abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203334030
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:52 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan is het voor alle coureurs buiten de top-3/5 wel echt een extra trainingssessie, die hebben er dan weinig aan..

Maar de opzet van de sprintraces moet wel wat aangepast worden inderdaad omdat het op deze manier (zeker bij de toppers) uitsluit dat er echt veel risico's genomen worden. Het concept op zichzelf vond ik niet verkeerd eigenlijk.
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.

Wat vergezocht misschien, en kuntsgrepen om de top dichterbij te halen werken bijna nooit maar ach :)
pi_203334056
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
pi_203334170
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.
Dat heeft dan weer niets te maken met kunstgrepen als sprintraces. Langdurige dominantie van één team is daar de oorzaak van.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:07:19 #129
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203334748
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Misschien is het dan waard om een trainingssessie te schrappen en die sprintrace te doen. Voor het midden en achterveld is het dan inderdaad niet anders dan een trainingsessie, maar ze kunnen wel dingen proberen die in de race op zondag ook kunnen werken. En als het niet werkt is er niets verloren. De toppers kunnen dat niet doen, die moeten vechten voor elk punt.
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:08:12 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334757
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:54 schreef Starflyer het volgende:
Een sprintrace voegt imho totaal niets toe, behalve dat er op vrijdag meer kijkers zijn omdat dan de kwalificatie is. En dat is waar het allemaal om te doen is: de kijkcijfers.
Eens.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 januari 2022 @ 17:14:18 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_203334852
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.

Veilgheid en kosten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_203335018
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Maar door parc ferme regels valt er weinig te proberen. Zit je er naast, zit je de hele race er naast. Daarom zijn er VTs.
Goed punt, maar die parc ferme regels hebben ook wel wat herziening nodig wat mij betreft. Ik kan eigenlijk niet zo goed bedenken wat het nou doet. Behalve misschien monteurs beschermen tegen overwerk?

Je zou kunnen zeggen dat als je buiten de top 10 valt je de wagen nog aan kunt passen voor de race.
  zondag 23 januari 2022 @ 17:27:25 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335019
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
En gebrek aan inhaalacties.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zondag 23 januari 2022 @ 17:35:07 #134
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203335127
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder kijkcijfers houdt F1 op te bestaan en laten we niet vergeten dat rond de tijd dat Liberty F1 overnam de sport op het randje van een crisis stond qua kijkcijfers en bezoekers aan races.

We kunnen niet net doen alsof het geen zeer relevant aspect is van een kostbare sport als F1.
Ik heb niet de indruk dat de kijkcijfers wezenlijk zijn gestegen sinds de overname door Liberty. Met uitzondering van dit jaar misschien, door het gevecht tussen Hamilton en Verstappen.

De F1 verdwijnt nog steeds meer en meer achter een paywall, waardoor er steeds minder kijkers zijn. Viaplay is daar een mooi voorbeeld van.

Dat de kijkcijfers in 2018 zijn gestegen komt alleen maar doordat de meetmethode door Liberty is aangepast, waardoor er ogenschijnlijk meer kijkers zijn, maar de werkelijke kijkcijfers volgens de oude methode (15 minuten aaneengesloten kijken ipv de 3 minuten die Liberty aanhoudt) gedaald zijn. En 8n de jaren erna ook volgens de nieuwe methode gedaald zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_203335145
Kijkcijfers an sich zijn dan ook helemaal niet belangrijk, al heel lang niet meer. Dat F1 al zo lang achter een paywall zit is daar het bewijs voor. 'Engagement' is het toverwoord, hoeveel mensen daadwerkelijk kijken naar de races is daar een piepklein onderdeel van.
  zondag 23 januari 2022 @ 18:05:22 #136
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_203335516
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
Net efkes anges
pi_203341377
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Veilgheid en kosten.
Kosten zal het niet zijn. Auto's kunnen nu ook bijgetankt worden, alleen zit er geen klep in het bodywork.
Ze zouden gewoon, a la Indycar en NASCAR, een gesloten systeem zonder tankdop kunnen maken, en het systeem puur op zwaartekracht en door de FIA geleverd en gesealed kunnen gebruiken. Dan is veiligheid ook zo opgelost. Dan ook maximaal 6 man per auto werken per pitstop, met optioneel 2 extra voor het vervangen van een vleugel.

Mja, strategie zou een goede drijfveer kunnen zijn. Het is allemaal te geolied in de F1.
pi_203343212
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zelf vond ik de kwalificaties begin/midden jaren 90 mooi.
Vrijdag en zaterdag een kwalificatie.
Als ik het goed herinner telde toen de snelste tijd.
Nadeel was dat als het zaterdags regende er niemand op de baan kwam Al was het toen door meer deelnemers ook leuker om te kijken. 26+ auto's waardoor sommige zich niet kwalificeerde.
Maarja, om zo iets te realiseren moet je een kostenreductie invoeren om weer een kwantitatieve grid te krijgen.
Persoonlijk vind ik 10 teams wat weinig om het echt leuk te vinden.
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
  maandag 24 januari 2022 @ 12:44:22 #139
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203343876
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben ooit ook pre-kwalificaties gehad in de tijd dat we teveel teams hadden, die luxe zullen we niet zo snel meer terug gaan zien :D
De huidige (top)teams willen dat niet, anders krijgen ze minder prijzengeld. Ze hebben niet voor niets een anti-dilution fee van $200 miljoen geīntroduceerd

Ik hoop van ganser harte dat dat uit het Concorde Agreement van 2026 e.v. geschrapt wordt, zodat het makkelijker wordt voor nieuwe teams om in te stappen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 24 januari 2022 @ 12:50:43 #140
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203343953
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:11:53 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344200
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 12:50 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn al die nieuwere tracks nauwelijks geschikt voor meer dan 20 auto's. Als je ziet wat een opstoppingen je nu tijdens Q3 al krijgt
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 24 januari 2022 @ 13:50:16 #142
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_203344618
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 24 januari 2022 @ 13:51:45 #143
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203344632
quote:
3s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:50 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Als de auto's minder last krijgen van verstoorde lucht door grondeffect, zouden tows dan niet juist veel beter gaan werken? Zo ja, dan zal het waarschijnlijk alleen maar belangrijker te worden in Q3 om niet als eerste een rondetijd neer te moeten zetten
Maar je krijgt geen files van coureurs die 20 sec wachten voor ze na hun voorganger vertrekken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203344898
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 13:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat kan verbeteren als de auto's minder last hebben van elkaar.
Of als de 'unnecessary slowly' minimale tijd berekend wordt over elke minisector, ipv over de tijd tussen SC lijn 1 (pit uit) en lijn 2 (pit in).
  maandag 24 januari 2022 @ 18:51:02 #145
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203348842
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 januari 2022 @ 19:15:30 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_203349178
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 18:51 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso heeft dat weinig met nieuwe tracks te maken. Monza is niet nieuw en kent dat probleem ook.
Dat is omdat vrijwel iedereen een tow van een ander wil hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf maandag 24 januari 2022 @ 21:46:24 #147
842 Zorro
Z
pi_203351785
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:21 schreef TagForce het volgende:
Wat is er op tegen om:
- De tanks te verkleinen tot 30 liter, en bijtanken toe te staan.
- 2 compounds te gebruiken. De 2 zachtste die er zijn.
- In plaats van sprintraces, gewoon op selecte banen 2 races in een weekend houden van 305+ km.
- 1 of 2 GPs in een jaar verlengen tot 500km en maximum tijd naar 4 uur.

Op die manier krijg je echt verschillende strategieen.
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203360687
quote:
6s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:46 schreef Zorro het volgende:

[..]
De laatste tankperiode is de saaiste uit de geschiedenis van de F1.
Nooit meer graag.
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 18:33:19 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203361915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Kwantiteit > kwaliteit voor sommigen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 25 januari 2022 @ 19:51:12 #150
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203363551
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat was er saai aan 2006, 2007 of 2008? Ja, minder inhaalacties op papier maar de races waren alsnog vaak spannend en de kampioenschappen gingen tot de laatste race.
Heb liever paar echt goede inhaalacties dan al die neppe DRS zooi waardoor sommige coureurs vergeten wat racen is en meteen beginnen te gillen dat het "dangerous driving" is als iemand wat tegenstand biedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')