Toen raakte ik zwanger van de jongste en ging ik primperan en zofran gebruiken en was het van de ene op de andere dag afgelopen... ik hoefde niet te kiezen.quote:Op maandag 26 september 2022 08:41 schreef SQ het volgende:
Hoe ging dat bij je oudste? Anderhalf jaar is echt heel mooi denk ik. Ik was er meestal al wat eerder helemaal klaar mee, rond een jaar al. Als het alleen maar tegen staat, is het echt geen schande om te stoppen. En wat andere mensen vinden is al helemaal niet interessant
Hij drinkt nu als ik thuis ben overdag vaak een keer (voor z'n dutje of tussendoor ergens). En dan voor het slapen en vaak 's nachts nog een keer. En alsie 's nachts overslaat en we vrij hebben soms 's ochtends bij ons in bed zodat ie iets langer gezellig is voor het ontbijt.quote:Op maandag 26 september 2022 08:55 schreef Aure het volgende:
Dat voel je denk ik vanzelf, ik ben er een tijdje terug overdag mee gestopt omdat ik daar helemaal klaar mee was. Ik kon ook echt niet meer tegen dat getrek aan mijn shirt. Nu alleen nog in de nachten, een triljoen keer, maar dat probeer ik wel af te bouwen. Gaat moeizaam, want dan krijst ie gerust een half uur in m'n oor voordat ie weer verder gaat slapenIk vind alleen de avondvoeding nog chill eigenlijk
Maar wanneer is dat dan? Ik heb geen idee of ik het niet gewoon een paar weken kut vind omdat ik het veel te druk heb. Ik wil geen spijt hebben van stoppen straks. Dit is de laatste keer...quote:Op maandag 26 september 2022 09:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
Je bent klaar als het voor jou of voor je kindje klaar voelt. Allebei goed
Ik zou stoppen. Maar het blijft jouw beslissingquote:Op maandag 26 september 2022 08:37 schreef Tink89 het volgende:
Wanneer weet je of je klaar bent met voeden? Spruit is nu ruim 1,5 en het voelt steeds vaker als een verplichting en mijn gedachte is vaak niet meer 'oooh wat schattig en fijn', maar 'ik hoop dattie opschiet' en 'ik zou nu ook.... aan het doen kunnen zijn'.
Ik vind het nog steeds belangrijk, ook vanwege zijn kma. Maar leuk vind ik het niet meer eigenlijk.
Hier eigenlijk ook. Voor en na de twee dutjes (1 borst voor en 1 borst na), voor het slapengaan (2 borsten) en in de nacht op verzoek van mevrouw. Vaak is dat drie a vier keer.quote:
Ik weet wel een manier maar die is niet fijn als je borstvoeding belangrijk vindt. Moet je liggen en de baby moet het accepteren. Ik snap het heel goed als iemand hier geen zin in heeft.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, ik zou best van die nachtvoedingen af willen maar ik zou niet weten hoe.
Ik vind het echt ongelooflijk knap van je. En dan ook elke avond om 19u present. Ik ben zeker de helft vd week niet eens thuis op dat tijdstip. Of ik ben een paar dagen weg voor m’n werk.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meestal ga ik rond 19:00 uur met dochter naar de slaapkamer. Ze drinkt zich in slaap. Meestal ligt ze dan om 19:20 uur in bed en dan heeft ze twee borsten gedronken. Ze slaapt gewoon door als ik haar over leg.
Tot bijna 11 maanden sliep ze heel goed en lang, toen werd ze standaard pas om 4:45/5:00 uur voor het eerst wakker. Toen sliep ze dus ruim 9,5 uur achter elkaar. In de zomervakantie kwam het omslagpunt en werd ze steevast drie keer wakker, en om 5:30 uur de dag starten. Dat was echt pittig. Gelukkig had ik toen zelf ook zes weken vakantie en kon ik overdag meeslapen. Dat paar keer per nacht wakker is erin gebleven, om de drie uur komt ze omhoog, gaat ze jengelen en wil ze drinken. Tot afgelopen nacht dus. Maar ik stel me maar in op vannacht weer een paar keer wakker, dan kan het alleen maar meevallen.
Ze slaapt op werkdagen meestal tot 6:15 uur. Op vrije dagen/in het weekend een half uurtje tot een uurtje langer. Nooit een uitslaper geweest en überhaupt een top-slaper geweest. Ze is van half augustus '21.
Ja maar je kiest toch ook een ritme wat bij je leven pastquote:Op woensdag 28 september 2022 23:33 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind het echt ongelooflijk knap van je. En dan ook elke avond om 19u present. Ik ben zeker de helft vd week niet eens thuis op dat tijdstip. Of ik ben een paar dagen weg voor m’n werk.
Ja, ik heb geprobeerd me er niet druk over te maken, en het te accepteren, want het was niet anders. We hebben het die klus geklaard de kleine man en ik. Voor mij voelt t alsof een huilbaby veel zwaarder is dan dit 'offer'quote:Op woensdag 28 september 2022 22:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Als ik het verhaal van Aure lees, kan het altijd 100x erger.En dan zit ik weer te zeuren over dat ze sinds 2,5 maand een paar keer per nacht komt.
Eerst dacht ik dat het kwam door tandenleed, later dacht ik dat het kwam door de sprong, later dacht ik dat het kwam door alle ontwikkelingen, maar het lijkt me stug dat dit het is als het al zo lang duurt.
Ik ga zo maar naar bed, kijken hoe het vannacht gaat.
Jeetje @:Ynske, drie jaar lang drie keer per nacht?
Nope, de eerste nacht was hij elk uur wakker en de tweede nacht ging het wel beter, elke 2 a 3 uur. Maar overdag gewoon vrolijk zijn hequote:Op donderdag 29 september 2022 08:31 schreef arvensis het volgende:
@:aure slaapt je kleine wel bij je ouders?
De nacht dat ik in het ziekenhuis lag heeft Z. de hele nacht gehuild om mij en om ‘melk drienkuh”![]()
Z. sliep als new born de hele nacht door tot 3 maanden. Sindsdien komt ze 3-4-5 keer per nacht. In november wordt ze twee.
Ken je deze al? Ik heb hem hier vaker gedeeld.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Oh ja, ik zou best van die nachtvoedingen af willen maar ik zou niet weten hoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |