Maar of vitamines slikken wel of geen zin heeft is wel degelijk medische informatie. Het effect kan wellicht variëren per persoon, er hoeft niet per se een eenduidig antwoord te zijn, maar dat is wat anders dan dat je zelf kan kiezen waar je in gelooft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:06 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vind vitamine supplementen wel iets anders dan medicatie daadwerkelijkIk geloof in de wetenschap en heb zelf ook baat bij vitamines zei ik er ook bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze mop vertelde ik in groep 4 in de klas![]()
. De meester kon er wel om lachen.
Met 2 flink oudere zussen hoor je wel eens wat…Venus in pocketformaat
© loveli
De jeugd van tegenwoordigquote:Op donderdag 6 januari 2022 20:46 schreef livelink het volgende:
Over bakkers gesproken. Ik hoorde vanochtend vroeg een jonge dj op de radio over de bakker praten waar hij altijd naar toe ging. Bleek het om de Subway te gaan
Ja, dat was ook echt mijn eerste gedachtequote:
Dit heb ik ook een tijd gehad hoor. En dan vooral met kinderen met gekke/wisselende ochtendschema's etc. En ze waren prima gezond en alles dus toen taalde ik er ook niet naarquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:08 schreef SQ het volgende:
Nou voor mij is dat dus wel lastig met die vitamines. Zit gewoon niét in mijn systeem, en ik heb al zat dingen geprobeerd om het er in te krijgen hoor. Maar goed, het cb praat me hier al genoeg mom guilt over aan gelukkig.
Ja dit dus ookquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:14 schreef Lemijn het volgende:
Vitamines baby vergeten is simpel: ik doe het bij het aankleden ‘s ochtends op de commode, maar soms gaan we in pyjama naar beneden. Of verschoon ik hem debiel vroeg op bed wegens doorlek. Of tettert er zodanig een kleuter doorheen dat ik niet kan nadenken. -> gemiddeld 2x per week gaat het mis.
Eigen vitamine D vergeten is ook simpel: ik doe het bij het ontbijt, het zit in de trommel met het beleg. Meestal denkt kleuter eraan. Maar soms is die er niet. Of eten we pap. Of… er cetera.
En ik kan ook rustig vergeten mijn tanden te poetsen of dat naar een andere verdieping verplaatsen dus als je zegt ‘doe het gewoon met tandenpoetsen’ dan zijn we er nog niet.
Maar hee, ik ben al weken mijn telefoon niet vergeten mee te nemen naar mijn werk en de reserve autosleutel zit al bijna weer in het goede laatje, dus sommige routines gaan prima.
O ik ben hier ook heel slecht in! Sinds een paar maanden krijgen de kids hier vitamines in de vorm van gummybeertjes - die vinden ze heerlijk dus ze herinneren me er wel aan als ik het vergeet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:08 schreef SQ het volgende:
Nou voor mij is dat dus wel lastig met die vitamines. Zit gewoon niét in mijn systeem, en ik heb al zat dingen geprobeerd om het er in te krijgen hoor. Maar goed, het cb praat me hier al genoeg mom guilt over aan gelukkig.
Dat helpt ook idd, ze krijgen stersnoepjes en die vinden ze lekker (vitamine d vinden ze vies maar kunnen ze met melk in een keer doorslikkenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:17 schreef lunapuella het volgende:
[..]
O ik ben hier ook heel slecht in! Sinds een paar maanden krijgen de kids hier vitamines in de vorm van gummybeertjes - die vinden ze heerlijk dus ze herinneren me er wel aan als ik het vergeet.Daarvoor ging het ook vaker fout dan goed.
Oei en toen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:19 schreef Lemijn het volgende:
Op werk verschijnen zonder kolftas, die fout maakte ik laatst. Raad ik echt af als je baby nog drinkt in newbornschema.
Oh ja, dat was na 2 weken non-stop samen wegens covid. Dus routine was eruit en productie was goed aan.
Ik vind medicatie ook echt wel wat anders dan vitaminedruppels hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:21 schreef MaJo het volgende:
Oh sowieso geen momguilt voelen @:SQ! Ik vind het vooral bizar omdat ik behoorlijk chaotisch kan zijn (ADD) maar qau medicatie dan zo ontzettend precies. Dat is toch best raar
Ik zou dan niet onthouden welke van de twee ik wel en welke ik niet zou gevenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:20 schreef Kyara het volgende:
Bij de tweeling hebben we wel even overwogen om er gewoon 1 geen vitamine te geven en de ander wel om te kijken wat het effect zou zijn.
En verder krijg ik het ook niet in mijn systeem. Het gaat wel steeds beter want het is ook echt wel nodig want tekort.
Toen ben ik in mijn eerste kolfblok naar huis gereden en al kolvend weer terug. En ik nam me voor om net als 4 jaar geleden de handkolf in de auto te leggen voor het geval dat. Needless to say dat ik dat nog steeds niet gedaan hebquote:
Ohhhh en zo zonde dan ookquote:
Oh ja en dan in deze kou die kolf uit de auto halen, heb je meteen moedermelkijs hahahahahahaquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:25 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Toen ben ik in mijn eerste kolfblok naar huis gereden en al kolvend weer terug. En ik nam me voor om net als 4 jaar geleden de handkolf in de auto te leggen voor het geval dat. Needless to say dat ik dat nog steeds niet gedaan heb.
Bwehehequote:Op donderdag 6 januari 2022 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ohhhh en zo zonde dan ook
Ik keek outlander met mn zusje, afgehakte ledematen etc. maakte ons niet uit maar we waren beiden in shock toen er in het bos met de hand gekolfd werd en dat weggegooid werd 'zonde!'
![]()
Dit heb ik trouwens ook. Ik moet echt meer drinken, misschien dat minder eten/afvallen dan eens beter luktquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vergeet vaak om te drinken. Laatst paar dagen op rij dat ik in de avond met hartkloppingen en een razend gevoel in mijn lijf op de bank zat. Toen viel ineens het kwartje. Had nog geen halve liter gedronken en dat al dagen.
Komt omdat ik zo uit mn ritme ben en de vaste thee momenten aan diggelen liggen. Nu dwing ik mezelf te drinken. Maar vind dat best moeilijk 🤨
Ik heb dat van kinds af aan ook al, ik denk er gewoon niet over na om te drinken en associeer het met eten. Ik drink elke dag 2 koppen zwarte koffie, een sap bij de lunch, een beker water bij het avondeten en vaak een colaatje 's avonds op de bank. Ik kan het makkelijk alleen daarmee doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vergeet vaak om te drinken. Laatst paar dagen op rij dat ik in de avond met hartkloppingen en een razend gevoel in mijn lijf op de bank zat. Toen viel ineens het kwartje. Had nog geen halve liter gedronken en dat al dagen.
Komt omdat ik zo uit mn ritme ben en de vaste thee momenten aan diggelen liggen. Nu dwing ik mezelf te drinken. Maar vind dat best moeilijk 🤨
Wow!quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Bwehehenee daar heb ik toch niet zo'n last van geloof ik.
Ik kan me nog een meet herinneren bij Geertjes Hoeve, waar mijn baby door de drukte niet dronk en mijn tieten na bijna tien uur niet drinken zowat van mijn borstkas scheurden, toen moest ik het ook zo doen.
En dan heb je je baby nog in je armen ook, for fucks sake
Ik voorzag hier een scenario met moedermelk in geitjesflessen want "zonde" maar dat viel meequote:Op donderdag 6 januari 2022 22:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Bwehehenee daar heb ik toch niet zo'n last van geloof ik.
Ik kan me nog een meet herinneren bij Geertjes Hoeve, waar mijn baby door de drukte niet dronk en mijn tieten na bijna tien uur niet drinken zowat van mijn borstkas scheurden, toen moest ik het ook zo doen.
En dan heb je je baby nog in je armen ook, for fucks sake
Dat heb ik dus ook al van kleins af aan. Nooit een drinker geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb dat van kinds af aan ook al, ik denk er gewoon niet over na om te drinken en associeer het met eten. Ik drink elke dag 2 koppen zwarte koffie, een sap bij de lunch, een beker water bij het avondeten en vaak een colaatje 's avonds op de bank. Ik kan het makkelijk alleen daarmee doenIk moet me er echt toe zetten om water te drinken, het zit gewoon echt niet in mijn systeem
Herkenbaar. Op het werk zijn er -mits geen crisis- redelijk vaste momenten om te drinken (en fruit te eten). Nu in de vakantie thuis pak ik voor iedereen drinken en fruit en ga dan weer wat anders doen (en vergeet mezelf)quote:
Heb dat geprobeerd door voor het eten een glas water te drinken. Werkt bij mij dus niet. Kreeg het water niet weg😐quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dit heb ik trouwens ook. Ik moet echt meer drinken, misschien dat minder eten/afvallen dan eens beter lukt
Minder pissen doe ik toch al😁.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef SQ het volgende:
Gewoon op je lichaam vertrouwen toch. Als je het al je hele leven prima doet op weinig vocht hoef je dat ook niet te veranderen
Ik drink nu ik zo veel thuis ben ook veel minder. Op kantoor sleep ik overal mijn fles mee, en dan drink ik dus ook. Maar dat zit alleen in mijn kantoorsysteem en niet in mijn thuissysteem.
Klein lichtpuntje: ik pis daardoor ook significant minder
Fruit vergeet ik ook. Vandaar de vitamine C pillen. Om die vervolgens óók te vergeten🤪quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Herkenbaar. Op het werk zijn er -mits geen crisis- redelijk vaste momenten om te drinken (en fruit te eten). Nu in de vakantie thuis pak ik voor iedereen drinken en fruit en ga dan weer wat anders doen (en vergeet mezelf)
Ik heb ook al van alles geprobeerd, zoals een flesje water naast me neerzetten. Die vergeet ik dan totaal weerquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook al van kleins af aan. Nooit een drinker geweest.
S'morgens 2 koppen thee, voor ik zoon ga halen een kop, als ik terug kom weer en in de avond 1. En soms een slok water. En bij het eten niet eens altijd.
Weet niet hoe ik dit moet veranderen. Ik dwing mezelf nu echt te drinken maar het gaat met grote tegenzin.
Ahh beroepsdeformatie!quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef lunapuella het volgende:
Laatste post:
[..]
Maar of vitamines slikken wel of geen zin heeft is wel degelijk medische informatie. Het effect kan wellicht variëren per persoon, er hoeft niet per se een eenduidig antwoord te zijn, maar dat is wat anders dan dat je zelf kan kiezen waar je in gelooft.
Kijk, ik ben ook geen medicus dus weet het antwoord ook niet, maar het is geen kwestie van geloof - dát is waar ik op aansloeg.
Heb ik nu ook, flesje water naast me. Maar dan ga ik ergens anders zitten en dan blijft flesje staanquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook al van alles geprobeerd, zoals een flesje water naast me neerzetten. Die vergeet ik dan totaal weerIk denk als het niet in je zit dat het dan lastig aan te passen is. Bij mij gaat het vaak een tijdje goed en dan vergeet ik het weer. En dat terwijl ik dus vaak blaasontstekingen heb
quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:29 schreef vencodark het volgende:
Laten we alsjeblieft geen grappen maken over pillen die al dan niet vergeten worden.
Groetjes, mijn zoon (8).
Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, ik ben nooit zo ziek geweestquote:Op donderdag 6 januari 2022 23:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heb ik nu ook, flesje water naast me. Maar dan ga ik ergens anders zitten en dan blijft flesje staan![]()
Zodra de school weer begint is het ergste qua drinken wel voorbij. Dan met regelmaat weer 5 koppen per dag. Maar lockdowns en vakanties zijn killing zo, zeker stuiterend op de bank met razende hartkloppingen.
En blaasontsteking, dat voel ik dus niet. Ja, als het te laat is en het een nierbekkenontsteking is geworden![]()
Toch heeft het ook wel voordelen, weinig drinken. Zeker met de hort op gaan
Oooh, erg is dat he? Er is dan geen houding waarbij je niet crepeert van de pijn😖. Had het jaren terug, met kerst.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ook eens nierbekkenontsteking gehad, ik ben nooit zo ziek geweestsindsdien voel ik blaasontstekingen ook beter, het straalt vaak ook uit naar mijn nieren.
Ook al drink ik weinig, ik heb een behoorlijk zwakke blaas door al die ontstekingen, ik kan makkelijk 20x op een dag plassen. Vreemd genoeg is het na de bevalling minder geworden, ik slaap nu soms hele nachten door zonder eruit te hoevenik denk dat het iets verschoven is waardoor de aandrang minder is
Oh dat herken ik wel, ik reageer ook best op caffeine, krijg er tegenwoordig ook vaak hoofdpijn van en in de avond drinken is echt een no go hierquote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:12 schreef LeSage het volgende:
Ik drink gelukkig genoeg. Ben er alleen laatst wel achter gekomen dat ik blijkbaar steeds slechter tegen cafeïne kan. Had een kopje koffie na het avondeten en dat doe ik eigenlijk al nooit meer. Had vervolgens in bed slapeloosheid (vandaar dat ik dus nooit meer koffie pakte na het eten) en dat ging over in een soort paniekaanval. Koud zweet, hart ging tekeer, ik kon niet meer rustig worden.
Op advies van vriend naar beneden gegaan met een kop thee, een boek en na een uur was ik weer rustig en kon ik slapen.
Ik geloof niet dat ik aan drugs moet beginnen als een kopje koffie al zo’n effect heeft
Dat klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe matras...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 01:03 schreef vencodark het volgende:
Vreemd genoeg word ik vermoeiender en met meer rugpijn wakker sinds Z. doorslaapt dan toen ik er 3 x per nacht uit moest.
Dat heb ik nooit van koffie, ik heb de laatste tijd wel steeds dat wanneer ik een paar weken koffie heb gedronken (1 a 2 koppen op een dag) dat ik misselijk wordt en dat blijf tot ik een tijdje geen koffie heb gedronken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 00:12 schreef LeSage het volgende:
Ik drink gelukkig genoeg. Ben er alleen laatst wel achter gekomen dat ik blijkbaar steeds slechter tegen cafeïne kan. Had een kopje koffie na het avondeten en dat doe ik eigenlijk al nooit meer. Had vervolgens in bed slapeloosheid (vandaar dat ik dus nooit meer koffie pakte na het eten) en dat ging over in een soort paniekaanval. Koud zweet, hart ging tekeer, ik kon niet meer rustig worden.
Op advies van vriend naar beneden gegaan met een kop thee, een boek en na een uur was ik weer rustig en kon ik slapen.
Ik geloof niet dat ik aan drugs moet beginnen als een kopje koffie al zo’n effect heeft
Zou je denken maar was net aangeschaft voordat ik zwanger was van Z.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe matras...
Yes!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, de vitamines zitten er in. Meteen na de puffies gedaan. Puffies en vitamines staan in hetzelfde mandje dus waarom ik er nooit aan gedacht heb dat te combineren🙄
Dus, dank @:exode!😀
Moet ik wel de volgorde even anders doen. Nu was het puf, pillen en spoelen/gorgelen. Stond ik nog net niet te gorgelen met de pillen in mn mond😅.
En ook een goedemorgen allemaal! Wat een zeikweer is het weer. Het hagelt😣
Kan zijn dat je dan te lang in dezelfde houding of te lang hebt gelegen. Heb ik ook wel, als ik langer dan normaal slaap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zou je denken maar was net aangeschaft voordat ik zwanger was van Z.
Amper 5 jaar oud dus.
Kan zeker. Ik zou er bijna een wekker voor zetten om midden in de nacht even te rekken en strekken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kan zijn dat je dan te lang in dezelfde houding of te lang hebt gelegen. Heb ik ook wel, als ik langer dan normaal slaap.
En dat maakt het dus zo lastig. Supplementen kunnen echt een verschil maken, maar er is te veel aanbod dat gewoon niks doet. Weinig actieve stof, of een goedkopere vorm die niet (goed) door je lichaam wordt opgenomen. Tja, dan doet het niks. Zelf ben ik ook nog eens heel slecht in pillen slikken. Goede supplementen hebben vaak enorme pillenquote:Op donderdag 6 januari 2022 23:22 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ahh beroepsdeformatie!
Supplementen zijn geen medicatie, het geneest niet. Het is een aanvulling van stoffen die goed zijn voor je lichaam. Elk lichaam kan ooit een aanvulling gebruiken van het een of een ander en wat dat is, is per lichaam anders. Het werkt preventief, ter voorkoming van ziektes als je aanvult wat het lichaam nodig heeft. Genoeg vitamine C voorkomt scheurbuik bijvoorbeeld.
Te veel aan vitamines plas je in de meeste gevallen uit. Alleen bij A, D, E en K is dat niet en kan het sneller toxisch worden, daarom zitten er strengere maximale hoeveelheden aan producten met deze vitamines.
Ik vind het verschrikkelijk dat er veel cowboys zijn die supplementen op de markt brengen. Zo had ik ooit cranberry extract capsules waarbij het poeder niet samenklonterde en dat vind ik gek, want ik weet dat het vocht aantrekt en daardoor poeder heel snel een harde klont wordt. Ging ik het navragen en bleek de capsule eigenlijk alleen maar kleurstof en vulstof te bevatten en 1% gestandaardiseerd extract(zou rond de 30% moeten liggen als je echt wilt aanvullen)
Echt pure misleiding dus.
Sorry dat ik jou quote Luna, was niet specifiek naar jou bedoeld
Dat klinkt alsof je toe bent aan een nieuwe matras. Toen je nog 3x per nacht opstond "herstelde" je lijf op die drie momenten doordat je een andere houding aannam (in bed of elders op een stoel) om te voeden. Die "herstelmomenten" krijgt je lijf nu niet meer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 01:03 schreef vencodark het volgende:
Vreemd genoeg word ik vermoeiender en met meer rugpijn wakker sinds Z. doorslaapt dan toen ik er 3 x per nacht uit moest.
Al draai je je alleen maar om, dat scheelt al veel. Maar de wekker is dan ook weer...mwah😉quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan zeker. Ik zou er bijna een wekker voor zetten om midden in de nacht even te rekken en strekken.
In haar geval wellicht wel, gezien de leeftijd vd matras. Maar het kan ook zijn dat de matras niet bij haar lichaamsbouw en gewicht past. Of niet ondersteunt op de juiste plekken. Dat je matras relatief nieuw is wil nog niet zeggen dat het de beste matras voor jouw lijf isquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Al draai je je alleen maar om, dat scheelt al veel. Maar de wekker is dan ook weer...mwah😉
Dit heeft niks met matrasleeftijd te maken maar echt met het in dezelfde houding liggen.
Het onweert hier🤨
Ik drink ook regelmatig de mierzoete oploskoffies van Nescaféquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:46 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik leef op koffie en thee. Koud drinken krijg ik niet weg, dat gaat met kleine slokjes tegelijk. Kan gerust een dag over een blikje cola doen bijvoorbeeld.
True maar na 5 jaar een reteduur matras (M-Line) vervangen klinkt niet echt aantrekkelijk. Het is ook niet elke nacht gelukkig maar wel regelmatig, helaas.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In haar geval wellicht wel, gezien de leeftijd vd matras. Maar het kan ook zijn dat de matras niet bij haar lichaamsbouw en gewicht past. Of niet ondersteunt op de juiste plekken. Dat je matras relatief nieuw is wil nog niet zeggen dat het de beste matras voor jouw lijf is
Goede matrassen zijn voor bejaarden? Of heb je zo'n hoge instap ledikant van eikenhout?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben dit jaar gruwelijk veel te veel geld uitgegeven aan een auping bed/matrassen, serieus een van de beste aankopen ever. Hiervoor altijd gewoon ikea bedden/matrassen maar wat een verschil was dit. Veel minder draaienoveral goede steun, heaven
![]()
Ik vind het een beetje bedden voor bejaardenmaar my god wat is het goed
Dat snap ik, maar rugpijn klinkt ook niet erg aantrekkelijk (al is het gelukkig niet elke nacht). Misschien zou een ander kussen kunnen helpen inderdaad. Ik ben zelf absoluut geen expert, maar je zou eens bij een expert kunnen informerenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
True maar na 5 jaar een reteduur matras (M-Line) vervangen klinkt niet echt aantrekkelijk. Het is ook niet elke nacht gelukkig maar wel regelmatig, helaas.
Misschien zorgt een ander kussen voor meer draaien.
Kun je misschien je matras omdraaien. Wij doen dat wel af en toe zodat je niet altijd op dezelfde plek op het matras je zwaartepunt ligt waardoor die plekken wel eerder 'slijten'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
True maar na 5 jaar een reteduur matras (M-Line) vervangen klinkt niet echt aantrekkelijk. Het is ook niet elke nacht gelukkig maar wel regelmatig, helaas.
Misschien zorgt een ander kussen voor meer draaien.
Hoge instapquote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Goede matrassen zijn voor bejaarden? Of heb je zo'n hoge instap ledikant van eikenhout?
Das ook weer zo. Wij hebben toen een hard matras gekocht en daar heb ik eerst echt kut op geslapen, pijn overal. Maar andere pijn, zeg maar. Toen een topper gekocht en toen lag het wel pijnvrij.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In haar geval wellicht wel, gezien de leeftijd vd matras. Maar het kan ook zijn dat de matras niet bij haar lichaamsbouw en gewicht past. Of niet ondersteunt op de juiste plekken. Dat je matras relatief nieuw is wil nog niet zeggen dat het de beste matras voor jouw lijf is
Ik heb de tuddal van ikea. Is met schuimvulling. Ik heb het vaak heel warm en dan is dit het beste, zeiden ze daar. Wilde eigenlijk zo'n dikke maar dat werd me afgeraden omdat dat te warm zou aanvoelen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Nu jullie hier toch zijn; ik heb een nieuw topdekmatras nodig. Wat raden jullie aan? Koudschuim, traagschuim, iets anders?
Daarvoor is een topper toch ook bedoeld, om je matras langer te laten meegaan?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb de tuddal van ikea. Is met schuimvulling. Ik heb het vaak heel warm en dan is dit het beste, zeiden ze daar. Wilde eigenlijk zo'n dikke maar dat werd me afgeraden omdat dat te warm zou aanvoelen.
Ik heb dat ding echt alleen omdat mijn matras te hard ligt.
Snap nog steeds de logica van toppers niet zo, eigenlijk. Als een matras goed ligt, is dat prima. Ik vond het alleen zonde om mijn nieuwe matras weer te moeten vervangen 😁
Zou kunnen maar als matras op is doet een topper ook niet veel meer😆.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:15 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Daarvoor is een topper toch ook bedoeld, om je matras langer te laten meegaan?
Dan zou ik het lekker zo houden, zonder topper😉. Als het prima ligt, waarom veranderen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb ook nooit een topper gehad, weet ook niet precies waar het voor dientmakkelijker om het echte matras schoon te houden ofzo?
Bij de beddenwinkel waar wij onze matrassen kochten raadden ze traag- en koudschuim af bij mensen die snel transpireren of het warm hebben. Schijnt minder te ventileren. Vriend dreef altijd half weg op ons vorige traagschuimmatras en zweet amper op onze huidige pocketvering. Maar dat heb je natuurlijk niet als topper variant
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das ook weer zo. Wij hebben toen een hard matras gekocht en daar heb ik eerst echt kut op geslapen, pijn overal. Maar andere pijn, zeg maar. Toen een topper gekocht en toen lag het wel pijnvrij.
Altijd ikea matrassen hier. De oude was toen echt ingestort en dat lag met nieuwe heup klote. Dus maar nieuwe gehaald.
Dat ruilen binnen zoveel tijd is wel een dingetje. Als matras lucht heeft gehapt krijg je die nevernooitmeer fatsoenlijk opgerold. En hier past ie ook niet van de trap😅. Mijn volgende wordt iig een middelharde.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft sinds november een nieuw bed. Met een (ook nieuwe) Emma-matras (ik weet niet welke variant precies), en die vond ik juist erg hard (terwijl ik wel van stevige matrassen hou en ook nodig heb). Dus daar ligt de oude topmatras nu weer op. Sindsdien is het prima te doen
Hahaha, kijk, zijn toppers toch wel ergens goed voor😂.quote:
Dat zou ik zeker eerst proberen voordat je een nieuwe topper koopt🙂quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:59 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ga m'n bed zo verschonen en eens proberen om zónder topper te slapen. Heb een goede pocketvering van de Ikea, ben benieuwd hoe het slaapt zonder.
Lastig is dat he. Ik had toen een heel goedkoop kussen wat ik helemaal kon opproppen zoals ik dat wilde. Maar werd oud dus weggegooid. Nog spijt van want ben nu nóg elke avond met kussens aan het kutten omdat het niet ligt zoals ik dat wil. En al veel verschillende geprobeerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:01 schreef F_r het volgende:
Wij hebben net een nieuw bed. Maar helemaal het einde vind ik het nog niet. Ik krijg ook geen fijn kussen gevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik zit in een mooie soap met het waterbedrijf trouwens
Oh my, wat een heerlijke verwarring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat lekker😂SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik een keer zakelijk. Bedrag afgeschreven maar wilde termijnen (crisis) dus afgesproken dat ik het bedrag zou storneren. Dat gedaan, ligt er later een herinnering? Ik bellen, bleek dat zij het bedrag óók hadden teruggestort. Had ik alleen niet in de gaten gehad😳If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Hoe hoog was die rekening dan wel niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik betaal 120,- per jaar..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Fijn voor je.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 16:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoe hoog was die rekening dan wel niet?Ik betaal 120,- per jaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |