Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..
Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Dat heeft dan weer niets te maken met kunstgrepen als sprintraces. Langdurige dominantie van één team is daar de oorzaak van.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.
Eens.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Veilgheid en kosten.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
Goed punt, maar die parc ferme regels hebben ook wel wat herziening nodig wat mij betreft. Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat het nou doet. Behalve misschien monteurs beschermen tegen overwerk?quote:Op zondag 23 januari 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
En gebrek aan inhaalacties.quote:
Ik heb niet de indruk dat de kijkcijfers wezenlijk zijn gestegen sinds de overname door Liberty. Met uitzondering van dit jaar misschien, door het gevecht tussen Hamilton en Verstappen.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
Kosten zal het niet zijn. Auto's kunnen nu ook bijgetankt worden, alleen zit er geen klep in het bodywork.quote:
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zienquote:Op zondag 23 januari 2022 18:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
De huidige (top)teams willen dat niet, anders krijgen ze minder prijzengeld. Ze hebben niet voor niets een anti-dilution fee van $200 miljoen geīntroduceerdquote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zettenquote:Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Maar je krijgt geen files van coureurs die 20 sec wachten voor ze na hun voorganger vertrekken.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Of als de 'unnecessary slowly' minimale tijd berekend wordt over elke minisector, ipv over de tijd tussen SC lijn 1 (pit uit) en lijn 2 (pit in).quote:Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Dat is omdat vrijwel iedereen een tow van een ander wil hebbenquote:Op maandag 24 januari 2022 18:51 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.quote:Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.
Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef Zorro het volgende:
[..]
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Kwantiteit > kwaliteit voor sommigenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |