abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203040585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wanner je zo vast zit in je eigen gelijk dat vaccineren een doel op zich is geworden...
Kun je je voorstellen dat Rutte op een persconferentie staat uit te halen "ik wil jullie kwaad maken, afzeiken, je verbieden dat je nog ergens binnenkomt".

En dat noemt zich president.
  woensdag 5 januari 2022 @ 06:52:54 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:48 schreef DonDruiper het volgende:
Volgens de Volkskrant gaat deze golf er anders uit zien.

Meer mensen op de verpleegafdeling, veel minder op de IC.

Dat is fantastisch nieuws en het luid het einde van de pandemie in.
Hangt er van af de zorg is een keten dat begint bij de huisarts en eindigt in de zorg of ziekenhuis. Die keten of delen daarvan kunnen ook overbelast worden. Juich dus nog niet te vroeg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203040598
ziek van Covid, maar op andere vlakken.

twitter

pi_203040601
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:19 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat krijg je dus door mutaties van het virus, maar gewoon blijven boosteren!!!
Zullen we doen!!!
  woensdag 5 januari 2022 @ 06:58:38 #55
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203040603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hangt er van af de zorg is een keten dat begint bij de huisarts en eindigt in de zorg of ziekenhuis. Die keten of delen daarvan kunnen ook overbelast worden. Juich dus nog niet te vroeg.
Het probleem zit 'm niet op de afdelingen, maar op de IC.

Als er weinig tot geen mensen meer de IC worden opgenomen, dan ist gewoon voorbij.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203040607
quote:

nee, want dat loopt het zkh toch nog over ivm te kort aan bedden.
pi_203040610
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als er weinig tot geen mensen meer de IC worden opgenomen, dan ist gewoon voorbij.
in plaats daarvan krijgt iedereen omikron en zijn er 10.000 zkh bedden nodig en die hebben we ook niet, capaciteits- tekort is hier besproken tot in het kleinste hoekje.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:01:28 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040611
quote:

[..]

Zorg is veel meer dan alleen IC.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:06:43 #59
445514 DonDruiper
pi_203040626
Stelletje pessimisten :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203040632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]
in plaats daarvan krijgt iedereen omikron en zijn er 10.000 zkh bedden nodig en die hebben we ook niet, capaciteits- tekort is hier besproken tot in het kleinste hoekje.
Als het echt vele malen minder ziekmakender is en de longen niet meer aantast dan kan het toch nooit de ziekenhuizen laten overstromen? Ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu.
pi_203040634
quote:
Hoezo walgelijk ze zeggen dat ze het willen doen dat is iets heel ander dan het ook actief doen zolang er niet gehandhaafd wordt zal het in Nederland best wel meevallen met dat controleren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:14:19 #62
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_203040640
b 1 640 2 nieuwe variant opgedoken in frankrijk.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_203040642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zorg is veel meer dan alleen IC.
Andere zorg opschalen is in ieder geval makkelijker dan IC capaciteit.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:14:49 #64
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203040646
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:10 schreef vipergts het volgende:
Hoezo walgelijk ze zeggen dat ze het willen doen dat is iets heel ander dan het ook actief doen zolang er niet gehandhaafd wordt zal het in Nederland best wel meevallen met dat controleren.
Als ze kunnen overleven op die manier, heb ik liever dat ze het QR-minnende volk laten gaan, dan dat winkels van belastinggeld overeind wordt gehouden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:15:23 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040648
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:10 schreef vipergts het volgende:

[..]
Op zich als hierdoor de winkels weer open kunnen en die zich ook aan de regels houden. Voor bijna iedereen een win win situatie natuurlijk.
pi_203040669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich als hierdoor de winkels weer open kunnen en die zich ook aan de regels houden. Voor bijna iedereen een win win situatie natuurlijk.
Winkels kunnen nu ook open, 2G voorkomt geen besmettingen. Nutteloos dus
- verwijderd door admin -
pi_203040681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:14 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Als ze kunnen overleven op die manier, heb ik liever dat ze het QR-minnende volk laten gaan, dan dat winkels van belastinggeld overeind wordt gehouden.
Ik ook, niet dat ik nu zo QR minnend ben maar als ik gebruik moet maken van iets wat ik als bijkomstigheid van vaccineren krijg waarom niet. Nu spenderen we miljarden die we ooit moeten terug betalen dat is pas zonde. Tja en die paar kwaaie daar kan ik inmiddels niet meer mee zitten.
Dat deze controle niet meer weggaat daar zijn we zelf bij want laten we eerlijk zijn het overgrote deel van de Nederlanders vond de toeslagen affaire ook wel best.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:26:41 #68
445514 DonDruiper
pi_203040685
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:14 schreef cherrycoke het volgende:
b 1 640 2 nieuwe variant opgedoken in frankrijk.
Al besproken. Was in november. Al verdrongen door omikron.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:29:49 #69
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_203040689
quote:

Uitstekend. Alles met onmiddellijke ingang open.
Tics van je petten.
pi_203040703
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:29 schreef nattermann het volgende:

[..]
Kan niet wachten op het heuglijke nieuws dat per vandaag alles weer gewoon open gaat *O* *O*
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:33:01 #71
445514 DonDruiper
pi_203040706
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:29 schreef nattermann het volgende:

[..]
Nou nee.

Ik hoorde net dat de zorg meer is dan de IC :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 07:38:30 #72
5428 crew  miss_sly
pi_203040731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 00:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]
meten met een vetmeter op vier plekken op je lichaam of een dexa scan
Met een dexa scan meet je de botdichtheid om te bepalen of iemand osteoporose heeft. Wat heeft dat te maken met overgewicht en bmi?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203040738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met een dexa scan meet je de botdichtheid om te bepalen of iemand osteoporose heeft. Wat heeft dat te maken met overgewicht en bmi?
Dan kunnen ze niet zeggen dat ze dikke botten hebben :P
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:40:44 #74
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040741
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:23 schreef groenen het volgende:

[..]
Winkels kunnen nu ook open, 2G voorkomt geen besmettingen. Nutteloos dus
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken. Een G2 maatregel is er om ongevaccineerden tegen zich zelf te beschermen.
pi_203040747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dexa meet ook je lichaamssamenstelling, dus vet en spierweefsel.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203040757
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:40 schreef Megumi het volgende:

[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken.
Met de besmettelijkheid van omikron maakt het vrij weinig uit dat hele 2g. Of je moet ongevaccineerden verplicht thuis willen laten werken, geen boodschappen laten doen etc.
pi_203040766
quote:

[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken.
Volgens mij is dat allemaal gis werk en weet niemand "hoeveel besmettingen" er worden voorkomen met 2g in winkels en hoeveel eventuele ziekenhuis opnames dit zou schelen.
De ongevaccineerden raken alsnog wel ergens anders besmet.
Nu lijkt 2g me echt een ingrijpende maatregel en dat zou in ieder geval op wat harde data moeten komen en niet omdat "het uit het RIVM model rolt" of "het OMT adviseert het".

Dit is een beetje hetzelfde als september 2020 "we kunnen niet open zonder 3g", want de corona pas heeft zo goed gewerkt.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:48:49 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040790
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Of je moet ongevaccineerden verplicht thuis willen laten werken, geen boodschappen laten doen etc.
Als hierdoor alles weer open kan geen probleem mee.
pi_203040794
quote:

[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken. Een G2 maatregel is er om ongevaccineerden tegen zich zelf te beschermen.
2G werkt alleen bij hele lage aantallen besmettingen. Bovendien voorkomt het amper besmettingen aangezien gevaccineerden het virus ook verspreiden en buiten 2G-locaties alsnog ongevaccineerden kunnen besmetten. Het is schijnveiligheid. Bovendien
-kan je met 2G alsnog niet zonder overige maatregelen als mondkapjes en afstand houden
-zal het aantal besmettingen vroeg of laat weer oplopen waardoor je alsnog strengere maatregelen nodig hebt.

De hamer en dans is onzin, het dansen heeft nergens ter wereld gewerkt.
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 07:50:32 #80
5428 crew  miss_sly
pi_203040803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:42 schreef josja het volgende:

[..]
Dexa meet ook je lichaamssamenstelling, dus vet en spierweefsel.
Dat wist ik niet, maar nu inderdaad wat over gevonden.
Dank.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203040805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Als 13% van Nederland thuis moet werken dan hebben we heel snel een ander probleem.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:52:04 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040813
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als 13% van Nederland thuis moet werken dan hebben we heel snel een ander probleem.
Minder files en vervuiling prima toch.
pi_203040826
quote:

[..]

Beetje licht aan het eind van de tunnel ja. Maar vergeet niet dat IC patiënten niet overgeplaatst kunnen worden naar de gewone verpleegafdeling als die afdelingen vol liggen en dus blijven ze dan op de ic liggen tot er plek is. In het slechtste geval duurt dat meerdere dagen. En zo alsnog zorginfarct op de ic
pi_203040830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:52 schreef Megumi het volgende:

[..]
Minder files en vervuiling prima toch.
Minder bevoorrading in winkels, minder zorgpersoneel, minder voedselproductie, minder agenten. Ik geloof niet dat dat is wat je wil.

Edit: dan heb ik het nog niet eens over het etische bezwaar waar je schijnbaar zonder moeite overheen blijkt te stappen.
pi_203040839
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Minder bevoorrading in winkels, minder zorgpersoneel, minder voedselproductie, minder agenten. Ik geloof niet dat dat is wat je wil.
13% thuis laten werken gaat de maatschappij echt niet ontwrichten. Lijkt me een prima plan. Ze werken ook niet allemaal in cruciale beroepen
pi_203040842
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
2G is schijnveiligheid en verworden tot een pressiemiddel om de vaccinatiegraad te verhogen.

Het vergroot alleen maar de spanning in de samenleving terwijl het niets oplost.

Kijk maar naar die toespraak van Macron. “Ongevaccineerden pesten is onze strategie”. Hij spreekt het gewoon uit, maar de aanpak is hier niet wezenlijk anders. Moeten we dat willen?
pi_203040854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
13% thuis laten werken gaat de maatschappij echt niet ontwrichten. Lijkt me een prima plan. Ze werken ook niet allemaal in cruciale beroepen
13% werkt inderdaad niet in cruciale beroepen maar afgaande op de eerdere lockdows neem ik aan dat minstens de helft een cruciaal beroep heeft. Praat je al gauw over 10% van de werkende Nederlandse bevolking. Je zal schrikken hoe ontwrichtend dat werkt.
pi_203040857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Veel ongevaccineerden staan relatief laag op de maatschappelijke ladder en/of zijn van buitenlandse afkomst. Of zijn Facebook-Ria.

Ik zal nu wel de diversiteitspolitie op m’n nek krijgen maar dit zijn niet zelden wel mensen die werk doen wat niet thuis kan.
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:04:34 #89
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203040890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:57 schreef Spablauw214 het volgende:
s schijnveiligheid en verworden tot een pressiemiddel om de vaccinatiegraad te verhogen.

Het vergroot alleen maar de spanning in de samenleving terwijl het niets oplost.

Kijk maar naar die toespraak van Macron. “Ongevaccineerden pesten is onze strategie”. Hij spreekt het gewoon uit, maar de aanpak is hier niet wezenlijk anders. Moeten we dat willen?
Het schept een precedent voor alle situaties waar in de overheid de burger een richting op wil duwen waar veel weerstand bij ontstaat. Het hele principe van deze directe machtsuitoefening is onwenselijk. Je verbant mensen die zich niet conformeren aan wat de staat hen oplegt uit een deel van de samenleving. Nu gerechtvaardigd met een flinterdun epidemiologisch argument..

We zullen het echter steeds vaker terug gaan zien nu is gebleken hoe gemakkelijk veel mensen het accepteren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Sport woensdag 5 januari 2022 @ 08:10:14 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203040935
Wanneer zijn we van de maatregelen af?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203040937
Die winkels die nu wel aan de QR-code willen, weten ook wel dat dat een wassen neus is. Ja, dat gaat misschien gecontroleerd worden bij de IKEA en de Hema en wellicht de lokale boekhandel, maar al die andere winkels laten mensen natuurlijk gewoon zo doorlopen. Aan de mondkapjesplicht houdt ook geen enkele winkelier zich meer hier.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203040942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ligt eraan. Als je in het VK woont, al heel lang geleden, en komen er ook geen nieuwe maatregelen. Als je in NL woont, waarschijnlijk in 2053.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203040947
Een ander probleem met de grootschalige inzet van 2G is dat je kan wachten op automatisering ervan, zoals met scanpoortjes.

Als ondernemers eenmaal die investering hebben gedaan is er waarschijnlijk geen weg meer terug, immers zijn de kosten toch al gemaakt.
pi_203040962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:09 schreef CR7 het volgende:

[..]
Als het echt vele malen minder ziekmakender is en de longen niet meer aantast dan kan het toch nooit de ziekenhuizen laten overstromen? Ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu.
Moet iemand hier nog een keer voorrekenen dat 50% minder ziekmakend, maar 20% besmettelijker alsnog lijdt tot een overstroming van de zorg?
en als je zegt "ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu" heb ik liever dat je helemaal weggaat.
Want er is al lang en breed bekend, dat het voor het gros 99% geen ziekenhuisopname betekend.
pi_203040978
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:33 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Nou nee.

Ik hoorde net dat de zorg meer is dan de IC :'(
Oh ja, jeetje. Alles potdicht houden maar.
Het kan gewoon nog niet.
*en gooit de handen in de lucht
Go hard or go home
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:18:18 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203040996
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Edit: dan heb ik het nog niet eens over het etische bezwaar waar je schijnbaar zonder moeite overheen blijkt te stappen.
Bij rampen en dergelijke is het opzij zetten van bepaalde zaken niet ongewoon. En denk dat als je nu een referendum zou houden over extra maatregelen tegen ongevaccineerden daar een dikke meerderheid voor is.
pi_203041012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Inshallah
Go hard or go home
pi_203041039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Bij rampen en dergelijke is het opzij zetten van bepaalde zaken niet ongewoon. En denk dat als je nu een referendum zou houden over extra maatregelen tegen ongevaccineerden daar een dikke meerderheid voor is.
Als je dit wil afdwingen kan je beter ongevaccineerden zorg weigeren. Dan blijven de hardcore weigeraars over en de rest gaat door de knieën.

Maar dat vinden we ethisch niet te verkopen.
pi_203041061
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef koemleit het volgende:

[..]
Moet iemand hier nog een keer voorrekenen dat 50% minder ziekmakend, maar 20% besmettelijker alsnog lijdt tot een overstroming van de zorg?
en als je zegt "ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu" heb ik liever dat je helemaal weggaat.
Want er is al lang en breed bekend, dat het voor het gros 99% geen ziekenhuisopname betekend.
Sorry maar wat is dit voor simplistische berekening? 50% minder ziekmakend en daarmee ook nog eens een variant dat niet de longen aantast. Dan is het gewoon niet erger dan een griep. Jij doet nu net alsof er wel meer besmettingen zijn maar de kans hetzelfde blijft. Als de symptomen maar de helft zijn dan moet je gewoon afvragen of ziekenhuis wel zo noodzakelijk is en of thuis uitzieken niet gewoon voldoende is. Daarnaast vergeet je ook dat de ligtijd met omicron een stuk korter is.
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:25:34 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203041070
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:24 schreef CR7 het volgende:
Dan is het gewoon niet erger dan een griep.
en dat vind je niet simplistisch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')