abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203275594
quote:
12s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:57 schreef peterc het volgende:
SIG aflossing Valutablvd ontvangen, keurig op de vervaldatum, PRIMADELUX SIG
bij mij klopt de slot- rentetermijn niet, dus niet primadelux
verzocht om correctie

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 19-01-2022 21:17:21 ]
pi_203275608
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:27 schreef lykkefund het volgende:
Pff, dit gaat "aanslepen", het L'vnda traject...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het delen. Wat een gedoe zeg.

Zelf zit ik vanwege de spreiding ook in een 8 tal schepen. Meeste via crowdpartners. Gelukkig gaan al deze projecten zonder problemen. Dus het kan wel. Maar het blijft oppassen voor te oude schepen en voor pleziervaart. De projecten die ik gekozen heb zijn ervaren schippers met een goed verhaal die weten wat ze doen met een schip, waarbij het vooral om vrachtvervoer gaat.
pi_203275644
Ter info. Dit project lijkt geen succes te worden.
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0163

Te oude boot, te hoge lening (105% LTV), etc.
Deze heb ik overgeslagen.

Ik kan mij niet een eerder project van CP herinneren wat niet slaagt. Jammer voor hun dat ze de gok namen.
  woensdag 19 januari 2022 @ 21:16:47 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203275720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:07 schreef dyna18 het volgende:

[..]
nee, dit heb ik niet gedaan.
Ik wil de nieuwe voorwaarden van KoM niet accepteren, dus kan dit proces niet doorlopen.

Ben wel benieuwd naar jouw ervaring. Hoe verliep het proces? En waar liep je tegenaan?
Nog niet gedaan. Weet ook niet of ik het ga doen als ik al die stappen in de mail zo zie. En ik weet nog niet wat er aan de voorwaarden veranderd is.

Nu vind ik het totaal niet erg om niet meer bij KOM te mogen investeren, maar meestal volgen andere platforms met dit soort zaken ook wel.
pi_203275905
Morgen om 10:00 gaat de nieuwe Renovita live via NLinvesteert. Wat vinden jullie ervan? Ik denk dat het wel goed komt als de splitsingsaanvraag inderdaad wordt goedgekeurd (prijsklasse waar veel vraag naar is). Als de aanvraag niet wordt goedgekeurd dan wordt het lastig om het zonder verlies te verkopen. Aan de andere kant hebben ze genoeg andere projecten/huurinkomsten dat ze dat wel te bovenkomen.

Hun project via Colin staat trouwens te koop: https://www.funda.nl/koop(...)-waalsdorperweg-101/ (badkamertegeltjes zijn niet bepaald mijn stijl, maar er zal vast een koper voor te vinden zijn)
pi_203275992
quote:
12s.gif Op woensdag 19 januari 2022 20:57 schreef peterc het volgende:
SIG aflossing Valutablvd ontvangen, keurig op de vervaldatum, PRIMADELUX SIG
Heb jij wel het juiste bedrag ontvangen uit het betaalschema, ik namelijk niet. Dat nog afgezien van het feit dat de rente die uitbetaald zou worden volgens het schem ook niet overeenkomt met 12 maanden het afgesproken percentage over het geīnvesteerde bedrag, misschien handig om dat ook eens te controleren, is met zo'n 12 maanden project eenvoudig te doen.

[ Bericht 19% gewijzigd door tnhb op 19-01-2022 21:40:15 ]
pi_203276021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:45 schreef ETphonehome het volgende:
Wanneer was dit project gepubliceerd?
Voor de liefhebbers:
Geīnvesteerd bedrag: ¤150.000,-
Rente: 8%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5S
Zekerheden: HY, PR, DR, HA
G-PD percentage: 0,01%
Creditsafe score: 60

Het project kwam in augustus 2019 tot stand. Bij termijn 8 trad het eerste betalingsprobleem al op. Toen de fabrieken in Duitsland en Frankrijk kwamen stil te liggen vanwege het coronavirus, nam ook de vraag naar vervoer per binnenvaartschip snel af. Er was onvoldoende werk. Het ging nog even goed, maar na 14 termijnen (januari 2021) hielden de betalingen definitief op. In oktober van datzelfde jaar zou het schip worden verkocht, maar die verkoop is uiteindelijk niet doorgegaan (e-mail van 4 november 2021). GVE schrijft vandaag "Onlangs hebben wij u geīnformeerd over de voorgenomen onderhandse verkoop van het schip ...". Ik wist van geen voornemen. De schipper was overigens een jongeman uit "een echte schippersfamilie". Wat dat betreft sta ik echt verstelt van het bericht van vandaag. Wat een amateurisme!

Volgens de rekenmethode van GVE is de achterstand pas ¤16,96 aan aflossing en ¤5,15 aan rente. We zijn dus zo'n beetje een jaar verder en GVE boekt de lening gewoon nog steeds niet af in de statistieken. Investeerders hebben voor elke ¤100,- die zij hebben geīnvesteerd ¤19,97 aan aflossing en ¤9,79 aan rente ontvangen.
pi_203276528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Dank voor het delen. Wat een gedoe zeg.

Zelf zit ik vanwege de spreiding ook in een 8 tal schepen. Meeste via crowdpartners. Gelukkig gaan al deze projecten zonder problemen. Dus het kan wel. Maar het blijft oppassen voor te oude schepen en voor pleziervaart. De projecten die ik gekozen heb zijn ervaren schippers met een goed verhaal die weten wat ze doen met een schip, waarbij het vooral om vrachtvervoer gaat.
Het is tussen de regels door gelezen wel een trieste situatie, gezondheidsproblemen... waardoor het schip langere tijd stillag.

Dan verlies ik liever een paar centen, ik denk niet dat ik in de schoenen van geldnemer zou willen staan. Ik meer probleem dat het nu zo'n lang verhaal gaat worden, liever meteen een streep erdoor en een habbekrats terug uit verkoop dan dit.

Het verhaal met de koper vind ik wel vreemd, maar hoe en wat er werkelijk is gebeurd weet niemand.
pi_203277266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Heb jij wel het juiste bedrag ontvangen uit het betaalschema, ik namelijk niet. Dat nog afgezien van het feit dat de rente die uitbetaald zou worden volgens het schem ook niet overeenkomt met 12 maanden het afgesproken percentage over het geīnvesteerde bedrag, misschien handig om dat ook eens te controleren, is met zo'n 12 maanden project eenvoudig te doen.
Aflossing klopt, rente wijkt iets af vh betaalschema. Moet eerlijk zeggen dat ik niet (frequent) kijk naar de rentesom in het schema. Op jaarbasis wijkt de rente bij mij ook iets af.
pi_203278124
quote:
12s.gif Op woensdag 19 januari 2022 22:54 schreef peterc het volgende:

[..]
Aflossing klopt, rente wijkt iets af vh betaalschema. Moet eerlijk zeggen dat ik niet (frequent) kijk naar de rentesom in het schema. Op jaarbasis wijkt de rente bij mij ook iets af.
Kan het renteverschil niet komen doordat de aflossing bv. een dag eerder heeft plaatsgevonden dan het oorspronkelijke schema?
pi_203279341
Regelmatig bekijk ik de verwerkingstijd van de projecten van geldvoorelkaar. Het betreft het aantal dagen tussen de betaling aan het platform en de dag dat de renteopbouw start (1 maand voor eerste betaaldatum).Voor 2021 waren er gemiddeld per project 28 dagen waarop investeerders geen rente ontvingen. Andere platformen zitten gemiddeld rond een week:
pi_203279747
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:55 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Nederlands (recreatief) Max Crowdfund project met pré investeringslinkje :) :

Loan #731686 Den Oever, 1779 GJ, Netherlands

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vinden jullie van dit project, ook in combinatie met de geboden netto rente?
Mensen die een pré-investeringslinkje willen kunnen ons een DM sturen!
pi_203280218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Ook voor volgende projecten?
pi_203280339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Er zijn hier vaak mensen die hier interesse in hebben. Misschien een idee dat jullie de linkjes hier standaard delen? Dat geeft voor nu ook gelijk wat meer spreiding voor de server.
pi_203280421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Er zijn hier vaak mensen die hier interesse in hebben. Misschien een idee dat jullie de linkjes hier standaard delen? Dat geeft voor nu ook gelijk wat meer spreiding voor de server.
Bij deze:

https://maxcrowdfund.com/node/731686
pi_203280490
quote:
Dit linkje had ik hier gisteren al gedeeld ;)
pi_203280500
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wij hebben een iets ander systeem, aan de link zelf heb je niet zo veel. Je moet namelijk uitgenodigd worden om vroegtijdig toegang te krijgen. Wel iets om over na te denken om dit ook op een dergelijke manier te implementeren...

Overigens, hoe veel van jullie zijn bekend met de aankomende ECSP vergunning die invloed gaat hebben op alle Europese crowdfundingplatformen? Wanneer deze ingaat dan zullen dergelijke linkjes helemaal ophouden met bestaan, want het voortrekken van gebruiker zal niet meer mogen.
pi_203281092
Joost Huisma* (53 jaar) is met de Huisman Groep, bestaande uit Huisman Gassen en Lastechniek en Huisman Mediap, sinds 1976 leverancier van alle mogelijke industriële-, koeltechnische-, medicinale-, voedings- en verpakkingsgassen geleverd in allerlei verpakkingsvormen via zijn eigen logistieke netwerk.

Vroeg begonnen _O-
Pecunia non olet
pi_203281109
quote:
14s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:28 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe aanvullende lening bij een Collin project:
Nilian Beheer

SPOILER
https://www.collincrowdfund.nl/nilian-beheer/
Hier heb ik wel interesse in! Linkje is van harte welkom
pi_203281600
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:40 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Wij hebben een iets ander systeem, aan de link zelf heb je niet zo veel. Je moet namelijk uitgenodigd worden om vroegtijdig toegang te krijgen. Wel iets om over na te denken om dit ook op een dergelijke manier te implementeren...

Overigens, hoe veel van jullie zijn bekend met de aankomende ECSP vergunning die invloed gaat hebben op alle Europese crowdfundingplatformen? Wanneer deze ingaat dan zullen dergelijke linkjes helemaal ophouden met bestaan, want het voortrekken van gebruiker zal niet meer mogen.
Gedeeltelijk mee bekend.
Dat inner-crowd linkjes niet meer mogen was ik nog niet eerder tegen gekomen.
pi_203282070
@Max_Crowdfund graag een preinvesteringslinkje, kan helaas geen DM sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door nvaonline op 20-01-2022 12:44:19 ]
pi_203282763
De nieuwe van Il*as op SiG: https://investeren.sameni(...)dam-fluitstraat-27-b

Na verbouwing 1650 per maand voor 55 vierkante meter..

Uiteraard met copy/paste fout, er wordt gesproken over een winkeloppervlakte maar dit is gewoon een appartement
pi_203282793
Nieuwe SIG van Ilyas met copy-paste plakwerk in de tabel Gebruiksoppervlakte:

Totaal 55 m2 winkel (van de vorige Ilyas )
pi_203282806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 12:20 schreef nvaonline het volgende:
@:Max_crowdfund graag een preinvesteringslinkje, kan helaas geen DM sturen.
Stuur even een mailtje naar info@maxcrowdfund.com vanaf het emailadres dat is geregistreerd op het platform. Dan maken we het in orde ;)
pi_203283200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 00:43 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Kan het renteverschil niet komen doordat de aflossing bv. een dag eerder heeft plaatsgevonden dan het oorspronkelijke schema?
Die reactie kreeg ik inmiddels van sig, maar er kan beste een dag (of week of maand) eerdre zijn afgelost, dat maakt in dit geval niets uit als het goed is. In de financiele analyse van het project (informatie op basis waarvan de investeeders o.a. hebben ingetekend) staat namelijk het volgende:

quote:
De Geldlener heeft de mogelijkheid om vervroegd af te lossen:
Bij een algehele aflossing binnen de rentevaste periode is de Geldlener verplicht een boete te betalen
overeenkomstig 6 maanden rente, zoals vastgelegd in de hypotheekakte. Is de resterende termijn korter
dan 6 maanden, dan geldt de boete over de resterende periode tot het einde van de rentevastperiode.
In het geval van een gebroken maand wordt het aantal dagen daarvan meegerekend. Daarnaast brengt
SamenInGeld administratiekosten in rekening
Daar lijkt me weinig ruimte in te zijn..., toch? (we hebben vorig jaar ook zo'n geintje meegemaakt, daar hadden ze van moeten leren en dit dus voor moeten zijn)
pi_203283360
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 11:48 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Bij de review van Joel Prat kun je aan google melden dat het een "Conflict of interest" betreft.
En ook de bovenste review van "We Build Your Brand" lijkt dus van Joel Prat afkomstig.
Ik heb beide gemeld aan google. Als meer mensen dat doen...

https://www.google.com/search?q=kapitaal+op+maat
Gedaan! Ik heb ook nog een paar één ster recensies geüpvote.
pi_203283485
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:30 schreef tnhb het volgende:

[..]
Die reactie kreeg ik inmiddels van sig, maar er kan beste een dag (of week of maand) eerdre zijn afgelost, dat maakt in dit geval niets uit als het goed is. In de financiele analyse van het project (informatie op basis waarvan de investeeders o.a. hebben ingetekend) staat namelijk het volgende:
[..]
Daar lijkt me weinig ruimte in te zijn..., toch? (we hebben vorig jaar ook zo'n geintje meegemaakt, daar hadden ze van moeten leren en dit dus voor moeten zijn)
Je hebt gelijk. De dagrente geldt alleen bij een vervroegde aflossing. Nu moet de rente voldaan worden zoals betaalschema
pi_203284583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:05 schreef probablyunsure het volgende:
De nieuwe van Il*as op SiG: https://investeren.sameni(...)dam-fluitstraat-27-b

Na verbouwing 1650 per maand voor 55 vierkante meter..

Uiteraard met copy/paste fout, er wordt gesproken over een winkeloppervlakte maar dit is gewoon een appartement
Bijzonder, die had toch net een groot aantal van zijn projecten opnieuw gefinancieerd bij een andere aanbieder (en daarbij de SiG projecten vervroegd afgelost)
pi_203285771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 15:08 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Bijzonder, die had toch net een groot aantal van zijn projecten opnieuw gefinancieerd bij een andere aanbieder (en daarbij de SiG projecten vervroegd afgelost)
Oudere projecten met waardestijging kan je gemakkelijker herfinancieren. Nu gaat hij weer 100% lenen voor de nieuwe pandjes.
pi_203286248
NLI Renov*ta staat open.
Meegenomen, omdat de gelden in depot blijven tot het moment van splitsing.
pi_203286511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. De dagrente geldt alleen bij een vervroegde aflossing. Nu moet de rente voldaan worden zoals betaalschema
Toch is L* K* het daar dus, blijkt uit mijn mail uitwisseling, niet mee eens en adviseert me maar gewoon te stoppen met investeren bij sig en bij andere aanbieder te gaan investeren!

Ik ben benieuwd of anderen ook zo'n reactie hebben gekregen want samengevat interpreteer ik de reactie naar mij als: we bepalen zelf wel wat we doen en als je het daar niet mee eens bent ga je maar weg.
  donderdag 20 januari 2022 @ 17:04:26 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203286838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:59 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zou je wel zeggen ja. Maar zelfs met 20% stijging (in 2 jaar) heb je al ruim voldoende dekking en hij lost ook nog eens (na 4 mnd.) lineair af dus het risico loopt er vlot uit.

Dan is 6,5% op zich niet verkeerd. Ik heb zelf Cylco* doorgerold, die is risicovoller (met name op gebied van zekerheden) en levert maar een half procent méér op.
Heb Subway voor een bescheiden bedragje meegepakt. Vond hem ook wel oke :)
pi_203288316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:44 schreef tnhb het volgende:

[..]
Toch is L* K* het daar dus, blijkt uit mijn mail uitwisseling, niet mee eens en adviseert me maar gewoon te stoppen met investeren bij sig en bij andere aanbieder te gaan investeren!

Ik ben benieuwd of anderen ook zo'n reactie hebben gekregen want samengevat interpreteer ik de reactie naar mij als: we bepalen zelf wel wat we doen en als je het daar niet mee eens bent ga je maar weg.
L*k* reageert wel vaker primair. Na meerdere reacties kan hij wel bijdraaien. Normaal betalen ze hierna toch het juiste bedrag uit.
pi_203288575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
L*k* reageert wel vaker primair. Na meerdere reacties kan hij wel bijdraaien. Normaal betalen ze hierna toch het juiste bedrag uit.
Vandaar dat ik ook benieuwd ben of anderen die hebben aangegeven dat het niet correct is een soortgelijke reactie hebben ontvangen, laat ik het daar even bij houden.
pi_203288660
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 17:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Heb Subway voor een bescheiden bedragje meegepakt. Vond hem ook wel oke :)
Ik ook voor basis.
pi_203290261
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 18:47 schreef tnhb het volgende:

[..]
Vandaar dat ik ook benieuwd ben of anderen die hebben aangegeven dat het niet correct is een soortgelijke reactie hebben ontvangen, laat ik het daar even bij houden.
Nu ook de bevestiging dat ze 1 dag minder rente hebben uitgekeerd
quote:
U heeft geīnvesteerd in het project Valutaboulevard 18 te Amsterdam. De hypotheek is 15 januari 2022 afgelost conform contract.

Uw Investering en rente is gisteren gestort in uw e-Wallet. Deze rente is 1 dag minder dan in het aflosschema staat vermeld omdat de aflossing eerder plaats vond.
pi_203293516
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 16:44 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ook mijn ervaring is dat de 2 directieleden totaal niet met kritische vragen of opmerkingen over zaken die niet goed zijn gegaan kunnen omgaan. Vergelijkbare opmerking heb ik al een paar keer gehad. Je krijgt ze ook uit het niets om je oren als je een keurige en legitieme vraag stelt.
Een cursus crisismanagement en communicatie zou voor deze twee heren van Samen in Geld een hele goede investering zijn.
Een ding is wel duidelijk. Ze zitten niet te wachten op kritische en doortastende investeerders.
  donderdag 20 januari 2022 @ 23:14:41 #238
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203294188
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 22:29 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Ook mijn ervaring is dat de 2 directieleden totaal niet met kritische vragen of opmerkingen over zaken die niet goed zijn gegaan kunnen omgaan. Vergelijkbare opmerking heb ik al een paar keer gehad. Je krijgt ze ook uit het niets om je oren als je een keurige en legitieme vraag stelt.
Een cursus crisismanagement en communicatie zou voor deze twee heren van Samen in Geld een hele goede investering zijn.
Een ding is wel duidelijk. Ze zitten niet te wachten op kritische en doortastende investeerders.
Ik denk dat de frustraties bij hen zit dat het draaien van een crowfundplatform voor hen niet bepaalt de grote financiële knaller is geworden die ze gehoopt had dat het zou zijn.
pi_203295176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 23:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat de frustraties bij hen zit dat het draaien van een crowfundplatform voor hen niet bepaalt de grote financiële knaller is geworden die ze gehoopt had dat het zou zijn.
Is dat zo? Een snelle berekening kom ik op een aardige omzet in +/- 5 jaar.

Succesfee:
60.0000.0000 * 2% = 1.200.000

Maandelijkse administratiekosten:
270 projecten * 24 maanden looptijd * 40 euro = 260.000

Administratiekosten bij vervroegde aflossing:
150? Projecten * ? euro.

Er wordt hier nog wel eens uitgegaan dat ze het nog steeds met zijn tweeën doen, maar dat is al lang niet meer zo:

Het lijkt me toch een aardige boterham zo bij elkaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 21-01-2022 06:06:21 ]
pi_203296393
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 20:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nu ook de bevestiging dat ze 1 dag minder rente hebben uitgekeerd
[..]

Antwoord van Sig
SPOILER
De vraag is nu wanneer deze afspraak is gemaakt en of wij investeerders hiervan op de hoogte konden zijn.
pi_203296570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:30 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Antwoord van Sig
SPOILER
De vraag is nu wanneer deze afspraak is gemaakt en of wij investeerders hiervan op de hoogte konden zijn.
Sig doelt op de afspraken geldend voor de meeste huidige projecten neem ik aan.

Hoewel de dag rente-aftrek in principe onjuist is en het SIG had gesierd om dit ook toe te geven vind ik het ook weer wat overdreven om hier een principieel punt van te gaan maken. Kom op, het gaat in totaal om ca. 100 euro verdeeld over 274 investeerders...
pi_203296649
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 09:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Sig doelt op de afspraken geldend voor de meeste huidige projecten neem ik aan.

Hoewel de dag rente-aftrek in principe onjuist is en het SIG had gesierd om dit ook toe te geven vind ik het ook weer wat overdreven om hier een principieel punt van te gaan maken. Kom op, het gaat in totaal om ca. 100 euro verdeeld over 274 investeerders...
Precies. Het gaat om zo'n klein bedrag, dat het absurd is dat ze dat niet geven aangezien het in principe onjuist is.

Ik raad je aan je eigen bericht nog een keer te lezen. Want je doet hier een John de Molletje. Je legt het probleem neer bij de verkeerde.

[ Bericht 4% gewijzigd door bubbels234 op 21-01-2022 10:21:34 ]
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:00:47 #243
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_203296789
quote:

[..]
Antwoord van Sig
SPOILER
De laatste 2 regels uit het antwoord van SIG hadden ze beter achterwege kunnen laten.
Kan zijn dat de schrijver nog "iets volwassen" moet worden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_203297013
Nieuwe sigjes van Hendrik Simon. Zoals meerdere projecten van hem niet dekkend t.a.v de renteverplichtingen. Hij meent de projecten te kunnen herfinancieren over 3 jaar voor lagere rente. Veel succes daarmee.
pi_203297016
quote:
Die vraag is eenvoudig te beantwoorden, kijk wat er staat over aflossing in de financiele analyse die voor elk project te downloaden is bij de pitch. Daar staat bij nieuwere projecten inderdaad die opmerking over drie maanden, dan is het duidelijk (leuk of niet voor ons, die afspraak staat er tegenwoordig). Maar bij dit project (en bij het project waar het vorige jaar over ging) staat die informatie er juist niet. Dat ze later dus iets anders zijn gaan afspreken is niet van belang. Ik blijf het erg jammer vinden dat ze opnieuw zich van (in mij ogen) zo'n onprofessionele kant laten zien terwijl ik juist weer een beter beeld begon te krijgen doordat de overgang van betaalprovider toch goed lijkt te zijn verlopen na de eerdere poging.
pi_203297714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:15 schreef zeeland6 het volgende:
Nieuwe sigjes van Hendrik Simon. Zoals meerdere projecten van hem niet dekkend t.a.v de renteverplichtingen. Hij meent de projecten te kunnen herfinancieren over 3 jaar voor lagere rente. Veel succes daarmee.
Inderdaad niet dekkend, maar dat kan met de huidige woningprijzen en rente tarieven eigenlijk ook niet meer snel. Of je moet belachelijke huren vragen voor wat je krijgt of kamerverhuur. Vond het vanaf vorig jaar al bijzonder dat het rond gerekend kon worden, maar nu met 20% stijging van de woningprijzen is het nog bijzonderder. Als een pand eigenaar het lukt. SIG is voor hun alleen rendabel om positie in de markt in te nemen en ja wanneer ze de LTV, door stijging van de prijzen onder de 80% krijgen halvere minimaal de rente tarieven . (Op basis van de huidige marktrentes voor verhuurhypotheken). Daarom zijn er ook zoveel vervroegde aflossingen, omdat door de gestegen marktprijzen de LTV, zonder eigen middelen onder de 80% zakt. Vraag alleen hoe lang gaat dit goed...

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanzul2 op 21-01-2022 11:06:26 ]
pi_203297850
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]
Inderdaad niet dekkend, maar dat kan met de huidige woningprijzen en rente tarieven eigenlijk ook niet meer snel. Of je moet belachelijke huren vragen voor wat je krijgt of kamerverhuur. Vond het vanaf vorig jaar al bijzonder dat het rond gerekend kon worden, maar nu met 20% stijging van de woningprijzen is het nog bijzonderder. Als een pand eigenaar het lukt. SIG is voor hun alleen rendabel om positie in de markt in te nemen en ja wanneer ze de LTV, door stijging van de prijzen onder de 80% krijgen halvere minimaal de rente tarieven . (Op basis van de huidige marktrentes voor verhuurhypotheken). Daarom zijn er ook zoveel vervroegde aflossingen, omdat door de gestegen marktprijzen de LTV, zonder eigen middelen onder de 80% zakt. Vraag alleen hoe lang gaat dit goed... wat betreft Hedrik Simon, hij is hier open en eerlijk over heeft op het eerste gezicht een goede portfolio, dus kan wel een stootje hebben, als het over 30 jaar niet onder de 80% is gezakt. Desondanks had ik liever een project van 5 jaar gehad.
pi_203298441
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:15 schreef zeeland6 het volgende:
Ook interessant, de WOZ waarde ligt ver onder de ton en na renovatie is het ruim 3 ton waard. Dat is zelfs met een picobello afwerkingsniveau een wat twijfelachtige waardesprong. En daar wordt niet eens een toelichting aan gewijd.
pi_203299090
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ook interessant, de WOZ waarde ligt ver onder de ton en na renovatie is het ruim 3 ton waard. Dat is zelfs met een picobello afwerkingsniveau een wat twijfelachtige waardesprong. En daar wordt niet eens een toelichting aan gewijd.
Als ik het goed zie (kijk maar eens met google streetview) zijn die twee woningen compleet gerenoveerd, sig noemt het dan ook nieuwbouw ergens in de tekst. De "hoekwoning" was vroeger een tussenwoning maar kent nu dus een zijwand van damwandprofiel beplating omdat de rest blijkbara is gesloopt. Ik schat dus in dat de taxateur het als een nieuwbouwpand heeft getaxeerd.

Ander punt wat ik niet goed begrijp: het project met de twee winkels en twee adressen voor kamerverhuur kennen een lagere rente terwijl looptijd etc. als ik snel kijk wel gelijk zijn, heeft iemand een uitleg die de lagere rente kan verklaren?

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 21-01-2022 13:16:57 (afwijkende looptijd) ]
pi_203299295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:36 schreef tnhb het volgende:

[..]
Als ik het goed zie (kijk maar eens met google streetview) zijn die twee woningen compleet gerenoveerd, sig noemt het dan ook nieuwbouw ergens in de tekst. De "hoekwoning" was vroeger een tussenwoning maar kent nu dus een zijwand van damwandprofiel beplating omdat de rest blijkbara is gesloopt. Ik schat dus in dat de taxateur het als een nieuwbouwpand heeft getaxeerd.

Ander punt wat ik niet goed begrijp: het project met de twee winkels en twee adressen voor kamerverhuur kennen een lagere rente terwijl looptijd etc. als ik snel kijk wel gelijk zijn, heeft iemand een uitleg die de lagere rente kan verklaren?
Looptijd winkel en Wonen in Hengelo heeft een looptijd van 1 jaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')