abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203067340

pi_203067349
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:06 schreef rena het volgende:

[..]
Ik vind vitamine supplementen wel iets anders dan medicatie daadwerkelijk :o Ik geloof in de wetenschap en heb zelf ook baat bij vitamines zei ik er ook bij ^O^
Maar of vitamines slikken wel of geen zin heeft is wel degelijk medische informatie. Het effect kan wellicht variëren per persoon, er hoeft niet per se een eenduidig antwoord te zijn, maar dat is wat anders dan dat je zelf kan kiezen waar je in gelooft.

Kijk, ik ben ook geen medicus dus weet het antwoord ook niet, maar het is geen kwestie van geloof - dát is waar ik op aansloeg.
pi_203068413
Speciaal voor @amaranta:

Komt een man bij de bakker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze mop vertelde ik in groep 4 in de klas :@ _O-. De meester kon er wel om lachen.
Met 2 flink oudere zussen hoor je wel eens wat…
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:36:45 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203068495
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:46:37 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203068697
Over bakkers gesproken. Ik hoorde vanochtend vroeg een jonge dj op de radio over de bakker praten waar hij altijd naar toe ging. Bleek het om de Subway te gaan :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:57:38 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203068915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:46 schreef livelink het volgende:
Over bakkers gesproken. Ik hoorde vanochtend vroeg een jonge dj op de radio over de bakker praten waar hij altijd naar toe ging. Bleek het om de Subway te gaan :D
De jeugd van tegenwoordig :'( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 6 januari 2022 @ 20:58:09 #7
37150 livelink
pi_203068926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]
De jeugd van tegenwoordig :'( .
Ja, dat was ook echt mijn eerste gedachte :@
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 22:05:40 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203070267
"Niet geloven in medicatie" doet mij denken aan een vriendin die na de MH17 ramp zei "ik heb daar niet zoveel mee" :X Sommige dingen zijn gewoon, daar vertrouw je in of heb je emotie bij.

Ik snap trouwens nooit dat mensen medicijnen vergeten in te nemen, ik doe het altijd voor het slapen na het tandenpoetsen. Dat is iets wat je nooit overslaat dus dan kun je het ook nooit vergeten. Mijn medicijnen staan ook allemaal in het badkamerkastje. De Vitamine D druppeltjes krijgt Aapie in zijn ochtendfles, dat vergeet ik dus ook nooit. Zo lastig is dat toch niet :?

Ik ben vandaag een beetje uit mijn hum. Het broertje van een goede vriend is vannacht verongelukt. Ik ken hem niet maar moet er steeds aan denken, hoe vreselijk moet dat zijn. Hij was pas 29 jaar :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:08:45 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_203070324
Nou voor mij is dat dus wel lastig met die vitamines. Zit gewoon niét in mijn systeem, en ik heb al zat dingen geprobeerd om het er in te krijgen hoor. Maar goed, het cb praat me hier al genoeg mom guilt over aan gelukkig. O+

Wat een naar nieuws, MaJo. :*
disclaimer
pi_203070438
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:08 schreef SQ het volgende:
Nou voor mij is dat dus wel lastig met die vitamines. Zit gewoon niét in mijn systeem, en ik heb al zat dingen geprobeerd om het er in te krijgen hoor. Maar goed, het cb praat me hier al genoeg mom guilt over aan gelukkig. O+

Dit heb ik ook een tijd gehad hoor. En dan vooral met kinderen met gekke/wisselende ochtendschema's etc. En ze waren prima gezond en alles dus toen taalde ik er ook niet naar :D

Op een gegeven moment vond ik mn oudste te vaak verkouden/grieperig en at ze ongeveer 0,0 groente dus toen vond ik het belangrijker, en hebben we (man en ik) samen afgesproken bij het ontbijt de multivitaminepilletjes te geven. En nu vergeet ik het alsnog 75% van de tijd dat ik als eerste beneden ben en moet man het navragen en alsnog doen hahahahahah :') :@

Jongste had serieus enorm veel last van groeipijn/beenkramp in de nacht en die zijn we (op advies van een neef die veel over supplementen weet) extra vitamine D gaan geven (bovenop de multivitamines) en dat merken we zodanig erg dat we dat erin houden (als ik het dus niet vergeet *) )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:14:47 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203070446
Vitamines baby vergeten is simpel: ik doe het bij het aankleden ‘s ochtends op de commode, maar soms gaan we in pyjama naar beneden. Of verschoon ik hem debiel vroeg op bed wegens doorlek. Of tettert er zodanig een kleuter doorheen dat ik niet kan nadenken. -> gemiddeld 2x per week gaat het mis.

Eigen vitamine D vergeten is ook simpel: ik doe het bij het ontbijt, het zit in de trommel met het beleg. Meestal denkt kleuter eraan. Maar soms is die er niet. Of eten we pap. Of… et cetera.

En ik kan ook rustig vergeten mijn tanden te poetsen of dat naar een andere verdieping verplaatsen dus als je zegt ‘doe het gewoon met tandenpoetsen’ dan zijn we er nog niet.

Maar hee, ik ben al weken mijn telefoon niet vergeten mee te nemen naar mijn werk en de reserve autosleutel zit al bijna weer in het goede laatje, dus sommige routines gaan prima :Y .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203070486
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:14 schreef Lemijn het volgende:
Vitamines baby vergeten is simpel: ik doe het bij het aankleden ‘s ochtends op de commode, maar soms gaan we in pyjama naar beneden. Of verschoon ik hem debiel vroeg op bed wegens doorlek. Of tettert er zodanig een kleuter doorheen dat ik niet kan nadenken. -> gemiddeld 2x per week gaat het mis.

Eigen vitamine D vergeten is ook simpel: ik doe het bij het ontbijt, het zit in de trommel met het beleg. Meestal denkt kleuter eraan. Maar soms is die er niet. Of eten we pap. Of… er cetera.

En ik kan ook rustig vergeten mijn tanden te poetsen of dat naar een andere verdieping verplaatsen dus als je zegt ‘doe het gewoon met tandenpoetsen’ dan zijn we er nog niet.

Maar hee, ik ben al weken mijn telefoon niet vergeten mee te nemen naar mijn werk en de reserve autosleutel zit al bijna weer in het goede laatje, dus sommige routines gaan prima :Y .
Ja dit dus ook :7

Hoe vaak ik niet de luiertas mee naar werk had en mn eigen tas bij mn zus die op mn baby paste liet staan in het begin mennnnnnnnn _O-
pi_203070492
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:08 schreef SQ het volgende:
O ik ben hier ook heel slecht in! Sinds een paar maanden krijgen de kids hier vitamines in de vorm van gummybeertjes - die vinden ze heerlijk dus ze herinneren me er wel aan als ik het vergeet. :P Daarvoor ging het ook vaker fout dan goed.
pi_203070497
Wij hebben de vitaminepotjes op tafel staan, voor tijdens het avondeten. Maar ik denk dat we ze 50% van de tijd vergeten ^O^ . Dus 3 of 4 dagen per week nemen we ze wel in *O* Best een goede score, vind ik.
pi_203070510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:17 schreef lunapuella het volgende:

[..]
O ik ben hier ook heel slecht in! Sinds een paar maanden krijgen de kids hier vitamines in de vorm van gummybeertjes - die vinden ze heerlijk dus ze herinneren me er wel aan als ik het vergeet. :P Daarvoor ging het ook vaker fout dan goed.
Dat helpt ook idd, ze krijgen stersnoepjes en die vinden ze lekker (vitamine d vinden ze vies maar kunnen ze met melk in een keer doorslikken :7 )
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:19:06 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203070533
Op werk verschijnen zonder kolftas, die fout maakte ik laatst. Raad ik echt af als je baby nog drinkt in newbornschema :{w .

Oh ja, dat was na 2 weken non-stop samen wegens covid. Dus routine was eruit en productie was goed aan.
pi_203070538
Dagbesteding start maandag met crea.

Groeten vanuit Wenduine.
Werewolf
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:19:30 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_203070542
Haha ja. Ik probeer me maar te troosten met de gedachte dat mijn oudste 2 nog steeds heel graag (dagelijks!) paprika's, wortels, tomaten en komkommers eten.
Voor de baby heb ik op dat vlak minder hoop, die lijkt vooralsnog alleen beige en bruin eten te willen :')
disclaimer
pi_203070558
Bij de tweeling hebben we wel even overwogen om er gewoon 1 geen vitamine te geven en de ander wel om te kijken wat het effect zou zijn.

En verder krijg ik het ook niet in mijn systeem. Het gaat wel steeds beter want het is ook echt wel nodig want tekort.
pi_203070574
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef Lemijn het volgende:
Op werk verschijnen zonder kolftas, die fout maakte ik laatst. Raad ik echt af als je baby nog drinkt in newbornschema :{w .

Oh ja, dat was na 2 weken non-stop samen wegens covid. Dus routine was eruit en productie was goed aan.
Oei en toen? :o
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 22:21:32 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203070579
Oh sowieso geen momguilt voelen @SQ! Ik vind het vooral bizar omdat ik behoorlijk chaotisch kan zijn (ADD) maar qau medicatie dan zo ontzettend precies. Dat is toch best raar :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:23:01 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_203070603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:21 schreef MaJo het volgende:
Oh sowieso geen momguilt voelen @:SQ! Ik vind het vooral bizar omdat ik behoorlijk chaotisch kan zijn (ADD) maar qau medicatie dan zo ontzettend precies. Dat is toch best raar :D
Ik vind medicatie ook echt wel wat anders dan vitaminedruppels hoor :D antibiotica zal ik ook niet snel vergeten.

En voor de poes zit er na bijna een jaar ook wel een ritme in dat ze bijna dagelijks dr pijnstillers krijgt :@ :')
disclaimer
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:23:38 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_203070611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Jezelf melken boven de wastafel ;(
disclaimer
pi_203070628
quote:
2s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:20 schreef Kyara het volgende:
Bij de tweeling hebben we wel even overwogen om er gewoon 1 geen vitamine te geven en de ander wel om te kijken wat het effect zou zijn.

En verder krijg ik het ook niet in mijn systeem. Het gaat wel steeds beter want het is ook echt wel nodig want tekort.
Ik zou dan niet onthouden welke van de twee ik wel en welke ik niet zou geven _O- _O-
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:25:32 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203070652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Toen ben ik in mijn eerste kolfblok naar huis gereden en al kolvend weer terug. En ik nam me voor om net als 4 jaar geleden de handkolf in de auto te leggen voor het geval dat. Needless to say dat ik dat nog steeds niet gedaan heb :') .
pi_203070671
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Jezelf melken boven de wastafel ;(
Ohhhh en zo zonde dan ook :o

Ik keek outlander met mn zusje, afgehakte ledematen etc. maakte ons niet uit maar we waren beiden in shock toen er in het bos met de hand gekolfd werd en dat weggegooid werd 'zonde! :o '
_O- _O-
pi_203070679
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Toen ben ik in mijn eerste kolfblok naar huis gereden en al kolvend weer terug. En ik nam me voor om net als 4 jaar geleden de handkolf in de auto te leggen voor het geval dat. Needless to say dat ik dat nog steeds niet gedaan heb :') .
Oh ja en dan in deze kou die kolf uit de auto halen, heb je meteen moedermelkijs hahahahahaha :D
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:29:29 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_203070703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ohhhh en zo zonde dan ook :o

Ik keek outlander met mn zusje, afgehakte ledematen etc. maakte ons niet uit maar we waren beiden in shock toen er in het bos met de hand gekolfd werd en dat weggegooid werd 'zonde! :o '
_O- _O-
Bwehehe :') nee daar heb ik toch niet zo'n last van geloof ik.
Ik kan me nog een meet herinneren bij Geertjes Hoeve, waar mijn baby door de drukte niet dronk en mijn tieten na bijna tien uur niet drinken zowat van mijn borstkas scheurden, toen moest ik het ook zo doen.
En dan heb je je baby nog in je armen ook, for fucks sake :')
disclaimer
pi_203070715
Ik vergeet vaak om te drinken. Laatst paar dagen op rij dat ik in de avond met hartkloppingen en een razend gevoel in mijn lijf op de bank zat. Toen viel ineens het kwartje. Had nog geen halve liter gedronken en dat al dagen.
Komt omdat ik zo uit mn ritme ben en de vaste thee momenten aan diggelen liggen. Nu dwing ik mezelf te drinken. Maar vind dat best moeilijk 🤨
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203070765
Godskolere, ik typ zo snel dat het nu over kolven gaat😅
Die tijd ligt achter me. Bij dochterlief tot bloedens toe doorgegaan. Bij zoon had ik geen melk.
If they say
pi_203070829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vergeet vaak om te drinken. Laatst paar dagen op rij dat ik in de avond met hartkloppingen en een razend gevoel in mijn lijf op de bank zat. Toen viel ineens het kwartje. Had nog geen halve liter gedronken en dat al dagen.
Komt omdat ik zo uit mn ritme ben en de vaste thee momenten aan diggelen liggen. Nu dwing ik mezelf te drinken. Maar vind dat best moeilijk 🤨
Dit heb ik trouwens ook. Ik moet echt meer drinken, misschien dat minder eten/afvallen dan eens beter lukt :')
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 22:36:57 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203070832
quote:
Ik heb dat van kinds af aan ook al, ik denk er gewoon niet over na om te drinken en associeer het met eten. Ik drink elke dag 2 koppen zwarte koffie, een sap bij de lunch, een beker water bij het avondeten en vaak een colaatje 's avonds op de bank. Ik kan het makkelijk alleen daarmee doen :@ Ik moet me er echt toe zetten om water te drinken, het zit gewoon echt niet in mijn systeem :N
pi_203070844
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik kan me nog een meet herinneren bij Geertjes Hoeve, waar mijn baby door de drukte niet dronk en mijn tieten na bijna tien uur niet drinken zowat van mijn borstkas scheurden, toen moest ik het ook zo doen.
Wow! :o
Dat heb ik nog nooit gehad gelukkig, maar ik snap dat je dan ook geen kolf mee hebt :+
pi_203070856
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik voorzag hier een scenario met moedermelk in geitjesflessen want "zonde" maar dat viel mee _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203070920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:36 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb dat van kinds af aan ook al, ik denk er gewoon niet over na om te drinken en associeer het met eten. Ik drink elke dag 2 koppen zwarte koffie, een sap bij de lunch, een beker water bij het avondeten en vaak een colaatje 's avonds op de bank. Ik kan het makkelijk alleen daarmee doen :@ Ik moet me er echt toe zetten om water te drinken, het zit gewoon echt niet in mijn systeem :N
Dat heb ik dus ook al van kleins af aan. Nooit een drinker geweest.
S'morgens 2 koppen thee, voor ik zoon ga halen een kop, als ik terug kom weer en in de avond 1. En soms een slok water. En bij het eten niet eens altijd.
Weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ik dwing mezelf nu echt te drinken maar het gaat met grote tegenzin.
If they say
pi_203070957
quote:
Ik vergeet vaak om te drinken.
Herkenbaar. Op het werk zijn er -mits geen crisis- redelijk vaste momenten om te drinken (en fruit te eten). Nu in de vakantie thuis pak ik voor iedereen drinken en fruit en ga dan weer wat anders doen (en vergeet mezelf) :')
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:44:13 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_203070965
Gewoon op je lichaam vertrouwen toch. Als je het al je hele leven prima doet op weinig vocht hoef je dat ook niet te veranderen ;)

Ik drink nu ik zo veel thuis ben ook veel minder. Op kantoor sleep ik overal mijn fles mee, en dan drink ik dus ook. Maar dat zit alleen in mijn kantoorsysteem en niet in mijn thuissysteem.
Klein lichtpuntje: ik pis daardoor ook significant minder :+
disclaimer
pi_203071006
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Dit heb ik trouwens ook. Ik moet echt meer drinken, misschien dat minder eten/afvallen dan eens beter lukt :')
Heb dat geprobeerd door voor het eten een glas water te drinken. Werkt bij mij dus niet. Kreeg het water niet weg😐
If they say
pi_203071035
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef SQ het volgende:
Gewoon op je lichaam vertrouwen toch. Als je het al je hele leven prima doet op weinig vocht hoef je dat ook niet te veranderen ;)

Ik drink nu ik zo veel thuis ben ook veel minder. Op kantoor sleep ik overal mijn fles mee, en dan drink ik dus ook. Maar dat zit alleen in mijn kantoorsysteem en niet in mijn thuissysteem.
Klein lichtpuntje: ik pis daardoor ook significant minder :+
Minder pissen doe ik toch al😁.
Lichaam gaat prima op 5 koppen thee maar werkt echt niet op maar 2.
If they say
pi_203071065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:43 schreef Hupje het volgende:

[..]
Herkenbaar. Op het werk zijn er -mits geen crisis- redelijk vaste momenten om te drinken (en fruit te eten). Nu in de vakantie thuis pak ik voor iedereen drinken en fruit en ga dan weer wat anders doen (en vergeet mezelf) :')
Fruit vergeet ik ook. Vandaar de vitamine C pillen. Om die vervolgens óók te vergeten🤪
If they say
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 22:55:57 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203071143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat heb ik dus ook al van kleins af aan. Nooit een drinker geweest.
S'morgens 2 koppen thee, voor ik zoon ga halen een kop, als ik terug kom weer en in de avond 1. En soms een slok water. En bij het eten niet eens altijd.
Weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ik dwing mezelf nu echt te drinken maar het gaat met grote tegenzin.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, zoals een flesje water naast me neerzetten. Die vergeet ik dan totaal weer :') Ik denk als het niet in je zit dat het dan lastig aan te passen is. Bij mij gaat het vaak een tijdje goed en dan vergeet ik het weer. En dat terwijl ik dus vaak blaasontstekingen heb :X
pi_203071231
Bij mij werkt een fles naast me neerzetten wel heel goed, maar ik doe vaak wel klein beetje suikervrije limonadesiroop erin omdat ik dat makkelijker weg krijg. Dan drink ik zo twee liter op een dag als ik zorg dat ik weer bijvul als leeg.
Maar als ik die fles niet neerzet, drink ik gerust een hele dag niks tot ik m'n pil ga nemen en dan dus alleen paar slokken om die door te slikken. Dus ik probeer er wel bewust op te letten, want dat lijkt me toch niet echt goed voor t lichaam :+

Pil vergeet ik nooit, maar vitamine D wel heel vaak. Kwestie van andere urgentie voor mij, medicijnen ben ik veel preciezer in dan supplementen.
pi_203071440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef lunapuella het volgende:
Laatste post:
[..]
Maar of vitamines slikken wel of geen zin heeft is wel degelijk medische informatie. Het effect kan wellicht variëren per persoon, er hoeft niet per se een eenduidig antwoord te zijn, maar dat is wat anders dan dat je zelf kan kiezen waar je in gelooft.

Kijk, ik ben ook geen medicus dus weet het antwoord ook niet, maar het is geen kwestie van geloof - dát is waar ik op aansloeg.
Ahh beroepsdeformatie!

Supplementen zijn geen medicatie, het geneest niet. Het is een aanvulling van stoffen die goed zijn voor je lichaam. Elk lichaam kan ooit een aanvulling gebruiken van het een of een ander en wat dat is, is per lichaam anders. Het werkt preventief, ter voorkoming van ziektes als je aanvult wat het lichaam nodig heeft. Genoeg vitamine C voorkomt scheurbuik bijvoorbeeld.

Te veel aan vitamines plas je in de meeste gevallen uit. Alleen bij A, D, E en K is dat niet en kan het sneller toxisch worden, daarom zitten er strengere maximale hoeveelheden aan producten met deze vitamines.

Ik vind het verschrikkelijk dat er veel cowboys zijn die supplementen op de markt brengen. Zo had ik ooit cranberry extract capsules waarbij het poeder niet samenklonterde en dat vind ik gek, want ik weet dat het vocht aantrekt en daardoor poeder heel snel een harde klont wordt. Ging ik het navragen en bleek de capsule eigenlijk alleen maar kleurstof en vulstof te bevatten en 1% gestandaardiseerd extract :( (zou rond de 30% moeten liggen als je echt wilt aanvullen)
Echt pure misleiding dus.

Sorry dat ik jou quote Luna, was niet specifiek naar jou bedoeld
pi_203071465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb ook al van alles geprobeerd, zoals een flesje water naast me neerzetten. Die vergeet ik dan totaal weer :') Ik denk als het niet in je zit dat het dan lastig aan te passen is. Bij mij gaat het vaak een tijdje goed en dan vergeet ik het weer. En dat terwijl ik dus vaak blaasontstekingen heb :X
Heb ik nu ook, flesje water naast me. Maar dan ga ik ergens anders zitten en dan blijft flesje staan :{
Zodra de school weer begint is het ergste qua drinken wel voorbij. Dan met regelmaat weer 5 koppen per dag. Maar lockdowns en vakanties zijn killing zo, zeker stuiterend op de bank met razende hartkloppingen.
En blaasontsteking, dat voel ik dus niet. Ja, als het te laat is en het een nierbekkenontsteking is geworden ;(

Toch heeft het ook wel voordelen, weinig drinken. Zeker met de hort op gaan :D
If they say
pi_203071496
Laten we alsjeblieft geen grappen maken over pillen die al dan niet vergeten worden.

Groetjes, mijn zoon (8).
:')
pi_203071509
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:29 schreef vencodark het volgende:
Laten we alsjeblieft geen grappen maken over pillen die al dan niet vergeten worden.

Groetjes, mijn zoon (8).
:')
:D :D
If they say
  Moderator donderdag 6 januari 2022 @ 23:42:42 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203071574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb ik nu ook, flesje water naast me. Maar dan ga ik ergens anders zitten en dan blijft flesje staan :{
Zodra de school weer begint is het ergste qua drinken wel voorbij. Dan met regelmaat weer 5 koppen per dag. Maar lockdowns en vakanties zijn killing zo, zeker stuiterend op de bank met razende hartkloppingen.
En blaasontsteking, dat voel ik dus niet. Ja, als het te laat is en het een nierbekkenontsteking is geworden ;(

Toch heeft het ook wel voordelen, weinig drinken. Zeker met de hort op gaan :D
Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, ik ben nooit zo ziek geweest :X sindsdien voel ik blaasontstekingen ook beter, het straalt vaak ook uit naar mijn nieren.

Ook al drink ik weinig, ik heb een behoorlijk zwakke blaas door al die ontstekingen, ik kan makkelijk 20x op een dag plassen. Vreemd genoeg is het na de bevalling minder geworden, ik slaap nu soms hele nachten door zonder eruit te hoeven :o ik denk dat het iets verschoven is waardoor de aandrang minder is *O*
pi_203071808
Ik drink gelukkig genoeg. Ben er alleen laatst wel achter gekomen dat ik blijkbaar steeds slechter tegen cafeïne kan. Had een kopje koffie na het avondeten en dat doe ik eigenlijk al nooit meer. Had vervolgens in bed slapeloosheid (vandaar dat ik dus nooit meer koffie pakte na het eten) en dat ging over in een soort paniekaanval. Koud zweet, hart ging tekeer, ik kon niet meer rustig worden.
Op advies van vriend naar beneden gegaan met een kop thee, een boek en na een uur was ik weer rustig en kon ik slapen.

Ik geloof niet dat ik aan drugs moet beginnen als een kopje koffie al zo’n effect heeft :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203071872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:42 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, ik ben nooit zo ziek geweest :X sindsdien voel ik blaasontstekingen ook beter, het straalt vaak ook uit naar mijn nieren.

Ook al drink ik weinig, ik heb een behoorlijk zwakke blaas door al die ontstekingen, ik kan makkelijk 20x op een dag plassen. Vreemd genoeg is het na de bevalling minder geworden, ik slaap nu soms hele nachten door zonder eruit te hoeven :o ik denk dat het iets verschoven is waardoor de aandrang minder is *O*
Oooh, erg is dat he? Er is dan geen houding waarbij je niet crepeert van de pijn😖. Had het jaren terug, met kerst.
Ook een blaasonderzoek gehad. Gaan ze met een dun cameraatje via de onderkant naar binnen. Niet fijn😫

Haha, dat wil wel tijdens een zwangerschap met een baby die je blaas als trampoline gebruikt. Dat we überhaupt nog een blaas hebben😉. Wel fijn dat je nu snachts kan doorslapen😀
If they say
pi_203072042
Vreemd genoeg word ik vermoeiender en met meer rugpijn wakker sinds Z. doorslaapt dan toen ik er 3 x per nacht uit moest. :')
pi_203072605
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 00:12 schreef LeSage het volgende:
Ik drink gelukkig genoeg. Ben er alleen laatst wel achter gekomen dat ik blijkbaar steeds slechter tegen cafeïne kan. Had een kopje koffie na het avondeten en dat doe ik eigenlijk al nooit meer. Had vervolgens in bed slapeloosheid (vandaar dat ik dus nooit meer koffie pakte na het eten) en dat ging over in een soort paniekaanval. Koud zweet, hart ging tekeer, ik kon niet meer rustig worden.
Op advies van vriend naar beneden gegaan met een kop thee, een boek en na een uur was ik weer rustig en kon ik slapen.

Ik geloof niet dat ik aan drugs moet beginnen als een kopje koffie al zo’n effect heeft :')
Oh dat herken ik wel, ik reageer ook best op caffeine, krijg er tegenwoordig ook vaak hoofdpijn van en in de avond drinken is echt een no go hier :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203072672
Ik drink veel (water) en vergeet dus nooit de pilletjes. I'm supermom!

;)

Goedemorgen trouwens.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 07:44:58 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203072759
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 01:03 schreef vencodark het volgende:
Vreemd genoeg word ik vermoeiender en met meer rugpijn wakker sinds Z. doorslaapt dan toen ik er 3 x per nacht uit moest. :')
Dat klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe matras...

Wij vergeten de pillen van dochter niet, want die denkt er zelf aan. M'n eigen medicatie staat een wekker voor, want ik word heel ziek als ik die een paar dagen op rij vergeet. Vitamine d zit bij m'n medicijnen in de verdeeldoos. Zoon krijgt die bijna nooit :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203073213
@MaJo, wat een naar bericht van dat broertje van die goede vriend :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 00:12 schreef LeSage het volgende:

Dat heb ik nooit van koffie, ik heb de laatste tijd wel steeds dat wanneer ik een paar weken koffie heb gedronken (1 a 2 koppen op een dag) dat ik misselijk wordt en dat blijf tot ik een tijdje geen koffie heb gedronken.
En steeds denk ik dan: waarom heb ik zo'n naar gevoel. Tot ik me realiseer dat het wel weer van de koffie zal zijn en als ik het dan een paar weken niet drink, dan is het over :{
Dat gaat al maanden zo. Ik heb een tijdje koffie met veel melk geprobeerd, ik had eerst de indruk dat dat uitmaakte, maar dat is dus niet zo. En elke keer neem ik me voor om dan maar wat minder regelmatig koffie te drinken, maar dat vergeet ik steeds :{w . Dat gezegd hebbende, denk ik dat ik die kop koffie die ik bedacht had voor zometeen, maar oversla.

Ik drink vooral veel thee, ik denk wel iets van 6 flinke bekers per dag en dan vaak bij het avondeten een beker water. En dus af en toe koffie, ik zet ook wel eens een beker thee naast mijn koffie.

De vitamines staan hier op het aanrecht en aangezien we meestal ons ontbijt maken bij het aanrecht, komen we ze dan wel tegen. Meestal denk ik eraan en leg ik ze bij de kinderen op het bord. En als de jongste eerder beneden is, dan legt zij ze op het bord.
Mijn meiden eten zo belabberd dat ik ze maar in elk geval die multivitamines blijf geven...
Fake it till you make it...
pi_203073386
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 07:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe matras...

Zou je denken maar was net aangeschaft voordat ik zwanger was van Z.
Amper 5 jaar oud dus. -O-
pi_203073446
Er heeft een wonder plaatsgevonden. Mijm en ik werden net samen om 8.45 wakker :o
En hij lag gisteren gewoon om 19.00 te slapen.
Voor het eerst ooit een kind dat zomaar langer sliep _O_
(Zul je zien dat hij vandaag ziek wordt :') )

De kokendwaterkraan helpt trouwens wel met meer drinken. Ik pas nu veel makkelijker een mok thee extra.
pi_203073453
Nou, de vitamines zitten er in. Meteen na de puffies gedaan. Puffies en vitamines staan in hetzelfde mandje dus waarom ik er nooit aan gedacht heb dat te combineren🙄
Dus, dank @exode!😀
Moet ik wel de volgorde even anders doen. Nu was het puf, pillen en spoelen/gorgelen. Stond ik nog net niet te gorgelen met de pillen in mn mond😅.

En ook een goedemorgen allemaal! Wat een zeikweer is het weer. Het hagelt😣
If they say
pi_203073479
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, de vitamines zitten er in. Meteen na de puffies gedaan. Puffies en vitamines staan in hetzelfde mandje dus waarom ik er nooit aan gedacht heb dat te combineren🙄
Dus, dank @:exode!😀
Moet ik wel de volgorde even anders doen. Nu was het puf, pillen en spoelen/gorgelen. Stond ik nog net niet te gorgelen met de pillen in mn mond😅.

En ook een goedemorgen allemaal! Wat een zeikweer is het weer. Het hagelt😣
Yes!
pi_203073482
Het lijkt hier droog vanachter het raam, maar het ziet er erg druilerig uit. Wat een verschil met gisteren.
Nu heb ik spijt dat ik niet gistermiddag toch ben gaan golfen... ik denk dat ik mijn regenbroek maar in mn tas stop :')
pi_203073505
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:58 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zou je denken maar was net aangeschaft voordat ik zwanger was van Z.
Amper 5 jaar oud dus. -O-
Kan zijn dat je dan te lang in dezelfde houding of te lang hebt gelegen. Heb ik ook wel, als ik langer dan normaal slaap.
If they say
pi_203073517
Ik zet 's ochtends het bakje waar alle vitaminepotjes inzitten op de ontbijttafel en dan pakt iedereen zelf daaruit wat hij/zij moet. Zelf slik ik omega 3-6, vitamine B (we eten vegetarisch), C en D. De kinderen krijgen een multivitamine aangevuld met extra C en D.

Genoeg drinken lukt eigenlijk altijd wel. Ik drink sowieso zes glazen water (330 ml) per dag, plus een flinke mok thee 's avonds. 2 liter red ik dus wel. Voor mee naar werk heb ik een fles van 800 ml, die moet op. De kinderen drinken wel standaard te weinig, frustratiepuntje...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_203073655
Mijn kids drinken ook te weinig. Zoon heeft zelfs aan het infuus gehangen toen we in Pakistan waren en hij ziek werd en toen helemaal stopte met drinken. Als je ergens niet aan een infuus wil, is het daar wel😖☹
If they say
pi_203074085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kan zijn dat je dan te lang in dezelfde houding of te lang hebt gelegen. Heb ik ook wel, als ik langer dan normaal slaap.
Kan zeker. Ik zou er bijna een wekker voor zetten om midden in de nacht even te rekken en strekken. :')
pi_203074106
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Ahh beroepsdeformatie!

Supplementen zijn geen medicatie, het geneest niet. Het is een aanvulling van stoffen die goed zijn voor je lichaam. Elk lichaam kan ooit een aanvulling gebruiken van het een of een ander en wat dat is, is per lichaam anders. Het werkt preventief, ter voorkoming van ziektes als je aanvult wat het lichaam nodig heeft. Genoeg vitamine C voorkomt scheurbuik bijvoorbeeld.

Te veel aan vitamines plas je in de meeste gevallen uit. Alleen bij A, D, E en K is dat niet en kan het sneller toxisch worden, daarom zitten er strengere maximale hoeveelheden aan producten met deze vitamines.

Ik vind het verschrikkelijk dat er veel cowboys zijn die supplementen op de markt brengen. Zo had ik ooit cranberry extract capsules waarbij het poeder niet samenklonterde en dat vind ik gek, want ik weet dat het vocht aantrekt en daardoor poeder heel snel een harde klont wordt. Ging ik het navragen en bleek de capsule eigenlijk alleen maar kleurstof en vulstof te bevatten en 1% gestandaardiseerd extract :( (zou rond de 30% moeten liggen als je echt wilt aanvullen)
Echt pure misleiding dus.

Sorry dat ik jou quote Luna, was niet specifiek naar jou bedoeld
En dat maakt het dus zo lastig. Supplementen kunnen echt een verschil maken, maar er is te veel aanbod dat gewoon niks doet. Weinig actieve stof, of een goedkopere vorm die niet (goed) door je lichaam wordt opgenomen. Tja, dan doet het niks. Zelf ben ik ook nog eens heel slecht in pillen slikken. Goede supplementen hebben vaak enorme pillen oO<.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:06:41 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203074431
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 01:03 schreef vencodark het volgende:
Dat klinkt alsof je toe bent aan een nieuwe matras. Toen je nog 3x per nacht opstond "herstelde" je lijf op die drie momenten doordat je een andere houding aannam (in bed of elders op een stoel) om te voeden. Die "herstelmomenten" krijgt je lijf nu niet meer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203074953
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 09:44 schreef vencodark het volgende:

[..]
Kan zeker. Ik zou er bijna een wekker voor zetten om midden in de nacht even te rekken en strekken. :')
Al draai je je alleen maar om, dat scheelt al veel. Maar de wekker is dan ook weer...mwah😉

Dit heeft niks met matrasleeftijd te maken maar echt met het in dezelfde houding liggen.

Het onweert hier🤨
If they say
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:42:44 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203075040
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Al draai je je alleen maar om, dat scheelt al veel. Maar de wekker is dan ook weer...mwah😉

Dit heeft niks met matrasleeftijd te maken maar echt met het in dezelfde houding liggen.

Het onweert hier🤨
In haar geval wellicht wel, gezien de leeftijd vd matras. Maar het kan ook zijn dat de matras niet bij haar lichaamsbouw en gewicht past. Of niet ondersteunt op de juiste plekken. Dat je matras relatief nieuw is wil nog niet zeggen dat het de beste matras voor jouw lijf is ;)
pi_203075095
Wij hebben dit jaar gruwelijk veel te veel geld uitgegeven aan een auping bed/matrassen, serieus een van de beste aankopen ever. Hiervoor altijd gewoon ikea bedden/matrassen maar wat een verschil was dit. Veel minder draaien ^O^ overal goede steun, heaven O+

Ik vind het een beetje bedden voor bejaarden _O- maar my god wat is het goed :D
pi_203075103
Ik leef op koffie en thee. Koud drinken krijg ik niet weg, dat gaat met kleine slokjes tegelijk. Kan gerust een dag over een blikje cola doen bijvoorbeeld.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203075224
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik leef op koffie en thee. Koud drinken krijg ik niet weg, dat gaat met kleine slokjes tegelijk. Kan gerust een dag over een blikje cola doen bijvoorbeeld.
Ik drink ook regelmatig de mierzoete oploskoffies van Nescafé O+ Koop ik er 3 voor 5 euro. Mijn bonus voor volgende week; 3 voor 7 (!!!!) euro. :N
Kutinflatie.
pi_203075249
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
In haar geval wellicht wel, gezien de leeftijd vd matras. Maar het kan ook zijn dat de matras niet bij haar lichaamsbouw en gewicht past. Of niet ondersteunt op de juiste plekken. Dat je matras relatief nieuw is wil nog niet zeggen dat het de beste matras voor jouw lijf is ;)
True maar na 5 jaar een reteduur matras (M-Line) vervangen klinkt niet echt aantrekkelijk. Het is ook niet elke nacht gelukkig maar wel regelmatig, helaas.
Misschien zorgt een ander kussen voor meer draaien. :P
pi_203075301
Auping O+ Wij liggen al 10 jaar op een Auping matras met Auping spiraalbodem.
Auping klantenservice :'( Echt veel gedoe gehad met ze.

Sinds we een volautomatisch koffiemachine hebben, drink ik nog meer koffie :9 Heerlijk. Ik start met een Lungo, daar kan ik dan zo van genieten.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:59:42 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_203075339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben dit jaar gruwelijk veel te veel geld uitgegeven aan een auping bed/matrassen, serieus een van de beste aankopen ever. Hiervoor altijd gewoon ikea bedden/matrassen maar wat een verschil was dit. Veel minder draaien ^O^ overal goede steun, heaven O+

Ik vind het een beetje bedden voor bejaarden _O- maar my god wat is het goed :D
Goede matrassen zijn voor bejaarden? Of heb je zo'n hoge instap ledikant van eikenhout?
disclaimer
  vrijdag 7 januari 2022 @ 10:59:53 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203075342
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
True maar na 5 jaar een reteduur matras (M-Line) vervangen klinkt niet echt aantrekkelijk. Het is ook niet elke nacht gelukkig maar wel regelmatig, helaas.
Dat snap ik, maar rugpijn klinkt ook niet erg aantrekkelijk (al is het gelukkig niet elke nacht). Misschien zou een ander kussen kunnen helpen inderdaad. Ik ben zelf absoluut geen expert, maar je zou eens bij een expert kunnen informeren :)
pi_203075518
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
Kun je misschien je matras omdraaien. Wij doen dat wel af en toe zodat je niet altijd op dezelfde plek op het matras je zwaartepunt ligt waardoor die plekken wel eerder 'slijten'
pi_203075686
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:59 schreef SQ het volgende:

[..]
Goede matrassen zijn voor bejaarden? Of heb je zo'n hoge instap ledikant van eikenhout?
Hoge instap _O_ maar gelukkig niet het meest truttige ledikant. Vind veel van wat ze hebben rete oudbollig :@.
pi_203075954
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Das ook weer zo. Wij hebben toen een hard matras gekocht en daar heb ik eerst echt kut op geslapen, pijn overal. Maar andere pijn, zeg maar. Toen een topper gekocht en toen lag het wel pijnvrij.

Altijd ikea matrassen hier. De oude was toen echt ingestort en dat lag met nieuwe heup klote. Dus maar nieuwe gehaald.
Dat ruilen binnen zoveel tijd is wel een dingetje. Als matras lucht heeft gehapt krijg je die nevernooitmeer fatsoenlijk opgerold. En hier past ie ook niet van de trap😅. Mijn volgende wordt iig een middelharde.
If they say
pi_203075981
Nu jullie hier toch zijn; ik heb een nieuw topdekmatras nodig. Wat raden jullie aan? Koudschuim, traagschuim, iets anders?
pi_203076307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Nu jullie hier toch zijn; ik heb een nieuw topdekmatras nodig. Wat raden jullie aan? Koudschuim, traagschuim, iets anders?
Ik heb de tuddal van ikea. Is met schuimvulling. Ik heb het vaak heel warm en dan is dit het beste, zeiden ze daar. Wilde eigenlijk zo'n dikke maar dat werd me afgeraden omdat dat te warm zou aanvoelen.
Ik heb dat ding echt alleen omdat mijn matras te hard ligt.
Snap nog steeds de logica van toppers niet zo, eigenlijk. Als een matras goed ligt, is dat prima. Ik vond het alleen zonde om mijn nieuwe matras weer te moeten vervangen 😁
If they say
pi_203076486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb de tuddal van ikea. Is met schuimvulling. Ik heb het vaak heel warm en dan is dit het beste, zeiden ze daar. Wilde eigenlijk zo'n dikke maar dat werd me afgeraden omdat dat te warm zou aanvoelen.
Ik heb dat ding echt alleen omdat mijn matras te hard ligt.
Snap nog steeds de logica van toppers niet zo, eigenlijk. Als een matras goed ligt, is dat prima. Ik vond het alleen zonde om mijn nieuwe matras weer te moeten vervangen 😁
Daarvoor is een topper toch ook bedoeld, om je matras langer te laten meegaan? :+
pi_203076568
Ik heb ook nooit een topper gehad, weet ook niet precies waar het voor dient :@ makkelijker om het echte matras schoon te houden ofzo?

Bij de beddenwinkel waar wij onze matrassen kochten raadden ze traag- en koudschuim af bij mensen die snel transpireren of het warm hebben. Schijnt minder te ventileren. Vriend dreef altijd half weg op ons vorige traagschuimmatras en zweet amper op onze huidige pocketvering. Maar dat heb je natuurlijk niet als topper variant :?
pi_203076597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:15 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Daarvoor is een topper toch ook bedoeld, om je matras langer te laten meegaan? :+
Zou kunnen maar als matras op is doet een topper ook niet veel meer😆.
Is ook best wel iets van de laatste jaren. Vroegah waren er geen toppers.
If they say
pi_203076680
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb ook nooit een topper gehad, weet ook niet precies waar het voor dient :@ makkelijker om het echte matras schoon te houden ofzo?

Bij de beddenwinkel waar wij onze matrassen kochten raadden ze traag- en koudschuim af bij mensen die snel transpireren of het warm hebben. Schijnt minder te ventileren. Vriend dreef altijd half weg op ons vorige traagschuimmatras en zweet amper op onze huidige pocketvering. Maar dat heb je natuurlijk niet als topper variant :?
Dan zou ik het lekker zo houden, zonder topper😉. Als het prima ligt, waarom veranderen?
Klopt, ventilatie is heel belangrijk als je veel zweet en met rubber, latex e.d. wordt het alleen maar sauna-achtig.
If they say
pi_203077057
Met een meidenkwartet
pi_203077234
We hebben vorig jaar een nieuwe bed gekocht. Ik slaap er net zo goed op als ons oude bed maar man heeft geen rugklachten meer. Hij draait ook weinig en door steeds op dezelfde plek te liggen ontstaat er een kuil, door die kuil nog minder draaien enzovoort. We wisselden de matrassen wel steeds om maar dat was op den duur ook niet meer genoeg. Nu heeft hij een extra hard matras en nu wordt ik soms wakker van zijn gedraai :')

Bed met topper trouwens want we hebben twee verschillende matrassen en door de topper is het toch 1 geheel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 07-01-2022 13:06:05 ]
pi_203077260
Nu het toch over matrassen gaat. Zijn er goede tips voor 1persoons matrassen voor een peuter? Bed gaan we bij de ikea halen maar daar zijn veel matrassen niet leverbaar.
(of is dat meer een vraag voor het kinderkamertopic?)
  vrijdag 7 januari 2022 @ 13:43:13 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203077895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 11:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das ook weer zo. Wij hebben toen een hard matras gekocht en daar heb ik eerst echt kut op geslapen, pijn overal. Maar andere pijn, zeg maar. Toen een topper gekocht en toen lag het wel pijnvrij.

Altijd ikea matrassen hier. De oude was toen echt ingestort en dat lag met nieuwe heup klote. Dus maar nieuwe gehaald.
Dat ruilen binnen zoveel tijd is wel een dingetje. Als matras lucht heeft gehapt krijg je die nevernooitmeer fatsoenlijk opgerold. En hier past ie ook niet van de trap😅. Mijn volgende wordt iig een middelharde.
Herkenbaar! :D
Crosspost:
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 10:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mijn vriend heeft sinds november een nieuw bed. Met een (ook nieuwe) Emma-matras (ik weet niet welke variant precies), en die vond ik juist erg hard (terwijl ik wel van stevige matrassen hou en ook nodig heb). Dus daar ligt de oude topmatras nu weer op. Sindsdien is het prima te doen :)
pi_203078075
Ik ga m'n bed zo verschonen en eens proberen om zónder topper te slapen. Heb een goede pocketvering van de Ikea, ben benieuwd hoe het slaapt zonder.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 14:08:01 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203078201
Badkamer schoon, ramen gezeemd, kerstshit is bijna weg! *O* F heeft samen met de kinderen hun kamers uitgemest. *O* Heerlijk!
pi_203078294
Wij hebben in de vouwwagen wel een topper omdat we het standaard matras van de vouwwagen veel te hard vonden.

Elleska, Juul ligt op een Petit Amelie matras, kwam wel tegelijk met het bed maar prima matras.

Ik ga zo met B naar het Maximapark, verloofde en Juul blijven thuis. Juul is moe van het KDV gisteren en verloofde wil proberen het even alleen te doen thuis. Dus het herstel zet door *O*

En mijn neefje van 18 aan het werk gezet. Dat is een IT nerd die ook tig Youtube filmpjes kijkt op een dag (over gadgets en computers etc). We willen B een camera geven waarmee hij met name zijn Hotwheels banen kan filmen. Ik vond van alles via Google, maar vond het wel een mooie bezigheid voor mijn neefje. Die reageerde helemaal enthousiast. Ik kreeg daarna een Appje van mijn zus dat ie helemaal happy achter zijn pc zit. Hij is hele lijsten aan het maken blijkbaar met pro en cons enzo. En hij wil hem ook graag komen uitproberen uiteindelijk.
pi_203078386
Wij hebben een boxspring met een topper, maar die topper lijkt ook al gauw weer ingezakt enzo. Ik ben er niet zo blij mee. Opperde al een ander bed, maar mijn man wil een waterbed en ik niet.
Ik had ook al bij auping gekeken, mijn ouders hadden vroeger een auping bed, hebben ze heel lang mee gedaan.

Maar goed, we hebben alweer een grote uitgave gedaan of gaan we in de nabije toekomst doen. We hebben een nieuwe CV ketel besteld. Deze is al meer dan 20 jaar oud en doet het op zich nog wel aardig.
Maar we zeggen ook al een paar jaar tegen elkaar dat je dan zal zien dat we een strenge winter krijgen en dat het ding dan de geest geeft...
Nu toch de knoop doorgehakt. En het ding is waarschijnlijk op voorraad, dus dat zou mooi zijn.

En nu eerst maar weer sparen ;).
pi_203079024
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Herkenbaar! :D
Crosspost:
[..]

Hahaha, kijk, zijn toppers toch wel ergens goed voor😂.
Het gekke met dit matras is, dat dochter als eerste zo'n harde had en die een stuk zachter is dan de mijne. Zelfde hardheid en matras maar toch ligt het beter. Tis alleen een andere maat, jammer genoeg.
If they say
pi_203079047
Wij hebben net een nieuw bed. Maar helemaal het einde vind ik het nog niet. Ik krijg ook geen fijn kussen gevonden.
pi_203079070
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:59 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ga m'n bed zo verschonen en eens proberen om zónder topper te slapen. Heb een goede pocketvering van de Ikea, ben benieuwd hoe het slaapt zonder.
Dat zou ik zeker eerst proberen voordat je een nieuwe topper koopt🙂
If they say
pi_203079156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:01 schreef F_r het volgende:
Wij hebben net een nieuw bed. Maar helemaal het einde vind ik het nog niet. Ik krijg ook geen fijn kussen gevonden.
Lastig is dat he. Ik had toen een heel goedkoop kussen wat ik helemaal kon opproppen zoals ik dat wilde. Maar werd oud dus weggegooid. Nog spijt van want ben nu nóg elke avond met kussens aan het kutten omdat het niet ligt zoals ik dat wil. En al veel verschillende geprobeerd.
If they say
pi_203079505
Ik zit in een mooie soap met het waterbedrijf trouwens _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 15:36:40 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203079807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef lunapuella het volgende:

SPOILER
Oh my, wat een heerlijke verwarring. :D
pi_203079976
quote:

SPOILER
Gaat lekker😂

Had ik een keer zakelijk. Bedrag afgeschreven maar wilde termijnen (crisis) dus afgesproken dat ik het bedrag zou storneren. Dat gedaan, ligt er later een herinnering? Ik bellen, bleek dat zij het bedrag óók hadden teruggestort. Had ik alleen niet in de gaten gehad😳
If they say
pi_203080537
quote:

SPOILER
Hoe hoog was die rekening dan wel niet? :o Ik betaal 120,- per jaar..
pi_203080841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Fijn voor je.
pi_203080859
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Fijn voor je.
Dankje :)
Ik vraag me af hoe je zo'n hoge eindafrekening krijgt terwijl water relatief goedkoop is.
pi_203080868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Je kent toch de hele situatie niet? :o je zal maar een paar financiële tegenvallers hebben :{

Dan kan je beter uitstel aanvragen dan in de problemen komen door niet te (kunnen) betalen.
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_203080895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:54 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Dankje :)
Ik vraag me af hoe je zo'n hoge eindafrekening krijgt terwijl water relatief goedkoop is.
1. Je weet niet hoe hoog de eindafrekening is. 2. Je weet niet wat ik op mijn rekening heb staan.
pi_203080906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 16:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]
1. Je weet niet hoe hoog de eindafrekening is. 2. Je weet niet wat ik op mijn rekening heb staan.
Excuses.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 17:12:48 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203081114
Ik heb toevallig net de waterstand doorgegeven.
123m3 verbruikt dit jaar. Volgens mij bovengemiddeld
pi_203081162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:01 schreef F_r het volgende:
Mikoala hi4 is liefde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203081246
Wij zweren bij de Auping kussens, als zijslapers overigens.

Met beide kinderen naar het Maximapark geweest, ik probeerde weg te sneaken met B, lukte uiteraard niet. Ik probeerde Juul nog wijs te maken dat we naar de supermarkt gingen. Dat maakte haar niets uit, wij gingen weg en ze wilde perse mee.
Ze hebben zich een uur lang als 2 jonge honden gedragen in de grote speeltuin. Heerlijk. Toen ging het regenen en vond ik het wel genoeg geweest.

Wat een soap inderdaad Luna, ik heb dat wel eens met onze hypotheek gehad, maar die waren minder meewerkend. Terwijl we het geld wel hadden maar het stond op de dag van incasso niet op de juiste rekening zeg maar. Uiteindelijk is het eerst dubbel betaald cq geincasseerd en volgens teruggestort en toen kreeg ik een waarschuwingsbrief. Dat is allemaal verwijderd uit het dossier begreep ik.
Zie je geen aankondiging van de incasso trouwens in je internet bankieren?
pi_203081319
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mikoala hi4 is liefde.
Is dat nou echt anders dan andere gelijksoortige kussens?
Ik had zoiets van ikea, niet in te stellen qua hoogte natuurlijk, maar wel van dat schuim spul.
Maar heb mijn andere kussen maar weer gepakt, wat ik in vorm prop. Ligt toch beter.
pi_203081341
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:23 schreef exode het volgende:
Van de nieuwe nog niet, de eerste dus wel maar dat was ook pas een dag van tevoren ofzo. Dus ik neem aan dat ik de nieuwe volgende week wel zie.
pi_203081472
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:12 schreef amaranta het volgende:
Wij met z'n tweeën 55m3
  vrijdag 7 januari 2022 @ 17:43:48 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_203081488
Lol, wij over de 250m3 _O-
disclaimer
pi_203081518
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:43 schreef SQ het volgende:
Lol, wij over de 250m3 _O-
Mag ik vragen hoe?

Wij hebben geen bitchass zwembad in de zomer, dat scheelt ook een hoop ;)
  vrijdag 7 januari 2022 @ 17:50:07 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_203081574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:46 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Mag ik vragen hoe?

Wij hebben geen bitchass zwembad in de zomer, dat scheelt ook een hoop ;)
Wij hebben een flink perceel dat soms best dorst heeft.
En mijn man gaat elke dag in bad. Maar dan ook echt. Elke dag. _O-

Het zwembad zal het probleem niet zijn denk ik, dat is eenmalig zo'n 6000 liter.
disclaimer
pi_203081606
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij hebben een flink perceel dat soms best dorst heeft.
En mijn man gaat elke dag in bad. Maar dan ook echt. Elke dag. _O-

Het zwembad zal het probleem niet zijn denk ik, dat is eenmalig zo'n 6000 liter.
Plantjes en gras laat ik hier gewoon doodgaan :') Nee, genoeg regenwater gehad in 2021 _O-
pi_203081641
Hier 138m3 met 3 personen. We zaten jaren terug rond de 200m3 met zn 4 en toen zakte dat ineens naar rond de 150m3. Wel eens een nieuwe meter gekregen maar weet niet meer wanneer.
En ook hier staat in de zomer soms wel een uur de sproeier voor het gras aan en dat best wel vaak dus zou toch denken dat we meer zijn gaan verbruiken. Best weird maar liever zo dan omgekeerd 😋
If they say
  vrijdag 7 januari 2022 @ 17:59:11 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_203081683
Als ik zo terug reken gaat er per jaar waarschijnlijk al zo'n 150m3 naar die badkuip :X
Dus dan is 250 niet eens zo bizar meer :')
disclaimer
pi_203081946
109 m3 met 2 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen gaan dagelijks in bad.. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_203081963
Wij zitten met zijn tweeën op 85m3. Dat is bijna 20 meer dan vorig jaar, maar sinds mei hebben we een bad. Dat helpt niet natuurlijk. :D
pi_203081999
Oh en voor de andere opsom; na de verhuizing een nieuw bed gekocht and I love it. Boxspring met topper, en zoveel fijner dan het Ikea matras op lattenbodem dat ik hiervoor had.

Wat ook helpt is dat het bed groter is. :+

Maar dat matras hebben we gewoon bij het bed gekocht, dus eigenlijk geen idee of dat dan een speciaal matrassenmerk is of onderdeel van het assortiment van de meubelwinkel. Maakt me ook weinig uit, ik ben er gewoon heel blij mee. O+
pi_203082010
Ik ben dus wel zo iemand die zich schuldig voelt, als ik dan in bad ga. Want huu zoveel water- en gasverbruik. :') :')
pi_203082155
quote:
Wij zweren bij de Auping kussens, als zijslapers overigens.

Met beide kinderen naar het Maximapark geweest, ik probeerde weg te sneaken met B, lukte uiteraard niet. Ik probeerde Juul nog wijs te maken dat we naar de supermarkt gingen. Dat maakte haar niets uit, wij gingen weg en ze wilde perse mee.
Ze hebben zich een uur lang als 2 jonge honden gedragen in de grote speeltuin. Heerlijk. Toen ging het regenen en vond ik het wel genoeg geweest.

Wat een soap inderdaad Luna, ik heb dat wel eens met onze hypotheek gehad, maar die waren minder meewerkend. Terwijl we het geld wel hadden maar het stond op de dag van incasso niet op de juiste rekening zeg maar. Uiteindelijk is het eerst dubbel betaald cq geincasseerd en volgens teruggestort en toen kreeg ik een waarschuwingsbrief. Dat is allemaal verwijderd uit het dossier begreep ik.
Oh jaaaa, hypotheek hebben wij ook eens gehad. Was net een onverwachte rekening afgeschreven en stond dus iets te weinig op de rekening. Dag erna werden we gebeld, super onvriendelijk. Vroegen we of we het zelf over mochten boeken meteen, maar dat kon niet. Ze zouden het over een paar dagen nog eens proberen en dan zouden we maar beter zorgen dat er geld op de rekening stond.
We vroegen zelfs of we het zelf over mochten maken, nog helemaal boos :')
pi_203082542
Hypotheek is het enige waardoor we in de min zouden kunnen. Zal door de bank wel zo zijn ingesteld aangezien we deze rekening afgesloten hadden tegelijk met de hypotheek. Wel eens een enkele keer gebeurd overigens omdat we die rekening alleen gebruiken voor de hypotheek en het geld te laat naar die rekening hadden over gemaakt. Maar behalve debetrente voor die dag in de min was het geen probleem. Hebben de automatische overboeking wel een dag naar voren gezet zodat het niet meer mis kon gaan.
pi_203082609
Ben benieuwd wat wij verbruikt hebben aan water. Volgens mij was het volgens mij 83m3.
Zal dit jaar wel wat meer zijn met zwembad, tuin en vaak douchen.

Ik zoek nog steeds HET kussen. Had wel iets gevonden naar dat kussen kostte 150 euro 🤐

Qua bed hebben wij een Swiss Sense met een supertopper. Ik hou zo van mijn bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 19:09:50 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_203082614
Onze hypotheek is bij dezelfde bank als onze bankrekening, dus die hypotheek wordt wel betaald hoor 8-)
disclaimer
pi_203082850
quote:
Toen ging het regenen en vond ik het wel genoeg geweest.
Wij gingen even naar mijn ouders vanmiddag (laatste kans op redelijk veilig voor de scholen weer open gaan). Ik opperde om even te gaan wandelen, konden we meteen even geocachen. We hebben moeten rennen en schuilen voor een ineens opkomende hagelbui :D :') Ik vond het sneu voor mijn ouders (en onszelf) _O-

Bed: vorig jaar (na te lang met ons oude matras) nieuwe traagschuim matrassen gekocht. Deed best even zeer in de portemonnee, maar slaapt heel goed. Vriend ook een speciaal kussen erbij, ik een van de goedkoopste dikke van IKEA, heerlijk.

Water, gas en elektra zitten we helaas allemaal bovengemiddeld, kan zo snel even niet vinden hoeveel water dat is. :') De tuin sproeien doen we niet eens met kraanwater.
pi_203083148
Een huishouden van 2 of 4 maakt met alles veel verschil. Ik was veel meer dan voor we kinderen kregen. Ook de wc wordt veel vaker gebruikt ik ben zelf meer thuis want werk niet meer ft.
pi_203083188
Qua gas en elektra zitten we wel behoorlijk aan de hoge kant. Vorig jaar:
Gas: 2127 m3
Elketra: 4294 kWh
En dan 2 volwassenen en 1 11 jarige, 120m2 oppervlakte, tussenwoning.
Nou let ik ook niet echt op het gebruik, behalve de cv. Man houdt van temperaturen ala sauna, ik hou van koel. Middenweg is dat de thermostaat op 21,5 staat.
Hebben we wel een oude grote koelvriescombi van 22 jaar oud. Denk dat daar een groooot gedeelte van de elektra heen gaat😅
Oh, en de droger. Gooi er rustig een klein beetje in. Let er verder niet op. Gemak(zucht)😁
If they say
  vrijdag 7 januari 2022 @ 19:45:23 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_203083236
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:09 schreef Vicky het volgende:
Ben benieuwd wat wij verbruikt hebben aan water. Volgens mij was het volgens mij 83m3.
Zal dit jaar wel wat meer zijn met zwembad, tuin en vaak douchen.

Ik zoek nog steeds HET kussen. Had wel iets gevonden naar dat kussen kostte 150 euro 🤐

Qua bed hebben wij een Swiss Sense met een supertopper. Ik hou zo van mijn bed.
150 euro voor 10 jaar heerlijk slapen klinkt als een koopje ;)
disclaimer
pi_203083286
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Tenzij het toch niet lekker ligt🙄.
Heb hier tig kussens liggen en allemaal is het het gewoon net niet.
If they say
pi_203083392
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mikoala hi4 is liefde.
Zoiets vind ik niks. Ik slaap op mijn zij of buik
pi_203083451
Qua kussens zweren man en ik bij Silvana. Waar het kan neem ik dus ook mijn kussen mee op vakantie. :@

Wat gebruiken de meesten van jullie weinig water. Wij zitten met zijn vijven toch wel tussen de 175 en 200 m3 per jaar.

Ik let wel op als het om gas en elektra gaat, dus ons verbruik voor een hoekwoning van ongeveer 130m2 en huishouden van 5 personen is relatief laag. Elektra zit al jaren rond de 3600kwh en gas rond de 1000 m3.
Ik moet wel zeggen dat ik redelijk strikt ben als het gaat om het bad/douchegedrag van de kinderen. Die mogen een paar minuten douchen en dan is het klaar. Ze doen voor die paar minuten wel de stop in het bad en liggen dan vaak nog een kwartier te chillen in het bodempje water wat dan in bad staat. :') Oh en 's winters neem ik gemiddeld een keer of 2 per week een bad samen met mijn dochter, dan doen we er lekkere badolie in en gaan even een half uurtje (of langer ;) ) chillen samen. O+
pi_203083536
Bij de Rabo wordt een automatisch incasso altijd afgeschreven, ook als je niet rood kan staan.
Wel eens gehad en bij onvoldoende saldo kreeg ik een bericht dat ik zoveel dagen de tijd had om de rekening aan te vullen, zo niet dan wordt het incasso automatisch gestorneerd.
Ik dacht dat dat standaard was maar blijkbaar niet. Scheelt een hoop gezeik met bedrijven.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 januari 2022 @ 20:14:20 #133
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203083846
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel water we gebruiken per jaar…
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203084416
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:14 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel water we gebruiken per jaar…
Dit. Ik betaal ¤33,- per maand en betaal ieder jaar ¤25,- tot ¤30,- bij. Geen idee welk verbruik daarbij hoort.
pi_203084586
@Ingrid voor hoe is het met je kies?
pi_203085053
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:09 schreef SQ het volgende:
Onze hypotheek is bij dezelfde bank als onze bankrekening, dus die hypotheek wordt wel betaald hoor 8-)
Onze ook, ik had te enthousiast geschoven tussen rekeningen, never again.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 21:21:44 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203085116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:59 schreef Elleska het volgende:
Bij de Rabo wordt een automatisch incasso altijd afgeschreven, ook als je niet rood kan staan.
Wel eens gehad en bij onvoldoende saldo kreeg ik een bericht dat ik zoveel dagen de tijd had om de rekening aan te vullen, zo niet dan wordt het incasso automatisch gestorneerd.
Ik dacht dat dat standaard was maar blijkbaar niet. Scheelt een hoop gezeik met bedrijven.
Dit idd, overigens zijn ze per 1 januari gestopt een roodstand per SMS te melden, maar kun je wel zorgen dat je in de app een melding krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 januari 2022 @ 21:26:56 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203085194
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:12 schreef amaranta het volgende:
Niet voor een 4-persoons huishouden hoor.

Voor een 3-persoons huishouden is 135m³ gemiddeld:
https://www.nibud.nl/consumenten/energie-en-water/
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 januari 2022 @ 21:48:50 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203085551
Opsom:

Vanaf 10 juni tot gisteren:

3.620 kWh stroom verbruikt.
3.813 kWh stroom opgewekt.

72m³ water verbruikt.

Geen gas, wel een warmtepomp, dat verklaart het stroomverbruik wel aardig, plus dat we hier overal lampen hebben die ook aan zijn, maar het gros zal warmtepomp zijn.

Zolang de zonnepanelen meer opwekken dan we verbruiken, en salderen mogelijk blijft, heb ik geen klagen (heb ik sowieso niet).
Maar ik ben benieuwd naar de cijfers van het eerste jaar, en ook of de warmtepomp wat zuiniger wordt als het bouwvocht eruit gestookt is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203085936
Wij leenden onze tweede badkamer een dik half jaar uit aan het zusje van mijn man en haar vriend (het zijn onze buren, ze verbouwden hun huis) dus we verbruikten een half jaar lang meer gas en water dan normaal. Dat icm de dure gasprijzen maakte de eindafrekening even spannend maar we hadden ‘maar’ 300 kuub meer gas verstookt. Viel gelukkig mee!

Water weet ik niet, maar we hebben beregening aan laten leggen dus het waterverbruik is sowieso aanzienlijk meer dan voorgaande jaren.
pi_203087419
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:45 schreef SQ het volgende:

[..]
True maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat ie lekker ligt. En proefliggen is nu niet mogelijk.
Heb vorige maand een ander kussen gekocht waarvan ik dacht dat ie echt lekker lag.. nou die lag binnen no-time weer on de kast. Waaaaardeloos
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203088263
105m3 met 2 volwassenen en 2 kinderen :)

En binnenkort ook maar eens een nieuw matras bestellen; we hebben dit matras al een jaar of 12/13 en dat beginnen we steeds vaker te voelen ook...
pi_203088359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 17:29 schreef Nijna het volgende:

[..]
Is dat nou echt anders dan andere gelijksoortige kussens?
Ik had zoiets van ikea, niet in te stellen qua hoogte natuurlijk, maar wel van dat schuim spul.
Maar heb mijn andere kussen maar weer gepakt, wat ik in vorm prop. Ligt toch beter.
Ik had er eerst een van de IKEA, was niet op te slapen. Itt de vorige van IKEA, die wel nog goed lagen. De schuimkussens van nu zijn net blokken beton :r
Ik vind deze echt 1937473 beter.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203088396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 19:52 schreef F_r het volgende:

[..]
Zoiets vind ik niks. Ik slaap op mijn zij of buik
Het is een zijslaapkussen?

Op wat voor kussen kun je op je buik slapen?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 07:02:45 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203089467
Zij die zo de hap gaan bellen en de dag gaan doorkomen op 2 uur slaap, groeten u.

Haat aan oorontstekingen bij baby's, echt, wat is dat ongelooflijk kut. Zelfs met nurofen en paracetamol en oordruppels deed onze kleine vent niks dan gillen, gillen, gillen... :'(
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203089544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 07:02 schreef Tink89 het volgende:
Zij die zo de hap gaan bellen en de dag gaan doorkomen op 2 uur slaap, groeten u.

Haat aan oorontstekingen bij baby's, echt, wat is dat ongelooflijk kut. Zelfs met nurofen en paracetamol en oordruppels deed onze kleine vent niks dan gillen, gillen, gillen... :'(
Och, wat naar🙁. Wat voel je je dan machteloos met zo'n kleintje he. Hoop dat je snel bij de hap terecht kunt. Sterkte😘

Zoonlief heeft vannacht voor het eerst in zijn leven gelogeerd. Bij zn zus. Nou blijkt hij me na 2u geappt én gebeld te hebben omdat hij niet kon slapen. En ik heb niks gehoord door oordoppen😐. Voel me nu een ontaarde moeder😞
Ander foondeuntje instellen maar want deze hoor ik dus echt niet.
If they say
pi_203089599
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 07:02 schreef Tink89 het volgende:

Sterkte vandaag. Wat zielig zeg ;(
pi_203089608
Volgens mij is gasgebruik nog tig keer meer afhankelijk van de isolatie van je huis dan hoeveel minuten je doucht.
Wij verbruiken namelijk vrij veel, douchen kort, hebben geen bad en de verwarming staat op 19,5.
Maar ja, jaren 30 2-onder-1 kap. Dat wil wel zeg maar. Vriend is de zolder aan het isoleren, hopen dat dat iets helpt.

Ik las hier trouwens een gulden middenweg van 21,5 graad in huis :o hoe warm zou je man het dan willen hebben? Ik zou daar compleet onpasselijk van worden :D
pi_203089614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 07:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Och, wat naar🙁. Wat voel je je dan machteloos met zo'n kleintje he. Hoop dat je snel bij de hap terecht kunt. Sterkte😘

Zoonlief heeft vannacht voor het eerst in zijn leven gelogeerd. Bij zn zus. Nou blijkt hij me na 2u geappt én gebeld te hebben omdat hij niet kon slapen. En ik heb niks gehoord door oordoppen😐. Voel me nu een ontaarde moeder😞
Ander foondeuntje instellen maar want deze hoor ik dus echt niet.
Is het uiteindelijk wel goed gekomen?
pi_203089676
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 07:58 schreef LeSage het volgende:
Volgens mij is gasgebruik nog tig keer meer afhankelijk van de isolatie van je huis dan hoeveel minuten je doucht.
Wij verbruiken namelijk vrij veel, douchen kort, hebben geen bad en de verwarming staat op 19,5.
Maar ja, jaren 30 2-onder-1 kap. Dat wil wel zeg maar. Vriend is de zolder aan het isoleren, hopen dat dat iets helpt.

Ik las hier trouwens een gulden middenweg van 21,5 graad in huis :o hoe warm zou je man het dan willen hebben? Ik zou daar compleet onpasselijk van worden :D
Hier jaren 70 woning en laatst bleek dat de voor en achterpui veel warmte uitstralen. In de gehele wijk.
Hij vindt 23 graden wel fijn😳
Isoleren is altijd goed, tis alleen best moeilijk met oudere woningen. Zou hier de gehele puien moeten vervangen. Kost een godsvermogen😐
quote:

[..]
Is het uiteindelijk wel goed gekomen?
Heb net geappt maar nog niets gehoord. Denk dat hij slaapt dus durf niet te bellen. Maar voel me wel behoorlijk schuldig. Ben áltijd bereikbaar voor mn kinderen en dan zal je altijd zien🙁
If they say
pi_203089701
Hier 29m3 water verbruikt in m'n eentje :+ terwijl ik in de afgelopen drie maanden minimaal één en vaak meerdere keren per week in bad ben geweest.

Sterkte Tink!
pi_203089921
Oh wat naar Tink, dubbele oorontsteking? Zo naar als je kindje zoveel pijn heeft. Sterkte.

Wij wachten nog op offertes van nieuwe openslaande deuren, vervangen van glas aan de voorkant en 2 nieuwe kozijnen inclusief rolluiken voor de kinderkamers. Wij isoleren dus nog even door. Alleen de zijkant kan niet en dat is leuk joh met eensteensmuren....
Maar gedurende de afgelopen 4 jaar veel geinvesteerd in de isolatie en een nieuwe ketel.
pi_203089999
quote:

Klopt, wij hebben een vrijstaand huis uit 1923, koken op gas, douchen lang, hebben een bad en hebben de verwarming meestal op 19,5 graden staan.
pi_203090004
Beterschap voor de baby Tink. Ga je de hap bellen voor een kuur?
pi_203090295
Pfff, zoon belde net. Hij had vannacht wel gebeld maar meteen weer opgehangen omdat ie mij niet wakker wilde maken.
Alles is prima en wil nóg een nachtje blijven. Niet handig gezien zijn slaaptijd van vannacht😅
If they say
pi_203090341
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Alles is prima en wil nóg een nachtje blijven.
Fijn dat hij het naar zijn zin had!
pi_203090352
quote:
Maar ja, jaren 30 2-onder-1 kap. Dat wil wel zeg maar.
:Y
Wij hebben nu ons dak eindelijk dicht, dat scheelt al enorm. Dat had overal kieren en spleten, alle warme lucht zoefde zo ineens door naar buiten.
Wordt binnenkort goed geïsoleerd en dan doen we ook meteen spouwmuurisolatie. Heel benieuwd hoe het huis dan voelt.

@exode , kun je die enkelsteens niet isoleren met voorzetplaten? Of is dat qua looks te ingrijpend?
pi_203090844
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Fijn dat hij het naar zijn zin had!
Jaaa, ben echt opgelucht dat het allemaal goed is gegaan😀
If they say
pi_203090920
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y
Wij hebben nu ons dak eindelijk dicht, dat scheelt al enorm. Dat had overal kieren en spleten, alle warme lucht zoefde zo ineens door naar buiten.
Wordt binnenkort goed geïsoleerd en dan doen we ook meteen spouwmuurisolatie. Heel benieuwd hoe het huis dan voelt.

@:exode , kun je die enkelsteens niet isoleren met voorzetplaten? Of is dat qua looks te ingrijpend?
Aan de buitenkant wordt dat enorm duur (en lelijk), binnen is waar het kan al opgelost met voorzetwanden. Er is nu een enorm vlak over, dat is onze trap/overloop. We hebben daar 0 ruimte om wanden te laten plaatsen. De trap is al smal.
pi_203090991
We hebben ook een houten uitbouw met isolatie van jawel 2 cm piepschuim. Daar is het nu echt heel koud. Dat kunnen we op 2 manieren oplossen: de uitbouw opnieuw of vanuit binnen isoleren. Dat laatste gaan we doen. Maar dat kan niet in de gehele uitbouw, anders moeten we de keuken er ook uithalen.

De vurenhoutenplanken aan de buitenkant worden dan ook meteen vervangen. Maar dat doen we pas als onze bejaarde kat het loodje legt. Dan trekken we het aanbouwschuurtje namelijk meteen bij de rest. Dat is nu het huisje van ons oude beestje. Dan kan 1 deur opgeheven worden en krijgen we ruimte voor een grote koelkast in de keuken.

Wordt sowieso een project, het platte dak wordt ook meteen opnieuw bekleed dan zodat we het plafond kunnen isoleren in de uitbouw.
Gelukkig is mijn zwager aannemer.

Zal je zien dat deze kat 20 wordt.

Ach charme van een huisje uit 1926, in maart wordt de inzethaard geplaatst, dan stoken we ons gewoon gek. >:)
  zaterdag 8 januari 2022 @ 11:07:46 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203091266
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 09:12 schreef Malteser het volgende:
Beterschap voor de baby Tink. Ga je de hap bellen voor een kuur?
Heb wel gebeld, maar aangezien oorontstekingen meestal virussen zijn, heeft een kuur weinig zin wrs. Ik sta ook niet te springen om een kuur, daar krijgt de baby dan weer diarree en buikpijn van.
pi_203091912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 10:38 schreef exode het volgende:
Ach charme van een huisje uit 1926, in maart wordt de inzethaard geplaatst, dan stoken we ons gewoon gek. >:)
Ik vind dat bepaald de minste charme van onze 1927 hut :P

Maar gelukkig waren de aanbouwen hier zo ongelofelijk beroerd dat ze al plat zijn gegaan voor we verhuisden. Gaf ruimte voor iets wat wél normaal geïsoleerd is.
pi_203092021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 11:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Heb wel gebeld, maar aangezien oorontstekingen meestal virussen zijn, heeft een kuur weinig zin wrs. Ik sta ook niet te springen om een kuur, daar krijgt de baby dan weer diarree en buikpijn van.
Oprechte vraag maar geschreven tekst komt soms hard over. Maar waarom bel je dan de hap? Voor advies?
pi_203092032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 11:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Beterschap Tink :*. Heb je al neusspray geprobeerd? Dat schijnt ook nog wel eens iets te kunnen helpen...
En het hoofdeind een beetje omhoog zetten misschien.
Oorpijn is verrot :*.
pi_203092276
Wij wonen in een huis uit 1904 en dat is verrassend goed geïsoleerd. We hebben een paar jaar geleden de kozijnen en enkele beglazing laten vervangen en het dak hebben we geïsoleerd. Verder horen we de buren niet/nauwelijks, zowel qua geluid als warmte is het best prima. Wel een rijtjeshuis, dus dat scheelt. We verbruiken 900m3 per jaar aan gas.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:07:49 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203092692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij wonen in een huis uit 1904 en dat is verrassend goed geïsoleerd. We hebben een paar jaar geleden de kozijnen en enkele beglazing laten vervangen en het dak hebben we geïsoleerd. Verder horen we de buren niet/nauwelijks, zowel qua geluid als warmte is het best prima. Wel een rijtjeshuis, dus dat scheelt. We verbruiken 900m3 per jaar aan gas.
Dat is echt heel netjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:13:58 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203092763
quote:

Klopt het warm water verbruik is in de meeste huizen niet zo'n groot deel van het gasverbruik, als je het een jaartje maandelijks bijhoudt dan zie je aan het verbruik in de maanden juni t/m september wel wat je aan gas verbruikt voor koken en warm water.
Over die 4 maanden zal het verbruik nagenoeg gelijk zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 januari 2022 @ 13:19:11 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203092832
Beterschap voor de baby Tink, wat vreselijk frusterend is dat, zo'n kleintje dat zo ziek is :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203093242
Heerlijk aan het online shoppen oa bij Ikea. Voor de kinderkamers. Juul heeft echt op haar peuterbed na echt nog een babykamer. Ze speelt graag boven maar er staat behalve een keukentje niets voor haar. Commode wordt er nu uit elkaar gehaald (door verloofde, yes!).

Bij B gaat zijn zitzak eruit, daar zit ie echt nooit op en zijn bedzakken zijn gescheurd (hangen aan zijn hoogslaper vol met Duckies).

Heerlijk, want dat soort dingen lagen allemaal te wachten op nou ja, tijd zeg maar. En dat hebben we vandaag *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 08-01-2022 13:57:55 ]
pi_203093395
Ik had laatst plakverklikkers gekocht, van die tabletjes die laten zien waar je je tanden niet goed gepoetst hebt. We hebben tijd, vriend ziet die liggen en laat J het eens doen. Die raakt in paniek van de paarsrode kleur in zijn mond en laat het zo op zijn nieuwe okergele trui lopen :'(
Als ik het niet zo zonde van de trui had gevonden was het echt een slapstick geweest :D Brullend kind met vampierlook en druppen op zijn trui.
Nu dus hopen dat die vlekken er uit gaan.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 14:42:52 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203093952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 12:20 schreef Malteser het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar geschreven tekst komt soms hard over. Maar waarom bel je dan de hap? Voor advies?
Ja en om te checken of ze m toch niet willen zien om iets anders uit te sluiten. De boodschap was: je doet het prima, hang in there, de dokter denkt dat de diagnose klopt, we hoeven hem niet te zien.

Dat stelt mij dan toch gerust. De vorige keer moest ik wel langskomen om wat andere zaken uit te sluiten en hebben ze oa op de ziekte van kawasaki getest. Toen had hij een week koorts en dan is het protocol anders.
pi_203094277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:50 schreef F_r het volgende:
@:ingrid voor hoe is het met je kies?
Lief dat je het vraagt. Iets beter nu. Mijn eigen tandarts laten kijken en het begint nu eindelijk wel te genezen.
Voorlopig nog zoveel mogelijk met links kauwen.
Ik moet blijven spuiten in de wond met peroxide en water. Ik kan dat echt niet goed zien dus doet mijn vriend dat.
We maken er maar een grapje van. Ik zeg dan 'wil je me ff in mijn bek spuiten?' _O- Dat is iig onze humor.
Bukken gaat al iets beter, al lukt het nog niet helemaal tot de grond.
Wel gisteren en vandaag na een paar uur ineens duizelig, misselijk en kloppen en steken in mijn kaak.
Dan ga ik even liggen met pijnstillers en daarna gaat het wel weer.
Moet ook nog steeds rustig aan doen, dus misschien doe ik dan teveel.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Ingrid_ op 08-01-2022 15:42:50 ]
pi_203094861
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja en om te checken of ze m toch niet willen zien om iets anders uit te sluiten. De boodschap was: je doet het prima, hang in there, de dokter denkt dat de diagnose klopt, we hoeven hem niet te zien.

Dat stelt mij dan toch gerust. De vorige keer moest ik wel langskomen om wat andere zaken uit te sluiten en hebben ze oa op de ziekte van kawasaki getest. Toen had hij een week koorts en dan is het protocol anders.
Goed dat je toch de hap hebt gebeld. Al is het maar ter bevestiging en geruststelling. Want als jij met stress loopt, schiet je kindje er niets mee op.
Fijn dat kawasaki is uitgesloten.
Sterkte, ook voor jou.

Mijn zoon heeft kawasaki gehad met 13 maanden. Begon met koorts die niet daalde ondanks pcm en huilen, huilen, huilen. Daarna kwam de rode uitslag over heel zijn lijfje behalve onder zn luier, werden zijn lippen en ogen rood en zijn handjes en voetzolen. Toen een week ziekenhuis. Was echt verschrikkelijk.
Wat bij deze ziekte zo erg is, is dat het zeldzaam is, artsen vaak niet weten wat het is en de symptomen ook niet altijd kloppen en daardoor over het hoofd wordt gezien. Het lijkt qua uitslag op roodvonk.
Zoon krijgt nog een mri van zijn hart om uit te sluiten dat er geen hartschade is, maar dat zal pas rond zijn 12e zijn.
Tis iig een kutziekte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 08-01-2022 15:55:02 ]
If they say
pi_203094882
Tink beterschap voor de kleine vent, oorontsteking doet zo zeer! :*

Mushanga fijn dat de logeerpartij goed is gegaan.

Ik heb geen idee wat wij verbruiken. We betalen 120,- per maand voor gas en licht en krijgen altijd terug en ca 85,- per half jaar aan water.

We hebben een boxspring met topper gekregen van mijn schoonouders. Omdat we beide rugpatient zijn. Ze logeren hier soms en sliepen dan in ons bed. Dat vorige bed en matras was erg oud en lag niet lekker meer.
Dus vonden ze dit een goed idee. Zo lief en zo gul!
pi_203095104
@_Ingrid_, jij sterkte met kies. Vooral dat uitspuiten is hel😖
If they say
  zaterdag 8 januari 2022 @ 15:59:38 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203095136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 13:51 schreef exode het volgende:
Heerlijk aan het online shoppen oa bij Ikea. Voor de kinderkamers. Juul heeft echt op haar peuterbed na echt nog een babykamer. Ze speelt graag boven maar er staat behalve een keukentje niets voor haar. Commode wordt er nu uit elkaar gehaald (door verloofde, yes!).

Bij B gaat zijn zitzak eruit, daar zit ie echt nooit op en zijn bedzakken zijn gescheurd (hangen aan zijn hoogslaper vol met Duckies).

Heerlijk, want dat soort dingen lagen allemaal te wachten op nou ja, tijd zeg maar. En dat hebben we vandaag *O*
Die zitzak waar je zoveel moeite voor had gedaan?
pi_203095235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:57 schreef Mushanga71 het volgende:
@:_Ingrid_, jij sterkte met kies. Vooral dat uitspuiten is hel😖
Het is nog steeds aardig gevoelig, maar al een stuk beter. Maar hij is er dan ook al sinds vorige week woensdag eruit.
pi_203095360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 14:06 schreef Hupje het volgende:
Ik had laatst plakverklikkers gekocht, van die tabletjes die laten zien waar je je tanden niet goed gepoetst hebt. We hebben tijd, vriend ziet die liggen en laat J het eens doen. Die raakt in paniek van de paarsrode kleur in zijn mond en laat het zo op zijn nieuwe okergele trui lopen :'(
Als ik het niet zo zonde van de trui had gevonden was het echt een slapstick geweest :D Brullend kind met vampierlook en druppen op zijn trui.
Nu dus hopen dat die vlekken er uit gaan.
Neeee wat zonde, ik hoop dat het eruit gaat...
Op zich poets je het natuurlijk ook zo weer uit je mond dus wellicht dat een rondje wasmachine eenzelfde soort effect heeft :*.
Het ziet er altijd wel dramatisch uit met dat spul... :+
pi_203095742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:06 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Het is nog steeds aardig gevoelig, maar al een stuk beter. Maar hij is er dan ook al sinds vorige week woensdag eruit.
Ex-kies dan😆 maar dat gat is echt naar om uit te spoelen. En nog best een tijdje erna uitkijken dat er geen etensrestjes in blijven hangen.
Had dat toen met mn verstandskiezen bij de kaakchirurg. Had die mafkees ook nog es mn wang aan kaak gehecht. Was nice😖😖
If they say
pi_203095893
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 15:59 schreef amaranta het volgende:

[..]
Die zitzak waar je zoveel moeite voor had gedaan?
Ja erg he, hij zat er in het begin wel op maar nu ligt ie vooral in de weg.
pi_203095913
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 16:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ex-kies dan😆 maar dat gat is echt naar om uit te spoelen. En nog best een tijdje erna uitkijken dat er geen etensrestjes in blijven hangen.
Had dat toen met mn verstandskiezen bij de kaakchirurg. Had die mafkees ook nog es mn wang aan kaak gehecht. Was nice😖😖
Zo dat is niet slim! Ik bleek maar 1 wortel te hebben wat blijkbaar heel bijzonder is. Daaronder zat een ontsteking. Mijn eigen tandarts was ook zeer verbaasd. Dossier nagelezen en kwam tot de conclusie dat het wel mijn verstandskies is geweest. Vroeger zijn er kiezen getrokken voor een beugel, maar dat waren de kiezen die voor mijn verstandskiezen zaten. Blijkbaar vond mijn lichaam het door de ontsteking nodig om de wortel op te vreten was de conclusie.
pi_203095976
Wat zijn jullie goed bezig exode

Ik kocht een nieuwe sportbroek ik kwam er met geen mogelijkheid in :'(
pi_203096024
Ik was toch benieuwd naar ons waterverbruik. Dat valt dus mee! :D Wij zitten tussen dat voor 2 en 3 personen in wat Nibud noemt als gemiddelde. We spelen wel vals, we sproeien de tuin (veel als het niet zo nat is als dit jaar) met grondwater.
pi_203096360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:01 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Zo dat is niet slim! Ik bleek maar 1 wortel te hebben wat blijkbaar heel bijzonder is. Daaronder zat een ontsteking. Mijn eigen tandarts was ook zeer verbaasd. Dossier nagelezen en kwam tot de conclusie dat het wel mijn verstandskies is geweest. Vroeger zijn er kiezen getrokken voor een beugel, maar dat waren de kiezen die voor mijn verstandskiezen zaten. Blijkbaar vond mijn lichaam het door de ontsteking nodig om de wortel op te vreten was de conclusie.
Maar 1 wortel😳. Kies was dus wel doorgekomen later?
Bij dochter waren ze nog niet door maar op de foto bleek dat ze niet verticaal maar horizontaal groeiden. Moesten er ook uit want anders zouden ze tegen de kieswortels groeien.
Verstandskiezen: nutteloos en ellendig🤐
If they say
pi_203096434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Maar 1 wortel😳. Kies was dus wel doorgekomen later?
Bij dochter waren ze nog niet door maar op de foto bleek dat ze niet verticaal maar horizontaal groeiden. Moesten er ook uit want anders zouden ze tegen de kieswortels groeien.
Verstandskiezen: nutteloos en ellendig🤐
Ja, maar aan de binnenkant zeg maar niet volledig. Is bij de bovenkant ook zo.
Echt nutteloos inderdaad!

Pfffft we vonden het al steeds kouder worden in huis, doet de verwarming ineens niks meer. :N
De boel ontlucht en boekje erbij , van alles geprobeerd maar nee hoor. Storingsdienst gebeld en ze hopen dat het lukt om vanavond nog een monteur te sturen.
Duimen jullie mee? Ik heb het al snel koud, nu valt het nog mee met 17,5 graden.
pi_203096471
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:08 schreef F_r het volgende:
Wat zijn jullie goed bezig exode

Ik kocht een nieuwe sportbroek ik kwam er met geen mogelijkheid in :'(
De maten voor dames zijn soms ook heel raar. Ik heb truien van S t/m L. En qua broeken is maat 38 ook niet altijd een garantie. :')
  zaterdag 8 januari 2022 @ 18:55:57 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203097278
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:49 schreef vencodark het volgende:

[..]
De maten voor dames zijn soms ook heel raar. Ik heb truien van S t/m L. En qua broeken is maat 38 ook niet altijd een garantie. :')
Herkenbaar
pi_203100099
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 17:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
!

Pfffft we vonden het al steeds kouder worden in huis, doet de verwarming ineens niks meer. :N
De boel ontlucht en boekje erbij , van alles geprobeerd maar nee hoor. Storingsdienst gebeld en ze hopen dat het lukt om vanavond nog een monteur te sturen.
Duimen jullie mee? Ik heb het al snel koud, nu valt het nog mee met 17,5 graden.
Ohhh brrr, ik hoop dat het inmiddels is opgelost!
pi_203104236
Gaat goed. Lig nu op de eerste hulp, doorgestuurd door de hap. Hartkloppingen, razen en pijn op borst. Hartfilmpje gemaakt, bloed afgetapt en longfoto's gemaakt om longembolie uit te sluiten. Nu wachten op uitslag☹
Komt er net iemand vragen of man wat wil drinken, maar aan mij niet. Zal wel voor de zekerheid zijn🙄
If they say
pi_203104297
2 uur geleden zou het 1 uur duren voor de uitslag er zou zijn😶
Man is rondje op de gang aan het maken en ik moet naar de plee🙄
If they say
pi_203104370
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 21:19 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ohhh brrr, ik hoop dat het inmiddels is opgelost!
Ja gelukkig wel!
pi_203104377
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 01:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Gaat goed. Lig nu op de eerste hulp, doorgestuurd door de hap. Hartkloppingen, razen en pijn op borst. Hartfilmpje gemaakt, bloed afgetapt en longfoto's gemaakt om longembolie uit te sluiten. Nu wachten op uitslag☹
Komt er net iemand vragen of man wat wil drinken, maar aan mij niet. Zal wel voor de zekerheid zijn🙄
Sterkte met wachten! Zijn de klachten inmiddels minder? Is er al wat bekend?
pi_203104441
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 02:27 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Sterkte met wachten! Zijn de klachten inmiddels minder? Is er al wat bekend?

Nope, niks bekend maar klachten zijn wel weer weg. En het duurt nog langer want er waren nog andere buisjes bloed nodig en die was ze vergeten. Had de tapkraan nog in mn arm. Maar weer een uur wachten😖 en ik ben moe😥. Zoon is nu bij zn tante en nichtje en weigert te slapen. Man is gaar van het zitten op een plastic stoel en gaat maar in de auto bivakkeren.
Maar, ben wel naar de plee geweest. Dat dan weer wel.

Doet je cv het weer?
If they say
pi_203104463
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 02:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nope, niks bekend maar klachten zijn wel weer weg. En het duurt nog langer want er waren nog andere buisjes bloed nodig en die was ze vergeten. Had de tapkraan nog in mn arm. Maar weer een uur wachten😖 en ik ben moe😥. Zoon is nu bij zn tante en nichtje en weigert te slapen. Man is gaar van het zitten op een plastic stoel en gaat maar in de auto bivakkeren.
Maar, ben wel naar de plee geweest. Dat dan weer wel.

Doet je cv het weer?
Argh! En wachten duurt sowieso al lang. Maar fijn dat de klachten wel weer weg zijn! Hopelijk valt het mee. Gelukkig dat je naar de plee kon. Ligt/zit toch wat comfortabeler.
In de auto zitten/liggen lijkt me ook fijner dan een plastic stoel.
Zoon die niet wil slapen maakt zich wellicht zorgen?

Cv doet het gelukkig weer.
pi_203104479
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:06 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Argh! En wachten duurt sowieso al lang. Maar fijn dat de klachten wel weer weg zijn! Hopelijk valt het mee. Gelukkig dat je naar de plee kon. Ligt/zit toch wat comfortabeler.
In de auto zitten/liggen lijkt me ook fijner dan een plastic stoel.
Zoon die niet wil slapen maakt zich wellicht zorgen?

Cv doet het gelukkig weer.
Echt, de minuten kruipen voorbij🤐. Snap nooit waarom er liters bloed nodig zijn voor wat testen.
Ligt idd fijner met een lege blaas. Moet alleen niet weer moeten want ik verdwaalde daarstraks ook al bijna. Man riep me terug want was kamer alweer voorbij. Maps anders aanslingeren en dan niet lokatie delen weigeren😂
Zwager zat in auto te wachten, die bracht ons. In de veronderstelling dat het vlotter zou gaan dan in het amc. Njet.
Zoon maakt zich ook zorgen, arm kind. Vorig jaar zn vader met beroerte int ziekenhuis, jaar later ist mijn beurt😐

Jij bent ook laat wakker, alles oké?
Fijn van de cv!
If they say
pi_203104494
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:13 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt, de minuten kruipen voorbij🤐. Snap nooit waarom er liters bloed nodig zijn voor wat testen.
Ligt idd fijner met een lege blaas. Moet alleen niet weer moeten want ik verdwaalde daarstraks ook al bijna. Man riep me terug want was kamer alweer voorbij. Maps anders aanslingeren en dan niet lokatie delen weigeren😂
Zwager zat in auto te wachten, die bracht ons. In de veronderstelling dat het vlotter zou gaan dan in het amc. Njet.
Zoon maakt zich ook zorgen, arm kind. Vorig jaar zn vader met beroerte int ziekenhuis, jaar later ist mijn beurt😐

Jij bent ook laat wakker, alles oké?
Fijn van de cv!
Ach ik snap wel dat zoon zich dan extra zorgen maakt. :*
Alles ok hoor. Kan niet slapen ivm kaak en heup doet zeer, dus dan maar weer eruit. Pijnstiller ff wachten en zo weer proberen.
pi_203104501
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:20 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ach ik snap wel dat zoon zich dan extra zorgen maakt. :*
Alles ok hoor. Kan niet slapen ivm kaak en heup doet zeer, dus dan maar weer eruit. Pijnstiller ff wachten en zo weer proberen.
Auwtjs, je heup ook? Mondpijn erbij en hallooo slapeloze nacht! Heb je ibu en pcm? Werkt goed als je daar 3x pd van neemt.
Jij ook sterkte😘. Pijn is echt zooo kut.
If they say
pi_203104512
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Auwtjs, je heup ook? Mondpijn erbij en hallooo slapeloze nacht! Heb je ibu en pcm? Werkt goed als je daar 3x pd van neemt.
Jij ook sterkte😘. Pijn is echt zooo kut.
Ja heb ik. Tnx! Zal wel weer slijmbeurs ontsteking zijn. Had ik zo'n 3 weken geleden ook. Vervangende huisarts vond dat ik het aan moest kijken. Maar voelt nu hetzelfde. Ga maandag als het blijft wel naar mijn eigen huisarts.
Jij veel sterkte met wachten! En ik hoop dat het niks serieus is! :*
pi_203104522
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 03:28 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ja heb ik. Tnx! Zal wel weer slijmbeurs ontsteking zijn. Had ik zo'n 3 weken geleden ook. Vervangende huisarts vond dat ik het aan moest kijken. Maar voelt nu hetzelfde. Ga maandag als het blijft wel naar mijn eigen huisarts.
Jij veel sterkte met wachten! En ik hoop dat het niks serieus is! :*
Dank, zal nog wel ff duren. 1 uur zijn er hier 2😖. Hoop dat ze erachter komen wat het is want ze waarschuwde dat ze wel gaan uitsluiten maar niet garanderen wat het dan wel is.
Handig, zo'n arts. Bij slijmbeurs helpt een injectie ook heel goed. Heb al tig x waar dan ook een slijmbeurs ontsteking gehad en met 1 prik en de pijn is weg. Kan de ha zelf doen, misschien vragen aan je eigen ha? Kijk uit met ibu, btw. Maagbeschermer is dan goed om te gebruiken.
If they say
pi_203104586
Fok was tijdelijk dood🤨

Ingrid, ik hoop dat intussen je pijnstillers werken en je lekker slaapt.
Dank je wel voor je gesprek😘

Ik wacht nog steeds...zijn hier nu al 6 uur😓
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 04:40:18 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104609
Club van wakkere mensen hier.
pi_203104610
Uitslag: longembolie uitgesloten en op het hartfilmpje is ook niks te zien. Wat het dan wél is... Stomme is dat het steeds in de avond gebeurd. Heb ik er vanavond weer last van, moet ik de ha bellen en dan naar de cardioloog. Maar daar was ik een jaar geleden al en alleen hoge bloeddruk.
Afijn, gaan nu naar huis en slapen!😴
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 04:40:44 #203
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104611
Weet je al wat Mush?
  zondag 9 januari 2022 @ 04:41:07 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104612
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Uitslag: longembolie uitgesloten en op het hartfilmpje is ook niks te zien. Wat het dan wél is... Stomme is dat het steeds in de avond gebeurd. Heb ik er vanavond weer last van, moet ik de ha bellen en dan naar de cardioloog. Maar daar was ik een jaar geleden al en alleen hoge bloeddruk.
Afijn, gaan nu naar huis en slapen!😴
Welterusten
pi_203104614
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:40 schreef amaranta het volgende:
Weet je al wat Mush?
Gelijk gepost😆. Zie boven.
Bloedonderzoek kwam ook niks uit. Wel tig bloed armer
If they say
pi_203104615
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Welterusten
Zit nog id auto, zoon ophalen.
Jij ook slaap lekker 🙂
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 04:44:30 #207
37150 livelink
pi_203104617
Sterkte Mushanga. Misschien toch ook wel de stress van alles wat dit mede veroorzaakt? Hoop dat je nog wat kan slapen.
  zondag 9 januari 2022 @ 04:45:12 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104618
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:43 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zit nog id auto, zoon ophalen.
Jij ook slaap lekker 🙂
Ja. De hond deed moeilijk dus ik lig nu op de bank.
pi_203104619
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:44 schreef livelink het volgende:
Sterkte Mushanga. Misschien toch ook wel de stress van alles wat dit mede veroorzaakt? Hoop dat je nog wat kan slapen.
Dank🙂. Kan hoor maar voelt normaal anders
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 04:46:03 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104621
De afstandsbediening mist een stuk 😅. Straks bij daglicht maar even zoeken en hopen dat het niet in de hond zit.
pi_203104622
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. De hond deed moeilijk dus ik lig nu op de bank.
Oef, das kut. Ligt bank wel lekker?
If they say
pi_203104624
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:46 schreef amaranta het volgende:
De afstandsbediening mist een stuk 😅. Straks bij daglicht maar even zoeken en hopen dat het niet in de hond zit.
Whaaaaa, anders poeproeren😉. Ónder de bank?
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 04:49:03 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104626
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:46 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oef, das kut. Ligt bank wel lekker?
redelijk.
  zondag 9 januari 2022 @ 04:49:25 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104627
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Whaaaaa, anders poeproeren😉. Ónder de bank?
Nee daar niet. Het klepje heb ik wel al gevonden.
  zondag 9 januari 2022 @ 04:50:31 #215
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104628
pi_203104632
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:50 schreef amaranta het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oooh, goed gedaan😅. Nouja, je hoeft niet te poeproeren😉

Wij zijn thuis. Bed! Slaap lekker, of redelijk dan op de bank🙂🙂
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 05:08:30 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203104643
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh, goed gedaan😅. Nouja, je hoeft niet te poeproeren😉

Wij zijn thuis. Bed! Slaap lekker, of redelijk dan op de bank🙂🙂
Dat middenstuk ontbreekt nog. De hont slaapt inmiddels. Nu ik nog.
pi_203105189
Hoe is het met alle nachtbrakers? Nog een beetje kunnen slapen?

Ik ga hobbelen.
pi_203105210
Wat een werk zo'n pup Amaranta.

Jeetje Mushanga, wat een schik joh. En nu, naar de huisarts voor verdere gesprekken en onderzoek?

Hier een rustige opstart van de zondag. Kindjes zitten op de bank in hun pj tv te kijken. Croissantjes in de oven en een kop koffie voor mij. Voor de lunch moeten de koters de woonkamer opruimen, het staat vol met Hot Wheels banen en een Duplo treinbaan. Er werd elke dag heel veel mee gespeeld dus prima maar morgen weer naar school etc dus ik wil graag mijn woonkamer terug.
Vanmiddag kabouterpad en vanavond pizza op de bank.
Verloofde keutelt er wat tussendoor denk ik. Ze heeft vannacht voor het eerst in 4 weken plat kunnen slapen. *O*
pi_203105257
@Mushanga71 Dat is schrikken. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen.
@exode Fijn dat het iets beter lijkt te gaan!
pi_203105283
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 08:43 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Dat is schrikken. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen.
@:exode Fijn dat het iets beter lijkt te gaan!
Ja zeker, het gaat wel echt langzaam maar vooruit. Ze komt nu op het punt dat ze zich gaat vervelen. Maar fysiek moet ze echt nog oppassen. Gisteren 100 meter gelopen buiten en dan is ze op. De commode deels uit elkaar gehaald en daarna is de dag gewoon om zeg maar.
Ik heb 2 puzzels voor haar gekocht en kleuren op nummer _O-
  zondag 9 januari 2022 @ 08:55:20 #222
344469 Amsel
zonder t
pi_203105329
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 04:54 schreef Mushanga71 het volgende:

Wij zijn thuis. Bed!
Lekker bijslapen vandaag! Schrikken hoor, zo'n (halve) nacht in het ziekenhuis.
pi_203106789
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 05:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Batterijen niet weg of aangevreten? :)
  zondag 9 januari 2022 @ 11:16:53 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203106998
Oh jongens ik heb net m'n vakantie uitgezocht.

Zo tof, op een boerderij in een chille tent met echte bedden en met stromend water. Maar zonder stroom, dus lekker even back to basic. Even alleen ons gezin en alles mindful enzo.
  Licht Ontvlambaar zondag 9 januari 2022 @ 11:28:49 #225
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203107135
Grappig, wij kamperen al jaren, maar ik zou altijd stroom verkiezen boven water op de plaats.

Maar hee, je hebt iets leuks om naar uit te kijken :)
pi_203107157
Ik heb ook liever stroom dan water.
Leuk vooruitzicht tink
pi_203107338
Leuk vooruitzicht Tink! Klinkt goed.

Ik keek ook al weer stiekem naar Farmcamps. Ik denk dat we de vouwwagen wederom niet gaan gebruiken dit jaar. Maar voorlopig boek ik niets. Zweden vorig jaar was zo gaaf, dat zou ik zo weer doen. Maar even alles rondom verloofde afwachten en de C shit.
Hebben ook nog een vakantie van de Efteling en Roompot tegoed. So much to do, so little time ;)

Rondje online shoppen afgemaakt, Rituals weer aangevuld, electrische radiator voor de speelkamer besteld, Ikea ga ik woensdag afhalen.
Morgen maar eens mailen waar de offerte voor de kozijnen etc blijft en zoeken naar lounge stoelen voor in de tuin. Maar dat mag verloofde doen, die voelt zich zo ontzettend niet nuttig nu.
En als het goed is komt deze week de radiator man voor inmeten nieuwe radiatoren kinderkamers. Hoppa. Wij starten 2022 in ieder geval goed voor de economie zeg maar.

Mushanga hoe gaat het nu? Een beetje bij kunnen slapen?

Wel balen Ingrid dat je kies zo lang duurt. Is naar pijn in je mond.
  zondag 9 januari 2022 @ 11:49:18 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203107376
Ik gok dat @Tink89 naar boerenbed (of iets soortgelijks) gaat, daar kun je niet kiezen voor stroom, die is er niet bij de tenten... wel een toilet in je tent ^O^ en koken op de houtkachel. Leuk iig, hebben wij ook een paar keer gedaan. Ben inmiddels echter zo verwend dat ik wel stroom wil, dus wij gingen de laatste keer voor farmcamps.
  zondag 9 januari 2022 @ 11:52:26 #229
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203107401
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:45 schreef exode het volgende:
Leuk vooruitzicht Tink! Klinkt goed.

Ik keek ook al weer stiekem naar Farmcamps. Ik denk dat we de vouwwagen wederom niet gaan gebruiken dit jaar. Maar voorlopig boek ik niets. Zweden vorig jaar was zo gaaf, dat zou ik zo weer doen.
Wij willen dit jaar naar Zweden, idd rondtrekken (merengebied, Stockholm, scherenkust) en dan terug via DK/ Legoland. Nog tips of links naar reisblogs die leuk zijn ter inspiratie?
  zondag 9 januari 2022 @ 12:00:39 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203107519
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 10:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Batterijen niet weg of aangevreten? :)
Die niet. Alleen dus een stuk knop. Hopelijk gaat hij die vandaag of morgen uitpoepen. Anders maar naar de dierenarts.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:02:19 #231
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203107540
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij willen dit jaar naar Zweden, idd rondtrekken (merengebied, Stockholm, scherenkust) en dan terug via DK/ Legoland. Nog tips of links naar reisblogs die leuk zijn ter inspiratie?
Wij overwegen ook zoiets, liefst met een camper. Kids zouden dan 4 en een maand of 4/5 zijn. Nog even uitzoeken of dat te doen is met kinderzitjes ect.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:02:49 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203107545
Hoe vaak maken jullie je jaloezieën schoon? Die van ons waren bij aanschaf wit … maar nu niet meer.
Heb werkelijk geen zin om ze lat voor lat te poetsen.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:05:56 #233
37150 livelink
pi_203107575
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:02 schreef amaranta het volgende:
Hoe vaak maken jullie je jaloezieën schoon? Die van ons waren bij aanschaf wit … maar nu niet meer.
Ik kreeg ze niet schoon. Heb ze eraf gehaald en in een sopje in bad gelegd, maar zelfs dat hielp niet.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:07:15 #234
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203107595
quote:
Je hebt er een soort wissers voor zodat je er meerdere tegelijk kunt afnemen. Geen idee hoe zoiets heet :?
pi_203107725
Was al om 9.15u wakker maar toch nog blijven dommelen.
Voel me brak😖
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 05:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Middenstuk nog gevonden? En nog kunnen slapen?

@exode, als ik het vanavond weer krijg, moet ik morgen de ha bellen. Het rare is dat ik het alleen heb als ik zit🤨 en met lopen valt het dan mee. Maar gister toen ik liep had ik zo'n slap raar gevoel dat ik dacht om te donderen. Vanavond anders maar een diclo en een oxa nemen om het voor te zijn.
Wat fijn dat verloofde vooruit gaat😃. Morgen begint school weer, handig om haar foon uit te zetten? Weet je iig zeker dat ze niet voor elk liflafje gebeld wordt. Ze heeft nu echt tijd nodig om in haar eigen tempo te herstellen, zonder gezeik van buitenaf.

Zou vandaag de kerstboom opruimen, denk dat ik dat maar niet doe. Bankhangdagje is wel beter, denk ik. Zoon is ook moe, arm kind. Ging gelijk met mij slapen.
Ik ben brak maar niet echt moe. Voel me...raar😅
If they say
pi_203107763
quote:
Hier deed ik ze ook in bad. Die in de keuken zijn vervangen voor lamellen, maken makkelijker schoon.
If they say
pi_203107809
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 08:43 schreef Hupje het volgende:
@:Mushanga71 Dat is schrikken. Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen.
@:exode Fijn dat het iets beter lijkt te gaan!
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 08:55 schreef Amsel het volgende:

[..]
Lekker bijslapen vandaag! Schrikken hoor, zo'n (halve) nacht in het ziekenhuis.
Schrikken was het idd wel weer, al was het niet de eerste keer om via de hap bij de eerstehulp te komen. We hebben een soort van abo en dan met name rond de kerst en nieuwjaar🤪
If they say
  zondag 9 januari 2022 @ 12:32:25 #238
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203107968
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Je hebt er een soort wissers voor zodat je er meerdere tegelijk kunt afnemen. Geen idee hoe zoiets heet :?
Heb ik. Heet onhandig kutding. Is van Leifheitt.
pi_203108014
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Wij overwegen ook zoiets, liefst met een camper. Kids zouden dan 4 en een maand of 4/5 zijn. Nog even uitzoeken of dat te doen is met kinderzitjes ect.
Wij hebben een camper en ik wil deze zomer ook graag naar Scandinavië. Ben er nog nooit geweest maar lijkt me zo mooi O+ Gaan we bij @Viv op bezoek.
  zondag 9 januari 2022 @ 12:45:49 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203108150
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Die van ons zijn 6 en 9, en we willen met onze eigen auto gaan (overnachten in hutten op campings). Met een baby lijkt een camper idd handiger 😉
  zondag 9 januari 2022 @ 12:47:22 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203108170
quote:
Ik doe ze wel eens dicht, en ga er dan met de plumeau overheen. Ze zijn grijs, zodat ik het stof verder niet goed zie...
pi_203108473
Wij hebben geen jaloezieën want dat leek me afschuwelijk om schoon te houden/maken. :D :+
  Manager PR/Moderator zondag 9 januari 2022 @ 13:37:19 #243
269689 crew  Viv
pi_203108778
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij hebben een camper en ik wil deze zomer ook graag naar Scandinavië. Ben er nog nooit geweest maar lijkt me zo mooi O+ Gaan we bij @:viv op bezoek.
Tof! _O_ We wonen nu nog in een huurappartement op 10 hoog, maar zodra we een tuin hebben zijn jullie welkom!
pi_203109025
Beterschap Mushanga!

Twee nachten zonder topper geslapen, geen succes :N Ik blijf rondkijken voor een nieuwe.
pi_203109759
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Beterschap Mushanga!

Twee nachten zonder topper geslapen, geen succes :N Ik blijf rondkijken voor een nieuwe.
Dank je🙂.

Als je zonder topper geprobeerd hebt, dan zou ik idd een nieuwe kopen. Vond deze site:
https://slaapwijsheid.nl/(...)est-geteste-toppers/
Kan je kijken wat het beste bij je past en uitleg per soort.
Overigens heb ik mijn topper onder het gewone hoeslaken. Schuift het niet.

Lig nu op de bank en zoon maakt huiswerk. Was ie vergeten😐. Had me de dag iets anders voorgesteld, maar goed. Bestel vanavond wel wat.
If they say
pi_203109821
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 14:44 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank je🙂.

Als je zonder topper geprobeerd hebt, dan zou ik idd een nieuwe kopen. Vond deze site:
https://slaapwijsheid.nl/(...)est-geteste-toppers/
Kan je kijken wat het beste bij je past en uitleg per soort.
Overigens heb ik mijn topper onder het gewone hoeslaken. Schuift het niet.

Lig nu op de bank en zoon maakt huiswerk. Was ie vergeten😐. Had me de dag iets anders voorgesteld, maar goed. Bestel vanavond wel wat.
Die ik nu heb ligt ook onder het hoeslaken en schuift gelukkig ook niet. Maar na bijna 8 jaar is hij wel ingezakt en gefrommeld, ondanks regelmatig keren.
  zondag 9 januari 2022 @ 15:10:15 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203110212
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:49 schreef mousemicky het volgende:
Ik gok dat @:Tink89 naar boerenbed (of iets soortgelijks) gaat, daar kun je niet kiezen voor stroom, die is er niet bij de tenten... wel een toilet in je tent ^O^ en koken op de houtkachel. Leuk iig, hebben wij ook een paar keer gedaan. Ben inmiddels echter zo verwend dat ik wel stroom wil, dus wij gingen de laatste keer voor farmcamps.
Precies! Maar farmcamps vind ik echt heel duur. En we hebben een powerbank met een zonnepaneel. Dus komt wel goed.
pi_203110584
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Tof! _O_ We wonen nu nog in een huurappartement op 10 hoog, maar zodra we een tuin hebben zijn jullie welkom!
Jeuj! Zou ik echt tof vinden O+
pi_203110589
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 14:48 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Die ik nu heb ligt ook onder het hoeslaken en schuift gelukkig ook niet. Maar na bijna 8 jaar is hij wel ingezakt en gefrommeld, ondanks regelmatig keren.
Das is ie écht op. Zo jammer dat de winkels dicht zijn want dan kan je ook toppers testen.
Moest toen voor zoon nieuw matras hebben dus gingen we naar ikea. Daar heb ik alles gevoeld en gaven ze ook info. Kwam bij mij de tuddal uit.
Hier kan je ook kijken:
https://www.ikea.com/nl/nl/cat/toppers-24826/
Maar tis best lastig want ik wilde een andere maar dat zou me dan te warm zijn. Tis echt zo persoonlijk waar je je comfortabel bij voelt.
If they say
pi_203110743
@mushanga, hopelijk krijg je er niet weer last van... lang dan zo 's nachts op de spoed :*
pi_203110895
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 11:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij zijn met de boot van Kiel naar Gotenburg gegaan, 1 week Safsen, 1 Week Orsa en terug via Gotenburg naar Kiel en vandaf daar naar Billund. 1 week Lalandia.
Wij vinden Safsen en Orsa beide erg leuk, hebben ons er prima vermaakt.
Wij hadden wel enorm veel geluk met het weer, terwijl het hier zeikte van de regen hadden wij elke dag stralende zon.

Ik heb vooral allerlei reisverhalen gelezen destijds. Ik zou wel terug willen, ook voor de kust en nog een keer naar Stockholm (jaren geleden samen geweest) en Gotenburg lijkt me ook leuk.
pi_203110953
Mushanga, stom misschien maar is het na het puffen? Mijn hart gaat altijd als een razende tekeer na het puffen. Je bloeddruk schiet dan ook even skyhigh, misschien dat je lichaam daarop reageert?

Fijne wandeling met de kinderen achter de rug over het Kabouterpad. Gelukkig had ik schone kleding voor ze in de auto gelegd want ze zagen er niet meer uit. Zo met B Mario Karten op de Switch, word ik vast weer helemaal ingemaakt.
pi_203111680
Ik ging met de kinderen schaatsen vandaag. Erg gezellig.

Zitten hier ook wat filmkenners? Er is vast een topic over maar wie weet dat iemand het hier ook weet.

Hoe heet de film waar een jongen op een kermis een muntje in een apparaat stopt en wenst dat hij ouders was. Als hij wakker wordt is hij ineens volwassen uiteindelijk gaat hij werken op de afdeling waar ze speelgoed bedenken. Uiteindelijk zoekt hij de automaat weer op om zijn eigen leeftijd weer te krijgen
pi_203111705
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 16:36 schreef F_r het volgende:

Zitten hier ook wat filmkenners? Er is vast een topic over maar wie weet dat iemand het hier ook weet.

Hoe heet de film waar een jongen op een kermis een muntje in een apparaat stopt en wenst dat hij ouders was. Als hij wakker wordt is hij ineens volwassen uiteindelijk gaat hij werken op de afdeling waar ze speelgoed bedenken. Uiteindelijk zoekt hij de automaat weer op om zijn eigen leeftijd weer te krijgen
Big met Tom Hanks.
pi_203111717
@F-r , Big met Tom Hanks?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203111807
Die ishet
Bedankt @rena en @Jentin
  zondag 9 januari 2022 @ 17:02:07 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203112002
Nou inmiddels al wat stukjes in de poep gevonden.

En ik ben dus al vanaf 3 uur wakker en vanaf 4 op.
Man is vanmorgen naar een vriend gegaan om de vloer eruit te slopen, maar blijkbaar zit de vloer vastgelijmd aan de tegelvloer eronder. Dus het is heel veel werk.
Hij kan er natuurlijk niks aan doen, maar ik ben echt mega geïrriteerd dat hij al vanaf 9:30 weg is
pi_203112620
Succes amaranta dat is ook niet leuk
  zondag 9 januari 2022 @ 17:34:42 #259
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203112630
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:35 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wij hebben een camper en ik wil deze zomer ook graag naar Scandinavië. Ben er nog nooit geweest maar lijkt me zo mooi O+ Gaan we bij @:viv op bezoek.
Lifegoals O+ een eigen camper
  Licht Ontvlambaar zondag 9 januari 2022 @ 17:34:59 #260
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203112633
Ow ja, dat gevoel ken ik wel. Sterkte :*
pi_203112983
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:42 schreef Nijna het volgende:
@:Mushanga, hopelijk krijg je er niet weer last van... lang dan zo 's nachts op de spoed :*
Heb nu preventief vast een diclo en een halve oxa genomen. Arts zei dat diclo af en toe best kan met mn bloeddrukverlagers. Zit er eigenlijk al op te wachten wanneer het begint want het is alleen in de avond😐.

quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:56 schreef exode het volgende:
Mushanga, stom misschien maar is het na het puffen? Mijn hart gaat altijd als een razende tekeer na het puffen. Je bloeddruk schiet dan ook even skyhigh, misschien dat je lichaam daarop reageert?

Fijne wandeling met de kinderen achter de rug over het Kabouterpad. Gelukkig had ik schone kleding voor ze in de auto gelegd want ze zagen er niet meer uit. Zo met B Mario Karten op de Switch, word ik vast weer helemaal ingemaakt.
Ik dacht dat het misschien door de diclo kwam want daar moet ik mee uitkijken, maar die heb ik juist een paar dagen niet genomen ondanks schouderpijn. Ben vandaag heel die pufjes vergeten, alleen de ochtendpuf (de langwerkende) heb ik genomen, de foster niet.
Maar heb je zoveel last van de pufjes? Misschien andere vragen bij de ha?
We gaan het zo zien, tis bijna avond...
Succes met mario kart! Heb het laatst ook gespeeld maar...lamaar😅
If they say
pi_203113188
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Lifegoals O+ een eigen camper
Dat was wel echt een droom ja O+
pi_203113563
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb nu preventief vast een diclo en een halve oxa genomen. Arts zei dat diclo af en toe best kan met mn bloeddrukverlagers. Zit er eigenlijk al op te wachten wanneer het begint want het is alleen in de avond😐.
[..]
Ik dacht dat het misschien door de diclo kwam want daar moet ik mee uitkijken, maar die heb ik juist een paar dagen niet genomen ondanks schouderpijn. Ben vandaag heel die pufjes vergeten, alleen de ochtendpuf (de langwerkende) heb ik genomen, de foster niet.
Maar heb je zoveel last van de pufjes? Misschien andere vragen bij de ha?
We gaan het zo zien, tis bijna avond...
Succes met mario kart! Heb het laatst ook gespeeld maar...lamaar😅
Nee hoor geen last, Flixotide moet ik 2x per dag, 0 reactie. Salbutamol gebruik ik alleen als ik benauwd ben of voor grote inspanning. Dan gaat mijn hartslag omhoog korte tijd. Verder geen last van of zo, ik voel het en denk 'Oh ja'.
Maar kan vast heel vervelend zijn als je al bepaalde (hart)klachten hebt.

B moest bij de longverpleegkundige 4x salbutamol puffen voor zijn longtest. Die heeft urenlang rondgestuiterd daarna.

Succes en hopelijk blijven de klachten weg!
  zondag 9 januari 2022 @ 19:35:30 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203114447
Hopelijk blijft het weg Mushanga.
  zondag 9 januari 2022 @ 19:36:37 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203114460
Volgens mij reed er net een strooiwagen langs. Ik heb de jaloezieën dicht zitten maar het oranje zwaailicht scheen door het raam
  zondag 9 januari 2022 @ 19:47:21 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_203114616
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:36 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij reed er net een strooiwagen langs. Ik heb de jaloezieën dicht zitten maar het oranje zwaailicht scheen door het raam
Da's al weken zo :D
disclaimer
  zondag 9 januari 2022 @ 19:52:14 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203114694
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Da's al weken zo :D
Nie. Vorige week was het 15 graden!
  zondag 9 januari 2022 @ 20:02:19 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_203114840
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nie. Vorige week was het 15 graden!
Niet ELKE avond nee, maar wel zeer geregeld ;)
Maar goed, ik woon in dat opzicht wel op prime locatie, want hier rijdt werkelijk alles wel voorbij _O-
disclaimer
pi_203114986
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 16:36 schreef F_r het volgende:

Ik zag je foto’s op Facebook voorbij komen inderdaad. Is dat gewoon open? Of was je naar België gegaan?
pi_203115105
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:31 schreef exode het volgende:

[..]
Nee hoor geen last, Flixotide moet ik 2x per dag, 0 reactie. Salbutamol gebruik ik alleen als ik benauwd ben of voor grote inspanning. Dan gaat mijn hartslag omhoog korte tijd. Verder geen last van of zo, ik voel het en denk 'Oh ja'.
Maar kan vast heel vervelend zijn als je al bepaalde (hart)klachten hebt.

B moest bij de longverpleegkundige 4x salbutamol puffen voor zijn longtest. Die heeft urenlang rondgestuiterd daarna.

Succes en hopelijk blijven de klachten weg!
Als het maar zo kort klachten geeft en het werkt verder goed, dan idd gewoon deze houden. Er zijn zoveel verschillende. Mijn ha had me iets nieuws gegeven. Las ik de gebruiksaanwijzing, stond erbij dat 1 op de 10 botontkalking met name bij de heupen kon krijgen. Zit al met 1 neppe, andere wil ik graag houden😅. Dus maar teruggegeven.
Wow, dat is wel een heftige reactie van B! Gelukkig dat hij niet dagelijks 4 puffen achter elkaar krijgt want bij de normale dosis zal het niet zo heftig zijn?

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:35 schreef amaranta het volgende:
Hopelijk blijft het weg Mushanga.
Het kwam rond 18u weer opzetten maar wél een stuk minder dan gister. Het raast nu niet en voel me ook veel minder slapjes. Hartkloppingen zijn minder heftig. Gemeten en hartslag zat rond de 70 en saturatie 96.

Misschien toch een bijwerking van de booster.
Ik kijk hoe het morgenavond gaat en dan zie ik wel of ik de ha bel.
If they say
pi_203115115
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:11 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik zag je foto’s op Facebook voorbij komen inderdaad. Is dat gewoon open? Of was je naar België gegaan?
Ehv is open maar vol. Was idd bij de zuiderburen
pi_203115240
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:19 schreef F_r het volgende:

[..]
Ehv is open maar vol. Was idd bij de zuiderburen
Wel typisch dat dit open mag 😊
Maar wel lekker om zo even te kunnen schaatsen 😃
pi_203115657
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wel typisch dat dit open mag 😊
Maar wel lekker om zo even te kunnen schaatsen 😃
Vond ik ook. Vooral in NL. Had ik niet verwacht maar ik hoorde in het dorp dat dat open was. Maar toen was alles natuurlijk al vol geboekt.
pi_203120240
Zo, de booster zit erin. Ging smooth bij de Jaarbeurs. Zitten in een rij op een stoeltje en er kwam een GGD medewerker met roltafeltje voor spuitjes voorbij.

Hopelijk vallen de naweeen mee, de stress, drukte alles komt er een beetje uit geloof ik. Ben erg moe en heb hoofdpijn.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:05:40 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203120559
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:50 schreef exode het volgende:
Zo, de booster zit erin. Ging smooth bij de Jaarbeurs. Zitten in een rij op een stoeltje en er kwam een GGD medewerker met roltafeltje voor spuitjes voorbij.

Hopelijk vallen de naweeen mee, de stress, drukte alles komt er een beetje uit geloof ik. Ben erg moe en heb hoofdpijn.
Pas je een beetje op jezelf? Het is voor jou ook niet niks allemaal...
pi_203121152
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:50 schreef exode het volgende:

Wat Tink ook zegt en doe je een beetje rustig aan?

Tis koud! Moest naar de mondhygiënist en ben gaan fietsen. Wel mooi zo met het zonnetje erbij😃
If they say
  maandag 10 januari 2022 @ 10:53:06 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203121463
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat Tink ook zegt en doe je een beetje rustig aan?

Tis koud! Moest naar de mondhygiënist en ben gaan fietsen. Wel mooi zo met het zonnetje erbij😃
Zonnetje? Tot nu toe vooral mist... begint nu pas door te breken hier.
pi_203121663
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Pas je een beetje op jezelf? Het is voor jou ook niet niks allemaal...
Je hebt een punt. Ik zie @exode er ook voor aan zichzelf te vergeten. ;)
pi_203121873
Jullie zijn lief!

Het scheelt wel echt dat verloofde weer wat meer kan. Zo kon ze vanochtend de haren doen van Juul en haar schoenen aantrekken. Kleine dingen, maar maakt het leven voor mij weer wat makkelijker. Ook de vaatwasser is nu haar pakkie aan en de was. En as we speak is ze de Lego aan het stofzuigen (ja echt!)

Ik ben vooral enorm moe, dus steeds vroeg naar bed nu. Gisteren lag ik er ook al om 21 uur in. Als het allemaal weer wat loopt en zo, ga ik een paar dagen vrij nemen.
Mijn manager wees me net weer op zorgverlof.
pi_203121887
Een stil huis O+

Helaas nog steeds behoorlijk wat rugpijn, dus steeds maar een beetje doen in huis en dan weer plat. Gelukkig mag ik nu weer naar de fysio, dat lucht meestal wel wat op.
pi_203121905
Een paar dagen vrij nemen lijkt me in jouw geval een goed idee, exode. Zorgen dat je niet instort als je vrouw weer helemaal op de been is. Daar heeft helemaal niemand iets aan.
pi_203121989
Het liefste zou ik als alles achter de rug is (onderzoeken die nog gaan komen) als gezin even weggaan. Al is het een midweek. Met name B heeft er echt wel veel last van gehad. Die heb ik die eerste week gewoon niet zien lachen.

Tegen die tijd maar eens kijken wat mogelijk is.

Voor nu genieten we gewoon extra van thuis zijn.
pi_203122008
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef exode het volgende:
Jullie zijn lief!

Het scheelt wel echt dat verloofde weer wat meer kan. Zo kon ze vanochtend de haren doen van Juul en haar schoenen aantrekken. Kleine dingen, maar maakt het leven voor mij weer wat makkelijker. Ook de vaatwasser is nu haar pakkie aan en de was. En as we speak is ze de Lego aan het stofzuigen (ja echt!)

Ik ben vooral enorm moe, dus steeds vroeg naar bed nu. Gisteren lag ik er ook al om 21 uur in. Als het allemaal weer wat loopt en zo, ga ik een paar dagen vrij nemen.
Fijn dat je verloofde weer een beetje meer mens wordt. :) Het zijn echt de kleine dingen die verschil kunnen maken.

En fijn van je manager. Die denkt er dus ook al aan. ^O^
pi_203123629
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:52 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zijn met de boot van Kiel naar Gotenburg gegaan, 1 week Safsen, 1 Week Orsa en terug via Gotenburg naar Kiel en vandaf daar naar Billund. 1 week Lalandia.
Wij vinden Safsen en Orsa beide erg leuk, hebben ons er prima vermaakt.
Wij hadden wel enorm veel geluk met het weer, terwijl het hier zeikte van de regen hadden wij elke dag stralende zon.

Ik heb vooral allerlei reisverhalen gelezen destijds. Ik zou wel terug willen, ook voor de kust en nog een keer naar Stockholm (jaren geleden samen geweest) en Gotenburg lijkt me ook leuk.
Ooit wil ik ook een keer naar Zweden... ik vind vakantie alleen zo lastig :') .

Heb je nog kunnen winnen met Mario Kart? Ik kan het niet meer winnen helaas ;).

Pas goed op jezelf!

Wat een rust in huis!
Meiden weer naar school en man weer aan het werk ^O^
pi_203123780
Ik vind vakantie plannen zo met corona ect onwijs ingewikkeld, daarom zijn we ook "al" twee jaar niet gegaan, en daar heb ik nu spijt van :'). Vind het lastig om te boeken en dan weer te moeten verschuiven of ergens te belanden waar alles dicht is, of dat je na aankomst in quarantaine moet ect. Teveel onzekerheden die mn adhd breintje laten vastlopen :')
pi_203124637
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef exode het volgende:
Jullie zijn lief!

Als je manager het al zegt😉. Zou het wel doen hoor, als jij jezelf nu aan het overlopen bent, dan zit jij straks óók ziek thuis. Is niet de bedoeling🙂
If they say
pi_203124715
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik vind vakantie plannen zo met corona ect onwijs ingewikkeld, daarom zijn we ook "al" twee jaar niet gegaan, en daar heb ik nu spijt van :'). Vind het lastig om te boeken en dan weer te moeten verschuiven of ergens te belanden waar alles dicht is, of dat je na aankomst in quarantaine moet ect. Teveel onzekerheden die mn adhd breintje laten vastlopen :')
Het is nu ook heel lastig. Wij gingen pct (pré covid tijd) ook altijd naar Londen. De laatste 2 jaar Maastricht gedaan want ik moet er écht uit. En hou van steden😁
Je kan toch in Nederland boeken en dan ergens waar je wat kunt doen, al zou er een lockdown komen. Strand, bos...?
If they say
pi_203124876
Ik boekte nooit al in januari voor de zomervakantie dus ook dit jaar niet. Ik ga in mei eens rondkijken denk ik. We hebben als eerste vakantie dus kennen lekker vroeg weg.

Meivakantie gaan we eigenlijk ook altijd weg, maar afgelopen meivakantie heb ik zoveel gewerkt dat ik mijn verlof had ingetrokken. We waren dus wel op vakantie maar ik zat vooral achter de laptop. April en mei zijn de druktse maanden voor mij. Even kijken hoe we dat dit jaar gaan doen.
pi_203125248
Ik ben nog nooit zo vaak op reis geweest als het afgelopen jaar… In juni kochten we de camper en daarmee gaan we heel makkelijk ‘even’ een weekendje weg. In de vakanties reden we gewoon een stuk, kijken waar we uitkwamen. De regels maakten niet echt uit, er liggen mondkapjes in de camper en we hebben een qr-code. Ik besef me echter wel dat het lang niet altijd zo makkelijk is, maar ik zie wel dat er echt nog een heleboel mogelijk is om te doen.
pi_203125401
Ik twijfel al langer over een camper maar toch trekt het me niet genoeg om er geld aan uit te geven. Wij hebben er ooit 1 gehuurd en dat was leuk, maar ik vond het ook beperkend.

Hoe ervaar jij dat MevrCactus? Zoals een uitje vanaf een camping of boodschappen doen?
pi_203125464
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 14:59 schreef exode het volgende:
Ik twijfel al langer over een camper maar toch trekt het me niet genoeg om er geld aan uit te geven. Wij hebben er ooit 1 gehuurd en dat was leuk, maar ik vond het ook beperkend.

Hoe ervaar jij dat MevrCactus? Zoals een uitje vanaf een camping of boodschappen doen?
We nemen fietsen mee, dat scheelt vaak een hoop. Daarnaast houden wij van rondtrekken, we slapen niet vaak twee nachten achter elkaar op dezelfde plek. Dus overdag zien we leuke dingen, doen we boodschappen etc, om rond etenstijd een overnachtingsplek op te zoeken.
Ik heb 1x een week op een camping gestaan. Toen heb ik 2x alles afgebroken om een dagje uit te gaan. Maar goed, dat is een kwestie van de luifel oprollen, de stroom afkoppelen en de stoeltjes naar binnen gooien. Oh ja, en het aanrecht leegmaken (dat vergat ik 1x en nooit meer, kon alles oprapen door de hele camper heen).
pi_203125580
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
We nemen fietsen mee, dat scheelt vaak een hoop. Daarnaast houden wij van rondtrekken, we slapen niet vaak twee nachten achter elkaar op dezelfde plek. Dus overdag zien we leuke dingen, doen we boodschappen etc, om rond etenstijd een overnachtingsplek op te zoeken.
Ik heb 1x een week op een camping gestaan. Toen heb ik 2x alles afgebroken om een dagje uit te gaan. Maar goed, dat is een kwestie van de luifel oprollen, de stroom afkoppelen en de stoeltjes naar binnen gooien. Oh ja, en het aanrecht leegmaken (dat vergat ik 1x en nooit meer, kon alles oprapen door de hele camper heen).
Dank je wel. Wij zijn wel graag in de zomervakantie ongeveer een week op 1 plek. Vooral voor B, die maakt snel vriendjes en baalt als we weggaan.
Wat voor camper hebben jullie?

Ik zou de vrijheid fijn vinden, inderdaad voor 1 nacht naar een camping rijden in het weekend. En altijd je spullen bij de hand.

Misschien dat we er deze zomer 1 huren om eens goed uit te proberen met zijn 4en. Jij had er 1 gehuurd toch Amaranta? Ze zijn alleen zo prijzig om te huren.
pi_203125664
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:13 schreef exode het volgende:

[..]
Dank je wel. Wij zijn wel graag in de zomervakantie ongeveer een week op 1 plek. Vooral voor B, die maakt snel vriendjes en baalt als we weggaan.
Wat voor camper hebben jullie?

Ik zou de vrijheid fijn vinden, inderdaad voor 1 nacht naar een camping rijden in het weekend. En altijd je spullen bij de hand.

Misschien dat we er deze zomer 1 huren om eens goed uit te proberen met zijn 4en. Jij had er 1 gehuurd toch Amaranta? Ze zijn alleen zo prijzig om te huren.
We hebben een kleine buscamper uit 1993. De berg op is altijd wat lastig, maar de vrachtwagens halen ons maar gewoon in ^O^ . En inderdaad, altijd alles bij je hebben vind ik echt het einde. Als het ergens niet bevalt, kunnen we zo weg. En als het ergens wel bevalt, dan kunnen we blijven.
pi_203125781
Een camper leek mij vervelend precies omdat je altijd je hele hebben en houden mee moet nemen naar uitstapjes. Maar op de manier zoals Cactus hem gebruikt, dus zo'n beetje elke dag ergens anders heen, is het denk ik juist vooral flink tijdsbesparend en juist chill dat je alles altijd gewoon bij je hebt. :)

Ik heb zometeen een gesprek met mijn werkgever want ik wil minder werken. Van 40 naar 36 uur per week. Lijkt me geen onredelijk voorstel, maar toch ben ik een beetje zenuwachtig. Idioot eigenlijk, want voor mijn beoordeling in december ben ik dat helemaal nooit. 8)7
pi_203125846
Wij zouden hem denk ik met name voor de kortere vakanties gebruiken. Een buscamper is wel wat krap denk ik met zijn 4en of onderschat ik het dan?

Kennissen zaten de afgelopen 3 weken in Spanje met hun stokoude camper en 3 kinderen. Ze hebben er geloof ik 4 dagen over gereden. Hun kinderen liggen thuis ook met zijn 3en in 1 bed. Niet vanwege ruimtegebrek overigens want een huis van 200 vierkante meter maar dat vinden ze gezellig.

Ik legde net het huren in de week bij verloofde, ze stond er niet meteen afwijzend tegenover. Ik merk dat ik de vouwwagen niet meer zie zitten en dat heeft zij ook steeds meer. Maar we vinden het campingleven an sich wel leuk.
pi_203125918
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Een camper leek mij vervelend precies omdat je altijd je hele hebben en houden mee moet nemen naar uitstapjes. Maar op de manier zoals Cactus hem gebruikt, dus zo'n beetje elke dag ergens anders heen, is het denk ik juist vooral flink tijdsbesparend en juist chill dat je alles altijd gewoon bij je hebt. :)

Ik heb zometeen een gesprek met mijn werkgever want ik wil minder werken. Van 40 naar 36 uur per week. Lijkt me geen onredelijk voorstel, maar toch ben ik een beetje zenuwachtig. Idioot eigenlijk, want voor mijn beoordeling in december ben ik dat helemaal nooit. 8)7
Succes! Ga je 4 dagen van 9 uur maken? Of gewoon iets minder uur op een dag?
Komt vast goed :*
pi_203126507
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:26 schreef exode het volgende:
Wij zouden hem denk ik met name voor de kortere vakanties gebruiken. Een buscamper is wel wat krap denk ik met zijn 4en of onderschat ik het dan?

Kennissen zaten de afgelopen 3 weken in Spanje met hun stokoude camper en 3 kinderen. Ze hebben er geloof ik 4 dagen over gereden. Hun kinderen liggen thuis ook met zijn 3en in 1 bed. Niet vanwege ruimtegebrek overigens want een huis van 200 vierkante meter maar dat vinden ze gezellig.

Ik legde net het huren in de week bij verloofde, ze stond er niet meteen afwijzend tegenover. Ik merk dat ik de vouwwagen niet meer zie zitten en dat heeft zij ook steeds meer. Maar we vinden het campingleven an sich wel leuk.
Het is krap als het buiten regent, maar over het algemeen is het goed weer als wij gaan kamperen en leven we dus buiten. Dan maakt het niet zoveel uit hoe groot de camper is. Het is alleen handig als er genoeg bergruimte is voor alle spulletjes en kleding. Hoewel we zo min mogelijk meenemen en af en toe een handwasje doen als het nodig is.

quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 15:23 schreef _NIKKI_ het volgende:

We hebben op deze manier 3 maanden door Amerika gereden en ik vond dat zo fijn! Hopelijk gaan we over een jaar 6 maanden door Europa rijden met de camper. Na al zin in!

Minder werken is toch een recht, wat ze niet mogen weigeren? Succes met je gesprek :*
pi_203126616
Hoe ging je gesprek Nikki?

Dank wederom MvrCactus. Ja ik zou zelf ook geen joekel willen, niet om te rijden en niet om te parkeren. Zo'n Hymer Integral is misschien wel wat. Onze kinderen kunnen niet in 1 bed, daar moeten we wel rekening mee houden. Die schoppen elkaar het bed uit en ze hebben andere slaapritmes vanwege het leeftijdsverschil (ruim 4 jaar)
  maandag 10 januari 2022 @ 17:20:55 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203127282
Ook wij hebben een camperbusje! Zeer blij mee. Vorig jaar onze auto verkocht en we doen nu alleen alles met onze VW-bus. Hij moest ook daarom niet al te groot zijn, ook geschikt voor evt. woon-werk-verkeer (maar niet nodig) en vooral geen bakbeest. Hij is er voor rondtrekken met relatief mooi weer. Al willen we er binnenkort wel een standkacheltje in voor de koude avonden. Het is echt zo fijn om altijd een huisje bij je te hebben. Whatever happens, ik heb altijd een lekker kopje koffie, tafeltje, stoeltje en een bed bij me O+

Echt rondtrekken is er nog niet van gekomen. We zijn simpelweg de grens bijna nog niet over gegaan met de bus vanwege Corona. Hoogtepunt waren de vriendjes van Max die een nachtje op de camping in de bus wilden logeren. Ouders ernaast met tentjes :)
pi_203127720
@LeSage ik ga van 4x9 en 1x4 nu naar alleen 4x9.

Het gesprek ging dus goed. *O* Mijn werkgever is eigenlijk heel fijn en vond het vooral goed dat ik aan mezelf dacht. De wijziging gaat per direct in dus ik hoef vrijdag niet te werken. Het lijkt me heerlijk om vrijdagochtend schoon te maken en op te ruimen en dan gewoon twee dagen chill te doen in het weekend. O+
pi_203127748
En dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')