abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2022 @ 12:30:55 #176
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_203235082
Ik bedacht mij nog net iets beters om mee af te sluiten. Speculatie. Wat zal er de komende tijd gebeuren?

Wat zou in het belang van de Verenigde Staten zijn?
Zoals ik al eerder verteld heb, verdenk ik de VS ervan belang te hebben bij escalatie op het Europese vasteland. De eerste woorden nadat MH17 neerstortte, waren van BuZa Hillary Clinton dat we direct moesten stoppen met gas afnemen van Rusland. Daar lieten ze zich even in de kaarten kijken. Ik heb eerder al vrij uitgebreid toegelicht waarin het precieze belang zit voor de Verenigde Staten. Lang verhaal kort: hegemonie en inkomsten.
Daarbij mogen we nooit vergeten wat voor truc de Amerikanen in de Golf van Tonkin hebben uitgehaald. En iets verder van huis, zelfs nog minder fraai en wellicht uit dezelfde cynische koker: het USS Liberty incident.
Uitgerekend Nederland is kwetsbaar, want Nederland is een land met relatief veel invloed en aanzien in Europa. Als Nederland anti-Rusland is, is dat een invloedrijk geluid in Europa.

Wat zou in het belang van Rusland zijn?
Groen licht voor Nord Stream 2. Dat zijn inkomsten en SWIFT garanties.Tevens Geen AEGIS silo's of nucelaire ambities voor Oekraïne. Een gebruiker hierboven stelt dat het amper iets voorstelt, gezien de omvang. Het gaat natuurlijk om het gestelde mandaat. De VS hebben tijdens de Cuba-crisis ook geen inhoud geteld in het transportruim van de Russische tankers. Die hebben (geheel terecht) ook niet gezegd: 4 is goed, 24 niet. Juist het mandaat is hellend vlak.
In geen enkel denkbaar opzicht heeft Rusland een belang bij een gewapend conflict of escalatie met Europese landen. Conflicten buiten de landsgrenzen zijn hooguit afleiding van nationale problemen, maar daar is een Kazakhstan of Syrië geschikter voor.

Wat zou in het belang van NATO zijn?
Ik ben bang dat het dictaat van de VS te manifest is binnen NATO. Oekraïne is niet in het belang van NATO, want dat is onrust itt de zogenaamde defensieve harmonie. NATO is een Amerikaans instrument, waarbij leden goed moeten uitkijken dat een Artikel 5 niet te snel binnen schotsbereik komt.

Wat zou in het belang van de EU zijn?
Kalmte, de-escalatie. Diplomatieke banden met Rusland, een eigen leger en minder afhankelijk van de VS. Zelfs gas voor de beste prijs, nu het geneigd is die energievoorziening als groen te kwalificeren. Dat wordt dus een huwelijk op voorwaarden met Rusland.

En nu?
Wat dat betreft moeten we goed in de gaten houden wat er met er in de Oostzee rondom de Zr. Ms. Rotterdam gebeurt. Goed opletten, systeem-2 blijven denken en rationeel blijven. Bij alle verdachts denken is het Qui Bono denkproces de beste raadgever. Dan pas wijzen.

Ik ben niet zo van het geloof, maar is de duivel uiteindelijk niet een als vriend verklede verschijning?
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 12:38:19 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203235203
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:30 schreef Schurkenstaat het volgende:
Wat zou in het belang van NATO zijn?
Ik ben bang dat het dictaat van de VS te manifest is binnen NATO. Oekraïne is niet in het belang van NATO, want dat is onrust itt de zogenaamde defensieve harmonie. NATO is een Amerikaans instrument, waarbij leden goed moeten uitkijken dat een Artikel 5 niet te snel binnen schotsbereik komt.
euh nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203235212
quote:
83s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet per se

de wil is er nu eenmaal niet echt, als er straks echt stront aan de knikker is dan hoeft het allemaal niet heel lang te duren

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien toch wat aandelen kopen. :|W
pi_203235272
quote:

En nu?
Wat dat betreft moeten we goed in de gaten houden wat er met er in de Oostzee rondom de Zr. Ms. Rotterdam gebeurt. Goed opletten, systeem-2 blijven denken en rationeel blijven. Bij alle verdachts denken is het Qui Bono denkproces de beste raadgever. Dan pas wijzen.

Een inval van Rusland in Oekraine is al een :X situatie. Als Gotland ook in het geding is, dan zijn we ver heen als Europa.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:53:01 #180
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203235496
quote:

Ligt de Rotterdam in de Oostzee?

Wat is systeem-2 denken?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 13:08:35 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203235714
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ligt de Rotterdam in de Oostzee?

Wat is systeem-2 denken?
vlaggeschip van een NAVO eskader
pi_203236184
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:41 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Een inval van Rusland in Oekraine is al een :X situatie. Als Gotland ook in het geding is, dan zijn we ver heen als Europa.
Gotland is niets anders dan blufpoker, Putin heeft bij lange na niet de ambities voor een multifront oorlog met de Navo, want dat is wat dan het antwoord is. De endgoal is een verdeling van Oekraine waarbij het oosten de buffer voor Putin wordt, en waar kennen we dat ook alweer van?
pi_203236836
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:41 schreef byah het volgende:

[..]
Gotland is niets anders dan blufpoker, Putin heeft bij lange na niet de ambities voor een multifront oorlog met de Navo, want dat is wat dan het antwoord is. De endgoal is een verdeling van Oekraine waarbij het oosten de buffer voor Putin wordt, en waar kennen we dat ook alweer van?
als je blijft bluffen, dan ga je uiteindelijk failliet op de blinds en de eerste handen.
Mensen zullen steeds vaker je bluf callen en mensen gaan niet alleen als je de hoogste kaarten in handen hebt, want bluffen met hoge kaarten is geen bluffen.
pi_203237237
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 14:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]
als je blijft bluffen, dan ga je uiteindelijk failliet op de blinds en de eerste handen.
Mensen zullen steeds vaker je bluf callen en mensen gaan niet alleen als je de hoogste kaarten in handen hebt, want bluffen met hoge kaarten is geen bluffen.
pi_203237261
quote:
83s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:18 schreef sp3c het volgende:
Gaat om 3x mk41 VLS (dus 3x8 launchers) en SM3 raketten in Roemenie

Als dat M.A.D. opheft dan doet de Zwarte Zee vloot dat natuurlijk ook, dan is het al een tijdje dood hoor

Dit argument helemaal nergens over _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus. En de grootste grap is nog wel dat de radar in Turkije staat en dus volkomen waardeloos is tegen Russische raketten. Daarentegen wel goed gepositioneerd tegen Iran (zoals het plan ook is).

Kijk als de VS nu een superduper laser systeem zou plaatsen wat alles tegen zou houden dan zouden ze gelijk hebben. Maar het huidige systeem kan nog geen 1% van de Russische ICBM's tegenhouden. En is zo klein van opzet dat het zelfs tegen Iran maar beperkt nut heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203238537
Delete
pi_203238599
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit dus. En de grootste grap is nog wel dat de radar in Turkije staat en dus volkomen waardeloos is tegen Russische raketten. Daarentegen wel goed gepositioneerd tegen Iran (zoals het plan ook is).

Kijk als de VS nu een superduper laser systeem zou plaatsen wat alles tegen zou houden dan zouden ze gelijk hebben. Maar het huidige systeem kan nog geen 1% van de Russische ICBM's tegenhouden. En is zo klein van opzet dat het zelfs tegen Iran maar beperkt nut heeft.
Wat als de VS wat luchtverdedigingsschepen in de Zwarte zee kan krijgen?
pi_203238600
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:52 schreef StateOfMind het volgende:
En niet te vergeten hele inclusieve trans divisies in de frontlinie, die op naaldhakken de Russen te lijf gaan met handtasjes, zodat de Russen lachend op de grond liggen, waarna de special forces ze vanuit de flanken uitschakelen.
Nogal geobsedeerd door transseksuelen, als dat het eerste is wat er in dit onderwerp bij je opkomt. Zit je ergens mee? Je hoeft je gevoelens niet te verbergen hoor.
  maandag 17 januari 2022 @ 16:19:54 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_203238700
Één opmerking is iets anders als een obsessie.
Maar blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt dat je zo getriggerd reageer.
Zit je ergens mee? Je hoeft je gevoelens niet te verbergen hoor.

:') :O
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203239460
Russische internet trollen hier. Kijk uit.
pi_203239666
twitter

Het Russische leger arriveert in Wit-Rusland vanwege een oefening in februari :wtf:
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 18:23:39 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203240500
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 15:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en eerder zei iemand dat er een kernkop op kan

nee jongens er kan geen kernkop op, het is een meertrapsraket en het deel dat aan het eind van de rit op de grond terecht komt is ongeveer zo groot als je hond, daar is het helemaal niet voor bedoeld

het zit ook totaal niet aan de Russische grens
https://en.wikipedia.org/wiki/Deveselu

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 17-01-2022 19:02:33 ]
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 18:25:42 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203240525
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wat als de VS wat luchtverdedigingsschepen in de Zwarte zee kan krijgen?
pi_203241983
Wat een grappenmakers :')

twitter
pi_203242347
quote:
Ja wegwezen daar.

Die maffe Amerikanen blijven ook provoceren daar.
Levensgevaarlijke spelletjes.
  Moderator maandag 17 januari 2022 @ 20:11:53 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203242675
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 19:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja wegwezen daar.

de Russen ook

maandag 17 januari 2022 @ 21:03:17 #197
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203243783
quote:

[..]
Ja wegwezen daar.

Wat precies?
Troepen aan de grens met Oekraïne?
Landingsschepen en drones in de Oostzee?
Een “gezamenlijke oefening met Belarus”?

Knul, haal die balk uit je ogen….
pi_203243926
quote:

[..]
Ja wegwezen daar.

Je bedoeld internationale wateren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203243949
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 21:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wat precies?
Troepen aan de grens met Oekraïne?
Landingsschepen en drones in de Oostzee?
Een “gezamenlijke oefening met Belarus”?

Knul, haal die balk uit je ogen….
Het is je Russische trol ZOA waar je op reageert.
pi_203244169
Putin kan nu niet meer terug natuurlijk, NATO/US gaat niks toegeven.

Bij sancties gaat de gaskraan natuurlijk gewoon dicht. Rusland heeft een gigantische reserve in kas dus houdt dit langer vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')