Ik denk wel dat als de pleuris de afgelopen dagen niet was uitgebroken in ondernemersland, de lockdown gewoon nog 2-3 weekjes verlengd was om het aan te kijken, eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, 25 januari de horeca nog.. al met al riepen we allemaal massal een dikke maand geleden dat "dit tot maart/april zou gaan duren zo.." Het valt dus best mee
Mwa.. ik verwacht sowieso niet dat nachtclubs en concertzalen open mogen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal redelijk samen gaan lijkt me.
Mocht er weer een booster komenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Dinsdag mijn boostertje maar eens halen voor als 2G er door komt. In Weert kun je nu ook zo binnen lopen zonder afspraak.
Je hebt wel goed laten zien hoe fakenews werkt.quote:
en als die ggg's gecanceld worden?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Dinsdag mijn boostertje maar eens halen voor als 2G er door komt. In Weert kun je nu ook zo binnen lopen zonder afspraak.
waar je je in vergist is dat je denkt dat ik voor maatregelen ben, wat mij betreft alles gewoon open hoor zonder restricties maar dat is niet omdat die maatregelen niets doen zoals jij beweert.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Donder toch op, er liggen 300 mensen op de IC. Er is geen fluit meer aan de hand. Thanks to Omicron. Met het vaccin heeft dat weinig te maken.
We kunnen gewoon 100% open en voor iedereen die een booster wil die gaat hem maar halen. Opdonderen met al die gekkigheid. Laat je niet zo bang maken. Voor een virus met een gemiddelde overlevingskans van 99,390% (dit is een feit aan de hand van de officiële cijfers).
Dat is dus inclusief de bejaarden met meerdere aandoeningen voor wie een gewoon griepje of verkoudheidje ook al dodelijk kan zijn. En inclusief de 50 jarigen met een BMI van 35+
Dat flutvirus zal me aan mijn ballen jeuken.
Als ik ergens bang voor ben dan is het NIET voor dat virus, maar voor:
1. Een overheid die maar wat graag vrijheidsbeperkende maatregelen oplegt.
2. Dat doet zonder gedegen wetenschappelijke onderbouwing.
3. Gebaseerd op modellen die er keer op keer finaal naast zitten.
4. Grote groepen mensen wenst uit te sluiten van het maatschappelijk leven middels 2G.
5. Vernietigende rapporten over dit voorstel bewust wekenlang onder de pet houdt.
6. Het aantal mensen dat dit allemaal volkomen OK vindt.
Wees vooral blij met die wortel die je vanavond toegeworpen krijgt.
Ik kan er met mijn verstand werkelijk niet bij dat mensen staan te juichen dat een winkel weer open gaat.
#freedomdayquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef Benny het volgende:
Dusssseeeh... Corona is zo langzaamaan verleden tijd?
Totdat in Rusland de airborne AIDS/Covid variant ontstaat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef Benny het volgende:
Jawel, in België gaan ze weer openquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:40 schreef Caland het volgende:
Je leest nergens iets over voetbalstadions
WOEST
2g door de tweede kamer de 17e?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Johannes788 het volgende:
25 januari open onder voorbehoud, vraag me af wat er dan anders is.
Dat houden die Oekraïners maar tegenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:55 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Totdat in Rusland de airborne AIDS/Covid variant ontstaat.
De golf moet nog komen. Dankzij allerlei regelingen konden bedrijven blijven bestaan. Maar nu moeten ze die steun terugbetalen. Daarnaast hebben heel veel ondernemers spaargeld in hun zaak moeten stoppen om niet failliet te gaan.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee met die faillissementen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)llissementen-in-2021
Nog een paar iteraties van het virus die nog milder zijn zou nog wel fijn zijn. En geen varianten des doods aub.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef Benny het volgende:
Echt bizar ja, zo'n abonnee only artikelquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:44 schreef Landgeld het volgende:
Dit is toch bizar:
https://www.volkskrant.nl(...)was-gegaan~b864f7f1/
Moeten ze de steun terugbetalen? Die is nieuw voor mij.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De golf moet nog komen. Dankzij allerlei regelingen konden bedrijven blijven bestaan. Maar nu moeten ze die steun terugbetalen. Daarnaast hebben heel veel ondernemers spaargeld in hun zaak moeten stoppen om niet failliet te gaan.
In veel gevallen wel ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:57 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Moeten ze de steun terugbetalen? Die is nieuw voor mij
NOW niet (behalve als er teveel ontvangen is). Maar bepaalde belastingen die uitgesteld zijn moeten gewoon nog betaald worden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:57 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Moeten ze de steun terugbetalen? Die is nieuw voor mij
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:52 schreef Monolith het volgende:
En aangezien er nog steeds een avondlockdown is hoeven we er de 25e ook niet te rekenen dat we weer kunnen dineren in een restaurant of een concertje of theater kunnen bezoeken in de avond.
Charmante vrouw welquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:52 schreef zipcon het volgende:
Een domper voor de musea dus (en uiteraard cafés).
Ook nog grappig:
[ twitter ]
Als dat er door komt is dat laatste hele kleine beetje vertrouwen dat ik nog had in de politiek voorgoed verdwenen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
2g door de tweede kamer de 17e?
Ik denk het helaas niet, ze zullen concerten en dergelijke nog wel aan banden blijven leggen...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal redelijk samen gaan lijkt me.
75 op de IC en alle zorg weer opgeschaaldquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Johannes788 het volgende:
25 januari open onder voorbehoud, vraag me af wat er dan anders is.
En zaken die de boel hebben opgedoekt voor ze failliet gingen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De golf moet nog komen. Dankzij allerlei regelingen konden bedrijven blijven bestaan. Maar nu moeten ze die steun terugbetalen. Daarnaast hebben heel veel ondernemers spaargeld in hun zaak moeten stoppen om niet failliet te gaan.
Ik denk dat de politiek het zonder het vertrouwen van vosss wel aandurft nog. Denk je niet?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Als dat er door komt is dat laatste hele kleine beetje vertrouwen dat ik nog had in de politiek voorgoed verdwenen.
Het is totaal niet nodig.
Volgens mij schrijf je hierboven dat de overlevingskans 99,390% is. Als ik het goed uitreken betekent dit dat 0,61% overlijdt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Oude dikke zieke mensen zonder griepprik gaan ook eerder dood dan diezelfde met prik.
Zo gaan die dingen. Voor het overgrote deel is er geen fluit aan de hand met dat laf virus
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat pre covid dan niet bij dreigend faillissement?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En zaken die de boel hebben opgedoekt voor ze failliet gingen.
Heb ik daar om gevraagd danquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik ga het ook niet meer uitleggen...
Dat de meeste mensen überhaupt niet op de IC komen is waar, maar dat is een andere discussie dan waar we het net over hadden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Oude dikke zieke mensen zonder griepprik gaan ook eerder dood dan diezelfde met prik.
Zo gaan die dingen. Voor het overgrote deel is er geen fluit aan de hand met dat laf virus
Maar dan is die R0 niet zo dramatisch als we dachten. Het is wel behoorlijk gestegen de afgelopen 10 dagen, maar de vaart neemt alweer af lijkt het.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:48 schreef _serial_ het volgende:
Over de missende data, dat is echt minimaal geweest.
Geen significante dip in meldingen, geen grote piek in extra meldingen vandaag
Vermoedelijk alleen in de testdata dus.
Ja weet ik. Maar Weert is 10 minuutjes rijden en Utrecht anderhalf uur.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kan op heel veel plaatsen hoor. Zelfs bij Jaarbeurs Utrecht al.
Hier in het dorp had vanmiddag de horeca een overleg met de burgemeester dat hij een signaal af moet geven en dat ze de nieuwe nota's voor de gemeentebelasting zo niet gaan kunnen betalen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:00 schreef Landgeld het volgende:
Hoezo niet dineren op afspraak? Kansloos beleid.
Het wordt eens tijd dat de horeca massaal in opstand komt. Nu de winkels wel gewoon open mogen is er al helemaal niks meer te zeggen over de sluiting van de horeca. Voor een branche waar ongeveer 2.5% van de besmettingen vallen - die er overigens nauwelijks toe doen aangezien de ziekenhuiscijfers omlaag blijven gaan - is er simpelweg geen reden meer voor de huidige sluiting.
Uiteraard. Dat versta ik niet onder terugbetalen maar als dat wordt bedoeld dan komt er nog wel wat idd. Belastingen en niet te vergeten de pensioenen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
NOW niet (behalve als er teveel ontvangen is). Maar bepaalde belastingen die uitgesteld zijn moeten gewoon nog betaald worden.
Ik ben het er wel mee eens dat ze nu ook gewoon open hadden gemoeten, maar aan de andere kant is de horecasector zelf ook wel de sector die hun controles etc het slechtste op orde hadden. Sowieso is die 2,5% besmetting in de horeca niet een heel zuiver cijfer. Als je overdag hebt gewerkt, boodschappen hebt gedaan, bij vrienden in de huiskamer hebt gezeten en dan ook nog een hapje gaat eten. Weet jij dan nog waar je besmet bent geraakt?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:00 schreef Landgeld het volgende:
Hoezo niet dineren op afspraak? Kansloos beleid.
Het wordt eens tijd dat de horeca massaal in opstand komt. Nu de winkels wel gewoon open mogen is er al helemaal niks meer te zeggen over de sluiting van de horeca. Voor een branche waar ongeveer 2.5% van de besmettingen vallen - die er overigens nauwelijks toe doen aangezien de ziekenhuiscijfers omlaag blijven gaan - is er simpelweg geen reden meer voor de huidige sluiting.
Sterker nog: pre-corona was dat in 2018 het geval met de griep die toen rondging en toen waren er ook uitgestelde operaties en dergelijke.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de meeste mensen überhaupt niet op de IC komen is waar, maar dat is een andere discussie dan waar we het net over hadden.
Overigens is 300 man die met dezelfde ziekte tegelijk op de IC liggen ook niet bepaald niks ofzo. Pre-corona was zoiets echt heel opmerkelijk geweest.
Is er überhaupt al meer bekend over dat mondkapjes advies?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Dit is ook wel goed nieuws voor de meeste mensen hier op Fok!, als we de mondkapjes straks meer moeten dragen.
[ twitter ]![]()
Gewoon lekker naar Breda gaan dan. Daar kan het ook. Weert is weird.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja weet ik. Maar Weert is 10 minuutjes rijden en Utrecht anderhalf uur.
Klinkt als een argument waar de gemeente gevoelig voor isquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:02 schreef OProg het volgende:
Hier in het dorp had vanmiddag de horeca een overleg met de burgemeester dat hij een signaal af moet geven en dat ze de nieuwe nota's voor de gemeentebelasting zo niet gaan kunnen betalen.
Is niet zo, wel hebben veel banken en de belastingdienst uitstel gegeven van een half jaar op financieringen en belastingen. Dat wordt al terugbetaald momenteel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hoezo dan? Heb je daar meer info over?
Dan weet ik het nog niet zo net. Ga het wel doen, maar misschien later in het jaar. Of misschien ook niet. Eens kijken wat er allemaal gebeurt. Maar ben dinsdag toch in Weert, dan is het ook maar gebeurd.quote:
Is dat nodig dan? De meeste mensen worden niet ziek van Omnikron. Ja, er zullen besmettingen blijven. Maar daar moeten we mee leren leven...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat ze nu ook gewoon open hadden gemoeten, maar aan de andere kant is de horecasector zelf ook wel de sector die hun controles etc het slechtste op orde hadden. Sowieso is die 2,5% besmetting in de horeca niet een heel zuiver cijfer. Als je overdag hebt gewerkt, boodschappen hebt gedaan, bij vrienden in de huiskamer hebt gezeten en dan ook nog een hapje gaat eten. Weet jij dan nog waar je besmet bent geraakt?
Dat percentage ligt voor Omicron een heel stuk gunstiger. Dit is het totale percentage vanaf het begin.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je hierboven dat de overlevingskans 99,390% is. Als ik het goed uitreken betekent dit dat 0,61% overlijdt.
Uitgaande van 35.000 besmettingen van vandaag betekent dit dat er door de besmettingen van vandaag alleen al meer dan 200 mensen zullen overlijden. Aangezien er normaal gesproken gemiddeld zo'n 400 mensen doodgaan per dag in Nederland, vind ik dit nogal wat...
Bovendien waren er toen geen maatregelen, terwijl nu zo'n beetje alles dicht is. Dus dat er dan alsnog 300 man op de IC met covid liggen is gewoon hartstikke veel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog: pre-corona was dat in 2018 het geval met de griep die toen rondging en toen waren er ook uitgestelde operaties en dergelijke.
Wel maar voor een paar dagen, maar 300-350 mensen op de IC met dezelfde besmettelijke ziekte die veel zorg nodig hebben, is opmerkelijk en problematisch.
Omdat het nu veel geleidelijker gaat, je kunt precies uitrekenen wanneer je de bodem bereikt hebt. Als je vol in bedrijf bent heb je te maken met meevallers en tegenslagen en bovendien de irrationele hoop dat het beter wordt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat pre covid dan niet bij dreigend faillissement?
Nee, maar je zet wel een bericht neer dat inderdaad zo in het nieuws komt, maar dat totaal een vertekend beeld geeft.quote:
Doen we niets mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is er überhaupt al meer bekend over dat mondkapjes advies?
Pas nou op dalijk ben je alsnog aan het uitleggenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, maar je zet wel een bericht neer dat inderdaad zo in het nieuws komt, maar dat totaal een vertekend beeld geeft.
Dat is waar. Maar ja, dat is alles hier een beetje.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gewoon lekker naar Breda gaan dan. Daar kan het ook. Weert is weird.
Neem je ook de bedrijfsbeeindigingen mee?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
je zegt het goed, adviesquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is er überhaupt al meer bekend over dat mondkapjes advies?
Ja oke, dat klinkt aannemelijk. Met coronamaatregelen is die hoop er zelfs niet irrationeel. Dat zou wel heel naïef zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het nu veel geleidelijker gaat, je kunt precies uitrekenen wanneer je de bodem bereikt hebt. Als je vol in bedrijf bent heb je te maken met meevallers en tegenslagen en bovendien de irrationele hoop dat het beter wordt.
Wat is dit voor sneue propagandaquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Dit is ook wel goed nieuws voor de meeste mensen hier op Fok!, als we de mondkapjes straks meer moeten dragen.
[ twitter ]![]()
Kwam vanuit het OMT, vraag me serieus af of ze dat over gaan nemen.quote:
@ludovico @PSVCL @Ixnayquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:10 schreef Johannes788 het volgende:
Goed nieuws, in de UK wordt de coronapas deze maand nog afgeschaft:
https://www.thetimes.co.u(...)5#Echobox=1642145255
Gaat er om spannen. Ook geen idee of ze dan eerst met beperkte aantallen open mogen. Ik heb eind feb staan als eerste. Is in theater. Dus iets meer kans.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Mijn eerstvolgende concert is 5 februari. Ben benieuwd. Ook in Weert.
man, op de IC daalt het als een baksteen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien waren er toen geen maatregelen, terwijl nu zo'n beetje alles dicht is. Dus dat er dan alsnog 300 man op de IC met covid liggen is gewoon hartstikke veel.
De enige reden dat we er minder van onder de indruk zijn is omdat het eerder erger was, maar dat maakt niet dat de huidige situatie niet alsnog ernstig is.
Ernst is nu nog druk bezig met zijn Powerpoint en hij kan niet wachten om te gaan shinen er mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:13 schreef LTVDK het volgende:
Maar wat hebben die persco's eigenlijk nog voor nut als alle maatregelen al ruim van tevoren uitlekken. Kreeg zelfs al mailtjes van winkels die helemaal verheugd zijn dat ze morgen weer open mogen
Even een berekening; in 2019 waren er 150.000 mensen die overleden. Er werden 170.000 mensen geboren. Stel dat we standaard 50% meer doden hadden (300k) dan zou de Nederlandse bevolking (ook rekening houdend met het migratiesaldo) enkele tienduizenden mensen per jaar krimpen hoor...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat percentage ligt voor Omicron een heel stuk gunstiger. Dit is het totale percentage vanaf het begin.
Buiten dat vind ik 50% extra doden per dag gewoon volstrekt onvoldoende om een heel land beperkende maatregelen op te leggen.
Mag ik dat zeggen? Ja. Dat mag ik zeggen
Toelichting?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:13 schreef LTVDK het volgende:
Maar wat hebben die persco's eigenlijk nog voor nut als alle maatregelen al ruim van tevoren uitlekken. Kreeg zelfs al mailtjes van winkels die helemaal verheugd zijn dat ze morgen weer open mogen
Het enige dat shined is Ernst zijn kale knikker.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Ernst is nu nog druk bezig met zijn Powerpoint en hij kan niet wachten om te gaan shinen er mee.
nahquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwam vanuit het OMT, vraag me serieus af of ze dat over gaan nemen.
Ach dat is toch allemaal bullshit manquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Even een berekening; in 2019 waren er 150.000 mensen die overleden. Er werden 170.000 mensen geboren. Stel dat we standaard 50% meer doden hadden (300k) dan zou de Nederlandse bevolking (ook rekening houdend met het migratiesaldo) enkele tienduizenden mensen per jaar krimpen hoor...
50% is nogal wat.
Als je jezelf overtuigd hebt van het dogma dat de maatregelen zoveel besmettingen tegenhouden wel ja!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien waren er toen geen maatregelen, terwijl nu zo'n beetje alles dicht is. Dus dat er dan alsnog 300 man op de IC met covid liggen is gewoon hartstikke veel.
De enige reden dat we er minder van onder de indruk zijn is omdat het eerder erger was, maar dat maakt niet dat de huidige situatie niet alsnog ernstig is.
Die gaat speciaal nog in de olie vooraf.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het enige dat shined is Ernst zijn kale knikker.
Toelichting en vele vele mensen die het enkel via de persco echt mee zullen krijgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Toelichting?
En het zou goed kunnen dat de ophef na het lekken voor deze wijziging heeft gezorgd.
Ik hoop dat het duidelijker wordt dan het gortdroge verhaal van Van Dissel, dat verwarde meer dan dat het verhelderde.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef OProg het volgende:
Ernst is nu nog druk bezig met zijn Powerpoint en hij kan niet wachten om te gaan shinen er mee.
Genot.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Die gaat speciaal nog in de olie vooraf.
Ja, het gaat de goede kant op, dat ontkent toch ook niemand? Hopelijk ontstaat er eindelijk weer wat ruimte om de achterstallige zorg in te gaan halen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, op de IC daalt het als een baksteen.
Straks voor de persco nog even met de polijstschijf er overheenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het enige dat shined is Ernst zijn kale knikker.
Dat was gewoonweg debiel. Een van de belangrijkste persco's en dan ga je mensen in slaap lullenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:16 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik hoop dat het duidelijker wordt dan het gortdroge verhaal van Van Dissel, dat verwarde meer dan dat het verhelderde.
Omicron/Omikron, niet Omnikronquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:04 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? De meeste mensen worden niet ziek van Omnikron. Ja, er zullen besmettingen blijven. Maar daar moeten we mee leren leven...
doen ze al wekenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het gaat de goede kant op, dat ontkent toch ook niemand? Hopelijk ontstaat er eindelijk weer wat ruimte om de achterstallige zorg in te gaan halen.
Kap toch met die onzin, joh. Een paar dagen een piekbelasting komt toch niet in de buurt van de ellende die we de afgelopen tijd met covid hebben gezien.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh man, je hele leven is het allemaal GIGANTISCH ERNSTIG geweest, ieder jaar weer die gemene griep.
Dit lijkt wel heel veel op het eindequote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:16 schreef Benny het volgende:
De huidige besmettingspiek is -op z'n zachtst gezegd- bijzonder te noemen als je die vergelijkt met de opnamegrafiek
[ afbeelding ]
operaties inhalenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:19 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Inhalen? Of hebben ze de normale zorg weer wat meer opgestart?
Tis ook nogal welke groep het is hè, bedoel, als men gemiddeld 82.5 jaar leeft ipv 83, heb je al 50% extra sterfte in een jaar... Van de oudste mensen...quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Even een berekening; in 2019 waren er 150.000 mensen die overleden. Er werden 170.000 mensen geboren. Stel dat we standaard 50% meer doden hadden (300k) dan zou de Nederlandse bevolking (ook rekening houdend met het migratiesaldo) enkele tienduizenden mensen per jaar krimpen hoor...
50% is nogal wat.
Volgens mij is de reguliere planbare zorg nog niet volledig op het niveau van voorheen, hoor. Van de week las ik dat 35% van de OKs in Nederland niet in gebruik is geweest.quote:
Voor de zekerheid nog vier weken lockdownquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:19 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dit lijkt wel heel veel op het einde
Volgens mij is er ook nog geen sprake van inhalen. Maar heb daar geen concrete cijfers voor.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is de reguliere planbare zorg nog niet volledig op het niveau van voorheen, hoor. Van de week las ik dat 35% van de OKs in Nederland niet in gebruik is geweest.
Raar dogma, alsof je virussen niet met elkaar kan vergelijken, gek is dat, sekte gedrag.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:19 schreef aartstyle het volgende:
Eindelijk is daar het moment dat we de huidige variant kunnen vergelijken met de griep. Hebben de wappies toch gelijk gekregen.....
Eragonquote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook nog geen sprake van inhalen. Maar heb daar geen concrete cijfers voor.
Laten we het erop houden dat we gewoon op alle facetten de goede kant op gaan. Hopelijk blijft dat zo en gaan we een prachtige lente en zomer tegemoet. Wie organiseert de Fok borrel?
Met de kanttekening dat ze het nog steeds vrij vaag houden natuurlijk. Of het goed blijft gaan is vrij subjectief.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Anyway, 25 januari de horeca nog.. al met al riepen we allemaal massal een dikke maand geleden dat "dit tot maart/april zou gaan duren zo.." Het valt dus best mee
Degene die deze pandemie vergelijken met een griepgolf (dus zeggen dat het ongeveer net zo zwaar is) zijn wel helemaal lekker wou je zeggen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Raar dogma, alsof je virussen niet met elkaar kan vergelijken, gek is dat, sekte gedrag.
Zou wel eerst tot 17:00 zijn en niet helemaal open.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat ze het nog steeds vrij vaag houden natuurlijk. Of het goed blijft gaan is vrij subjectief.
Maar als ze inderdaad op 25 januari open zouden mogen; dan had ik dat niet verwacht nee. Ik zette inderdaad in op maart/april.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |