Haha, het is een ambtelijke procedure, wat denk jequote:Op woensdag 19 januari 2022 10:07 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerd majo met de verkoop
Wij hebben ons huidige huis ook onder de vp gekocht 1,5 geleden
Dat doet mij denken aan @:SQ hoe is het afgelopen met de bestemming van jullie huis? Heeft het nu woonbestemming zodat de hypotheek/rente zoiets was het toch? Aangepast kon worden
Naar de/een wethouder stappen doet het altijd goed, dan gaat iedereen opeens rennen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, het is een ambtelijke procedure, wat denk je![]()
We zijn al twee jaar bezig met smeken of ze een keer naar het dossier willen kíjken. Laat staan dat er ook nog wat mee gedaan wordt.
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij zouden nu ruim 200.000 meer voor ons huis kunnen krijgen, dan wat we ervoor hebben betaald. Hebben toen 13.000 onder de vraagprijs betaald.
En De Postcodeloterij, brrrr !
Ze hebben ooit geld bij mijn moeder van de rekening gehaald (waarschijnlijk cijferwissel). Om dat geld weer terug te krijgen. Dat was een serieuze shit. Het heeft bijna 4 maanden geduurd ze te overtuigen dat wij niets hadden aangegeven en dat de fout echt bij hun lag.
@:BE, sterkte voor jullie!
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?
Ahh dat is wel nice dan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:26 schreef Aure het volgende:
Mijn vriend heeft een beetje fomo wat dat betreft, dus wij hebben ook één lot. En daarnaast speelt ie ook elke maand mee met de staatsloterijmaar daar hebben we wel onze bakfiets inclusief accessoires gewonnen en we hebben uitgerekend dat dat nog steeds veel meer geld is dan wat hij tot nu toe aan de staatsloterij heeft uitgegeven
Verkeerd tekst copy/paste gedaan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb ik dit niet tien minuten geleden ook al ergens gelezen?
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
Naar de/een wethouder stappen doet het altijd goed, dan gaat iedereen opeens rennen.
Omgquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:31 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.
Ik zie een carriere switch.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg![]()
Ik vrees er ook voor. Het is zo zonde. En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat kan ook echt alleen bij de gemeente volgens mij. Ik hoef daar echt niet mee aan te komen.
Lag dat dan aan de aard van het dossier of was er geen capaciteit?quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:31 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hier leverde een gesprek met de burgemeester niet eens het gewenste resultaat (ons dossier oppakken) op.
Klopt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:37 schreef SQ het volgende:
Oh ik vergeet nog "net terug van vakantie" en "bijna op vakantie", dat zijn ook altijd redenen waarom gemeente-ambtenaren niet kunnen werken.
Dan staat "nooit werken" in elk geval in je job description, dat scheelt dan bakken met schuldgevoel als je weer eens in quarantaine zit met de kindersquote:
Dan zit je niet in Q, dan ben je bezig met maatschappelijke inzet.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan staat "nooit werken" in elk geval in je job description, dat scheelt dan bakken met schuldgevoel als je weer eens in quarantaine zit met de kinders
Ik moet jaarlijks voor mijn werk veel gemeenten contacteren en dit is zó herkenbaar. En frustrerend, en laakbaar. Je zou er bijna een wob-verzoek voor gaan indienen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:43 schreef exode het volgende:
Een vriendin werkt bij een grote gemeente en die zegt ook dat nu met thuiswerken, gewoon vrijwel niemand bereikbaar is. Ze zijn ook zo'n beetje standaard offline.
Ik denk dat tegen de tijd dat ons dossier de bovenkant van de stapel nadert, deze mevrouw een functie elders heeft, er weer een nieuwe ambtenaar op die positie komt die eerst 15 maanden moet worden ingewerkt en dat ze dan de stapel omdraaien just for funsquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik moet jaarlijks voor mijn werk veel gemeenten contacteren en dit is zó herkenbaar. En frustrerend, en laakbaar. Je zou er bijna een wob-verzoek voor gaan indienen.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:44 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.voor iedereen die nu onder werktijd op FOK! zit.
Internquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:44 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring echt niet. Als ik intern iemand nodig heb, dan kan ik diegene ook altijd bereiken - ook bij andere afdelingen.voor iedereen die nu onder werktijd op FOK! zit.
Ik Fok onder werktijd hoor. Ik shop ook onder werktijd. Ik ga zelfs op vakantie onder werktijd. Zodra ik op uren wordt afgerekend, ga ik zelf voor een functie elders.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Intern
Anyway, ja ik ben aan het fokken, maar ik krijg vandaag niet uitbetaald hoor, ik werk gewoon op mijn vrije dag omdat ik de afgelopen dagen door Q niks gedaan kreeg
Bikkelquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Intern
Anyway, ja ik ben aan het fokken, maar ik krijg vandaag niet uitbetaald hoor, ik werk gewoon op mijn vrije dag omdat ik de afgelopen dagen door Q niks gedaan kreeg
Haha, ik hoef geen cynisme hoor. Mijn persoonlijke frustratie met de gemeente hier heeft geenszins met jou te maken verderquote:
Het was zeker geen cynisme, het was welgemeend. Als je onlangs alle kutzooi van de afgelopen dagen op je vrije dag gaat werken vind ik je een bikkel.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, ik hoef geen cynisme hoor. Mijn persoonlijke frustratie met de gemeente hier heeft geenszins met jou te maken verder
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:58 schreef SQ het volgende:
KINDEREN, JE KRIJGT ER ZO VEEL VOOR TERUUUUUUG
Was, afwas, poepvingers, kots in je haar, trillende oogleden. Natte kusjes <3
Oh nou ik ben wel ambtenaar, maar vooralsnog rijks-. Ik overweeg juist een carrièreswitch nav dit verhaalquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:42 schreef SQ het volgende:
ik wacht alvast op de boze replies van gemeente-ambtenaren die in dit topic actief zijn
Lekker niksen <3quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh nou ik ben wel ambtenaar, maar vooralsnog rijks-. Ik overweeg juist een carrièreswitch nav dit verhaal
quote:
Ja dat vraag ik me op dagen als deze ook geregeld afquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn lievelings![]()
Waarom ben ik ooit aan kinderen begonnen.
Straks is lekker werken je lievelingsquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijn lievelings![]()
Waarom ben ik ooit aan kinderen begonnen.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef Aure het volgende:
Oh ik ben echt een ei, ik dacht dat je Vaiana was
Ik dacht me gewoon te laten onderhouden door Mrs V, ook een soort pensioen, maar daar kleven toch ook wat nadelen aan.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
over 28 jaar zou ik in theorie met pensioen mogen, there you have something to look forward to!
Nou mijn man heeft net dikke promotie gemaakt dus wellicht dat ik ook een carriereswitch ga maken naar de gemeente. Kunnen vast nog wel een halfzachte communicatiemedewerker m/v voor 24 uur gebruiken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik dacht me gewoon te laten onderhouden door Mrs V, ook een soort pensioen, maar daar kleven toch ook wat nadelen aan.
Zo is onze bouwvergunning (een aanpassing) maanden bij iemand op een stapel blijven liggen zonder enige actie en hebben wij onze hypotheek offerte moeten verlengen (met nogal wat kosten). En je staat machteloos.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Omg![]()
Ik vrees er ook voor. Het is zo zonde. En de mevrouw die ons dossier moet aanraken is altijd of ziek, of op vakantie, of met lunchpauze, of in vergadering, of aan het poepen, of op parttime dag. Altijd. Al een jaar.
Dat kan ook echt alleen bij de gemeente volgens mij. Ik hoef daar echt niet mee aan te komen.
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:13 schreef Aure het volgende:
Chill @:SQ
Die van mij heeft sinds vorig jaar een nieuwe stuk beter betalende baan, maar werkt nu bijna alleen maar overschiet het eigenlijk nog steeds niet op. Ik hoop dat ie snel weer op zoek gaat naar iets nieuws
De gemeente-ambtenaren die ik ken klagen net zo hard over hun collega's die nooit bereikbaar zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:42 schreef SQ het volgende:
ik wacht alvast op de boze replies van gemeente-ambtenaren die in dit topic actief zijn
Nee ze gaan dan eerst 15 maand discussiëren over wie de nieuwe functie moet krijgen, tegen die tijd is er geen overdracht meer mogelijk en moet de nieuwe zelf maar uitvinden hoe alles zit en blijkt de helft verdwenen enzo.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat tegen de tijd dat ons dossier de bovenkant van de stapel nadert, deze mevrouw een functie elders heeft, er weer een nieuwe ambtenaar op die positie komt die eerst 15 maanden moet worden ingewerkt en dat ze dan de stapel omdraaien just for funs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt goed zeg! Hoeveel uren zijn dat? Wij zitten nu op veel te veel samen, zeker met het overwerk van de duutser.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.
52.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat klinkt goed zeg! Hoeveel uren zijn dat? Wij zitten nu op veel te veel samen, zeker met het overwerk van de duutser.
Echt rot dat het zover heeft moeten komen exode. Hoe gaat het nu? Herstel is een lange wegquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Over werkdruk laat ik me niet uit, het gevolg zit al bijna de gehele dag te huilen op de bank hier.
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Over werkdruk laat ik me niet uit, het gevolg zit al bijna de gehele dag te huilen op de bank hier.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ja zeg, ik ben de 'groot'verdiener in ons huishouden
+1quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Zo denkt de mijne er ook overquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Zo blij dat ik iemand heb die meer verdient en waarbij het daarom op elk vlak goed voelt om haar meer te laten werken
Het gaat echt met ups and downs waarbij de ups wel iets hoger worden en de down iets minder laag. Maar ze heeft nog best veel last van haar maag en zeker 's avonds is ze misselijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Echt rot dat het zover heeft moeten komen exode. Hoe gaat het nu? Herstel is een lange weg
quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.
Dat is hendig!quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal aantal uren afgesproken dat we samen werken. Als de een meer doet, gaat de ander minder. Geen ruimte voor overwerk in dat schema.
Ja dat is nu een irritatie puntje, ik vind dat ze met iemand moet gaan praten. Zij wil naar een dietiste om aan te komen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoop voor jullie dat ze daar goeie hulp bij zoekt/ vindt. In je eentje is het lastig uit de (denk)patronen te komen die hieronder liggen.
Idem, helaas. Zou met alle liefde minder willen werken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 11:40 schreef Clubsoda het volgende:
Nee. En ik wil er ook geenquote:
Wat maakte het dat zij er niet kon aarden? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op woensdag 19 januari 2022 07:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn vriendin woont in een splitlevel en kan daar echt niet aarden. Volgens mij gaan ze voor iets anders kijken nu.
Ik ookquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Splitleveldat vind ik dus echt fantastisch. Helaas met een hond die geen trap mag lopen geen optie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij ook vriendenloterij omdat je dan meteen een museumjaarkaart (of in ieder geval vergelijkbaar) erbij krijgtquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:22 schreef lunapuella het volgende:
Ook geen postcodeloterij hier. Wel de vriendenloterij bingo ofzo? Komen best leuke prijzen tussendoor (Airfryer) en bij veel musea gratis naar binnen kunnen is sans lockdown ook best plezierig.
Trouwens ook Postcodeloterij omdat het ook goede doelen steunt
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Onze burgemeester is gewoon eenquote:Op woensdag 19 januari 2022 10:37 schreef arvensis het volgende:
[..]
Lag dat dan aan de aard van het dossier of was er geen capaciteit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de ambtenaren. De mevrouw die op ons dossier moest zitten had geen tijd, want druk en ze werkte twee dagen in de week op aan evenementen. In corona-tijd.
Het ergste vind ik dat wij er steeds achteraan moeten of het opgepakt is en dat we dan standaard horen dat ze ons over twee weken meer laten weten en dat we dan consequent niks horen.
Als het een bedrijf zou zijn, zou het al lang failliet zijn gegaan als er zo met klanten wordt omgegaan
[ Bericht 8% gewijzigd door Adrian4 op 19-01-2022 13:44:38 ]
Echt? Ik nam mijn wijk over van een ander en heb toen na een poosje aangegeven dat ik x folders minder nodig had, maar dat kon niet. Die moesten wij zelf maar bij het oud papier gooienquote:Op woensdag 19 januari 2022 09:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik had vroeger een folderwijk (halverwege de jaren 90), en kreeg idd in het begin ook een wijk met adressen, gespecificeerd waar de ja/nee en nee/nee stickers opzaten. Dat moest ik geloof ik 1x per jaar controleren en dan terugsturen, zodat ik exact genoeg folders geleverd kreeg. Na 5 keer lopen weet je gewoon waar de stickers zitten, en sla je automatisch bepaalde huizen over in je route (zonder nog te hoeven checken). Maar alleen een app lijkt me dan wel erg onhandig, de stickers waren wel een duidelijke visuele clue zeg maar.
Dat denk je núquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
over 28 jaar zou ik in theorie met pensioen mogen, there you have something to look forward to!
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Voor de krantenbezorgers zijn er nooit stickers geweest, alleen die looplijst en met een beetje geluk zat daar nog een kaart met bezorgroute bij maar navigatie kon je vergeten. Dat lijkt me met een mobiel een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:46 schreef Hupje het volgende:
Als je langer loopt, weet je wel waar wel of geen folders mogen, maar bij inval of haast zijn die stickers toch handig.
Zit het verschil niet in dat je bij kranten specifieke adressen langs moet, dus dat je toch altijd moet opletten, en dat folders gewoon de hele wijk is? Ik weet het niet, hoor.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Voor de krantenbezorgers zijn er nooit stickers geweest, alleen die looplijst en met een beetje geluk zat daar nog een kaart met bezorgroute bij maar navigatie kon je vergeten. Dat lijkt me met een mobiel een stuk makkelijker.
Folders zijn met al die nee stickers al lang niet meer gewoon een hele wijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:16 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zit het verschil niet in dat je bij kranten specifieke adressen langs moet, dus dat je toch altijd moet opletten, en dat folders gewoon de hele wijk is? Ik weet het niet, hoor.
Blij dat ik niet meer bezorg
Mijn moeder woont in een klein appartementencomplex. Daar worden op zaterdag hele pakken folders bij de entree neergezet (met veul plastic eromheen) voor de bezorger. En een paar dagen later staat die "bezorger" die pakketten ongeopend de container te douwen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:46 schreef Hupje het volgende:
Geen loten hier, ik vind dat geldverspilling
[..]
Echt? Ik nam mijn wijk over van een ander en heb toen na een poosje aangegeven dat ik x folders minder nodig had, maar dat kon niet. Die moesten wij zelf maar bij het oud papier gooien. Als je langer loopt, weet je wel waar wel of geen folders mogen, maar bij inval of haast zijn die stickers toch handig.
[..]
Dat denk je núTegen die tijd moeten we vast werken tot ons 90e.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 januari 2022 14:46 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Mijn moeder woont in een klein appartementencomplex. Daar worden op zaterdag hele pakken folders bij de entree neergezet (met veul plastic eromheen) voor de bezorger. En een paar dagen later staat die "bezorger" die pakketten ongeopend de container te douwen.
Weinig rondslingerende folders daar, en ook zonder Nee/Nee sticker krijgt mijn moeder geen reclame![]()
En die gast verdient een aardig zakcentjeWat dat betreft mogen mensen gerust klagen dat ze niks ontvangen hebben, dat is natuurlijk belachelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er werd ooit over mij geklaagd dat het weekblad niet op de 'vaste tijd' (het mocht op 3 dagen maar ik bezorgde op een vaste dag) bezorgd wasToen onweerde en hoosde het.
Mazzelaar! Vriendlief is 6 jaar ouderquote:Op woensdag 19 januari 2022 11:06 schreef SQ het volgende:
Dan moet mijn man nog anderhalf jaar werken, dus dan kan ik anderhalf jaar vrij leven en genieten. <3
Het is gewoon zwaar als je geliefde zo ziek is en je zelf vrij machteloos bent. Dus knuffel!quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:04 schreef exode het volgende:
Ik vind het overigens echt heel lief en attent alle reacties en vragen mbt mijn verloofdeDoet me echt goed.
Hier oudste zondag de hele dag aan het spugen geweest, dus maandag maar dagje naar opa en oma en niet naar school. Wel eerst even een testje gedaan voor de zekerheid en die was positief. Verder 0 klachten, dus we zagen hem niet aankomen. Kan dus wel, maar als de thuistesten negatief aangeven dan lijkt het mij niet waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:31 schreef Cathmar het volgende:
Hier drie van de vier kinderen ziek en ik ook niet fit. Allemaal een negatieve thuis test.
Maar nu de vraag: ga ik voor een pcr? Overgeven is niet echt een 'kern' symptoom toch? Echt iedere keer die afwegingen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |