Beglazingskit schijnt ideaal te zijn voor afdichting tussen glas en raamprofiel en aansluitvoegen tussen raam-muur.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:00 schreef Miniem het volgende:
Beglazingskit dus?
Dacht acrylaatkit. Het is niet om de glaslat opnieuw te kitten maar t randje af te kitten tussen lat en glas.
Oudere aansluiting zouden nog kunnen zijn voorzien van 20A zekeringen; die kunnen zonder problemen vaak opgewaardeerd worden zoals het bij jou gedaan is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:24 schreef skrn het volgende:
Ik heb gister mijn hoofdzekering doorgebrand van 1 van mijn 3 fases. Enexis keurig gerepareerd, en heeft alle drie de hoofdzekeringen vervangen, want er zaten 20A stoppen in, in plaats van 25A.
Alle groepen in een meterkast dienen gelijkwaardig over de fasen verdeeld te zijn; in de praktijk zorg je er vaak voor dat vaste opgestelde verbruikers en de "gewone" eindgroepen goed verdeeld zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:24 schreef skrn het volgende:
Maar : toch bleek dat de meerderheid van mijn groepen op slechts 1 fase te zijn aangesloten. Enexis heeft meteen op ons verzoek gekeken van welke fase de zware groepen stroom pakken. En het blijft dus dat toevalligerwijs alle zware groepen lekker op dezelfde fase zitten.
Zie mijn reactie hierboven; zonder de meterkast te openen kun je dit eigenlijk niet goed achterhalen of alles goed verdeeld is over de drie fasen in de meterkast. Een amperetang kan helpen om inzicht te krijgen, maar ook dan moet je de kast openen en weten hoe je dat moet doen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:24 schreef skrn het volgende:
Mijn vraag: zijn hier richtlijnen voor? Hoe kan ik zonder de meterkast te openen te weten komen welke groep op welke fase zit? Hoe zit dat met moderne meterkasten? Wat is de praktijk hierin?
Als het specifiek zonwerend is dan denk ik niet dat het op dubbelglas geplat kan worden; anders heb je kans op breuk.quote:Op donderdag 20 januari 2022 17:27 schreef pitboer het volgende:
Kan isolatie-folie voor het raam ook op dubbelglas geplakt worden?Iemand ervaring hiermee?
Ik heb mijn meterkast opengeschroevd. Ze hebben 3-fase aardlekschakelaars gebruikt, en gewoon de elke nieuwe groep een nieuwe fase gegeven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar ik moet er bij zeggen dat niet alle elektromonteurs kijken naar de gelijke belasting van een installatie.
Er zijn er ook genoeg die in een dag twee of zelfs drie meterkasten moeten ophangen, dan sneuvelen dat soort zaken als eerste..
Zou dan eerder de bedrading van je eindgroepen veranderen van plek; dan dat je de fase van je aardlekschakelaar naar de eindgroep gaat verwisselen.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb mijn meterkast opengeschroevd. Ze hebben 3-fase aardlekschakelaars gebruikt, en gewoon de elke nieuwe groep een nieuwe fase gegeven.
Dus groep 1 fase 1, groep 2 fase 2, groep 3 fase 3, groep 4 weer fase 1 et cetera.
Wel raar, ik had hier meer logica verwacht, maar goed, wel opgehelderd. Ik zie dat ik vrij eenvoudig dit kan veranderen.
Dank je wel voor je toelichting.
Volgens mij heb je het over slotschilden. Daar zitten onder, boven en soms in het midden schroefgaten die je ook in je deur moet hebben. In het slot zit op die plek een gat en de bovenste en onderste gaan ruim langs je slot.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:29 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een deurkruk gekocht. Maar om die te bevestigen zitten er van die doorlopende pinnen/schroeven bij. Maar om dat te bevestigen boor je toch door het slot heen of ben ik nou gek?
Update.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:37 schreef qajariaq het volgende:
Wat is slimmer bij een magneetventiel, een aantal keren per dag een (paar) minuut aan zetten of tien minuten achter elkaar?
Ik heb dus een constructie gemaakt om dagelijks een deel water van mijn aquarium te verversen. Naar verwachting wil ik dat een kwartier of zo per dan aanzetten met een geknepen leiding achter het ventiel (en een afsluiter voor nood ervoor natuurlijk). Maar goed, wat is het slimste plan, voor het aquarium is een paar keer per dag net even beter voor de temperatuur maar niet essentieel.
Het aantal schakelmomenten is hetzelfde neem ik aan. Twee uur is ook lang genoeg om het beetje vocht wat er in zit uit te dampen. Ik denk dat het alleen maar scheelt op de energie rekening.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:09 schreef einzeinz het volgende:
Maakt het uit op vlak van slijtage uit of een tuinverlichtingslamp 2 uur brandt of 10 uur?
Ik heb het over de verlichtingspaal zelf.
Nee, gwn een binnendeur. deurkruk met rozet. Heb je 2 van die lange pinnen met draad en aan de andere kant zet je er zon dopjes op. Maar dat kan helemaal niet aangezien je dan door je binnendeurslot boort?quote:Op zondag 30 januari 2022 13:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het over slotschilden. Daar zitten onder, boven en soms in het midden schroefgaten die je ook in je deur moet hebben. In het slot zit op die plek een gat en de bovenste en onderste gaan ruim langs je slot.
[ afbeelding ]
Post eens een fotoquote:Op zondag 30 januari 2022 18:39 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, gwn een binnendeur. deurkruk met rozet. Heb je 2 van die lange pinnen met draad en aan de andere kant zet je er zon dopjes op. Maar dat kan helemaal niet aangezien je dan door je binnendeurslot boort?
Patentbouten/-schroeven?quote:Op zondag 30 januari 2022 18:39 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee, gwn een binnendeur. deurkruk met rozet. Heb je 2 van die lange pinnen met draad en aan de andere kant zet je er zon dopjes op. Maar dat kan helemaal niet aangezien je dan door je binnendeurslot boort?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |