abonnement Unibet Coolblue
pi_203203638


[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 14:51:16 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203203651
OP 10/10
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 15 januari 2022 @ 14:54:12 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203694
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zal me nooit maar dan ook nooit onredelijk gedragen naar een ondernemer, die hebben het al zwaar zat gehad. Zal ze ook steunen op welke manier ik dan ook kan, maar ik ga nooit-nooit-nooit mee doen aan deze engnekkerij. Ik vind het ook oprecht eng hoeveel mensen maar gemakzuchtig meegaan met deze ellende.
In principe ben ik het helemaal met je eens. Anderzijds zal ik wel gewoon uit eten gaan of naar de film gaan als dat opeens wel kan met 2G. Niet omdat ik 2G steun (verre van, moet z.s.m. de prullenbak in; neem dat hele QR bewijs meteen mee, ik wil terug naar 2019...), maar omdat ik er vooral mezelf mee heb als ik uit principe geen gebruik meer maak van gelegenheden waar je enkel met 2G naar binnen mag. Ze moeten gewoon eens stoppen met die ''zonder 2G/eindeloze boosters kan dit en dit echt niet veilig open hoor, want dan komt er een enorme piek'' angst berichten. Verschrikkelijk. Basis zal altijd moeten zijn: terug naar 2019. En zo snel mogelijk kappen met QR bewijzen en andere beperkingen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 14:56:32 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203203728
Ik zie prachtige ziekenhuiscijfers :)
pi_203203735
Net even de stad in geweest. De terrassen zaten helemaal vol en er stonden meerdere wachtrijen :o

Mensen zijn er wel echt klaar mee.
pi_203203746
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In principe ben ik het helemaal met je eens. Anderzijds zal ik wel gewoon uit eten gaan of naar de film gaan als dat opeens wel kan met 2G. Niet omdat ik 2G steun (verre van, moet z.s.m. de prullenbak in; neem dat hele QR bewijs meteen mee, ik wil terug naar 2019...), maar omdat ik er vooral mezelf mee heb als ik uit principe geen gebruik meer maak van gelegenheden waar je enkel met 2G naar binnen mag. Ze moeten gewoon eens stoppen met die ''zonder 2G/eindeloze boosters kan dit en dit echt niet veilig open hoor, want dan komt er een enorme piek'' angst berichten. Verschrikkelijk. Basis zal altijd moeten zijn: terug naar 2019. En zo snel mogelijk kappen met QR bewijzen en andere beperkingen.
Dit. Kan het niet meer met je eens zijn. Hulde.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:57:53 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203203751
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In principe ben ik het helemaal met je eens. Anderzijds zal ik wel gewoon uit eten gaan of naar de film gaan als dat opeens wel kan met 2G. Niet omdat ik 2G steun (verre van, moet z.s.m. de prullenbak in; neem dat hele QR bewijs meteen mee, ik wil terug naar 2019...), maar omdat ik er vooral mezelf mee heb als ik uit principe geen gebruik meer maak van gelegenheden waar je enkel met 2G naar binnen mag. Ze moeten gewoon eens stoppen met die ''zonder 2G/eindeloze boosters kan dit en dit echt niet veilig open hoor, want dan komt er een enorme piek'' angst berichten. Verschrikkelijk. Basis zal altijd moeten zijn: terug naar 2019. En zo snel mogelijk kappen met QR bewijzen en andere beperkingen.
Snap ik ook, maar ironisch genoeg is het voor mij een enorme ver van mijn bed-show. Het is inderdaad -weer- het totale ontbreken van een endgame dat me tegenstaat. Je geeft nu iets in/uit handen wat heel erg ver gaat zonder duidelijke afkadering. Dat is gewoon doodeng - want wie zegt dat je vinkje niet gaat vervallen omdat (vul kutreden)in?

Overigens had ik 2G nog enigszins gesnapt in de golven van alpha en delta, want die waren een stuk dodelijker en was er een een stuk minder natuurlijke resitentie in de pool/vaccinaties gezet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203203761
Ik vind de huidige burgerlijke ongehoorzaamheid ook wel een mooi signaal aan de wappies die denken dat de "schapen" alles maar over zich heen laten lopen. Nee, als de overheid daadwerkelijk te ver gaat dan komen de zogenaamde schapen ook gewoon in actie. Het zijn de wappies die zich te snel tegen de overheid keren (en vaak op verkeerde gronden). En het feit dat deze burgerlijke ongehoorzaamheid mogelijk is geeft ook aan dat we niet in een dictatuur of iets dergelijks leven. Dus wappies; open je ogen en kom weer met je beide benen op de grond samen met de normale mensen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 14:59:31 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203203778
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind de huidige burgerlijke ongehoorzaamheid ook wel een mooi signaal aan de wappies die denken dat de "schapen" alles maar over zich heen laten lopen. Nee, als de overheid daadwerkelijk te ver gaat dan komen de zogenaamde schapen ook gewoon in actie. Het zijn de wappies die zich te snel tegen de overheid keren (en vaak op verkeerde gronden). En het feit dat deze burgerlijke ongehoorzaamheid mogelijk is geeft ook aan dat we niet in een dictatuur of iets dergelijks leven. Dus wappies; open je ogen en kom weer met je beide benen op de grond samen met de normale mensen.
Dati hele 2G is juist in het leven geroepen om ''wappies'' het leven zuur te maken. Als consequentie maak je de rest van de samenleving het leven ook zuur. Althans, dat mag ik ''hopen'' want het is nogal wat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:01:31 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203203795
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In principe ben ik het helemaal met je eens. Anderzijds zal ik wel gewoon uit eten gaan of naar de film gaan als dat opeens wel kan met 2G. Niet omdat ik 2G steun (verre van, moet z.s.m. de prullenbak in; neem dat hele QR bewijs meteen mee, ik wil terug naar 2019...), maar omdat ik er vooral mezelf mee heb als ik uit principe geen gebruik meer maak van gelegenheden waar je enkel met 2G naar binnen mag. Ze moeten gewoon eens stoppen met die ''zonder 2G/eindeloze boosters kan dit en dit echt niet veilig open hoor, want dan komt er een enorme piek'' angst berichten. Verschrikkelijk. Basis zal altijd moeten zijn: terug naar 2019. En zo snel mogelijk kappen met QR bewijzen en andere beperkingen.
2020 was zo slecht nog niet. Maar ergens na de zomer toen zijn we helemaal de verkeerde kant opgegaan met z'n allen, niet alleen in Nederland.

Een QR zou 'reizen makkelijker maken'. Uh-huh.
pi_203203803
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
asis zal altijd moeten zijn: terug naar 2019. En zo snel mogelijk kappen met QR bewijzen en andere beperkingen.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203203822
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen. Hulde voor de beleidsmakers!
Miljarden Euro's weggegooid voor niks en dan ook nog traag versoepelen om geen gezichtsverlies te lijden maar jij bent er blij mee...

Misschien gaan er nog wat bedrijven falliet of plegen er nog wat meer depressieve jongeren zelfmoord, dan is het helemaal feest:)


Hulde hulde!
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:04:08 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203837
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Snap ik ook, maar ironisch genoeg is het voor mij een enorme ver van mijn bed-show. Het is inderdaad -weer- het totale ontbreken van een endgame dat me tegenstaat. Je geeft nu iets in/uit handen wat heel erg ver gaat zonder duidelijke afkadering. Dat is gewoon doodeng - want wie zegt dat je vinkje niet gaat vervallen omdat (vul kutreden)in?

Overigens had ik 2G nog enigszins gesnapt in de golven van alpha en delta, want die waren een stuk dodelijker en was er een een stuk minder natuurlijke resitentie in de pool/vaccinaties gezet.
Je kan er nu al wel op garant staan dat dat vinkje inderdaad telkens te vervallen komt als je niet elke vier/zes/negen (whatever they decide) maanden een nieuwe booster haalt - maakt niet uit dat dat echt averechts gaat werken voor je immuun systeem op een gegeven moment (EMA rapport), of dat er vooral voor gezonde 50 minners enkel een flinterdunne medische onderbouwing ligt om booster na booster te nemen. Maar dat probleem ligt ook grotendeels bij de EU; Nederland kan wel stoppen met het eisen van boosters, maar als je wil reizen moet je alsnog die booster halen. Internationaal dus ook gewoon mee kappen.

En helemaal met je eens dat het doodeng is dat er eigenlijk niet gesproken wordt over wanneer we er dan mee kunnen stoppen. Helemaal in een land waar we ons beleid vooral laten bepalen door het OMT; een instantie die bestaat uit mensen die openlijk aangeven dat ze het om ook wel zien zitten ook bepaalde maatregelen aan te houden als Corona achter ons ligt en enkel een griepje is geworden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203876
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dati hele 2G is juist in het leven geroepen om ''wappies'' het leven zuur te maken. Als consequentie maak je de rest van de samenleving het leven ook zuur. Althans, dat mag ik ''hopen'' want het is nogal wat.
Nee, 2G stamt uit de periode waarin de vaccins en/of een doorgemaakte besmetting nog langdurig en voldoende bescherming boden tegen het besmetten van anderen. Door Delta en daarna Omicron is dat helaas niet meer zo. Er nu nog aan vasthouden is puur om mensen aan te moedigen om zich toch nog te laten vaccineren of om de booster te halen... en dat is nog steeds belangrijk. Alleen niet meer belangrijk om besmettingen in te dammen waar 2G eigenlijk voor bedoeld was. Wappies kunnen dat "pesten" noemen maar een hoge vaccinatie/boostergraad is nog steeds zeer belangrijk voor de druk op de ziekenhuizen en voor onze toekomst met dit virus.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:07:47 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203203879
Frankrijk heeft in elk geval een getal vastgelegd waarbij, als het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis daaronder zakt, de coronapas wordt afgeschaft. Ik zie de Nederlandse regering nog niet echt warmlopen voor zo'n systeem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:09:21 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203203901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
Frankrijk heeft in elk geval een getal vastgelegd waarbij, als het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis daaronder zakt, de coronapas wordt afgeschaft. Ik zie de Nederlandse regering nog niet echt warmlopen voor zo'n systeem.
En Engeland heeft volgens mij zelfs aangekondigd dat ze er al mee gaan stoppen _O_ Het kan dus wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203203917
Iemand trouwens nog wat gemerkt van de corona melder app? Met een toename van besmettingen zou je denken dat deze vaker zou aangeven dat je in de buurt was van een besmet persoon. Hoewel je volgens mij zelf moet aangeven dat je positief was, dus als niemand dat doet piept het ook niet. Ook een app/idee met vrijwel geen toegevoegde waarde vermoed ik zo.
pi_203203926
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:10 schreef xFriendx het volgende:
Iemand trouwens nog wat gemerkt van de corona melder app? Met een toename van besmettingen zou je denken dat deze vaker zou aangeven dat je in de buurt was van een besmet persoon. Hoewel je volgens mij zelf moet aangeven dat je positief was, dus als niemand dat doet piept het ook niet. Ook een app/idee met vrijwel geen toegevoegde waarde vermoed ik zo.
Die app nog in 2022 gebruiken :')
pi_203203931
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:10 schreef xFriendx het volgende:
Iemand trouwens nog wat gemerkt van de corona melder app? Met een toename van besmettingen zou je denken dat deze vaker zou aangeven dat je in de buurt was van een besmet persoon. Hoewel je volgens mij zelf moet aangeven dat je positief was, dus als niemand dat doet piept het ook niet. Ook een app/idee met vrijwel geen toegevoegde waarde vermoed ik zo.
Gebruiken mensen die app überhaupt nog wel dan? Ik heb hem helemaal aan het begin eventjes gehad, eraf gegooid en er ook nooit meer iemand over gehoord eigenlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 15 januari 2022 @ 15:12:46 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203203940
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, 2G stamt uit de periode waarin de vaccins en/of een doorgemaakte besmetting nog langdurig en voldoende bescherming boden tegen het besmetten van anderen. Door Delta en daarna Omicron is dat helaas niet meer zo. Er nu nog aan vasthouden is puur om mensen aan te moedigen om zich toch nog te laten vaccineren of om de booster te halen... en dat is nog steeds belangrijk. Alleen niet meer belangrijk om besmettingen in te dammen waar 2G eigenlijk voor bedoeld was. Wappies kunnen dat "pesten" noemen maar een hoge vaccinatie/boostergraad is nog steeds zeer belangrijk voor de druk op de ziekenhuizen en voor onze toekomst met dit virus.
Sorry maar ik ga het gesprek niet aan met iemand die alleen maar in wappies en non wappies kan denken. Zo binair is de wereld niet. Zeker als je mij ook nog even terloops uitmaakt voor wappie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203203945
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:10 schreef xFriendx het volgende:
Iemand trouwens nog wat gemerkt van de corona melder app? Met een toename van besmettingen zou je denken dat deze vaker zou aangeven dat je in de buurt was van een besmet persoon. Hoewel je volgens mij zelf moet aangeven dat je positief was, dus als niemand dat doet piept het ook niet. Ook een app/idee met vrijwel geen toegevoegde waarde vermoed ik zo.
Hij is alleen afgegaan op vakantie _O- en dat kon echt overal zijn aangezien dat op mijn reisdag was.
In Nederland echt nog nooit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 15:13:16 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203203949
:M :lijstje:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203203955
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Gebruiken mensen die app überhaupt nog wel dan? Ik heb hem helemaal aan het begin eventjes gehad, eraf gegooid en er ook nooit meer iemand over gehoord eigenlijk
Ding heb ik in het begin gehad maar er snel weer af geflikkerd. Het leek nogal nutteloos.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:15:35 #24
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203203973
Present.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203203978
Storing *O*
pi_203203987
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
Frankrijk heeft in elk geval een getal vastgelegd waarbij, als het aantal coronapatiënten in het ziekenhuis daaronder zakt, de coronapas wordt afgeschaft. Ik zie de Nederlandse regering nog niet echt warmlopen voor zo'n systeem.
Dan heb je tenminste perspectief.
Als je dat geeft, dan is het gewoon duidelijk en gaan veel meer mensen met de maatregelen in.

Wat nu is, ze presenteren het als 'voor onbepaalde tijd' en kom daar maar eens vanaf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 januari 2022 @ 15:16:30 #27
408813 crew  trein2000
pi_203203988
twitter

Misschien kan iemand hem dit eens voorleggen. Dat domme wijzen naar het buitenland kan het andere kamp ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_203203992
Laatste update: 15-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 31963

Gemeentes met +5 besmettingen:
2862 Amsterdam
1458 's-Gravenhage
1407 Rotterdam
632 Almere
627 Zaanstad
579 Utrecht
558 Enschede
510 Eindhoven
404 Tilburg
365 's-Hertogenbosch
363 Groningen
301 Zoetermeer
292 Breda
292 Haarlemmermeer
278 Hengelo (O.)
269 Purmerend
265 Westland
257 Delft
256 Almelo
253 Amstelveen
252 Haarlem
236 Arnhem
231 Amersfoort
227 Leiden
221 Alphen aan den Rijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 15 januari 2022 @ 15:17:19 #29
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203203997
32k genot.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203204003
Nog steeds niet in de buurt van 80K @Ernst
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203204004
Ja verdomme, waar blijft mijn 40-45k. Dit schiet niet op. :{
pi_203204009
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 15-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 31963

Gemeentes met +5 besmettingen:
2862 Amsterdam
1458 's-Gravenhage
1407 Rotterdam
632 Almere
627 Zaanstad
579 Utrecht
558 Enschede
510 Eindhoven
404 Tilburg
365 's-Hertogenbosch
363 Groningen
301 Zoetermeer
292 Breda
292 Haarlemmermeer
278 Hengelo (O.)
269 Purmerend
265 Westland
257 Delft
256 Almelo
253 Amstelveen
252 Haarlem
236 Arnhem
231 Amersfoort
227 Leiden
221 Alphen aan den Rijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
JAAA kappers open tot 17.01uur _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203204010
Prima cijfers :)
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:19:11 #34
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_203204022
En wederom een flopshow.

Gelukkig is er weer wat meer open en is dit de stilte voor de Ernstige storm die op ons af komt.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_203204023
Nou Corona is wel klaar met ons, maar de overheid is nog niet klaar met ons.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:19:18 #36
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204025
Ik vond het gister trouwens wel typisch hoeveel moeite Rutte moest doen om de vraag te beantwoorden van de journalist die hem erop wees dat er nog steeds geen andere landen in lockdown zijn i.t.t. wat hij beweerde op de vorige persconferentie. Jeetje, wat een gebrabbel. Heerlijk, politiek O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:17 schreef Caland het volgende:
Nog steeds niet in de buurt van 80K @:ernst
Flinke tegenvaller weer ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:19:32 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203204027
Weer lekker binnen kunnen lunchen bij een broodjeszaak *O*
pi_203204045
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vond het gister trouwens wel typisch hoeveel moeite Rutte moest doen om de vraag te beantwoorden van de journalist die hem erop wees dat er nog steeds geen andere landen in lockdown zijn i.t.t. wat hij beweerde op de vorige persconferentie. Jeetje, wat een gebrabbel. Heerlijk, politiek O+

Ja, dat was tenenkrommend. We kuddos voor de NOS journalist die er meteen met een gestrekt been in ging bij de eerste vraag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:22:04 #39
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203204062
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind de huidige burgerlijke ongehoorzaamheid ook wel een mooi signaal aan de wappies die denken dat de "schapen" alles maar over zich heen laten lopen. Nee, als de overheid daadwerkelijk te ver gaat dan komen de zogenaamde schapen ook gewoon in actie. Het zijn de wappies die zich te snel tegen de overheid keren (en vaak op verkeerde gronden). En het feit dat deze burgerlijke ongehoorzaamheid mogelijk is geeft ook aan dat we niet in een dictatuur of iets dergelijks leven. Dus wappies; open je ogen en kom weer met je beide benen op de grond samen met de normale mensen.
Lekker gewerkt pik met je 'wappies' en 'schapen' :') Komt de tweedeling in de samenleving vast ten goede.
pi_203204066
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 15-01-2022 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 31963

Gemeentes met +5 besmettingen:
2862 Amsterdam
1458 's-Gravenhage
1407 Rotterdam
632 Almere
627 Zaanstad
579 Utrecht
558 Enschede
510 Eindhoven
404 Tilburg
365 's-Hertogenbosch
363 Groningen
301 Zoetermeer
292 Breda
292 Haarlemmermeer
278 Hengelo (O.)
269 Purmerend
265 Westland
257 Delft
256 Almelo
253 Amstelveen
252 Haarlem
236 Arnhem
231 Amersfoort
227 Leiden
221 Alphen aan den Rijn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Mijn mooie Utrecht, gewoon verdwenen uit de Top 5 ......
pi_203204069
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:17 schreef D_A het volgende:
32k genot.
Zou 32K-ish het nieuwe 23K-ish zijn? :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:23:04 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203204075
Ik zie nu alweer dat Kuipers en Rutte een fout hebben gemaakt door te roepen dat de versoepelingen mogelijk kunnen zorgen voor 75.000-80.000 besmettingen.

Elke dag als dat niet gehaald wordt gaat heel Nederland roepen waar die 80.000 besmettingen blijven. :')
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:23:30 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203204079
Die stijging laat wel op zich wachten, Omicron valt toch een beetje tegen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203204080
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:17 schreef Pistolero het volgende:
Ja verdomme, waar blijft mijn 40-45k. Dit schiet niet op. :{
Komt volgende week vast wel, het is vandaag wel zo'n 5k hoger dan vorige week op zaterdag dus nogsteeds stijging.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:24:41 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204090
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, dat was tenenkrommend. We kuddos voor de NOS journalist die er meteen met een gestrekt been in ging bij de eerste vraag.
Sowieso wel wat meer kritische vragen dan anders ja. Alleen het NRC (uit mijn hoofd hoor) die afweek en vroeg of het wel verstandig was om te versoepelen als dat zou kunnen betekenen dat uitgestelde zorg nog verder uitgesteld zou gaan worden; of dat dan wel eerlijk zou zijn naar de maatschappij.

Viel me ook op dat Kuipers er vrij onzeker bij stond op bepaalde momenten. Hij keek héél veel Rutte's kant op; bijna alsof hij toestemming vroeg om iets te kunnen zeggen. Niet dat ik hem dat kwalijk neem overigens; kan me goed voorstellen dat zo'n eerst persconferentie nogal indrukwekkend kan zijn, ik zou niet graag in zijn schoenen staan. En wel respect dat hij gewoon eerlijk toe gaf dat de ziekenhuis cijfers heel goed aan het dalen waren; ook in Denemarken en de UK.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203204121
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:23 schreef MichaelScott het volgende:
Die stijging laat wel op zich wachten, Omicron valt toch een beetje tegen.
Nou ja, 27 december was het 7-daagsgemiddelde 12K, nu is het 32K, op 15 januari. Dat is in snelheid en aantallen een stijging die we nog nooit gezien hebben, en dat in een harde lockdown.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:27:33 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204131
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:23 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie nu alweer dat Kuipers en Rutte een fout hebben gemaakt door te roepen dat de versoepelingen mogelijk kunnen zorgen voor 75.000-80.000 besmettingen.

Elke dag als dat niet gehaald wordt gaat heel Nederland roepen waar die 80.000 besmettingen blijven. :')
Na zoveel doomsday voorspellingen (nieuwe pieken in oa ziekenhuizen e.d.) die bij verre na niet uitkomen is dat ook niet heel gek imo. Gezien die cijfers wel de basis zijn van vrij hevige maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203204134
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sowieso wel wat meer kritische vragen dan anders ja. Alleen het NRC (uit mijn hoofd hoor) die afweek en vroeg of het wel verstandig was om te versoepelen als dat zou kunnen betekenen dat uitgestelde zorg nog verder uitgesteld zou gaan worden; of dat dan wel eerlijk zou zijn naar de maatschappij.

Viel me ook op dat Kuipers er vrij onzeker bij stond op bepaalde momenten. Hij keek héél veel Rutte's kant op; bijna alsof hij toestemming vroeg om iets te kunnen zeggen. Niet dat ik hem dat kwalijk neem overigens; kan me goed voorstellen dat zo'n eerst persconferentie nogal indrukwekkend kan zijn, ik zou niet graag in zijn schoenen staan. En wel respect dat hij gewoon eerlijk toe gaf dat de ziekenhuis cijfers heel goed aan het dalen waren; ook in Denemarken en de UK.
NRC plaatste vandaag een stuk van Ginny. Dus ergens verbaast me niets dat ze aan die kant zaten bij de persco.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 15:29:31 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203204153
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]
NRC plaatste vandaag een stuk van Ginny. Dus ergens verbaast me niets dat ze aan die kant zaten bij de persco.
Mwah, NRC is ook regelmatig vrij kritisch. Zijn afgelopen weken best veel stukken uit gekomen die je eerder niet zou hebben gehad.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203204168
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah, NRC is ook regelmatig vrij kritisch. Zijn afgelopen weken best veel stukken uit gekomen die je eerder niet zou hebben gehad.
Laten we dan concluderen dat ze bij persco's wat strakker erin mogen zitten en in de krant beiden kanten belichten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:34:16 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203204199
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nou ja, 27 december was het 7-daagsgemiddelde 12K, nu is het 32K, op 15 januari. Dat is in snelheid en aantallen een stijging die we nog nooit gezien hebben, en dat in een harde lockdown.
Dat wel maar we hangen nu toch alweer een week rond de 30k besmettingen per dag. Van een virus wat elke 2 dagen verdubbelt had ik eerlijk gezegd meer verwacht.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203204213
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat wel maar we hangen nu toch alweer een week rond de 30k besmettingen per dag. Van een virus wat elke 2 dagen verdubbelt had ik eerlijk gezegd meer verwacht.
Omicron is gewoon een, ja, mietje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203204242
Ondertussen is mijn favoriete trancefestival weer een jaar verplaatst -O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203204263
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:23 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie nu alweer dat Kuipers en Rutte een fout hebben gemaakt door te roepen dat de versoepelingen mogelijk kunnen zorgen voor 75.000-80.000 besmettingen.

Elke dag als dat niet gehaald wordt gaat heel Nederland roepen waar die 80.000 besmettingen blijven. :')
Ik meen mij te herinneren dan Van Dissel ooit eens 170.000 per dag geroepen heeft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203204270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen is mijn favoriete trancefestival weer een jaar verplaatst -O-
Een jaartje geen festival, is dat nou zo erg? Het kan nu eventjes niet...
pi_203204273
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat wel maar we hangen nu toch alweer een week rond de 30k besmettingen per dag. Van een virus wat elke 2 dagen verdubbelt had ik eerlijk gezegd meer verwacht.
Dit ja. Besmettingen zijn vrij snel gestegen naar 30-35k. Vooralsnog blijft het toch een beetje hangen rond dat getal. Scholen zijn sinds deze week weer op, ik zou dan toch volgende week echt een stijging verwachten. Als die volgende week uitblijft, ben ik toch wel benieuwd hoe het verder gaat.
pi_203204290
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Een jaartje geen festival, is dat nou zo erg? Het kan nu eventjes niet...
Zet je toch een dvd'tje op :7
pi_203204306
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Een jaartje geen festival, is dat nou zo erg? Het kan nu eventjes niet...
Ik zeg niet dat het niet erg is, maar dan mag ik het nog wel jammer vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203204307
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:40 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik meen mij te herinneren dan Van Dissel ooit eens 170.000 per dag geroepen heeft.
Gevonden! En precies een jaar geleden, leert dat volk het nou nooit? :')

https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203204346
11 doden gemiddeld per dag, volgens mij sterven er tijdens een epidemie meer mensen aan de griep per dag.
Hoeveel mensen sterven er per dag aan een longontsteking, griep, val, ongeluk, kanker, sportongeval, roken, hart& vaatziekten? :-|
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 15:50:24 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203204391
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Gevonden! En precies een jaar geleden, leert dat volk het nou nooit? :')

https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Waarom leer het dan niet dat Van Dissel dat niet gezegd heeft, maar het werk is van een ambtenaar die niet bevoegd was om met het model te werken?
https://eenvandaag.avrotr(...)jkt-niet-te-kloppen/
pi_203204405
Afgelopen donderdag zijn we overigens weer over de 100K uitgevoerde GGD testen per dag gegaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 januari 2022 @ 15:54:50 #63
408813 crew  trein2000
pi_203204440
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom leer het dan niet dat Van Dissel dat niet gezegd heeft, maar het werk is van een ambtenaar die niet bevoegd was om met het model te werken?
https://eenvandaag.avrotr(...)jkt-niet-te-kloppen/
Wat boeit het. Feit is dat dit in het Catshuis op tafel heeft gelegen en daarmee onderdeel is geweest van de besluitvorming. Mede op basis hiervan zijn beperkingen ingesteld. Als daar dan onbevoegden mee aan de gang zijn gegaan is dat het probleem van de overheid en niet van de critici.

Te makkelijk dit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 15:57:30 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203204471
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat boeit het. Feit is dat dit in het Catshuis op tafel heeft gelegen en daarmee onderdeel is geweest van de besluitvorming. Mede op basis hiervan zijn beperkingen ingesteld. Als daar dan onbevoegden mee aan de gang zijn gegaan is dat het probleem van de overheid en niet van de critici.

Te makkelijk dit.
Maar je kan dit niet elke keer erbij halen als je je punt zou wil maken dat Van Dissel incapabel zou zijn. Zoek dan gewoon iets op wat hij wel heeft gezegd (Hardhollen, carnaval vieren)

Slecht genoeg dat dit soort dingen gebeurt zijn.
pi_203204481
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat boeit het. Feit is dat dit in het Catshuis op tafel heeft gelegen en daarmee onderdeel is geweest van de besluitvorming. Mede op basis hiervan zijn beperkingen ingesteld. Als daar dan onbevoegden mee aan de gang zijn gegaan is dat het probleem van de overheid en niet van de critici.

Te makkelijk dit.
Idd zo kun je overal wel mee weg komen, die 80.000 van gisteren staat igg genoteerd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203204485
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Zou dat isolatielabel er onderhand niet gewoon af kunnen op de meeste afdelingen?
Als patiënten niet meer besmettelijk zijn ontlabelen we ze.
pi_203204495
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:58 schreef halfway het volgende:

[..]
Idd zo kun je overal wel mee weg komen, die 80.000 van gisteren staat igg genoteerd.
Ach, ben je 10 dagen verder hebben 800.000 mensen corona gehad. Op naar groepsimmuniteit.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 15:59:49 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203204507
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:58 schreef halfway het volgende:

[..]
Idd zo kun je overal wel mee weg komen, die 80.000 van gisteren staat igg genoteerd.
Als je iedereen in Nederland zou testen op dit moment zou je al aan die 80.000 komen.... Ik vind het geen rare voorspelling. Alleen kan het eigenlijk niet als officieel cijfer op dit moment vanwege onze testcapaciteit.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:00:04 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen is mijn favoriete trancefestival weer een jaar verplaatst -O-
Balen joh. Het telt allemaal bij elkaar op, het is inmiddels niet meer ''wat is een maandje/jaartje op een mensen leven''.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:01:05 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het niet erg is, maar dan mag ik het nog wel jammer vinden.
Ken de user ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 16:01:31 #71
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203204529
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:38 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen is mijn favoriete trancefestival weer een jaar verplaatst -O-
Ik heb een concert dan van april 2020 naar nu april 2023 is verplaatst. Je had meerdere kinderen kunnen krijgen in die tussentijd...
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:02:39 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203204539
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:40 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik meen mij te herinneren dan Van Dissel ooit eens 170.000 per dag geroepen heeft.
Ja, daar zat nog veel meer nuancering achter, maar dat vergat men meteen. _O-
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:03:29 #73
14505 OProg
A Life in Music
pi_203204547
Ik hoop wel dat er wat superspread events komen. We moeten immers de ambitieuze doelstelling van 80.000 halen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203204558
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:03 schreef OProg het volgende:
Ik hoop wel dat er wat superspread events komen. We moeten immers de ambitieuze doelstelling van 80.000 halen.
Zelfs met de scholen een week open valt het nog mee.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:05:13 #75
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb een concert dan van april 2020 naar nu april 2023 is verplaatst. Je had meerdere kinderen kunnen krijgen in die tussentijd...
Wij gaan elk jaar twee keer naar een Comic Con in Utrecht; de laatste dateert ook alweer van 2019. De jubileum editie was gepland voor begin 2020; inmiddels ook alweer vier keer verplaatst. Eind 2021 kon het bijna doorgaan, maar een week voordat het evenement zou plaatsvinden viel het alsnog weg door de maatregelen. Vrij kut voor de evenementen sector.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:07:15 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:04 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Zelfs met de scholen een week open valt het nog mee.
Veel mensen om me heen testen hun kinderen verder niet eens meer. Die lopen dit seizoen toch vrij permanent rond met een snotneus. En de ouders zelf doen gewoon een zelftest als ze symptomen hebben; zelfs bij een positieve zelftest weigeren ze dan om toch de GGD op te zoeken. Helemaal als het bij lichte klachten blijft.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 16:07:17 #77
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203204586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wij gaan elk jaar twee keer naar een Comic Con in Utrecht; de laatste dateert ook alweer van 2019. De jubileum editie was gepland voor begin 2020; inmiddels ook alweer vier keer verplaatst. Eind 2021 kon het bijna doorgaan, maar een week voordat het evenement zou plaatsvinden viel het alsnog weg door de maatregelen. Vrij kut voor de evenementen sector.
Schijnbaar dat het ook duur is voor artiesten als hun tour gecancelled wordt. De band Anathema is zelf gestopt door dat ze een harde klap kregen door een gecancellde tour.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:08:53 #78
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Schijnbaar dat het ook duur is voor artiesten als hun tour gecancelled wordt. De band Anathema is zelf gestopt door dat ze een harde klap kregen door een gecancellde tour.
-O-

Snap het ergens ook wel. Ze hebben die optredens nodig natuurlijk en gaan er van uit dat ze doorgaan; als er teveel weg valt dan moet je dat ook maar op kunnen vangen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203204613
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je iedereen in Nederland zou testen op dit moment zou je al aan die 80.000 komen.... Ik vind het geen rare voorspelling. Alleen kan het eigenlijk niet als officieel cijfer op dit moment vanwege onze testcapaciteit.
Oh ik denk ook dat we al ruim boven de 80K werkelijke besmettingen zitten hoor.
Denk ook dat veel mensen al denken, oh, mijn zelftest is positief, en bij de GGD moet ik een dag wachten voor een test, die herbevestiging kan mij gestolen worden. Plus dat je dan als bonus de booster 4 maanden niet krijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 15 januari 2022 @ 16:10:33 #80
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203204629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wij gaan elk jaar twee keer naar een Comic Con in Utrecht; de laatste dateert ook alweer van 2019. De jubileum editie was gepland voor begin 2020; inmiddels ook alweer vier keer verplaatst. Eind 2021 kon het bijna doorgaan, maar een week voordat het evenement zou plaatsvinden viel het alsnog weg door de maatregelen. Vrij kut voor de evenementen sector.
Comic Con ben ik ook een keer of 5 geweest. Als ik het goed begrepen heb heeft 't te maken met verzekering. Als je het zelf annuleert heb je geen recht op vergoeding dus ga je maar opbouwen. Dan hebben de stagebouwers en veel anderen werk en krijgen ze die vergoeding. Eerder deze week zat degene die verantwoordelijk is voor Vrienden van Amstel Live bij Beau, die legde het wel goed uit hoe dat werkt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203204630
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Oh ik denk ook dat we al ruim boven de 80K werkelijke besmettingen zitten hoor.
Denk ook dat veel mensen al dacht, oh, mijn zelftest is positief, en bij de GGD moet ik een dag wachten voor een test, die herbevestiging kan mij gestolen worden.
Meesten gaan dan wel naar de GGD voor het vinkje hoor. Scheelt een prik, gratis bewegingsvrijheid als straks alles weer open gaat, buitenland etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203204636
Wanneer zien we het kerst- en O&N-effect terug in de ziekenhuiscijfers? Toen heel Nederland bij elkaar aan het feesten was?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203204637
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Meesten gaan dan wel naar de GGD voor het vinkje hoor. Scheelt een prik, gratis bewegingsvrijheid als straks alles weer open gaat, buitenland etc.
Ik zie nog wel gebeuren (BNW) dat een besmetting niet meer gaat gelden voor het vinkje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203204644
Het is gezellig in de ikea
pi_203204646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zie nog wel gebeuren (BNW) dat een besmetting niet meer gaat gelden voor het vinkje.
Ja maar dat is nu niet het geval, vrijwel elk land erkent het.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203204648
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zie nog wel gebeuren (BNW) dat een besmetting niet meer gaat gelden voor het vinkje.
Dat wordt wat voor de mensen die drie maanden moeten wachten op een prik, omdat ze net een besmetting hebben gehad.
pi_203204653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:11 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer zien we het kerst- en O&N-effect terug in de ziekenhuiscijfers? Toen heel Nederland bij elkaar aan het feesten was?
Hebben we al gehad
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:12:42 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Oh ik denk ook dat we al ruim boven de 80K werkelijke besmettingen zitten hoor.
Denk ook dat veel mensen al denken, oh, mijn zelftest is positief, en bij de GGD moet ik een dag wachten voor een test, die herbevestiging kan mij gestolen worden. Plus dat je dan als bonus de booster 4 maanden niet krijgt.
De enige reden om de GGD op te zoeken als je lichte symptomen hebt is voor het halen van een herstelbewijs. Als ik positief zou testen zou ik gewoon thuis blijven en uitzieken; geen zin om de besmetting cijfers te spekken zodat ze die kunnen gebruiken om onnodig lang maatregelen actief te houden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203204657
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja maar dat is nu niet het geval, vrijwel elk land erkent het.
Behalve als je een antigeentest hebt gedaan, dan mag je niet naar het buitenland.
pi_203204664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Behalve als je een antigeentest hebt gedaan, dan mag je niet naar het buitenland.
We hadden het over de GGD Hans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203204672
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:13 schreef Caland het volgende:

[..]
We hadden het over de GGD Hans.
Heb het over een antigeentest bij de GGD Hans.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:17:49 #92
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203204708
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
pi_203204737
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
Hier hetzelfde. Als ze dan toch een houdbaarheid aan de QR-code willen stellen dan haal ik dat boostertje ook pas als de boel hier weer fatsoenlijk open is.
pi_203204747
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
38 en heb de booster niet gehaald. Niet van plan ook. Wel de eerste twee prikken gehaald.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:20:51 #95
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203204749
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
31 hier en ik haal hem voorlopig ook nog niet. Laatste prik heb ik eind augustus nog gehaald, dus ik heb weinig haast. Ik haal hem pas als ik hem echt nodig heb om m'n vinkje te halen. Voor mij is de medische noodzaak gewoon niet goed genoeg onderbouwd voor gezonde 50 minners.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203204766
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
40 en ook niet gehaald. Geen nut voorlopig, kijk tegen de lente wel of het noodzakelijk is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:23:46 #97
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203204773
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
Ben 42, maar ik wacht nog even. In elk geval tot ongeveer 1 maart, dan is mijn QR-code ook met een geldigheid van 6 maanden in elk geval de hele zomervakantie bruikbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203204783
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:03 schreef OProg het volgende:
Ik hoop wel dat er wat superspread events komen. We moeten immers de ambitieuze doelstelling van 80.000 halen.
80k in februari is prima.
Met zulke aantallen pak je 500k per week.
5 miljoen besmettingen verder in 2,5/3 maanden.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:25:03 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203204792
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
Jup, haal m in de zomer wel indien nodig voor een normaal leven of vakantie. Indien ik in de tussentijd een Omikronnetje oploop niet uiteraard.
pi_203204809
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Zwansen het volgende:
Zijn er nog ‘jongeren’ (30-ers en 40-ers) die nog even hun booster hebben uitgesteld?

Hier ook nog steeds geen booster. Denk wel dat ik de komende week afspraak probeer in te plannen, maar het voelt een beetje nutteloos met die enorm dalende opnames. Heb het idee dat ik als gezonde jongeman :') een griepprik haal ofzo. :P
2 weken geleden gehaald. Maar eerlijk, als ik nog zou moeten zou ik ook nog even afwachten nu.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')