abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2022 @ 14:27:58 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203472841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Verboden of advies?
[..]
Ongevaccineerden bedoel je wsl? Daarbij is 2G helemaal niet ingevoerd en volstaat een negatieve test ook gewoon voor een CTB.
[..]
Wat ook gewoon mag. Zal niet de eerste keer zijn...
Maar wat is het nut dan?

Ik ben gevaccineerd, maar ik ben tegen die qr shit.
Het slaat nergens op, het heeft geen enkele zin. Het beschermt helemaal nergens tegen, de enige mogelijke reden ervoor is vaccinatie drang.

Het enige middel dat echt nut zou kunnen hebben is 1g, maar dat gaat niet gebeuren.
Grappig is dan dat degene die zo hard brullen om de qr te verdedigen of graag 2g zien dan ineens gaan stuiteren.
Het gaat niet om volksgezondheid, veiligheid of iets in die geest. Het gaat gewoon om ‘de ander’ te willen laten betalen, laten boeten. Het is gewoon wrok.

Dat zo’n middel door de overheid gehanteerd wordt vind ik echt een serieus probleem en ik snap niet dat burgers daarachter kunnen staan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 februari 2022 @ 14:30:54 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203472876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Maar wat is het nut dan?

Het slaat nergens op, het heeft geen enkele zin. Het beschermt helemaal nergens tegen, de enige mogelijke reden ervoor is vaccinatie drang.

Het enige middel dat echt nut zou kunnen hebben is 1g, maar dat gaat niet gebeuren.
Grappig is dan dat degene die zo hard brullen om de qr te verdedigen of graag 2g zien dan ineens gaan stuiteren.
Het gaat niet om volksgezondheid, veiligheid of iets in die geest. Het gaat gewoon om ‘de ander’ te willen laten betalen, laten boeten. Het is gewoon wrok.

Dat zo’n middel door de overheid gehanteerd wordt vind ik echt een serieus probleem en ik snap niet dat burgers daarachter kunnen staan.
Het nut en belang kun je over discussieren maar dat heeft geen reet met het "ontnemen van allerlei rechten" te maken.

En "de ander willen laten betalen" is ook gewoon de onderbuik.
  woensdag 2 februari 2022 @ 14:38:08 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203472959
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het nut en belang kun je over discussieren maar dat heeft geen reet met het "ontnemen van allerlei rechten" te maken.

En "de ander willen laten betalen" is ook gewoon de onderbuik.
Daar valt vrij weinig over te discussiëren. Het is zelfs onderzocht en daaruit blijkt dat het amper tot geen nut heeft.

Dat laten willen betalen is geen onderbuik, je leest het vrij letterlijk terug in elke discussie over dit onderwerp. Vanuit de politiek is het gewoon verkapte vaccinatie dwang, zeker als we het over 2G hebben, maar ook de 3G (van de qr code nu) is natuurlijk al fikse drang.
Je betaald de prijs als je niet vaccineert, daar komt het gewoonweg op neer.

En nogmaals, ik vind het vrij schokkend dat er zoveel burgers zijn die zo’n zwaar drang middel gewoonweg goedkeuren zonder dat er enig nut is voor de volksgezondheid in dit geval.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 2 februari 2022 @ 14:54:28 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203473186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Daar valt vrij weinig over te discussiëren. Het is zelfs onderzocht en daaruit blijkt dat het amper tot geen nut heeft.

Dat laten willen betalen is geen onderbuik, je leest het vrij letterlijk terug in elke discussie over dit onderwerp. Vanuit de politiek is het gewoon verkapte vaccinatie dwang, zeker als we het over 2G hebben, maar ook de 3G (van de qr code nu) is natuurlijk al fikse drang.
Je betaald de prijs als je niet vaccineert, daar komt het gewoonweg op neer.

En nogmaals, ik vind het vrij schokkend dat er zoveel burgers zijn die zo’n zwaar drang middel gewoonweg goedkeuren zonder dat er enig nut is voor de volksgezondheid in dit geval.
Die mening mag je ook hebben, geen enkel probleem. Alleen heeft het niks maar dan ook helemaal niks met "het ontmemen van rechten", "de nieuwe Joden", "Hitler", "WW2" en weet ik het te maken.
pi_203473587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maar wat is het nut dan?

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ben persoonlijk van mening dat wanneer iemand geen 3 spuitjes wilt halen omwille van de gezondheid van naasten / hun sociale omgeving, of zelfs breder, de volksgezondheid, diegene in mijn ogen gewoon niet meer mee doet. Burger af is.

Heb er dan ook absoluut nul moeite mee wanneer die mensen overal buitengesloten worden. Dat is de consequentie van je egoïsme.

Hoef ook niet met ze in discussie, net zoals ik dat ook niet doe met flat-earth wappies, holocaustontkenners of die zevende dag lui.

Heeft verder geen fuck met wrok te maken. Simpelweg bescherming van de welwillende burgers.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin woensdag 2 februari 2022 @ 15:27:52 #106
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203473697
Ik kan/kon me iets voorstellen bij die mindset ten tijde van de eerste golven en de daarop volgende alpha en delta variant. Dit nu nog als proportioneel zien is niet veel anders dan de mindset van een wappie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 2 februari 2022 @ 15:51:34 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203474018
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ben persoonlijk van mening dat wanneer iemand geen 3 spuitjes wilt halen omwille van de gezondheid van naasten / hun sociale omgeving, of zelfs breder, de volksgezondheid, diegene in mijn ogen gewoon niet meer mee doet. Burger af is.

Heb er dan ook absoluut nul moeite mee wanneer die mensen overal buitengesloten worden. Dat is de consequentie van je egoïsme.

Hoef ook niet met ze in discussie, net zoals ik dat ook niet doe met flat-earth wappies, holocaustontkenners of die zevende dag lui.

Heeft verder geen fuck met wrok te maken. Simpelweg bescherming van de welwillende burgers.
Maar je doet het niet voor een ander, je doet het voor jezelf.
Het gelul dat je een ander ermee beschermt is inmiddels toch al wel eventjes achterhaald dacht ik zo?
Je kan het nog over de zorg hebben dan, dat was nog een punt dat je kon maken evt, maar dat is inmiddels ook niet echt een argument meer met omricon.

Als je werkelijk zo ontzettend begaan was met je welwillende burger zou jij bv je ook continu laten testen, zou je roepen om een 1g samenleving.
Vertel eens, is dat zo of behoor je bij degene die zeggen ja maar ik heb m’n prikjes gehad?

Velen die jouw mening delen staan er zo in namelijk. Dat hele gelul over begaanheid is dan ook gelul in de ruimte.
Je bent boos op ze en wil ze uitsluiten, minderwaardig volk vindt je het. Echt hoor je jezelf wel? Burger af omdat iemand geen prikje wil die anderen niet beschermt.
Het gaat echt heel erg ver… het is gewoon haat.
pi_203474159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het gelul dat je een ander ermee beschermt is inmiddels toch al wel eventjes achterhaald dacht ik zo?
Je kan het nog over de zorg hebben dan, dat was nog een punt dat je kon maken evt, maar dat is inmiddels ook niet echt een argument meer met omricon.

Als je werkelijk zo ontzettend begaan was met je welwillende burger zou jij bv je ook continu laten testen, zou je roepen om een 1g samenleving.
Vertel eens, is dat zo of behoor je bij degene die zeggen ja maar ik heb m’n prikjes gehad?

Velen die jouw mening delen staan er zo in namelijk. Dat hele gelul over begaanheid is dan ook gelul in de ruimte.
Je bent boos op ze en wil ze uitsluiten, minderwaardig volk vindt je het. Echt hoor je jezelf wel? Burger af omdat iemand geen prikje wil die anderen niet beschermt.
Tot voor kort was ik voor de vaccinatie. Met de D variant was dat een noodzaak. Mensen die door Covid-19 D in het ziekenhuis kwamen, verdrongen patiënten uit de zorg, wat MI niet te verkopen was. Alsof de Covid patient heilig was. Dit gaat nog voor heel wat slachtoffers zorgen; denk aan het lage aantal kankerdiagnoses.

Met Omicron gaat dat verhaal volgens mij niet langer op. Het aantal gevallen op de ICU blijft afnemen, terwijl het aantal Omicron gevallen enorm hoog is. Het wordt tijd dat we met dit virus leren leven.

Het feit dat ook dit hele zaakje weer gepolitiseerd moet worden, met Fransen en Canadezen die ook nu nog iedereen geprikt willen zien... Eng. Heb er geen ander woord voor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203474284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:19 schreef KereldeGrote het volgende:

Wat een domme reactie van iemand die zich een matige user noemt... In Europa nemen de ziekenhuisopnames toe, wordt de situatie steeds slechter. NL loopt alleen steeds twee weken achter..

Daarom neem ik mensen die op TV (Rene van der Gijp, Beau) niet serieus als ze zeggen "ze kunnen het niet maken alles op slot te houden, de ziekenhuisopnames nemen af".. Die mensen snappen nog steeds niet dat NL twee weken achterloopt op de rest. En dat nu de jongeren ziek worden, en pas later de ouderen. Die wel a mass in ziekenhuizen terecht komen..

We zijn inmiddels 3 weken verder. Ben je bereid om te accepteren dat we jou beter niet serieus kunnen nemen?
  woensdag 2 februari 2022 @ 16:15:19 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203474309
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Tot voor kort was ik voor de vaccinatie. Met de D variant was dat een noodzaak. Mensen die door Covid-19 D in het ziekenhuis kwamen, verdrongen patiënten uit de zorg, wat MI niet te verkopen was. Alsof de Covid patient heilig was. Dit gaat nog voor heel wat slachtoffers zorgen; denk aan het lage aantal kankerdiagnoses.

Met Omicron gaat dat verhaal volgens mij niet langer op. Het aantal gevallen op de ICU blijft afnemen, terwijl het aantal Omicron gevallen enorm hoog is. Het wordt tijd dat we met dit virus leren leven.

Het feit dat ook dit hele zaakje weer gepolitiseerd moet worden, met Fransen en Canadezen die ook nu nog iedereen geprikt willen zien... Eng. Heb er geen ander woord voor.
Dit dus idd.
pi_203474310
Zullen vast geen maatschappelijke problemen van komen door mensen massaal te ontslaan in tijden van werknemerstekort. Rapper Sjors zou zeggen Yeah Lets go
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203474312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:05 schreef Lyrebird het volgende:

Eens.

Prikken om het prikken. Trudeau en Macron zijn net een stel kleuters die niet om kunnen gaan met dat er mensen zijn die niet precies doen wat zij zeggen.
  woensdag 2 februari 2022 @ 16:26:17 #113
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203474482
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Rijden de treinen alweer? Zijn de vernietigingskampen weer geopend? Zijn Westerbork en Vught alweer operationeel? Met je Dachau... :')
Het probleem met vergelijken met WW2 is dat mensen zonder enig historisch besef inderdaad denken dat het allemaal begon met Joden transporteren. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt ^O^

Misschien mijn post nog eens lezen voor je reageert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 2 februari 2022 @ 16:30:17 #114
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203474537
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als jij denkt jezelf te kunnen vergelijken met de Joden tijdens de holocaust, dan is er zo ontzettend veel mis tussen je oren, dat elke conversatie met jou kansloos is.
Misschien kun je gewoon stoppen met mij woorden in mijn mond te leggen, voor mij te denken en te praten, dan zou een fatsoenlijke discussie misschien nog wel mogelijk zijn. Maar dan moet je eerst gaan lezen en dat blijkt nu al een aantal posts niet je sterkste punt te zijn.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203475463
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik doe het zowel voor mezelf als voor de mensen om mij heen.

quote:
Ow? Hoe minder kans ik heb om ziek te worden, des te kleiner de kans om het op een ander over te dragen.

quote:
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.

quote:

Ik test mezelf meerdere keren per week, en ben ook meerdere keren langs de GGD geweest. Juist omdat ik omga met mensen die door medische problematiek meer kans (dan ik) hebben om ernstig ziek te worden.

quote:
Bizar dat jij wel even voor een ander uit denkt te maken hoe begaan ze zijn. Mag ik dat ook voor jou invullen dan?

quote:
Je bent boos op ze en wil ze uitsluiten, minderwaardig volk vindt je het.
Boos? niet echt. Ik vind het een stel enorme egoïsten en ga niet (meer) met pertinente antivax-ers om, maar word er niet boos over. Heb wel betere dingen te doen.

Uitsluiten, jazeker.

En minderwaardig heb ik nergens genoemd.

quote:
Echt hoor je jezelf wel? Burger af omdat iemand geen prikje wil die anderen niet beschermt.
Jup. Burgerschap kent plichten. Vaccinatie omwille van de volksgezondheid is daar imo een van.

Waar haal je de onzin trouwens vandaan dat een vaccinatie (anderen) niet beschermt? Je bent verder wel bekend met hoe vaccinaties werken? Die prikken die je als baby/kind kreeg, waren er echt niet om alléén jou te beschermen.

quote:
Ik snap dat het voor jou makkelijker is om te denken dat het om haten gaat. Slachtoffer gedoe en zulks.

Ik haat je niet hoor. Maar wanneer iemand er bewust voor kiest om zich niet in te enten (zonder medische grondslag), zie ik inderdaad liever dat diegene bij de welwillende burgers uit de buurt blijft.

Maar blijf maar leuk doen alsof het allemaal uit rancune voortkomt. Alsof jij mijn beweegredenen kent. De arrogantie.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 02-02-2022 18:14:28 ]
pi_203475560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:30 schreef daNpy het volgende:

[..]
Misschien kun je gewoon stoppen met mij woorden in mijn mond te leggen, voor mij te denken en te praten, dan zou een fatsoenlijke discussie misschien nog wel mogelijk zijn. Maar dan moet je eerst gaan lezen en dat blijkt nu al een aantal posts niet je sterkste punt te zijn.
Ja, top manier om een fatsoenlijke discussie te bezigen hoor.
pi_203475831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, daar ben je veel te slim voor. De emotionele chantage van ongevaccineerden om toch mee te werken aan het QR-systeem door te doen alsof zij anderen besmetten en zij de ziekenhuizen overbevolkingen is al lang in weerwil met de feiten gebleken.

Het was al een rattig verhaal, maar nu is het ook gewoon feitelijk onjuist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_203475884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Doe niet zo raar, daar ben je veel te slim voor. De emotionele chantage van ongevaccineerden om toch mee te werken aan het QR-systeem door te doen alsof zij anderen besmetten en zij de ziekenhuizen overbevolkingen is al lang in weerwil met de feiten gebleken.

Het was al een rattig verhaal, maar nu is het ook gewoon feitelijk onjuist.
Nergens gesteld. Alleen maar dat de kans om ziek te worden en/of een ander te besmetten kleiner is bij vaccinatie.

Wat naar mijn weten gewoon feitelijk juist is.
  woensdag 2 februari 2022 @ 18:37:33 #119
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203476171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik doe het zowel voor mezelf als voor de mensen om mij heen.
[..]
Ow? Hoe minder kans ik heb om ziek te worden, des te kleiner de kans om het op een ander over te dragen.
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel op ja.
[..]
Ik test mezelf meerdere keren per week, en ben ook meerdere keren langs de GGD geweest. Juist omdat ik omga met mensen die door medische problematiek meer kans (dan ik) hebben om ernstig ziek te worden.
[..]
Bizar dat jij wel even voor een ander uit denkt te maken hoe begaan ze zijn. Mag ik dat ook voor jou invullen dan?
[..]
Boos? niet echt. Ik vind het een stel enorme egoïsten en ga niet (meer) met pertinente antivax-ers om, maar word er niet boos over. Heb wel betere dingen te doen.

Uitsluiten, jazeker.

En minderwaardig heb ik nergens genoemd.
[..]
Jup. Burgerschap kent plichten. Vaccinatie omwille van de volksgezondheid is daar imo een van.

Waar haal je de onzin trouwens vandaan dat een vaccinatie (anderen) niet beschermt? Je bent verder wel bekend met hoe vaccinaties werken? Die prikken die je als baby/kind kreeg, waren er echt niet om alléén jou te beschermen.
[..]
Ik snap dat het voor jou makkelijker is om te denken dat het om haten gaat. Slachtoffer gedoe en zulks.

Ik haat je niet hoor. Maar wanneer iemand er bewust voor kiest om zich niet in te enten (zonder medische grondslag), zie ik inderdaad liever dat diegene bij de welwillende burgers uit de buurt blijft.

Maar blijf maar leuk doen alsof het allemaal uit rancune voortkomt. Alsof jij mijn beweegredenen kent. De arrogantie.
Ik maak niets voor anderen uit, ik lees wat ze er over schrijven, ik hoor wat ze erover zeggen. En ja, dat interpreteer ik.

In tegenstelling tot jou blijkbaar, die denkt dat ik een anti vaxer ben terwijl ik op deze reactie pagina zelfs nog heb gezegd dat ik gevaccineerd ben. Dit dus niet over mij persoonlijk gaat.

Hoe je praat over mensen die niet gevaccineerd zijn voor COVID spreekt boekdelen, je stelt zelfs er niet mee om te willen gaan. Vind dat ene feit zo afstotelijk dat je ze letterlijk uit je leven stoot. Je spreekt met een hele stevig felheid, met boosheid.

Dat gaat zover dat je amper meer hoort wat de ander zegt, zoals bv dat ik gevaccineerd ben. En dat je er allerlei andere dingen bij begint te halen. Het gaat specifiek over de vaccinatie voor COVID en hoe die niet beschermt tegen besmetting van jezelf en anderen en jij begint ineens over de vaccinaties die we als kinderen kregen.
Je bent geagiteerd en wordt incoherent erdoor. Springt van het een naar het ander.

Al met al wordt mijn beeldvorming dat degene die zo achter de qr blijven staan op dit moment niet echt veranderd door hoe jij je uit. Je wil straffen, je wil uitsluiten, je wil de ander wegzetten als mag niet meer meedoen.
Er zit amper tot geen redelijkheid noch rationeel denken achter. Het gaat niet om nut, maar om raken.
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:11:27 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_203476709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, top manier om een fatsoenlijke discussie te bezigen hoor.
Ik begon met de persoonlijke aanvallen en feiten aannames over hoe een ander denkt en doet, idd. Apart dat je enkel mij quote als je dit wil benadrukken :')
pi_203476788
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ik maak niets voor anderen uit, ik lees wat ze er over schrijven, ik hoor wat ze erover zeggen. En ja, dat interpreteer ik.

In tegenstelling tot jou blijkbaar, die denkt dat ik een anti vaxer ben terwijl ik op deze reactie pagina zelfs nog heb gezegd dat ik gevaccineerd ben. Dit dus niet over mij persoonlijk gaat.
Waar stel ik dat jij niet gevaccineerd bent?

quote:
Hoe je praat over mensen die niet gevaccineerd zijn voor COVID spreekt boekdelen, je stelt zelfs er niet mee om te willen gaan. Vind dat ene feit zo afstotelijk dat je ze letterlijk uit je leven stoot. Je spreekt met een hele stevig felheid, met boosheid.
Klopt. Omdat ik hun egoïsme stuitend acht, maar ook omdat ik de kans wil verkleinen om ziek te worden, of nog erger, een ander aan te steken. En die kans verklein ik door niet om te gaan met mensen die niet gevaccineerd zijn. Nogmaals, omdat ik met risicogroepen werk. En ik heb ook niet veel op met de onwetenschappelijke onzin die velen bezigen. En dat gehuil over vrijheden helpt ook niet.

quote:
Dat gaat zover dat je amper meer hoort wat de ander zegt, zoals bv dat ik gevaccineerd ben. En dat je er allerlei andere dingen bij begint te halen.
Ik heb nergens beweerd dat jij niet gevaccineerd bent. Verder, allerlei dingen?

quote:
Het gaat specifiek over de vaccinatie voor COVID en hoe die niet beschermt tegen besmetting van jezelf en anderen
Wat is dit nou weer voor een onzin? Beweer je nu serieus dat die vaccinatie niet beschermt? Hoe krijg je in godsnaam zoiets compleet achterlijks uit je toetsenbord?

Die vaccinatie verkleint de kans dat men besmet raakt, en vermindert de kans op ernstige ziekteverschijnselen. Iets anders beweren is simpelweg uit je nek lullen. En dat doe je dan maar in BNW.

quote:
en jij begint ineens over de vaccinaties die we als kinderen kregen.
Omdat je blijkbaar niet snapt hoe vaccinaties werken.

quote:
Je bent geagiteerd en wordt incoherent erdoor. Springt van het een naar het ander.
Ik begin me inderdaad inmiddels flink aan je onzin te storen ja. Mede omdat dat 'mij denken te vertellen wat ik denk en hoe ik me voel' erg kinderachtig en neerbuigend is.

quote:
Al met al wordt mijn beeldvorming dat degene die zo achter de qr blijven staan op dit moment niet echt veranderd door hoe jij je uit.
Dat ligt helemaal bij jou. Ik ben hier niet om jouw beeldvorming te veranderen.

quote:
Je wil straffen,
Nee. Straffen draait oa om boetedoening. En daar heeft het niets mee te maken.

Ik ben voor consequenties. Zijnde dat als iemand er bewust voor kiest om diens risico op covid niet te verlagen, andere mensen niet meer met diegene om willen gaan.

quote:
je wil uitsluiten, je wil de ander wegzetten als mag niet meer meedoen.
Ja.

quote:
Er zit amper tot geen redelijkheid noch rationeel denken achter. Het gaat niet om nut, maar om raken.
Ik verwacht inderdaad niet dat je rationaliteit kan zien wanneer je beweert dat "de vaccinatie voor COVID [..] niet beschermt tegen besmetting van jezelf en anderen"

Ik heb me verder ook nergens uitgelaten over wat ik vind van dat QR gedoe. Ervaar het zelf eerder als een noodzakelijk kwaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 02-02-2022 19:27:32 ]
pi_203476833
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik begon met de persoonlijke aanvallen en feiten aannames over hoe een ander denkt en doet, idd. Apart dat je enkel mij quote als je dit wil benadrukken :')
Heel eerlijk? Heb niet zo ver terug gelezen in dit topic. Alleen de laatste paar reacties. Maar als dat gedrag ook voor anderen opgaat, mogen zij zich ook aangesproken voelen.
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:26:57 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203476944
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Waar stel ik dat jij niet gevaccineerd bent?
[..]
Klopt. Omdat ik hun egoïsme stuitend acht, maar ook omdat ik de kans wil verkleinen om ziek te worden, of nog erger, een ander aan te steken. Nogmaals, omdat ik met risicogroepen werk. En ik heb ook niet veel op met de onwetenschappelijke onzin die velen bezigen. En dat gehuil over vrijheden helpt ook niet.
[..]
Ik heb nergens beweerd dat jij niet gevaccineerd bent. Verder, allerlei dingen?
[..]
Wat is dit nou weer voor een onzin? Beweer je nu serieus dat die vaccinatie niet beschermt? Hoe krijg je in godsnaam zoiets compleet achterlijks uit je toetsenbord?

Die vaccinatie verkleint de kans dat men besmet raakt, en vermindert de kans op ernstige ziekteverschijnselen. Iets anders beweren is simpelweg uit je nek lullen.
[..]
Omdat je blijkbaar niet snapt hoe vaccinaties werken.
[..]
Ik begin me inderdaad inmiddels flink aan je onzin te storen ja.
[..]
Dat ligt helemaal bij jou. Ik ben hier niet om jouw beeldvorming te veranderen.
[..]
Nee.
[..]
Ja.
[..]
Ik verwacht inderdaad niet dat je rationaliteit kan zien wanneer je beweert dat "de vaccinatie voor COVID [..] niet beschermt tegen besmetting van jezelf en anderen"

Ik heb me verder ook nergens uitgelaten over wat ik vind van dat QR gedoe. Ervaar het zelf eerder als een noodzakelijk kwaad.
Dat laatste is gewoon waar, vaccinatie tegen COVID werkt niet om besmetting te voorkomen. Je kan namelijk nog besmet raken en anderen besmetten. Het beschermt voornamelijk tegen ernstig ziek worden.
Let op, ik zeg nergens dat deze vaccinatie zinloos is of iets in die geest. Ik zeg enkel dat het niet afdoende beschermt tegen besmet worden en derhalve ook anderen kunnen besmetten.
Wat de qr code dus complete onzin maakt.

Ik vermoed dat ik meer weet over vaccinatie dan jou trouwens, of iig geen greintje minder. Alhoewel het met dieren is heb ik een hele aardige medische achtergrond.

En doe niet zo schijnheilig. Je dacht wel dat ik niet gevaccineerd was. Anders zijn een aantal stukken die je schrijft nogal misplaatst, dan slaan ze nergens op.
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:47 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_203477118
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:26 schreef daNpy het volgende:
Het probleem met vergelijken met WW2 is dat mensen zonder enig historisch besef inderdaad denken dat het allemaal begon met Joden transporteren. Bedankt voor het bevestigen van mijn punt ^O^

Misschien mijn post nog eens lezen voor je reageert.
Dat jij het historisch besef van een pinda hebt kan ik weinig aan doen verder. Al die WW2/ holocaust vergelijkingen en dat "hoe het allemaal begon" geprevel om jezelf zo onder de Godwin vandaan proberen te wezelen slaan helemaal nergens op... Maar volgens mij is dat hier op Fok! ondertussen ook wel duizend keer uitgelegd.

Misschien moet je je eigen post gewoon eens kritisch teruglezen:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 14:02 schreef daNpy het volgende:
Oei oei oei WW2!
We hebben inderdaad niks geleerd, daarom zwijgen we het liever dood.

Miljoenen en miljoenen hebben hun mond gehouden toen een groep mensen als zondebok werd aangewezen.

Toen deze groep openbaar geidentificeerd werd. Toen daarna de rechten werden ontnomen.
En ook toen ze uit de maatschappij werden verwijderd.

Inwoners van Dachau verklaarden niet te hebben geweten wat er in het kamp gebeurde. Dat er treinladingen en treinladeingen mensen naar binnen gingen, en nooit weer naar buiten kwamen was niemand "opgevallen".

En nu stap 1 t/m 3 wéér gebeuren, laten "we" het weer gewoon toe.
In Oostenrijk zijn ze ongevaccineerden al actief aan het opsporen én bestraffen.

Maar laten we vooral niet leren van het verleden en het doodzwijgen. Dan kunnen "we" straks allemaal weer "Ich habe es nicht gewusst" roepen.
En oh ja, ik reageerde initieel op deze post he:

quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 13:38 schreef YoshiBignose het volgende:

Wat een gelul. Hoezo zou je ineens moeten accepteren dat je niet overal meer heen mag omdat daar een nieuwe regel voor gemaakt is? Hitler had ook regels gemaakt over Joden, Amerika had ook officiële wetten voor slaven. Omdat iets een regel is, betekent nog niet dat je het er mee eens hoeft te zijn. Zeker niet als de regels gebaseerd zijn op POEP. Maar goed mensen die totaal gebrainwashed zijn door media en angst kunnen dat niet inzien. Mensen zoals jij die zich direct beter voelen omdat ze wel geprikt zijn.

En dan verbaast reageren hoe normale mensen in godsnaam alles tijdens WWII hebben kunnen laten gebeuren. Ik ben er niet verbaast over, dat zijn dezelfde soort mensen die stonden te kijken hoe twee kinderen zich buiten moeten staan afdrogen omdat papa niet is geprikt :r
Dus bespaar me dat stompzinnige "dat we niet kunnen lezen" geouwehoer... Het staat gvd vol met Godwins en verwijzingen naar joden, slaven, kampen, WW2, Hitler en alles.

[ Bericht 20% gewijzigd door AchJa op 02-02-2022 19:51:42 ]
pi_203477274
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 18:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Nergens gesteld. Alleen maar dat de kans om ziek te worden en/of een ander te besmetten kleiner is bij vaccinatie.

Wat naar mijn weten gewoon feitelijk juist is.
Dat is nog maar de vraag, en het is ook nog maar de vraag hoe zich dat ontwikkelt. De ontwikkeling is in ieder geval dat het verschil in besmettingen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden steeds kleiner wordt en de VE is zelfs al negatief hier en daar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')