Wat was het? 60% kans om minder last te krijgen van een Omikron besmetting wat binnen 10 weken met 50% is afgenomen toch? Ja dat zet wel zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:21 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja dat is niet slecht. Maar ook geen korte termijn oplossing;. En dat is prikken deels wel
Zwitserlandquote:Op woensdag 5 januari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen enkele politicus is te vertrouwen...
Dat maakt dus ons hele stelsel invalide.
Ook aan jou de vraag: alternatief?
Btr systeem,directe democratie.quote:
Coronaquote:Op woensdag 5 januari 2022 00:25 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben heel even de draad van het onderwerp kwijt
quote:Kamer bespreekt invoering van 2G over twee weken
De Kamer spreekt op zijn vroegst op maandag 17 januari over wetsvoorstellen over het 2G-beleid (alleen toegang voor mensen die recent besmet waren of gevaccineerd zijn) en de uitbreiding van de coronapas.
De Kamer heeft op verzoek van de PVV besloten de behandeling van de voorstellen uit te stellen, omdat het ministerie van Volksgezondheid eind volgende week met meer informatie over onder meer de omikronvariant komt.
De voorstellen over een mogelijk 2G-beleid en de inzet van het coronatoegangsbewijs (CTB) in het hoger onderwijs en op de werkvloer werden al eerder uitgesteld. Bovendien is Nederland zeker tot 14 januari in lockdown en wil het demissionaire kabinet 2G en een bredere inzet van de coronapas invoeren als meer zaken de deuren kunnen openen. Het 2G- en 3G-beleid (waarbij mensen ook met bewijs van een negatieve test toegang kunnen krijgen) zijn niet onomstreden.
Coalitiepartij ChristenUnie is tegen de inzet van 2G en het CDA twijfelde afgelopen tijd nog, maar denkt wel dat het beleid kan helpen "sommige sectoren eerder te openen".
Positie CDA is cruciaal, zonder CDA is het DOA. Als ze wel aan boord zijn is het nog geen gelopen koers maar moet het gek lopen wil het niet zo ver komen.quote:
Zodra de avondklok hier besproken wordt ben ik weg uit dit land zolang de avondklok duurt, dat is een zekerheidje.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de scholen heropend worden zullen de besmettingen weer (sneller) stijgen. Benieuwd hoe lang het duurt voordat dan de avondklok weer op tafel ligt. Ik geef het anderhalve week.
Dat zal wel ja. Heeft de vorige keer ook zo veel nut gehad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de scholen heropend worden zullen de besmettingen weer (sneller) stijgen. Benieuwd hoe lang het duurt voordat dan de avondklok weer op tafel ligt. Ik geef het anderhalve week.
Wees gezegend dat je die mogelijkheid hebt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zodra de avondklok hier besproken wordt ben ik weg uit dit land zolang de avondklok duurt, dat is een zekerheidje.
Gelukkig wel ja, maar de avondklok vorig jaar was wel de meest depressieve periode uit het hele jaar, dat trok ik heel slecht, dus dat laat ik niet nog een keer gebeuren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wees gezegend dat je die mogelijkheid hebt.
En dan lees je daarna:quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja, maar de avondklok vorig jaar was wel de meest depressieve periode uit het hele jaar, dat trok ik heel slecht, dus dat laat ik niet nog een keer gebeuren.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 01:51 schreef quirina het volgende:
Vaccin werkt maar tien weken. Weet dat als je je “booster” neemt.
https://www.trouw.nl/binn(...)egen-covid~b4807c6d/quote:Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?
Die berichten verschijnen in diverse media en ja, na tien weken lijkt er inderdaad sprake van een afnemende werking van het vaccin tegen de omikronvariant. Die zal binnenkort in heel Nederland dominant zijn.
Een Brits onderzoek laat zien dat mensen die zijn ingeënt met AstraZeneca en een booster van Pfizer of Moderna ontvingen, na twee tot vier weken voor 60 procent beschermd waren tegen symptomatische klachten. Na 10 weken was dat bij een Pfizer-booster gedaald tot 35 procent en na een booster met Moderna tot 45 procent. Let wel: tegen symptomatische klachten. Dat is iets anders dan ernstige covid, waardoor mensen in het ziekenhuis terecht komen. De beschermingspercentages tegen ziekenhuisopname zijn hoger.
De combinatie driemaal Pfizer gaf na een week een hogere effectiviteit: 70 procent. Maar na 10 weken daalde dat tot 45 procent. De meest robuuste combinatie is tweemaal Pfizer en een Moderna-booster. Na negen weken was de effectiviteit nog altijd 75 procent.
Jij hebt hier en daar een lesje nodig. Van de bevolking is 15% niet gevaccineerd (dat zijn 1,5 miljoen mensen) en 85% is wel gevaccineerd (dat zijn 16,5 miljoen mensen) en toch liggen en meer niet gevaccineerden op de IC dan wel gevaccineerden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:21 schreef Za het volgende:
[..]
87% van de risicogroep is gevaccineerd waarvan 83% volledig gevaccineerd.
Van de resterende 13-17% heeft ongeveer 20-30% natuurlijke immuniteit.
Wij zouden dus een afname moeten verwachten van de besmettingen van 86%, en eveneens een afname van de ziekenhuisopnames van 86% tov vorig jaar, het vaccin beschermd immers voor 97% en gaat ook besmetting tegen.
Vorig jaar was 0% van de risicogroep gevaccineerd, en toen had geen mens het over bedden die in beslag genomen werden.
Dit jaar zou het aantal opnames 86% minder moeten zijn, de IC top van eind 2020 betrof 661 covid patiënten.
Wanneer de ongevaccineerden tussen al de gevaccineerden en immunen desondanks net zo besmet raken en op de IC belanden als vorig jaar, komen er max 93 op de IC op de top van de uitbraak, of eigenlijk slechts 9 omdat de uitbraak ook 86% lager zal uitpakken tov vorig jaar.
Het vaccin is een wondermiddel.
dit zou in de OP kunnen, best belangrijke infoquote:Op woensdag 5 januari 2022 01:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)egen-covid~b4807c6d/
tja, als je de gelde kraan dicht draait proberen ze alles om omzet te maken, gelijk gebroken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 05:39 schreef quirina het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
WALGELIJK!
Hoe kan 15% 1,5 miljoen mensen zijn en 85% 16,5 miljoen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 04:30 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Jij hebt hier en daar een lesje nodig. Van de bevolking is 15% niet gevaccineerd (dat zijn 1,5 miljoen mensen) en 85% is wel gevaccineerd (dat zijn 16,5 miljoen mensen) en toch liggen en meer niet gevaccineerden op de IC dan wel gevaccineerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |