quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:04 schreef Bargehassus het volgende:
"*Piep's* eerste album *piep* kwam in 1985 uit en werd positief ontvangen. Het nummer Marlene On The Wall werd een hit in de Verenigde Staten en The Queen And The Soldier een favoriet onder fans."
Welk album van wie?
quote:
quote:After the band's breakup in 1988, he released his first solo album Intolerance before forming the alternative rock trio, where he moved to vocals and guitar.
Stand 2022quote:
Ik gok er op dat er een spatie ontbreekt tussen 'Musto' en 'is', maar dan zegt het me nog niets...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:26 schreef slaveloos het volgende:
Matthew Tyler Mustois beter bekend als ...?
Steven Tyler ?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:26 schreef slaveloos het volgende:
Matthew Tyler Mustois beter bekend als ...?
Ja klopt mist een spatiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gok er op dat er een spatie ontbreekt tussen 'Musto' en 'is', maar dan zegt het me nog niets...
Opgezocht, niet bekend…quote:Op zaterdag 8 januari 2022 01:04 schreef slaveloos het volgende:
Nog geen goede antwoorden. Is misschien lastig dus een hint: Mansionz
Bij afwezigheid van @slaveloos…quote:
Thanks voor t waarnemen!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij afwezigheid van @:slaveloos…
Stand 2022
Geluiden 2
Blogman 1
Litpho 1
MadMaster 2
Pipster 1
iggyinthehouse 1
Bargehassus 1
Beregd 1
Bartrid 1
tong80 1
slaveloos 1
quote:“” is a two-minute instrumental song, the third purely instrumental piece on
catalogue (after “Treefingers” and “Meeting in the Aisle”), and the only one focused on guitars.
The slide guitar is reminiscent of Ry Cooder’s work and of Neil Young’s Dead Man soundtrack.
Instead of, as a band would usually do, using a short instrumental piece as a segue into a related piece of music, “” links two songs completely dissimilar with it and between each other: “Dollars and Cents” and “Like Spinning Plates”.
Gokje op America, Asia, Europe?quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:17 schreef Beregd het volgende:
Vul aan met een derde band.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
имг
Nog 3!quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:19 schreef slaveloos het volgende:
You give over a bad name --> nummer 7: 240 punten
Bad medicine --> nummer 12
Living on a praire --> nummer 3: 316 punten
Wanted dead or alive --> nummer 22
Its my life --> nummer 2: 440 punten
Nog 1!quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Always --> nummer 1: 523 punten
Bed of roses --> nummer 5: 260 punten
Living on a prayer --> was al genoemd soort van
quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:58 schreef slaveloos het volgende:
Keep the faith --> nummer 10
I'll be there for you --> nummer 20
quote:Op donderdag 13 januari 2022 07:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Have a nice day --> nummer 6!
(You want to make a) Memory --> nummer 16
quote:
Nog steeds 1: hun nummer 4 (279 punten).quote:
Bingo!quote:
En dat maakt drie. Er waren er eigenlijk zeven, want VanVelzen noemt z'n eigen liedje de ene keer Lovesong en de andere keer Love Song, dus die had ook nog gekund. Andere waren Duke Dumont, Mike Starrs en X-treme.quote:
Jeugdsentiment jonguhquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:51 schreef Charmian het volgende:
Ik dacht ik ga ff luisteren, misschien hoor ik het. Manmanman wat een bagger...ik weet het trouwens nog niet.
Jammer, anders had ik Barum-bum-bum-bum-tsss kunnen posten.quote:
Helemaal primaquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:24 schreef methodmich het volgende:
When a child is born meen ik vaagjes te herkennen.
In het Kralingse Bos?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:39 schreef methodmich het volgende:
Welk legendarisch optreden vond gisteren precies 54 jaar geleden plaats?
Elvis Las Vegas ?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:39 schreef methodmich het volgende:
Welk legendarisch optreden vond gisteren precies 54 jaar geleden plaats?
Johnny Cash in San Quentinquote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:02 schreef methodmich het volgende:
Allemaal fout.
Jullie zitten duidelijk een beetje vast.
Oehhh, dit is heel erg warm, maar net niet geheel juist.quote:
Inkoppertje nu inderdaad.quote:
Correct!quote:
Welk nummer van wie?quote:I found a picture of you, oh-oh
Well, it hijacked my world at night
To a place in the past we've been cast out of, oh-oh
Now we're back in the fight
Correct!quote:Op zondag 16 januari 2022 11:37 schreef Berkery het volgende:
[..]
Pretenders - Back on the chain gang
quote:Wish I knew what you were looking for
Might have known what you would find
Het isquote:Op zondag 16 januari 2022 22:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is dat Church - Under the Milky Way?
Ed Sheeran?quote:Op maandag 17 januari 2022 15:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie krijgt op zijn nieuwe soloalbum hulp van Chad Smith, Elton John, Glen Hansard, Josh Klinghoffer, Ringo Starr en Stevie Wonder?
Welk nummer van wie?quote:"" is a song by American rock singer
. It was released in August 1986 as the lead single from his album Can't Hold Back. The song's chorus interpolates the Ronettes' 1963 hit "Be My Baby", with original vocalist Ronnie Spector providing uncredited vocals and reprising her role.
Je vermoedens over het nummer waren inderdaad juist. De uitvoerende is helaas toch fout.quote:Op maandag 17 januari 2022 16:05 schreef Bargehassus het volgende:
Toch een gokje.
Het nummer moet volgens mij zijn 'Take me home tonight".![]()
Enorme gok voor artiest: John Cougar Mellencamp?![]()
quote:
Barelhouse ?quote:
Denk aan een 'personage' van dit heerschap:quote:Op dinsdag 18 januari 2022 14:37 schreef pipster het volgende:
Ik heb geen idee wie dit zouden kunnen zijn.
Ik was hen ook vergeten, maar onlangs kwam hun hitje weer eens voorbij op de radio…quote:
quote:Op 7 juni 1980 komt Dr. Pop binnen in de Nederlandse Top Veertig met ‘World at war’. Deze Nederlandse groep werd opgericht in 1978 en was afkomstig uit Velp. De groep bestond uit Jan De Wit (zang, gitaar), Ans Dijkstra (zang), Bert Meijer (basgitaar), Ton van tent (gitaar) en Chris Meurs (drums). Het nummer ‘World at war’ werd geproduceerd door niemand minder dan Jaap Eggermont. (produceerde o.a. ook voor Earth & Fire, Sandy Coast, Livin’ Blues) Deze single bleek uiteindelijk de enige hit van Dr.Pop en stond op hun titelloze debuutalbum.
M ?quote:Op woensdag 19 januari 2022 09:18 schreef pipster het volgende:
Hoe heet het debuutalbum van M, met daarop Pop Muzik?
quote:
Wat van wie?quote:Hand held loosely at his side
Golden Earring-Radar Love ?quote:
Natuurlijk.quote:Op woensdag 19 januari 2022 12:56 schreef cafca het volgende:
Liefs uit Londen Streets of London van Ralph McTell
Si, siquote:
De sample van dat nummer is van je suis a rockstar?quote:Op woensdag 19 januari 2022 17:27 schreef Gambolputty het volgende:
En waarom heeft dit nummer ook wel iets met Battersea te maken?
quote:
quote:Musically, the song is built on a sample of the 1982 Clash song "Straight To Hell," which also deals with immigration and xenophobia. The sample was Diplo's idea.came up with the lyrics all at once one morning.
Stand 2022quote:
quote:You don't know what it's like, you don't have a clue
If you did you'd find yourselves doing the same thing too
Iemand hier zal het wel wetenquote:
Welk nummer van wie?quote:![]()
Especially when I'm lonely
I need the noises of destruction
When there's nothing new
De uitvoerende is ook de schrijver van het nummer “(What’s So Funny ‘Bout) Peace, Love, and Understanding,”quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:43 schreef Berkery het volgende:
I love the sound of breaking glass? Nick Lowe
Krèk. Ik had het zelf al verdrongen denk ik.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:35 schreef pipster het volgende:
Have You Seen Her van de Chi Lites denk ik.
quote:Oh...you touch my tra la la
Mmm...my ding ding dong
(Mmm!)
Zekers!quote:
quote:Ah digga ding ding ding digga ding ding ding,
ah digga dang dang dang dagga dang dang dang,
ah digga dong dong dong dagga dong dong dong,
ah dagga dong dong dong da dong...!
Ah digga ding ding ding digga ding ding ding,
ah digga dang dang dang dagga dang dang dang,
ah digga dong dong dong dagga dong dong dong,
ah dagga dong dong dong da dong
Bonzo Dog Band ?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:01 schreef Geluiden het volgende:
Wat was ook alweer de act achter deze songtekst? Nee, het is niet Leonard Cohen.
[..]
Passion Fruitquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:01 schreef Geluiden het volgende:
Wat was ook alweer de act achter deze songtekst? Nee, het is niet Leonard Cohen.
[..]
Goed!quote:
Ik weet de eerste, de tweede zegt me nog even niks...quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zoek twee DJ's; eentje die in 2001 een hit had met La Passion en eentje die vier jaar later een (zeer bescheiden) hitje had met The Fruit. Punt voor een compleet antwoord.
Ah, toen het verval van Sensation intrad.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
De tweede was ook verantwoordelijk voor het Sensation-anthem van 2006 (This Is Sensation).
Yesquote:Op zaterdag 22 januari 2022 13:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, toen het verval van Sensation intrad.
Maar Gigi D'Agostino en Sander Kleinenberg dan…
quote:Onze tweede single stamt uit 2001, de zomerhit ‘’. Deze single namen we op met de (fictieve) Pongolesi broers. De produktie was in handen van Nico Brandsen en Bob Fosko. Er staat ook een drum ’n bass mix op de cd single, die maakte Mark samen met Oscar (de Jong) met wie hij later Kraak en Smaak zou vormen. De zgn. B-kant van de single was het muzikale hoorspel Waar is Paul?
is ook als 12’’ op vinyl uitgebracht. Helaas is deze single niet meer verkrijgbaar.
En ik maar denken dat deze vraag een tijdje open zou staan…quote:
Deze vraag kwam eerder ook voorbij in de Top 2000 Quiz hier.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:03 schreef methodmich het volgende:
Onlangs overleed Meat Loaf. Zijn album Bat Out of Hell kan in Nederland op veel fans rekenen, want liefst zes van de zeven albumtracks stonden in 2021 in de Top 2000.
Noem er minimaal vijf voor het puntje.
Mazzeltje voor jou dan. Al moet je ze nog maar wel onthouden uiteraard. Netjes!quote:Op zondag 23 januari 2022 11:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze vraag kwam eerder ook voorbij in de Top 2000 Quiz hier.
Alles behalve 'All Revved Up With No Place To Go':
Heaven Can Wait
Two Out Of Three Ain't Bad
Paradise By The Dashboard Light
Bat Out Of Hell
You Took The Words Right Out Of My Mouth
For Crying Out Loud
Wat van wie?quote:Opmerkelijk is verder dat er in het lied sprake is van een Place Sainte-Justine, terwijl een plein met een dergelijke naam inniet te vinden is, hoewel veel toeristen er de weg naar schijnen te vragen.
Ping Pong…quote:
Het kan Z niet links genoeg!quote:
Correct!quote:
Is dat een, ik weet 3 niet? Of een, ik ga hem niet noemen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:23 schreef cafca het volgende:
1. Motörhead - Ace of Spades
2. Blondie - Parallel Lines
3.
4. The Police - Outlandos d'Amour
5. The Doors - S/T
6. Hole -
7. Hall & Oates -
8. Adele - 25
9. Devo - Q: Are we not men? A; We are Devo
10 Carole King Tapestry
Ik weet hem wel, maar ik kom er niet op......quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:25 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is dat een, ik weet 3 niet? Of een, ik ga hem niet noemen?
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:23 schreef cafca het volgende:
1. Motörhead - Ace of Spades![]()
![]()
2. Blondie - Parallel Lines![]()
![]()
3.![]()
![]()
4. The Police - Outlandos d'Amour![]()
![]()
5. The Doors - S/T![]()
![]()
6. Hole -![]()
7. Hall & Oates -![]()
8. Adele - 25![]()
![]()
9. Devo - Q: Are we not men? A; We are Devo![]()
![]()
10 Carole King Tapestry![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik weet hem wel, maar ik kom er niet op......
En ik denk eigenlijk dat 8 Madonna is.![]()
Titel hoeft niet?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:57 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Welke 10 albums artiest en uitvoerende?
Hahahaquote:
1. Motörhead - Ace of Spadesquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:46 schreef Blogman het volgende:
7 is Sonny & Cher, dacht ik.
Oh nee, Nancy Sinatra & Lee Hazlewood (- same title?)![]()
![]()
In dat geval haak ik donderdag aan bij de eighties quiz en kan ik misschien iets bijdragen over old skool hiphop/rapquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik weet hem wel, maar ik kom er niet op......
En ik denk eigenlijk dat 8 Madonna is.
Ja zo simpel kan het zijn.quote:
Prima. Puntje voor jou.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:20 schreef cafca het volgende:
St. Germain
St. Vincent
The Saints
All Saints
General Saint
Camille Saint-Saëns
Bonnie St Clair
Buffy Saint Marie
Chrispian St. Peters
De club van Sinterklaas
Van Sint naar Piet inderdaadquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:24 schreef methodmich het volgende:
Is dat niet gewoon de vrolijke tweeling Clean Pete?
Zeker!quote:
Coole gast.quote:
Die schelen 25 jaarquote:
Zeker!quote:
quote:In de sneeuw stond ik op wacht,
ik dacht aan de kantine
en die ademloze nacht
bij de brave hoer Martine
Klopt. Lekker overtikken zo, alsof we twee Van der Doelens zijn op dat middenveld!quote:
Stand 2022quote:
Ik denk het ook.quote:
Welk nummer van wie?quote:Can't stay at home, can't stay at school
Old folks say, "You poor little fool"
Down the streets I'm the girl next door
I'm the fox you've been waiting for
Dat reken ik goed.quote:
Deels goed qua personen...quote:Op zondag 30 januari 2022 11:45 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me Johnny Rotten en misschien Lena Lovich ?
Stand 2022quote:Op zondag 30 januari 2022 13:11 schreef Ulx het volgende:
Dan zal het Ari Up wel zijn, Rotten was adoptiepa.
Rip Pic and Panic ?quote:Op zondag 30 januari 2022 13:49 schreef Ulx het volgende:
Nadat the Slits stopten ging Ari up meedoen met een los/vast collectief muzikanten waar o.a. Neneh Cherry en Keith Levine ook bij hebben gezeten.
Onder welke naam was dit collectief bekend?
quote:Twistin' my melon man
Heerlijk nummer en clip.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:03 schreef Berkery het volgende:
[..]
Call the cops!
Happy Mondays - Step on
quote:Husband don't know what he's done
Kids don't know what's wrong with mum
She can't say, they can't see
Putting it down to another bad day
Kwam net voorbij in Spotifyquote:
Wat van wie is deze dan?quote:and for as far as I can see
Ten twisted ghouls grin back at me
Bad money dies I love the scene
Vervolgvraagquote:For all that I've blessed
And all that I've wronged
In dreams until my death
I will wander on
Waarschijnlijk ben ik een uitzondering op die regel dan...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:37 schreef Burnett het volgende:
Lyrics: wat van wie?
YouTube: 908.292.725 weergaven
Audioslave - Like a stonequote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:37 schreef Burnett het volgende:
Lyrics: wat van wie?
[..]
Vervolgvraag
YouTube: 908.292.725 weergaven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |