Nee hoor, genoeg reacties gehadquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:51 schreef exode het volgende:
Wij hebben 0 PMD zakken, ik gooi het meestal gewoon los in de container.
Balen trouwens SQ van de opvang, die sneeuwde even onder door alle afval zakken.
Niet ZO'N grote, neequote:Op donderdag 13 januari 2022 15:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg reacties gehad![]()
Wij hebben geen PMD container en dat de zakken groter zijn dan mijn prullenbak is niet storend, dat zie je toch niet aan de buitenkant![]()
Ik zou wel een PMD container willen maar gezien we hier al een rest, GFT en papiercontainer hebben staan de meesten daar niet om te springen, niet iedereen heeft natuurlijk een grote tuin
Wij hebben 1 gft container, 1 pmd container en 1 papier container ook wel bekend als de schuur.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg reacties gehad![]()
Wij hebben geen PMD container en dat de zakken groter zijn dan mijn prullenbak is niet storend, dat zie je toch niet aan de buitenkant![]()
Ik zou wel een PMD container willen maar gezien we hier al een rest, GFT en papiercontainer hebben staan de meesten daar niet om te springen, niet iedereen heeft natuurlijk een grote tuin
Joh, die bestaat nog steeds! Ik haal er veel parfumsamples en kattensnoepjes enzo wegquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:48 schreef SQ het volgende:
vroeger, in de begindagen van internet toen je nog de blitz kon maken met HTML skillz, had je Gratiz.nl, een site waar linkjes stonden naar allerhande gratis spullen. Zoals gratis visitekaartjes en gratis proefpakketjes vanTena en gratis macaronimix om uit te proberen. Als echte schrale student keek ik daar elke dag op en bestelde alle gratis dingen die je maar kon bedenken
Ja nee maar de magie is er nu wel af voor mequote:Op donderdag 13 januari 2022 16:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Joh, die bestaat nog steeds! Ik haal er veel parfumsamples en kattensnoepjes enzo weg
Dit inderdaad. Ik doe amper boodschappen bij de supermarkt en ga er niet speciaal met zakken PMD heen fietsen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 15:58 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Niet ZO'N grote, nee![]()
Ik zou willen dat PMD überhaupt opgehaald werd hier... of dat nou in een container is of in zakken maakt me dan weer niet uit. Naar zo'n verzamelcontainer bij een supermarkt brengen is wat mij weerhoudt om te scheiden
Deze heeft mijn zoon. Die zijn zelfs zo cool dat er een app bij zit waar je persoonlijke teksten of plaatjes kunt invoeren die gesynct worden naar je schoen. Hij ging in december o.a. met 'merry x-mas' op zijn schoen naar school.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:00 schreef Phaidra het volgende:
Psst, er bestaan ook lichtjesschoenen met usb-oplaadmogelijkheid.
Zijn die er ook in maat 40? (not asking for a friend)quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Deze heeft mijn zoon. Die zijn zelfs zo cool dat er een app bij zit waar je persoonlijke teksten of plaatjes kunt invoeren die gesynct worden naar je schoen. Hij ging in december o.a. met 'merry x-mas' op zijn schoen naar school.ja ik ben een nerd...
Deze kun je best hebben denk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef exode het volgende:
[..]
Zijn die er ook in maat 40? (not asking for a friend)
AH heeft dat bij ons wel dermate aangepast op onze bestelgeschiedenis dat het vrijwel altijd producten zijn die we gebruiken. En tijdens het bestellen kan ik ze anders uitvinken zodat we het niet krijgen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nee maar de magie is er nu wel af voor me
Nu wil ik juist zo min mogelijk spullen. Die ongevraagde promotietroep bij de boodschappen ook altijd."Haver-kookroom" echt nee, ga weg.
Welke tekst?quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:10 schreef exode het volgende:
[..]
Zijn die er ook in maat 40? (not asking for a friend)
Daar ga ik echt de blits mee maken hier in het dorp, kan niet anders.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Deze kun je best hebben denk.
https://www.amazon.nl/dp/(...)S24EPFBSRZ6TFB?psc=1
Zolang ik niet per zak betaal, gaat er gewoon een halve zak aan de straat op de ophaaldag.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:47 schreef Nizno het volgende:
Met zo'n TT verwachte ik idd in SOP te zitten.
Ik heb hier ongeveer 20 zakken voor de PMD, ze halen hier twee keer per maand op, maar ik heb vaak maar 1 zak per maand en om nu half lege zakken bij de weg te zetten vind ik ook weer een nogo
ik betaal niet per zak maar vind het dan weer verspilling om een halve zak bij de weg te zetten. Doe mn best al in de winkels om zo weinig mogelijk plastic te hebben en dan wel een extra zak er neer zetten omdat het kan? neh.. die extra twee weken staat die zak me niet in de wegquote:Op donderdag 13 januari 2022 16:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zolang ik niet per zak betaal, gaat er gewoon een halve zak aan de straat op de ophaaldag.
jups.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wordt PMD bij jullie gewoon opgehaald? Wij moeten dat toch echt zelf naar een PMD bak brengen.
die zakken leverde ik altijd in bij de Jumbo aangezien die daar 5ct statiegeld op gaven terwijl ik bij de AH maar 1ct betaalde.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Voor de statistieken: wij hebben gemiddeld een stuk of 3-4 plastic zakken vol. Ik gebruik daar de zakken voor die we altijd bij onze AH bestelling krijgen, want we krijgen geen PMD zakken uitgereikt van de gemeente. Het zijn dus geen enorm grote zakken.
We hebben al heel lang een PMD container. Kwam er pas een paar weken geleden achter dat er bij het winkelcentrum een PMD bak staat. Ben er wel blij mee, zou niet weten waar ik het zou moeten opslaan anders.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wordt PMD bij jullie gewoon opgehaald?Wij moeten dat toch echt zelf naar een PMD bak brengen.
Voor de statistieken: wij hebben gemiddeld een stuk of 3-4 plastic zakken vol. Ik gebruik daar de zakken voor die we altijd bij onze AH bestelling krijgen, want we krijgen geen PMD zakken uitgereikt van de gemeente. Het zijn dus geen enorm grote zakken.
Je kunt ze hier ophalen bij het gemeentehuis (andere plaats, 5 min met de auto) of het gemeenschapshuis (waar ik vrijwel nooit kom en wat in de lockdown gesloten is). Ook zo lekker handigquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:46 schreef SQ het volgende:
Hier kun je gratis PMD zakken meepakken in de winkel.
En omdat ze gratis zijn heb ik er dus wel duizend. Voor elk vliegtuig eentje.
De doelstellingen voor glas worden al jaren niet gehaald en daar zijn meerdere rechtszaken om gevoerd, dat zou er wat mee te maken kunnen hebbenquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:21 schreef Nijna het volgende:
En we hebben sinds eind vorig jaar overal in de wijk glasbakken staan. Echt overdreven veel, in mijn optiek. Maar volgens mij willen ze graag dat het afval beter gescheiden wordt.
Die mag je, geanonimiseerd, best delenquote:Op donderdag 13 januari 2022 13:34 schreef SQ het volgende:
heb net een mooie roman geschreven voor de directrice
Bedoel je boterhamzakjes? Want geen idee wat een broodzak is, al helemaal niet een wasbarequote:Op donderdag 13 januari 2022 17:21 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben geen zakken PMD, sinds we een container hebben, zijn hier niet meer van die gratis zakken te krijgen.
Ik stop het steeds in de zakken van het brood (ik heb nog geen wasbare broodzakken) en als die vol is dan gaat het in de container.
En we hebben sinds eind vorig jaar overal in de wijk glasbakken staan. Echt overdreven veel, in mijn optiek. Maar volgens mij willen ze graag dat het afval beter gescheiden wordt.
Ik nam het glas altijd mee als ik boodschappen ging doen, maar nu kan ik binnen een minuut bij de glasbak staan. Alleen hebben ze er volgens mij nog gesloten dingen in zitten, dus je kan er nog geen glas in gooien.
Gewoon de zak waar een brood inzit als je het koopt neem ik aanquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je boterhamzakjes? Want geen idee wat een broodzak is, al helemaal niet een wasbare
Ah zoquote:Op donderdag 13 januari 2022 18:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Gewoon de zak waar een brood inzit als je het koopt neem ik aan?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah zoIk zit veel te moeilijk te denken
Maar hoezo een wasbare, neem je die dan mee naar de bakker
Goed idee met kleine moeite. Die ga ik ook eens kopen!quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]ik heb drie katoenen zakken waar een heel brood in past. Die overhandig ik de bakker zodat er geen plastic zak om hoeft.
Niets mee gedaan, bedoel je denk ik? Er wordt binnenkort overgestapt op nascheiding. Want zelfs de groenste gemeenteraad kan weinig doen aan de logistieke moeilijkheden van afvalscheiding in historische binnensteden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
PMD wordt hier ook nog steeds mee gedaan. Echt, hoe dat kan in een van de groenste gemeentes van Nederland (qua gemeenteraad) snap ik echt niet
Hier in de wijk een hoop van die houten containerbergingen in voortuinen, want 4 containers.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
4 containers klinkt dan weer niet heel aantrekkelijk eerlijkgezegd. Daar zou ik niet eens fatsoenlijk plek voor hebben in mijn achter tuin. Wij hebben er nu twee; grijs en groen. Papier, PMD, glas etc. moeten we dus zelf wegbrengen.
Mijn zoon is gewoon doorgerold vanuit de peuterpuberteit🙄quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:19 schreef Leandra het volgende:
Mijn 11-jarige heeft ineens puistjes, vrijwel instant
Zo even pats boem de puberteit in
Nou ja, pats boem, we hadden al regelmatig van die "doe niet, dat is gênant" momentjes in het openbaar, dus het zat er wel aan te komen
Allerhande kids is op YouTube te vinden. Ik vind niet alle recepten tof, maar er zitten leuke dingen tussen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:06 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor een (YouTube)kookprogramma voor jonge kinderen (6 jaar)? En dan niet met alleen koekjes en zoetigheid, maar gewoon normale niet al te ingewikkelde gerechten? Op tv gaat het vaak teveel over competitie ipv over koken, zoals bij Masterchef junior of cupcake cup.
Wow, nooit eerder van gehoord! Wij vriezen alleen al het brood in, kan je het met deze zak ook invriezen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]ik heb drie katoenen zakken waar een heel brood in past. Die overhandig ik de bakker zodat er geen plastic zak om hoeft.
Raar geformuleerd inderdaad, ik bedoel er wordt niets mee gedaanquote:Op donderdag 13 januari 2022 19:00 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Niets mee gedaan, bedoel je denk ik? Er wordt binnenkort overgestapt op nascheiding. Want zelfs de groenste gemeenteraad kan weinig doen aan de logistieke moeilijkheden van afvalscheiding in historische binnensteden.
Ja, juist, het vries fijner in vind ik, minder vaak van die onverwachte droge plekken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow, nooit eerder van gehoord! Wij vriezen alleen al het brood in, kan je het met deze zak ook invriezen?
[..]
Raar geformuleerd inderdaad, ik bedoel er wordt niets mee gedaan
Heb je 24kitchen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:06 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor een (YouTube)kookprogramma voor jonge kinderen (6 jaar)? En dan niet met alleen koekjes en zoetigheid, maar gewoon normale niet al te ingewikkelde gerechten? Op tv gaat het vaak teveel over competitie ipv over koken, zoals bij Masterchef junior of cupcake cup.
Dan is het zeker het proberen waardquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, juist, het vries fijner in vind ik, minder vaak van die onverwachte droge plekken.
Ja, hebben we, maar staat nooit aan. Hebben ze daar wat leuks?quote:
Kleuter vindt het soms best leuk. Geen competitie, gewoon een keuken en vooral keukenapparaten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 21:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, hebben we, maar staat nooit aan. Hebben ze daar wat leuks?
Allerhande Kids ga ik bekijken! Thanks Tink!
Zo ben ik heel blij met mijn bijenwasdoeken. Scheelt een hoop zakjes en vershoudfoliequote:Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, juist, het vries fijner in vind ik, minder vaak van die onverwachte droge plekken.
Dat ziet er fijn uit, ga ik ook eens halen. Vooral aluminiumfolie vind ik altijd zo zonde.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Zo ben ik heel blij met mijn bijenwasdoeken. Scheelt een hoop zakjes en vershoudfolie
Dit heb ik ook wel een beetje. Zeker als ik op m’n werk zie hoeveel er wordt verbruikt en weggegooid, en alles, ook stapels folders en papier, bloemen/planten en glas, in dezelfde containers. En uiteraard die spullen ook nog in een vuilniszak. 4 van die grote bedrijfscontainers vol per week. En dan zit ik thuis netjes het plastic van de speelgoed verpakking eruit te trekken om het te scheidenquote:Op donderdag 13 januari 2022 23:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben vast een enorme pessimist, maar ik denk dan "wat maken die paar broodzakken nou uit als je ziet wat er allemaal aan afval uit de industrie komt"..
Als iedereen zo denkt veranderd er nooit iets. Ik ben wat dat betreft van het glas is halfvol, als iedereen iets doet maakt dat echt wel (een beetje) verschil. Als we met z’n allen kritischer zijn zal de industrie hopelijk ook volgen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:04 schreef Amsel het volgende:
Ik ben vast een enorme pessimist, maar ik denk dan "wat maken die paar broodzakken nou uit als je ziet wat er allemaal aan afval uit de industrie komt"..
Wow wat ultiem vetquote:Op donderdag 13 januari 2022 23:49 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!!
Kijk nou dan.... het bestaat al, is nog vies duur (en dat is dat niet eens het duurste model), maar dit ga ik gewoon nog meemaken..... niks grote TV meer voor of aan de muur, gewoon een klein kastje dat het allemaal maar op de muur lasert
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, gruwelijk gaaf hè.... en dan te bedenken dat het zomaar zo kan zijn dat we over 20 jaar allemaal zo'n ding hebben, en dat er dan soms op FOK! nog iemand zit te zeiksnorren over mensen met een uitkering die wel een laserbeamer hebbenquote:
Op die bovenste foto krijg ik wel heel erg het gevoel van een groepje mensen dat helaas op de 1e rij van een bioscoop zit en met een pijnlijke nek weer vertrekt na afloop van de film.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:49 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!!
Kijk nou dan.... het bestaat al, is nog vies duur (en dat is dat niet eens het duurste model), maar dit ga ik gewoon nog meemaken..... niks grote TV meer voor of aan de muur, gewoon een klein kastje dat het allemaal maar op de muur lasert
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij neemt @Seven. ook een beamer.quote:Op donderdag 13 januari 2022 23:49 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sjaak gaat al jaren overwegend in joggingbroek naar school. Hij vindt het fijner zitten. Dikke prima, doen we dat toch? Er zijn meer kinderen die dat doen, zag ik.quote:Op donderdag 13 januari 2022 22:09 schreef PKM het volgende:
[..]
Kleuter vindt het soms best leuk. Geen competitie, gewoon een keuken en vooral keukenapparaten.![]()
Mijn kind gaat gewoon in joggingbroek naar school hoor, eerste week groep 1. Hij heeft ook jogging jeans liggen maar die zijn eigenlijk net te wijd wat dan gedoe oplevert.
Gisteren was mijn kleuter nog heel verdrietig met afscheid nemen. Vandaag ging het alweer veel beter.
En zijn gedrag thuis is gemiddeld genomen veel beter te doen, hij loopt niet meer constant de grens op te zoeken.![]()
Nou weg Fokwet!
Precies. Ik heb 1x bij een vriend thuis een filmnacht gehad. Leuk idee, beamer gehuurd enz.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 07:11 schreef lunapuella het volgende:
Leuk zo'n laserkastje, maar dan moet je dus wel altijd een lege witte muur hebben
Mijn zoon heeft dat tot de middelbare school gedaan. En trekt nu als hij niet naar school hoeft nog steeds een joggingbroek aan. Daar heeft echt niemand ooit iets over gezegd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 07:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak gaat al jaren overwegend in joggingbroek naar school. Hij vindt het fijner zitten. Dikke prima, doen we dat toch? Er zijn meer kinderen die dat doen, zag ik.
Ja precies. Het lijkt me wel lekker dat het wordt opgehaald, maar 4 bakken nemen echt veel ruimte in.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
4 containers klinkt dan weer niet heel aantrekkelijk eerlijkgezegd. Daar zou ik niet eens fatsoenlijk plek voor hebben in mijn achter tuin. Wij hebben er nu twee; grijs en groen. Papier, PMD, glas etc. moeten we dus zelf wegbrengen.
Tuinbroekjesquote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:27 schreef Phaidra het volgende:
Ik had een superschattig oshkosh tuinbroekje in maatje 12-18 maanden geloof ik. Het stond zo leuk. Maar beide kinderen waren geen fan helaas.
Net als jumpsuits. Het moet echt precies passen om mooi te zijn. En met mijn 1m54 is dat nogal een uitdagingquote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:28 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Tuinbroekjesdie vind ik altijd zo cute bij kindjes. Ook bij mezelf trouwens maar ze passen nooit mooi
Maat 164 zou toch moeten lukkenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Net als jumpsuits. Het moet echt precies passen om mooi te zijn. En met mijn 1m54 is dat nogal een uitdaging.
Soms lukt dat wel ja. Maar alleen als er ruimte is voor moederheupen en in ieder geval een beetje borsten. Ik heb geen cup F ofzo, maar helemaal plat is het toch ook echt nietquote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Maat 164 zou toch moeten lukken
Ik had ook een supertoffe baggy tuinbroek nog van @:Shandaly overgenomen destijds, maar helaas zaten na het vierde kind de gaten echt overal dus die is weg.
Oh ja, dat maakt het niet makkelijker idd. Ik ben lang maar mijn bovenlijf in verhouding ook. Niet zo fijn om de hele dag een cameltoe te hebben.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Net als jumpsuits. Het moet echt precies passen om mooi te zijn. En met mijn 1m54 is dat nogal een uitdaging.
Voor B gingen we vrij snel over op jogging jeans, die vindt ie heerlijk zitten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 09:22 schreef SQ het volgende:
Ik heb altijd een beetje medelijden met dreumesen en peuters die in jeans moeten van hun ouders
En ik vind het ook eigenlijk wel een beetje raar als mensen zo sterk inspraak willen houden op de kleding die hun kinderen dragen![]()
Kijk, dat het bij het seizoen moet passen snap ik. En dat je niet wil dat je elfjarige dochter in minirok en croptop over het schoolplein flaneert, oke. Dat het schoon moet zijn ook. Maar ik hoef het toch niet mooi te vinden?
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon te veel kinderen. Er is altijd wel ergens gezeik mee
Geef dikke baby maar aan mij danquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:28 schreef SQ het volgende:
Ik heb gewoon te veel kinderen. Er is altijd wel ergens gezeik mee
Je mag er best ff tien dagen mee in Q? Kan ik gewoon werkenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:31 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geef dikke baby maar aan mij dan.
Bluhquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:22 schreef SQ het volgende:
eennnnn de baby mag in Q. Hebben de eerste week na de vakantie net niet volgemaakt![]()
Wanneer gaan we hier nou toch mee stoppen. Dit is toch niet houdbaar
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Je mag er best ff tien dagen mee in Q? Kan ik gewoon werken
Jup, eerst was het 1 juf en hoefde niemand iets te doen maar ineens hebben ze het over een uitbraak. Dus ik ben benieuwd! Misschien gaan we het dan eindelijk krijgen!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:05 schreef exode het volgende:
Nee, wat ontzettend balen SQ! Besmettingen bij de opvang?
Als jij het krijgt zijn we echt doomed he, dan krijgen we het allemaal.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, eerst was het 1 juf en hoefde niemand iets te doen maar ineens hebben ze het over een uitbraak. Dus ik ben benieuwd! Misschien gaan we het dan eindelijk krijgen!
jij hebt het allang gehad, jij mag sowieso niet zeuren.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:08 schreef exode het volgende:
[..]
Als jij het krijgt zijn we echt doomed he, dan krijgen we het allemaal.
Ik was gewoon de hele aanleiding. Patient 0 eat your heart out.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:10 schreef SQ het volgende:
[..]
jij hebt het allang gehad, jij mag sowieso niet zeuren.
Nou ja dat laatste dus. Voor 99% van de mensen verloopt Covid momenteel als een verkoudheid.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben zelf tot ergens in groep 7 veel in joggingsbroek naar school gegaan, meestal zelfs een heel pak in lelijke felle kleuren, merkloos. Comfort >> uiterlijk bij kinderkleding en mijn ouders konden zich er niet druk om maken. Ik stuur mijn kinderen richting normale kleding op schooldagen, maar ze zijn ook regelmatig met joggingsbroeken naar school geweest en uiteindelijk hebben zij zelf de laatste stem. En de noodkleding is sowieso joggingstof.
En mijn moeder heeft sinds mijn 10e ofzo roze/paars haar en ik heb jaren in haar auto gereden met zebra strepen er op en roze gordijntjes er in. Nastaren doet me dus niet zoveel
Wat een gedoe weer SQ. Hier ook een juf met corona nu. Woensdag viel al uit (vanwege quarantaine), en waarschijnlijk volgende week dinsdag en woensdag ook. Ik merk dat ik nu ook begin te neigen naar ‘laat ons allemaal nu maar even ziek worden, dan zijn we voorlopig van dat gedoe af’. Vooral omdat vrijwel iedereen een dag een beetje ziek was in mijn omgeving.
Denk dat dat kamp stiekem nog het grootst isquote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:57 schreef exode het volgende:
Ik zit in het kamp:
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Je weet dat je bij het coronavaccin geen virus ingespoten krijgt toch? En dat dit dus geen correlatie heeft?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik was van de 2e prik én de booster behoorlijk ziek.. dus ik vrees toch wel een beetje voor als ik het echt krijg..
en verder kamp: ik-ben-blij-dat-ik-de-beslissingen-niet-hoef-te-nemen..
ik weet dat het inderdaad geen virus is ja, maar toch durf ik niet heel stellig te beweren dat er geen correlatie zal zijn eigenlijk..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Je weet dat je bij het coronavaccin geen virus ingespoten krijgt toch? En dat dit dus geen correlatie heeft?
Balen!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vrouw en kind moeten in quarantaine, die zijn gister bij een klasgenootje geweest wat vanmorgen positief testte. Ik mag de buitenwereld nog in. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.
OMGWTFBBQ! Dit gebeurde gewoon echt. Over ongeveer zes weken hebben beide kindjes buisjes. Ik ben zo ongelooflijk opgelucht.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Allerhande kids is op YouTube te vinden. Ik vind niet alle recepten tof, maar er zitten leuke dingen tussen.
En ik doe niet mee aan de afvalopsom, maar wel hebben nog wel even een 'well played' voor Mars
Wij hebben morgen kno met twee kindjes. Duimen jullie even mee dat die zoiets zegt 'natuurlijk hebben we in een pandemie tijd op de OK voor buisjes, kom maar meteen door, zo gepiept'?
Lijkt me ook niet nee. Als het zo erg blijft misschien toch eens aan de bel trekken. Voor nu maar even Oatly op brood gedaan in plaats van hagelslagquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:47 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Klinkt niet goed Majo. Al is 10x de trap op en neer niet niks.. Maar zou verwachten dat je direct erna wel moe bent, maar na lopen naar de bakker en naar huis wel weer bijgekomen.
Succes met wandelen, hopelijk wordt de conditie snel beter..
Wat fijn zeg! En nu hopen dat het niet wordt uitgesteldquote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
OMGWTFBBQ! Dit gebeurde gewoon echt. Over ongeveer zes weken hebben beide kindjes buisjes. Ik ben zo ongelooflijk opgelucht.
Wij hadden de mazzel dat quaraintaine, schoolsluiting en zf corona ongeveer tegelijk liepenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:12 schreef exode het volgende:
Wij hebben nog nooit in Q gezeten.....knap met 1 kind op school, 1 op KDV en 1 lerares.
Dus de Fok wet will hit me hard nu.
Ik was van Janssen véél beroerder dan van covid. Volgens mij zegt t precies niets.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik was van de 2e prik én de booster behoorlijk ziek.. dus ik vrees toch wel een beetje voor als ik het echt krijg..
Mijn dochter heeft net voor de 3e keer covid gehad. Ze is sinds woensdag weer uit quarantaine. Ze heeft inmiddels alle varianten gehad. In juni 2020 de alfavariant, in juli 2021 delta en vorige week dus omikron.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 11:15 schreef lily het volgende:
Wij hebben met ons vijven ook nog geen Covid gehad. Tenminste, niet dat we weten.
Dit is een short throw beamerquote:Op donderdag 13 januari 2022 23:49 schreef Leandra het volgende:
OMGWTFBBQ?!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op een witte muur krijg je bij hele zonnige scenes echt oranje koppen. Alternatieven zijn projectieverf (lichtgrijs) of een scherm in een cassette. Die kun je met een zogenoemde trigger automatisch omlaag en omhoog laten gaan als je de beamer aan en uitzet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 07:11 schreef lunapuella het volgende:
Leuk zo'n laserkastje, maar dan moet je dus wel altijd een lege witte muur hebben
Maf zeg. Wij lijken wel imuun ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft net voor de 3e keer covid gehad. Ze is sinds woensdag weer uit quarantaine. Ze heeft inmiddels alle varianten gehad. In juni 2020 de alfavariant, in juli 2021 delta en vorige week dus omikron.
Ze gaat gewoon voor elke variant, lijkt het.
o kijk, dat klinkt bemoedigend. Ik heb alleen mensen in de omgeving die zieker waren van covid dan van de inenting of mensen die van beide geen last hadden. Ook een vriendin met long covid, maar die had al covid ruim voor de inentingen er waren..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was van Janssen véél beroerder dan van covid. Volgens mij zegt t precies niets.
Die mexicaanse griep was ook naar, mijn man is er ook heel ziek van geweest..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:02 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn tot nu toe ook de dans ontsprongen, terwijl mijn man meestal alle virussen wel oppakt. Hij was doodziek van de Mexicaanse griep.
*klopt heeeeel hard af*
T d'r GS docent was maandag nog op school, ze heeft ook les gehad van hem. Hij liep blijkbaar al te hoesten en vanmorgen kreeg ze mail dat ie positief was. Ze is wel gewoon naar school gegaan.
Morgen toch maar even testen.
Ik ook. Heb al 3x nauw contact gehad met iemand die besmet bleek waarvan ik met mijn vriend gewoon samengeleefd heb. Zo vreemd.quote:
Wees blij. Dit keer was ze nauwelijks ziek, slechts een beetje verkouden en wat hoofdpijn/spierpijn. Maar zeker van de Delta-variant is ze echt goed ziek geweest en van de alfavariant vooral lang ziek.quote:
Het zou dan niet gratis zijn, maar voor de prijs van het figuurzaaghout. Maar dat was goedkoperquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:41 schreef amaranta het volgende:
Het is geen hele lelijke tas … voor gratis…
Tenzij je geboosterd bent, kun jij mooi naar buitenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:06 schreef lunapuella het volgende:
Besmetting nr 3 in de klas is ook binnen, dus we mogen in quarantaine
Mitsquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Tenzij je geboosterd bent, kun jij mooi naar buiten
''We mogen in quarantaine'' neeee, tenzij je geboosterd bentquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Mits
Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik ook 99% in quarantaine ga want je kunt zo'n zesjarige moeilijk alleen thuis laten he. En mijn man is leerkracht dus zijn beroep 'gaat voor' (en mijn werk kan goed vanuit huis).
Zelftest van de zesjarige was net nog negatief trouwens, maar woensdag moet de PCR echt uitsluitsel gaan geven.
Nee, alleen bij klachten of als ik weet dat iemand anders in aanraking is geweest met een besmet persoon.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Doen jullie eigenlijk preventief testen 2x per week? Dus zonder klachten te hebben.
Gewoon benieuwd.
Dat is echt heel braaf van je.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:39 schreef livelink het volgende:
Ik had wat hout besteld bij bol, maar in plaats van hout ontving ik deze rugtas vandaag
[ afbeelding ]
Ik heb het maar braaf doorgegeven en als retour aangemeld, maar heel even schoot het toch door mijn hoofd dat ik die tas wel kon houden en het hout gewoon opnieuw bestellen
Erg trendy van haar.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft net voor de 3e keer covid gehad. Ze is sinds woensdag weer uit quarantaine. Ze heeft inmiddels alle varianten gehad. In juni 2020 de alfavariant, in juli 2021 delta en vorige week dus omikron.
Wij ook niet. Ik 1x vanwege klachten. En Kim een paar keer omdat er een paar leerlingen positief getest waren. Ze was er niet mee in aanraking geweest, had ook geen klachten. Maar ze vond het zelf wel prettig.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:05 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nee, alleen bij klachten of als ik weet dat iemand anders in aanraking is geweest met een besmet persoon.
Dinsdag knallende hoofdpijn en erg moe (blijkbaar Omicron klachten?) dus toen even een stok door m'n neus en keel gehaald
Ja dan zijn het legitieme redenen vind ikquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Wij ook niet. Ik 1x vanwege klachten. En Kim een paar keer omdat er een paar leerlingen positief getest waren. Ze was er niet mee in aanraking geweest, had ook geen klachten. Maar ze vond het zelf wel prettig.
Vind ik ook en ik vind het ook niet nodig als er totaal geen klachten zijn en niet in aanraking met iemand met klachten of met corona. Overal houden we afstand en mondkapje op. En we komen al bijna nergens.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Iedereen moet het zelf weten, maar die tests zijn mij te prijzig om 2x weeks voor ons beiden te gebruiken
Ik las het "tenzij" als slaande op "mag jij lekker naar buiten". Dus "Tenzij je geboosterd bent, kun je naar buiten".quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
''We mogen in quarantaine'' neeee, tenzij je geboosterd bentJe mag UIT Q mits je geboosterd bent.
Wij met 6 en het tikt aan hoor die tests. Mijn oudste neemt er twee per week mee van school en de groep 8-er krijgt er ook nu twee pw mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Iedereen moet het zelf weten, maar die tests zijn mij te prijzig om 2x weeks voor ons beiden te gebruiken
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:13 schreef Declan-Harp het volgende:
Ja. 1x per week ivm werk.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Doen jullie eigenlijk preventief testen 2x per week? Dus zonder klachten te hebben.
Gewoon benieuwd.
Hoef jij niet in Q?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:26 schreef Malteser het volgende:
Ik test wel twee keer per week. Sowieso voor iedere werkdag, maar ik werk in de kinderopvang. (die van de baby van SQ)
En ik test ook als ik op visite ga. Maar ik ben een beetje een bange poeperd.
Ik snap hem!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik las het "tenzij" als slaande op "mag jij lekker naar buiten". Dus "Tenzij je geboosterd bent, kun je naar buiten".
Pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:34 schreef SQ het volgende:
omdat ik om 7 uur vanmorgen ben gaan "hard"lopen
‘Hard’lopen is beter dan niet hardlopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:34 schreef SQ het volgende:
Ik test af en toe als ik reden zie. Zoals nadat ik vanmiddag last had van pijnlijke longen. Maar in hindsight komt dat omdat ik om 7 uur vanmorgen ben gaan "hard"lopen
Ik noemde laatst al de schoenmaker die ze met winst verkocht (5 euro voor een FlowFlex), maar ik zag dat onze apotheek ze aanbied voor 4,50..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij met 6 en het tikt aan hoor die tests. Mijn oudste neemt er twee per week mee van school en de groep 8-er krijgt er ook nu twee pw mee.
Waarom regelen ze niet dat die tests goedkoper worden?? Vind ik stom.
Wij kregen beiden na onze 2e vax corona. Ik was van de vax behoorlijk ziek, mijn man had alleen last van een pijnlijke arm, dus vreesde hem ook lichtelijk maar het viel ons ontzettend mee.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:34 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik heb een groep 5-er, dus wij helaas niet..quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
Wij krijgen die testen van school elke weekHebben nu een shitload liggen want we zitten nog in de 8 weken na besmetting waarin de kans op vals-positief aanwezig is en ik heb geen in twijfels en gedoe
Over twee weken gaan we het wel weer gewoon doen.
Alleen degene uit die klas hoeft in quarantaine toch? Niet het hele gezin?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:06 schreef lunapuella het volgende:
Besmetting nr 3 in de klas is ook binnen, dus we mogen in quarantaine
Popcorn erbij ook iddquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:06 schreef amaranta het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit wel grappig eigenlijk. Met die popcorn.
Yeah babyquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben je nou tussen 20 minuten geleden en nu alweer van username gewisseld?
Je kunt die kinderen alleen zo moeilijk alleen thuis laten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:09 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Alleen degene uit die klas hoeft in quarantaine toch? Niet het hele gezin?
Ben jij poep op stokje?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Yeah baby![]()
Al lag Poesopstokje in de prullenbak, die heb ik op #ANONIEM laten zetten.
The one and onlyquote:
Houd je wel schone handenquote:
Ik ben de dans ontsprongen. Maar heb dit weekend wel alles afgezegd wat ik gepland had want zo in het hol van de leeuw voelt het niet zo lekker om het weekend mensen te bezoeken enz.quote:
Waarom geen sokken en een pyjamabroek.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:06 schreef amaranta het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit wel grappig eigenlijk. Met die popcorn.
Deze kan ik wel normaal lezen trouwens, bij stokje las ik altijd poep ipv poesquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Yeah baby![]()
Al lag Poesopstokje in de prullenbak, die heb ik op #ANONIEM laten zetten.
Omdat die idiote schoenen zijn handelsmerk zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom geen sokken en een pyjamabroek.
I know en dus vind ik het stom. Wie draagt er nou schoenen in huis terwijl je popcorn eet.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat die idiote schoenen zijn handelsmerk zijn
Hoe weet je dat ze die varianten heeft gehad?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Precies dat, @tombolafanquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Je kunt die kinderen alleen zo moeilijk alleen thuis laten.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.quote:
Als ik nu kinderloos zou zijn, zou ik er tijdens deze hele pandemie niet eens aan begonnen zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb automatisch een voucher gekregen van Bosrijk toen de Efteling dichtbleef.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:29 schreef SQ het volgende:
Weet iemand dit trouwens?
Ik heb voor eind februari een lang weekend bosrijk geboekt. Vandaag moest ik betalen maar heb gewacht ivm persconferentie en nu weet ik eigenlijk nog steeds niks.
Maar ik heb weinig zin om 1100 euro te betalen voor een miniscuul huisje als we niet naar de efteling kunnen![]()
Hoe zijn de regelingen? En kan ik met gerust hart betalen en hopen dat het goed komt?
Ik kan het op de site nergens echt terugvinden, dus ik zal moeten bellen, maar dat zal wel 2 uur in de wacht opleveren, want ik ben vast niet de enige
FTFYquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
I know en dus vind ik het stom. Wie draagt er nou schoenen in huis terwijl je popcorn eet.
Waanzin. Bah
True maar allemaal in quarantaine betekent dat jij ook thuis moet blijven, in deze situatie mag je zelf wel van alles (boodschappen doen bijvoorbeeld) dus dat vind ik wel ff wat andersquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij boodschappen doet maar ik ga daar toch het huis voor uit, dus dan blijft de keuze kind meenemen (mag niet want quarantaine) of alleen thuislaten.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
True maar allemaal in quarantaine betekent dat jij ook thuis moet blijven, in deze situatie mag je zelf wel van alles (boodschappen doen bijvoorbeeld) dus dat vind ik wel ff wat anders
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik ook 99% in quarantaine ga want je kunt zo'n zesjarige moeilijk alleen thuis laten he. En mijn man is leerkracht dus zijn beroep 'gaat voor' (en mijn werk kan goed vanuit huis).
Eh ja dus je man kan boodschappen doen en als hij thuis is en niet werkt kan jij de deur uit.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij boodschappen doet maar ik ga daar toch het huis voor uit, dus dan blijft de keuze kind meenemen (mag niet want quarantaine) of alleen thuislaten.
Zoals ik al zei:
[..]
De Efteling is over het algemeen erg klantvriendelijk, maar nu minder goed bereikbaar. Dus het komt sowieso goed, maar niet nu. Vooral niet omdat half Nederland nu belt over gemaakte reserveringen enzo, maar die snapte je al. Ik zou betalen en ze vertrouwen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:29 schreef SQ het volgende:
Weet iemand dit trouwens?
Ik heb voor eind februari een lang weekend bosrijk geboekt. Vandaag moest ik betalen maar heb gewacht ivm persconferentie en nu weet ik eigenlijk nog steeds niks.
Maar ik heb weinig zin om 1100 euro te betalen voor een miniscuul huisje als we niet naar de efteling kunnen![]()
Hoe zijn de regelingen? En kan ik met gerust hart betalen en hopen dat het goed komt?
Ik kan het op de site nergens echt terugvinden, dus ik zal moeten bellen, maar dat zal wel 2 uur in de wacht opleveren, want ik ben vast niet de enige
Goede vraag. Ik heb ze niet in huis iig. Ze zijn bovendien niet te recyclen en zorgen dus voor veel restafval... Aan de andere kant: als ze echt veiliger zijn, kan het wel helpen tegen die hele pandemie natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:05 schreef Hupje het volgende:
Gaan jullie medische mondkapjes dragen nu dat wordt aangeraden?
Nope, ik hou het gewoon bij mijn wasbare. En indien ik het belangrijk acht, heb ik nog ffp2 achter de hand.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:05 schreef Hupje het volgende:
Tjonge, al 3x covid... dan zou je toch ook een keer verwachten dat je het nu wel gehad hebt en heel veel immuniteit hebt opgebouwd ofzo. Maar blijkbaar werkt dat dus misschien niet helemaal zo.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, 1x per week. De kinderen kunnen testen halen op school, alleen de oudste vind vragen om iets, heel moeilijk en die neemt ze alleen mee als ze uitgedeeld worden in de klas ofzo.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gewoon benieuwd.
Ik had ze al wel besteld, komen deze week binnen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:05 schreef Hupje het volgende:
Een stil protest, dacht ik weleens.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:36 schreef amaranta het volgende:
Nu ik een hond heb zie ik wel hoeveel troep er op straat ligt. Mondkapjes vooral. Ik woon naast een bushalte, en hoewel er een prullenbak bak staat. Voelen mensen de behoefte ze op de stoep te gooien.
Maar echt veel!
Eens. Dat viel mij op in de tijd dat ik een dreumes had die alles op wilde rapen wat er lag.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:36 schreef amaranta het volgende:
Nu ik een hond heb zie ik wel hoeveel troep er op straat ligt. Mondkapjes vooral. Ik woon naast een bushalte, en hoewel er een prullenbak bak staat. Voelen mensen de behoefte ze op de stoep te gooien.
Maar echt veel!
Dan moet je partner wel op tijd thuis zijn want er gelden eindtijden voor winkels. Voor sporten was mij gisteren niet helemaal duidelijk, is die eindtijd nu van tafel?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:30 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het ook een wezenlijk verschil hoor. Je mag op de momenten dat je man thuis is, gewoon weg. Gaan sporten of naar de winkel. En dat is misschien niet ideaal, maar wel echt minder kut dan de buurvrouw bellen om een pak melk als je er na het diner achter komt dat die op is ofzo.
Omdat de meeste mensen op dit tijdstip nog geen pyjama aanhebbenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom geen sokken en een pyjamabroek.
Niet?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:23 schreef fleuril het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen op dit tijdstip nog geen pyjama aanhebben
Nou he, onze hond stofzuigert alles. Dus ben de hele tijd dingen uit z’n bek aan het halen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:06 schreef Malteser het volgende:
[..]
Eens. Dat viel mij op in de tijd dat ik een dreumes had die alles op wilde rapen wat er lag.
Hoewel ik ook kan vallen over de hoeveelheid hondenpoep. Hoe vaak ik de banden van de kinderwagen toch schoon heb staan peuteren. Gelukkig zie ik steeds vaker mensen die het wel oprapen met zo’n hondenpoepzakje.
Maar wij hebben een beukenheg aan de voorkant van ons huis en daar vindt men het niet nodig om het op te ruimen lijkt wel.
Ik heb vorig jaar een Berberishaagje geplant op de rand van de voortuin. Ik was het beu om steeds de drollen uit mijn tuin te mogen scheppen…quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:06 schreef Malteser het volgende:
[..]
Eens. Dat viel mij op in de tijd dat ik een dreumes had die alles op wilde rapen wat er lag.
Hoewel ik ook kan vallen over de hoeveelheid hondenpoep. Hoe vaak ik de banden van de kinderwagen toch schoon heb staan peuteren. Gelukkig zie ik steeds vaker mensen die het wel oprapen met zo’n hondenpoepzakje.
Maar wij hebben een beukenheg aan de voorkant van ons huis en daar vindt men het niet nodig om het op te ruimen lijkt wel.
Dit wel ja. Quarantaine is altijd stom. Of je nou naar buiten mag/kan of niet. Je moet van alles regelen, waar mensen niet altijd de energie voor hebben. Dus wellicht is een “goh, wat naar voor je dat je kind in quarantaine moet” meer op zijn plaats dan een “niet zo zeuren, je mag tenminste naar buiten.”quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:02 schreef Malteser het volgende:
@:lunapuella, wat rot dat zoon in quarantaine moet. En ook al mogen jullie wel het huis uit, het zorgt altijd voor gedoe. Afspraken die niet door kunnen gaan, kind wat niet naar school mag. Je moet het maar weer regelen met je werkgever. Hopelijk blijft hij negatief!
@:tombolafan en @:Tink89, ik snap ook dat “we moeten weer in quarantaine” wat overdreven aanvoelt maar het is gewoon super rot om weer in quarantaine te moeten na bijna 2 jaar deze toestanden. Of ja, de zoon van 6 die niet alleen kan blijven. Het zou voor jullie ook vervelend zijn als er een kind in quarantaine moet.
Sorry, ik viel een beetje over de sneer die luna kreeg. En ja, het is een openbaar forum en zo. Maar laten we een beetje lief zijn in tijden van pandemie en quarantaine en mondkapjes en boosters en zulks.
Nou, ik wel. Geen pyjama want die draag ik niet, maar wel trek ik zodra ik thuiskom die knellende kutkleding uit en doe wat makkelijks aan. Ga toch echt niet pontificaal aangekleed in huis zitten😁quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:23 schreef fleuril het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen op dit tijdstip nog geen pyjama aanhebben
Ze vallen ook gewoon vaak uit je zak als je je telefoon paktquote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:36 schreef amaranta het volgende:
Maar echt veel!
Ons dorp is ook wel echt een extreem kakdorp in dat opzicht. Was een van de eerste dingen die me hier opvielen na de verhuizing. Echt, smerig hondenvolkquote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:06 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik snap dat het verwarrend is maar het is belangrijk dat een FFP2 masker en een medisch mondmasker type 2 NIET hetzelfde zijn. Dit zijn de maskers waar het nu om gaat:quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb wel een verpakking ffp2 maskers in huis. En draag er de laatste dagen op het werk een aangezien ik in contact geweest was met collega die besmet bleek (wel op afstand en met mondkapje maar wel een tijdje in een niet te ventileren ruimte). Aangezien ik ze had liggen voelde het voor mij beter om ze te dragen in de buurt van collega’s.
Maar man man man, wat zijn die dingen benauwend. Veel erger dan de gewone ‘blauwe wegwerp’ of de neopreen die ik heb.
Dat ga ik niet een hele werkdag kunnen ophouden dag in dag uit hoor. Krijg er ook een hele droge keel van.
Dus ik zal waarschijnlijk afwisselen wanneer ik wat draag.
Advies, dat ik dus naast me neerleg.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:40 schreef BE het volgende:
En dan voor dit blondje, is dit verplicht? Of sterk aangeraden?
En hoe je nou weten of je de juiste hebt?
Ik zocht naar zwarte type 2 en kom een doos tegen van 50 voor 7,99... dat lijkt dan wat vreemd tov de prijs die jij noemt @:MaJo?
https://www.drogist.nl/dn(...)7tY02jhoCTnQQAvD_BwE
Een dringend advies.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:40 schreef BE het volgende:
En dan voor dit blondje, is dit verplicht? Of sterk aangeraden?
En hoe je nou weten of je de juiste hebt?
Ik zocht naar zwarte type 2 en kom een doos tegen van 50 voor 7,99... dat lijkt dan wat vreemd tov de prijs die jij noemt @:MaJo?
https://www.drogist.nl/dn(...)7tY02jhoCTnQQAvD_BwE
Jij kunt voor een ander bepalen wat betaalbaar is?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap dat het verwarrend is maar het is belangrijk dat een FFP2 masker en een medisch mondmasker type 2 NIET hetzelfde zijn. Dit zijn de maskers waar het nu om gaat:
[ afbeelding ]
Extra verwarrend omdat ze nauwelijks (lees: niet) op het oog te onderscheiden zijn van die andere mondkapjes.
Ik vraag me zelfs af hoeveel mensen weten dat het om deze mondkapjes gaat, ik denk dat veel mensen geen idee hebben. Ook als ik de reacties hierboven lees dat mensen dit niet aan willen schaffen. Doosje van 50 mondkapjes kost 50 euro, dat is voor vrijwel iedereen toch wel betaalbaar
Moeten we nou echt elk topic gaan uitleggen dat er mensen met een kleine beurs zijn voor wie dat niet betaalbaar is?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Doosje van 50 mondkapjes kost 50 euro, dat is voor vrijwel iedereen toch wel betaalbaar
Ik wist dat deze reactie ging komen en had daarom ook gezegd "voor vrijwel iedereen". Maar je kunt het blijkbaar wel betalen dus ik snap niet waarom je aanslaat op die opmerking. Je wilt het niet betalen, ook prima maar dat is dan een andere discussie.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij kunt voor een ander bepalen wat betaalbaar is?
Bij juist gebruik zou mijn dochter er alleen al vier per dag doorheen jagen op een normale schooldag, die investering ga ik in elk geval niet doen ook al kan ik het betalen.
Nogmaals: vrijwel iedereen. Mensen met een kleine beurs dus uitgezonderd.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Moeten we nou echt elk topic gaan uitleggen dat er mensen met een kleine beurs zijn voor wie dat niet betaalbaar is?
Omdat ik dagelijks te maken heb met gezinnen die het dus echt niet kunnen betalen. Ik vind het nogal gemakkelijk om voor iemand anders te bepalen wat wel of niet kan.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik wist dat deze reactie ging komen en had daarom ook gezegd "voor vrijwel iedereen". Maar je kunt het blijkbaar wel betalen dus ik snap niet waarom je aanslaat op die opmerking. Je wilt het niet betalen, ook prima maar dat is dan een andere discussie.
Nou sorry, mijn eerste bericht was gewoon een vraag he, geen sneer. Als ik naar m'n hoofd krijg 'ik weet niet hoe jij boodschappen doet maar een kind van 6 laat je niet alleen thuis' dan reageer ik iets feller. Dat zie ik met als sneer dan mijn eerste vraag.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:02 schreef Malteser het volgende:
@:lunapuella, wat rot dat zoon in quarantaine moet. En ook al mogen jullie wel het huis uit, het zorgt altijd voor gedoe. Afspraken die niet door kunnen gaan, kind wat niet naar school mag. Je moet het maar weer regelen met je werkgever. Hopelijk blijft hij negatief!
@:tombolafan en @:Tink89, ik snap ook dat “we moeten weer in quarantaine” wat overdreven aanvoelt maar het is gewoon super rot om weer in quarantaine te moeten na bijna 2 jaar deze toestanden. Of ja, de zoon van 6 die niet alleen kan blijven. Het zou voor jullie ook vervelend zijn als er een kind in quarantaine moet.
Sorry, ik viel een beetje over de sneer die luna kreeg. En ja, het is een openbaar forum en zo. Maar laten we een beetje lief zijn in tijden van pandemie en quarantaine en mondkapjes en boosters en zulks.
Dat snap ik en daarom ook mijn disclaimerquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat ik dagelijks te maken heb met gezinnen die het dus echt niet kunnen betalen. Ik vind het nogal gemakkelijk om voor iemand anders te bepalen wat wel of niet kan.
Overigens wil ik het zelf inderdaad niet betalen, dat heeft weinig met de kosten te maken en heel veel met de nutteloze verspilling die ik er in zie.
Maar hee, we hoeven het niet eens te worden hoor
Je zit er een nulletje naastquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:00 schreef vencodark het volgende:
¤50 voor 50 kapjes vind ik hartstikke duur. Als ik miljonair zou zijn zou ik het al niet willen kopen.
Dat is ¤1 per kapje. Daar haal je een hoop andere nuttige dingen voor.
En zeker voor die ¤50.![]()
@MaJo hier ging het misquote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap dat het verwarrend is maar het is belangrijk dat een FFP2 masker en een medisch mondmasker type 2 NIET hetzelfde zijn. Dit zijn de maskers waar het nu om gaat:
[ afbeelding ]
Extra verwarrend omdat ze nauwelijks (lees: niet) op het oog te onderscheiden zijn van die andere mondkapjes.
Ik vraag me zelfs af hoeveel mensen weten dat het om deze mondkapjes gaat, ik denk dat veel mensen geen idee hebben. Ook als ik de reacties hierboven lees dat mensen dit niet aan willen schaffen. Doosje van 50 mondkapjes kost 50 euro, dat is voor vrijwel iedereen toch wel betaalbaar
Tuurlijk. Ik zeg ook nergens dat het niet vervelend is. Ik vraag in eerste instantie puur iets (ook om eventueel de aandacht erop te vestigen dat niet iedereen in quarantaine hoeft) maar goed, kennelijk komt het niet overquote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit wel ja. Quarantaine is altijd stom. Of je nou naar buiten mag/kan of niet. Je moet van alles regelen, waar mensen niet altijd de energie voor hebben. Dus wellicht is een “goh, wat naar voor je dat je kind in quarantaine moet” meer op zijn plaats dan een “niet zo zeuren, je mag tenminste naar buiten.”
50 euro? Vijftig? VIJFTIG? Nooit.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
Foutje inderdaad, ik heb het aangepastquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:04 schreef hilliebillie het volgende:
Ik denk dat de verwarring wellicht ook komt door dat majo in het eerste bericht zegt dat 50 stuks ¤50 kosten en later laat zien dat 50 stuks 5 euro kosten. Typfouten waarschijnlijk in het eerste bericht maar wel een waarin mensen van de prijs schrikken.
Ik heb een ander model (een keer bij de Lidl meegenomen. Model lijkt meer op een stofkapje zal ik maar zeggen)
Deze dus. Maar die zijn op den duur vrij benauwd.
https://www.ebay.de/itm/193930565781
Foutje dus, ik bedoelde 5 euroquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
50 euro? Vijftig? VIJFTIG? Nooit.
DAT JIJ DAT KAN MISSEN WIL NIET ZEGGEN DAT IEDEREEN DAT KAN SMERIGE KAPITALIST.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik schrok al. 5 ekkies kan ik wel missen.
Vrijwel iedereen tochquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik schrok al. 5 ekkies kan ik wel missen.
Gelukkig maarquote:
Tenzij ik een chirurgisch mondmasker draag uiteraardquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen toch
[..]
Gelukkig maar
Jij zat er een nulletje naastquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je zit er een nulletje naast5 euro voor 50 kapjes, dus 10 cent per stuk.
Ik snap 'm. Ik miste idd een beetje het medeleven, maar reageerde ook wat feller dan strikt noodzakelijk door emoties en slaapgebrek.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou sorry, mijn eerste bericht was gewoon een vraag he, geen sneer. Als ik naar m'n hoofd krijg 'ik weet niet hoe jij boodschappen doet maar een kind van 6 laat je niet alleen thuis' dan reageer ik iets feller. Dat zie ik met als sneer dan mijn eerste vraag.
Ik zou niet gaan winkelen voor de lol, maar als er wat nodig is, ik twijfel niet over mijn eigen gezondheid en vriend is thuis, dan zou ik gewoon gaan, hoor.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:30 schreef PKM het volgende:
Vervelend dat er weer mensen in quarantaine moeten. In theorie is het leuk dat ik nog naar de winkel mag als Banaan de deur niet uit mag. In de praktijk zou ik dat gewoon niet doen. Beetje solidair toch.
Er staat toch dat IK dat kan missen? Pishoofd.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:15 schreef SQ het volgende:
[..]
DAT JIJ DAT KAN MISSEN WIL NIET ZEGGEN DAT IEDEREEN DAT KAN SMERIGE KAPITALIST.
MET JE HONT.
Ik draag deze al tijden, dus voor mij maakt het weinig verschil. Ik vind dit, ondanks het milieu, vele malen prettiger dan zo'n wasbaar ding.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Advies, dat ik dus naast me neerleg.
Ik las het terug. Inderdaad.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou sorry, mijn eerste bericht was gewoon een vraag he, geen sneer. Als ik naar m'n hoofd krijg 'ik weet niet hoe jij boodschappen doet maar een kind van 6 laat je niet alleen thuis' dan reageer ik iets feller. Dat zie ik met als sneer dan mijn eerste vraag.
Ik heb in quarantaine gezeten en als de ah dan bezorgt en een cruciaal ding vergeet kun je niet even snel halen dus ik vind het idd wat overdreven 'we zitten in quarantaine'.
Lief doen werkt 2 kanten op.
Tx!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een dringend advies.
Degene die ik vond zijn 5,95 (zat er een euro naast) https://www.gezondheidswi(...)CExh_cBoCPWkQAvD_BwE
Edit: hier wel voor 4,99: https://www.abena.nl/prod(...)-met-elastiek-blauw/
Ik doe altijd twee weken met zo'n wegwerpkapje. Doe het ook echt alleen maar omdat het moetquote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:18 schreef BE het volgende:
[..]
Ik draag deze al tijden, dus voor mij maakt het weinig verschil. Ik vind dit, ondanks het milieu, vele malen prettiger dan zo'n wasbaar ding.
Ik ook hoor. Bij het winkelen leg ik hem netjes op mijn dashboard als ik weer in de auto stap zeg maar. En bij uitvaarten idem.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik doe altijd twee weken met zo'n wegwerpkapje. Doe het ook echt alleen maar omdat het moet
Kom maar op met je kusjekroel, heb toch al corona gehadquote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:27 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik snap 'm. Ik miste idd een beetje het medeleven, maar reageerde ook wat feller dan strikt noodzakelijk door emoties en slaapgebrek.
Kusjekroel, alles weer goed.
Ik heb deze https://www.deboerdental.(...)s-3-laags-blauw.html prima betaalbaar en comfortabelquote:
Jouw argument om geen stoffen mondkapjes te gebruiken is mijn argument om het juist wel te doen. Omdat het in mijn ogen sowieso weinig nut heeft, dat hele mondkapjes dragen. Maar nogmaals, iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik draag al sinds begin pandemie medische maskers. Voor de kinderen voor school wel de gewone. Juist omdat zij ze vaker verliezen etc.
Stoffen heb ik nooit gehad, vind met stoffen het hele nut van maskers verloren gaan. Je raakt ze aan, stopt ze weg. En pakt ze weer. Ik gooi mijn masker weg na gebruik. Als ik meer winkels in ga hou ik m tussendoor op.
Oeh, n=1.. mijn menstruatie was sneller dan de vaccinactie en deed die extra bloeding 2 weken voor de boosterquote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb last van doorbraakbloedingenDie had ik altijd toen ik de pil gebruikte (10+ jaar geleden) en laatst bij de vaccinatie. Laat ik nou 10 dagen geleden mijn booster hebben gehad... Ik weet n=1 maar dit lijkt me geen toeval meer.
Waarschijnlijk omdat je lichaam wist dat de booster eraan zat te komen!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Oeh, n=1.. mijn menstruatie was sneller dan de vaccinactie en deed die extra bloeding 2 weken voor de booster
Wel knap.. Ik heb de afspraak pas 30 uur voor het prikken gemaakt. Zou ik speciale krachten gekregen hebben van die eerste 2 prikkenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je lichaam wist dat de booster eraan zat te komen!
Je weet niet wat voor zooi ze erin stoppenquote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:55 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wel knap.. Ik heb de afspraak pas 30 uur voor het prikken gemaakt. Zou ik speciale krachten gekregen hebben van die eerste 2 prikken
Volgens mij is dat de verkeerde volgordequote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Er staat toch dat IK dat kan missen? Pishoofd.
En mijn hont gaat jou opeten. Wacht maar. Ik zeg gewoon kill en attack.
Nee hoor. Het is kill en attackquote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat de verkeerde volgorde
Misschien zou je ze kunnen bellen en vragen naar de drukte? Cams zijn er geloof ik niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef BE het volgende:
Weet iemand of er een cam is om te kunnen zien hoe druk het is bij Ikea?Ik wil graag een nieuw servies maar verrot het om in die lange rij buiten te moeten gaan staan. Dan wacht ik nog wel even.
En de borden die ik wil zijn niet te bestellen via click en collect...
Googelen op live drukte kan wel eens helpen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef BE het volgende:
Weet iemand of er een cam is om te kunnen zien hoe druk het is bij Ikea?Ik wil graag een nieuw servies maar verrot het om in die lange rij buiten te moeten gaan staan. Dan wacht ik nog wel even.
En de borden die ik wil zijn niet te bestellen via click en collect...
Das fake, kwam ik laatst achter. Wilde ergens eten afhalen maar dat was dicht. Dus ik zocht op openingstijden en toen stond erbij, live, dat het redelijk druk was. Njet🤐quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Googelen op live drukte kan wel eens helpen.
Gladelig, de blauwe. Alleen de grote borden worden online verkocht, de kleine niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 18:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Oei Twist, dat is flink schrikken!
BE, welk servies wil je kopen?
Beterschapquote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:48 schreef twist02 het volgende:
Zo, net even 10 jaar ouder geworden...
We gingen 'gezellig even wandelen' met z'n vieren. Valt de jongste (4) met z'n gezicht op een betonnen bloembak
Kin kapot, lip kapot, echt o-ver-al bloeden na een ritje naar de dienstdoende tandarts bleek dat er 2 tandjes loszitten die hij mogelijk kwijtraakt
"Wandelen is gezond", yeah right..!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |