quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Teleurstellend dat Kok Ton Kas geen antwoord is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had dit fragment nog nooit gezien
klopt hij weet veel nutteloze weetjes ookquote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:16 schreef svann het volgende:
Johan weet veel dingen die niet gevraagd worden.
Niet dus.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Johan had beter kunnen gokken op de 1 seconde geloof ik.
ja maar had wouter ook liever meegehad... steef zit niet in mijn favo hoekjequote:
Ook dan had hij het niet geweten. Ik denk dat Doe Maar mijn reflexantwoord was geweest omdat men The Specials wel niet zou kennen - Reggae of Jamaica spookten ook wel door mijn hoofd. Daar had ik mooi verkeerd mee gegokt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Niet dus.
Het enige wat Wouter beter had kunnen doen was nog 1 seconde eerder passen
Wat waren de antwoorden?quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook dan had hij het niet geweten. Ik denk dat Doe Maar mijn reflexantwoord was geweest omdat men The Specials wel niet zou kennen - Reggae of Jamaica spookten ook wel door mijn hoofd. Daar had ik mooi verkeerd mee gegokt.
Jamaicaquote:
Blijft heel raar dat Doe Maar geen antwoord was.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Jamaica
Raggae
Jaren 80
Madness
The Specials
Madness was wel het eerste wat in mij opkwam, maar geen idee of het binnen een seconde wasquote:Op woensdag 12 januari 2022 18:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
Jamaica
Raggae
Jaren 80
Madness
The Specials
Johan is "in touch with his feminine side"quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vind die Johan een beetje een raar mannetje. Ik kan hem niet plaatsen. Dat gezicht, die bewegingen, die uitspraken van hem.
Hij had een keer een heel smerig verhaal. Ik weet niet meer wat het was, maar smakelijk was het allerminst. Ik dacht ok...quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Johan is "in touch with his feminine side"
Ik vind hem wel sympathiek.
Hij zingt Alie, dus mijn zeggen heeft ie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:32 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Johan is "in touch with his feminine side"
Ik vind hem wel sympathiek.
Nee, het is geen Amsterdammerquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:37 schreef -Sigaartje het volgende:
En ik heb het gevoel dat hij zichzelf helemaal te gek vindt.
Daarmee heeft 'ie sowieso een streepje voor.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij zingt Alie, dus mijn zeggen heeft ie.
Bijna goed…quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:41 schreef Kanaroe het volgende:
Ach jee, ik hoop niet dat de musicalster moet gaan zingen zo
Ach jee, getrouwd met Jim
Gelukkig niet ‘liedjes van der Adolf’quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik brande ook altijd cd's met "liedjes van derLudolf"
Manni, Peter, Uwe of Günter?quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik brande ook altijd cd's met "liedjes van derLudolf"
Nee, de Zillertaler Türkenjäger mogen niet meer gedistribueerd wordenquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:44 schreef Szura het volgende:
[..]
Gelukkig niet ‘liedjes van der Adolf’
Oh valt mee, maar ik denk bij Jim nog steeds aan dat joch van Idols.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
8 jaar, dat is toch niet zoveel.
Met stomme Hquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:49 schreef Kanaroe het volgende:
Niet Hanneke, maar Anneke...zo ist mij geleerd
http://www.liedjeskist.nl(...)_moeders_paraplu.htmquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:49 schreef Kanaroe het volgende:
Niet Hanneke, maar Anneke...zo ist mij geleerd
Merci beaucoupquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
http://www.liedjeskist.nl(...)_moeders_paraplu.htm
Hanneke
Kinderen krijgen?quote:
Zal er ook niet meer beter op worden.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Jerney Kaagman schijnt live echt verschrikkelijk vals te zingen.
Dan fiets ik liever langs de ekte Vecht. Die ergens in in het Münsterland ontspringt en via de Grafschaft Bentheim, Twente en Salland naar Zwolle loopt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:53 schreef hhh38 het volgende:
Langs de Vecht kan je heerlijk fietsen, lekker bootjes kijken
Ik wil hem wel zeshonderdzessenzestig flessen bessensapsaus horen zeggen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:57 schreef Regilio_ het volgende:
Alweer die Rutger Bregman met zijn deughoofd![]()
![]()
![]()
Ja, ze hadden er ooit bij Idols een filmpje van, tenenkrommend, nagels over schoolbord.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:56 schreef SonicVolcano het volgende:
Jerney Kaagman schijnt live echt verschrikkelijk vals te zingen.
Dat klinkt vast als een soort Peter Pannekoek die een voorstelling speelt.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:58 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ik wil hem wel zeshonderdzessenzestig flessen bessensapsaus horen zeggen.
Dat is een beetje ver voor mijquote:Op woensdag 12 januari 2022 20:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan fiets ik liever langs de ekte Vecht. Die ergens in in het Münsterland ontspringt en via de Grafschaft Bentheim, Twente en Salland naar Zwolle loopt.
FAKE NEWSquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:02 schreef Nizno het volgende:
defibrilater past helemaal niet in dat koffertje
Ja, dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:07 schreef Kanaroe het volgende:
Christo en z'n vrouw kwamen ook al eerder aan bod in dit seizoen
Precies! Vreselijk gebeuren vind ik hetquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:09 schreef la_perle_rouge het volgende:
Formule 1, Max, lap het milieu aan je laars
Ook zonder schaatsen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
Formule 1 is schaatsen, maar dan snel.
gelukkig ook zonder verplichte wisselenquote:
Die wist ze niet.quote:
Die fout maakte ze eerder ook al.quote:
Ja, dat vond ik ook een zwakke link. En paniekaanvallen /beklemmend gevoel hoort bij elke fobie.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:18 schreef Kanaroe het volgende:
Robert Langdon, een fictief personage!, heeft last van claustrofobie
Tjeuuuuuu
japanquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Laat me gewoon twintig keer hetzelfde herhalen, misschien is het dan wel goed.
tja... terugkijken gaat lastig als het seizoen nog niet begonnen is met uitzenden bij de opname.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:20 schreef hhh38 het volgende:
Als je meedoet kijk je toch gewoon een paar afleveringen terug? Hoe kunnen zoveel kandidaten dezelfde fout maken?
Dat 2e.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
tja... terugkijken gaat lastig als het seizoen nog niet begonnen is met uitzenden bij de opname.
of bedoel je eerdere seizoenen?
Ja, mijn schoonmoeder heeft ook claustrofobie, om maar iemand te noemen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook een zwakke link. En paniekaanvallen /beklemmend gevoel hoort bij elke fobie.
sowieso heb je te maken met 5 willekeurige trefwoorden. Loopt Johan ook elke keer tegen aan dat hij veel er over weet maar de 5 dingen die zij willen horen moet je er maar net tussen gooienquote:Op woensdag 12 januari 2022 21:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, mijn schoonmoeder heeft ook claustrofobie, om maar iemand te noemen.
Blijft vergezocht zo af en toe.
Dit.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Laat me gewoon twintig keer hetzelfde herhalen, misschien is het dan wel goed.
Vond ik ook. Ik dacht even dat Johan een homo was, maar hij heeft een vrouw.quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:14 schreef Nizno het volgende:
heb met beide weinig, laat bettina maar door gaan
Klopt. Als uitzondering. Hij is al een keer aan de beurt geweest), maar omdat hij stervende is en dit zijn laatste wens was, mag hij mee doen..quote:Op woensdag 12 januari 2022 21:20 schreef Martinello het volgende:
Jan Rot morgen, op eigen verzoek hoorde ik.
En dan ook nog de 1-na-laatste dag voor de finaleweekquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Klopt. Als uitzondering. Hij is al een keer aan de beurt geweest), maar omdat hij stervende is en dit zijn laatste wens was, mag hij mee doen..
Ja, tweede geworden de vorige keer.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Klopt. Als uitzondering. Hij is al een keer aan de beurt geweest), maar omdat hij stervende is en dit zijn laatste wens was, mag hij mee doen..
Ja, heb ik ook wel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:49 schreef Szura het volgende:
Ben ik de enige die slecht kan kijken naar zo’n man die aan een afscheidstournee bezig is? Het doet me ook denken aan The Lau, daarbij had ik dat ook.
Tja, hij leeft nu nog, mooi laten doen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:49 schreef Szura het volgende:
Ben ik de enige die slecht kan kijken naar zo’n man die aan een afscheidstournee bezig is? Het doet me ook denken aan The Lau, daarbij had ik dat ook.
Ja. Zo n dood in slowmotion is ook wel pijnlijk. Bij the lau ging iedereen denken toen ie voor de derde keer geëerd werd bij Tan: duurt nu wel lang, waarom is the lau nog niet doodquote:
Haha, inderdaad jaquote:Op donderdag 13 januari 2022 20:53 schreef Nizno het volgende:
die tijd kun je gebruiken voor twister Maarten
Ik vond hem van te voren ook al iets overschat en en nu nog steeds niet echt leuk en wat pijnlijker.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:49 schreef Szura het volgende:
Daar zal Geer vast ook de pony wel op willen laten grazen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:54 schreef Martinello het volgende:
Steef ziet er een beetje Thierry-achtig uit vandaag.
In feite zit Wendy van Dijk in zijn pak.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:54 schreef Martinello het volgende:
Hij heeft ook wel een kop alsof ie bestraald is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:54 schreef Martinello het volgende:
Ja, dan moet hij er zeker uit!quote:Op donderdag 13 januari 2022 20:59 schreef Scorpion_17 het volgende:
Steef moet er vanavond uit. Dan kan Randy nog terugkomen
niet zo flauw gaan editten hequote:
Zelfs met cheaten win ik niet.quote:
Ik had hem vanmorgen al ingevuld.quote:
hij zit er wat naastquote:
Wel een kutronde als je die film nog nooit gezien zou hebbenquote:Op donderdag 13 januari 2022 21:06 schreef Kanaroe het volgende:
Die tekenfilmdieren zou ik echt niet kunnen noemen, behalve Timon (?) En Pumba
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |