Exact. Eerste wat ik dacht.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen te denken aan de manier waarop Covid volgens South Park op mensen over is gedragen...
'Ever heard of a pangolin, Marsh?'quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke Disney vogel was dit?@:Evenstar
quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Eerste wat ik dacht.
[..]
'Ever heard of a pangolin, Marsh?'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Wanneer zou jij de andere kant op redeneren? In alle eerlijkheid?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:45 schreef -0- het volgende:
[..]
In die scenario's zat de lockdown niet. Enkel lockdown vanaf kerst of later. Kan dus net zo goed de effectiviteit van de lockdown aantonen in plaats van de onnodigheid.
Je kan moeilijk een causaal verband aantonen zonder controlegroep inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:45 schreef -0- het volgende:
[..]
In die scenario's zat de lockdown niet. Enkel lockdown vanaf kerst of later. Kan dus net zo goed de effectiviteit van de lockdown aantonen in plaats van de onnodigheid.
Dat ene weekje?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:45 schreef -0- het volgende:
[..]
Die controlegroep is vrij makkelijk te maken hoor. Gewoon even een maandje kroegen open.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je kan moeilijk een causaal verband aantonen zonder controlegroep inderdaad.
Maar dat maakt dit model alleen maar achterlijker.
Causaliteit kan nooit aangetoond worden met correlaties. Alleen aannemelijk gemaakt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
kan niet wachtenquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die controlegroep is vrij makkelijk te maken hoor. Gewoon even een maandje kroegen open.
Die modellen waren gedurende november - half december juist een onderschatting van wat er gebeurde in de ziekenhuizen..quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, het conservatieve scenario is een lockdown na kerst.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij is dat conservatieve scenario "als we nu maatregelen nemen en scholen dicht blijven etc"
Dat conservatieve scenario was lockdown vanaf de kerstvakantie, de uiteindelijke lockdown is een week eerder ingegaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wanneer zou jij de andere kant op redeneren? In alle eerlijkheid?
Volgens mij is dat conservatieve scenario "als we nu maatregelen nemen en scholen dicht blijven etc"
Geen idee, juist die week kan veel effect hebben gehad omdat er toen echt weinig gebeurde, vanaf kerst zal een stuk minder effectief geweest zijn door de kerstcontacten.quote:
Ik kijk nu al uit naar het 'nee er kan echt niets' toneelstuk de 14e.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:57 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-nieuwe-maatregelen
100k per dag verwacht, geen maatregelen. BelgiėGOD
Dit maakt die lockdown bij ons er niet geloofwaardiger op zo op deze manierquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:57 schreef Elan het volgende:
100k per dag verwacht, geen maatregelen. Belgi ėGOD
Zo dendert het treintje rustig door.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar het 'nee er kan echt niets' toneelstuk de 14e.
„Waarschijnlijk bereiken we half januari een piek van 30.000 tot 125.000 besmettingen per dag.”quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:57 schreef Elan het volgende:
100k per dag verwacht, geen maatregelen. BelgiėGOD
Dat is slim, het niet in je model opnemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:58 schreef -0- het volgende:
Dat conservatieve scenario was lockdown vanaf de kerstvakantie, de uiteindelijke lockdown is een week eerder ingegaan.
Ik redeneer geen kant op en zeg hier niets over de zin lockdown, enkel dat een vergelijking met dit model niet klopt omdat het huidige maatregelenpakket niet in een van de weergegeven scenarios zat.
Het zegt vooral veel over hoe we onze zorg hier voor elkaar hebben. Dat ze het risico blijkbaar niet kunnen of durven nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:59 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit maakt die lockdown bij ons er niet geloofwaardiger op zo op deze manier
Behalve als je Kamerlid bent, dan gewoon lekker face-to-face overlegjes blijven plannen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar het 'nee er kan echt niets' toneelstuk de 14e.
Een lockdown is effectiever als je hem in laat gaan als er niet zoveel gebeurt? In het OMT-model zat ook gewoon een lockdown tijdens kerst.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:58 schreef -0- het volgende:
Geen idee, juist die week kan veel effect hebben gehad omdat er toen echt weinig gebeurde, vanaf kerst zal een stuk minder effectief geweest zijn door de kerstcontacten.
Dat is ongeveer even informatief als "je pakketje zal tussen 8.00 en 22.00 uur geleverd worden."quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
„Waarschijnlijk bereiken we half januari een piek van 30.000 tot 125.000 besmettingen per dag.”
Fijn dat ze redelijk goed kunnen schatten om hoeveel besmettingen het precies zal gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |