Tja, het OMT is er niet voor niets, hoe zou het dan moeten gaan?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het OMT weet best dat als zij roepen dat er een code zwart aan komt het kabinet rustig volgt; wetende dat het kabinet bereid is om het land in een maandenlange lockdown te houden. Dat is uiteraard vooral het kabinet aan te rekenen, maar OMT leden zijn ook niet naïef.
Lijkt me niet perse verkeerd om daarover te praten?quote:Op de website van het WEF is te lezen dat The Great Reset Initiative een initiatief is van het WEF dat als doel heeft inzichten en informatie te delen tussen besluitvormers over de mondiale aanpak van de maatschappelijke en economische crisis volgend uit de COVID-19 pandemie.
quote:Het WEF heeft een aantal actuele thema's aangeduid als The Great Reset. Deze thema's zijn als zodanig geen doelstellingen van het kabinet
ik heb niet over jou, maar er wordt wat makkelijk overheen gestapt want het is uiteraard een complot om zoveel mogelijk prikjes te verkopenquote:
Ik lees er niet heel veel schokkends in eigenlijk, maar goed, ik vind build back better dan ook niet per definitie iets vies.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zit een hoop onzin bij. Sowieso bij die moties.
Maar blijf het desondanks onwenselijk vinden.
Het maakt Vosss toch niet direct een bnw wappie dan?
Dat komt omdat jij de eckte waerheit nog niet kan zien, daar moet je voor op Facebook en in de krochten van het Internet zijn om de eckte waerheit te vinden, natuurlijk, en dan gaan jouw ogen ook open! /squote:Op woensdag 5 januari 2022 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voorzover ik kan lezen staat er gewoon niets interessants in de stukken. Het zal dan gaan om interpretatie van The Great Reset wat FvD enorm uit verband trekt en angst loopt te zaaien.
Want?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Het lijkt mij sowieso een goed idee, als eerste taak van het nieuwe kabinet de tijdelijke wet Corona zo snel mogelijk weer buiten werking te stellen (1-3) en de verlening niet meer goed te keuren.
Ik zeg alleen maar dat er nogal veel ruimte is als het daadwerkelijk neer komt op: zolang het OMT iets aanraadt is het allemaal prima, want dat zijn experts. Het zijn enkel experts in een vakgebied. That’s it.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, het OMT is er niet voor niets, hoe zou het dan moeten gaan?
Dat is aan de 2e Kamer, niet aan het kabinet en als de Kamer dat had gewild hadden ze dat allang kunnen doenquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Het lijkt mij sowieso een goed idee, als eerste taak van het nieuwe kabinet de tijdelijke wet Corona zo snel mogelijk weer buiten werking te stellen (1-3) en de verlening niet meer goed te keuren.
wat houdt die wet precies in?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Nou nee want als het aan het OMT lag hadden kinderen vanaf volgende week ook weer gewoon binnen mogen sporten. Dus nee, we laten ons niet enkel leiden door het OMT.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er nogal veel ruimte is als het daadwerkelijk neer komt op: zolang het OMT iets aanraadt is het allemaal prima, want dat zijn experts. Het zijn enkel experts in een vakgebied. That’s it.
Maar een lockdown raakt de hele samenleving; of een lockdown proportioneel is kan het OMT niet bepalen; daar heb je de hele maatschappij voor nodig; experts uit alle hoeken. Pas dan kan je kijken of een lockdown rechterlijk gezien ook echt genoeg winst oplevert.
En toch komt het er op neer dat we ons eigenlijk enkel laten leiden door het OMT.
Je verdraait het nu aardig, het OMT neemt de beslissing niet, de regering die voorzien is van allerlei ambtelijke adviseurs die kunnen aangeven wat de gevolgen zijn neemt de beslissing. Het OMT adviseert vanuit hun vakgebied omdat dit hun expertise is, ze adviseren enige andere optiek omdat dat hun competentie niet is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat er nogal veel ruimte is als het daadwerkelijk neer komt op: zolang het OMT iets aanraadt is het allemaal prima, want dat zijn experts. Het zijn enkel experts in een vakgebied. That’s it.
Maar een lockdown raakt de hele samenleving; of een lockdown proportioneel is kan het OMT niet bepalen; daar heb je de hele maatschappij voor nodig; experts uit alle hoeken. Pas dan kan je kijken of een lockdown rechterlijk gezien ook echt genoeg winst oplevert.
En toch komt het er op neer dat we ons eigenlijk enkel laten leiden door het OMT.
Als ik jou was zou ik me ervast op voorbereiden dat dat uiteraard niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Ja leuk. Hoe zie je dat voor je? Het nieuwe kabinet is letterlijk hetzelfde als het oude weggestuurde kabinet. Die gaan die wet niet buiten werking stellen. Die gaan nog steeds vol voor 2G / 3G. Zie de website van de overheid over nog te nemen maatregelen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Whatever het beestje ook heet, ze waren zijn nog demissionair en dat vonden vinden ze ook verdomd gemakkelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is aan de 2e Kamer, niet aan het kabinet en als de Kamer dat had gewild hadden ze dat allang kunnen doen
De 2e Kamer is nooit demissionair geweest. De 2e (en de 1e Kamer) hebben de wetgeving en de verlenging ervan in handen, niet de regering. En voor corona heeft de demissionaire status nooit wat uitgemaakt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Whatever het beestje ook heet, ze waren demissionair en dat vonden ze verdomd gemakkelijk.
Andere resultaten verwachten van dezelfde mensen is een tikje naief. Heel misschien dat een bizarre uitkomst van de gemeenteraadsverkiezingen nog wat kan betekenen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef _serial_ het volgende:
wat werkt er niet aan?quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet werkende QR pas werkelijk overal.
Een stijging van het aantal opnames was voorspeld, net als in de UK, België etc. Dat die arts denkt dat we dat moment bereikt hebben kan je moeilijk paniekzaaien noemen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal bijzondere opmerking van die arts-microbioloog in 't ziekenhuis. De besmettingen zijn toegenomen en dan zeggen: "Het is begonnen" alsof het mis gaat, terwijl er in de ziekenhuizen nog niets aan de hand is en er niet bekend is wat er gaat gebeuren.
Niet de krant, maar die arts-microbioloog kun je hier wat mij betreft wel van zeggen dat hij aan paniekzaaien doet.
En het uitsluiten van mensen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet werkende QR pas werkelijk overal.
Het doet exact het tegenovergestelde van het beoogde doel.quote:
"uitsluiten van wappies"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |