abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206105390
Je bent klaar als het voor jou of voor je kindje klaar voelt. Allebei goed O+
  maandag 26 september 2022 @ 09:09:24 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206105457
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 08:41 schreef SQ het volgende:
Hoe ging dat bij je oudste? Anderhalf jaar is echt heel mooi denk ik. Ik was er meestal al wat eerder helemaal klaar mee, rond een jaar al. Als het alleen maar tegen staat, is het echt geen schande om te stoppen. En wat andere mensen vinden is al helemaal niet interessant ;)
Toen raakte ik zwanger van de jongste en ging ik primperan en zofran gebruiken en was het van de ene op de andere dag afgelopen... ik hoefde niet te kiezen.

quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 08:55 schreef Aure het volgende:
Dat voel je denk ik vanzelf, ik ben er een tijdje terug overdag mee gestopt omdat ik daar helemaal klaar mee was. Ik kon ook echt niet meer tegen dat getrek aan mijn shirt. Nu alleen nog in de nachten, een triljoen keer, maar dat probeer ik wel af te bouwen. Gaat moeizaam, want dan krijst ie gerust een half uur in m'n oor voordat ie weer verder gaat slapen :+ Ik vind alleen de avondvoeding nog chill eigenlijk :')
Hij drinkt nu als ik thuis ben overdag vaak een keer (voor z'n dutje of tussendoor ergens). En dan voor het slapen en vaak 's nachts nog een keer. En alsie 's nachts overslaat en we vrij hebben soms 's ochtends bij ons in bed zodat ie iets langer gezellig is voor het ontbijt.
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 09:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Je bent klaar als het voor jou of voor je kindje klaar voelt. Allebei goed O+
Maar wanneer is dat dan? Ik heb geen idee of ik het niet gewoon een paar weken kut vind omdat ik het veel te druk heb. Ik wil geen spijt hebben van stoppen straks. Dit is de laatste keer...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 26 september 2022 @ 09:27:14 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_206105568
Denk je dat je er spijt van krijgt? En waarom?

Je zoekt een soort 100% zekerheid, maar die ga je denk ik toch niet zo snel vinden. Als het voor jou toch niet goed voelt, dan stop je niet. Het kan altijd nog.
disclaimer
pi_206105898
Vraagt hij zelf om de voedingen of bied je het aan?

Met L heb ik de nachtvoedingen bewust afgebouwd omdat ik die niet meer trok. Daarna nog een tijd enkel overdag gevoed. Die voedingen gingen volledig op zijn verzoek dus alleen als hij erom vroeg en dat gebeurde steeds minder. Ik heb daarin geen keuze hoeven maken.
pi_206110234
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 08:37 schreef Tink89 het volgende:
Wanneer weet je of je klaar bent met voeden? Spruit is nu ruim 1,5 en het voelt steeds vaker als een verplichting en mijn gedachte is vaak niet meer 'oooh wat schattig en fijn', maar 'ik hoop dattie opschiet' en 'ik zou nu ook.... aan het doen kunnen zijn'.

Ik vind het nog steeds belangrijk, ook vanwege zijn kma. Maar leuk vind ik het niet meer eigenlijk.
Ik zou stoppen. Maar het blijft jouw beslissing
pi_206112678
Tink, ik heb een beetje hetzelfde. Maar ik vind het nog wel fijn. Alleen de nachtvoedingen niet echt, maar ja. Ik geniet wel intens van de avondvoeding en dat drinken voor een dutje overdag, als ik thuis ben. Lekker op schoot, dicht tegen me aan, na het drinken als de wiedeweerga weer spelen. :D En voor het slapengaan, voel ik haar gewoon in slaap vallen als ze drinkt. Heerlijk nog.
Mijn dochter is ruim dertien maanden.

Dus nee, geen tips/advies, maar wel grotendeels herkenning. Ik vraag me ook af of het vanzelf gaat stoppen of dat ik het moet afbouwen. Hier komt voorlopig nog geen tweede kindje, dus geen nieuwe zwangerschap in de planning/wens. Dat zou het stoppen wellicht makkelijker maken. Nu gilt mevrouw net zo hard tot ze 's nachts drinken krijgt. Overdag vraagt ze er niet uit zichzelf om en is het om haar makkelijker op bed te leggen. Maar ja, misschien wel nooit meer een nieuwe BV-periode, dus wil ik nu ook niet actief afbouwen zelf nog. Lastig. Ik ben er zelf nog niet helemaal aan toe. :D Had nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden, daar ben ik al heel trots op en blij mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 september 2022 @ 21:30:46 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206113396
Hier nog altijd voor en na het slapen O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:01:15 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206116142
Dank voor alle tips en adviezen. Ik heb nu besloten dat ik ermee stop als ik het onze vakantie over een maandje nog steeds niet leuk vind. Puur om uit te sluiten dat het een tijdelijk iets is ofzo en het bewust af te sluiten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206132140
Ik heb dat gevoel met regelmaat gehad de afgelopen 4,5 jaar. :+
Mijn eerste stap is de nachtvoedingen afbouwen wanneer Z. 2 wordt. Dan wordt alles al makkelijker is mijn ervaring.
Protège moi de mes désirs.
pi_206133488
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:30 schreef Ynske het volgende:
Hier nog altijd voor en na het slapen O+
Hier eigenlijk ook. Voor en na de twee dutjes (1 borst voor en 1 borst na), voor het slapengaan (2 borsten) en in de nacht op verzoek van mevrouw. Vaak is dat drie a vier keer. :') Vannacht sliep ze in een ruk tot 5:00 uur door en na het drinken weer tot 7:10 uur, ik voelde me als herboren - ik kon zelf ook weer 6,5 uur aan een stuk slapen (was lang geleden, tot vannacht werd ik iedere 2,5/3 uur wakker gemaakt :')).
Op werkdagen kolf ik aan het eind van mijn werkdag in totaal 10 minuutjes, dan heb ik natuurlijk de voedingsmomenten voor de dutjes niet. Maar mijn productie houdt het goed.
pi_206133686
Wauw! Wat een nachtvoedingen nog. Hoe laat stoppen jullie de baby's dan in bed? En hoe laat zijn ze weer wakker voor de ochtend?
pi_206133820
Meestal ga ik rond 19:00 uur met dochter naar de slaapkamer. Ze drinkt zich in slaap. Meestal ligt ze dan om 19:20 uur in bed en dan heeft ze twee borsten gedronken. Ze slaapt gewoon door als ik haar over leg.
Tot bijna 11 maanden sliep ze heel goed en lang, toen werd ze standaard pas om 4:45/5:00 uur voor het eerst wakker. Toen sliep ze dus ruim 9,5 uur achter elkaar. In de zomervakantie kwam het omslagpunt en werd ze steevast drie keer wakker, en om 5:30 uur de dag starten. Dat was echt pittig. Gelukkig had ik toen zelf ook zes weken vakantie en kon ik overdag meeslapen. Dat paar keer per nacht wakker is erin gebleven, om de drie uur komt ze omhoog, gaat ze jengelen en wil ze drinken. Tot afgelopen nacht dus. Maar ik stel me maar in op vannacht weer een paar keer wakker, dan kan het alleen maar meevallen. ;)
Ze slaapt op werkdagen meestal tot 6:15 uur. Op vrije dagen/in het weekend een half uurtje tot een uurtje langer. Nooit een uitslaper geweest en überhaupt een top-slaper geweest. Ze is van half augustus '21.
  woensdag 28 september 2022 @ 20:48:34 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206134102
Hier behoorlijk vergelijkbaar. Mijn dreumes is echt een betere slaper geweest, maar meldt zich nu al maanden rond 22u voor een voeding (ligt dan zo’n 3 uur te slapen meestal) en als ik geluk heb daarna rond 4 of 5 pas weer. Maar ik kijk zo min mogelijk op de klok dus ik weet het vaak ook niet precies. In de ochtend is soms vroeg wakker en soms wordt hij gewekt door zijn broer ergens tussen half 7 en half 8.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 28 september 2022 @ 20:50:57 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206134134
Oh ja, ik zou best van die nachtvoedingen af willen maar ik zou niet weten hoe :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206134493
Mijn dreumes van anderhalf jaar houdt al anderhalf jaar stug het newbornritme aan van elke 2.5/3 uur. Soms 4 uur. Als ik echt geluk heb 5 uur, maar dat kan ik op één hand tellen. Met heel veel pech is het elk uur, maar die fase zijn we weer even voorbij (behalve toen hij afgelopen weekend bij mijn ouders was, die heeft ie ook getrakteerd op een feestje elk uur :')). En hij gaat naar bed rond 19.00 soms 20.00 en start de dag echt rond 07.00 soms eerder, soms later. En daar tussen zie ik 'm dus ook regelmatig ;( Ik ga nu ook naar bed, want moe :')

De kinderen gaan daarom heel af en toe een weekendje naar mijn ouders zodat ik bij kan tanken. Niet dat die tank weer vol is in een weekend, maar tis beter dan niets :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 september 2022 @ 21:54:05 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206134863
Tot 3 jaar is meneer iedere nacht rond 1 en 4 uur gekomen en dan in de ochtend weer rond half 6.
Nu heel soms om 4 uur of kwart voor 6 maar meestal pas om half 7.
Gaat om 19 uur naar bed
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206135225
Als ik het verhaal van Aure lees, kan het altijd 100x erger. :D En dan zit ik weer te zeuren over dat ze sinds 2,5 maand een paar keer per nacht komt. :')
Eerst dacht ik dat het kwam door tandenleed, later dacht ik dat het kwam door de sprong, later dacht ik dat het kwam door alle ontwikkelingen, maar het lijkt me stug dat dit het is als het al zo lang duurt. :')
Ik ga zo maar naar bed, kijken hoe het vannacht gaat.

Jeetje @Ynske, drie jaar lang drie keer per nacht? ;(
pi_206135946
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, ik zou best van die nachtvoedingen af willen maar ik zou niet weten hoe :') .
Ik weet wel een manier maar die is niet fijn als je borstvoeding belangrijk vindt. Moet je liggen en de baby moet het accepteren. Ik snap het heel goed als iemand hier geen zin in heeft.

Maar hoe ik volledig van de nachtvoedingen af kwam:
1. Stoppen met live borstvoeding s nachts
2. Overdag meer eten/drinken aanbieden. Dat kan dus zelfs extra (kunst)voeding zijn als de borst overdag niet genoeg is.
3. Niet meer voeden op verzoek (gewoon op schema)

Overigens moet ik erbij zeggen dat manier 1 en 2 vanzelf resulteerden in dat J manier 3 ook wel best ging vinden. Dus zijn schema werd uiteindelijk een beetje zijn eigen verzoek
pi_206135965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meestal ga ik rond 19:00 uur met dochter naar de slaapkamer. Ze drinkt zich in slaap. Meestal ligt ze dan om 19:20 uur in bed en dan heeft ze twee borsten gedronken. Ze slaapt gewoon door als ik haar over leg.
Tot bijna 11 maanden sliep ze heel goed en lang, toen werd ze standaard pas om 4:45/5:00 uur voor het eerst wakker. Toen sliep ze dus ruim 9,5 uur achter elkaar. In de zomervakantie kwam het omslagpunt en werd ze steevast drie keer wakker, en om 5:30 uur de dag starten. Dat was echt pittig. Gelukkig had ik toen zelf ook zes weken vakantie en kon ik overdag meeslapen. Dat paar keer per nacht wakker is erin gebleven, om de drie uur komt ze omhoog, gaat ze jengelen en wil ze drinken. Tot afgelopen nacht dus. Maar ik stel me maar in op vannacht weer een paar keer wakker, dan kan het alleen maar meevallen. ;)
Ze slaapt op werkdagen meestal tot 6:15 uur. Op vrije dagen/in het weekend een half uurtje tot een uurtje langer. Nooit een uitslaper geweest en überhaupt een top-slaper geweest. Ze is van half augustus '21.
Ik vind het echt ongelooflijk knap van je. En dan ook elke avond om 19u present. Ik ben zeker de helft vd week niet eens thuis op dat tijdstip. Of ik ben een paar dagen weg voor m’n werk.
pi_206136886
@Aure @Ynske Wow! Wat pittig! En dan te bedenken dat mensen (bij mij) al met zes weken vroegen of ze doorsliep. Fijn dat je ouders kunnen bijspringen Aure!

Bij mij gaat ze tussen 6 en 8 naar boven. Echter, in slaap komen is een dingetje. Borst helpt daarin ook niet. Dus afgelopen nacht sliep ze om 22.30. Maar de nacht ervoor om 00.30 (met een keer twintig minuten slaap en daarna weer wakker worden). Maar als ze dan slaapt, Dan slaapt ze in een stuk tot de ochtendvoeding tussen 5 en 7.

Maar ik ga ervan uit dat ze wel weer periodes 's nachts gaat komen en als ik de verhalen hier lees is dat wel realistisch.
  donderdag 29 september 2022 @ 07:56:36 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_206137139
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik vind het echt ongelooflijk knap van je. En dan ook elke avond om 19u present. Ik ben zeker de helft vd week niet eens thuis op dat tijdstip. Of ik ben een paar dagen weg voor m’n werk.
Ja maar je kiest toch ook een ritme wat bij je leven past :D
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 september 2022 @ 08:07:24 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206137219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als ik het verhaal van Aure lees, kan het altijd 100x erger. :D En dan zit ik weer te zeuren over dat ze sinds 2,5 maand een paar keer per nacht komt. :')
Eerst dacht ik dat het kwam door tandenleed, later dacht ik dat het kwam door de sprong, later dacht ik dat het kwam door alle ontwikkelingen, maar het lijkt me stug dat dit het is als het al zo lang duurt. :')
Ik ga zo maar naar bed, kijken hoe het vannacht gaat.

Jeetje @:Ynske, drie jaar lang drie keer per nacht? ;(
Ja, ik heb geprobeerd me er niet druk over te maken, en het te accepteren, want het was niet anders. We hebben het die klus geklaard de kleine man en ik. Voor mij voelt t alsof een huilbaby veel zwaarder is dan dit 'offer'
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206137373
@Aure slaapt je kleine wel bij je ouders?

De nacht dat ik in het ziekenhuis lag heeft Z. de hele nacht gehuild om mij en om ‘melk drienkuh” :X

Z. sliep als new born de hele nacht door tot 3 maanden. Sindsdien komt ze 3-4-5 keer per nacht. In november wordt ze twee.
Protège moi de mes désirs.
pi_206137622
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:31 schreef arvensis het volgende:
@:aure slaapt je kleine wel bij je ouders?

De nacht dat ik in het ziekenhuis lag heeft Z. de hele nacht gehuild om mij en om ‘melk drienkuh” :X

Z. sliep als new born de hele nacht door tot 3 maanden. Sindsdien komt ze 3-4-5 keer per nacht. In november wordt ze twee.
Nope, de eerste nacht was hij elk uur wakker en de tweede nacht ging het wel beter, elke 2 a 3 uur. Maar overdag gewoon vrolijk zijn he :') gelukkig ook maar.
pi_206137669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Ken je deze al? Ik heb hem hier vaker gedeeld.

https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed

Je hoeft niet per se samen te slapen om deze methode toe te passen. Het is een aantal nachten echt pittig, maar het blijft liefdevol en bij ons werd het echt beter na een week of twee. Ook fijn dat het niet super rigide is, het kan best zijn dat je kindje door omstandigheden toch weer een nachtvoeding nodig heeft en daar is dan ook wel ruimte voor. Dat vond ik wel een fijn idee.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')