abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:25:27 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594575
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 00:04 schreef Redefine het volgende:
De invulling van het programma helpt ook niet echt om het gevoel bij de Spelen te krijgen. Blijft toch een beetje een WK van alle wintersporten wat toevallig op dezelfde tijd is.

Heb ook wel het idee dat het minder leeft hier op het forum. Veel minder dan de Zomerspelen. Dat is natuurlijk altijd wel zo omdat minder mensen nu vakantie nemen en er in minder sporten Nederlanders echt meedoen. Maar toch lijkt er minder animo te zijn.

Maar kan zijn dat ik het mis heb, want jaar geleden kon ik door omstandigheden heel veel niet zien.
Er spelen meerdere factoren:
1. Je kunt bij de winterspelen gewoon makkelijk meer volgen als je werkt, of door lekker na je werk uitgesteld te kijken, of door tijdens het thuiswerken wat mee te pikken, Dus minder mensen nemen er vrij voor, en ook minder mensen kijken live, omdat er in de avond dan ook nog eens geen sport is. Het is toch anders als ik om 8 uur in de avond nog even mijn mening over het skien of de biatlon geef, Terwijl als de spelen in de USA zijn, ik prima live het schaatsen en biatlon mee kan pikken en daar dan ook over meepraat.
2. Voor Nederlanders is winterspelen toch vooral schaatsen en wat shorttrack. We hebben af en toe een verdwaalde deelnemer bij het snowboarden en meestal nog wel een bobsleeteam, maar schaatsen (en de laatste jaren shorttrack) zijn toch echt de enige pijlers. Dit zorgt ervoor dat de NOS-focus daar op is, en dat de vlaggetjesfocus echt alleen daar is.
3. Waar Eurosport vier jaar geleden volgens mij voor twee redelijk irrelevante uitzendsporten koos, is er dit jaar voor biatlon en schansspringen gekozen. Die laatste zou de NOS sowieso voor hebben gekozen als er geen shorttrack zou zijn, want voor mensen is dat een nostalgiesport, en biatlon is een van de meer populaire wintersporten in NL
4. Het schema helpt niet mee. De andere meest populaire sport is alpineskien en dat is diep in de nacht, of in de ochtend soms een tweede run, maar die willen mensen toch vaak achter een eerste run aan zien. Dus alpineskien zie ik dit jaar helemaal niet live. Dan is er ook nog eens vaak een gat tussen 9 en 12, juist wanneer wel wat mensen kijken. Biatlon is veel tegelijk met schaatsen, en zo nog een paar.

Zaterdag ook weer: Als het Biatlon om 17.30 zou stareten had je een fantastisch sportschema met achter elkaar langlaufen -> schaatsen -> biatlon -> schansspringen -> skeleton. Maar nu heb je daar een gat, of je moet het biatlon tegelijk met het schaatsen gaan kijken. Zondag begint de achtervolging bij het biatlon dan weer wat te laat, als die 20 minuten eerder begint komt het allemaal precies uit. (De tijden van biatlon vind ik dan ook wel het meest lelijk)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203594594
De beleving hier op forum is ook wel stuk minder dan 4 jaar geleden. Minder druk ook denk ik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:27:34 #203
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594596
Overigens heb ik het idee dat wintersporten ook minder populair zijn. Wielrennen is na voetbal verreweg de meest populaire sport op het forum (Darts en F1 zijn geen sport), terwijl schaatsen vaak getrakteerd wordt op hoongelach en shorttrack wordt afgedaan als kermis.

Naast wielrennen genieten toch ook judo en atletiek een bepaalde mate aan populariteit en hebben we een aantal users die ontzettend weg zijn van zwemmen. Bij schaatsen hebben we die users toch wat minder.

Het scheelt ook dat je bij de zomerspelen eigenlijk maar van een van die sporten fan hoeft te zijn om er in gezogen te worden en dat er wel 10-15 sporten zijn waar Nederland prominent aan deelneemt. Hier is het al snel zo dat als je schaatsen niks vindt, de rest ook wel gelooft. Ik denk dat er vrijwel niemand is die schaatsen niet volgt, maar de winterspelen wel. Terwijl dat bij de zomerspelen heel anders ligt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 10 februari 2022 @ 09:29:09 #204
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203594618
Het is ook gewoon het tijdsverschil. Als alles overdag was had je meer activiteit lijkt me
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:29:43 #205
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_203594624
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef franklop het volgende:
De beleving hier op forum is ook wel stuk minder dan 4 jaar geleden. Minder druk ook denk ik
Fok! is stervend.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:29:55 #206
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594625
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:29 schreef Pino112 het volgende:
Het is ook gewoon het tijdsverschil. Als alles overdag was had je meer activiteit lijkt me
Vooral dat er in de avond geen sport is. Maar ook het studio peking topic is over het algemeen vrij rustig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:30:58 #207
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594634
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:29 schreef Montov het volgende:

[..]
Fok! is stervend.
Merk je vooral aan het aantal dagjesmensen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203594704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens heb ik het idee dat wintersporten ook minder populair zijn. Wielrennen is na voetbal verreweg de meest populaire sport op het forum (Darts en F1 zijn geen sport), terwijl schaatsen vaak getrakteerd wordt op hoongelach en shorttrack wordt afgedaan als kermis.

Naast wielrennen genieten toch ook judo en atletiek een bepaalde mate aan populariteit en hebben we een aantal users die ontzettend weg zijn van zwemmen. Bij schaatsen hebben we die users toch wat minder.

Het scheelt ook dat je bij de zomerspelen eigenlijk maar van een van die sporten fan hoeft te zijn om er in gezogen te worden en dat er wel 10-15 sporten zijn waar Nederland prominent aan deelneemt. Hier is het al snel zo dat als je schaatsen niks vindt, de rest ook wel gelooft. Ik denk dat er vrijwel niemand is die schaatsen niet volgt, maar de winterspelen wel. Terwijl dat bij de zomerspelen heel anders ligt.
Tijden van schaatsen zijn ook wel vrij onlogisch. Daar waar bij andere sporten het vaak gelijk is (langlaufen rond 8:00/8:30) is schaatsen soms opeens in de middag.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:38:19 #209
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:37 schreef Felagund het volgende:

[..]
Tijden van schaatsen zijn ook wel vrij onlogisch. Daar waar bij andere sporten het vaak gelijk is (langlaufen rond 8:00/8:30) is schaatsen soms opeens in de middag.
Dat is iedere vier jaar weer een ding toch? Al vind ik dat het bij bijna alle niet-teamsporten wel een ding is dat tijden nog al eens wisselen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:40:46 #210
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_203594743
Dat Pyeongchang alweer 4 jaar geleden is. Man man man.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_203594794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens heb ik het idee dat wintersporten ook minder populair zijn. Wielrennen is na voetbal verreweg de meest populaire sport op het forum (Darts en F1 zijn geen sport), terwijl schaatsen vaak getrakteerd wordt op hoongelach en shorttrack wordt afgedaan als kermis.

Naast wielrennen genieten toch ook judo en atletiek een bepaalde mate aan populariteit en hebben we een aantal users die ontzettend weg zijn van zwemmen. Bij schaatsen hebben we die users toch wat minder.

Het scheelt ook dat je bij de zomerspelen eigenlijk maar van een van die sporten fan hoeft te zijn om er in gezogen te worden en dat er wel 10-15 sporten zijn waar Nederland prominent aan deelneemt. Hier is het al snel zo dat als je schaatsen niks vindt, de rest ook wel gelooft. Ik denk dat er vrijwel niemand is die schaatsen niet volgt, maar de winterspelen wel. Terwijl dat bij de zomerspelen heel anders ligt.
Schaatsen wordt volgens mij ook vaak gevolgd door een deel van dezelfde users die ook het wielrennen volgen, plus nog een verdwaalde wintersportliefhebber. Soms ook alleen om de winter te overbruggen (net als het veldrijden). Het helpt ook niet dat de sport bij de NOS ook minder aandacht krijgt, de wereldbekerwedstrijden worden nu lang niet altijd meer life op de tv laten zien, wat vroeger wel zo was.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203594807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is iedere vier jaar weer een ding toch? Al vind ik dat het bij bijna alle niet-teamsporten wel een ding is dat tijden nog al eens wisselen.
Ja, dat klopt, maar ik snap niet dat ze de begintijden niet wat consistenter kunnen laten, dat lijkt mij voor de sporters ook het fijnst.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:47:47 #213
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:46 schreef Felagund het volgende:

[..]
Schaatsen wordt volgens mij ook vaak gevolgd door een deel van dezelfde users die ook het wielrennen volgen, plus nog een verdwaalde wintersportliefhebber. Soms ook alleen om de winter te overbruggen (net als het veldrijden). Het helpt ook niet dat de sport bij de NOS ook minder aandacht krijgt, de wereldbekerwedstrijden worden nu lang niet altijd meer life op de tv laten zien, wat vroeger wel zo was.
Ik vraag me af of dat een vloek is, ik heb juist het idee dat mensen verzadigd zijn van het vele schaatsen. Maar schaatsen is hier nooit zo enorm populair geweest hoor, toch echt wel een kleinere groep volgers dan wielrennen of darts/F1
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203594874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat een vloek is, ik heb juist het idee dat mensen verzadigd zijn van het vele schaatsen. Maar schaatsen is hier nooit zo enorm populair geweest hoor, toch echt wel een kleinere groep volgers dan wielrennen of darts/F1
Maar er wordt minder geschaatst dan geskied
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 09:56:59 #215
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203594913
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:52 schreef franklop het volgende:

[..]
Maar er wordt minder geschaatst dan geskied
Maar dat ziet mevrouw van Zetten uberhaupt niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 09:57:39 #216
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203594924
Wat ook scheelt, denk ik, is dat we net nog een Olympische Spelen achter de rug hebben. Daardoor heb ik iig wat minder hype ervoor dan anders eigenlijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 10 februari 2022 @ 09:57:51 #217
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203594929
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat een vloek is, ik heb juist het idee dat mensen verzadigd zijn van het vele schaatsen. Maar schaatsen is hier nooit zo enorm populair geweest hoor, toch echt wel een kleinere groep volgers dan wielrennen of darts/F1
10 jaar geleden waren er veel meer schaatsweekenden (op tv)
pi_203594938
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat een vloek is, ik heb juist het idee dat mensen verzadigd zijn van het vele schaatsen. Maar schaatsen is hier nooit zo enorm populair geweest hoor, toch echt wel een kleinere groep volgers dan wielrennen of darts/F1
Misschien niet inderdaad, ik denk dat schaatsen ook wel kijkers aantrekt die normaal gesproken weinig naar sport kijken. Ik heb bijvoorbeeld collega's die vrij enthousiast zijn nu voor het schaatsen terwijl die het normaal nooit over sport hebben. Schaatsen heeft ook een beetje een kneuterig imago, dat helpt hier op het forum allicht niet echt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:01:58 #219
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203594987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:58 schreef Felagund het volgende:

[..]
Misschien niet inderdaad, ik denk dat schaatsen ook wel kijkers aantrekt die normaal gesproken weinig naar sport kijken. Ik heb bijvoorbeeld collega's die vrij enthousiast zijn nu voor het schaatsen terwijl die het normaal nooit over sport hebben. Schaatsen heeft ook een beetje een kneuterig imago, dat helpt hier op het forum allicht niet echt.
Het imago dat Nederland altijd wint helpt ook niet denk ik, zeker omdat dat deze Spelen voorlopig weer bevestigd wordt. Ondanks dat het prachtige afstanden zijn geweest.
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 10:15:21 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203595120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
Wat ook scheelt, denk ik, is dat we net nog een Olympische Spelen achter de rug hebben. Daardoor heb ik iig wat minder hype ervoor dan anders eigenlijk.
Zeker aangezien ik de zomerspelen een stuk leuker vind speelt dit hier ook mee ja. (Biatlon is de enige sport die zich met mijn top 5 zomersporten kan meten)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 10:16:08 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203595129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:58 schreef Felagund het volgende:

[..]
Misschien niet inderdaad, ik denk dat schaatsen ook wel kijkers aantrekt die normaal gesproken weinig naar sport kijken. Ik heb bijvoorbeeld collega's die vrij enthousiast zijn nu voor het schaatsen terwijl die het normaal nooit over sport hebben. Schaatsen heeft ook een beetje een kneuterig imago, dat helpt hier op het forum allicht niet echt.
Schaatsen heeft wel iets oubolligs ja, lekker met snert en een kaarsje aan naar de televee kijken. Het is dan ook nog eens een trage sport en er is de perceptie dat Nederlanders altijd winnen. Dat helpt allemaal niet mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 10:30:48 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203595295
Van de wintersporten is schaatsen bij mij ook het enige wat ik buiten de OS nog een klein beetje volg. De rest heb ik vrij weinig mee, terwijl ik van de zomersporten vaak nog genoeg mee krijg. Ik heb het wel allemaal een eerlijke kans gegeven, maar ik kijk toch liever naar handbal dan de skischans.

Nederland heeft gewoon geen wintersportcultuur, en dat gaat zonder die berg ook niet zomaar veranderen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:46:20 #223
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595484
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:27 schreef franklop het volgende:
De beleving hier op forum is ook wel stuk minder dan 4 jaar geleden. Minder druk ook denk ik
Denk dat dat ook wel scheelt. Plus wat @Mexicanobakker ook zegt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:47:03 #224
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595491
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:57 schreef ijs_beer het volgende:
Wat ook scheelt, denk ik, is dat we net nog een Olympische Spelen achter de rug hebben. Daardoor heb ik iig wat minder hype ervoor dan anders eigenlijk.
Denk dat ook wel ja. Daarom twijfelde ik ook nog wel of ik vrij zou vragen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:48:39 #225
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:46 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, maar ik snap niet dat ze de begintijden niet wat consistenter kunnen laten, dat lijkt mij voor de sporters ook het fijnst.
Dat vind ik ook raar ja. Dat ze de 500 meter een andere tijd geven omdat daar meer en ander publiek voor is, zou ik nog wel begrijpen. Maar waarom de rest zo verspreid is, is mijn een raadsel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_203595523
Ik vind zomersporten ook veel leuker.

Buiten dat, volg ik deze Winterspelen minder dan ik vooraf zou willen en van plan was. Dacht dat het allemaal wel aardig te doen was met werk (toch thuiswerken), maar dat valt toch wel aardig tegen.

Vanmiddag weer een overleg gepland staan, net tussen 14.15 en 15.00. Dan is het schaatsen nog bezig.

Dan kies ik er toch weer voor om de finale niet live, maar achteraf integraal terug te kijken. Dus dan post je automatisch al niet mee in de (live) topics.
Gisteren ook shorttrack achteraf teruggekeken. En daarna Peking Vandaag (dat programma om 19.00, of heet dat anders) en dat programma van de NOS 's avonds laat.
Nu snowboardcross.

Moet zeggen dat die live topics altijd wel grappig en gezellig zijn, maar soms kom ik er helaas gewoon niet aan toe.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:51:26 #227
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Vooral dat er in de avond geen sport is. Maar ook het studio peking topic is over het algemeen vrij rustig.
Dat is bij de OWS helaas al drie Spelen een probleem. Ook in Sochi waren ze al in de middag klaar. Dat voelt altijd een beetje matig als intensieve kijker.

Bij Tokio had ik dan nog dat ik ook weer vroeg ging slapen, dus viel dat deels wel weg. Maar dat heb ik nu niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 10:52:34 #228
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203595583
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:51 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is bij de OWS helaas al drie Spelen een probleem. Ook in Sochi waren ze al in de middag klaar. Dat voelt altijd een beetje matig als intensieve kijker.

Bij Tokio had ik dan nog dat ik ook weer vroeg ging slapen, dus viel dat deels wel weg. Maar dat heb ik nu niet.
De laatste keer dat ik het NOS-programma echt volgde is alweer van 2016 ja, en toen viel het tijdens de sport dus keek ik ook lang niet altijd. In 2012 was het laatste jaar dat ik echt wel altijd keek, denk ik.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:53:42 #229
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595600
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:48 schreef Salina het volgende:
Ik vind zomersporten ook veel leuker.

Buiten dat, volg ik deze Winterspelen minder dan ik vooraf zou willen en van plan was. Dacht dat het allemaal wel aardig te doen was met werk (toch thuiswerken), maar dat valt toch wel aardig tegen.

Vanmiddag weer een overleg gepland staan, net tussen 14.15 en 15.00. Dan is het schaatsen nog bezig.

Dan kies ik er toch weer voor om de finale niet live, maar achteraf integraal terug te kijken. Dus dan post je automatisch al niet mee in de (live) topics.
Gisteren ook shorttrack achteraf teruggekeken. En daarna Peking Vandaag (dat programma om 19.00, of heet dat anders) en dat programma van de NOS 's avonds laat.
Nu snowboardcross.

Moet zeggen dat die live topics altijd wel grappig en gezellig zijn, maar soms kom ik er helaas gewoon niet aan toe.
Meetings etc. is ook vooral waarom ik vrij wilde zijn. Daarbuiten was het niet eens echt nodig geweest.

Hei is altijd wel jammer om de live topics niet mee te kunnen maken. Die maken het toch wat leuker, zeker bij de niet NL sporten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:57:50 #230
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik het NOS-programma echt volgde is alweer van 2016 ja, en toen viel het tijdens de sport dus keek ik ook lang niet altijd. In 2012 was het laatste jaar dat ik echt wel altijd keek, denk ik.
Bij Rio viel het inderdaad precies ertussen wat niet helemaal ideaal was. Wel vond ik dat leukere tijden.

Het beste is in Europa (of Afrika) qua tijden. Maar als alternatief gaan liever doorgaan in de nacht dan in de nacht beginnen. Maar dat zei ik voor Tokio ook al.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_203595710
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:57 schreef Redefine het volgende:

[..]
Bij Rio viel het inderdaad precies ertussen wat niet helemaal ideaal was. Wel vond ik dat leukere tijden.

Het beste is in Europa (of Afrika) qua tijden. Maar als alternatief gaan liever doorgaan in de nacht dan in de nacht beginnen. Maar dat zei ik voor Tokio ook al.
Gelukkig hebben we nu 2 Europese OS'en :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:01:41 #232
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:00 schreef franklop het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we nu 2 Europese OS'en :)
En daarna Los Angeles. Al is dat dan nog een stuk later in de nacht.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:03:08 #233
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203595738
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:01 schreef Redefine het volgende:

[..]
En daarna Los Angeles. Al is dat dan nog een stuk later in de nacht.
Dat scheelt maar liefst vijf uur, toch? Dus dan zou het van zes uur in de avond tot negen uur in de ochtend zijn toch?

Al zullen ze ook kijken naar centrale tijd in Amerika, dus ik verwacht eerder 16.00-07.00
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203595742
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:01 schreef Redefine het volgende:

[..]
En daarna Los Angeles. Al is dat dan nog een stuk later in de nacht.
Ja klopt. 9 uur tijdsverschil. Voordeel is dat aan begin van de avond eea dan wel start. Nadeel is dat je tot 8 uur smorgens zou moeten kijken.

2030 zal wellicht naar Vancouver gaan. 2032 Brisbane (waar het weer uurtje later is dan in Peking geloof ik).
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:12:58 #235
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203595878
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat scheelt maar liefst vijf uur, toch? Dus dan zou het van zes uur in de avond tot negen uur in de ochtend zijn toch?

Al zullen ze ook kijken naar centrale tijd in Amerika, dus ik verwacht eerder 16.00-07.00
De echte tijden zullen nog even afwachten zijn ja. Dat wordt dan nog meer het dagritme omgooien.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:15:35 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203595924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:03 schreef franklop het volgende:

[..]
Ja klopt. 9 uur tijdsverschil. Voordeel is dat aan begin van de avond eea dan wel start. Nadeel is dat je tot 8 uur smorgens zou moeten kijken.

2030 zal wellicht naar Vancouver gaan. 2032 Brisbane (waar het weer uurtje later is dan in Peking geloof ik).
Brisbane is nog een uur later dan Tokio zelfs. Of is dat tijdens de zomer weer anders?

Vancouver zou ik jammer vinden, zo kort na 2010. Wanneer gaan we nou weer eens naar Scandinavië?
pi_203596006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Brisbane is nog een uur later dan Tokio zelfs. Of is dat tijdens de zomer weer anders?

Vancouver zou ik jammer vinden, zo kort na 2010. Wanneer gaan we nou weer eens naar Scandinavië?
Zweden had voor 2026 een bid gedaan. Maar verslagen door Italie
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:24:44 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203596048
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:01 schreef Redefine het volgende:

[..]
En daarna Los Angeles. Al is dat dan nog een stuk later in de nacht.
LA zal heel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn voor iedereen die nog een beetje leven heeft :P

De eerste sporten vroeg in de avond en door tot pakweg 8:00. Eigenlijk niet te doen zonder een groot deel van de middag op te geven. Tokio gaf ons nog wat uurtjes aan het eind van de avond/begin van de nacht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:27:04 #239
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_203596097
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
LA zal heel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn voor iedereen die nog een beetje leven heeft :P

De eerste sporten vroeg in de avond en door tot pakweg 8:00. Eigenlijk niet te doen zonder een groot deel van de middag op te geven. Tokio gaf ons nog wat uurtjes aan het eind van de avond/begin van de nacht.
Het is nog meer en verschuiving dan Rio. Daar moet je het mee vergelijken. Niet met Tokio, dat is juist een heel ander ritme.

Denk dat Los Angeles ook wel wat lastiger wordt. Maar met Brisban wordt het nog lastiger. Dan begint elke sportdag om 01.00.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:27:11 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203596100
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
LA zal heel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn voor iedereen die nog een beetje leven heeft :P

De eerste sporten vroeg in de avond en door tot pakweg 8:00. Eigenlijk niet te doen zonder een groot deel van de middag op te geven. Tokio gaf ons nog wat uurtjes aan het eind van de avond/begin van de nacht.
Ik verwacht dus dat ze het wel iets centraler primetime proberen te houden in murica, dus tussen 3-6 in de nacht ergens de vinalesessies van atletiek en zwemmen. En dan alles daarop afgestemd, dus de sportdag ongeveer van 6 tot 6, met hier en daar een groepsfasepotje na zessen in de ochtend en golf dat al om een uurtje of vijf begint. Dan loopt de sportdag van 9 tot 9.

Inderdaad zou je liever hebben dat het allemaal 1 of 2 uurtjes eerder begint, ook omdat de meest spectaculaire sport nog niet in de ochtend zal zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203596114
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Brisbane is nog een uur later dan Tokio zelfs. Of is dat tijdens de zomer weer anders?

Vancouver zou ik jammer vinden, zo kort na 2010. Wanneer gaan we nou weer eens naar Scandinavië?
Ik hoop nog steeds dat Lillehammer voor 2030 nog een bid gaat doen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_203596176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
LA zal heel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn voor iedereen die nog een beetje leven heeft :P

De eerste sporten vroeg in de avond en door tot pakweg 8:00. Eigenlijk niet te doen zonder een groot deel van de middag op te geven. Tokio gaf ons nog wat uurtjes aan het eind van de avond/begin van de nacht.
Jij hoeft in ieder geval niet vroeg te slapen om nog iets mee te krijgen!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:34:08 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203596212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik verwacht dus dat ze het wel iets centraler primetime proberen te houden in murica, dus tussen 3-6 in de nacht ergens de vinalesessies van atletiek en zwemmen. En dan alles daarop afgestemd, dus de sportdag ongeveer van 6 tot 6, met hier en daar een groepsfasepotje na zessen in de ochtend en golf dat al om een uurtje of vijf begint. Dan loopt de sportdag van 9 tot 9.

Inderdaad zou je liever hebben dat het allemaal 1 of 2 uurtjes eerder begint, ook omdat de meest spectaculaire sport nog niet in de ochtend zal zijn.
Wat zou helpen is dat het gat wat in Tokio tussen 6 en 9 zat dan tussen 23 en 2 valt. Dan heb je in ieder geval nog de mogelijkheid om de belangrijkste nachturen te pakken.

Eigenlijk is het tijdsverschil te groot om er ooit wat van te maken dat werkt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:35:31 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203596232
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:32 schreef franklop het volgende:

[..]
Jij hoeft in ieder geval niet vroeg te slapen om nog iets mee te krijgen!
Helemaal niet slapen wordt dit _O-

Al moet ik het nog maar zien of ik over 7 jaar nog steeds zo knotsgek ben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:36:09 #245
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203596244
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat zou helpen is dat het gat wat in Tokio tussen 6 en 9 zat dan tussen 23 en 2 valt. Dan heb je in ieder geval nog de mogelijkheid om de belangrijkste nachturen te pakken.

Eigenlijk is het tijdsverschil te groot om er ooit wat van te maken dat werkt.
Ik vond Tokio erger dan dit. Ik ga pas slapen als de vrouw wakker wordt en omgekeerd, dat is ideaal. En als ik slaap werkt zij toch.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203596253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Helemaal niet slapen wordt dit _O-

Al moet ik het nog maar zien of ik over 7 jaar nog steeds zo knotsgek ben.
Knotsgek qua slaapritme wss wel.

@heywoodu
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 februari 2022 @ 11:37:53 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203596271
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:36 schreef franklop het volgende:

[..]
Knotsgek qua slaapritme wss wel.

@:heywoodu
Iets andere tijden dan Tokyo, maar verder toch niet zo enorm onmogelijk ofzo? Ook in LA is het gewoon een kwestie van je ritme zo verschuiven dat je in de lokale ochtend wakker wordt en de lokale avond gaat slapen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:38:43 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203596283
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vond Tokio erger dan dit. Ik ga pas slapen als de vrouw wakker wordt en omgekeerd, dat is ideaal. En als ik slaap werkt zij toch.
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_203596470
De NOS heeft nog nooit zoveel live ijshockey uitgezonden.
  Redactie Sport donderdag 10 februari 2022 @ 11:54:08 #250
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203596487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:52 schreef Remco het volgende:
De NOS heeft nog nooit zoveel live ijshockey uitgezonden.
Hebben ze nog mazzel dat Eurosport die sport niet heeft ingepikt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')