[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
Op donderdag 13 januari 2022 19:17 schreef Perrin het volgende: Hopelijk massale burgerlijke ongehoorzaamheid dit weekend tegen de onnodige knellende maatregelen.
Hoop het ook. En dan geen politie inmenging. Laat de den haag bubbel maar barsten.
Op donderdag 13 januari 2022 19:17 schreef Perrin het volgende: Hopelijk massale burgerlijke ongehoorzaamheid dit weekend tegen de onnodige knellende maatregelen.
Hopelijk keihard optreden tegen mensen die de wet overtreden omdat ze de democratie niet respecteren.
Dit weekend wordt wel geinig inderdaad, maar denk dat maandag alles wel weer gehandhaafd gaat worden. Al die extra’s boa’s moeten ook wat te doen hebben.
Die hele willekeur toont alleen maar de totale potsierlijkheid aan.
Maar het is wel de bijl in je rechtsstaat. Immers als je zegt “we handhaven niet”, of je uitlaat zoals Yesilgoz gisteren, dan geef je het signaal af dat je naar wens kan gaan shoppen in wet- en regelgeving. Ik weet niet of je dat uiteindelijk moet willen.
[..] Hopelijk keihard optreden tegen mensen die de wet overtreden omdat ze de democratie niet respecteren.
Zaterdag wilden ze het doen in de vorm van demonstreren, dat zou ik wel ludiek vinden. Vooral omdat het de regering dwingt een standpunt in te nemen. Het belangrijkste punt in dit geval is dat diverse burgemeesters aangegeven hebben niet te zullen handhaven en het zien als demonstreren. Dat lijkt me prima binnen de democratie passen, aangezien het in overleg met het lokale bestuur wordt gedaan.
Op donderdag 13 januari 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende: Bruls zal echt een minister van Justitie wezen die alle horecaondernemers die opengaan met de ME laat bestormen.
Dan halen we denk ik wel het wereldnieuws met spectaculaire beelden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Sowieso, mensen die zich maar blijven verschuilen achter 'Ja maar democratie!!' en 'Wet = wet!!'. Ernstig gevaarlijke gedachtegangen. Kent die blinde gezagstrouwheid eigenlijk grenzen?
[..] Zaterdag wilden ze het doen in de vorm van demonstreren, dat zou ik wel ludiek vinden. Vooral omdat het de regering dwingt een standpunt in te nemen. Het belangrijkste punt in dit geval is dat diverse burgemeesters aangegeven hebben niet te zullen handhaven en het zien als demonstreren. Dat lijkt me prima binnen de democratie passen, aangezien het in overleg met het lokale bestuur wordt gedaan.
Dat is dus niet zo, want die burgemeester is verantwoordelijk voor handhaving en dat laat hij dus na. Het is niet zijn taak om die afweging te maken.
Ik vind zo'n ludiek opening prima voor een uurtje ofzo, maar dat is het dan ook.
Op donderdag 13 januari 2022 19:25 schreef Pistolero het volgende: Sowieso, mensen die zich maar blijven verschuilen achter 'Ja maar democratie!!' en 'Wet = wet!!'. Ernstig gevaarlijke gedachtegangen. Kent die blinde gezagstrouwheid eigenlijk grenzen?
Ja, hier heb ik net al over gehad en toen stopte je ook met reageren toen het te ingewikkeld voor je werd, dus daar begin ik niet meer aan.
[..] Zaterdag wilden ze het doen in de vorm van demonstreren, dat zou ik wel ludiek vinden. Vooral omdat het de regering dwingt een standpunt in te nemen. Het belangrijkste punt in dit geval is dat diverse burgemeesters aangegeven hebben niet te zullen handhaven en het zien als demonstreren. Dat lijkt me prima binnen de democratie passen, aangezien het in overleg met het lokale bestuur wordt gedaan.
Doen ze een dag om die mensen een vorm van protest te gunnen en daarna gaat er gewoon opgetreden worden, kan je nu al uittekenen.
[..] Ja, hier heb ik net al over gehad en toen stopte je ook met reageren toen het te ingewikkeld voor je werd, dus daar begin ik niet meer aan.
Ja, omdat jij niet voor rede vatbaar bent. Je hebt hopelijk wel door dat je een roepende in de woestijn bent hier met je gedachtegangen of niet? Dat bagatelliseren van de lockdown was ook pittig walgelijk.
En ik vind het echt heerlijk dat uitgerekend de persoon met de gebruikersnaam @BehoorlijkKritisch het minst kritisch is en het hardst de overheid en gemaakte beleidskeuzes verdedigt. Dat verzin je toch niet.
Dit wordt nu al een ongekend belachelijk groot succes. In Oude Ijsselstreek, Doetinchem en nog tig plaatsen doet de gemeente niets en Hubert gaat handhaven. Succes he.
[..] Dit wordt nu al een ongekend belachelijk groot succes. In Oude Ijsselstreek, Doetinchem en nog tig plaatsen doet de gemeente niets en Hubert gaat handhaven. Succes he.
Nu heb je al een tik van de molen gehad als je wil ondernemen in Havana aan de Waal, maar hij maakt zich zeker niet geliefder bij de lokale middenstand.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
[..] Die adviseren slechts. Je hebt er weinig van begrepen.
Wat het OMT doet gaat wel een paar stappen verder dan "slechts adviseren", dat is gewoon politiek bedrijven incl. lobbyen via de media. Als mensen politiek willen bedrijven worden ze maar lid van een partij of richten er zelf één op ipv een coup te plegen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
[..] Dat is dus niet zo, want die burgemeester is verantwoordelijk voor handhaving en dat laat hij dus na. Het is niet zijn taak om die afweging te maken.
Ik vind zo'n ludiek opening prima voor een uurtje ofzo, maar dat is het dan ook.
Maar het is toch juist wel zijn taak? Als de burgemeester van mening is dat zijn stad er beter bij gebaat is om het voor de hele dag door te laten gaan is dat zijn keus, net als met andere demonstraties. Als de burgemeester een demonstratie goedkeurt hebben Bruls en Yesilgoz e.d. er volgens mij maar weinig van te vinden, ze gaan er niet over.