorstellen dat de vrouwen wel een machtsverhouding hebben ervaren oid. En dan maar blijven hebben over dat die er feitelijk niet geweest is en 'als hij dat zo heeft voorgedaan' maar niet begrijpen dat ook als hij niks heeft gezegd daarover het feit dat je de zwager van de grote de Mol bent al tot een ervaren machtsverschil kan leiden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die man is ook echt niet in staat iets empathisch te zeggen hè?Alleen een soort praktische, hands on, kunnen we een probleem ook als les zien managementtaal.
Echt wel een tikkeltje wereldvreemd ook, dat Rietbergen 'vanuit zijn positie geen macht heeft'. Maar die wereldvreemdheid is wellicht een logisch gevolg van een rijke machtige witte man zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 19:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die man is ook echt niet in staat iets empathisch te zeggen hè?Alleen een soort praktische, hands on, kunnen we een probleem ook als les zien managementtaal.
Ja gaat wel weer redelijk. Nog een klein beetje geïrriteerd maar niet meer pijnlijk. Niet meer mee langs de huisarts of opticien geweest uiteindelijk. Want er kwam begin van de ochtend een bericht van school tussendoor dat de oudste per direct moest worden opgehaald op school omdat de klas in quarantaine moest.. dus toen ben ik even in de regelmodus gegaan omdat ik op dat moment nog niet weg kon. Op het werk nog wat vervanging voor een ziekmelding geregeld en nog wat en toen naar huis toen collega er was en ik weg kon.quote:Op donderdag 20 januari 2022 15:30 schreef Nijna het volgende:
@:hilliebillie, hoe is het met je oog?
Yep, same.quote:Op donderdag 20 januari 2022 20:01 schreef SQ het volgende:
Ik weet prima waar ik op kan bezuinigen hoor, bij boodschappengeen cursus voor nodig. Ik zou ook best veel minder kunnen uitgeven, maar ik kies er voor om dat niet te doen
Ik ookquote:Op donderdag 20 januari 2022 19:07 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb me nav dit topic opgegeven bij porterenee![]()
Hetzelfde hier. Beiden eigen spaar-, beleggings en betaalrekening. Daarnaast nog de gezamenlijke rekening waar in praktijk het meeste vanaf gaat. Voor kind hebben we niet iets extra's, sparen levert toch niet zoveel op.quote:Op donderdag 20 januari 2022 21:35 schreef Nanukerst het volgende:
Wat heeft iedereen hier enorm veel rekeningen trouwens. Wij hebben 1 gezamenlijke, 1 spaar, en de kinderen hebben ieder een eigen betaalrekening.
Ik tel toch al 7 rekeningen andersquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:38 schreef June. het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Beiden eigen spaar-, beleggings en betaalrekening. Daarnaast nog de gezamenlijke rekening waar in praktijk het meeste vanaf gaat. Voor kind hebben we niet iets extra's, sparen levert toch niet zoveel op.
Scherpquote:
Ja nee dat gaat mij ook wat ver.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:42 schreef June. het volgende:
[..]
ScherpHoewel het niet zo voelt haha. We hebben geen aparte potjes voor bepaalde spaardoelen oid. Sommige mensen openen daar weer zelfs een aparte rekening voor.
Alleen als een direct contact besmet is. Dus als je kind positief test, dan moet je als ouder ook binnen blijven..quote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Betekent dit ook dat wij als ouders binnen moeten blijven? Of mogen wij wel de deur uit?
Nee hoor, alleen Simon zit in quarantaine. Jullie mogen gewoon de deur uitquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Klas van Simon zit sinds vanochtend in quarantaine vanwege 3e positieve geval in de klas. Betekent dit ook dat wij als ouders binnen moeten blijven? Of mogen wij wel de deur uit? Nee, we laten Simon niet alleen thuis![]()
en? en? en?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:11 schreef hilliebillie het volgende:
Team ongeduldig hier.. mail dat de uitslag van de coronatest binnen is, maar staat er nog niet op. En ik weet dat dat 15 minuten kan duren (dus ze hebben nog 2 minuten). Maar andere keren stond het er direct op 😅
Jullie als ouders mogen gewoon naar buitenquote:Op vrijdag 21 januari 2022 08:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Klas van Simon zit sinds vanochtend in quarantaine vanwege 3e positieve geval in de klas. Betekent dit ook dat wij als ouders binnen moeten blijven? Of mogen wij wel de deur uit? Nee, we laten Simon niet alleen thuis![]()
Na 25 minuten kwam het verlossende antwoord dat hij negatief is gelukkig.quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 09:33 schreef Adrian4 het volgende:
Meat Loaf is gisteren overleden![]()
Mijn grote muzikale held
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |