Er zijn natuurlijk complicerende factoren, je hoeft alleen maar naar Nederland te kijken om te weten dat lang niet iedereen het eens is met de selectiemethode terwijl die toch redelijk succesvol is (ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar in grote lijnen wel). Maar van iemand die elk jaar bij Eurovisie betrokken is mag je toch verwachten dat hij het festival ook echt volgt, en ook wel ziet wat er scoort.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 12:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat blijkt dan toch wat lastiger te liggen, als je kijkt naar al die landen die het al jaren slecht doen of jaren slecht hebben gedaan.
Motivatie speelt denk ik ook wel een heel grote rol. Het is altijd makkelijker om in een slachtofferrol te kruipen en naar andere oorzaken te wijzen die niet bij je eigen organisatie liggen (nu wil ik niet meteen zeggen dat dit bij de Ierse organisatie persé zo is, maar in het kader van deze discussie), dus dan ligt het maar aan het Oostblok, of dat 'Europa' het niet begrijpt, en is het makkelijk om tunnelvisie toe te passen op hoog scorende "gekkige" inzendingen en voorbij te gaan aan andere hoog scorende inzendingen die daar niet onder vallen (en eraan voorbijgaan dat die "gekkige" inzendingen vaak ook gewoon daarnaast muzikaal prima in elkaar steken, en de slechte inzendingen uit die categorie steevast de finale gewoon niet halen).
En zelfs al heeft iemand binnen de organisatie het besef 'nee, het ligt aan óns' dan is het ook maar een kunst om de rest mee te krijgen en bij een nieuwe tegenslag (niet elke verandering van aanpak werkt meteen) niet weer toe te geven aan de drang de schuld ergens anders neer te leggen.
Bij ons heeft Anouk het tij gekeerd; of zoiets altijd werkt (een gerenommeerd en op dat moment ook nog relevante A-artiest carte blanche geven met een nummer wat ze toch al uit zou brengen) weet ik ook niet meteen. Bij Anouk waren er ook andere factoren die eraan hebben bijgedragen dat ze het ESF in 1x uit het slop haalde hier: ze is zelf liefhebber van het festival en wilde sowieso al jaren gaan, dus had al enthousiasme ervoor, en zij is sowieso ook iemand die zich niet veel aantrekt van de publieke opninie en of ze eventueel imagoschade kan oplopen; die heeft daar schijt aan en gaat gewoon.
Heerlijkquote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De Ierse fans online zijn wel een mood
Nee, dit is bepaald geen zekerheid, al hebben ze gunstig geloot. Maar het positieve is dat ik die, in tegenstelling tot alle anderen, in elk geval zelf waardeer.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Niet vreemd want dat gaat het 100% het beste doen voor Ierland (al denk ik geen finale)
Áls Ierland dit jaar kwalificeert hebben ze aan alle kanten geluk gehad.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dit is bepaald geen zekerheid, al hebben ze gunstig geloot. Maar het positieve is dat ik die, in tegenstelling tot alle anderen, in elk geval zelf waardeer.
Je hebt gelijk, dat is vrijdagquote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:36 schreef molloot200 het volgende:
@:Momo dat boxje met ook de tijd erin staat donderdag, maar ik zie overal staan dat het op 4 februari is (vrijdag dus)
Jij denkt dat ze wel leren als ze wederom niet kwalificeren? Ligt aan de Brexit toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Áls Ierland dit jaar kwalificeert hebben ze aan alle kanten geluk gehad.
En eigenlijk heb ik liever niet dat het kwalificeert omdat ze bij kwalificatie waarschijnlijk nog niet gaan leren van hun fouten daar in Ierland
Ik hoop het zo. Of drie keer laatste plek. Dat moet ook ogen openen (toch?). Ik heb in elk geval het idee dat de UK nog íets probeert en bij Ierland krijg ik zelfs dat gevoel niet eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze wel leren als ze wederom niet kwalificeren? Ligt aan de Brexit toch?
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:47 schreef Sableheart het volgende:
Is dit om 22.35, of om 22.35 Ierse tijd? Als ik op de website van RTE kijk, lijkt het dat laatste te zijn, dus om 23.35 hier.
Om tijdszones nog ingewikkelder te maken...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo te zien past de tijd op de website zich aan waar je bent dus 22:35 onze tijd
Die denken nog steeds dat het 2005 is met campy liedjes met trollact.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:37 schreef Sableheart het volgende:
De keuzes in deze samenvatting zeggen veel. Veel oude nummers, en als het recent is, was het opmerkelijk.
Even gemist, maar zat Together van Ryan erin?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:37 schreef Sableheart het volgende:
De keuzes in deze samenvatting zeggen veel. Veel oude nummers, en als het recent is, was het opmerkelijk.
Nee.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Even gemist, maar zat Together van Ryan erin?
Nee wel Dustinquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:38 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Even gemist, maar zat Together van Ryan erin?
Valt er iets te verpesten, dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:42 schreef molloot200 het volgende:
Sowieso de studio jury gaat alles verpesten, ik voel het nu al
Brooke is de enige keuze denk ik, de rest klinkt echt dated. Hopen dat Brooke die kan zingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:42 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Valt er iets te verpesten, dan?
Vroeger was alles beter zonder die gekkigheid!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:42 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben er niet zo fan van om oude winnaars erbij te trekken. Die hebben een hele andere en vooral ouderwetse kijk op het ESF
Er bestaat altijd iets als "het slechtste van het slechtste"quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:42 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Valt er iets te verpesten, dan?
That's richquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:46 schreef Momo het volgende:
Brooke je bent uitgeschoten met de foundation
Ja maar dat vind Europa leuk!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:47 schreef molloot200 het volgende:
Die Rachel is een klassiek getrainde soprano maar ze zingt nep-The Ride
Die hebben ook al regelmatig over Brooke getweet en geschreven dus de 12 punten zijn binnen voor haar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:40 schreef molloot200 het volgende:
Okay de WiwiWilliam counter voor 2022 seizoen staat nu op 2 toch? Albanië en Ierland nu
Beetje alsof Elina Nechayeva die Storm van Victor Scone gaat zingenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:47 schreef molloot200 het volgende:
Die Rachel is een klassiek getrainde soprano maar ze zingt nep-The Ride
Dat is precies wat er gebeurtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:49 schreef Cee het volgende:
Begin steeds meer te denken dat Ierland een beetje de richting van de UK op gaat als het gaat om benadering tot het ESF. Zo quasi cynisch, totaal niet meer op de hoogte.
De richting lijkt me nog een understatement. Het interesseert de omroep duidelijk helemaal niets.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:49 schreef Cee het volgende:
Begin steeds meer te denken dat Ierland een beetje de richting van de UK op gaat als het gaat om benadering tot het ESF. Zo quasi cynisch, totaal niet meer op de hoogte.
Toch jammer dat Sean Murphy Jameson O'Guinness het niet gered heeftquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:49 schreef molloot200 het volgende:
Patrick O'Sullivan de man met de meest Ierse naam van deze voorronde.
Zit nog steeds in m’n top 5 van 2021.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:51 schreef molloot200 het volgende:
En eerlijk, ik vond Maps als lied wel finalewaardig. Alleen jammer dat Lesley zo niet kon zingen.
Story of my life vond ik best leukquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:51 schreef molloot200 het volgende:
En eerlijk, ik vond Maps als lied wel finalewaardig. Alleen jammer dat Lesley zo niet kon zingen.
Dat was voor mij de dark horse. Totdat ik de repetites zag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:51 schreef molloot200 het volgende:
Dit was 1979quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter zonder die gekkigheid!
Gemiste kans voor Misscatylovequote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:56 schreef Nexum het volgende:
Deze jury’s zouden schijt in de pot nog ophemelen
Die viel me al op in de postcardquote:
The Mama'squote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:58 schreef Sableheart het volgende:
Dit heb ik toch al eerder gehoord? Maar dan beter?
Ja dit is gewoon een heel matige The Mamas plaatje. Maar dan te slecht voor The Mamasquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:58 schreef Sableheart het volgende:
Dit heb ik toch al eerder gehoord? Maar dan beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |