SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn ongevaccineerde kinderen die in het ziekenhuis komen, die kun je het niet kwalijk nemen.
Maar verder lijkt het aantal ongevaccineerden of niet volledig gevaccineerden (1 prik) aardig toe te nemen. Het wordt steeds moeilijker te accepteren dat door die kleine groep mensen, de rest daar rekening mee moet houden in hun dagelijkse leven.
Zelfs met dubbele vaccinatie zonder booster zou je met omicron toch niet gauw in het ziekenhuis belanden?
Of iemand die een eerdere infectie heeft doorgemaakt.
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?![]()
die wachtlijsten zijn vanwege de IC's of wat anders? Misschien is het wel een tekort aan operatie kamers of chirurgen, dat er wat moet gebeuren ben ik uiteraard eens maar in normale tijden voldoet die IC capaciteit gewoonquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet dat er geen wachtlijsten bestaan van tot wel zes weken als er geen pandemie is he. Je moet gewoon mensen opleiden voor de IC en dat ze daarnaast op andere afdelingen kunnen werken. Dan kunnen daar de wachttijden in "gewone" tijden naar beneden. Daarnaast spelen deze bezwaren ook niet in andere landen, waar men veel meer IC-capaciteit heeft dan in Nederland. Kennelijk is het daar geen probleem.
Niet geheel toevallig is Nederland wel het enige land dat een dergelijk strenge lockdown weer moet invoeren.![]()
Niet. Toen ik in april cojona kreeg ging dat zo: dinsdagavond bij vrienden op bezoek waar ik waarschijnlijk besmet ben. Jongste testte op donderdag positief daar waarop de rest van het gezin snel volgde. Ik vrijdag een zelftest gedaan, die was negatief. Omdat ik wat lichte klachten kreeg maandag nog maar eens testen, hastikke positief.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In mijn familie en vriendenkring 6 keer.
Het ligt ook heel veel aan het tijdstip dat je die test doet, maar hoe weet je zelf wat het goed tijdstip is?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?
Zelfs met dubbele vaccinatie zonder booster zou je met omicron toch niet gauw in het ziekenhuis belanden?
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.![]()
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het reservoir niet heel groot meer is. Hoop dat het in de lente wel klaar is met dit virus.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?
Ook wat die WHO baas zei: 50% van de Europese bevolking besmet met omikron over 6 weken. Dan heb je nog 50% afgelopen twee jaar. Het kan toch nooit lang meer duren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind ik wel een wat makkelijke conclusie, 30% structureel erbij is wel veel, hoe ga je die mensen bezig houden als er geen pandemie is?are we infinite or am I alone![]()
De meesten worden opgenomen door Covid, of door complicaties als gevolg van Covid. Ik kan nu even geen specifieke data van VK vinden (dacht het wel ergens gelezen te hebben), maar hier een stuk uit de VS: https://www.nbcnews.com/health/health-news/covid-warning-symptoms-children-kids-hospitalized-record-numbers-rcna10741quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten hoeveel van die kinderen in het ziekenhuis komen vanwege corona of omdat ze iets anders hebben en positief testen.![]()
Marc Bonten in het programma van Sven Kockelman; ze gaan scenario's doorrekenen voor het eventueel laten terugkeren van de 5 tot 5 lockdown of een aantal tussenstappen daarnaar toe over de komende tijd. Het gaat echt in ministapjes...
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, dat denk ik ook wel. Nederland is normaal gesproken best terughoudend met IC opname.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.![]()
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgreservisten? Leid een selecte groep verpleegkundigen, rode kruis, EHBO'ers bij bedrijven, bedrijfsartsen en weet ik 't wat op als IC-verpleegkundige of internist en laat ze hun eigen baan hervatten. Hou die opleiding/kennis op peil en doe regelmatig trainingen zodat als de nood aan de man is ze bij kunnen springen?![]()
In dat artikel staat ook dit:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De meesten worden opgenomen door Covid, of door complicaties als gevolg van Covid. Ik kan nu even geen specifieke data van VK vinden (dacht het wel ergens gelezen te hebben), maar hier een stuk uit de VS: https://www.nbcnews.com/health/health-news/covid-warning-symptoms-children-kids-hospitalized-record-numbers-rcna10741300 kinderen die verder gezond waren. Ik wil 't niet downplayen, maar ik zie hier niets over in het VK, Denemarken en andere landen, zou de algehele gezondheid in de VS een grote rol spelen?quote:More than three-quarters — 78 percent — were hospitalized because of complications of Covid-19. About half needed help breathing, and nearly a third were placed in intensive care.
A third of the 915 patients were otherwise healthy, without any underlying health problems that would have put them at greater risk.![]()
Linkjequote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Marc Bonten in het programma van Sven Kockelman; ze gaan scenario's doorrekenen voor het eventueel laten terugkeren van de 5 tot 5 lockdown of een aantal tussenstappen daarnaar toe over de komende tijd. Het gaat echt in ministapjes...
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.
https://www.nporadio1.nl/(...)2022-01-11-sven-op-1When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nu pas? Ja joh, neem je tijd, we wachten nog wel evenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.Kom op zeg, wat heb je in de tussentijd zitten doen, rustig een beetje afwachten?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die we hier normaal afschrijven we dan nog een paar weken in leven houden en dan afschrijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.
Geen idee hoe hoog het redding percentage in Belgie is tov het onze.![]()
Wat je daar bij las was dat het toch vooral allemaal weer erg bureaucratisch was. Genoeg gepensioneerde huisartsen en dergelijke die best wilden helpen en die je natuurlijk niet hoeft uit te leggen hoe je een prik zet, maar ja, het moet allemaal wel netjes geadministreerd worden enzo, dus daar moet dan weer een verplicht cursusje werken met een IT-systeem bij.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als de IC's niet overstromen, maar er wel opnames zijn op de verpleegafdelingen, en er teveel mensen in quarantaine zitten, dan moet je ernaar kijken welke ziektelast je wilt accepteren, als de kans op ernstige ziekte klein is, moet je ook kijken wat het doet met long covid zegt Bonten.
Oh nee, niet die kaart weer...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Er waren paar weken terug redelijk wat berichten dat het ook heel makkelijk was prikkers te krijgen, maar dat de GGD nogal strenge eisen stelde. Minimaal 32 (uit mijn hoofd) uur beschikbaar, een weekenddag beschikbaar, wisselende diensten, etc.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handeling![]()
Nou is dat met de boostercampagne ook wel om hele grote aantallen in hele korte tijd gegaan. Maar wat we daarvan leren is dat je dus eigenlijk ook voor de simpele medische handelingen maar blijkbaar beter een reservergroep aan personeel klaar hebt staan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handeling
Dat moet prima kunnen lijkt me, je weet nu ook wie die mensen zijn die allemaal aan het prikken zijn momenteel."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Haha, Marc Bonten weer door de bocht. Zou hij één van de strengsten van het OMT zijn?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Als de IC's niet overstromen, maar er wel opnames zijn op de verpleegafdelingen, en er teveel mensen in quarantaine zitten, dan moet je ernaar kijken welke ziektelast je wilt accepteren, als de kans op ernstige ziekte klein is, moet je ook kijken wat het doet met long covid zegt Bonten.
Oh nee, niet die kaart weer...![]()
Ja maar dat is omdat de GGD vooral in eigen poel lijkt te vissen. Ik ken meerdere die kunnen prikken maar zich nergens als vrijwilliger of iets dergelijks kunnen aanmelden. Die staat als flexpool open hiervoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Oh als we genoeg geboosterd hebben, en het beschermt tegen ernstige ziekte, dan zouden we het kunnen laten rondgaan, maar dan kan het alsnog naar bepaalde kwetsbaren overslaan, maar accepteer je dan dat bepaalde mensen alsnog ziek zouden kunnen worden ook al zijn ze geboosterd, en accepteer je dan dat mensen misschien long covid zouden kunnen krijgen.
Oftewel ga ermee leven!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Die man is ook nog eens ontzettend intelligent en weet veel van data.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...
Dan kan het niet anders dan dat hij kwaadaardig is.![]()
Ach, die kaart kan altijd getrokken worden, maar we vergeten de mentale gesteldheid maar. Die is totaal niet belangrijk, echt, hoeveel mensen hier nog geloven dat de overheid het beste met ons voor heeft. 🥲quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...![]()
Tnx! Maar dat aantal opnamens kunnen wij toch wel aan?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.
Het schijnt dat ze er met omicron ook nog korter liggen.
Ik snap de terughoudendheid maar als dat zo is dan moeten we er gewoon doorheen.
Die ongevaccineerde 50+ers die ook niet besmet zijn geweest gaan dat toch niet doen en hebben de kans gehad.
Dan heb ik liever 6 weken het hele land ziekjes en in maart ervan af dan dit uitsmeren tot de zomer.![]()
Als iemand de doelpalen zoekt van het OMT, die staan inmiddels in het magazijn."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Er wordt wel over geschreven in het VK, vooral op twitter. Maar ik heb nog nergens geleden hoe ernstig die kinderen er aan toe zijn. Ernstig genoeg om opgenomen te worden, maar er is nogal een verschil tussen een nachtje ter observatie opgenomen worden, of een week in het ziekenhuis moeten liggen vol met steroiden, antivirals en extra zuurstof. Denk dat er de komende dagen wel meer info naar buiten zal komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dat artikel staat ook dit:
[..]
300 kinderen die verder gezond waren. Ik wil 't niet downplayen, maar ik zie hier niets over in het VK, Denemarken en andere landen, zou de algehele gezondheid in de VS een grote rol spelen?![]()
Ik denk dat al veel meer mensen een besmettingen hebben gehad in die groep, de bloedbank zat vorig jaar al op 30% antistoffen, daar is een Dansen met Jansen overheen geweest en nog iets van een miljoen besmettingen erbij voordat omikron om de hoek kwam. De groep niet gevaccineerd en nooit besmet zal minder dan 40% bedragen van de ongevaccineerden, en dan neem ik het ruimquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kan ook simpelweg betekenen dat patienten in België enkele dagen langer op IC blijven, of dat men mensen op IC legt die in Nederland op de "gewone" afdeling zouden liggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die we hier normaal afschrijven we dan nog een paar weken in leven houden en dan afschrijven?
Geen idee hoe hoog het redding percentage in Belgie is tov het onze.are we infinite or am I alone![]()
Oh okay ik dacht dat het kabinet dat bepaalde. my bad.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ja eens lijkt mij ook niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het reservoir niet heel groot meer is. Hoop dat het in de lente wel klaar is met dit virus.
Ook wat die WHO baas zei: 50% van de Europese bevolking besmet met omikron over 6 weken. Dan heb je nog 50% afgelopen twee jaar. Het kan toch nooit lang meer duren.
Los van de QR geilheid van de regering en het teleurstellende beleid is het qua virus en druk op de zorg vooralsnog een beetje op het eind denk.
We hebben in dat opzicht erg mazzel met omicron wat relatief heel mild is en ons van de delta variant bevrijdt heeft.
Plus zo besmettelijk dat je er niet aan ontkomt.![]()
Ik denk wel dat het hoger wordt, laten we voor 't gemak stellen dat het 3* zoveel is. Nu ben ik alleen uitgegaan van ongevaccineerd, als we daar eenzelfde hoeveelheid gevaccineerd zonder booster en gevaccineerd met booster maar zwakke gezondheid aan toevoegen kom je totaal rond de 6700 opnames.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tnx! Maar dat aantal opnamens kunnen wij toch wel aan?
Het schijnt dat ze er met omicron ook nog korter liggen.
Ik snap de terughoudendheid maar als dat zo is dan moeten we er gewoon doorheen.
Die ongevaccineerde 50+ers die ook niet besmet zijn geweest gaan dat toch niet doen en hebben de kans gehad.
Dan heb ik liever 6 weken het hele land ziekjes en in maart ervan af dan dit uitsmeren tot de zomer.
Dat is best veel, maar gelet op de dagen met 250+ opnames per dag heb je 't waarschijnlijk over een instroom van 300 tot 400 per dag en een uitstroom van ~200/250 per dag. Zonder alle ins en outs te weten lijkt me dat te behappen.![]()
Maar dat krijg je ook met een verpleger die je opleidt tot tot IC verpleger, wat zit er in voor hem/haar, ga je die betalen als IC verpleger voor verplegers werk tot er weer een ramp is?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren paar weken terug redelijk wat berichten dat het ook heel makkelijk was prikkers te krijgen, maar dat de GGD nogal strenge eisen stelde. Minimaal 32 (uit mijn hoofd) uur beschikbaar, een weekenddag beschikbaar, wisselende diensten, etc.![]()
Ik hoorde er een stukje van voorbij komen. Deze mensen zijn er zelf echt heel erg in gaan geloven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Mijn dochter heeft toen ze 2 weken oud was in het ziekenhuis gelegen omdat ze stopte met drinken, was ziek. Op dat moment was de keuze om 'r op te laten nemen volledig voor ons, als wij aangaven: We willen even hulp hebben voor haar te zorgen namen ze 'r gewoon op en hielden ze 'r ter observatie, ook om ons gerust te stellen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er wordt wel over geschreven in het VK, vooral op twitter. Maar ik heb nog nergens geleden hoe ernstig die kinderen er aan toe zijn. Ernstig genoeg om opgenomen te worden, maar er is nogal een verschil tussen een nachtje ter observatie opgenomen worden, of een week in het ziekenhuis moeten liggen vol met steroiden, antivirals en extra zuurstof. Denk dat er de komende dagen wel meer info naar buiten zal komen.
Ik vraag me inderdaad ook af of 't ter observatie is of echt met behandelingen. Ben benieuwd.![]()
Het begint inmiddels gênant veel te lijken op een tienertje dat zijn of haar huiswerk niet af heeft en op school vervolgens met allerlei uitvluchten komt waarom niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Is Bonten boos dat hij geen minister van VWS is geworden?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.![]()
![]()
En terug naar de avondlockdown is een te grote stap, want als mensen bij elkaar komen, komen er weer superspreading events.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik hoorde er een stukje van voorbij komen. Deze mensen zijn er zelf echt heel erg in gaan geloven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Om het even persoonlijk te trekken. Ik ben oproepbaar indien er op IT (beveiligings-)gebied serieuze problemen zijn en er hulp nodig is. Op dat moment word ik door mijn werkgever doorbetaald en krijg ik additionele vergoedingen. Daarnaast heb ik 10 dagen per jaar (doorbetaald voor mijn werkgever) aan training etc. Dat is naar mijn mening echt wel goed geregeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat krijg je ook met een verpleger die je opleidt tot tot IC verpleger, wat zit er in voor hem/haar, ga je die betalen als IC verpleger voor verplegers werk tot er weer een ramp is?![]()
10 dagen geleden was omicron verantwoordelijk voor 68.4% van de besmettingen positieve tests in België (waarschijnlijk meer, aangezien het een 7-dagen gemiddelde betreft).
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOBare we infinite or am I alone![]()
Nee, Bonten is altijd een ivorentorenwetenschapper geweest. Veel verstand van zijn eigen vak en totaal niet geïnteresseerd in de implicaties voor de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is Bonten boos dat hij geen minister van VWS is geworden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:34 schreef popje het volgende:
[..]
En terug naar de avondlockdown is een te grote stap, want als mensen bij elkaar komen, komen er weer superspreading events.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk dat we de lockdown pas kunnen beginnen met afschalen als ook de tandzorg weer helemaal bij is, er zijn gewoon nog te veel mensen die niet naar hun half-jaarlijkse controles gaan. Lockdown is een goed instrument gebleken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.![]()
Doordeweeks dan hè. Niet op zaterdag en zondag natuurlijk. Lost ook meteen het probleem van de persconferentie op vrijdagavond op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bericht uit india (de onderbouwing lijkt me wel vrij zwak):
Omicron can be more lethal for children than Delta, say expertsare we infinite or am I alone![]()
Ja, ergens eind februari.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.![]()
Dat is prima inderdaad maar het werk ansich is qua niveau min of meer hetzelfde of begrijp ik dat verkeerd? Een IC verpleegster die ik onlangs op tv bij OP1 zag vond zichzelf heel bijzonder, dus als je mensen opleidt naar dat niveau zijn die dan bereid om dagelijks op een lager niveau te werken?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het even persoonlijk te trekken. Ik ben oproepbaar indien er op IT (beveiligings-)gebied serieuze problemen zijn en er hulp nodig is. Op dat moment word ik door mijn werkgever doorbetaald en krijg ik additionele vergoedingen. Daarnaast heb ik 10 dagen per jaar (doorbetaald voor mijn werkgever) aan training etc. Dat is naar mijn mening echt wel goed geregeld.![]()
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De lockdownmoeheid is erg groot bij de meeste mensen. Daar ben je geen uitzondering in.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.Gedeelde smart en zo
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
https://www.theguardian.c(...)urope-tidal-wave-whoquote:Europe must act now or be submerged by Omicron ‘tidal wave’, says WHO
Hans Kluge, Europe director, predicts more than half of population will be infected in next two months
A west-to-east “tidal wave” of Omicron infections risks submerging health systems across Europe, the World Health Organization has said, warning that more than half the region’s population will be infected with the variant in the next two months.
Hans Kluge, the WHO’s Europe director, said the region had recorded more than 7m new cases in the first week of 2022, double the rate a fortnight previously, with more than 1% of the population catching Covid-19 each week in 26 countries.
Kluge said the variant had now been reported in 50 of the Europe region’s 53 states and was becoming dominant in western Europe. “At this rate, more than 50% of the population in the region will be infected with Omicron in the next six to eight weeks”, he said – a scale of trasmission he described as unprecedented.
Its impact would be deadliest where vaccination rates were lower such as central and eastern Europe, Kluge predicted, saying he was “deeply concerned” that as Omicron moved east, “we have yet to see its full impact in countries where levels of vaccination uptake are lower, and where we will see more severe disease in the unvaccinated”.
In Denmark, he said, where Omicron cases had “exploded in recent weeks”, the Covid-19 hospitalisation rate for unvaccinated patients during Christmas week had been six times higher than for those who were fully vaccinated.
While vaccines provided “good protection” against severe disease and death, rising hospital admissions were “challenging health systems and service delivery in many countries … and threaten to overwhelm them in many more”, he said.
Kluge said countries not yet hit by the Omicron surge had “a closing window of opportunity to act now” by protecting their most vulnerable citizens, as well as doing their utmost to ensure healthcare and other key workers could keep services running.
Governments in these countries should mandate high-quality masks in all closed and indoor spaces and ensure full vaccine series and booster doses were administered as early as possible, especially in the health and essential services sectors, he said.
“Where the Omicron surge has begun, the priority should be to avoid and reduce harm among the vulnerable, and minimise disruption to health systems and essential services,” Kluge said. “This means prioritising vulnerable people for primary course and booster doses, advising them to avoid closed, crowded spaces, and offering the possibility to work remotely wherever possible until the infection surge passes.”are we infinite or am I alone![]()
Ik zie nu af veel meer papieren mondmaskers op straat slingeren. En er is al zoveel zwerfafval. De stoffen mondmaskers zijn vanuit milieu-oogpunt veruit te prefereren, ik hoop dat het kabinet dat ook meeneemt, mede gezien het feit dat de papieren mondmaskers die aangeraden worden, weinig extra uithalen als het gaat om het tegenhouden van Omikron. Bovendien moet je Omikron laten uitrazen, des te eerder ben je er vanaf.![]()
Lijkt me makkelijk redeneren; als een lockdown de oplossing is voor alle scenario's.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.![]()
Godverdomme man we gaan nu scenarios uitrekenen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.
Geen haast hoor, neem je zorgvuldige tijd.![]()
Dat zal zeker meespelen in de categorie 0 tot 5, daar is men, terecht, voorzichtiger mee. Maar daarin is dus wel een flinke toename te zien, en dat zal niet zijn omdat de artsen ineens anders zijn gaan werken lijkt me.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft toen ze 2 weken oud was in het ziekenhuis gelegen omdat ze stopte met drinken, was ziek. Op dat moment was de keuze om 'r op te laten nemen volledig voor ons, als wij aangaven: We willen even hulp hebben voor haar te zorgen namen ze 'r gewoon op en hielden ze 'r ter observatie, ook om ons gerust te stellen.
Ik vraag me inderdaad ook af of 't ter observatie is of echt met behandelingen. Ben benieuwd.![]()
Die berichten hoorden we toch ook uit Zuid-Afrika?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen in de categorie 0 tot 5, daar is men, terecht, voorzichtiger mee. Maar daarin is dus wel een flinke toename te zien, en dat zal niet zijn omdat de artsen ineens anders zijn gaan werken lijkt me.![]()
Klopt. Openheid geven bij die adviezen. Waarop is het gebaseerd. En niet een aanname of een flauwekul uitleg, maar wetenschappelijk bewijs. omt heeft er nu zo vaak naast gezeten en zoveel schade berokkend aan de maatschappij, sociaal, economisch en draagvlak technisch dat het echt niet 'zomaar' met een bullshit argument meer kant.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
Slimmer weet ik niet, maar "omdat het OMT het zegt" is gewoon geen onderbouwing meer. Daarvoor hebben ze er te vaak naast gezeten de afgelopen 2 jaar. Ik wil gewoon de informatie zien waarop ze hun advies baseren en dan beoordeel ik zelf wel wat ik ervan vind. De autoriteit van de witte jas heeft behoorlijk afgedaan.
Liefst gewoon helemaal weg, net als hugo, gefaald en nu wegwezen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMTquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh okay ik dacht dat het kabinet dat bepaalde. my bad.![]()
Joh, welk persoon zonder medische achtergrond kan die 2 direct onderscheiden terwijl ze op 1,5 meter moeten blijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt twee verschillende types van die blauw/witte dingen. Degene die je bij de drogist koopt zijn de 'type 1' (de niet-medische). De medische zijn die type 2 dingen, die zijn voor zover ik kan zien wel duurder.
Niet te doen. Geen agent-, boa-, securitymoraalridder die het ziet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)urope-tidal-wave-who![]()
ja,weet iemand of er nog ergens een kerstkoor optreedt waar ik naar kan gaan kijken?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...![]()
Zou dat ook niet kunnen komen omdat de vorige minister van vws een omhooggevallen basisschoolleerraar was zonder enige medische kennis en blind voer op het advies van de medisch'specialisten'?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMT'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).![]()
Is ook een beetje een truc van Rutte om uit de wind te blijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMT
Eerst Hugo als bliksemafleider en het OMT als kompas wat de route bepaalt.![]()
Iedereen is onafhankelijk hier inderdaad. Geen corrumperen door achterban of persoonlijk gewin.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar die pakhuizen vol maskers moeten snel leeg, voordat de crisis voorbij is. Dat probleem hebben wij als Fok! OMT niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Staan bij China op de payroll. Hun geloofwaardigheid is vanaf het begin al drama.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.![]()
Volgens mij daalt het al een paar dagen op rij in de UK:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).
UK's Covid cases fall 10% in a week to 142,224 while hospitalisations flatten out as businesses demand Boris releases an exit plan for living with the virus and even experts say the 'end is in sight'
https://www.dailymail.co.(...)tion-live-Covid.html![]()
Koop je niks voor, maarquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.en je bent niet alleen.
![]()
Sesamstraat gaat nog minder infantiel met zijn publiek omquote:![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ze zouden Ab eens moeten laten blazen als ie weer onderweg naar huis is na AB1quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Irrelevantquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Openheid geven bij die adviezen. Waarop is het gebaseerd. En niet een aanname of een flauwekul uitleg, maar wetenschappelijk bewijs. omt heeft er nu zo vaak naast gezeten en zoveel schade berokkend aan de maatschappij, sociaal, economisch en draagvlak technisch dat het echt niet 'zomaar' met een bullshit argument meer kant.
Liefst gewoon helemaal weg, net als hugo, gefaald en nu wegwezen.
"Het dragen van een mondneusmasker waar bronmaatregelen zoals afstand houden en drukte vermijden niet (goed) mogelijk zijn, is effectief gebleken in meerdere studies en wordt ook in internationale adviezen van o.a. de WHO en ECDC erkend"
- ok valt wat voor te zeggen.
"(het dragen van een mondkapje is) een aanvulling die zorgt voor een vermindering van risico’s als de basisregels niet (goed) zijn uit te voeren"
- Klinkt vaag, hoeveel minder risico? Alleen als de basis regels niet gevolgd kunnen worden? Hoeveel voorkomen we hiermee?
dus adviseren we
"In alle publieke binnenruimtes waar meerdere mensen van verschillende huishoudens bijeen komen of verblijven, ongeacht of er afstand kan worden gehouden"
Maar het is toch alleen een aanvulling op vermindering van risico's ALS de basisregels niet goed zijn uit te voeren, maar als de basisregels wel in acht kunnen worden gehouden doen we het ook?
Nog los van het hele verhaal over wel/niet goed dragen en de "beperkte houdbaarheid van 3 uur".![]()
Heeft hij er weer aandelen in ofzo?quote:
Trok zeker weer een fles open na die belachelijke Siewert oplossing als advies.![]()
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Ja, mindset enzo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...
Die lockdown. Die is alleen in je hoofd.
echt wtf
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat filmpje dat een man het niet over Taiwan wilde hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staan bij China op de payroll. Hun geloofwaardigheid is vanaf het begin al drama.
#neverforget.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
denk dat hij dat ook het liefst door een mondkapje doetquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze zouden Ab eens moeten laten blazen als ie weer onderweg naar huis is na AB1![]()
Ik zet wel weer een dvd'tje op van een concertquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:56 schreef Flurona het volgende:
[..]
ja,weet iemand of er nog ergens een kerstkoor optreedt waar ik naar kan gaan kijken?![]()
![]()
Sterkte man. Enne.. hou vol! Seriouslyquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
We zien de doelpalen geeneens meer...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.![]()
quote:In Engeland geen PCR-test meer bij besmetting zonder symptomen
Iedereen die in Engeland via een zelftest vaststelt dat hij of zij besmet is, hoeft vervolgens geen PCR-test meer te ondergaan. Dat hebben de Britse autoriteiten besloten, meldt de BBC.
De reden voor het besluit is tweeledig. Aan de ene kant nadert de PCR-testcapaciteit in Engeland snel het maximum van 800.000 per dag. Aan de andere kant zijn de zelftesten volgens het Britse zorginstituut UKHSA accuraat genoeg voor deze beleidswissel. De autoriteiten willen PCR-testcapaciteiten reserveren voor mensen die ziek worden en voor essentiële beroepsgroepen.
Gisteren werden in het Verenigd Koninkrijk 142.000 nieuwe besmettingen gemeld. De besmettingscijfers lijken iets te stabiliseren na de piek van vorige week dinsdag. Toen werden er ruim 218.000 positieve test geregistreerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik kan die kop van die gast echt niet meer aanzienquote:Just a fool will play tricks on Angus McSix![]()
Die zijn ze al een tijdje kwijt, ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zien de doelpalen geeneens meer...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb daar soms ook wel moeite mee, als ik beelden van een concert zie is het ook wel weer een confrontatie voor mij.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik zet wel weer een dvd'tje op van een concert
Ik wil ook weer tussen tienduizend zwetende festivalgangers staan op een veld met lauw bier!![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
WHO ziet meer het grote plaatje, en dat is vaak niet relevant als je naar een lokale situatie kijkt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.![]()
Heel herkenbaar, vooral als je ziet dat concerten en festivals op veel plaatsen gewoon doorgaan momenteel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb daar soms ook wel moeite mee, als ik beelden van een concert zie is het ook wel weer een confrontatie voor mij.
Ik wil ook weer tussen tienduizend zwetende festivalgangers staan op een veld met lauw bier!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik vind hem wel vermakelijk maar dat kan aan mij liggen, al kijk ik niet zo vaak de OP1's en noem al die programma's maar opquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:04 schreef L3viathan het volgende:
[..]
ik kan die kop van die gast echt niet meer aanzien![]()
Klopt, die zagen ook een flinke toename in opnames van kinderen, net als in VK en VS dus nu.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die berichten hoorden we toch ook uit Zuid-Afrika?![]()
In de VS 1.35 miljoen dagelijkse besmettingen en hun ziekenhuizen lagen nooit eerder zo vol. En dan weet je dat er sowieso nog 10 dagen met enorm aantallen ziekenhuisopnames aankomen. Het is als een autocrash in slow-motion.![]()
Alleen een beetje jammer dat het kabinet/het OMT er schijt aan hebben als wij er klaar mee zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.![]()
En daarbij, who cares...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joh, welk persoon zonder medische achtergrond kan die 2 direct onderscheiden terwijl ze op 1,5 meter moeten blijven?
Niet te doen. Geen agent-, boa-, securitymoraalridder die het ziet.![]()
Bacon en coca cola.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:07 schreef Jojoke het volgende:
In de VS 1.35 miljoen dagelijkse besmettingen en hun ziekenhuizen lagen nooit eerder zo vol. En dan weet je dat er sowieso nog 10 dagen met enorm aantallen ziekenhuisopnames aankomen. Het is als een autocrash in slow-motion.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik was er gisteravond niet eens en ik kan al wel raden wie dat geroepen heeft. Ach ja, ieder zo zijn of haar eigen definitie van een lockdown zal ik maar zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, mindset enzo.
Die lockdown. Die is alleen in je hoofd.
echt wtf
![]()
Waarom is Kuipers van D66 eigenlijk?
Was hij al lid of is dit toevallig zo?
Vind dat echt een enge club. Nu ook weer 2g/QR lover Paternotte als fractievoorzitter.
In hoeverre zit Kuipers daar als D66 vertegenwoordiger?![]()
Bij de volgende stap moet je een bonnetje bij je hebben of de verpakking om de houdbaarheidsdatum te kunnen garanderen.quote:
Nope, was een verse trol.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik was er gisteravond niet eens en ik kan al wel raden wie dat geroepen heeft. Ach ja, ieder zo zijn of haar eigen definitie van een lockdown zal ik maar zeggen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja dat zeker, ik kan mij alleen beperken tot kleine dingetjes. Geen testen meer en mondkapjes buiten sowieso niet. Ook testen voor de kinderen voor ze naar school gaan doe ik niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat het kabinet/het OMT er schijt aan hebben als wij er klaar mee zijn.
Niet dat dit zoden aan de dijk zet maar het is net als mondkapjes buiten, voor het gevoel doe je wat.![]()
Hij moest nog eerst lid worden vertelde hij gisteren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vind dat echt een enge club. Nu ook weer 2g/QR lover Paternotte als fractievoorzitter.
In hoeverre zit Kuipers daar als D66 vertegenwoordiger?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja zonde, zat ook niet te lezen gisteravond.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch jammer dat ik die gemist heb dan![]()
hij is lid geworden toen ze hem vroegen voor die ministerpostquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat verschilt nogal denk ik. Ik denk dat een 'gewone' verpleger/verpleegster als die eenmaal op de IC werkt niet snel terug wil, aangezien daar ook financiële consequenties aan zitten. Het bedrijfsleven biedt over het algemeen wel betere salarissen, die kunnen lijkt me prima een rol spelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is prima inderdaad maar het werk ansich is qua niveau min of meer hetzelfde of begrijp ik dat verkeerd? Een IC verpleegster die ik onlangs op tv bij OP1 zag vond zichzelf heel bijzonder, dus als je mensen opleidt naar dat niveau zijn die dan bereid om dagelijks op een lager niveau te werken?![]()
De ondraaglijke lichtheid van het bestaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...
Heb je die al eens gelezen?Make my day!![]()
Ben dit jaar 1 keer naar een concert geweest, in oktober, normaal ga ik een keer of 3 per maand. En dat was nog een kutconcert ook, waar ik eigenlijk niet heen wilde, maar mee ging omdat het vlakbij was in een leuke zaal en vrienden er heen wilden. (Blaudzun). Maar ondanks dat de muziek en de band kut was heb ik enorm genoten!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, vooral als je ziet dat concerten en festivals op veel plaatsen gewoon doorgaan momenteel.![]()
Dat teveel mensen in quarantaine ontwrichtend is voor de samenleving is echt de nieuwste kaart in deze crisis voor mijn gevoel.
Misschien een heel gek idee, maar misschien moet je daar ook maar eens vanaf stappen, als het voor 85% van de mensen niet meer dan een snotneus oplevert zou je wellicht geen verplichte quarantaine meer op hoeven leggen. Dat doen we voor reguliere verkoudheidsvirussen en de griep toch ook niet, leg die verantwoordelijkheid gewoon bij mensen zelf neer. En ja ik weet dat dan iedereen weer met een snotneus of griepklachten op het werk gaat komen, maar dat vonden we tot twee jaar geleden ook geen groot probleem als samenleving.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Hij was niet lid van een politieke partij, maar is dat van de week snel geworden omdat hij anders niet in het kabinet kon. Dan snap ik de keuze voor D66 nog wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als Omikron meer in je bovenste luchtwegen nestelt zal het (voor kleine kinderen) wellicht meer overeen komen met een virus als RS.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen in de categorie 0 tot 5, daar is men, terecht, voorzichtiger mee. Maar daarin is dus wel een flinke toename te zien, en dat zal niet zijn omdat de artsen ineens anders zijn gaan werken lijkt me.![]()
D66 is voor mij de partij die als een van de weinigen durft te kijken naar een progressief/realistische aanpak van deze crisis. Alles rechts van de VVD wil helemaal niks, net als de SP en dan heb je linkse middenpartijen zoals PvdA en GL die ook niets durven te besluiten....quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In hoeverre zit Kuipers daar als D66 vertegenwoordiger?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maar kiest D66 dan de minister van volksgezondheid?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij is lid geworden toen ze hem vroegen voor die ministerpost
Of sympathiseerde hij gewoon het meest met D66 ofzo?![]()
Helemaal eens, wilde net iets soortgelijks typen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Dat teveel mensen in quarantaine ontwrichtend is voor de samenleving is echt de nieuwste kaart in deze crisis voor mijn gevoel.
Misschien een heel gek idee, maar misschien moet je daar ook maar eens vanaf stappen, als het voor 85% van de mensen niet meer dan een snotneus oplevert zou je wellicht geen verplichte quarantaine meer op hoeven leggen. Dat doen we voor reguliere verkoudheidsvirussen en de griep toch ook niet, leg die verantwoordelijkheid gewoon bij mensen zelf neer. En ja ik weet dat dan iedereen weer met een snotneus of griepklachten op het werk gaat komen, maar dat vonden we tot twee jaar geleden ook geen groot probleem als samenleving.
Reden ook dat ik me niet ga laten testen omdat ik bij mensen die positief getest zijn in de buurt ben geweest.![]()
Het laatste.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar kiest D66 dan de minister van volksgezondheid?
Of sympathiseerde hij gewoon het meest met D66 ofzo?![]()
D66 heeft in de formatie Volksgezondheid geclaimd en is daarvoor op zoek gegaan naar een geschikte minister, blijkbaar hadden ze Kuipers daar al vanaf eind oktober voor op het oog.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar kiest D66 dan de minister van volksgezondheid?
Of sympathiseerde hij gewoon het meest met D66 ofzo?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
KAN NIETquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Misschien een heel gek idee, maar misschien moet je daar ook maar eens vanaf stappen, als het voor 85% van de mensen niet meer dan een snotneus oplevert zou je wellicht geen verplichte quarantaine meer op hoeven leggen. Dat doen we voor reguliere verkoudheidsvirussen en de griep toch ook niet, leg die verantwoordelijkheid gewoon bij mensen zelf neer. En ja ik weet dat dan iedereen weer met een snotneus of griepklachten op het werk gaat komen, maar dat vonden we tot twee jaar geleden ook geen groot probleem als samenleving.
Groetjes OMT en kabinet![]()
nu het kabinet niet meer demissionair is heb je wel kans dat de PVDA op coronagebied wat bijtrektquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 is voor mij de partij die als een van de weinigen durft te kijken naar een progressief/realistische aanpak van deze crisis. Alles rechts van de VVD wil helemaal niks, net als de SP en dan heb je linkse middenpartijen zoals PvdA en GL die ook niets durven te besluiten....![]()
Van de week?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hij was niet lid van een politieke partij, maar is dat van de week snel geworden omdat hij anders niet in het kabinet kon. Dan snap ik de keuze voor D66 nog wel.
Heb je daar een bron van?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De 17 tot 5u lockdown is gewoon een lockdown voor een groot deel van de horeca. En voor sporten nog altijd kansloos. Wat een clowns.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 11-01-2022 13:30:36 ]![]()
Ik ben heel benieuwd, mevrouw Kuiken heeft me tot nu toe nog niet kunnen bekoren....quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu het kabinet niet meer demissionair is heb je wel kans dat de PVDA op coronagebied wat bijtrektOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
En volgens mij is ie rond die tijd ook lid geworden van D66.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 heeft in de formatie Volksgezondheid geclaimd en is daarvoor op zoek gegaan naar een geschikte minister, blijkbaar hadden ze Kuipers daar al vanaf eind oktober voor op het oog."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik wil er geen POL van maken maar zo progressief vind ik ze niet. Alleen met klimaat en drugs.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 is voor mij de partij die als een van de weinigen durft te kijken naar een progressief/realistische aanpak van deze crisis. Alles rechts van de VVD wil helemaal niks, net als de SP en dan heb je linkse middenpartijen zoals PvdA en GL die ook niets durven te besluiten....
Verder voral pro Brussel/globalisering/migratie, voorstander van de QR samenleving en rechts als het op sociale zorg, huisvesting en de arbeidsmarkt aan komt.
Voor zo'n niemand buitensluiten partij is Paternotte die vooral heel druk is met polarisatie en buitensluiten niet de juiste keus als fractievoorzitter.![]()
eensquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd, mevrouw Kuiken heeft me tot nu toe nog niet kunnen bekoren....![]()
![]()
Hij vertelde dat gisteravond bij Beauquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Van de week?
Heb je daar een bron van?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Oh, hoe er over gesproken werd klonk het echt of het pas heel recent was gedaan. Maar dat kan ook. Was allemaal natuurlijk ook allang bekend. Is verder ook niet belangrijk, de drijfveer om lid te worden was de Ministerspost.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En volgens mij is ie rond die tijd ook lid geworden van D66.![]()
Oplossing is dan gaan leven als een Mongool.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
De 5 tot 17u lockdown is gewoon een lockdown voor een groot deel van de horeca. En voor sporten nog altijd kansloos. Wat een clowns.
![]()
Het is meer dat argwanend ben over D66 en het uitrollen van die QR maatschappij en me daarom lichtelijk zorgen maak over Kuipers die daar als verlengstuk zit.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 heeft in de formatie Volksgezondheid geclaimd en is daarvoor op zoek gegaan naar een geschikte minister, blijkbaar hadden ze Kuipers daar al vanaf eind oktober voor op het oog.
Maar misschien is het onterecht. Tijd zal het leren.![]()
Hoewel je in het bedrijfsleven een juiste vooropleiding of relevante werkervaring mee moet nemen voor een functie, bleek bij de aanstelling van het huidige kabinet weer dat dat in de politiek to-taal niet van belang is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou dat ook niet kunnen komen omdat de vorige minister van vws een omhooggevallen basisschoolleerraar was zonder enige medische kennis en blind voer op het advies van de medisch'specialisten'?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij vertelde dat gisteravond bij Beau![]()
Dat is idd wel kort lid. Maar ik lees dat ie ieg sinds 2020 al meeschrijft aan hun verkiezingsprogramma.quote:Hij was nog geen lid van D66 toen hij afgelopen najaar door partijleider Sigrid Kaag gevraagd werd. Wel dacht hij in 2020 al mee over de zorgparagraaf van het verkiezingsprogramma van de partij.https://www.nrc.nl/nieuws(...)ingen-neemt-a4076046SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Na 22 maanden wanbeleid is wantrouwen meer dan terecht.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is meer dat argwanend ben over D66 en het uitrollen van die QR maatschappij en me daarom lichtelijk zorgen maak over Kuipers die daar als verlengstuk zit.
Maar misschien is het onterecht. Tijd zal het leren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zou het niet 22 maanden wanbeleid willen noemen, maar sinds najaar 2020 is het wel echt huilen met de pet op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Na 22 maanden wanbeleid is wantrouwen meer dan terecht.![]()
Ja, anders is het ook zo'n vicieuze cirkel; zo is er altijd wel een reden om een lockdown in te voeren/te verlengen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Misschien een heel gek idee, maar misschien moet je daar ook maar eens vanaf stappen, als het voor 85% van de mensen niet meer dan een snotneus oplevert zou je wellicht geen verplichte quarantaine meer op hoeven leggen. Dat doen we voor reguliere verkoudheidsvirussen en de griep toch ook niet, leg die verantwoordelijkheid gewoon bij mensen zelf neer. En ja ik weet dat dan iedereen weer met een snotneus of griepklachten op het werk gaat komen, maar dat vonden we tot twee jaar geleden ook geen groot probleem als samenleving.![]()
Dat hebben we ook zelf in de hand. Hun zijn de volksvertegenwoordiging. Ze zitten daar voor ons. Al is dat de afgelopen jaren in niks gebleken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat het kabinet/het OMT er schijt aan hebben als wij er klaar mee zijn.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Ok laat het 14 maanden zijn. Kan ik ook wel mee leven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het niet 22 maanden wanbeleid willen noemen, maar sinds najaar 2020 is het wel echt huilen met de pet op.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).Als hij de mate van toename bedoelt (verdubbeling elke twee weken) kan het in theorie kloppen.quote:said the region had recorded more than 7m new cases in the first week of 2022, double the rate a fortnight previously
..
At this rate, more than 50% of the population in the region will be infected with Omicron in the next six to eight weeks”are we infinite or am I alone![]()
Sowieso zou je trouwens moeten kijken of je die quarantainetijd niet moet gaan verkorten, Omikronklachten steken volgens mij al binnen max 2 dagen de kop op, dus die 5 dagen quarantaine zijn er sowieso al wel iets teveel lijkt meOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het klopt dat andere landen dat doen. Wij wachten liever nog even de modellen af van het RIVM.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:33 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso zou je trouwens moeten kijken of je die quarantainetijd niet moet gaan verkorten, Omikronklachten steken volgens mij al binnen max 2 dagen de kop op, dus die 5 dagen quarantaine zijn er sowieso al wel iets teveel lijkt me
Ciao!
La Kabineto.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik denk dat veel mensen hun stem gewoon hebben uitgebracht met de hoop dat er meer zou spelen dan enkel Covid. VVD was weer de grootste partij, was het nog steeds de grootste geweest als we op moment van stemmen zouden weten dat we nog veel langer met COVID te maken zouden hebben? Ik ken in ieder geval best wat mensen die uit gewoonte op de VVD gestemd hebben. Of D66. Gewoon omdat ze niet enkel hun stem uit wilden brengen op basis van COVID.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hebben we ook zelf in de hand. Hun zijn de volksvertegenwoordiging. Ze zitten daar voor ons. Al is dat de afgelopen jaren in niks gebleken.![]()
Ja dat is altijd zo'n moeilijke. Zeker met zoveel partijen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hebben we ook zelf in de hand. Hun zijn de volksvertegenwoordiging. Ze zitten daar voor ons. Al is dat de afgelopen jaren in niks gebleken.
Schattig ook altijd van die ondernemers die al jaren roepen: "ik stem VVD, want die zijn het beste voor de ondernemers". En dan denk ik, ja maar niet voor jou met je inkomen waar je nog toeslagen mee kan aanvragen....
[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 11-01-2022 13:48:54 ]![]()
Ze kijken alleen naar andere landen als het ze zelf uitkomt. Helaas. In welke landen gaat het slecht? Kijken we daar naar, dan hebben we bevestiging voor een lockdown.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het klopt dat andere landen dat doen. Wij wachten liever nog even de modellen af van het RIVM.
Ciao!
La Kabineto.![]()
Die tijd is ook alleen hier in NL zo lang...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:33 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso zou je trouwens moeten kijken of je die quarantainetijd niet moet gaan verkorten, Omikronklachten steken volgens mij al binnen max 2 dagen de kop op, dus die 5 dagen quarantaine zijn er sowieso al wel iets teveel lijkt me![]()
Toen hadden we nog weerstand, zonder 3 of meer spuiten voor gezonde mensen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Misschien een heel gek idee, maar misschien moet je daar ook maar eens vanaf stappen, als het voor 85% van de mensen niet meer dan een snotneus oplevert zou je wellicht geen verplichte quarantaine meer op hoeven leggen. Dat doen we voor reguliere verkoudheidsvirussen en de griep toch ook niet, leg die verantwoordelijkheid gewoon bij mensen zelf neer. En ja ik weet dat dan iedereen weer met een snotneus of griepklachten op het werk gaat komen, maar dat vonden we tot twee jaar geleden ook geen groot probleem als samenleving.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Dat is wat ik ook hoor in mijn omgevingquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hun stem gewoon hebben uitgebracht met de hoop dat er meer zou spelen dan enkel Covid. VVD was weer de grootste partij, was het nog steeds de grootste geweest als we op moment van stemmen zouden weten dat we nog veel langer met COVID te maken zouden hebben? Ik ken in ieder geval best wat mensen die uit gewoonte op de VVD gestemd hebben. Of D66. Gewoon omdat ze niet enkel hun stem uit wilden brengen op basis van COVID.
"Ik stem altijd VVD, dus nu ook"wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Echt niet verwacht dat we van het meest progressieve Covid land naar regelrechte schijtluizen zijn gegaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kijken alleen naar andere landen als het ze zelf uitkomt. Helaas. In welke landen gaat het slecht? Kijken we daar naar, dan hebben we bevestiging voor een lockdown.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het was op zich best logisch dat Nederland keek naar haar buurlanden aangezien we zelf maar een klein landje zijn. Daarom is het ook zo onlogisch dat wij nu als enige zo krampachtig vasthouden aan onze lockdown terwijl voor de meeste een uurtje rijden verderop de kroeg rustig open is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kijken alleen naar andere landen als het ze zelf uitkomt. Helaas. In welke landen gaat het slecht? Kijken we daar naar, dan hebben we bevestiging voor een lockdown.![]()
Geniaal ja. Met dat glas er ook bij.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wij zieken tenminste zorgvuldig uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die tijd is ook alleen hier in NL zo lang..."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een tussenstap zou dan zijn de winkels en horeca open van 10-15u?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
... of juist van 3 tot 5 's nachts.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Een tussenstap zou dan zijn de winkels en horeca open van 10-15u?![]()
![]()
Dan kunnen de boomers in ieder geval weer een bakje koffie met appeltaartje halen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Een tussenstap zou dan zijn de winkels en horeca open van 10-15u?
Met hun elektrische fietsen.. en rode Gaastra jassen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik zou max van 12 tot 14 willen, dan kunnen restaurants net dat broodje uitserveren tijdens de lunch en daarna meteen weer dicht voor de variant des doods.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Een tussenstap zou dan zijn de winkels en horeca open van 10-15u?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Alleen op afspraak, met 2G, medisch mondmasker en 1,5 meter.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Een tussenstap zou dan zijn de winkels en horeca open van 10-15u?![]()
Echt een gevalletje overcompensatie. Te vaak het commentaar gekregen dat ze te laat waren met ingrijpen. Dus nu doorschieten naar de andere kant en zo voorzichtig mogelijk zijn; wetende dat het OMT dat toch aanraadt zodat ze zich lekker kunnen verstoppen achter OMT grafiekjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt niet verwacht dat we van het meest progressieve Covid land naar regelrechte schijtluizen zijn gegaan.![]()
Het was enigszins logisch ja, maar de laatste tijd kijken ze wel heel selectief om zich heen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het was op zich best logisch dat Nederland keek naar haar buurlanden aangezien we zelf maar een klein landje zijn. Daarom is het ook zo onlogisch dat wij nu als enige zo krampachtig vasthouden aan onze lockdown terwijl voor de meeste een uurtje rijden verderop de kroeg rustig open is.![]()
Virus is doodsbang. Helemaal impressed.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen op afspraak, met 2G, medisch mondmasker en 1,5 meter.![]()
Dat ziet het FOK!OMT, maar de massa kijkt niet zo diep in de details.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het was enigszins logisch ja, maar de laatste tijd kijken ze wel heel selectief om zich heen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar zijn wij dan gek? Of de massa?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ziet het FOK!OMT, maar de massa kijkt niet zo diep in de details.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee daar gaat het ook niet om. Ik had het ook niet verstandig gevonden om enkel omwege Covid te gaan stemmen, dat gaat hopelijk zsm beheersbaar worden en die hoop was er toen ook al.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hun stem gewoon hebben uitgebracht met de hoop dat er meer zou spelen dan enkel Covid. VVD was weer de grootste partij, was het nog steeds de grootste geweest als we op moment van stemmen zouden weten dat we nog veel langer met COVID te maken zouden hebben? Ik ken in ieder geval best wat mensen die uit gewoonte op de VVD gestemd hebben. Of D66. Gewoon omdat ze niet enkel hun stem uit wilden brengen op basis van COVID.
Het gaat er om dat de afstand tussen de politiek en de burger zo groot is dat het er gewoon op neer komt dat ze daar niet voor het volk zitten, maar voor zichzelf.
En als ik heel eerlijk ben ken ik geen enkele partij die staat voor wat ik wil. En tegelijk heeft elke partij wel iets waar ik het mee eens ben. Er is gewoon geen partij die bij mij past en dat hoor ik van heel veel mensen.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Telegraafquote:Voor burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen, tevens voorzitter van het Veiligheidsberaad van burgemeesters, is het niet vanzelfsprekend dat de strenge lockdown vrijdag wordt verlengd. "Het Outbreak Management Team OMT moet met een overtuigend verhaal komen wat het effect is. Dat je echt kunt aangeven: als we deze lockdown niet doorzetten, zijn binnen een of twee weken de ziekenhuizen helemaal plat. Want anders zeg ik: geef meer lucht aan ondernemers, eigenlijk aan iedereen in de samenleving", aldus Bruls in De Gelderlander.
Bruls noemt de lockdown heftig voor ondernemers. "Vooral het contrast aan de grens, ja, dat is bijna stuitend. Vooral als ik lees dat ondernemers in Kleef (net over de grens bij Nijmegen) blij zijn want de kerst is helemaal goed gekomen door Nederlandse Kunden. Je zult maar winkelier zijn. Maar er zijn diverse sectoren die al langer in de klem zitten, die hebben het nog zwaarder."
Ik weet niet wat ik lees!
Wauw wat onverwacht.quote:Vorig jaar nog slechter voor bioscopen dan 2020
2021 was een historisch slecht jaar voor de Nederlandse bioscopen en filmtheaters, blijkt uit de jaarcijfers. Vorig jaar werden er 14,3 miljoen bezoeken geregistreerd, een daling van 14,6 procent ten opzichte van 2020. De slechte jaarcijfers hebben volgens de sector alles te maken met de coronamaatregelen.
In vergelijking met 2019, het laatste volle jaar voor de coronapandemie, is het aantal bioscoopbezoeken gedaald met 62,4 procent. Nooit eerder zijn mensen gemiddeld zo weinig naar de film geweest als vorig jaar, melden brancheverenigingen FDN en NVBF. De totale omzet uit bioscoopkaartjes was 143 miljoen euro over vorig jaar. Dat is ruim 5 procent minder dan vorig jaar en bijna 60 procent minder dan in 2019.
Veruit de best bezochte film van vorig jaar was James Bond-film No Time To Die. Deze productie trok ruim 1,7 miljoen bezoeken. De Slag om de Schelde werd door ruim een half miljoen mensen gezien in de bioscoop en is daarmee de best presenterende Nederlandse film.![]()
De massa is veel minder bezig met COVID dan wij hier volgens mij. Ik hoor veel gemopper om me heen, maar uiteindelijk leven ze hun leven en maken ze gebruik van de opties die ze wel hebben. Denk dat je toch wat sneller naar een forum als COR toe trekt als je er als individu net even wat meer last van hebt, of interesse hebt voor de cijfers e.d. Daarom komt de overheid ook altijd weg met hun persconferenties; daarom komt de media er mee weg; het grote publiek vertrouwt er gewoon op. Die krijgen niet alle info mee.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar zijn wij dan gek? Of de massa?![]()
Ach als het OMT dus even met een verhaal over rampspoed op de proppen komt rolt Bruls wel weer de "juiste" kant op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Telegraaf
Ik weet niet wat ik lees!![]()
Ik heb er wat in de omgeving die murw geslagen zijn en zo veel mogelijk er omheen proberen te leven. Wel zonder kinderen. En regelmatig in België en Duitsland zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar zijn wij dan gek? Of de massa?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dit, wij zijn volgens mij niet erg representatief voor heel Nederlandquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De massa is veel minder bezig met COVID dan wij hier volgens mij. Ik hoor veel gemopper om me heen, maar uiteindelijk leven ze hun leven en maken ze gebruik van de opties die ze wel hebben. Denk dat je toch wat sneller naar een forum als COR toe trekt als je er als individu net even wat meer last van hebt, of interesse hebt voor de cijfers e.d. Daarom komt de overheid ook altijd weg met hun persconferenties; daarom komt de media er mee weg; het grote publiek vertrouwt er gewoon op. Die krijgen niet alle info mee.![]()
![]()
Nou, bij eigenlijk iedereen die ik zo'n beetje spreek is de maat wel onderhand vol hoor. Allemaal gevaccineerd, (bijna allemaal) geboosterd, het is wel mooi geweest. Open die handel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De massa is veel minder bezig met COVID dan wij hier volgens mij. Ik hoor veel gemopper om me heen, maar uiteindelijk leven ze hun leven en maken ze gebruik van de opties die ze wel hebben. Denk dat je toch wat sneller naar een forum als COR toe trekt als je er als individu net even wat meer last van hebt, of interesse hebt voor de cijfers e.d. Daarom komt de overheid ook altijd weg met hun persconferenties; daarom komt de media er mee weg; het grote publiek vertrouwt er gewoon op. Die krijgen niet alle info mee.![]()
Die rampspoed hadden we dan inmiddels wel gezien in de ziekenhuizen lijkt me..quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach als het OMT dus even met een verhaal over rampspoed op de proppen komt rolt Bruls wel weer de "juiste" kant op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ook weer grote woorden (net als Kuipers gisterochtend), maar hij dekt zichzelf wel weer goed in gezien hij aangeeft dat hij het wel begrijpt als ze met een ''goed verhaal'' komen en dat is nogal subjectief. Dus er wordt gewoon verlengd en de redenatie die er gegeven word zal voor hem wel neerkomen op een ''goed verhaal''. Maar wel wat punten gescoord bij de ondernemers.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Telegraaf
Ik weet niet wat ik lees!
Cynisch, I know. Ik hoop dat ik fout zit en het verkeerd inschat.![]()
Het klopt dat andere landen dat doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het klopt dat andere landen dat doen. Wij wachten liever nog even de modellen af van het RIVM.
Ciao!
La Kabineto.
Wij gebruiken die argumentatie alleen als het ons uitkomt en/of we kunnen verstrengen.
Bij versoepelingen of ideeën op eigen initiatief gebruiken we ons model.
XOXO
Het OMT.![]()
Komen ze met een horroscenario dat dan hoegenaamd over twee weken, een maand, oid gaat plaatsvinden. Ook dat verhaal kennen we nu wel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die rampspoed hadden we dan inmiddels wel gezien in de ziekenhuizen lijkt me..![]()
Nee hoor, zo lees ik hem ook. Niet gekwantificeerd, dus waar het OMT ook mee komt, Bruls kan er altijd mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook weer grote woorden (net als Kuipers gisterochtend), maar hij dekt zichzelf wel weer goed in gezien hij aangeeft dat hij het wel begrijpt als ze met een ''goed verhaal'' komen en dat is nogal subjectief. Dus er wordt gewoon verlengd en de redenatie die er gegeven word zal voor hem wel neerkomen op een ''goed verhaal''. Maar wel wat punten gescoord bij de ondernemers.
Cynisch, I know. Ik hoop dat ik fout zit en het verkeerd inschat.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zelfs als de massa er echt klaar mee is....tja, leuk. We kopen er niks voor alleen. Uiteindelijk gaan mensen gewoon door met hun leventje; je kan zo weinig als individu.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, bij eigenlijk iedereen die ik zo'n beetje spreek is de maat wel onderhand vol hoor. Allemaal gevaccineerd, (bijna allemaal) geboosterd, het is wel mooi geweest. Open die handel.![]()
Dat ja, hij moet toch wat zeggen tegen alle Nijmeegse ondernemers die hun klanten allemaal naar Duitsland zien gaan...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook weer grote woorden (net als Kuipers gisterochtend), maar hij dekt zichzelf wel weer goed in gezien hij aangeeft dat hij het wel begrijpt als ze met een ''goed verhaal'' komen en dat is nogal subjectief. Dus er wordt gewoon verlengd en de redenatie die er gegeven word zal voor hem wel neerkomen op een ''goed verhaal''. Maar wel wat punten gescoord bij de ondernemers.
Cynisch, I know. Ik hoop dat ik fout zit en het verkeerd inschat.![]()
We zijn het er dus over eens dat het een middenweg wordt middels een korte verlenging van de lockdown (met 2 weken)?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bruls is zo koersvast als een olietanker.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach als het OMT dus even met een verhaal over rampspoed op de proppen komt rolt Bruls wel weer de "juiste" kant op.![]()
Zeker dat, helaasquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De massa is veel minder bezig met COVID dan wij hier volgens mij. Ik hoor veel gemopper om me heen, maar uiteindelijk leven ze hun leven en maken ze gebruik van de opties die ze wel hebben. Denk dat je toch wat sneller naar een forum als COR toe trekt als je er als individu net even wat meer last van hebt, of interesse hebt voor de cijfers e.d. Daarom komt de overheid ook altijd weg met hun persconferenties; daarom komt de media er mee weg; het grote publiek vertrouwt er gewoon op. Die krijgen niet alle info mee.
Bij mij werkt het ook andersom. Als ik niet meedoe in COR vol ik me doorgaans beter, omdat ik dan niet alle info heb (en er niet te veel over nadenk...)![]()
![]()
Het zit er dik in dat dat gebeurt, maar het is een gotspe om dat een middenweg te noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
We zijn het er dus over eens dat het een middenweg wordt middels een korte verlenging van de lockdown (met 2 weken)?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar ze gaan nooit zeggen dat het stopt over 2 weken, dan wordt het een verlenging voor 2 weken, met een weegmoment.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
We zijn het er dus over eens dat het een middenweg wordt middels een korte verlenging van de lockdown (met 2 weken)?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik bekijk het even vanuit de visie van het kabinet. Zo gaan ze het spinnen denk ik.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zit er dik in dat dat gebeurt, maar het is een gotspe om dat een middenweg te noemen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denIk denk dat dat wel meevalt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit, wij zijn volgens mij niet erg representatief voor heel Nederland
Maar veel verder dan klagen op nu.nl / fok forum / wat dan ook komen wij ook niet. Dus "zichtbaar" voor de buitenwereld is niet.
Misschien staat mijn buurman ook wel klaar om op de barricades te springen, maar wat ik zie is dat hij de hele dag thuis hangt.![]()
Ja hier ook. En het valt mij in mijn omgeving op dat het zelfs zover is bij oudere mensen, degelijkere mensen, mensen die zich altijd heel sterk overal aan gehouden hebben etc. Die dan ook gewoon met 10 man of meer Kerst gedaan hebben (vorig jaar niet), ik heb nu wekelijks Italiaanse les bij iemand thuis met 8 man (vorig jaar online) etc.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, bij eigenlijk iedereen die ik zo'n beetje spreek is de maat wel onderhand vol hoor. Allemaal gevaccineerd, (bijna allemaal) geboosterd, het is wel mooi geweest. Open die handel.![]()
Frankrijk: 7 dagen quarantainequote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Het klopt dat andere landen dat doen.
Duitsland: tot 14 dagen afhankelijk van de variant (net verkort naar 7 dagen)
België: 7 dagen quarantaine
VK: 7 dagen quarantaine (was tot voor kort nog 10 dagen).
In Nederland: 7 dagen.
Maar laten we vooral niet naar de feiten kijken.
Andere landen verkorten hun quarantainetijd tot ongeveer wat we in Nederland allang hebben en dan gaan mensen hier klagen dat de quarantainetijd in Nederland niet verkort wordt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik zou best het (publieke) debat aan willen, maar ik heb er echt geen zin in om in hetzelfde hokje als een W. Engel enzo te zitten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik den
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt.
Maar veel verder dan klagen op nu.nl / fok forum / wat dan ook komen wij ook niet. Dus "zichtbaar" voor de buitenwereld is niet.
Misschien staat mijn buurman ook wel klaar om op de barricades te springen, maar wat ik zie is dat hij de hele dag thuis hangt.![]()
Dit is ook mijn gevoel. Echt, de meeste mensen zijn er niet zo mee bezig.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De massa is veel minder bezig met COVID dan wij hier volgens mij. Ik hoor veel gemopper om me heen, maar uiteindelijk leven ze hun leven en maken ze gebruik van de opties die ze wel hebben. Denk dat je toch wat sneller naar een forum als COR toe trekt als je er als individu net even wat meer last van hebt, of interesse hebt voor de cijfers e.d. Daarom komt de overheid ook altijd weg met hun persconferenties; daarom komt de media er mee weg; het grote publiek vertrouwt er gewoon op. Die krijgen niet alle info mee.
De ouders voor het schoolplein die met de 3-weekse kerstvakantie weg geweest zijn, keuvelen over de mei-vakantie en de zomervakantie. Wel of niet al boeken. Ivm corona. Maar dieper gaat het niet.
Dat zijn de vragen des levens.Heerlijk toch.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zwaar toen ik de eerste keer naar kantoor ging weet was ik verbaasd hoe weinig corona leefde.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toen voelde ik me zo'n sukkel die op cnn de hele dag de oorlog in Irak volgde terwijl het voor de meeste mensen een gesprek op een verjaardag was.
Meeste mensen horen het wel op de persconferentie of lezen wat op nu.nl maar hebben geen idee wie Marc Bonten of Bruls zijn bv.
Ergens is dat fijner.![]()
De dienstdoende mod is dus moddervet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Bruls zijn gewicht bespreken mag niet.
Weten we dat ook weer.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zwaar teleurstellend.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Bruls zijn gewicht bespreken mag niet.![]()
30 posts over "Bruls is te zwaar" is ook weer wat extreem. Een grapje is prima, maar erin blijven hangen is ook niet nodigquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
![]()
Pleonasme? De moddervette mod?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
De dienstdoende mod is dus moddervet.
Weten we dat ook weer.![]()
Als je gewoon een gezin hebt, en de kinderen gaan naar school, BSO open etc, je werk gaat normaal door, dan draait alles zoals gewoonlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik den
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt.
Misschien staat mijn buurman ook wel klaar om op de barricades te springen, maar wat ik zie is dat hij de hele dag thuis hangt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Klopt, en als je nou de hele avond voor de tv hangt in een lockdown of zonder lockdown, zoveel verschilt dat niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je gewoon een gezin hebt, en de kinderen gaan naar school, BSO open etc, je werk gaat normaal door, dan draait alles zoals gewoonlijk.![]()
![]()
Er is maar een moddervette mod hier, en dat ben ik!!!quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als we Bruls zijn gewicht moeten bespreken dan vallen de servers omquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Dat is ook het nare van de situatie.
Heel veel mensen raakt het nauwelijks. En ook heel veel mensen hebben het er echt moeilijk mee. Psychisch, financieel, of letterlijk in hun fysieke gezondheid, door bijv uitgestelde zorg."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik ga het niet nakijken, maar op de Belgische radio die ik altijd aan heb, wordt steeds 5 dagen gezegd, ook in het nieuws. En verder hoef je als je in aanraking met een besmet persoon bent geweest en je bent volledig gevaccineerd zelf niet in quarantaine of te testen. Dat is nogal een groot verschil met hoe het hier gaat.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Frankrijk: 7 dagen quarantaine
Duitsland: tot 14 dagen afhankelijk van de variant (net verkort naar 7 dagen)
België: 7 dagen quarantaine
VK: 7 dagen quarantaine (was tot voor kort nog 10 dagen).
In Nederland: 7 dagen.
Maar laten we vooral niet naar de feiten kijken.
Andere landen verkorten hun quarantainetijd tot ongeveer wat we in Nederland allang hebben en dan gaan mensen hier klagen dat de quarantainetijd in Nederland niet verkort wordt.![]()
Dat is wel waar het op neer komt ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en als je nou de hele avond voor de tv hangt in een lockdown of zonder lockdown, zoveel verschilt dat niet.
In de wintermaanden slingert men toch al wat vaker Netflix etc aan.
Nieuwe PlayStation voor de kinderen met Sinterklaas. Weinig verschil met andere winters."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 11-01-2022 14:07:01 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 11-01-2022 14:07:12 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wacht even, een instroom van 146 en een uitstroom van 74 en toch een daling van 28.quote:
Ik ben heel slecht in rekenen mensen.Tap tap tap![]()
Ik zou wel betalen voor een sumogevecht van Bruls vs Arjan vd Giessen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
De dienstdoende mod is dus moddervet.
Weten we dat ook weer.
Dat zou prima corona quarantaine vermaak zijn op vrijdagavond.
Nog wat boksen erbij.
Pepijn van Houwelingen vs Sjoerdsma bv of Hugo vs Gommers.
Sinds Max verstappen hebben we niet meer massaal iets gekeken.
We moeten immers binnen blijven.![]()
Ze HoUdEn MeNsUh GegIJzELd In Ut zIeKeNhUis!!!!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opvallend lage uitstroom VP
Anders waren de cijfers nog lager geweest.![]()
Gaat het hier zoveel dieper dan wat ieders eigen leven betreft? Van het schoolplein weet je verder ook niet wat die mensen bezig houdt. Ik denk dat je dat onderschat en vind zelfs dat je er een beetje denigrerend op neer kijkt. Misschien zitten er ook wel bij die hier op Fok! Zitten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is ook mijn gevoel. Echt, de meeste mensen zijn er niet zo mee bezig.
De ouders voor het schoolplein die met de 3-weekse kerstvakantie weg geweest zijn, keuvelen over de mei-vakantie en de zomervakantie. Wel of niet al boeken. Ivm corona. Maar dieper gaat het niet.
Dat zijn de vragen des levens.Heerlijk toch.
![]()
moest 174 zijn. Mijn toetsenbord is niet meer wat het wasquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wacht even, een instroom van 146 en een uitstroom van 74 en toch een daling van 28.
Ik ben heel slecht in rekenen mensen.![]()
![]()
Ik zie een uitstroom van 174 staanStttt, niet toegeven. Laat mensen denken dat ze gek zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
moest 174 zijn. Mijn toetsenbord is niet meer wat het was![]()
![]()
Als we 't dan toch gaan hebben over moddervet enzo (hihaho) .. Bruls vs Robèr Willemsen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zou wel betalen voor een sumogevecht van Bruls vs Arjan vd Giessen.
Dat zou prima corona quarantaine vermaak zijn op vrijdagavond.
Nog wat boksen erbij.
Pepijn van Houwelingen vs Sjoerdsma bv of Hugo vs Gommers.
Sinds Max verstappen hebben we niet meer massaal iets gekeken.
We moeten immers binnen blijven.![]()
De alterego van Cijfertjesman had het wel goedquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:04 schreef groenen het volgende:
[..]
Instroom is 2x zo hoog als uitstroom en is een daling?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee niet echt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gaat het hier zoveel dieper dan wat ieders eigen leven betreft? Van het schoolplein weet je verder ook niet wat die mensen bezig houdt. Ik denk dat je dat onderschat en vind zelfs dat je er een beetje denigrerend op neer kijkt. Misschien zitten er ook wel bij die hier op Fok! Zitten.
Ik fiets een paar keer in de week een rondje met deze dames. Er wordt niet veel over COVID gesproken. Dit is het wel zo'n beetje."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom vindt Bruls zichzelf eigenlijk zo’n factor ?
Leuk dat hij nu een keer iets zegt waar ik het mee eens ben, maar hij is een ongekozen dwaas die verder weinig te bepalen heeft.- verwijderd door admin -![]()
In de OP ermee.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Dit ja, ik walg van dit soort berichtgeving van het AD en andere kranten. Lekkere clickbait koppen maar feiten benoemen ho maarquote:![]()
Mooi, gooi er nog maar meer druk op bij het OMT en kabinetquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Mooie cijfers weer. Wat mij betreft mogen de dames van lichte zeden weer mannen gaan afwerken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ah ja. Ik ken dat soort types overigens ook wel hoor. Echt van die moekes. Waar het hele leven om het gezinnetje en de kindjes draait. Maar die ik ken hadden het nog wel vaak over corona omdat al die kinderen en de klassen besmet waren.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Ik fiets een paar keer in de week een rondje met deze dames. Er wordt niet veel over COVID gesproken. Dit is het wel zo'n beetje.![]()
Deze cijfers kunnen dus helemaal niet volgens de wetenschappelijke modellen van het RIVM. Graag aanpassen.quote:![]()
Permanent open kan nietquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooie cijfers.
Kappers kunnen open van 9.00 tot 9.30u.
Grt HET OMTOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Mondkap advies van het OMT erbij, maar ook mogelijk maken van winkelen op afspraak met aanvullende maatregelen als wisselgeld. Verder idd twee weken of drie weken verlengen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
We zijn het er dus over eens dat het een middenweg wordt middels een korte verlenging van de lockdown (met 2 weken)?![]()
Een permanent is ook wel een beetje uit de modequote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Permanent open kan niet
Grt HET OMT
Gr ERNSTVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maar serieus he, deze trend is volgens mij nog lager dan de laagste trend van het RIVM, die modellen verliezen wel echt hun waarde, voor zover ze dat al hadden de laatste maanden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Een permanent is ook wel een beetje uit de mode
Gr ERNST
Een oud klasgenote van mij heeft onlangs een extra instagram account aangemaakt waar ze "exclusief" foto's van haar twee kindjes plaatst en hoe heeeeeeeerlijk ze het wel niet heeft met haar kindjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah ja. Ik ken dat soort types overigens ook wel hoor. Echt van die moekes. Waar het hele leven om het gezinnetje en de kindjes draait.
Ik heb dat account uiteraard gevolgd, want leek me SUPER interessant.![]()
Winkelen op afspraak is echt worst of both worlds.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mondkap advies van het OMT erbij, maar ook mogelijk maken van winkelen op afspraak met aanvullende maatregelen als wisselgeld. Verder idd twee weken of drie weken verlengen.![]()
Ja klopt het lig ver onder het meest optimistisch scenario.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Maar serieus he, deze trend is volgens mij nog lager dan de laagste trend van het RIVM, die modellen verliezen wel echt hun waarde, voor zover ze dat al hadden de laatste maanden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ongeveer 7.500quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat hadden de modellen voorspeld voor medio januari in de ziekenhuizen?![]()
![]()
Dat mondkapadvies is helemaal niet uitvoerbaar, want dat soort mondkapjes zijn er amperquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mondkap advies van het OMT erbij, maar ook mogelijk maken van winkelen op afspraak met aanvullende maatregelen als wisselgeld. Verder idd twee weken of drie weken verlengen.
Ik zou dat grafiekje wel weer eens willen zien met die gele stipjes.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Maar serieus he, deze trend is volgens mij nog lager dan de laagste trend van het RIVM, die modellen verliezen wel echt hun waarde, voor zover ze dat al hadden de laatste maanden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Er zijn mensen voor minder ontslagen denk ikquote:
Nog even en naast je mondkapje ook een duikbril nodig om die stipjes qua werkelijke bezetting onder de waterlijn nog te kunnen zien.quote:![]()
Daar komen ze dan waarschijnlijk achteraf pas achter.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat mondkapadvies is helemaal niet uitvoerbaar, want dat soort mondkapjes zijn er amper![]()
Wat zou het prachtig zijn als Ollie ons al weken voor de gek houdt met fake cijfers en dat er in werkelijkheid nu 1.700 mensen op de IC liggen.
Ik geef eerlijk toe dat ik naar dit topic kom voor de cijfers en ze nooit dubbelcheck en verder nog heel af en toe het coronadashboard check voor de terugblikken.![]()
![]()
Dit plaatje wordt wel echt steeds treuriger. Zou mooi zijn als een journalist dit meeneemt aanstaande vrijdag, maar zal wel niet.quote:![]()
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik op werk zaken zo in ga schatten.quote:
Ondanks de dichte mist waar we in varen gok ik nog steeds dat ik thuis kan blijven werken terwijl mijn laptops netjes ingeleverd zijn."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Met deze cijfers kunnen ze het toch niet maken om alles dicht te houden. En alles maar op besmettingen te gooien, die momenteel helemaal niet erg zijn...![]()
Eigenlijk zouden ze niet eens moeten wachten tot vrijdag, maar nu al zeggen zo gaat het niet langer.![]()
En dit maakt de VK er dan van.quote:Opnamecijfers dalen nauwelijks meer, minder dan 1.500 patiënten in ziekenhuis
De instroom van nieuwe coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is de afgelopen week gestabiliseerd, dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). De stabilisatie komt na ruim vijf weken van daling. Deze week meldde het LCPS dagelijks gemiddeld 143 nieuwe opnamen. Het weekgemiddelde van het aantal opnamen schommelt al 6 dagen rond de 145 per dag. Vergeleken met de hele voorgaande week dalen de cijfers nog wel licht, er zijn 10 procent minder coronapatiënten opgenomen dan vorige week.
Op de intensive care daalt het aantal opnamen nog wel vrij snel. Van de opgenomen patiënten komen er dagelijks gemiddeld 16 terecht op de intensivecareafdelingen, 26 procent minder dan vorige week. Sinds gistermiddag zijn 167 covidpatiënten nieuw opgenomen, van wie 21 op de ic, en hebben 205 personen het ziekenhuis verlaten.
In de ziekenhuizen liggen momenteel 1.488 covidpatiënten, 38 minder dan gisteren en 205 minder dan vorige week dinsdag. De bezetting daalt momenteel sneller op de ic’s dan op de verpleegafdelingen. Op de ic’s zijn 386 coronapatiënten aanwezig, vorige week 464. Daarnaast liggen er nog 9 Nederlandse ic-patiënten in Duitsland.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Of ze bouwen weer een backlog met GGD meldingen en knallen op de dag van de perso weer een gigantische backlog er doorheen om de urgentie van verlening van de lockdown te verkopen.
/BNWwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
*insert OMT adviesquote:
“Ja maar het is onzeker en de piek is pas eind januari begin februari en het gaat niet meer om de Ziekenhuis bezetting maar het aantal besmettingen van dan moet iedereen in quarantaine en dan stort de samenleving in elkaar dus beter nog verlengen van de lockdown”
Ik heb soms het idee dat als het OMT er faliekant naast zit zoals nu ze opeens met een totaal andere reden komen als excuus om hun falen van het vorige advies goed te praten of te verbloemen.![]()
In andere landen zien we ook een stijging...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Met deze cijfers kunnen ze het toch niet maken om alles dicht te houden. En alles maar op besmettingen te gooien, die momenteel helemaal niet erg zijn...
Eerste het effect van de scholen afwachten...
Als alles dan uiteraard stijgt wachten we nog langer.![]()
Ik merk het in mijn dagelijkse leven eigenlijk ook niet. We kunnen minder naar de bios en uit eten. Wat we redelijk op kunnen vangen met thuisbezorgd (en zelf lekker koken) en films/series ook geen gebrek. Maar ik weet dat Corona bestaat, ik weet dat er ondernemers zijn die keihard geraakt worden; kan niet blind gewoon doorgaan met m'n leventje; de spontaniteit is weg; ik wil de mogelijkheid hebben om leuke dingen te doen als ik dat wél wil. Egoïstisch gezien word ik het hardst geraakt op het gebied van reizen; het plannen er van. Kan er nu gelukkig weer even tegen aanquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en als je nou de hele avond voor de tv hangt in een lockdown of zonder lockdown, zoveel verschilt dat niet.![]()
![]()
Ze noemen in ieder geval nog wel een reeks cijfers, dat is al heel wat.quote:
Maar goed, we dalen nog steeds terwijl de besmettingen de pan uit rijzen, al een tijdje. Wat enthousiaster mag wel maar goed, het is wachten op het volgende onheilsbericht van het OMT of een verveelde viroloog.![]()
Die kut playstations zijn alleen ruk verkrijgbaar.... nog steedsquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel waar het op neer komt ja.
In de wintermaanden slingert men toch al wat vaker Netflix etc aan.
Nieuwe PlayStation voor de kinderen met Sinterklaas. Weinig verschil met andere winters.de nieuwste variant althans
![]()
Ik wou net zeggen kerel, je bent net terug van een vakantie Barcelonaquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik merk het in mijn dagelijkse leven eigenlijk ook niet. We kunnen minder naar de bios en uit eten. Wat we redelijk op kunnen vangen met thuisbezorgd (en zelf lekker koken) en films/series ook geen gebrek. Maar ik weet dat Corona bestaat, ik weet dat er ondernemers zijn die keihard geraakt worden; kan niet blind gewoon doorgaan met m'n leventje; de spontaniteit is weg; ik wil de mogelijkheid hebben om leuke dingen te doen als ik dat wél wil. Egoïstisch gezien word ik het hardst geraakt op het gebied van reizen; het plannen er van. Kan er nu gelukkig weer even tegen aan![]()
![]()
Dit meldde Martijn Broekman gister ook, er lijkt een soort stabilisering te ontstaan..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In combi met een mooi percentage boosters. Dus deze week locaties vrijgeven zonder afspraak.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:17 schreef _serial_ het volgende:
Of ze bouwen weer een backlog met GGD meldingen en knallen op de dag van de perso weer een gigantische backlog er doorheen om de urgentie van verlening van de lockdown te verkopen.
/BNW
/BNW![]()
Staat al sinds november 2020 te zoemen hierquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kut playstations zijn alleen ruk verkrijgbaar.... nog steedsde nieuwste variant althans
![]()
![]()
Ik zou dat nooooit doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een oud klasgenote van mij heeft onlangs een extra instagram account aangemaakt waar ze "exclusief" foto's van haar twee kindjes plaatst en hoe heeeeeeeerlijk ze het wel niet heeft met haar kindjes.
Ik heb dat account uiteraard gevolgd, want leek me SUPER interessant.
*verwijderd snel zijn instagram page die puur gebaseerd is op onze kat''![]()
![]()
Die boosters gaan ze ongetwijfeld ook nog wel in onze schoenen schuiven, dat het percentage nog niet hoog genoeg ligt. Dat ligt vast nog ver van die gewenste 90%.![]()
Daarom weet ik dit ook. Het betreffende gezin legde mij dit in geuren en kleuren uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kut playstations zijn alleen ruk verkrijgbaar.... nog steedsde nieuwste variant althans
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Voor katten geldt dit uiteraard niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou dat nooooit doen.
*verwijderd snel zijn instagram page die puur gebaseerd is op onze kat''
Kat.![]()
![]()
Met die stijgende besmettingscijfers van voorgaande week en de week daarvoor is een stabilisering eigenlijk een vette daling.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit meldde Martijn Broekman gister ook, er lijkt een soort stabilisering te ontstaan..![]()
Dit zag iedereen behalve van Dissel en z’n OMT gnomen wel aankomen. Ontslaan dat tuig. En alles terugbetalen!quote:“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Mee eens, dat je met zo'n 1 miljoen besmettingen de afgelopen 6 weken zo daalt is eigenlijk aardig knap te noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Met die stijgende besmettingscijfers van voorgaande week en de week daarvoor is een stabilisering eigenlijk een vette daling.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ken je wel een beetje, wist dat die counter zou komen, dus mezelf vast even goed ingedekt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen kerel, je bent net terug van een vakantie Barcelona
Like a pro.![]()
![]()
Het zou kunnen, maar in het VK begon de groei in Londen echt rond 8-9 december, en zat het daar op zijn top op 28 december. In de rest van het land is er ook nauwelijks groei meer. Wel veel cases, maar met 140k per dag (plus 10-20% herinfecties), kom je niet aan 30 miljoen infecties in 8 weken, dan moet het toch echt weer flink gaan groeien. Dat kan mogelijk wel gebeuren doordat scholen weer opengaan, maar het lijkt me wel een doemscenario eerlijk gezegd, want waarom stagneert de groei nu? Alles is open in het VK, er zijn voornamelijk wat regels voor mondkapjes (maar niet over de kwaliteit daarvan).quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Als hij de mate van toename bedoelt (verdubbeling elke twee weken) kan het in theorie kloppen.
Even de data van vadaag afwachten, maar vlak voor het weekend zag het er goed uit. Alles (besmettingen, opnames, bezetting) in Londen nam af, rest van het land zou ongeveer een week later moeten volgen (afgezien van invloed openen scholen, maar dat zal niet heel veel invloed op bezetting in ziekenhuizen hebben denk ik).![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zorg-wordt-ontwricht
Ik word hier niet echt vrolijk van. Hij legt nu vooral de nadruk (een keer of 5) op de ontwrichting van de samenleving. Niet door ziekenhuisopnames maar door mensen die thuis zitten met corona en daardoor niet kunnen werken.
Doelpalen verschuiven genot.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Er zijn hier nog geen klassen naar huis gestuurd. Maar als dat komt, zal dat ongetwijfeld wel besproken worden, ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah ja. Ik ken dat soort types overigens ook wel hoor. Echt van die moekes. Waar het hele leven om het gezinnetje en de kindjes draait. Maar die ik ken hadden het nog wel vaak over corona omdat al die kinderen en de klassen besmet waren.![]()
Verders.. tja, hun werk en inkomen loopt ook gewoon door, dus ze merken er ook weinig van. Spaargeld bouwt op, hoor ik wel her en der."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volg dit telegram kanaal :quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
https://t.me/puvoorraadcheckerwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Omdat er toch niets gaat aflopen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:26 schreef Enawh het volgende:
Hoezo is de persconferentie verplaats op de dag dat de lockdown afloopt ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat sowieso. De valse tegenstellingen zullen wel weer uitgebreid benieuwd worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:21 schreef xFriendx het volgende:
Die boosters gaan ze ongetwijfeld ook nog wel in onze schoenen schuiven, dat het percentage nog niet hoog genoeg ligt. Dat ligt vast nog ver van die gewenste 90%.
''Het is nu te gevaarlijk om serieus te versoepelen, maar met 2G...''.
''Het is nu te gevaarlijk om serieus te versoepelen, maar als meer mensen een booster nemen...''.![]()
Prachtig ja, kap gewoon met die quarantaine, problem solved. Maar nee, we gaan liever nieuwe problemen maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:25 schreef Caland het volgende:
Ik word hier niet echt vrolijk van. Hij legt nu vooral de nadruk (een keer of 5) op de ontwrichting van de samenleving. Niet door ziekenhuisopnames maar door mensen die thuis zitten met corona en daardoor niet kunnen werken.
Doelpalen verschuiven genot.![]()
HE'S HOME 🙌 16-year-old Wesley Fox spent 175 days in the hospital with COVID-19, 160 of which he spent on a ventilator. After months of fighting, he was finally discharged from the hospital!
Lekker man.... Meteen door naar de McD.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ja, ik ben telkens te laat, ik zit in verschillende telegram groepenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volg dit telegram kanaal :
https://t.me/puvoorraadcheckerEn de keren dat ik er wel op tijd ben hebben we net even een andere financiële prioriteit
![]()
![]()
Raakt het nauwelijks direct.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
Dat is ook het nare van de situatie.
Heel veel mensen raakt het nauwelijks. En ook heel veel mensen hebben het er echt moeilijk mee. Psychisch, financieel, of letterlijk in hun fysieke gezondheid, door bijv uitgestelde zorg.
Ik heb het gisteren ook mee gelezen van mensen die er op andere vlakken last van hebben.
Het is gewoon vervelend, maar kan diep gaan. Je ziet je vrienden niet veel meer. Geen festivals, uitjes, uit eten met zijn allen. Familie bezoek is beperkt. Sommigen zitten alleen maar thuis.
Ik kan mijn hobbies na vele jaren eindelijk thuis uitvoeren. En ik heb maandag t/m woensdag (vakantie) niks gedaan thuis. Gewoon lamlendig, nergens zin in. Normaal zou ik elke minuut in de garage zitten. Dat heb ik donderdag pas gedaan. En vrijdag en zaterdag een beetje.
Gewoon naar de winkel als je iets nodig hebt is ook allemaal met gedoe en beperkingen.
Ik heb er ook niet zoveel direct last van. Kan gewoon naar het werk, dus thuis werken is nog steeds wel fijn. Mijn hobby kan ik doen, maar wel zonder vrienden. Maar toch mist er gewoon een groot deel van het leven. Indirect raakt het mij ook.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar word ik niet foxwild van..quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
HE'S HOME 🙌 16-year-old Wesley Fox spent 175 days in the hospital with COVID-19, 160 of which he spent on a ventilator. After months of fighting, he was finally discharged from the hospital!
[ afbeelding ]
Lekker man.... Meteen door naar de McD.
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker man.... Meteen door naar de McD.![]()
![]()
Sow! Geef die jongen een TAART, en vlug een beetje!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Ben benieuwd hoeveel hij woog voor de ziekenhuisopname, of krijg je in het ziekenhuis zoveel toegediend dat je op de IC 100 kilo aankomt?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Een half jaar in het ziekenhuis liggen en nog steeds vies dik zijn. Moet je nagaan hoe ernstig dat was hiervoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker man.... Meteen door naar de McD.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Lijkt me wel een feestje waard.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zet de frituur vast aan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Slordige 5 ton heeft het gekost.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker man.... Meteen door naar de McD.
Prikje kost maar 50.
Maar fijn dat hij weer naar huis mag. (zou wel goed zijn dat de hele familie eens gaat lijnen)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blij voor 'm dat hij weer naar huis magquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:27 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Dus de samenleving gaat ontwricht worden omdat er straks te veel mensen in quarantaine zitten?
Hef dat OMT toch op.![]()
Nee nee, vanmorgen was de quarantaine nog goed omdat we comfortabel in de maatregelen zaten.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus de samenleving gaat ontwricht worden omdat er straks te veel mensen in quarantaine zitten?
Hef dat OMT toch op.![]()
Ja, en omdat we dat willen voorkomen ontwrichten we de samenleving.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus de samenleving gaat ontwricht worden omdat er straks te veel mensen in quarantaine zitten?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
hun portemonnee is wel alvast een stukje slanker gewordenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Slordige 5 ton heeft het gekost.
Prikje kost maar 50.
Maar fijn dat hij weer naar huis mag. (zou wel goed zijn dat de hele familie eens gaat lijnen)![]()
Volgens mij is de roep om het einde van de lockdown nog nooit zo luid geweest als nu.Zonder wrijving geen glans![]()
Dit dus. Gelukkig wordt de horeca-, sport- cultuur- en middenstandsector niet ontwricht door deze lockdownquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hef dat OMT toch op.
Goed om te horen trouwens dat steeds meer ondernemers zaterdag sowieso de deuren willen opengooien. Hopen nu dat ze dat ook écht gaan doen en het liefst massaal.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Daar gaat "het kind met het badwater weggooien" toch over?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en omdat we dat willen voorkomen ontwrichten we de samenleving.![]()
![]()
Precies, elke keer een excuus en alternatief verzinnen als de vorige reden van de lockdown/maatregel niet klopt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:25 schreef Caland het volgende:
Doelpalen verschuiven genot.
De ontwrichting voor de samenleving door de huidige maatregelen worden mooie weer niet benoemd. Dat veel mensen in de horeca, detailhandel, evenementen sector en toerisme nu thuis zitten wordt niet benoemd. Dat er duizenden bedrijven op omvallen staan, ach lekker boeiend daar wordt toch niet over gepraat avond aan avond in de talkshows![]()
Gek is dat, als je de quarantainemaatregelen strenger maakt...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hef dat OMT toch op.
En de reactie is, een lockdown, wat gelukkig helemaal geen maatschappijontwrichtende maatregel is...![]()
Jullie zijn klaar met de maatregelen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:34 schreef Haags het volgende:
Volgens mij is de roep om het einde van de lockdown nog nooit zo luid geweest als nu.
Maar het virus het OMT nog niet met jullie.![]()
Straks kunnen mensen niet meer werken omdat ze in quarantaine zitten dus laten we ze niet meer werkenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hef dat OMT toch op.Makkelijk eerste
Forum Opties Forumhop: Hop naar: