SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het zijn ongevaccineerde kinderen die in het ziekenhuis komen, die kun je het niet kwalijk nemen.
Maar verder lijkt het aantal ongevaccineerden of niet volledig gevaccineerden (1 prik) aardig toe te nemen. Het wordt steeds moeilijker te accepteren dat door die kleine groep mensen, de rest daar rekening mee moet houden in hun dagelijkse leven.
Zelfs met dubbele vaccinatie zonder booster zou je met omicron toch niet gauw in het ziekenhuis belanden?
Of iemand die een eerdere infectie heeft doorgemaakt.
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?![]()
die wachtlijsten zijn vanwege de IC's of wat anders? Misschien is het wel een tekort aan operatie kamers of chirurgen, dat er wat moet gebeuren ben ik uiteraard eens maar in normale tijden voldoet die IC capaciteit gewoonquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet dat er geen wachtlijsten bestaan van tot wel zes weken als er geen pandemie is he. Je moet gewoon mensen opleiden voor de IC en dat ze daarnaast op andere afdelingen kunnen werken. Dan kunnen daar de wachttijden in "gewone" tijden naar beneden. Daarnaast spelen deze bezwaren ook niet in andere landen, waar men veel meer IC-capaciteit heeft dan in Nederland. Kennelijk is het daar geen probleem.
Niet geheel toevallig is Nederland wel het enige land dat een dergelijk strenge lockdown weer moet invoeren.![]()
Niet. Toen ik in april cojona kreeg ging dat zo: dinsdagavond bij vrienden op bezoek waar ik waarschijnlijk besmet ben. Jongste testte op donderdag positief daar waarop de rest van het gezin snel volgde. Ik vrijdag een zelftest gedaan, die was negatief. Omdat ik wat lichte klachten kreeg maandag nog maar eens testen, hastikke positief.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In mijn familie en vriendenkring 6 keer.
Het ligt ook heel veel aan het tijdstip dat je die test doet, maar hoe weet je zelf wat het goed tijdstip is?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?
Zelfs met dubbele vaccinatie zonder booster zou je met omicron toch niet gauw in het ziekenhuis belanden?
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.![]()
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het reservoir niet heel groot meer is. Hoop dat het in de lente wel klaar is met dit virus.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel mensen lopen er nu nog rond die niet gevaccineerd/geïnfecteerd zijn geweest tot op heden, en dan ook nog eens 50+?
Als die percentages minimaal zijn dan is er toch niks aan de hand?
Ook wat die WHO baas zei: 50% van de Europese bevolking besmet met omikron over 6 weken. Dan heb je nog 50% afgelopen twee jaar. Het kan toch nooit lang meer duren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind ik wel een wat makkelijke conclusie, 30% structureel erbij is wel veel, hoe ga je die mensen bezig houden als er geen pandemie is?are we infinite or am I alone![]()
De meesten worden opgenomen door Covid, of door complicaties als gevolg van Covid. Ik kan nu even geen specifieke data van VK vinden (dacht het wel ergens gelezen te hebben), maar hier een stuk uit de VS: https://www.nbcnews.com/health/health-news/covid-warning-symptoms-children-kids-hospitalized-record-numbers-rcna10741quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten hoeveel van die kinderen in het ziekenhuis komen vanwege corona of omdat ze iets anders hebben en positief testen.![]()
Marc Bonten in het programma van Sven Kockelman; ze gaan scenario's doorrekenen voor het eventueel laten terugkeren van de 5 tot 5 lockdown of een aantal tussenstappen daarnaar toe over de komende tijd. Het gaat echt in ministapjes...
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, dat denk ik ook wel. Nederland is normaal gesproken best terughoudend met IC opname.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.![]()
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgreservisten? Leid een selecte groep verpleegkundigen, rode kruis, EHBO'ers bij bedrijven, bedrijfsartsen en weet ik 't wat op als IC-verpleegkundige of internist en laat ze hun eigen baan hervatten. Hou die opleiding/kennis op peil en doe regelmatig trainingen zodat als de nood aan de man is ze bij kunnen springen?![]()
In dat artikel staat ook dit:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De meesten worden opgenomen door Covid, of door complicaties als gevolg van Covid. Ik kan nu even geen specifieke data van VK vinden (dacht het wel ergens gelezen te hebben), maar hier een stuk uit de VS: https://www.nbcnews.com/health/health-news/covid-warning-symptoms-children-kids-hospitalized-record-numbers-rcna10741300 kinderen die verder gezond waren. Ik wil 't niet downplayen, maar ik zie hier niets over in het VK, Denemarken en andere landen, zou de algehele gezondheid in de VS een grote rol spelen?quote:More than three-quarters — 78 percent — were hospitalized because of complications of Covid-19. About half needed help breathing, and nearly a third were placed in intensive care.
A third of the 915 patients were otherwise healthy, without any underlying health problems that would have put them at greater risk.![]()
Linkjequote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Marc Bonten in het programma van Sven Kockelman; ze gaan scenario's doorrekenen voor het eventueel laten terugkeren van de 5 tot 5 lockdown of een aantal tussenstappen daarnaar toe over de komende tijd. Het gaat echt in ministapjes...
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.
https://www.nporadio1.nl/(...)2022-01-11-sven-op-1When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nu pas? Ja joh, neem je tijd, we wachten nog wel evenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.Kom op zeg, wat heb je in de tussentijd zitten doen, rustig een beetje afwachten?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die we hier normaal afschrijven we dan nog een paar weken in leven houden en dan afschrijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is dat niet meer een kwestie van opnamebeleid? De IC capaciteit in België bvb is ruim dubbel zo groot, en daar wordt ook in normale tijden pakweg 70% a 80% van gebruikt.
Geen idee hoe hoog het redding percentage in Belgie is tov het onze.![]()
Wat je daar bij las was dat het toch vooral allemaal weer erg bureaucratisch was. Genoeg gepensioneerde huisartsen en dergelijke die best wilden helpen en die je natuurlijk niet hoeft uit te leggen hoe je een prik zet, maar ja, het moet allemaal wel netjes geadministreerd worden enzo, dus daar moet dan weer een verplicht cursusje werken met een IT-systeem bij.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als de IC's niet overstromen, maar er wel opnames zijn op de verpleegafdelingen, en er teveel mensen in quarantaine zitten, dan moet je ernaar kijken welke ziektelast je wilt accepteren, als de kans op ernstige ziekte klein is, moet je ook kijken wat het doet met long covid zegt Bonten.
Oh nee, niet die kaart weer...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Er waren paar weken terug redelijk wat berichten dat het ook heel makkelijk was prikkers te krijgen, maar dat de GGD nogal strenge eisen stelde. Minimaal 32 (uit mijn hoofd) uur beschikbaar, een weekenddag beschikbaar, wisselende diensten, etc.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handeling![]()
Nou is dat met de boostercampagne ook wel om hele grote aantallen in hele korte tijd gegaan. Maar wat we daarvan leren is dat je dus eigenlijk ook voor de simpele medische handelingen maar blijkbaar beter een reservergroep aan personeel klaar hebt staan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handeling
Dat moet prima kunnen lijkt me, je weet nu ook wie die mensen zijn die allemaal aan het prikken zijn momenteel."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Haha, Marc Bonten weer door de bocht. Zou hij één van de strengsten van het OMT zijn?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Als de IC's niet overstromen, maar er wel opnames zijn op de verpleegafdelingen, en er teveel mensen in quarantaine zitten, dan moet je ernaar kijken welke ziektelast je wilt accepteren, als de kans op ernstige ziekte klein is, moet je ook kijken wat het doet met long covid zegt Bonten.
Oh nee, niet die kaart weer...![]()
Ja maar dat is omdat de GGD vooral in eigen poel lijkt te vissen. Ik ken meerdere die kunnen prikken maar zich nergens als vrijwilliger of iets dergelijks kunnen aanmelden. Die staat als flexpool open hiervoor.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien wel een idee ja, het viel me al op hoe moeilijk het was om prikkers te krijgen, dat lijkt me toch wel een hele simpele medische handelingEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Oh als we genoeg geboosterd hebben, en het beschermt tegen ernstige ziekte, dan zouden we het kunnen laten rondgaan, maar dan kan het alsnog naar bepaalde kwetsbaren overslaan, maar accepteer je dan dat bepaalde mensen alsnog ziek zouden kunnen worden ook al zijn ze geboosterd, en accepteer je dan dat mensen misschien long covid zouden kunnen krijgen.
Oftewel ga ermee leven!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Die man is ook nog eens ontzettend intelligent en weet veel van data.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...
Dan kan het niet anders dan dat hij kwaadaardig is.![]()
Ach, die kaart kan altijd getrokken worden, maar we vergeten de mentale gesteldheid maar. Die is totaal niet belangrijk, echt, hoeveel mensen hier nog geloven dat de overheid het beste met ons voor heeft. 🥲quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...![]()
Tnx! Maar dat aantal opnamens kunnen wij toch wel aan?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.
Het schijnt dat ze er met omicron ook nog korter liggen.
Ik snap de terughoudendheid maar als dat zo is dan moeten we er gewoon doorheen.
Die ongevaccineerde 50+ers die ook niet besmet zijn geweest gaan dat toch niet doen en hebben de kans gehad.
Dan heb ik liever 6 weken het hele land ziekjes en in maart ervan af dan dit uitsmeren tot de zomer.![]()
Als iemand de doelpalen zoekt van het OMT, die staan inmiddels in het magazijn."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Er wordt wel over geschreven in het VK, vooral op twitter. Maar ik heb nog nergens geleden hoe ernstig die kinderen er aan toe zijn. Ernstig genoeg om opgenomen te worden, maar er is nogal een verschil tussen een nachtje ter observatie opgenomen worden, of een week in het ziekenhuis moeten liggen vol met steroiden, antivirals en extra zuurstof. Denk dat er de komende dagen wel meer info naar buiten zal komen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dat artikel staat ook dit:
[..]
300 kinderen die verder gezond waren. Ik wil 't niet downplayen, maar ik zie hier niets over in het VK, Denemarken en andere landen, zou de algehele gezondheid in de VS een grote rol spelen?![]()
Ik denk dat al veel meer mensen een besmettingen hebben gehad in die groep, de bloedbank zat vorig jaar al op 30% antistoffen, daar is een Dansen met Jansen overheen geweest en nog iets van een miljoen besmettingen erbij voordat omikron om de hoek kwam. De groep niet gevaccineerd en nooit besmet zal minder dan 40% bedragen van de ongevaccineerden, en dan neem ik het ruimquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok dat zo'n 500/600k niet gevaccineerd is in die groepen. Als je er vanuit gaat dat 1 op de 4 mensen het gehad heeft heb je dus voor 't gemak zo'n 350k tot 450k mensen over, even uit mijn hoofd voor 50+.
Als je uitgaat van 0,5% voor ziekenhuisopname heb je 't over totaal 2250 ziekenhuisopnames.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kan ook simpelweg betekenen dat patienten in België enkele dagen langer op IC blijven, of dat men mensen op IC legt die in Nederland op de "gewone" afdeling zouden liggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat zou dus betekenen dat mensen die we hier normaal afschrijven we dan nog een paar weken in leven houden en dan afschrijven?
Geen idee hoe hoog het redding percentage in Belgie is tov het onze.are we infinite or am I alone![]()
Oh okay ik dacht dat het kabinet dat bepaalde. my bad.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ja eens lijkt mij ook niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat het reservoir niet heel groot meer is. Hoop dat het in de lente wel klaar is met dit virus.
Ook wat die WHO baas zei: 50% van de Europese bevolking besmet met omikron over 6 weken. Dan heb je nog 50% afgelopen twee jaar. Het kan toch nooit lang meer duren.
Los van de QR geilheid van de regering en het teleurstellende beleid is het qua virus en druk op de zorg vooralsnog een beetje op het eind denk.
We hebben in dat opzicht erg mazzel met omicron wat relatief heel mild is en ons van de delta variant bevrijdt heeft.
Plus zo besmettelijk dat je er niet aan ontkomt.![]()
Ik denk wel dat het hoger wordt, laten we voor 't gemak stellen dat het 3* zoveel is. Nu ben ik alleen uitgegaan van ongevaccineerd, als we daar eenzelfde hoeveelheid gevaccineerd zonder booster en gevaccineerd met booster maar zwakke gezondheid aan toevoegen kom je totaal rond de 6700 opnames.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tnx! Maar dat aantal opnamens kunnen wij toch wel aan?
Het schijnt dat ze er met omicron ook nog korter liggen.
Ik snap de terughoudendheid maar als dat zo is dan moeten we er gewoon doorheen.
Die ongevaccineerde 50+ers die ook niet besmet zijn geweest gaan dat toch niet doen en hebben de kans gehad.
Dan heb ik liever 6 weken het hele land ziekjes en in maart ervan af dan dit uitsmeren tot de zomer.
Dat is best veel, maar gelet op de dagen met 250+ opnames per dag heb je 't waarschijnlijk over een instroom van 300 tot 400 per dag en een uitstroom van ~200/250 per dag. Zonder alle ins en outs te weten lijkt me dat te behappen.![]()
Maar dat krijg je ook met een verpleger die je opleidt tot tot IC verpleger, wat zit er in voor hem/haar, ga je die betalen als IC verpleger voor verplegers werk tot er weer een ramp is?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren paar weken terug redelijk wat berichten dat het ook heel makkelijk was prikkers te krijgen, maar dat de GGD nogal strenge eisen stelde. Minimaal 32 (uit mijn hoofd) uur beschikbaar, een weekenddag beschikbaar, wisselende diensten, etc.![]()
Ik hoorde er een stukje van voorbij komen. Deze mensen zijn er zelf echt heel erg in gaan geloven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Mijn dochter heeft toen ze 2 weken oud was in het ziekenhuis gelegen omdat ze stopte met drinken, was ziek. Op dat moment was de keuze om 'r op te laten nemen volledig voor ons, als wij aangaven: We willen even hulp hebben voor haar te zorgen namen ze 'r gewoon op en hielden ze 'r ter observatie, ook om ons gerust te stellen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er wordt wel over geschreven in het VK, vooral op twitter. Maar ik heb nog nergens geleden hoe ernstig die kinderen er aan toe zijn. Ernstig genoeg om opgenomen te worden, maar er is nogal een verschil tussen een nachtje ter observatie opgenomen worden, of een week in het ziekenhuis moeten liggen vol met steroiden, antivirals en extra zuurstof. Denk dat er de komende dagen wel meer info naar buiten zal komen.
Ik vraag me inderdaad ook af of 't ter observatie is of echt met behandelingen. Ben benieuwd.![]()
Het begint inmiddels gênant veel te lijken op een tienertje dat zijn of haar huiswerk niet af heeft en op school vervolgens met allerlei uitvluchten komt waarom niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:25 schreef popje het volgende:
Oh nee, niet die kaart weer...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Is Bonten boos dat hij geen minister van VWS is geworden?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:30 schreef popje het volgende:
Ook als we zouden kunnen denken aan versoepelingen, dan gaat dat wellicht nog niet gelijk ons advies zijn, dat moet het OMT bepalen, aldus Bonten.![]()
![]()
En terug naar de avondlockdown is een te grote stap, want als mensen bij elkaar komen, komen er weer superspreading events.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik hoorde er een stukje van voorbij komen. Deze mensen zijn er zelf echt heel erg in gaan geloven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Om het even persoonlijk te trekken. Ik ben oproepbaar indien er op IT (beveiligings-)gebied serieuze problemen zijn en er hulp nodig is. Op dat moment word ik door mijn werkgever doorbetaald en krijg ik additionele vergoedingen. Daarnaast heb ik 10 dagen per jaar (doorbetaald voor mijn werkgever) aan training etc. Dat is naar mijn mening echt wel goed geregeld.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat krijg je ook met een verpleger die je opleidt tot tot IC verpleger, wat zit er in voor hem/haar, ga je die betalen als IC verpleger voor verplegers werk tot er weer een ramp is?![]()
10 dagen geleden was omicron verantwoordelijk voor 68.4% van de besmettingen positieve tests in België (waarschijnlijk meer, aangezien het een 7-dagen gemiddelde betreft).
https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOBare we infinite or am I alone![]()
Nee, Bonten is altijd een ivorentorenwetenschapper geweest. Veel verstand van zijn eigen vak en totaal niet geïnteresseerd in de implicaties voor de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is Bonten boos dat hij geen minister van VWS is geworden?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:34 schreef popje het volgende:
[..]
En terug naar de avondlockdown is een te grote stap, want als mensen bij elkaar komen, komen er weer superspreading events.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk dat we de lockdown pas kunnen beginnen met afschalen als ook de tandzorg weer helemaal bij is, er zijn gewoon nog te veel mensen die niet naar hun half-jaarlijkse controles gaan. Lockdown is een goed instrument gebleken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.![]()
Doordeweeks dan hè. Niet op zaterdag en zondag natuurlijk. Lost ook meteen het probleem van de persconferentie op vrijdagavond op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Bericht uit india (de onderbouwing lijkt me wel vrij zwak):
Omicron can be more lethal for children than Delta, say expertsare we infinite or am I alone![]()
Ja, ergens eind februari.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:37 schreef popje het volgende:
[..]
Dus ik denk dat als de winkels weer opengaan tot 17u, dat we dan blij mogen zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.![]()
Dat is prima inderdaad maar het werk ansich is qua niveau min of meer hetzelfde of begrijp ik dat verkeerd? Een IC verpleegster die ik onlangs op tv bij OP1 zag vond zichzelf heel bijzonder, dus als je mensen opleidt naar dat niveau zijn die dan bereid om dagelijks op een lager niveau te werken?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om het even persoonlijk te trekken. Ik ben oproepbaar indien er op IT (beveiligings-)gebied serieuze problemen zijn en er hulp nodig is. Op dat moment word ik door mijn werkgever doorbetaald en krijg ik additionele vergoedingen. Daarnaast heb ik 10 dagen per jaar (doorbetaald voor mijn werkgever) aan training etc. Dat is naar mijn mening echt wel goed geregeld.![]()
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De lockdownmoeheid is erg groot bij de meeste mensen. Daar ben je geen uitzondering in.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.Gedeelde smart en zo
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
https://www.theguardian.c(...)urope-tidal-wave-whoquote:Europe must act now or be submerged by Omicron ‘tidal wave’, says WHO
Hans Kluge, Europe director, predicts more than half of population will be infected in next two months
A west-to-east “tidal wave” of Omicron infections risks submerging health systems across Europe, the World Health Organization has said, warning that more than half the region’s population will be infected with the variant in the next two months.
Hans Kluge, the WHO’s Europe director, said the region had recorded more than 7m new cases in the first week of 2022, double the rate a fortnight previously, with more than 1% of the population catching Covid-19 each week in 26 countries.
Kluge said the variant had now been reported in 50 of the Europe region’s 53 states and was becoming dominant in western Europe. “At this rate, more than 50% of the population in the region will be infected with Omicron in the next six to eight weeks”, he said – a scale of trasmission he described as unprecedented.
Its impact would be deadliest where vaccination rates were lower such as central and eastern Europe, Kluge predicted, saying he was “deeply concerned” that as Omicron moved east, “we have yet to see its full impact in countries where levels of vaccination uptake are lower, and where we will see more severe disease in the unvaccinated”.
In Denmark, he said, where Omicron cases had “exploded in recent weeks”, the Covid-19 hospitalisation rate for unvaccinated patients during Christmas week had been six times higher than for those who were fully vaccinated.
While vaccines provided “good protection” against severe disease and death, rising hospital admissions were “challenging health systems and service delivery in many countries … and threaten to overwhelm them in many more”, he said.
Kluge said countries not yet hit by the Omicron surge had “a closing window of opportunity to act now” by protecting their most vulnerable citizens, as well as doing their utmost to ensure healthcare and other key workers could keep services running.
Governments in these countries should mandate high-quality masks in all closed and indoor spaces and ensure full vaccine series and booster doses were administered as early as possible, especially in the health and essential services sectors, he said.
“Where the Omicron surge has begun, the priority should be to avoid and reduce harm among the vulnerable, and minimise disruption to health systems and essential services,” Kluge said. “This means prioritising vulnerable people for primary course and booster doses, advising them to avoid closed, crowded spaces, and offering the possibility to work remotely wherever possible until the infection surge passes.”are we infinite or am I alone![]()
Ik zie nu af veel meer papieren mondmaskers op straat slingeren. En er is al zoveel zwerfafval. De stoffen mondmaskers zijn vanuit milieu-oogpunt veruit te prefereren, ik hoop dat het kabinet dat ook meeneemt, mede gezien het feit dat de papieren mondmaskers die aangeraden worden, weinig extra uithalen als het gaat om het tegenhouden van Omikron. Bovendien moet je Omikron laten uitrazen, des te eerder ben je er vanaf.![]()
Lijkt me makkelijk redeneren; als een lockdown de oplossing is voor alle scenario's.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.![]()
Godverdomme man we gaan nu scenarios uitrekenen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Hij heeft het er wel over dat de zorg verschuift, maar dat het nu gaat om quarantaines en dat een lockdown daarvoor ook nodig is.
Geen haast hoor, neem je zorgvuldige tijd.![]()
Dat zal zeker meespelen in de categorie 0 tot 5, daar is men, terecht, voorzichtiger mee. Maar daarin is dus wel een flinke toename te zien, en dat zal niet zijn omdat de artsen ineens anders zijn gaan werken lijkt me.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft toen ze 2 weken oud was in het ziekenhuis gelegen omdat ze stopte met drinken, was ziek. Op dat moment was de keuze om 'r op te laten nemen volledig voor ons, als wij aangaven: We willen even hulp hebben voor haar te zorgen namen ze 'r gewoon op en hielden ze 'r ter observatie, ook om ons gerust te stellen.
Ik vraag me inderdaad ook af of 't ter observatie is of echt met behandelingen. Ben benieuwd.![]()
Die berichten hoorden we toch ook uit Zuid-Afrika?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen in de categorie 0 tot 5, daar is men, terecht, voorzichtiger mee. Maar daarin is dus wel een flinke toename te zien, en dat zal niet zijn omdat de artsen ineens anders zijn gaan werken lijkt me.![]()
Klopt. Openheid geven bij die adviezen. Waarop is het gebaseerd. En niet een aanname of een flauwekul uitleg, maar wetenschappelijk bewijs. omt heeft er nu zo vaak naast gezeten en zoveel schade berokkend aan de maatschappij, sociaal, economisch en draagvlak technisch dat het echt niet 'zomaar' met een bullshit argument meer kant.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
Slimmer weet ik niet, maar "omdat het OMT het zegt" is gewoon geen onderbouwing meer. Daarvoor hebben ze er te vaak naast gezeten de afgelopen 2 jaar. Ik wil gewoon de informatie zien waarop ze hun advies baseren en dan beoordeel ik zelf wel wat ik ervan vind. De autoriteit van de witte jas heeft behoorlijk afgedaan.
Liefst gewoon helemaal weg, net als hugo, gefaald en nu wegwezen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMTquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh okay ik dacht dat het kabinet dat bepaalde. my bad.![]()
Joh, welk persoon zonder medische achtergrond kan die 2 direct onderscheiden terwijl ze op 1,5 meter moeten blijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar je hebt twee verschillende types van die blauw/witte dingen. Degene die je bij de drogist koopt zijn de 'type 1' (de niet-medische). De medische zijn die type 2 dingen, die zijn voor zover ik kan zien wel duurder.
Niet te doen. Geen agent-, boa-, securitymoraalridder die het ziet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)urope-tidal-wave-who![]()
ja,weet iemand of er nog ergens een kerstkoor optreedt waar ik naar kan gaan kijken?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...![]()
Zou dat ook niet kunnen komen omdat de vorige minister van vws een omhooggevallen basisschoolleerraar was zonder enige medische kennis en blind voer op het advies van de medisch'specialisten'?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMT'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).![]()
Is ook een beetje een truc van Rutte om uit de wind te blijven.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het voornaamste wat het kabinet bepaalt is hoe lang ze achter het OMT aan blijven lopen. Nu komt het wel steeds meer over alsof we geregeerd worden door het OMT als het op Corona aan komt. Niks anders telt, behalve de experts van het OMT
Eerst Hugo als bliksemafleider en het OMT als kompas wat de route bepaalt.![]()
Iedereen is onafhankelijk hier inderdaad. Geen corrumperen door achterban of persoonlijk gewin.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar die pakhuizen vol maskers moeten snel leeg, voordat de crisis voorbij is. Dat probleem hebben wij als Fok! OMT niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Staan bij China op de payroll. Hun geloofwaardigheid is vanaf het begin al drama.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.![]()
Volgens mij daalt het al een paar dagen op rij in de UK:quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
50% zou in komende 6-8 weken besmet raken? Het VK loopt een aantal weken voor op de meeste landen in de EU, en er testen veel mensen positief, er zijn gebieden geweest waar 3% in een week positief testte, en in veel gebieden zit het nu tussen de 1 en 2%. Ik ken ook wel wat mensen die positief getest hebben, maar dat komt nog lang niet in de buurt van de 15% eigenlijk, laatst staan al in de buurt van de 50%. En de groei is er vrijwel uit in het VK, en zal deze week mogelijk omslaan in daling (ligt er een beetje aan hoe snel besmettingen op scholen toenemen).
UK's Covid cases fall 10% in a week to 142,224 while hospitalisations flatten out as businesses demand Boris releases an exit plan for living with the virus and even experts say the 'end is in sight'
https://www.dailymail.co.(...)tion-live-Covid.html![]()
Koop je niks voor, maarquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.en je bent niet alleen.
![]()
Sesamstraat gaat nog minder infantiel met zijn publiek omquote:![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ze zouden Ab eens moeten laten blazen als ie weer onderweg naar huis is na AB1quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Irrelevantquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Openheid geven bij die adviezen. Waarop is het gebaseerd. En niet een aanname of een flauwekul uitleg, maar wetenschappelijk bewijs. omt heeft er nu zo vaak naast gezeten en zoveel schade berokkend aan de maatschappij, sociaal, economisch en draagvlak technisch dat het echt niet 'zomaar' met een bullshit argument meer kant.
Liefst gewoon helemaal weg, net als hugo, gefaald en nu wegwezen.
"Het dragen van een mondneusmasker waar bronmaatregelen zoals afstand houden en drukte vermijden niet (goed) mogelijk zijn, is effectief gebleken in meerdere studies en wordt ook in internationale adviezen van o.a. de WHO en ECDC erkend"
- ok valt wat voor te zeggen.
"(het dragen van een mondkapje is) een aanvulling die zorgt voor een vermindering van risico’s als de basisregels niet (goed) zijn uit te voeren"
- Klinkt vaag, hoeveel minder risico? Alleen als de basis regels niet gevolgd kunnen worden? Hoeveel voorkomen we hiermee?
dus adviseren we
"In alle publieke binnenruimtes waar meerdere mensen van verschillende huishoudens bijeen komen of verblijven, ongeacht of er afstand kan worden gehouden"
Maar het is toch alleen een aanvulling op vermindering van risico's ALS de basisregels niet goed zijn uit te voeren, maar als de basisregels wel in acht kunnen worden gehouden doen we het ook?
Nog los van het hele verhaal over wel/niet goed dragen en de "beperkte houdbaarheid van 3 uur".![]()
Heeft hij er weer aandelen in ofzo?quote:
Trok zeker weer een fles open na die belachelijke Siewert oplossing als advies.![]()
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
Ja, mindset enzo.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren dat het aan jezelf lag en dat je dan niet creatief met de situatie omging, er waren zoveel leuke dingen die je nog kon doen!![]()
Maar verder is het heel herkenbaar, ik werk vandaag een dagje op kantoor op therapeutische basis...
Die lockdown. Die is alleen in je hoofd.
echt wtf
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat filmpje dat een man het niet over Taiwan wilde hebben.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Staan bij China op de payroll. Hun geloofwaardigheid is vanaf het begin al drama.
#neverforget.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
denk dat hij dat ook het liefst door een mondkapje doetquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze zouden Ab eens moeten laten blazen als ie weer onderweg naar huis is na AB1![]()
Ik zet wel weer een dvd'tje op van een concertquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:56 schreef Flurona het volgende:
[..]
ja,weet iemand of er nog ergens een kerstkoor optreedt waar ik naar kan gaan kijken?![]()
![]()
Sterkte man. Enne.. hou vol! Seriouslyquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ik merk bij mezelf dat ik mentaal echt zo moe ben. Van lockdown naar lockdown. Elke week het obligate rondje door het bos/hei/stad. Eat/sleep/work/repeat. Kind dat van alles wil, maar niets kan wat ze wil. Het is wel een beetje op bij mij.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
We zien de doelpalen geeneens meer...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.![]()
quote:In Engeland geen PCR-test meer bij besmetting zonder symptomen
Iedereen die in Engeland via een zelftest vaststelt dat hij of zij besmet is, hoeft vervolgens geen PCR-test meer te ondergaan. Dat hebben de Britse autoriteiten besloten, meldt de BBC.
De reden voor het besluit is tweeledig. Aan de ene kant nadert de PCR-testcapaciteit in Engeland snel het maximum van 800.000 per dag. Aan de andere kant zijn de zelftesten volgens het Britse zorginstituut UKHSA accuraat genoeg voor deze beleidswissel. De autoriteiten willen PCR-testcapaciteiten reserveren voor mensen die ziek worden en voor essentiële beroepsgroepen.
Gisteren werden in het Verenigd Koninkrijk 142.000 nieuwe besmettingen gemeld. De besmettingscijfers lijken iets te stabiliseren na de piek van vorige week dinsdag. Toen werden er ruim 218.000 positieve test geregistreerd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik kan die kop van die gast echt niet meer aanzienquote:Just a fool will play tricks on Angus McSix![]()
Die zijn ze al een tijdje kwijt, ja.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zien de doelpalen geeneens meer...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb daar soms ook wel moeite mee, als ik beelden van een concert zie is het ook wel weer een confrontatie voor mij.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik zet wel weer een dvd'tje op van een concert
Ik wil ook weer tussen tienduizend zwetende festivalgangers staan op een veld met lauw bier!![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
WHO ziet meer het grote plaatje, en dat is vaak niet relevant als je naar een lokale situatie kijkt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, no offence maar van dat WHO heb ik al heel lang geen hoge pet meer op. Die roepen continu maar wat heb ik het idee.![]()
Heel herkenbaar, vooral als je ziet dat concerten en festivals op veel plaatsen gewoon doorgaan momenteel.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb daar soms ook wel moeite mee, als ik beelden van een concert zie is het ook wel weer een confrontatie voor mij.
Ik wil ook weer tussen tienduizend zwetende festivalgangers staan op een veld met lauw bier!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ik vind hem wel vermakelijk maar dat kan aan mij liggen, al kijk ik niet zo vaak de OP1's en noem al die programma's maar opquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:04 schreef L3viathan het volgende:
[..]
ik kan die kop van die gast echt niet meer aanzien![]()
Klopt, die zagen ook een flinke toename in opnames van kinderen, net als in VK en VS dus nu.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die berichten hoorden we toch ook uit Zuid-Afrika?![]()
In de VS 1.35 miljoen dagelijkse besmettingen en hun ziekenhuizen lagen nooit eerder zo vol. En dan weet je dat er sowieso nog 10 dagen met enorm aantallen ziekenhuisopnames aankomen. Het is als een autocrash in slow-motion.![]()
Alleen een beetje jammer dat het kabinet/het OMT er schijt aan hebben als wij er klaar mee zijn.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hoor, nu weer een lockdown voor de zelfgefabriceerde quarantainecrisis. Ze kunnen mijn rug op, testen ga ik niet meer doen, ze kunnen de tering krijgen.![]()
En daarbij, who cares...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joh, welk persoon zonder medische achtergrond kan die 2 direct onderscheiden terwijl ze op 1,5 meter moeten blijven?
Niet te doen. Geen agent-, boa-, securitymoraalridder die het ziet.![]()
Bacon en coca cola.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:07 schreef Jojoke het volgende:
In de VS 1.35 miljoen dagelijkse besmettingen en hun ziekenhuizen lagen nooit eerder zo vol. En dan weet je dat er sowieso nog 10 dagen met enorm aantallen ziekenhuisopnames aankomen. Het is als een autocrash in slow-motion.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik was er gisteravond niet eens en ik kan al wel raden wie dat geroepen heeft. Ach ja, ieder zo zijn of haar eigen definitie van een lockdown zal ik maar zeggen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, mindset enzo.
Die lockdown. Die is alleen in je hoofd.
echt wtf
![]()
Waarom is Kuipers van D66 eigenlijk?
Was hij al lid of is dit toevallig zo?
Vind dat echt een enge club. Nu ook weer 2g/QR lover Paternotte als fractievoorzitter.
In hoeverre zit Kuipers daar als D66 vertegenwoordiger?![]()
Bij de volgende stap moet je een bonnetje bij je hebben of de verpakking om de houdbaarheidsdatum te kunnen garanderen.quote:
Nope, was een verse trol.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik was er gisteravond niet eens en ik kan al wel raden wie dat geroepen heeft. Ach ja, ieder zo zijn of haar eigen definitie van een lockdown zal ik maar zeggen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja dat zeker, ik kan mij alleen beperken tot kleine dingetjes. Geen testen meer en mondkapjes buiten sowieso niet. Ook testen voor de kinderen voor ze naar school gaan doe ik niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat het kabinet/het OMT er schijt aan hebben als wij er klaar mee zijn.
Niet dat dit zoden aan de dijk zet maar het is net als mondkapjes buiten, voor het gevoel doe je wat.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: