Rutte heeft een strategie?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Falen? Hij is gewoon voorzichtig geweest. Beter een weloverwogen strategie dan overhaast te werk gaan.
Waarom zou hij die uitleg gaan geven? Denk je dat iemand die vraag gaat stellen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ben dan wel echt ontzettend benieuwd naar zijn uitleg waarom het in andere landen dan geen probleem is. Eigenlijk kan hij dan geen kant op omdat hij moet toegeven dat de zorg mede door zijn toedoen enorm ruk is momenteel.
Wij volgen het OMT advies, zij zijn de experts, next.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zou hij die uitleg gaan geven? Denk je dat iemand die vraag gaat stellen?
Nee want die achterstand met boosteren ligt aan ons, aan de mensen die niet gaan. Dat komt niet omdat ze hier later zijn begonnen, dat is allaaang ingehaald.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ook dan geef je het eigen falen toe. Prima hoor, zou eerlijk zijn en daarnaast enigszins een verklaring zijn waarom we nu zo overdreven voorzichtig zijn. Maar durf nu al te wedden dat hij een andere bullshit reden gaat verzinnen.
Idd, kritische vragen zijn niet toegestaan.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zou hij die uitleg gaan geven? Denk je dat iemand die vraag gaat stellen?
A) Hoezo vind je het geen onderbouwing? Gommers heeft het over code zwart op TV gehad. Zo maar een bron van mijn kant.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:33 schreef Homey het volgende:
Die artsen weten het beter dan een anonieme poster als jij op Fok Forum. Verder, we kennen in Nederland bijzonder hoge zorgkosten door teveel managementlagen, en andere zaken. Veel meer dan in het buitenland. Weet jij veel.
Idee: probeer zelf meer je posts te onderbouwen. Nu roep je maar wat.
In veel landen is niet eens 70% gevacineerd met de eerste 2 prikjes. Hier in Zwitserland heeft 69% minstens 1 prik en toch alles open.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ook dan geef je het eigen falen toe. Prima hoor, zou eerlijk zijn en daarnaast enigszins een verklaring zijn waarom we nu zo overdreven voorzichtig zijn. Maar durf nu al te wedden dat hij een andere bullshit reden gaat verzinnen.
Ik hoop het, maar denk het niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En Rutte's enige fout volgens hem is dat hij geen mongools spreekt en drm de boodschap niet aan komt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee want die achterstand met boosteren ligt aan ons, aan de mensen die niet gaan. Dat komt niet omdat ze hier later zijn begonnen, dat is allaaang ingehaald.
De beste stuurlui.....quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Waardeloos bestuur. We zitten niet in een zorgcrisis, maar in een bestuurscrisis. Daarom lopen ook andere dossiers spaak. Denk aan energie, woningbouw, asielbeleid, etcetera.
Rutte functioneert voor geen centimeter meer. Hij omringt zich met incompetente ja-knikkers. Ollongren, de Jonge, Jetten, etcetera, zijn bepaald geen heldere lichten. En ja, daar gaat veel bloed uit vloeien.
Hij zal ook wel zeggen, we moeten voorzichtig zijn, dus voortaan altijd als je wakker wordt een medisch mondmasker op!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Idd, kritische vragen zijn niet toegestaan.
Zo'n softe journalist wil er volgende keer wel weer staan dus vraagt zoiets niet.
Ik snap het gezeur ook niet zo. Ik vind dat hij met deze lockdown op basis van de info die hij toen had wat aan de voorzichtige kant is geweest. Maar het is niet dat ik het een domme beslissing vind, ik begrijp het wel. Zelfde geldt voor de versoepelingen vanaf morgen. Iets te voorzichtig, maar begrijpen doe ik het wederom. Hoop wel dat ze echt heel snel bijsturen de komende weken mochten de cijfers toch laag blijven.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Falen? Hij is gewoon voorzichtig geweest. Beter een weloverwogen strategie dan overhaast te werk gaan.
Denk voor de zekerheid ook als je slaapt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:47 schreef popje het volgende:
[..]
Hij zal ook wel zeggen, we moeten voorzichtig zijn, dus voortaan altijd als je wakker wordt een medisch mondmasker op!
Krijgen een functie elders?quote:
Falen inderdaad. Het is volstrekt roekeloos om het bestuur van het land uit handen te geven aan een groepje virologen, omdat hij zich daar makkelijk achter kan verstoppen. Als eindverantwoordelijke niets gedaan om de IC zorg capaciteit op te schalen. Maar wel het hele land op slot, en alle niet kwetsbaren (< 50) ondanks miniem risico laten ophokken. Ik denk het woord falen wel op zijn plaats is.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat wij geregeerd worden door clowns.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In veel landen is niet eens 70% gevacineerd met de eerste 2 prikjes. Hier in Zwitserland heeft 69% minstens 1 prik en toch alles open.
Oost-Europa liggen de percentages nog lager.
Nederland zit al op 90% minstens 1 prik, extreem hoog en dan nog een lockdown nodig hebben.
Heel simpel, Rutte hoeft alleen de "we volgens het OMT" kaart te spelen. Politiek gezien doet hij deze crisis heel slim met OMT als vangnet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ben dan wel echt ontzettend benieuwd naar zijn uitleg waarom het in andere landen dan geen probleem is. Eigenlijk kan hij dan geen kant op omdat hij moet toegeven dat de zorg mede door zijn toedoen enorm ruk is momenteel.
Nou dan zal het wel zijn, de cijfers zijn goed, maar de piek komt nu eind februari! Dus we kunnen maar beter nog even voorzichtig zijn!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik snap het gezeur ook niet zo. Ik vind dat hij met deze lockdown op basis van de info die hij toen had wat aan de voorzichtige kant is geweest. Maar het is niet dat ik het een domme beslissing vind, ik begrijp het wel. Zelfde geldt voor de versoepelingen vanaf morgen. Iets te voorzichtig, maar begrijpen doe ik het wederom. Hoop wel dat ze echt heel snel bijsturen de komende weken mochten de cijfers toch laag blijven.
Wil niet zeggen dat er natuurlijk in die bijna 2 jaar genoeg fout is gegaan en daar mag zeker verder over gesproken worden. Maar in de huidige situatie kan ik er best mee leven.
Ja, meen je dat? Ik begrijp er eigenlijk geen zak van. Vooral de uitblijvende versoepelingen nu niet. Maar komt misschien omdat ik een paar keer in het buitenland ben geweest waar het heel anders gaat. Nu.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik snap het gezeur ook niet zo. Ik vind dat hij met deze lockdown op basis van de info die hij toen had wat aan de voorzichtige kant is geweest. Maar het is niet dat ik het een domme beslissing vind, ik begrijp het wel. Zelfde geldt voor de versoepelingen vanaf morgen. Iets te voorzichtig, maar begrijpen doe ik het wederom. Hoop wel dat ze echt heel snel bijsturen de komende weken mochten de cijfers toch laag blijven.
Wil niet zeggen dat er natuurlijk in die bijna 2 jaar genoeg fout is gegaan en daar mag zeker verder over gesproken worden. Maar in de huidige situatie kan ik er best mee leven.
Nee joh. Ook tijdens het slapen. Je weet nooit!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:47 schreef popje het volgende:
[..]
Hij zal ook wel zeggen, we moeten voorzichtig zijn, dus voortaan altijd als je wakker wordt een medisch mondmasker op!
Nogmaals, het gaat mij om het feit waarom UK, België, Duitsland, Spanje, Portugal en kan ik nog wel even doorgaan minder strenge regels hebben. Daar wil ik een verklaring voor, waarom moeten wij voorzichtiger zijn dan deze landen?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jij hebt ook bloed aan je handen Mary!!!!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Zitten hier niet op het schip, ook al is de haven in zicht.
Welk ander land heeft dit beter gedaan dan. Of is dat alleen het land van Zoost?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Falen inderdaad. Het is volstrekt roekeloos om het bestuur van het land uit handen te geven aan een groepje virologen, omdat hij zich daar makkelijk achter kan verstoppen. Als eindverantwoordelijke niets gedaan om de IC zorg capaciteit op te schalen. Maar wel het hele land op slot, en alle niet kwetsbaren (< 50) ondanks miniem risico laten ophokken. Ik denk het woord falen wel op zijn plaats is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |