Nooit direct een gietvloer leggen in een nieuwbouwhuis. Dat is een garantie op scheuren, wat de vloerboer je ook probeert wijs te maken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zit puur in de keuzes die je maakt. Zelfs een grote keuken hoeft geen 40k te kosten. Dat lukt ook prima voor 20k. Voor minder dan 100 euro per m2 heb je door het hele huis heen een gietvloer. In ons nieuwbouwhuis was de bouw van de badkamer erin opgenomen; in onze huidige woning hebben we de badkamer voor minder dan 10k laten maken (met niet-standaard tegels en meubels op maat). Je inschatting van de kosten voor stuk- en schilderwerk lijkt me wel redelijk realistisch. Aan onze tuin van 1000 m2 hebben wij als die af is 5-10k uitgegeven door niet alles uit te besteden en wat slimme keuzes te maken.
Veel mensen hebben het idee dat je rijk bent met een huis van 1,2 miljoen en wel wat tonnen hebt liggen voor een luxueuze afwerking. Huizen in de Randstad zijn echter tegenwoordig al gauw meer waard dan een miljoen. Daar wonen best vaak mensen in die geen tuinman hebben en voor wie een Ikeakeuken prima is.
Mijn inschatting is dat TS met een minimum van 75k rekening moet houden. Maar dat bedrag zou TS ook prima uit kunnen geven aan de tuin alleen.
Ik ben met mijn inschatting niet eens van een heel minimalistisch perspectief uitgegaan, bijv. zelf een en ander in de afwerking doen. Maar als je een ligbad uitzoekt dan kun je het eerste bad nemen dat je tegenkomt bij een sanitairzaak of je kunt actief op zoek gaan naar goedkopere alternatieven. Zoiets eenvoudigs scheelt al gauw 1000 euro. En wij hebben bijvoorbeeld wat duurder schakelmateriaal gekozen maar relatief eenvoudige deurklinken. Als je voor alles het allerbeste wilt, dan ben je een fortuin kwijt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:11 schreef NightDancert het volgende:
[..]
In onze straat kreeg iedereen twee rijen standaard betontegels als oprit, zodat je in ieder geval de auto kon parkeren. Hoe je daarna je voor- en achtertuin inrichtte was je eigen probleem.
Iemand uit de straat heeft bij iedereen die betontegels opgehaald en vervolgens zijn complete oprit en het terras van zijn achtertuin op die manier gratis aangelegd. Hij blij met een gratis oprit en terras, wij blij dat we van die loodzware tegels af waren. Dus als je echt minimalistisch te werk gaat kun je nog veel goedkoper uit zijn dan je in eerste instantie zou denken
Twee keer gedaan, nooit problemen mee gehad - en mijn kennissen ook niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:16 schreef fathank het volgende:
[..]
Nooit direct een gietvloer leggen in een nieuwbouwhuis. Dat is een garantie op scheuren, wat de vloerboer je ook probeert wijs te maken.
Volgens mij vergis je erin hoe sterk de prijzen van materialen zijn gestegen de afgelopen 2 jaar, het is echt heel bizar.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zei men drie jaar geleden ook. Ik geloof best dat de prijzen iets hoger zijn en de krapte iets groter is, maar ik geloof niet dat dat het verschil tussen onze inschattingen verklaart. Toen wij ons huis gingen verbouwen, hebben we heel bewust keuzes gemaakt omdat ons budget niet onbeperkt was. Dan merk je dat je het heel gek kunt maken maar ook dat je door je in te houden veel geld kunt besparen. (En wij hebben nog een behoorlijk luxueus huis met bijv. overal dimmers, veel meer elektrapunten, overal vloerverwarming, overal een gietvloer.)
Alsnog ligt het aan de keuzes die je maakt. Onze nieuwe keuken komt volgende maand, kost ¤9400 inclusief plaatsen. Gewoon een gemiddelde rechte keuken van die niet voorzien is van de allerduurste apparatuur.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:46 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Volgens mij vergis je erin hoe sterk de prijzen van materialen zijn gestegen de afgelopen 2 jaar, het is echt heel bizar.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zei men drie jaar geleden ook. Ik geloof best dat de prijzen iets hoger zijn en de krapte iets groter is, maar ik geloof niet dat dat het verschil tussen onze inschattingen verklaart. Toen wij ons huis gingen verbouwen, hebben we heel bewust keuzes gemaakt omdat ons budget niet onbeperkt was. Dan merk je dat je het heel gek kunt maken maar ook dat je door je in te houden veel geld kunt besparen. (En wij hebben nog een behoorlijk luxueus huis met bijv. overal dimmers, veel meer elektrapunten, overal vloerverwarming, overal een gietvloer.)
[..]
TS vroeg om een minimum. Daar lijken de meesten hier overheen te lezen. Het is geen wetmatigheid dat je je tuin moet laten ontwerpen, dat je een overkapping moet hebben en dat je zo snel mogelijk na je verhuizing een tuin moet hebben die 'af' is. Je kunt ook genoegen nemen met een terras en looppad, wat grondwerk laten doen, gras inzaaien en de rest van de tuin gaandeweg ontwikkelen.
[..]
Wat een onzin. Je huis ziet er met 75k voor afwerking echt niet uit als een stacaravan. Sterker nog, misschien helpt een beperkt budget wel om het huis niet zo protserig te maken als de nouveau riche doorgaans doet.
Al die minimale dingen opgeteld zijn al c. 90k, geen 75k. Prijzen zijn 20-30% gestegen in laatste 6 maanden plus niet iedereen heeft de tijd om zelf te gaan shoppen voor elke deurklink. Maar als jij daar gelukkig mee bent, betaal ik wel wat extra om dat niet te hoeven doenquote:Op donderdag 13 januari 2022 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
TS vroeg om een minimum. Daar lijken de meesten hier overheen te lezen. Het is geen wetmatigheid dat je je tuin moet laten ontwerpen, dat je een overkapping moet hebben en dat je zo snel mogelijk na je verhuizing een tuin moet hebben die 'af' is. Je kunt ook genoegen nemen met een terras en looppad, wat grondwerk laten doen, gras inzaaien en de rest van de tuin gaandeweg ontwikkelen.
[..]
Wat een onzin. Je huis ziet er met 75k voor afwerking echt niet uit als een stacaravan. Sterker nog, misschien helpt een beperkt budget wel om het huis niet zo protserig te maken als de nouveau riche doorgaans doet.
Wel bijzonder. Wij zijn bij een zeer gedateerde woning gaan kijken, zelfde afmetingen en daar werden de kosten om alles af te breken om daarna te moderniseren en isoleren geschat op 300. Maar dat klopt dus voor geen meter als een huis aankleden al minimaal 200k kost.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:42 schreef Scorpie het volgende:
210m2 op 289m2 kavel hier voor mijn nieuwbouwhuis. zit op ongeveer 250k aan extra kosten.
40K keuken
40K tuin
25K badkamers
100k aan verbouwen en pimpen door aannemer (huis is casco) met vloer/schilderen/zonneschermen/gordijnen de hele rambam
20-40k onvoorzien en afmaken.
Het hangt er ook allemaal vanaf hoe duur je alles maakt he? In een woning van 150k komt niet snel een keuken van 40K. En je hebt minder vloeren nodig etc etc. Lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wel bijzonder. Wij zijn bij een zeer gedateerde woning gaan kijken, zelfde afmetingen en daar werden de kosten om alles af te breken om daarna te moderniseren en isoleren geschat op 300. Maar dat klopt dus voor geen meter als een huis aankleden al minimaal 200k kost.
Ik begin me hard af te vragen wie er zoveel verlies maakt bij de woningen onder de 150m2 op een postzegel die voor een fooi van 300.000 worden aangeboden. Daar moeten al die verkopers of projectontwikkelaars helemaal blut op gaan
Die 300k klopt waarschijnlijk wel. Wij hebben een gedateerde woning vrijwel volledig laten afbreken (op de buitenmuren na) en laten moderniseren in de duurste regio van het land, dus ik heb een goed beeld van de kosten. Er is natuurlijk wel wat variatie mogelijk omdat bijv. al dan niet uitbouwen flink scheelt in de kosten. En let wel: het is een keuze om 80k uit te geven aan keuken en tuin en 100k aan 'pimpen', niet een noodzaak.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Wel bijzonder. Wij zijn bij een zeer gedateerde woning gaan kijken, zelfde afmetingen en daar werden de kosten om alles af te breken om daarna te moderniseren en isoleren geschat op 300. Maar dat klopt dus voor geen meter als een huis aankleden al minimaal 200k kost.
Wat wij 10 jaar geleden kwijt waren aan onze nieuwbouwwoning van 120m2 en kleine tuin:quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:22 schreef Eikenbomen het volgende:
Damn, heb recentelijk een nieuwbouwhuis gekocht en word heel bang van alle verhalen en prijzen hier. Mocht t echt zo duur worden hebben we geen geld genoeg om bijvoorbeeld de tuin fatsoenlijk te maken ..
10 jaar geleden? Je denkt dat de kosten 'wat' zijn gestegen? Ik denk dat je je verbaasd als je dezelfde werkzaamheden nu weer uit laat voeren. Je gaat echt minimaal op het dubbele uitkomen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat wij 10 jaar geleden kwijt waren aan onze nieuwbouwwoning van 120m2 en kleine tuin:
- keuken 12k
- extra's badkamer 3,5k
- vloer 3,5k
- stuken en schilderen 4k
- gordijnen 3,5k
- tuin 5,5 k
Samen met meerwerk en andere kleine kostenposten kwamen we in totaal uit op 36k. Een groter huis kost natuurlijk meer en de kosten zijn intussen wat gestegen, maar het zou nooit en te nimmer op een bedrag in de buurt van 100k zijn uitgekomen.
Wij hebben een perceel van 200m2, niet bijzonder groot dus, maar onze tuin was aanmerkelijk duurder in 2016. Een aanpassing van de badkamer voor 3.5K, dat is tegenwoordig een fatsoenlijk badmeubel al bijna. 9 van de 10 is de casco badkamer volledig ruk en kun je beter een compleet andere aanschaffen en ben je zo 15-20k verder. En dan heb je bij een huis als ts al gauw een tweede badkamer.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat wij 10 jaar geleden kwijt waren aan onze nieuwbouwwoning van 120m2 en kleine tuin:
- keuken 12k
- extra's badkamer 3,5k
- vloer 3,5k
- gordijnen 3,5k
- tuin 5,5 k
Samen met meerwerk en andere kleine kostenposten kwamen we in totaal uit op 36k. Een groter huis kost natuurlijk meer en de kosten zijn intussen wat gestegen, maar het zou nooit en te nimmer op een bedrag in de buurt van 100k zijn uitgekomen.
Je hoeft geen meubel van 3,5k aan te schaffen. Wij zijn naar de sanitairzaak gegaan die verbonden was aan het project, hebben daar een wensenlijst opgesteld en hebben 90% ervan geschrapt vanwege de kosten. Uiteindelijk hebben we er bijvoorbeeld wel een glazen wand met installatie gekocht, maar ons wastafelmeubel kwam van de Ikea. En dat is wat ik hier steeds benadruk: je staat niet machteloos, je hebt zelf voor een groot deel in de hand hoe duur het wordt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:53 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Wij hebben een perceel van 200m2, niet bijzonder groot dus, maar onze tuin was aanmerkelijk duurder in 2016. Een aanpassing van de badkamer voor 3.5K, dat is tegenwoordig een fatsoenlijk badmeubel al bijna. 9 van de 10 is de casco badkamer volledig ruk en kun je beter een compleet andere aanschaffen en ben je zo 15-20k verder. En dan heb je bij een huis als ts al gauw een tweede badkamer.
Wij hadden indertijd door het hele huis heen een soort gietvloer en hebben alle raambekleding bij een bedrijf besteld dat de installatie ook deed. Voor onze huidige woning hebben we meer geld uitgegeven aan de vloer (duurdere vloer, groter oppervlak), maar we hebben online gezocht naar voordelige raambekleding en hebben de installatie zelf gedaan omdat we veel meer ramen hebben (vrijstaande woning). Daar waren we in totaal zo'n 13k voor kwijt - dat komt in de buurt van het bedrag dat jij noemt. Maar als je ervoor kiest om op de verdiepingen een eenvoudigere vloer te nemen, dan scheelt dat duizenden euro's.quote:Raamdecoratie en vloer waren bij ons gezamenlijk 15k voor 150m2 en woonkamer / 3 slaapkamers.
Wij kenden een stukadoor die het bij ons in 2013 voor een vriendelijk prijsje heeft gedaan. Voor onze huidige woning hebben we inderdaad rond de 20 euro per m2 uitgegeven.quote:Stukadoor vraagt inmiddels al wel richting de 20 euro/m2 en dan zit er nog geen likje verf op.
Jij hebt het over 2016, ik over 2013. Bovendien hebben we in 2019 onze huidige woning compleet laten verbouwen, dus ik heb een behoorlijk goed beeld van de kosten in (nogmaals) de duurste regio van het land. Zoals ik al zei, de prijzen zullen best wat hoger zijn en de krapte wat groter, maar drie jaar geleden was er ook krapte en werden ook hoge prijzen gevraagd. Onze verbouwing heeft heel veel geld gekost. En ik weet zeker dat we in 2022 niet ineens 40k aan een keuken uit hadden hoeven geven.quote:Je cijfers zijn totaal niet representatief voor de huidige situatie. Aannemers en klusjesmannen vragen de hoofdprijs, omdat ze omkomen in het werk. De prijzen van materialen zijn ook enorm gestegen.
Zoals ik in eerdere postings al aangaf: ik kan de prijzen van toen goed vergelijken met de prijzen in 2019 en deels de prijzen nu omdat we nog steeds bezig zijn met verbeteringen rond het huis. In vergelijking met 2013 zijn we voor onze huidige woning minder geld kwijt aan de keuken, minder aan raambekleding, minder aan de tuin en minder aan de badkamer. Dat is puur een kwestie van andere keuzes maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:34 schreef wpor het volgende:
[..]
10 jaar geleden? Je denkt dat de kosten 'wat' zijn gestegen? Ik denk dat je je verbaasd als je dezelfde werkzaamheden nu weer uit laat voeren. Je gaat echt minimaal op het dubbele uitkomen.
Geweldig voorbeeld hoe het ook kan! Keukenhandel = windhandel. Kijk gewoon op internert wat keukenkastjes kosten, doe veel zelf en speel aanbieders tegen elkaar uit.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
- keuken 12k
- extra's badkamer 3,5k
- vloer 3,5k
- gordijnen 3,5k
- tuin 5,5 k
Je oven is met goud ingelegd?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 21:02 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ook in Nordhorn betaal je voor kwaliteit. Maar daar weten ze dat alle Nederlanders zo goedkoop mogelijk willen hebben, dus allemaal kunststof kastjes erin.
Ik ben nu ook bezig met mijn nieuwbouwwoning, en de keuken die we nu uitgekozen hebben komt uit op 55K. In Duitsland was het inderdaad goedkoper totdat we dezelfde materialen namen.
Prachtigste is heel subjectief.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Geweldig voorbeeld hoe het ook kan! Keukenhandel = windhandel. Kijk gewoon op internert wat keukenkastjes kosten, doe veel zelf en speel aanbieders tegen elkaar uit.
Zoek eens op Poggenpohlkeuken op MP en je vindt de prachtigste keukens voor een krats.
Dat niet alleen, het vereist ook dat je het zelf doet, en dat moet je wel kunnen, en als je dat al kunt moet je het wel zelf willen doen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 15:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Prachtigste is heel subjectief.
Ik kijk met walging naar jullie als ik langsdobber.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Kom naast voorheen user DS4 (ofzo) te wonen. En schuin tegenover Holy_Goat. Dus dat wordt een gezellige boel, rijkaards onder elkaar. Dat wordt borrelen elke avond.En daarbij minder bedeelde users uitlachen natuurlijk.
Joh.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:26 schreef ArnosL het volgende:
Wat een bedragen komen hier voorbij. Absoluut niet representatief voor de gemiddelde Nederlander.
Wij renoveren een woning op het moment, alleen de buitenmuren zijn blijven staan. Nieuwe betonvloeren, een aanbouw van 20m2, nieuwe kozijnen, nieuwe keuken en badkamer, nieuw leidingwerk, het hele pakket. Kost 140k ongeveer en zo ongeveer alles uitbesteed.
De tuin kost als het straks klaar is zo'n 4 tot 5k voor 500m2. Inclusief planten en bestrating. Vriendin is nogal een tuin fanaat en heeft heel erg veel stekjes verzameld. Op die manier staat de tuin in het eerste jaar nog niet op z'n allerbest in bloei, maar het jaar er op wél. Recent hebben we in ruil voor een fles wijn een kippenhok + ren opgehaald via Marktplaats. Was nog zo goed als nieuw en scheelt ons weer een paar honderd euro. Zo verzamelen we langzamerhand van alles bij elkaar en drukken we de kosten.
Je kan er nog altijd iemand voor inhuren, maar true true.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het vereist ook dat je het zelf doet, en dat moet je wel kunnen, en als je dat al kunt moet je het wel zelf willen doen.
Dat beperkt het financiële voordeel wel flink.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 20:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je kan er nog altijd iemand voor inhuren, maar true true.
Het huis van TS en van een hoop andere users in dit topic, incl. jijzelf, is dan ook geen gemiddeld huis.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:26 schreef ArnosL het volgende:
Wat een bedragen komen hier voorbij. Absoluut niet representatief voor de gemiddelde Nederlander.
Wij renoveren een woning op het moment, alleen de buitenmuren zijn blijven staan. Nieuwe betonvloeren, een aanbouw van 20m2, nieuwe kozijnen, nieuwe keuken en badkamer, nieuw leidingwerk, het hele pakket. Kost 140k ongeveer en zo ongeveer alles uitbesteed.
De tuin kost als het straks klaar is zo'n 4 tot 5k voor 500m2. Inclusief planten en bestrating. Vriendin is nogal een tuin fanaat en heeft heel erg veel stekjes verzameld. Op die manier staat de tuin in het eerste jaar nog niet op z'n allerbest in bloei, maar het jaar er op wél. Recent hebben we in ruil voor een fles wijn een kippenhok + ren opgehaald via Marktplaats. Was nog zo goed als nieuw en scheelt ons weer een paar honderd euro. Zo verzamelen we langzamerhand van alles bij elkaar en drukken we de kosten.
Hoeveel m2? Vrijstaand of rijtjeshuis? Welke regio? 140k is namelijk best laag als je uitgaat van volledig strippen, alles uitbesteden en ook nog een uitbouw laten maken.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:26 schreef ArnosL het volgende:
Wij hebben een heel gemiddeld huis.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het huis van TS en van een hoop andere users in dit topic, incl. jijzelf, is dan ook geen gemiddeld huis.
Dit huis, sloopwerk hebben we alleen zelf gedaan. De schuurtjes zijn beide gesloopt en de oude buitenmuur van de keuken is doorbroken en vanaf daar hebben we een aanbouw van 5x4 meter. Boven is de oude douche nu een washok en is de slaapkamer met buitendeur nu de badkamer. De vlizotrap naar zolder is vervangen door een vaste trap en de zolder is inmiddels volledig afgetimmerd. Volledig strippen was wel nodig zoals je kunt zien.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoeveel m2? Vrijstaand of rijtjeshuis? Welke regio? 140k is namelijk best laag als je uitgaat van volledig strippen, alles uitbesteden en ook nog een uitbouw laten maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:10 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wij hebben een heel gemiddeld huis.
[..]
Dit huis, sloopwerk hebben we alleen zelf gedaan. De schuurtjes zijn beide gesloopt en de oude buitenmuur van de keuken is doorbroken en vanaf daar hebben we een aanbouw van 5x4 meter. Boven is de oude douche nu een washok en is de slaapkamer met buitendeur nu de badkamer. De vlizotrap naar zolder is vervangen door een vaste trap en de zolder is inmiddels volledig afgetimmerd. Volledig strippen was wel nodig zoals je kunt zien.In principe heb je met 500m² in NL geen gemiddeld huis, maar jouw huis is idd redelijk gemiddeld, klein zelfs voor een tweekapper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:10 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Wij hebben een heel gemiddeld huis.
[..]
Dit huis, sloopwerk hebben we alleen zelf gedaan. De schuurtjes zijn beide gesloopt en de oude buitenmuur van de keuken is doorbroken en vanaf daar hebben we een aanbouw van 5x4 meter. Boven is de oude douche nu een washok en is de slaapkamer met buitendeur nu de badkamer. De vlizotrap naar zolder is vervangen door een vaste trap en de zolder is inmiddels volledig afgetimmerd. Volledig strippen was wel nodig zoals je kunt zien.Ah ja, die factoren samen verklaren het (niet alles uitbesteden, kleiner huis, locatie buiten de Randstad).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist niet dat er nog zulke vraagprijzen bestonden, joh! Nog gefeliciteerd met de aanschaf en ik hoop dat jullie verbouwing verder voorspoedig verloopt.
Mocht je willen posten over plannen voor je tuin, dan ben je heel welkom in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #67: Herfst!. Het is een mooi stuk grond!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Nou dan niet hèquote:Op zondag 16 januari 2022 13:59 schreef blomke het volgende:
Het is geen man, die geen keuken plaatsen kan.
Of een partner die dat doet, zodat ik er de tijd voor hadquote:Op zondag 16 januari 2022 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
'k Heb liever een man die genoeg verdient om dat soort klussen uit te besteden.
Niets mis met golddiggen toch?quote:Op zondag 16 januari 2022 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
'k Heb liever een man die genoeg verdient om dat soort klussen uit te besteden.
Dit soort spreekwoorden uit de bouwkeet van 1960 kunnen echt niet meer hoor.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:59 schreef blomke het volgende:
Het is geen man, die geen keuken plaatsen kan.
Is er bij die bevalling een beetje zand in de vagina gekomen?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou dan niet hè
Wel viriel genoeg om onze zoon te verwekken en een baan die goed genoeg betaalt om de hypotheek te kunnen betalen.
En verder voldoende vertrouwen in mij om mij ons huis te laten ontwerpen en de bouw daarvan te regelen. Genoeg mannen die zo'n vrouw niet kunnen handelen.
Even los van het feit dat je sowieso behoorlijk mans moet zijn om mij te kunnen handelen
Als de een inkomen heeft en de ander vermogen, is het dan nog gold diggen?quote:
Nee, maar dat jaren 50 geneuzel van "er is geen man die..." van Blomke is wel zo Gods storend.quote:[..]
Dit soort spreekwoorden uit de bouwkeet van 1960 kunnen echt niet meer hoor.
[..]
Is er bij die bevalling een beetje zand in de vagina gekomen?
Doe eens even niet zo politiek correct zegquote:Op zondag 16 januari 2022 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de een inkomen heeft en de ander vermogen, is het dan nog gold diggen?
En dat een partner inkomen X heeft wil niet zeggen dat de ander dat niet heeft, is het dan gold diggen?
Klopt. Maar zo'n koppige ouwe vent verander je denk ik toch niet.quote:[..]
Nee, maar dat jaren 50 geneuzel van "er is geen man die..." van Blomke is wel zo Gods storend.
Maar dat geldt toch ook voor mannen?quote:Een beetje vrouw kan het zelf ook wel maar feit is simpelweg dat de meesten er niet aan gaan beginnen, zeker niet bij een nieuwbouwwoning en al helemaal niet in de prijsklasse waar TS in wil kopen.
Lijkt me ook mooi om te kunnen. Doet hij dat dan naast zijn normale werk?quote:En eerlijk gezegd maakt een keuken van 50.000 op 1.500.000 ook niet meer uit.
Leuk dat je dan voor dezelfde keuken ¤ 5.000 kunt besparen door het zelf te bestellen en te plaatsen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat de moeite dan niet waard vindt, al even los van de miljoenmiljard andere zaken die je moet regelen bij een nieuwbouwwoning.
Dat gezegd hebbende: hier in de straat is iemand die letterlijk zelf zijn huis bouwt, heeft soms hulp van zijn broer, huurt af en toe mensen in maar het gros doet hij letterlijk zelf.
Prachtig huis ook, ik verwacht dat hij er in de 2de helft van dit jaar zo ongeveer in kan trekken.
Hij begon ongeveer met bouwen toen de aannemer bij ons ook begon.
Grenzeloos respect voor, maar die tijd, ruimte, kennis en geld moet je wel hebben.
Nee, ik denk bij het verwekken.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
Is er bij die bevalling een beetje zand in de vagina gekomen?
Kan prima, pas ik toe bij alle klussen, die ik toch beter doe en kan dan een ingehuurde instelling. Als ik een lijst moet maken wat de CV-installateur en elektromonteur al verkeerd om hebben aangesloten en ik kon verbeteren….quote:Op zondag 16 januari 2022 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
Dit soort spreekwoorden uit de bouwkeet van 1960 kunnen echt niet meer hoor.
Je was er bij?quote:
Voortaan dan vakmensen inhuren. Ook hier geldt het oudhollandse spreekwoord "penny wise, pound foolish".quote:Op zondag 16 januari 2022 17:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan prima, pas ik toe bij alle klussen, die ik toch beter doe en kan dan een ingehuurde instelling. Als ik een lijst moet maken wat de CV-installateur en elektromonteur al verkeerd om hebben aangesloten en ik kon verbeteren….
Dat zal voor een keukeninstallateur niet anders zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |