abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:24:03 #101
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203740409
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Klopt maar het is idioot dat mensen die geen euro meer hoeven te betalen gecompenseerd dienen te worden
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
De overheid beschikt gewoon over verzamelinkomens. Er was geen politieke wil, dat is wat anders. Die 200 extra fooi is ook geregeld.
Maatwerk toepassen op 8 miljoen huishoudens? Een gezin dat 2x modaal verdient, maar een variabel energiecontract heeft wordt harder gepakt in hun vrijstaande huis dan een bijstander die een vast contract heeft tot 2024.

Dan moet je energiecontracten, inkomens en energieverbruik (het liefste ook nog de gas/elektriciteit verhouding) in een algoritme stoppen waar dan een bedrag uit komt rollen wat ieder huishouden op de rekening gestort krijgt? Of moet de overheid die bedragen dan communiceren met de energieleveranciers en die moeten per contract een bedrag korting geven?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203740485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]
[..]
Maatwerk toepassen op 8 miljoen huishoudens? Een gezin dat 2x modaal verdient, maar een variabel energiecontract heeft wordt harder gepakt in hun vrijstaande huis dan een bijstander die een vast contract heeft tot 2024.

Dan moet je energiecontracten, inkomens en energieverbruik (het liefste ook nog de gas/elektriciteit verhouding) in een algoritme stoppen waar dan een bedrag uit komt rollen wat ieder huishouden op de rekening gestort krijgt? Of moet de overheid die bedragen dan communiceren met de energieleveranciers en die moeten per contract een bedrag korting geven?
Een gezin dat 2x modaal verdient verdient sowieso geen steun. De compensatie was zogenaamd bedoeld om armoede tegen te gaan. Bij maatwerk vallen sommigen inderdaad buiten de boot maar dan kon je in ieder geval de mensen in de slechtste woningen beter steunen. Nu is het voor de rijken de zoveelste meevaller, maar de mensen die daadwerkelijk moeten kiezen tussen eten of stoken hebben er weinig aan.
pi_203740645
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:24 schreef monkyyy het volgende:

[..]
[..]

De ICT kan echt helemaal niks.

Ik heb geen idee hoeveel mensen tot bijvoorbeeld juni een vast contract hebben maar die zou je bijvoorbeeld uit kunnen sluiten (vanaf juni weer opnieuw beoordelen).

Dat geld zou je naar minima en mensen die in de problemen komen kunnen sluizen.
Maar dat controleren zou gemeentes weer extra werk geven, wat weer onuitvoerbaar is.

Idealiter gewoon 400 oid naar minima met variabel en een extraatje voor niet minima mensen met exhorbitante variabel die in de problemen komen.

Op de manier van nu wordt er saamhorigheid geveinsd.
pi_203740735
Net zo krankjorum om 1000 euro te bieden aan alle mensen die willen studeren en ondertussen studenten afpoeieren met 1000 euro

Ziedend
pi_203740824
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:38 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
De ICT kan echt helemaal niks.

Ik heb geen idee hoeveel mensen tot bijvoorbeeld juni een vast contract hebben maar die zou je bijvoorbeeld uit kunnen sluiten (vanaf juni weer opnieuw beoordelen).

Dat geld zou je naar minima en mensen die in de problemen komen kunnen sluizen.
Maar dat controleren zou gemeentes weer extra werk geven, wat weer onuitvoerbaar is.

Idealiter gewoon 400 oid naar minima met variabel en een extraatje voor niet minima mensen met exhorbitante variabel die in de problemen komen.

Op de manier van nu wordt er saamhorigheid geveinsd.
Dus het kan niet via inkomstenbelasting want daarmee profiteert iedereen. Dus verschillende afdelingen van de belastingdienst moeten gegevens met elkaar delen en daarna na een hoop variabelen moet er geld betaald worden aan die twee groepen mensen terwijl zo'n structuur nu nog niet bestaat. Het is mooi dat groep die het zwaar heeft net gecompenseerd wordt maar dit klinkt wel als een linke opdracht.

Wat dan weer wel steekt is dat alle mensen in die groepen geld krijgen ook al zijn ze wel slachtoffer van verhoogde energiekosten of hebben ze er geen last van. Dan wordt het doel weer voorbijgeschoten
pi_203750942
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:38 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Waarom zouden minima die nog een contract met lage tarieven hebben lopen tot eind 2023 de tegemoetkoming wel moeten krijgen, en Jan en Truus anderhalf modaal die net met veel moeite een huis met energielabel E gekocht hebben en daarvoor een nieuw energiecontract hebben moeten afsluiten niet?
pi_203751059
twitter

Wat was het motto van Kaag/D66 ook al weer? “Laat iedereen vrij, maar niemand vallen”. Wat een bedrog.
pi_203751178
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

Wat was het motto van Kaag/D66 ook al weer? “Laat iedereen vrij, maar niemand vallen”. Wat een bedrog.
EU, wat een farce..

Echt, wanneer worden veel mensen hier in NL nou eens wakker?
pi_203752388

quote:
Etwa 27.000 Häuser mit Erdbebenschäden stehen in und um Groningen. Grund dafür ist auch ein Vertrag, der Gas nach Deutschland bringen soll.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 20 februari 2022 @ 12:41:23 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_203752412
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom zouden minima die nog een contract met lage tarieven hebben lopen tot eind 2023 de tegemoetkoming wel moeten krijgen, en Jan en Truus anderhalf modaal die net met veel moeite een huis met energielabel E gekocht hebben en daarvoor een nieuw energiecontract hebben moeten afsluiten niet?
En de minima (lees: werkelozen) hebben alle tijd van de wereld om hout te sprokkelen en/of turf te steken. Ik niet, ik moet naar een gratis verwarmd kantoor.
pi_203752949
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]

Die regeringen hebben dat verklaart dat de miljarden die zij als coronasteun ontvangen toch maar gebruiken voor de gasrekening?

Onze regering wilde die coronasteun niet eens aanvragen omdat onderbouwd moet worden hoe het geld gebruikt wordt _O- dus we hebben een paar miljard vrijwillig laten liggen.....

Dus klopt dat plaatje wel, dat al die landen corrupt zijn?

En hier in Nederland wordt de hoge gasrekening ook deels gecompenseerd. Net zoals in die andere landen....

Edit: in dat MSN :') artikel staat niks over het schuiven van coronageld maar wel veel boze reacties :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2022 13:23:36 ]
pi_203755517
quote:

[..]
Lees mijn bericht nog eens

Minima met een vast contract mi geen toeslag (voor energie).
pi_203756529
quote:

[..]
Omdat Jan en Truus veel meer overhoud per maand dan iemand met minimaal inkomen, als je met moeite een huis hebt gekocht hou je nog voldoende over per maand want er zit een bescherming op hoeveel je mag lenen kwa hypotheek.

Dan helaas maar 1x per maand uit eten ipv 3x.
pi_203778736
Jááááááááááá we gaan weer de koe in de kont kijken ):O We hadden zoveel gas dat we van gekkigheid niet wisten wat er mee te doen en hebben het er massaal doorheen gejaagd en nu heeft Poetin ons bij de ballen. |:( :')

Joop den Uyl je wordt bedankt
pi_203782074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:22 schreef Alpha0 het volgende:

Joop den Uyl je wordt bedankt
Dat het gas zo massaal verkocht ging worden was JdU al ruim overleden en de VVD aan de macht.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:18:08 #116
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203807756
En daar ging de gasprijs de lucht in.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:30:37 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203808026
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef ACT-F het volgende:
Uiteraard, grote woorden over sancties richting een partij waar je jezelf van afhankelijk hebt gemaakt, dat is vragen om problemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203808205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Uiteraard, grote woorden over sancties richting een partij waar je jezelf van afhankelijk hebt gemaakt, dat is vragen om problemen.
Maar van niet reageren ga je nog veel afhankelijker worden. Dacht je werkelijk dat de ogen sluiten de prijs langdurig laat dalen?
pi_203808242
Blij dat ik die 3 jaar deal bij vattenfall genomen heb voor 1,18 in dec...
pi_203808298
quote:
Dit is nog maar het begin. Het wordt veel erger.
pi_203808328
quote:
Dat is onmogelijk want Rutte verwachtte eergisteren in een debat geen hogere gasprijs.
En dat terwijl het geen hogere wiskunde is. Maar voor Mark wel denk ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203808398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk want Rutte verwachtte eergisteren in een debat geen hogere gasprijs.
Ik snap ook niet wie hij daarmee voor de gek probeert te houden. We zijn toch godverdomme geen kleuters. Geef me gewoon het eerlijke verhaal: Rusland wordt geregeerd door een oorlogszuchtige dictator die andere landen binnenvalt. We moeten ze economisch raken maar dat gaat ons zelf ook pijn doen. Elk weldenkend mens snapt dat hoor.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:50:56 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203808406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Sowieso dapper dat ie dat durft te zeggen terwijl alle signalen voor een invasie op groen staan. Hij had beter ff niks kunnen zeggen :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203808443
Net gebeld met Vattenfall. Verwachten ¤2,50 per kuub gas
pi_203808492
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:44 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Vattenfall morgen ¤2,50 per kuub
pi_203808613
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:44 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Ah de FOK! inlichtingendienst ;)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203808681
Ik zie in "mijn Vattenfall" dat mijn stroomverbruik mij -¤ 22 oplevert. Ik verbruik dus stroom, ik heb geen zonnepanelen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb mij nog nooit in deze onzin verdiept omdat ik extreem weinig verbruik. 80 kWh voor - ¤ 22?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203808719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zie in "mijn Vattenfall" dat mijn stroomverbruik mij -¤ 22 oplevert. Ik verbruik dus stroom, ik heb geen zonnepanelen. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb mij nog nooit in deze onzin verdiept omdat ik extreem weinig verbruik.
Iedereen krijgt een compensatie voor de gestegen gasprijs, die compensatie wordt direct verrekend. Als je extreem weinig verbruikt zou je dus negatief kunnen gaan.
pi_203808735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Iedereen krijgt een compensatie voor de gestegen gasprijs, die compensatie wordt direct verrekend. Als je extreem weinig verbruikt zou je dus negatief kunnen gaan.
Ok thanks. Ik dacht dat we alleen korting op de energiebelasting zouden krijgen maar blijkbaar kun je dus negatief gaan op een of andere manier.
Wat een wereld leven we in.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lokale_Notabele op 24-02-2022 10:21:42 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203808993
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Ok thanks. Ik dacht dat we alleen korting op de energiebelasting zouden krijgen maar blijkbaar kun je dus negatief gaan op een of andere manier.
Wat een wereld leven we in.
Klopt het is ook korting op de energiebelasting. Die korting is een vast bedrag.

Ik heb jarenlang een negatieve elektrarekening gehad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 11:20:28 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203810017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar van niet reageren ga je nog veel afhankelijker worden. Dacht je werkelijk dat de ogen sluiten de prijs langdurig laat dalen?
De afhankelijkheid is dus het grootste probleem.
Het is niet dat we niet wisten dat het Groningse gas eindig was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203810891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
De afhankelijkheid is dus het grootste probleem.
Het is niet dat we niet wisten dat het Groningse gas eindig was.
Eind vorige eeuw was er al de verwachting bij de politiek dat die energie transitie er ging komen. Had ook wel iets met milieu te maken maar meer met technologische vooruitgang. De politiek was toen bang dat er gas over zou blijven in Groningen dus is met toen begonnen met het extreem opvoeren van de productie en in heel grote hoeveelheden te verkopen naar het buitenland. Pas daarna begon het aardbeving probleem duidelijk te worden.

Dus in de jaren zestig/zeventig ging heel Nederland aan het gas en pas in de jaren negentig begon op grote schaal de uitverkoop naar het buitenland.

Omdat de toekomst minder snel is dan we dachten en er ook nog een aardbeving probleem overheen kregen zijn we nu dus redelijk afhankelijk van Rusland.
pi_203813476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Blij dat hier uitgerekend vandaag de cv-ketel verwijderd is en de warmtepomp wordt aangesloten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 14:13:07 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203813632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Blij dat hier uitgerekend vandaag de cv-ketel verwijderd is en de warmtepomp wordt aangesloten.
van mijn cv ketel blijven ze af
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203813671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
1,08 gas en 26 cent kwh bij essent vanaf 1 maart.
nu betaal ik 1,20 en 28kwh cent bij vattenfall.

heb het 3 jaar vast laten zetten ~O>

eind zomer nieuwe nibe warmtepomp en boiler en dan gaat de gasaansluiting weg en wekken onze 50 panelen voldoende op voor eigen verbruik :7
pi_203813693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef Johannes788 het volgende:
Met een gebruik van gemiddeld 6 kuub pm toch alweer 180 euro. Nja, dat soort bedragen kan ik wel lijden als ik over 2 jr een nieuw contract nodig heb.
pi_203813746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je hoeft daar helemaal niet 'extreem weinig' voor te gebruiken als alleenstaande.
De "teruggaaf energiebelasting" die je krijgt op de elektriciteitsrekening is dit jaar ¤824,77 incl BTW.

De netbeheerkosten en vaste kosten van je energieleverancier voor elektriciteit zijn, afhankelijk van welke netbeheerder er in je regio actief is en wat je energieleverancier rekent aan vaste kosten, zo rond de ¤250 per jaar.

~825 - 250 = ¤575,-
Indien je in ¤2022 minder dan ¤575 aan elektriciteit verbruikt, krijg je geld toe. Eén kWh kost als je nog een energiecontract van voor oktober 2021 hebt minder dan 20ct incl btw en energiebelasting. Door de verlaging van de energiebelasting is 16 a 17ct/kWh geen uitzondering met zo'n 'oud' contract. Gaan we uit van 17ct/kWh, dan kun je in 2022 maarliefst 3382kWh elektriciteit gebruiken, voordat je voor je stroom moet betalen!
En dat terwijl een alleenstaande die een beetje op zijn verbruik let al genoeg heeft aan zo'n 1500kWh of minder (ikzelf zat toen ik alleen woonde op 1100-1200kWh/jaar).
Gaan we uit van 1500 kWh in combinatie met een 'oud' voordelig energiecontract, dan kost de elektriciteit a 17ct/kWh 255 euro. Tellen we de vaste kosten van 250 euro bij op en trekken we de 'heffingskorting' van 825 euro vanaf. Netto is de elektriciteitsrekening per jaar dan ¤320,- negatief

Zelfs als je een contract hebt van na oktober 2021 met een prijs van ¤0,35 per kWh (incl btw en energiebelasting), dan nog kun je 1642 kWh op jaarbasis verbruiken, voordat je netto voor elektriciteit moet betalen. Verbruik je als alleenstaande dus niet zo veel, dan is in 2022 een negatieve stroomrekening tamelijk normaal. Gek genoeg...
pi_203813795
Het erge is dat ik bijv. in een sociale huurwoning zit, waar ik stookkosten (gas dus) als voorschot aan de woningcorporatie betaal. Ik heb uiteraard geen enkel inzicht in hun contract of de daadwerkelijke kosten die in juli afgerekend zullen worden. Dus wie weet krijg ik in juli een rekening van duizenden euro's. Wat nóg erger is, is dat er maar één ketel is voor alle appartementen hier en dat de stookkosten via een verdeelsleutel worden verdeeld afhankelijk van het aantal vierkante meters. Als iemand anders de verwarming dus de hele dag op 30 zet, dan word ik daar zwaar de dupe van.

Dit is het echte drama van de energiecrisis, namelijk dat het altijd eerst armere mensen zal treffen, die weinig tot geen invloed hebben op de verduurzaming van hun huis en soms op de afrekening van de kosten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  roze donderdag 24 februari 2022 @ 14:23:34 #139
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203813798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:52 schreef Johannes788 het volgende:
Volgende winter blijft de verwarming dus uit. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_203813919
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:23 schreef JohnDDD het volgende:
Het erge is dat ik bijv. in een sociale huurwoning zit, waar ik stookkosten (gas dus) als voorschot aan de woningcorporatie betaal. Ik heb uiteraard geen enkel inzicht in hun contract of de daadwerkelijke kosten die in juli afgerekend zullen worden. Dus wie weet krijg ik in juli een rekening van duizenden euro's. Wat nóg erger is, is dat er maar één ketel is voor alle appartementen hier en dat de stookkosten via een verdeelsleutel worden verdeeld afhankelijk van het aantal vierkante meters. Als iemand anders de verwarming dus de hele dag op 30 zet, dan word ik daar zwaar de dupe van.

Dit is het echte drama van de energiecrisis, namelijk dat het altijd eerst armere mensen zal treffen, die weinig tot geen invloed hebben op de verduurzaming van hun huis en soms op de afrekening van de kosten.
Je hebt bedrijven die dat dus meten en verdelen. Moet zelfs vannde warmtewet dacht ik.
Beter en eerljker dan verdelen op m2.
  donderdag 24 februari 2022 @ 14:35:30 #141
37248 BertV
Klei indiaan
pi_203813943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:23 schreef Ama het volgende:

[..]
Volgende winter blijft de verwarming dus uit. :')
Ik heb kinderen die ga ik niet in de kou zetten, anders was ik ook wel zo dwars geweest.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_203814084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:23 schreef JohnDDD het volgende:

Precies, armen hebben totaal geen invloed op de prijzen van producten, hoge prijzen waardoor het voor armen ook moeilijk is om medestanders te vinden.
  roze donderdag 24 februari 2022 @ 14:46:58 #143
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203814094
Hopen dat komende winter weer zo warm is. :')
pi_203814120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je hebt bedrijven die dat dus meten en verdelen. Moet zelfs vannde warmtewet dacht ik.
Beter en eerljker dan verdelen op m2.
Geen idee waarom dat dan niet gebeurt, want eerlijk is het niet. Ik moet erbij zeggen dat ik thuiswerk, terwijl er ook mensen hier zijn die buiten de deur werken en ook nog een partner in een andere stad hebben en daar de helft van de tijd zijn. Dus eigenlijk krijg ik veel warmte voor weinig, maar eerlijk is het niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203814185
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Geen idee waarom dat dan niet gebeurt, want eerlijk is het niet. Ik moet erbij zeggen dat ik thuiswerk, terwijl er ook mensen hier zijn die buiten de deur werken en ook nog een partner in een andere stad hebben en daar de helft van de tijd zijn. Dus eigenlijk krijg ik veel warmte voor weinig, maar eerlijk is het niet.
Denk vanwege de initiële investeringskosten en dienstverleningskosten? Maarja die worden toch doorbelast aan de bewoners.

Je haalt het eruit als er minder gestookt wordt en de afrekening is idd eerlijker lijkt me.
Je kan het aankaarten bij de vve/woningcorporatie.
Alle beetjes helpen.
pi_203814412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:48 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Het systeem van kosten verdelen per m2 werkt natuurlijk niet in de hand om de kachel lager te zetten als je de deur uit gaat.
pi_203814583
Ik zat me net te bedenken dat ik helemaal geen idee heb hoe de variable prijzen precies verwerkt worden in een energie contract :') Wanneer worden die prijzen doorgevoerd als je een variabel contract hebt? Dagelijks, wekelijks, maandelijks? :?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_203814602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zat me net te bedenken dat ik helemaal geen idee heb hoe de variable prijzen precies verwerkt worden in een energie contract :') Wanneer worden die prijzen doorgevoerd als je een variabel contract hebt? Dagelijks, wekelijks, maandelijks? :?
Meestal per half jaar, 1 januari en 1 juli.
pi_203814649
Terug gaan in den ouden tijd

Koop maar een kachel en stoken op kolen en hout.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_203814667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Dat is afhankelijk van de leverancier. Er is een leverancier met dagprijs en uurprijs.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203814708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is afhankelijk van de leverancier. Er is een leverancier met dagprijs en uurprijs.
Vattenfall in dit geval.
No amount of money ever bought a second of time.
  roze donderdag 24 februari 2022 @ 16:34:45 #152
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203816227
Elektrisch kachel begint ook wel interessant te worden zo.
pi_203816467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Terug gaan in den ouden tijd

Koop maar een kachel en stoken op kolen en hout.
Klimaatbeul!! :(
pi_203816507
Jááááááááááááááááááááááááá we gaan wééér de ):O koe in de kont kijken :Y

koe .......... ):O
kont ..................... :s)
kijken .................... :lijstje:

Iedereen die Civilization gespeeld heeft weet dat :Y resources belangrijk zijn, o.a. vanwege de oorlogjes die wel eens voorkomen in dat spel ............... en ook de echte wereld (ja soms mensen gebeurt dat wel eens, heel soms zelfs in Europa). En boy wat zaten wij goed daarmee. We hadden >:) héél veel gas. We hadden een resource die elke "civilization" dolgraag had willen hebben. En zijn we daar slim :! , zuinig :Y) , strategisch |:) mee omgegaan!!!!????!

Nou ??????? >:O

Wat denk je??????

.
.
.

Het moest er zo snel mogelijk doorheen gejaagd worden.

:r ;( :blauwoog: :wtf: 8)7 _O- :R :R :R

pi_203816508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Klimaatbeul!! :(
Ik vermoed dat de EU de komende tijd even andere prioriteiten heeft dan de klimaat wensen.
pi_203816515
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Vattenfall in dit geval.
Van hun site:

quote:
Bij variabele contracten veranderen de prijzen meestal twee keer per jaar. Per 1 juli en per 1 januari. Heb je een contract met een variabele prijs, dan geven we de nieuwe prijzen aan je door.
Geen idee overigens of dit klopt wat betreft die variabele prijzen (heb zelf ook variabel bij Vattenfall)

quote:
Op dit moment is onze variabele prijs een stuk lager dan de vaste prijzen die worden aangeboden. We hebben namelijk scherp voor je ingekocht toen de energieprijzen nog gunstig waren. Je zit dus nog steeds goed.

Wil je liever je tarief vastzetten? Je gaat dan meer betalen, maar hebt wel de zekerheid van een vaste prijs.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:29:39 #157
344884 monkyyy
pi_203820939
Mijn hart gaat uit naar de gezinnen in een vrijstaand huis zonder zonnepanelen en nog met een ouderwetse cv stoken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203821013
Gelukkig hebben we nog genoeg gas in eigen land.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:33:18 #159
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203821055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gelukkig hebben we nog genoeg gas in eigen land.
Onder de Waddenzee :Y
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:34:19 #160
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203821082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:34 schreef Ama het volgende:
Elektrisch kachel begint ook wel interessant te worden zo.
Die kosten echt vreselijk veel stroom.
pi_203821863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Die kosten echt vreselijk veel stroom.
Airco met zonnepanelen op het dak en het huis beter isoleren?
  donderdag 24 februari 2022 @ 21:21:20 #162
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203822199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Het treft mij persoonlijk allemaal niet zo, gebruikelijk niet heel veel gas.

Maar het is toch te verwachten dat de overheid gaat helpen. Zowel financieel nu direct als met het oog op de toekomst versneld richting een zelfvoorzienende energie maatschappij ofwel subsidies voor gasvervangers.
pi_203822848
Gas is een wapen geworden. Een wapen wat op ons gericht is met onze afhankelijkheid van Russisch gas. Waarschuwen de Amerikanen al heel lang voor natuurlijk. Duitsland heeft immigranten die ze moeten verwarmen met (Russisch) gas. Hoe meer gas je nodig hebt hoe groter het wapen is wat op je gericht is. Met 15 miljoen immigranten heeft Duitsland dus een heel groot wapen op zich gericht met haar afhankelijkheid van dat Russische gas. Zou Duitsland niet haar 15 miljoen migranten moeten repatriëren naar hun oorspronkelijk land om zo minder afhankelijk te zijn van Russisch gas en dus wat minder onder schot te staan?
pi_203823477
Heb gelukkig nog een contract tot mei. Zet ik de boel daarna wel uit tot nader orde, ik trek wel een paar extra truien aan en koop een achterlijk dik en zwaar dekbed, slaap ik waarschijnlijk nog beter onder ook.

En Groningen gewoon leegpompen, het is niet anders.
pi_203823524
Ik had 3 jaar geleden mijn contract verlengd bij Essent voor 5 jaar in de BCC voor een voucher van 100 euro.. ik voelde me nog een beetje een sukkel dat ik dat gedaan had want meestal profiteren de energiebedrijven het meeste van die lange contracten..

Ben ik blij dat ik toen toch getekend heb :P
Alpha kenny one
pi_203824340
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:55 schreef Alpha0 het volgende:
Gas is een wapen geworden. Een wapen wat op ons gericht is met onze afhankelijkheid van Russisch gas. Waarschuwen de Amerikanen al heel lang voor natuurlijk. Duitsland heeft immigranten die ze moeten verwarmen met (Russisch) gas. Hoe meer gas je nodig hebt hoe groter het wapen is wat op je gericht is. Met 15 miljoen immigranten heeft Duitsland dus een heel groot wapen op zich gericht met haar afhankelijkheid van dat Russische gas. Zou Duitsland niet haar 15 miljoen migranten moeten repatriëren naar hun oorspronkelijk land om zo minder afhankelijk te zijn van Russisch gas en dus wat minder onder schot te staan?
Eens, maar de Amerikanen willen ons natuurlijk vooral aan hun gas hebben. Alleen kunnen ze nu qua prijs niet concurreren met de Russen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 23:46:39 #167
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203824419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 22:35 schreef Fleischmeister het volgende:
Heb gelukkig nog een contract tot mei. Zet ik de boel daarna wel uit tot nader orde, ik trek wel een paar extra truien aan en koop een achterlijk dik en zwaar dekbed, slaap ik waarschijnlijk nog beter onder ook.

En Groningen gewoon leegpompen, het is niet anders.
Groningen staat nog altijd op plek 9 in de wereld qua gasreserves. Moet je nagaan.
pi_203825765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef monkyyy het volgende:
Mijn hart gaat uit naar de gezinnen in een vrijstaand huis zonder zonnepanelen en nog met een ouderwetse cv stoken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4400 en 2400 ja?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 09:02:43 #169
37248 BertV
Klei indiaan
pi_203826345
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 07:15 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
4400 en 2400 ja?
Dat zijn de mensen die nu wakker schrikken. :D

Maar met een normalere 2200kwh en 1200m3 zit je daar ook op 444,-
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_203826467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eens, maar de Amerikanen willen ons natuurlijk vooral aan hun gas hebben. Alleen kunnen ze nu qua prijs niet concurreren met de Russen.
Ik vermoed dat Quatar en Iran ook tegen lagere kosten LNG kunnen leveren maar we moeten sowieso van russische energie afhankelijkheid af. De valuta die het Putin opleverd kost nu letterlijk mensenlevens, daar moeten we rap mee stoppen.
pi_203826846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 23:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Groningen staat nog altijd op plek 9 in de wereld qua gasreserves. Moet je nagaan.
https://www.nu.nl/291619/(...)gen-langer-open.html

Ben het eens met die hoogleraar dat dit opnieuw overwogen moet worden
Alpha kenny one
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:57:10 #172
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203829070
Gegroet,

Op de vraag of een contractuele breuk met Gazprom in deze schrijnende oorlogskwestie geoorloofd is, is het antwoord op verschillende locaties, ja!

Een binnenlands zeer gevoelige en reeds vaker langsgekomen kwestie, was het wederom tijdelijk openen van de gaskraan in Groningen ten behoeve van ons contract met de oosterburen. Nu het contract met Gazprom op een breuk afstevent geen pas meer geeft, vanwege de oorlog met Oekraïne en andere nader genoemde redenen en alle lichten voor gaslevering uit Rusland snel op rood zullen gaan :R, lijkt de noodzakelijke weg vrij voor gaswinning uit de Groningse velden, aldus plausibele geruchten vanachter de coulissen. Nadelen voor u zijn inderdaad de fors duurder wordende prijzen.
https://www.pricewise.nl/energieprijzen/gasprijs/

Maakt u zich nu niet al te dik in Groningen, want er er nog relatief veel kuub (m3) opgeslagen gas die bruikbaar gemaakt kan worden middels stikstoffabrieken. En er valt te zijner tijd natuurlijk ook best nog wat te sleutelen aan andere middelen/energiebronnen.

https://nos.nl/artikel/24(...)gazprom-wordt-luider
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_203829075
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 09:50 schreef falling_away het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/291619/(...)gen-langer-open.html

Ben het eens met die hoogleraar dat dit opnieuw overwogen moet worden
En dan inderdaad ruimhartig doen in Groningen. Zeker gezien de huidige prijzen kan er dan best wat makkelijk daar gecompenseerd worden. Tot nu toe kost het beoordelen of er gecompenseerd word meer dan de compensatie zelf.
pi_203829287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:29 schreef monkyyy het volgende:

SPOILER
Gaat dit om een aluminium smelterij?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203829360
Ik merk op hoe afwezig Sigrid Kaag is in deze discussie. Feit is dat zeker de helft van de torenhoge energierekeningen belastingen betreft. De hoogste in heel Europa.

De vraag rijst dus ook, wat in de media amper wordt geopperd laat staan voorgelegd aan mevrouw Kaag, kunnen die belastingen niet een keer omlaag? In elk geval tijdelijk?

Die extreme belastingdruk is echt de olifant in de kamer.
pi_203829577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:15 schreef Homey het volgende:
Ik merk op hoe afwezig Sigrid Kaag is in deze discussie. Feit is dat zeker de helft van de torenhoge energierekeningen belastingen betreft. De hoogste in heel Europa.

De vraag rijst dus ook, wat in de media amper wordt geopperd laat staan voorgelegd aan mevrouw Kaag, kunnen die belastingen niet een keer omlaag? In elk geval tijdelijk?

Die extreme belastingdruk is echt de olifant in de kamer.
Je krijgt een vast bedrag terug wat voor een normaal verbruik die belasting ruim compenseert.
pi_203829966
2,10 nu. ik betaal 0.93 :')
pi_203830001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
check check en check
  vrijdag 25 februari 2022 @ 13:28:27 #179
344884 monkyyy
pi_203830820
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 07:15 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
4400 en 2400 ja?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gaat dit om een aluminium smelterij?
Nee, om een oudere grote vrijstaande woning.
https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/
pi_203831065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:28 schreef monkyyy het volgende:

[..]
[..]
Nee, om een oudere grote vrijstaande woning.
https://www.milieucentraa(...)eld-energieverbruik/
Zoveel elektra verbruiken is toch je eigen schuld en niet isoleren ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 14:10:26 ]
pi_203832970
Al betaal ik nu ook al twee keer boven de 300 a 350
2,10 gas en 50 a 60 cent elektra

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 16:01:20 ]
pi_203833280
Ik betaal 7 euro voorschot per maand. Sinds de zomer zonnepanelen en ben toen ook gaan verwarmen met de lucht lucht warmtepomp (airco). Mijn gas gaat rond de 12 m3 worden dit jaar. Elektra weet ik nog niet maar dat zal naar schatting ook rond de nul zijn na salderen.

Gezien de kortingen op energiebelasting en de hoge prijs subsidie zal ik dus gewoon geld terugkrijgen in juni.

Voor gas betaal ik dit half jaar 149 ct dacht ik, elektra is iets rond de 26 ct (laag) en iets boven de 30 ct (hoog). Maar daar hoop ik dus ongeveer quitte op te spelen.
pi_203834368
Grieken praten met Iran over gas en olie

Leuk maar niet relevant voor ons. We zijn zuinig en verstandig met ons gas in Groningen omgegaan en hebben dus genoeg ................

................... owwwww het blijkt dat we het er doorheen hebben gejaagd.

Dit was deel 123411 in de serie 'Kijk de koe in de Kont' starring Joop Den Uyl.

):O ):O ):O ):O
pi_203834432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:45 schreef Alpha0 het volgende:
Grieken praten met Iran over gas en olie

Leuk maar niet relevant voor ons. We zijn zuinig en verstandig met ons gas in Groningen omgegaan en hebben dus genoeg ................

................... owwwww het blijkt dat we het er doorheen hebben gejaagd.

Dit was deel 123411 in de serie 'Kijk de koe in de Kont' starring Joop Den Uyl.

):O ):O ):O ):O
Om te beginnen is het gas er niet doorheen gejaagd. Het staat nog steeds in de top van grootste gasvoorraden ter wereld. Alleen willen we niet meer tappen omdat het lokaal problemen oplevert.

Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat de grote uitverkoop pas begonnen is nadat Ome Joop al lang en breed in zijn graf lag. Je kan dat feit wel blijven negeren maar dat maakt het niet anders. Waarschijnlijk lees je niet eens mee en probeer je alleen maar stemming te maken .Kom anders even met een staatje van de hoeveelheden opgepompt gas per jaar.
pi_203834451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik je nog uitleggen dat de grote uitverkoop pas begonnen is nadat Ome Joop al lang en breed in zijn graf lag. Je kan dat feit wel blijven negeren maar dat maakt het niet anders. Waarschijnlijk lees je niet eens mee en probeer je alleen maar stemming te maken .Kom anders even met een staatje van de hoeveelheden opgepompt gas per jaar.
Oh nee hoor, vanaf nu laat ik ome Joop er uit. Maar zeker ben ik er niet op.

Ben niet anti Joop. Ben meer anti politici die niet nadenken. Zoals de VVD.
pi_203834491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:51 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Oh nee hoor, vanaf nu laat ik ome Joop er uit. Maar zeker ben ik er niet op.

Ben niet anti Joop. Ben meer anti politici die niet nadenken. Zoals de VVD.
Het zou toch wel handig zijn als je even de feiten checkt voor je iets schrijft. Dat het gas op is klopt ook al voor geen meter.
pi_203834508
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het zou toch wel handig zijn als je even de feiten checkt voor je iets schrijft. Dat het gas op is klopt ook al voor geen meter.
We zijn iig verkwistend er mee geweest. En dat is een feit.
pi_203837163
Binnenkort lekker poepen in de kou
pi_203837283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:20 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je hoeft daar helemaal niet 'extreem weinig' voor te gebruiken als alleenstaande.
De "teruggaaf energiebelasting" die je krijgt op de elektriciteitsrekening is dit jaar ¤824,77 incl BTW.

De netbeheerkosten en vaste kosten van je energieleverancier voor elektriciteit zijn, afhankelijk van welke netbeheerder er in je regio actief is en wat je energieleverancier rekent aan vaste kosten, zo rond de ¤250 per jaar.

~825 - 250 = ¤575,-
Indien je in ¤2022 minder dan ¤575 aan elektriciteit verbruikt, krijg je geld toe. Eén kWh kost als je nog een energiecontract van voor oktober 2021 hebt minder dan 20ct incl btw en energiebelasting. Door de verlaging van de energiebelasting is 16 a 17ct/kWh geen uitzondering met zo'n 'oud' contract. Gaan we uit van 17ct/kWh, dan kun je in 2022 maarliefst 3382kWh elektriciteit gebruiken, voordat je voor je stroom moet betalen!
En dat terwijl een alleenstaande die een beetje op zijn verbruik let al genoeg heeft aan zo'n 1500kWh of minder (ikzelf zat toen ik alleen woonde op 1100-1200kWh/jaar).
Gaan we uit van 1500 kWh in combinatie met een 'oud' voordelig energiecontract, dan kost de elektriciteit a 17ct/kWh 255 euro. Tellen we de vaste kosten van 250 euro bij op en trekken we de 'heffingskorting' van 825 euro vanaf. Netto is de elektriciteitsrekening per jaar dan ¤320,- negatief

Zelfs als je een contract hebt van na oktober 2021 met een prijs van ¤0,35 per kWh (incl btw en energiebelasting), dan nog kun je 1642 kWh op jaarbasis verbruiken, voordat je netto voor elektriciteit moet betalen. Verbruik je als alleenstaande dus niet zo veel, dan is in 2022 een negatieve stroomrekening tamelijk normaal. Gek genoeg...
Ja, als je weinig verbruikt, gaat het goed. Maar variabele tarieven zijn zo hoog. Dus gezinnen, of mensen in ruime woningen, moeten bloeden.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:54:49 #190
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_203837834
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:19 schreef Bruinie het volgende:
Binnenkort lekker poepen in de kou
Grapje natuurlijk.

Voorlopig hoeft men zich in NL nog niet echt druk te maken. En de winter is al op z'n retour, dus hebben we ook nog even de tijd wat stoken betreft. Maar bij een breuk voor onbepaalde tijd aangaande levering van het gebruikelijke Russische gas, zullen er oplossingen en alternatieven voor de langere termijn aangedragen moeten worden op manieren zoals vaker werd aangegeven.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_203842711
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:41 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Zoveel elektra verbruiken is toch je eigen schuld en niet isoleren ook.
klopt maar dan kan je et nog wel noemen.
In een koophuis (geen appartement, geen monument) is gas hebben sowieso eigen schuld, want het is niet nodig.
pi_203842729
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Ik betaal 7 euro voorschot per maand. Sinds de zomer zonnepanelen en ben toen ook gaan verwarmen met de lucht lucht warmtepomp (airco). Mijn gas gaat rond de 12 m3 worden dit jaar. Elektra weet ik nog niet maar dat zal naar schatting ook rond de nul zijn na salderen.

Gezien de kortingen op energiebelasting en de hoge prijs subsidie zal ik dus gewoon geld terugkrijgen in juni.

Voor gas betaal ik dit half jaar 149 ct dacht ik, elektra is iets rond de 26 ct (laag) en iets boven de 30 ct (hoog). Maar daar hoop ik dus ongeveer quitte op te spelen.
149ctx12 is minder dan je gasabonnement, dus dat betwijfel ik.
Het zal eerder rond de 20 euro per kuub liggen....
Ik zat een keer op ca 4 euro per m3 en toen ben ik maar gasloos geworden.
pi_203842788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 17:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
We zijn iig verkwistend er mee geweest. En dat is een feit.
verkwisting is subjectief. Ik ben het er dus niet mee eens.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 10:33:51 #194
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203843237
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 12:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
2,10 nu. ik betaal 0.93 :')
Ik zit gelukkig nog even op 0,80 m3 en 0,13 voor een kwh dit jaar.. maar het is wel bezopen.

Een extra verlaging (al dan niet tijdelijk) zou niet verkeerd zijn denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203844300
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
verkwisting is subjectief. Ik ben het er dus niet mee eens.
Toch bedankt voor al je likes :Y
pi_203844885
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:38 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Toch bedankt voor al je likes :Y
zeker, graag gedaan.
pi_203855972
We gaan nu dus merken of onze zonnepanelen en windmolens de nieuwe vraag naar energie aankunnen (niet), hoe goed die vrije energiemarkt werkt (niet voldoende en met een flinke vertraging) en hoeveel keer meer we voor onze energierekening moeten betalen (dat zal niet mals zijn)..

Hadden we nou toch maar niet de laatste 40 jaar de hele tijd gezegd dat kerncentrales gevaarlijk zijn en dat het veel te duur is en te lang duurt om ze te bouwen, nietwaar?
pi_203858520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 23:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hadden we nou toch maar niet de laatste 40 jaar de hele tijd gezegd dat kerncentrales gevaarlijk zijn en dat het veel te duur is en te lang duurt om ze te bouwen, nietwaar?
Tja, we hebben het al veertig jaar dus goed bekeken. De impact bij een ongeluk is onoverkomelijk groot en ze zijn sowieso veel te duur.

En inderdaad voor je de eerste draaiende hebt kan je heel veel zonnepanelen en windmolens bijbouwen. Die hoogvermogen distributielijnen moeten evengoed wel komen.

Kerncentrale hadden we dus volgens jou al veertig jaar terug moeten bouwen. Maar als we vijf jaar terug iets meer ingezet hadden op zon, wind, getijde, golf en waterkracht. Samenwerking met de EU en evt Marokko dan hadden we nu reeds geheel hernieuwbaar geweest.
pi_203860015
Ah, ik wist niet dat we het probleem van de opslag al opgelost hadden en voldoende ruimte hebben om er genoeg neer te zetten voor een overcapaciteit van 3 x. Ik was nog in de veronderstelling, dat het zonder een 100% backup van fossiele brandstof centrales helemaal niet ging werken. Maar als jij het zegt, zal het wel zo zijn.
pi_203860315
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ah, ik wist niet dat
Je gaat het ook nooit weten want je stel in elk topic weer de zelfde vragen en komt weer met de zelfde argumenten terwijl het keer op keer weer uitgelegd is aan je.

De reden dus dat je het niet wist moet je even bij jezelf zoeken of even een paar van die vorige discussies terug lezen.

Steeds maar weer met dezelfde kul argumenten komen maakt het niet opeens waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')