Met de besmettelijkheid van omikron maakt het vrij weinig uit dat hele 2g. Of je moet ongevaccineerden verplicht thuis willen laten werken, geen boodschappen laten doen etc.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken.
Volgens mij is dat allemaal gis werk en weet niemand "hoeveel besmettingen" er worden voorkomen met 2g in winkels en hoeveel eventuele ziekenhuis opnames dit zou schelen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken.
Als hierdoor alles weer open kan geen probleem mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Of je moet ongevaccineerden verplicht thuis willen laten werken, geen boodschappen laten doen etc.
2G werkt alleen bij hele lage aantallen besmettingen. Bovendien voorkomt het amper besmettingen aangezien gevaccineerden het virus ook verspreiden en buiten 2G-locaties alsnog ongevaccineerden kunnen besmetten. Het is schijnveiligheid. Bovendienquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? En 2G voorkomt wel degelijk dat je met ongevaccineerden in aanraking komt die besmet kunnen raken. Een G2 maatregel is er om ongevaccineerden tegen zich zelf te beschermen.
Dat wist ik niet, maar nu inderdaad wat over gevonden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:42 schreef josja het volgende:
[..]
Dexa meet ook je lichaamssamenstelling, dus vet en spierweefsel.
Als 13% van Nederland thuis moet werken dan hebben we heel snel een ander probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als hierdoor alles weer open kan geen probleem mee.
Minder files en vervuiling prima toch.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als 13% van Nederland thuis moet werken dan hebben we heel snel een ander probleem.
Beetje licht aan het eind van de tunnel ja. Maar vergeet niet dat IC patiënten niet overgeplaatst kunnen worden naar de gewone verpleegafdeling als die afdelingen vol liggen en dus blijven ze dan op de ic liggen tot er plek is. In het slechtste geval duurt dat meerdere dagen. En zo alsnog zorginfarct op de icquote:Op woensdag 5 januari 2022 06:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het probleem zit 'm niet op de afdelingen, maar op de IC.
Als er weinig tot geen mensen meer de IC worden opgenomen, dan ist gewoon voorbij.
Minder bevoorrading in winkels, minder zorgpersoneel, minder voedselproductie, minder agenten. Ik geloof niet dat dat is wat je wil.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Minder files en vervuiling prima toch.
13% thuis laten werken gaat de maatschappij echt niet ontwrichten. Lijkt me een prima plan. Ze werken ook niet allemaal in cruciale beroepenquote:Op woensdag 5 januari 2022 07:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Minder bevoorrading in winkels, minder zorgpersoneel, minder voedselproductie, minder agenten. Ik geloof niet dat dat is wat je wil.
2G is schijnveiligheid en verworden tot een pressiemiddel om de vaccinatiegraad te verhogen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als hierdoor alles weer open kan geen probleem mee.
13% werkt inderdaad niet in cruciale beroepen maar afgaande op de eerdere lockdows neem ik aan dat minstens de helft een cruciaal beroep heeft. Praat je al gauw over 10% van de werkende Nederlandse bevolking. Je zal schrikken hoe ontwrichtend dat werkt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
13% thuis laten werken gaat de maatschappij echt niet ontwrichten. Lijkt me een prima plan. Ze werken ook niet allemaal in cruciale beroepen
Veel ongevaccineerden staan relatief laag op de maatschappelijke ladder en/of zijn van buitenlandse afkomst. Of zijn Facebook-Ria.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:56 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
13% thuis laten werken gaat de maatschappij echt niet ontwrichten. Lijkt me een prima plan. Ze werken ook niet allemaal in cruciale beroepen
Het schept een precedent voor alle situaties waar in de overheid de burger een richting op wil duwen waar veel weerstand bij ontstaat. Het hele principe van deze directe machtsuitoefening is onwenselijk. Je verbant mensen die zich niet conformeren aan wat de staat hen oplegt uit een deel van de samenleving. Nu gerechtvaardigd met een flinterdun epidemiologisch argument..quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:57 schreef Spablauw214 het volgende:
s schijnveiligheid en verworden tot een pressiemiddel om de vaccinatiegraad te verhogen.
Het vergroot alleen maar de spanning in de samenleving terwijl het niets oplost.
Kijk maar naar die toespraak van Macron. “Ongevaccineerden pesten is onze strategie”. Hij spreekt het gewoon uit, maar de aanpak is hier niet wezenlijk anders. Moeten we dat willen?
Ligt eraan. Als je in het VK woont, al heel lang geleden, en komen er ook geen nieuwe maatregelen. Als je in NL woont, waarschijnlijk in 2053.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer zijn we van de maatregelen af?
Moet iemand hier nog een keer voorrekenen dat 50% minder ziekmakend, maar 20% besmettelijker alsnog lijdt tot een overstroming van de zorg?quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:09 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als het echt vele malen minder ziekmakender is en de longen niet meer aantast dan kan het toch nooit de ziekenhuizen laten overstromen? Ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu.
Oh ja, jeetje. Alles potdicht houden maar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou nee.
Ik hoorde net dat de zorg meer is dan de IC
Bij rampen en dergelijke is het opzij zetten van bepaalde zaken niet ongewoon. En denk dat als je nu een referendum zou houden over extra maatregelen tegen ongevaccineerden daar een dikke meerderheid voor is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Minder bevoorrading in winkels, minder zorgpersoneel, minder voedselproductie, minder agenten. Ik geloof niet dat dat is wat je wil.
Edit: dan heb ik het nog niet eens over het etische bezwaar waar je schijnbaar zonder moeite overheen blijkt te stappen.
Inshallahquote:Op woensdag 5 januari 2022 08:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer zijn we van de maatregelen af?
Als je dit wil afdwingen kan je beter ongevaccineerden zorg weigeren. Dan blijven de hardcore weigeraars over en de rest gaat door de knieën.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bij rampen en dergelijke is het opzij zetten van bepaalde zaken niet ongewoon. En denk dat als je nu een referendum zou houden over extra maatregelen tegen ongevaccineerden daar een dikke meerderheid voor is.
Sorry maar wat is dit voor simplistische berekening? 50% minder ziekmakend en daarmee ook nog eens een variant dat niet de longen aantast. Dan is het gewoon niet erger dan een griep. Jij doet nu net alsof er wel meer besmettingen zijn maar de kans hetzelfde blijft. Als de symptomen maar de helft zijn dan moet je gewoon afvragen of ziekenhuis wel zo noodzakelijk is en of thuis uitzieken niet gewoon voldoende is. Daarnaast vergeet je ook dat de ligtijd met omicron een stuk korter is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Moet iemand hier nog een keer voorrekenen dat 50% minder ziekmakend, maar 20% besmettelijker alsnog lijdt tot een overstroming van de zorg?
en als je zegt "ik heb toch het idee dat elk persoon met corona een ziekenhuis bed krijgt nu" heb ik liever dat je helemaal weggaat.
Want er is al lang en breed bekend, dat het voor het gros 99% geen ziekenhuisopname betekend.
en dat vind je niet simplistisch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:24 schreef CR7 het volgende:
Dan is het gewoon niet erger dan een griep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |