De medische crisis is bijna ten einde denk ik, de politiek-maatschappelijke crisis echter niet. Denk dat "we" (als in burgers, bedrijven, de maatschappij) heel duidelijk moeten zijn dat we terug willen naar normaal, zonder rare overblijfselen van de crisis zoals dat verfoeilijke 2G. Mede daarom hoop ik dat de druk erop blijft en winkels zich nu niet met een dode mus het riet in laten sturen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vanuit dat oogpunt ook logisch dat winkels en sport nu open gaan tot 17:00.
Liever niet eigenlijk nog maar door de maatschappelijke onrust die aan het ontstaan is wordt deze kruimel gegooid om ze te laten indimmen.
Haal je die voorwaarden eraf en gewoon open, hoe krijg je 2g er dan op?
Nu hou je de optie het te openen met 2g.
Stel over 2 weken horeca, sport, culturele sector en winkels volledig open(mits 2g).
Dan zijn mensen nog blij ook terwijl het ook kan zonder 2g/QR codes.
Dit is nu een groter probleem dan corona zelf. Dat is grotendeels opgelost nu met omicron.
Ik hoop graag dat we er compleet naast zitten en er geen 2g komt maar betwijfel het.
Einde tijdperk Rutte.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:39 schreef zoost het volgende:
The UK leads the way.
Ongelofelijk waar wij ons bevinden
[ twitter ]
Ja dat meen ik. Ik vind het iets te voorzichtig op dit moment. Maar in mijn optiek als deze lijn (ook in het buitenland) zo doorzet dan zouden we zelfs volgende week al verder kunnen versoepelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, meen je dat? Ik begrijp er eigenlijk geen zak van. Vooral de uitblijvende versoepelingen nu niet. Maar komt misschien omdat ik een paar keer in het buitenland ben geweest waar het heel anders gaat. Nu.
Ik wil het allemaal best begrijpen, zolang er maar eens perspectief wordt geboden. 'Als komende week .. dan... Als de week daarna ... dan ....' Dan is het nog voorzichtig, maar soit. Leven we tenminste ergens naartoequote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik snap het gezeur ook niet zo. Ik vind dat hij met deze lockdown op basis van de info die hij toen had wat aan de voorzichtige kant is geweest. Maar het is niet dat ik het een domme beslissing vind, ik begrijp het wel. Zelfde geldt voor de versoepelingen vanaf morgen. Iets te voorzichtig, maar begrijpen doe ik het wederom. Hoop wel dat ze echt heel snel bijsturen de komende weken mochten de cijfers toch laag blijven.
Wil niet zeggen dat er natuurlijk in die bijna 2 jaar genoeg fout is gegaan en daar mag zeker verder over gesproken worden. Maar in de huidige situatie kan ik er best mee leven.
zkhs capaciteit per 100K inwoners?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat mij om het feit waarom UK, België, Duitsland, Spanje, Portugal en kan ik nog wel even doorgaan minder strenge regels hebben. Daar wil ik een verklaring voor, waarom moeten wij voorzichtiger zijn dan deze landen?
Hell no, Teflon Rutte gaat gewoon door. Niet stuk te krijgen die man. Verwerpelijk? Mogelijk mogelijk. Maar ik verwacht niet dat ie bakzeil moet halen.quote:
Als we komende week 200 minder ziekenhuisopnames hebben dan deze week dan gaan we helemaal naar de 2k in de kroeg.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:53 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Ik wil het allemaal best begrijpen, zolang er maar eens perspectief wordt geboden. 'Als komende week .. dan... Als de week daarna ... dan ....' Dan is het nog voorzichtig, maar soit. Leven we tenminste ergens naartoe
Volgende week verder versoepelen gaat echt niet gebeuren, dat wordt gewoon weer 3 weken wachten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat meen ik. Ik vind het iets te voorzichtig op dit moment. Maar in mijn optiek als deze lijn (ook in het buitenland) zo doorzet dan zouden we zelfs volgende week al verder kunnen versoepelen.
En daar zou ik het dan grondig mee oneens zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgende week verder versoepelen gaat echt niet gebeuren, dat wordt gewoon weer 3 weken wachten.
Ik vind het wel echt bizar wat in Nederland speelt. Als zelfs landen als Spanje en België je voorbijstreven in de logica van hun aanpak.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat wij geregeerd worden door clowns.
Zie er ook het nut niet van in. Wat zou volgende week nog drastisch kunnen veranderen waardoor iets wel kan wat vandaag niet kan?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgende week verder versoepelen gaat echt niet gebeuren, dat wordt gewoon weer 3 weken wachten.
Dan mag Ernst Prins Carnaval zijn over een maandjequote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als we komende week 200 minder ziekenhuisopnames hebben dan deze week dan gaan we helemaal naar de 2k in de kroeg.
Ernst kan zich onsterfelijk maken als hij zoiets zegt.
Rutte en/of Hugo hadden de structuur rondom het OMT allang op de schop moeten nemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Heel simpel, Rutte hoeft alleen de "we volgens het OMT" kaart te spelen. Politiek gezien doet hij deze crisis heel slim met OMT als vangnet.
jazeker, zuipen met die handel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:24 schreef Nielsch het volgende:
Weet iemand of de kroegen in Utrecht morgen ook open gaan?
Ik vraag dit voor een vriend, en een andere vriend en mezelf.
Helemaal eens, alleen dat gaat hier never nooit gebeuren. Reken maar op minstens 2-3 weken voordat er iets gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja dat meen ik. Ik vind het iets te voorzichtig op dit moment. Maar in mijn optiek als deze lijn (ook in het buitenland) zo doorzet dan zouden we zelfs volgende week al verder kunnen versoepelen.
Er had een jaar geleden al een geheel nieuw adviesteam moeten staan met vertegenwoordigers uit allerlei branches.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Rutte en/of Hugo hadden de structuur rondom het OMT alleen op de schop moeten nemen.
Maar het is wel makkelijk wijzen naar elkaar.
Kabinet: Wij volgen het OMT.
OMT: Wij zijn niet verantwoordelijk het kabinet moet de keuzes maken.
Niemand: Moeten we het OMT niet eens herzien in zijn huidige vorm.
Trollend tegengeluid spelen ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:50 schreef Questular het volgende:
De 24/7 -de overheid is kut- circlejerk moet toch vermoeiend zijn?
Op het OMT hopen hoeven we niet te doen, hopelijk komt er dermate veel politieke druk, ook vanuit de coalitiepartijen in de kamer dat het hoogstens een week duurt voordat de horeca en cultuursector ook open kunnenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zie er ook het nut niet van in. Wat zou volgende week nog drastisch kunnen veranderen waardoor iets wel kan wat vandaag niet kan?
Dat maakt het op een of andere manier best wel geniaal op een morbide manierquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Rutte en/of Hugo hadden de structuur rondom het OMT alleen op de schop moeten nemen.
Maar het is wel makkelijk wijzen naar elkaar.
Kabinet: Wij volgen het OMT.
OMT: Wij zijn niet verantwoordelijk het kabinet moet de keuzes maken.
Niemand: Moeten we het OMT niet eens herzien in zijn huidige vorm.
Ah dan is het meteen trollen als iemand een andere mening heeft. Duidelijkquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Trollend tegengeluid spelen ook.
Die zijn gewoon open.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:57 schreef RamboDirk het volgende:
Is er al iets gelekt met betrekking tot de bibliotheken? gaan die weer open?
@:muskusboktor57
Lekker tegen de draad in gaan om iedereen af te kraken is dat wel ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Ah dan is het meteen trollen als iemand een andere mening heeft. Duidelijk
Dat is het op dit moment niet? Misschien even de laatste pakweg 200 reacties lezen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lekker tegen de draad in gaan om iedereen af te kraken is dat wel ja.
Ipv uit te leggen waarom de overheid niet achterlijk is nu alleen het verwijt dat het een anti overheid circle jerk is?
die prikken helpen niet echt, zou mijn geld terugvragen aan die vaccin boeren!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In veel landen is niet eens 70% gevacineerd met de eerste 2 prikjes. Hier in Zwitserland heeft 69% minstens 1 prik en toch alles open.
Oost-Europa liggen de percentages nog lager.
Nederland zit al op 90% minstens 1 prik, extreem hoog en dan nog een lockdown nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |