Volgens je profiel woon je in Utrecht. Ik neem aan dat je W. Pijper aan de Oude Gracht al geprobeerd hebt? Als ze het ergens hebben, is het daar wel.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:58 schreef MaJo het volgende:
Bij het weghalen van de deuren zijn er ook een paar insteekpaumelles verdwenen. Dit zijn ouderwetse uit de jaren 70 en aangezien we wel de deuren moeten vervangen en niet de kozijnen hebben we die nodig. Iemand enig idee waar ik dat kan krijgen?
Het gaat om deze units:
[ afbeelding ]
Yup geprobeerd, maar helaas…quote:Op zondag 5 juni 2022 13:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens je profiel woon je in Utrecht. Ik neem aan dat je W. Pijper aan de Oude Gracht al geprobeerd hebt? Als ze het ergens hebben, is het daar wel.
8mm en houtboor.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Domme vragen bestaan wel, ik ga er een stellen: als we een slotbout M8 door een balk willen steken, boren we dan een gat met een 9 of 8mm boor?
Zouden jullie dat met een houtboor of een speedboor doen?
8,5mm. M8 is uitwendig 8mm. In een gat 8mm is het wel erg pas, dan moet je de bout er met gepast geweld doorheen slaan.quote:
8.5mm houtboren zijn eh... niet heel normaal.quote:Op zondag 5 juni 2022 20:33 schreef lipje het volgende:
[..]
8,5mm. M8 is uitwendig 8mm. In een gat 8mm is het wel erg pas, dan moet je de bout er met gepast geweld doorheen slaan.
9mm en netjes boren kan ook. De sterkte van de houtverbinding zit in de voorspanning die je op de bout kan zetten.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:48 schreef NotToBe het volgende:
8 mm en beetje wiebelen met boren, wordt het gat vanzelf wat ruimer
Inderdaad, met wiebelen wordt het gat wel ruimer maar ook een zandloper, dus alleen het midden is nog smal.quote:Op zondag 5 juni 2022 22:58 schreef lipje het volgende:
[..]
9mm en netjes boren kan ook. De sterkte van de houtverbinding zit in de voorspanning die je op de bout kan zetten.
Zoiets inderdaad. Alleen die van vroeger waren in mijn herinnering wat groter, als een uitgekauwd kauwgompje of zo'n vormbaar oordopje van wax.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:20 schreef loveli het volgende:
Bedoel je zoiets?
https://www.bison.nl/nl/product/patafix/65882
[ afbeelding ]
Volgende keer een buizen Snijder gebruiken als t effe kan.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:28 schreef Miniem het volgende:
Was nou mn gasleiding aan t inkorten met een knelkoppeling.
Leiding doorgezaagd met de multitool en van binnen en buiten ontbraamd. Maar de knelring krijg ik er niet verder op dan dat hij gelijk zit met de bovenkant vd buis. Ook al paar keer opnieuw opgeschuurd de buis. Maar maakt weinig verschil. Als ik de knelring andersom erop doe gaat hij er helemaal niet op. Net of hij een beetje conisch loopt. Iemand tips of heb ik een miskleun?
Edit: uiteindelijk gelukt.
Had niet gekund. Kan ik er niet omheen draaien. Zit tegen de muur aan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:22 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Volgende keer een buizen Snijder gebruiken als t effe kan.
Gaat niet, ketel moet z'n warmte kwijt kunnen als je de kraan dicht doet. Doet ie op t CV circuit, dus effe expansievat en een radiator aansluiten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:27 schreef Piger het volgende:
Ik heb een Nefit trendline hrc30 cw5.
Tijdelijk wil ik wat dingen doen op CV circuit (verwijderen radiatoren etc) waardoor er geen druk is. Is prima want geen verwarming nodig en dan heb ik rustig alle tijd hiervoor.
Kan ik dan nog wel gewoon warm water tappen? Ik had verwacht dat dit gewoon zou moeten kunnen, gescheiden circuit, maar online begrepen dat dit niet vanzelfsprekend is.
Hoe kom ik hierachter? Handleiding is mij niet duidelijk.
Hmm.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:03 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Gaat niet, ketel moet z'n warmte kwijt kunnen als je de kraan dicht doet. Doet ie op t CV circuit, dus effe expansievat en een radiator aansluiten.
Wat voor auto heb je? Hou er rekening mee dat de meeste auto's geen 750 kg ongeremd mogen trekken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:33 schreef Piger het volgende:
Vraag die me beter kijkt passen bij k&w dan PTA.
Ben op zoek naar een aanhangwagen om wat maanden te klussen. Misschien dat ik hem daarna houdt, misschien gooi ik hem daarna in de verkoop. Wordt gewoon een 750kg ongeremd. Formaat ongeveer 2,5meter binnenmaat lengte.
Iemand tips qua materiaal?
Ik zie best grote prijsverschillen.
Ook wel flink verschil qua netto gewicht.
Wordt een open bak. Ik wil eigenlijk niet dat ding super snel gaat roesten/rotten als ie een paar keer wat minder droog gestald staat.
Homas is o.a. een merk van biljarttafels. Mogelijk dat het met de verwarming van een biljart te maken heeft (weet niet of de ruimte daar groot genoeg voor is?)quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:04 schreef gcjoel het volgende:
Weet iemand wat dit is?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
We hebben ergens kortsluiting en we komen in die groep o.a. dit rare kastje tegen. Waar dient het voor? Kan het zomaar verwijderd worden?
Ik dacht zelf dat het stickertje er gewoon opgeplakt was. Want het is in de bijkeuken bij de badkamer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Homas is o.a. een merk van biljarttafels. Mogelijk dat het met de verwarming van een biljart te maken heeft (weet niet of de ruimte daar groot genoeg voor is?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |