Volgens je profiel woon je in Utrecht. Ik neem aan dat je W. Pijper aan de Oude Gracht al geprobeerd hebt? Als ze het ergens hebben, is het daar wel.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:58 schreef MaJo het volgende:
Bij het weghalen van de deuren zijn er ook een paar insteekpaumelles verdwenen. Dit zijn ouderwetse uit de jaren 70 en aangezien we wel de deuren moeten vervangen en niet de kozijnen hebben we die nodig. Iemand enig idee waar ik dat kan krijgen?
Het gaat om deze units:
[ afbeelding ]
Yup geprobeerd, maar helaas…quote:Op zondag 5 juni 2022 13:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens je profiel woon je in Utrecht. Ik neem aan dat je W. Pijper aan de Oude Gracht al geprobeerd hebt? Als ze het ergens hebben, is het daar wel.
8mm en houtboor.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Domme vragen bestaan wel, ik ga er een stellen: als we een slotbout M8 door een balk willen steken, boren we dan een gat met een 9 of 8mm boor?
Zouden jullie dat met een houtboor of een speedboor doen?
8,5mm. M8 is uitwendig 8mm. In een gat 8mm is het wel erg pas, dan moet je de bout er met gepast geweld doorheen slaan.quote:
8.5mm houtboren zijn eh... niet heel normaal.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:33 schreef lipje het volgende:
[..]
8,5mm. M8 is uitwendig 8mm. In een gat 8mm is het wel erg pas, dan moet je de bout er met gepast geweld doorheen slaan.
9mm en netjes boren kan ook. De sterkte van de houtverbinding zit in de voorspanning die je op de bout kan zetten.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:48 schreef NotToBe het volgende:
8 mm en beetje wiebelen met boren, wordt het gat vanzelf wat ruimer
Inderdaad, met wiebelen wordt het gat wel ruimer maar ook een zandloper, dus alleen het midden is nog smal.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:58 schreef lipje het volgende:
[..]
9mm en netjes boren kan ook. De sterkte van de houtverbinding zit in de voorspanning die je op de bout kan zetten.
Zoiets inderdaad. Alleen die van vroeger waren in mijn herinnering wat groter, als een uitgekauwd kauwgompje of zo'n vormbaar oordopje van wax.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:20 schreef loveli het volgende:
Bedoel je zoiets?
https://www.bison.nl/nl/product/patafix/65882
[ afbeelding ]
Volgende keer een buizen Snijder gebruiken als t effe kan.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:28 schreef Miniem het volgende:
Was nou mn gasleiding aan t inkorten met een knelkoppeling.
Leiding doorgezaagd met de multitool en van binnen en buiten ontbraamd. Maar de knelring krijg ik er niet verder op dan dat hij gelijk zit met de bovenkant vd buis. Ook al paar keer opnieuw opgeschuurd de buis. Maar maakt weinig verschil. Als ik de knelring andersom erop doe gaat hij er helemaal niet op. Net of hij een beetje conisch loopt. Iemand tips of heb ik een miskleun?
Edit: uiteindelijk gelukt.
Had niet gekund. Kan ik er niet omheen draaien. Zit tegen de muur aan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:22 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Volgende keer een buizen Snijder gebruiken als t effe kan.
Gaat niet, ketel moet z'n warmte kwijt kunnen als je de kraan dicht doet. Doet ie op t CV circuit, dus effe expansievat en een radiator aansluiten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:27 schreef Piger het volgende:
Ik heb een Nefit trendline hrc30 cw5.
Tijdelijk wil ik wat dingen doen op CV circuit (verwijderen radiatoren etc) waardoor er geen druk is. Is prima want geen verwarming nodig en dan heb ik rustig alle tijd hiervoor.
Kan ik dan nog wel gewoon warm water tappen? Ik had verwacht dat dit gewoon zou moeten kunnen, gescheiden circuit, maar online begrepen dat dit niet vanzelfsprekend is.
Hoe kom ik hierachter? Handleiding is mij niet duidelijk.
Hmm.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Gaat niet, ketel moet z'n warmte kwijt kunnen als je de kraan dicht doet. Doet ie op t CV circuit, dus effe expansievat en een radiator aansluiten.
Wat voor auto heb je? Hou er rekening mee dat de meeste auto's geen 750 kg ongeremd mogen trekken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:33 schreef Piger het volgende:
Vraag die me beter kijkt passen bij k&w dan PTA.
Ben op zoek naar een aanhangwagen om wat maanden te klussen. Misschien dat ik hem daarna houdt, misschien gooi ik hem daarna in de verkoop. Wordt gewoon een 750kg ongeremd. Formaat ongeveer 2,5meter binnenmaat lengte.
Iemand tips qua materiaal?
Ik zie best grote prijsverschillen.
Ook wel flink verschil qua netto gewicht.
Wordt een open bak. Ik wil eigenlijk niet dat ding super snel gaat roesten/rotten als ie een paar keer wat minder droog gestald staat.
Homas is o.a. een merk van biljarttafels. Mogelijk dat het met de verwarming van een biljart te maken heeft (weet niet of de ruimte daar groot genoeg voor is?)quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:04 schreef gcjoel het volgende:
Weet iemand wat dit is?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
We hebben ergens kortsluiting en we komen in die groep o.a. dit rare kastje tegen. Waar dient het voor? Kan het zomaar verwijderd worden?
Ik dacht zelf dat het stickertje er gewoon opgeplakt was. Want het is in de bijkeuken bij de badkamer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Homas is o.a. een merk van biljarttafels. Mogelijk dat het met de verwarming van een biljart te maken heeft (weet niet of de ruimte daar groot genoeg voor is?)
Niet een schakelaar voor iets dat naar het tuinhuisje loopt ofzo?quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik dacht zelf dat het stickertje er gewoon opgeplakt was. Want het is in de bijkeuken bij de badkamer.
Dus iets biljart of spellen gerelateerd zou mij gek lijken.
Hoewel het wel de voormalige buitenmuur is, dus misschien iets voor buiten?
Staat of stond er een boiler in de nabijheid opgesteld ?quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik dacht zelf dat het stickertje er gewoon opgeplakt was. Want het is in de bijkeuken bij de badkamer.
Dus iets biljart of spellen gerelateerd zou mij gek lijken.
Hoewel het wel de voormalige buitenmuur is, dus misschien iets voor buiten?
Niet dat ik weet maar zou wel geweest kunnen zijn. De badkamer zit daar wel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 18:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Staat of stond er een boiler in de nabijheid opgesteld ?
Wat staat er bij de knoppen op het bedieningspaneeltje ? Voor symbolen of teksten ?quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:17 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Niet dat ik weet maar zou wel geweest kunnen zijn. De badkamer zit daar wel.
In en uitquote:Op woensdag 29 juni 2022 21:00 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat staat er bij de knoppen op het bedieningspaneeltje ? Voor symbolen of teksten ?
Nee 1 fase maarquote:Op woensdag 29 juni 2022 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is zonder meer een aansturing van een apparaat met een motor. UVW en RST zijn benamingen voor aansluitingen op de klemmen van een motor. Hebben jullie een drie fase aansluiting in de meterkast ? @:gcjoel
Zou dat buiten kunnen hangen? Dan misschien in de voormalige achtergevel, maar dan is het ook wel gek als ze deze niet hebben weggehaald. Alles is wel redelijk knullig gemaakt dus het zou ook wel kunnen hoorquote:Op woensdag 29 juni 2022 22:38 schreef archito het volgende:
In uit doet me denken aan zonwering. Gewoon zo'n valscherm dat je open en dicht kan doen. Zit er een raam in de buurt?
Ja, zo valscherm hangt buiten.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou dat buiten kunnen hangen? Dan misschien in de voormalige achtergevel, maar dan is het ook wel gek als ze deze niet hebben weggehaald. Alles is wel redelijk knullig gemaakt dus het zou ook wel kunnen hoor
De aanbouw is wel uit de jaren 50 dus dan moet het van voor die tijd zijn. Bestond dat toen al?quote:
Tang op zetten. Of er een sleuf in slijpen en er een flinke schroevendraaier in zetten.quote:Op maandag 4 juli 2022 09:11 schreef Yankee het volgende:
Ben een picknick tafel aan het opknappen en loop nu tegen het volgende aan: Een aantal van de hout delen van het zitgedeelte en het tafelblad zijn aan de bovenkant wat verrot. Delen zitten vast met een slotbout - moer. Als ik de moer wil losdraaien draait de bout mee.
Hoe los ik dit op?
Zoals ik het lees is het hout al aan strontquote:Op maandag 4 juli 2022 09:12 schreef daNpy het volgende:
Sleufje in de boutkop maken en dan met een grote schroevendraaier tegen houden.
Of met een slagmoersleutel proberen, maar als dat niet werkt draai je het hout nog meer aan stront.
Kloptquote:Op maandag 4 juli 2022 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zoals ik het lees is het hout al aan stront.
Weet je zeker dat je batterijen / lader goed en krachtig genoeg zijn?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een vraag over accuapparaten van Makita. Niet lang geleden heb ik bij twee verschillende winkels een bosmaaier en een grasmaaier gekocht. Beide zijn er kort na elkaar ineens mee opgehouden. Een groen lampje knippert, wat volgens de handleiding van de grasmaaier zou kunnen duiden op overbelasting. Online vind ik dat het moederbord mogelijk blokkeert.
De apparaten gaan terug naar beide winkels, maar ik zou me graag al een beeld willen kunnen vormen van wat er mis kan zijn gegaan zodat ik dat in de toekomst kan voorkomen. Herkent iemand het defect? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ja, ik weet zeker dat het de juiste accu's zijn. Net even met Makita gebeld. De bosmaaier is waarschijnlijk overbelast geraakt nadat gras erin verstrikt raakte. De defecte grasmaaier lijkt pech te zijn; de inschatting van de persoon die ik sprak is dat de controllerunit moet worden vervangen. Komt bijna nooit voor bij grasmaaiers, zei hij. Uit z'n verhaal maak ik op dat het een bekender probleem is bij bosmaaiers.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:15 schreef PJ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je batterijen / lader goed en krachtig genoeg zijn?
Wel raar dat 2 apparaten gelijktijdig ermee stoppen.
Ja, maar handgereedschap kopen van zo een merk...quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Vriend van me kocht laat zo'n grote bit en doppenset van Makita, de ratel ging al stuk na 1x gebruiken. Mijn Makita accutol doet ook raar, kan niet meer groter kleiner maken na een paar maandjes. Kwaliteit van de Jappen is ook niet meer wat het was
Het is deze. Die is wel iets duurder dan 90 euro.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:44 schreef daNpy het volgende:
Die bosmaaier is maar 7 tientjes toch? Of heb je die dure variant? Heb er ook een, want ik ben over aan het gaan op Makita. Die grasmaaier is wel duur ja.
Als ik het eerder had geweten... Ik ga wel even een stop op de aanschaf van Makita-apparatuur zetten.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef bleiblei het volgende:
Nope, doe mij maar Bosch, Festool of DeWalt. Daar heb ik vooralsnog nooit klachten over gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |