Die 30% ging over Coolblue.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Wellicht moet je even uitzoeken hoeveel omzet bol.com per jaar heeft gedaan. Dan zie je dat ze jaar op jaar makkelijk de 30% groei halen
2016: 1 miljard
2017: 1.6 miljard
2018: 2.1 miljard
2019: 2.8 miljard
2020: 4.3 miljard
2021: 5.5 miljard ?
Welk onverklaarbare event gebeurde er in 2017 waardoor ze 60% groei lieten zien?
Coolblue groeit ook gewoon 10-20% steady per jaar zonder coronaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die 30% ging over Coolblue.
Je vergeet de belangrijkste: onwijze slechte leiders.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Officieel is er nog niets bekend, maar als ik jou was zou ik maar rekening houden met een verlenging van drie weken. Alle O's zijn aanwezig: Oplopende cijfers, Omikron, Onzekerheid, Open scholen, OMT-voorzichtigheid.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:50 schreef Momo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met die hoge cijfers in november/december was het ook niet zo heel verstandig om het minimaal 2 weken uit te stellenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:50 schreef Schuifpui het volgende:
Al iets gelekt van OMT adviezen, dat was toch vandaag? Ik wil naar de kapper. Die lockdowns hebben altijd de neiging om te beginnen als mijn kappersbezoek al 2 weken overdue is. Het is nu op zo'n lengte dat ik me er aan begin te ergeren.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genoeg kappers die nu tijd over hebben om bij je thuis te komen, even doorvragenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:50 schreef Schuifpui het volgende:
Al iets gelekt van OMT adviezen, dat was toch vandaag? Ik wil naar de kapper. Die lockdowns hebben altijd de neiging om te beginnen als mijn kappersbezoek al 2 weken overdue is. Het is nu op zo'n lengte dat ik me er aan begin te ergeren.
Wat ik hoor "Ik geef Kuipers een bal voor het doel zodat ie het OMT kan torpederen als dit goed uitkomt bij zijn nieuwe baan"quote:
Ja, maar eerder 10 dan 20. En dat is allemaal in lijn met de toename van het aandeel online bestellingen. In één klap meer dan 30% is ongehoord voor Coolblue en grotendeels toe te schrijven aan corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Coolblue groeit ook gewoon 10-20% steady per jaar zonder corona
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Officieel is er nog niets bekend, maar als ik jou was zou ik maar rekening houden met een verlenging van drie weken. Alle O's zijn aanwezig: Oplopende cijfers, Omikron, Onzekerheid, Open scholen, OMT-voorzichtigheid.
tjah, cijfers waren aan het dalenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met die hoge cijfers in november/december was het ook niet zo heel verstandig om het minimaal 2 weken uit te stellen
Ik denk dat dat met name terug te voeren is op het kunnen profiteren van partners die andere vervoerders gebruiken (dhl,dpd,etc) en het feit dat er ook in België een lockdown gaande was waardoor BPost flink groter is geworden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat 70% meer toch per post op tijd kunnen verwerken.
I know.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met die hoge cijfers in november/december was het ook niet zo heel verstandig om het minimaal 2 weken uit te stellen
Doe eens niet zo zuur, nergens ontken ik een corona-effect bij de online partijen. We moeten alleen niet doen alsof hier enorme winsten uit voortkomen en dat deze partijen niks terug hebben gedaan voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar eerder 10 dan 20. En dat is allemaal in lijn met de toename van het aandeel online bestellingen. In één klap meer dan 30% is ongehoord voor Coolblue en grotendeels toe te schrijven aan corona.
De omzet van Coolblue heeft altijd de lijn gevolgd van het online bestellen over de gehele linie, met een kleine plus omdat het gewoon een top bedrijf is. De stijging in 2020 (en vermoedelijk 2021) is totaal uit verhouding en te danken/wijten aan corona. Gelukkig zien zij (en de beleggingssites) dat zelf wel, dat is me meer waard dan jouw mening
Maar het kabinet luisterde nu toch ook niet alleen enkel naar het OMT als ik sommigen hier moet geloven?quote:
Maar er was aardig was paniek vanwege de nieuwe variantquote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:01 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
tjah, cijfers waren aan het dalen
dat wel natuurlijkquote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er was aardig was paniek vanwege de nieuwe variant
Ja ik herken dat wel een beetje, wat meestal doe is gewoon een e-mail naar mijn werk e-mail adres stuur zodat ik het mijzelf herinner.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:05 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
I know.![]()
Die afspraken moet ik maken als ik op m'n werk ben en dan vergeet ik dat. Ik heb altijd weken nodig om een prive-iets onder werktijd te regelen, omdat het te druk is en ik er niet aan denk. Het werkt gelukkig ook omgekeerd dat ik niets van werk kan herinneren als ik thuis ben. Tevens een van de belangrijkste redenen dat thuiswerken enorm ruk is, om het maar weer eens naar corona terug te brengen.
Volgens mij hebben ze eenmalig afgeweken van het OMT toch?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar het kabinet luisterde nu toch ook niet alleen enkel naar het OMT als ik sommigen hier moet geloven?
Wat hebben die bedrijven precies terug gedaan voor de maatschappij?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zuur, nergens ontken ik een corona-effect bij de online partijen. We moeten alleen niet doen alsof hier enorme winsten uit voortkomen en dat deze partijen niks terug hebben gedaan voor de maatschappij.
Welke voorbeelden? Van Bol.com? Daar heb ik dan vast heel bewust overheen gelezen omdat ik Bol.com niet serieus neem als het over solidariteit gaat. Die trekken volledig het vel over de botten van de ondernemers die zich daar aansluiten. Die maken zo belachelijk veel winst over de rug van hun onderaannemers. Nu vind ik dat die onderaannemers daar niet over moeten klagen omdat ze nu er desondanks beter van worden, maar om ze nu te prijzen omdat ze met de kaasrasp over hun miljoenenomzet gaan vind ik te ver gaan hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Doe eens niet zo zuur, nergens ontken ik een corona-effect bij de online partijen. We moeten alleen niet doen alsof hier enorme winsten uit voortkomen en dat deze partijen niks terug hebben gedaan voor de maatschappij.
En dat is wel het beeld dat werd gesuggereerd door jou. Maar je weet wel mijn post met 2 recente voorbeelden hiervan compleet te negeren zodat je je punt kan blijven maken
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Wellicht moet je even uitzoeken hoeveel omzet bol.com per jaar heeft gedaan. Dan zie je dat ze jaar op jaar makkelijk de 30% groei halen
2016: 1 miljard
2017: 1.6 miljard
2018: 2.1 miljard
2019: 2.8 miljard
2020: 4.3 miljard
2021: 5.5 miljard ?
Welk onverklaarbare event gebeurde er in 2017 waardoor ze 60% groei lieten zien?
85% van alle verkopen via Bol.com is direct vanuit ondernemers, niet vanuit Bol.com zelf. Je moet Bol.com zien als marktplaats.nl voor ondernemers. Zij bieden hun producten aan, Bol verzorgt de logistiek (aanbieden van product + aanmaken verzend etiket + verantwoordelijkheid van de verzending). Het helpt ondernemers hun producten te verkopen zonder een fysieke winkel te openen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze niet vanaf het eerste moment een solidariteitsbijdrage hebben ingesteld voor ondernemers die enorme meer winst hebben gehaald vanuit hun online inkomsten. Bol, Coolblue en dat soort bedrijven hebben hun inkomsten zien exploderen door de maatregelen en het is gek dat daar niet naar gekeken is.
Wel iets vaker; maar het zijn telkens hele kleine dingetjes. In grote lijnen volgen ze het OMT eigenlijk altijd wel; zou inderdaad fijn zijn als ze na twee jaar en allerlei lockdowns ook andere experts mee zouden nemen en dan net zo veel als het OMT. Lockdowns raakt de hele samenleving; maar toch laten ze zich voornamelijk lijden door slechts één instantie; die zich enkel met de zorg bezig houdt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 23:09 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze eenmalig afgeweken van het OMT toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |