abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203030208
Zit mobiel dus weer geen plaatje :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_203030368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer begin jij met je nieuwe baan?
Half februari :)
pi_203031244
Ik ga straks trainen en naar oma. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203031283
Blij ei hier.
Zag laatst iets over pumps van een speciaal materiaal. Maar pumps hebben hakken en mijn voeten kunnen niet in hakschoenen. Maar verder scrollen en toen bleek dat ze deze pumps in hoge hak, middel hak en jawel lage hak hebben. DIe besteld, veel te klein dus teruggestuurd en gevraagd om nog wat groter. En yes yes yes. Een elegante schoen die past (het voetbed nog niet, maar vast wel als de schoen wat uitloopt! *O* *O* *O*
pi_203031284
Dank voor jullie wijze woorden.

Heb hem inmiddels gesproken, hij vertelde meteen al uit zichzelf over dat hij gister date had gehad die veel leuker was dan hij had verwacht en dat hij haar vaker wil zien en dat hij niet eerlijk naar ons allebei vindt om dan met mij ook dingen te blijven doen. Het was de eerste keer dat hij met iemand anders een date had gehad en heeft dus ook met niemand seks gehad behalve met mij in de afgelopen drie maanden. Ik heb hem daar ook altijd volledig in vertrouwd overigens, die afspraak over veilig. Er hoeft verder niet zoveel te veranderen, behalve dat we dus geen seks meer gaan hebben. Was prima gesprek, hij was geloof ik ook wel opgelucht dat ik niet helemaal in tranen was ofzo. Ik vind t jammer wel, vooral omdat de afgelopen week echt weer gezellig was, elkaar drie keer gezien ook, en zondag al helemaal, maar als hij met iemand anders die klik meer heeft, tja, daar is niks aan te doen. Dan is het pech dat dat net een dag na zo'n leuke week is.
pi_203031556
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef vlindertje89 het volgende:

Heb hem inmiddels gesproken, hij vertelde meteen al uit zichzelf over dat hij gister date had gehad die veel leuker was dan hij had verwacht en dat hij haar vaker wil zien en dat hij niet eerlijk naar ons allebei vindt om dan met mij ook dingen te blijven doen. Het was de eerste keer dat hij met iemand anders een date had gehad en heeft dus ook met niemand seks gehad behalve met mij in de afgelopen drie maanden. Ik heb hem daar ook altijd volledig in vertrouwd overigens, die afspraak over veilig. Er hoeft verder niet zoveel te veranderen, behalve dat we dus geen seks meer gaan hebben. Was prima gesprek, hij was geloof ik ook wel opgelucht dat ik niet helemaal in tranen was ofzo. Ik vind t jammer wel, vooral omdat de afgelopen week echt weer gezellig was, elkaar drie keer gezien ook, en zondag al helemaal, maar als hij met iemand anders die klik meer heeft, tja, daar is niks aan te doen. Dan is het pech dat dat net een dag na zo'n leuke week is.
Jammer dat het na zo'n fijne week was, maar enorm positief dat hij er zelf meteen mee kwam.
pi_203031736
Dan is dat ook weer duidelijk Vlindertje. 😉

Gut, zo maar twee uitnodigingen voor de booster, die er volgens mij al bijna 3 weken inzit w/

Wat een saaie dag weer.
Lekker hoor Lonaa met sporten en naar oma.
En kaatje voor schoenen. B-)
pi_203031984
Wel jammer @vlindertje89 maar fijn dat hij zo eerlijk is. En knap hoe je ermee omgaat _O_
pi_203032172
Het ging vanmiddag best goed maar lig nu wel huilend op de bank :@ niet eens zozeer om hem zelf, eigenlijk meer om het gevoel van wat is er dan niet leuk genoeg aan mij, waarom ben ik niet leuk genoeg, waarom kan hij met mij niet hebben wat hij blijkbaar met haar wel heeft.

En ik weet wel dat ik niet zo moet denken en dat we dan gewoon niet genoeg bij elkaar passen en dat dat helemaal niet betekent dat ik niet leuk ben, maar ik heb drie uur geslapen dus dat relativeren lukt even niet zo meer.

En idd heel fijn dat hij zo eerlijk was. Hij vertelde het ook anderhalf uur nadat ze bij hem weg was, dus ook heel snel gewoon verteld. Zo ken ik hem ook wel (daarom vertrouwde ik hem ook volledig wbt veilig).
pi_203032176
Ik zal zo ook even fatsoenlijk bijlezen, sorry voor de ego :*
pi_203032540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Gewoon even ego zijn. Je hebt het moeilijk, en da's logisch en wij zijn luisterende oren ogen.

En jij bent leuk genoeg, maar de juiste meneer heeft jou nog niet gevonden.

Heel wat anders, hoe blij kan je zijn met een huishoudding. Zag van de week bij vrienden een vloermop die met nauwelijks inspanning van mij tot vrijwel droog uitwringt. Net even getest en ik ben blij. Het werkt hier net zo, net de badkamer gedweild (en da's best lastig vanwege ruwe tegels) en het uitwringen en dweilen ging als een tierelier en geen zere polsen *O*
pi_203033247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Dit hebben we bij tijd en wijlen allemaal wel even ;) Daar hoef je ècht geen verontschuldiging voor te maken. Dit houdt jou nu bezig, dit helpt om één en ander helder te krijgen. En mooi dat wij daar bij kunnen helpen.

En gevoel en verstand zitten nou eenmaal niet altijd op één lijn. Daar zijn hele boeken over geschreven joh :+ (sense and sensibility!) Ik hoop dat het je niet nog meer nachtrust gaat kosten. Op een bepaalde manier afgewezen worden (want ik denk dat het zo voelt) is nooit leuk en doet een beetje pijn. Zelfs als je afgewezen wordt door iemand die je eigenlijk zelf al niet wilde. Ik zou verder heel blij zijn met zo'n eerlijk persoon en ik vind het fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten. Komt wel goed :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:57:12 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203033304
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de input! Ik ga vooral even kijken en kijken welke katten me aanspreken.. en of het er 1 of 2 worden.. ^O^

Maar kiektan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat hier of in je nwe thuisland? Want ik wil zo langzamerhand ook wel weer ad kat. En dan het liefst een kitten (of 2 indien echt aan elkaar verknocht) :@
Lijkt me ook handiger om te doen zolang ik nog thuis werk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:58:03 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203033329
Overigens nog 1,5 week en dan begin ik ook met mijn nwe baan. Erg veel zin in *O*
pi_203033336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij ei hier.
Zag laatst iets over pumps van een speciaal materiaal. Maar pumps hebben hakken en mijn voeten kunnen niet in hakschoenen. Maar verder scrollen en toen bleek dat ze deze pumps in hoge hak, middel hak en jawel lage hak hebben. DIe besteld, veel te klein dus teruggestuurd en gevraagd om nog wat groter. En yes yes yes. Een elegante schoen die past (het voetbed nog niet, maar vast wel als de schoen wat uitloopt! *O* *O* *O*
Dat klinkt een beetje als een hoax :D

Ik ben wel benieuwd, ook naar je mok.
Spoilers!
pi_203033375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 16:12 schreef vlindertje89 het volgende:

Dan is het dus gewoon een good guy _O_

Wel jammer dat je gevoel nu even gevoelig is :*
Spoilers!
pi_203033384
Overigens hier in mijn omgeving echt slechte ervaring met 'meer katten is gezellig!'. Katten die elkaar het leven zuur maakten en zo. Jross wil nog steeds per se een kitten er bij want 'zo gezellig' voor Poes. Dus helemaal eens met sigme dat dat een mensen kijkpunt is en niet per se hoe katten er zelf over denken/voelen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203033429
@Tele6, vorig jaar maakten jullie ook wafels met oliebollenmix toch? Het klinkt echt geweldig. Ik nam me toen voor om nog een pak te kopen maar kwam het nergens meer tegen.
Ik bedenk nu (pas) dat ik helemaal geen wafelapparaat meer heb :D

Hoe was jullie oud en nieuw? Heeft A de vakantiestress overleefd?
Spoilers!
pi_203033617
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat klinkt een beetje als een hoax :D

Ik ben wel benieuwd, ook naar je mok.
De schoenen zijn van "wolky at work" (https://wolkyatwork.com/halifax-f2f?childSku=8719205483625) en de mop is Leifheit twist. (https://www.bol.com/nl/nl(...)t06f8oUaAmfLEALw_wcB) Dat die met lichte druk water eruit slingert is zo fijn, ik krijg dat met mijn vorige dweilding niet voor elkaar en bleef de vloer veel te nat.
pi_203033658
Al onze nieuwe bomen en struiken staan in de grond! We hebben zelden een zo soepel lopend project gehad.
We hebben nu zelfs een heuse boomgaard O+

Twee bomen moeten nog worden geleverd. Omdat we een palenrammer hadden gehuurd, hebben we maar wel alvast de gaten gegraven en de palen geslagen.

In de bessentuin staan ook alvast de palen om het fruit langs te leiden.

Verder zijn er nog 10 andere eetbare bomen en planten geplaatst.

Deze vakantie was zo geweldig. Niet alleen vanwege de planten maar het was gewoon heel gezellig en relaxed *;

Ik heb toch wel weer zin om morgen aan het werk te gaan.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:15:06 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203033676
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Overigens hier in mijn omgeving echt slechte ervaring met 'meer katten is gezellig!'. Katten die elkaar het leven zuur maakten en zo. Jross wil nog steeds per se een kitten er bij want 'zo gezellig' voor Poes. Dus helemaal eens met sigme dat dat een mensen kijkpunt is en niet per se hoe katten er zelf over denken/voelen.
Dat is inderdaad vaak géén goed plan. In mijn geval ook niet. Had het nooit moeten doen, er na 2 jaar een kat bijnemen. Was een ramp voor de oudste. En de jongste kwam pas tot zijn recht en op zijn gemak en ontwikkelde pas echt een band met mij na het overlijden vd oudste.
pi_203033677
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is dat hier of in je nwe thuisland? Want ik wil zo langzamerhand ook wel weer ad kat. En dan het liefst een kitten (of 2 indien echt aan elkaar verknocht) :@
Lijkt me ook handiger om te doen zolang ik nog thuis werk.
Heb jij FB? Daar volg ik "kittens wierden". Da's niet naast de deur natuurlijk, maar volgens mij heeft zij er nog een paar in de opvang.
pi_203033757
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Al onze nieuwe bomen en struiken staan in de grond! We hebben zelden een zo soepel lopend project gehad.

[ afbeelding ]
Twee bomen moeten nog worden geleverd. Omdat we een palenrammer hadden gehuurd, hebben we maar wel alvast de gaten gegraven en de palen geslagen.

[ afbeelding ]

Deze vakantie was zo geweldig. Niet alleen vanwege de planten maar het was gewoon heel gezellig en relaxed *;
Wat ziet het er gaaf uit! Hopelijk kunnen we komende zomer weer eens een kijkje komen nemen. Het is volgens mij totaal onherkenbaar geworden.
pi_203033857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De schoenen zijn van "wolky at work" (https://wolkyatwork.com/halifax-f2f?childSku=8719205483625) en de mop is Leifheit twist. (https://www.bol.com/nl/nl(...)t06f8oUaAmfLEALw_wcB) Dat die met lichte druk water eruit slingert is zo fijn, ik krijg dat met mijn vorige dweilding niet voor elkaar en bleef de vloer veel te nat.
Dat zijn zeker nette schoenen. En als ze van Wolky zijn, zijn ze vast heel comfortabel.

Wij hebben zo'n zelfde mop maar dan voor 10 euro gekocht bij de Dirk. Heel fijn inderdaad. Na 10 jaar trouwe dienst is hij wel aan vervanging toe. Tot nu toe zag ik alleen zulke systemen met een pedaal en dat lijkt me niet zo handig als wat jij en wij hebben. Ik weet dus wat ik moet kopen als de onze de geest geeft.
Spoilers!
pi_203033877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat ziet het er gaaf uit! Hopelijk kunnen we komende zomer weer eens een kijkje komen nemen. Het is volgens mij totaal onherkenbaar geworden.
Dat zou leuk zijn inderdaad! Vooral buiten is er wel heel veel veranderd ja.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:36:33 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203034061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb jij FB? Daar volg ik "kittens wierden". Da's niet naast de deur natuurlijk, maar volgens mij heeft zij er nog een paar in de opvang.
Ik heb geen FB. Toch bedankt voor de tip! :*
pi_203034089
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb geen FB. Toch bedankt voor de tip! :*
Even opgezocht, ze werkt samen met "SOS kit en kat". Misschien is dat een landelijke instelling
  dinsdag 4 januari 2022 @ 18:43:58 #28
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203034177
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Boomgaard O+

Waarom schiet onze zoektocht niet op! Wil ook boomgaard :D
pi_203034371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:54 schreef Isabeau het volgende:

Dit hebben we bij tijd en wijlen allemaal wel even ;) Daar hoef je ècht geen verontschuldiging voor te maken. Dit houdt jou nu bezig, dit helpt om één en ander helder te krijgen. En mooi dat wij daar bij kunnen helpen.

En gevoel en verstand zitten nou eenmaal niet altijd op één lijn. Daar zijn hele boeken over geschreven joh :+ (sense and sensibility!) Ik hoop dat het je niet nog meer nachtrust gaat kosten. Op een bepaalde manier afgewezen worden (want ik denk dat het zo voelt) is nooit leuk en doet een beetje pijn. Zelfs als je afgewezen wordt door iemand die je eigenlijk zelf al niet wilde. Ik zou verder heel blij zijn met zo'n eerlijk persoon en ik vind het fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten. Komt wel goed :*
Zoiets had ik getypt, maar dit is veel beter verwoord.
pi_203034431
En ik had weer zo'n goede dag verder.
Heb veel energie O+

ipv alleen een brief voor Q en die kaart voor zijn verloofde heb ik een pakketje gemaakt met ook leuke 'Hollandse' chocolade-tulpjes er in. :D :D spontane opwelling.
Moest wel een heel douane form op het verzendlabel en zo werden het wel prijzige chocolaatjes.
Maar mij geeft het een goed gevoel dus hoppa *O*
pi_203034574
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wow ik ken het gewoon niet meer terug :o O+ *O*
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:09:56 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203034606
Ik heb net gerageerd op deze knappe jongen: https://haagsdierencentrum.nl/plaatsbare-asielkatten/foxtrot/

Verre van een kitten, I know.. Maar ik denk dat we wel matchen :Y
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:10:52 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203034621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Even opgezocht, ze werkt samen met "SOS kit en kat". Misschien is dat een landelijke instelling
Nee, is lokaal. Ik had het ook al opgezocht. En heb dus nu ff hier in de omgeving gezocht op plaatsbare katten :)
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:12:23 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203034651
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik heb net gerageerd op deze knappe jongen: https://haagsdierencentrum.nl/plaatsbare-asielkatten/foxtrot/

Wat een dotje O+
pi_203034656
quote:
Ik heb net gerageerd op deze knapoe jongen: https://haagsdierencentrum.nl/plaatsbare-asielkatten/foxtrot/

Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen dat je daarvoor gaat! Lekker z'n gangetje laten gaan en dan langzaamaan beste vriendjes worden met jou
pi_203034680
Weet iemand nog een leuke film? Liefst op Netflix, ik heb geen zin om moeite te gaan doen.
Spoilers!
pi_203034741
quote:

Leuk beest zeg.
Spoilers!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 19:16:46 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203034746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat een dotje O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen dat je daarvoor gaat! Lekker z'n gangetje laten gaan en dan langzaamaan beste vriendjes worden met jou
Thanks!

Ja, exact. Heb mijn eerdere katten ook altijd lekker hun gang laten gaan en hen de regie gegeven over contact, knuffels en speelmomenten. En dat is me prima bevallen. Dus dit zou zo maar een match kunnen zijn :)
pi_203034827
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand nog een leuke film? Liefst op Netflix, ik heb geen zin om moeite te gaan doen.
The power of the dog al gekeken?
pi_203035679
quote:

Dat is een mooie verlegen dikkerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203035763
Dit is mijn uitzicht as we speak:

Twee broertjes, zeer gesteld op elkaar en bijzonder dol op mij. Dat is wederkerig O+ O+
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203035785
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6, vorig jaar maakten jullie ook wafels met oliebollenmix toch? Het klinkt echt geweldig. Ik nam me toen voor om nog een pak te kopen maar kwam het nergens meer tegen.
Ik bedenk nu (pas) dat ik helemaal geen wafelapparaat meer heb :D

Hoe was jullie oud en nieuw? Heeft A de vakantiestress overleefd?
Vorig jaar hadden we Brusselse (eier-) of Luikse (suiker-) wafels, als we al wafels hadden. Dit was de eerste keer wafels van oliebollenbeslag :)

Het was ook behoorlijk geweldig ondanks dat het nogal een experiment was. We hadden een recept van de Jumbo (die met kaneelsuiker eroverheen) maar kwamen er al bakkend achter dat er meer vet in moet dus goed veel boter op het wafelijzer gedaan.

Jammer dat je geen wafelijzer hebt! Wij hebben een geniaal apparaat waar ook gewone grillplaten op kunnen, ook erg lekker voor aubergines en zo :9
pi_203035835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]
The power of the dog al gekeken?
Nee, ik zoek hem even op.
Spoilers!
pi_203035988
Oh en @Lucky_Strike OEN was oké. We hebben ons allemaal keurig gedragen. Ik was er niet heel gelukkig mee dat A op het laatste moment z'n ouders en broer uitgenodigd had voor de halve avond. Maar ook dat hebben we keurig doorstaan. De rest van de avond lekker zitten kaarten, dat kan ik beter dan het te woord staan van exschoonouders :X
pi_203036007
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 18:59 schreef Blues het volgende:
En ik had weer zo'n goede dag verder.
Heb veel energie O+

ipv alleen een brief voor Q en die kaart voor zijn verloofde heb ik een pakketje gemaakt met ook leuke 'Hollandse' chocolade-tulpjes er in. :D :D spontane opwelling.
Moest wel een heel douane form op het verzendlabel en zo werden het wel prijzige chocolaatjes.
Maar mij geeft het een goed gevoel dus hoppa *O*
O+ wat ontzettend leuk en wat heerlijk van die dagen waarin je bruist van de energie.
maar het is idd idioot duur als je zelf een klein pakketje buiten de EU verstuurt :X

Wat een prachtige poes, Whiskers _O_ Zo te lezen eentje voor veel geduld, rust en liefde.

En een jompel *O* voor Lucky_strike! Wat een werk, maar daar krijg je straks héél veel voor terug _O_ En gelukkig was het klusje zelf ook leuk.
pi_203036066
Vakantiestress viel nogal tegen want ze kunnen nu niet naar Oostenrijk want niet iedereen kon al geboosterd. (A heeft uberhaupt pas net z'n tweede prik) nu gaan ze een paar dagen in een huisje ergens. Dus B en ik hebben nu maandagmiddag tot vrijdagochtend samen ipv een week. Maar ja, voor A is het sneuer want die mist z'n skivakantie.
pi_203036080
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:10 schreef Tele6 het volgende:
Vakantiestress viel nogal tegen want ze kunnen nu niet naar Oostenrijk want niet iedereen kon al geboosterd. (A heeft uberhaupt pas net z'n tweede prik) nu gaan ze een paar dagen in een huisje ergens. Dus B en ik hebben nu maandagmiddag tot vrijdagochtend samen ipv een week. Maar ja, voor A is het sneuer want die mist z'n skivakantie.
Je kan ook skiën in Noorwegen, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Zwitserland etc huh :P
pi_203036115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Je kan ook skiën in Noorwegen, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Zwitserland etc huh :P
Nou ja, dan hadden ze dat op tijd moeten boeken :s)
pi_203036140
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 19:58 schreef sigme het volgende:
Dit is mijn uitzicht as we speak:
[ afbeelding ]

Twee broertjes, zeer gesteld op elkaar en bijzonder dol op mij. Dat is wederkerig O+ O+
Uberknussigheid bij je O+
pi_203036256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Uberknussigheid bij je O+
Sanseveria, Smyrna, een opgekrulde hond in een rieten mand en twee katten op schoot. Veel oubollig knus & gezellig wordt het niet _O-

Ik vind het leuk om te lezen hoe goed het fietsen je doet. Hoe is het nu in z'n algemeenheid met je, vind je?
pi_203036266
Ik ga maar op zoek naar een nieuwe hocker. :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203036346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ga maar op zoek naar een nieuwe hocker. :D
SPOILER
Ja, dat is echt een succes bij katten.

Xena lag er altijd op O+

pi_203036457
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:18 schreef sigme het volgende:

Sanseveria, Smyrna, een opgekrulde hond in een rieten mand en twee katten op schoot. Veel oubollig knus & gezellig wordt het niet _O-

Ik vind het leuk om te lezen hoe goed het fietsen je doet. Hoe is het nu in z'n algemeenheid met je, vind je?
Ik vind dat het al weken heel goed gaat. Ik voel me veel beter in mijn vel zonder die diepe dips.
Ook als er een mindere nacht of mindere dag of gedachte tussen zit.. kan ik dat goed 'aan' en omdenken naar positief dmv mijn therapie, die werkt dus echt goed bij mij, nu ook op langere termijn.
Dat is nu bijna automatisme door het vele doen/oefenen in alle soorten situaties.
Ook met een dag met meer rugpijn krijgt dat me mentaal er niet meer zo onder als voorheen.

Kudo's dus ook voor mijn burnout, want dat heeft me dit toch allemaal gebracht.
En ik ben trots op mezelf dat ik hulp heb durven zoeken.
pi_203036644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind dat het al weken heel goed gaat. Ik voel me veel beter in mijn vel zonder die diepe dips.
Ook als er een mindere nacht of mindere dag of gedachte tussen zit.. kan ik dat goed 'aan' en omdenken naar positief dmv mijn therapie, die werkt dus echt goed bij mij, nu ook op langere termijn.
Dat is nu bijna automatisme door het vele doen/oefenen in alle soorten situaties.
Ook met een dag met meer rugpijn krijgt dat me mentaal er niet meer zo onder als voorheen.

Kudo's dus ook voor mijn burnout, want dat heeft me dit toch allemaal gebracht.
En ik ben trots op mezelf dat ik hulp heb durven zoeken.
Dat mag je zeker wel zijn.
pi_203037408
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:18 schreef Clubsoda het volgende:
Dag 2 van 30 dagen yoga (@:Tuindier) op krappe hotelkamer. Onmeunig veel buikspierpijn van pilates gister :%
Ook hier done! Ik heb duidelijk niet de vorm van eerder, want zelfs de down dogs zijn pittig. Maar ik pas aan wat nodig, en doe mee wat kan.

Ik las ook een boek: Klara en de zon. Prachtig boek, en ik hield het niet droog.

Beschrijving:
SPOILER
pi_203037528
En jaloers op je tuin @LS! Wij zijn nog in de planfase, maar dit is goede inspiratie!
  dinsdag 4 januari 2022 @ 21:38:23 #57
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203037857
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:23 schreef Tuindier het volgende:
En jaloers op je tuin @:LS! Wij zijn nog in de planfase, maar dit is goede inspiratie!
Heb jij ook zo'n grote tuin? :o O+
pi_203038007
Ik wil ook zo'n grote tuin, maar heb ongeveer 2x per jaar zin in tuinieren en dat is denk ik net niet genoeg :+

Dat boek klinkt prachtig, Tuindier O+
pi_203038036
Oooh, het is als luisterboek *O* *O* Leuk voor straks in de trein O+
pi_203038221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:18 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ook hier done! Ik heb duidelijk niet de vorm van eerder, want zelfs de down dogs zijn pittig. Maar ik pas aan wat nodig, en doe mee wat kan.

Ik las ook een boek: Klara en de zon. Prachtig boek, en ik hield het niet droog.

Beschrijving:
SPOILER
Ik heb het ook gelezen. Aanrader inderdaad!
pi_203038247

En kiek wat de postbode heeft gebracht vandaag. Ik vond het leuk douche/badderen zojuist :D
pi_203038265
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:56 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
En kiek wat de postbode heeft gebracht vandaag. Ik vond het leuk douche/badderen zojuist :D
Die heeft een vriendin ook. Geloof aanvankelijk voor de kinderen gekocht, maar ze is er zelf ook super enthousiast over!
pi_203038330
quote:
[ afbeelding ]
Schijnt inderdaad een fijn ding te zijn
pi_203038472
quote:
[ afbeelding ]
Willik! Is het dezelfde als Sarabi heeft?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_203038558
SPOILER
pi_203038708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:13 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
SPOILER
  dinsdag 4 januari 2022 @ 22:35:18 #67
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_203038881
die is leuk Sigme
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_203039145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_203039156
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
SPOILER
Oef
pi_203039169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:

Oef
Dat was een grapje huh, niet de realiteit :P
pi_203039210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat was een grapje huh, niet de realiteit :P
Snap ik. Zou echt niet veilig zijn
  dinsdag 4 januari 2022 @ 23:15:05 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203039370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 22:13 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
Collega van me was naar klein feestje, alles buiten.
35 man, allemaal besmet :D
Niemand ziek trouwens (allemaal gevaccineerd ook), kwam toevallig aan het licht ivm reizen die mensen wilden gaan maken en toen BCO

Tsja

Komende periode wordt nog een interessante met hoe we willen omgaan hiermee. Alleen al al die mensen die in quarantaine moeten en niet kunnen werken enzo, laat staan de rest van het maatschappelijk leven door laten gaan bij massale besmettingen

Wanneer vertrek jij? Duurt nog even toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203039472
quote:
[ afbeelding ]
Heerlijk is dat O+ wij zijn er nog elke dag blij mee.

Wij keken net de film Annette....het is lang geleden dat we zo'n vreemde film zagen :D
  dinsdag 4 januari 2022 @ 23:28:12 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203039521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 23:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Heerlijk is dat O+ wij zijn er nog elke dag blij mee.

Wij keken net de film Annette....het is lang geleden dat we zo'n vreemde film zagen :D
Wat was er vreemd aan?
pi_203039541
Hey, jouw bathtub @sigme, tof kleurtje! Een vriendin van mij was ook al enthousiast. En in mijn badkamertje past ook geen bad (tevens ben ik er altijd met een half uur wel klaar mee) maar af en toe...zou het wel lekker zijn!

En heerlijk knusse foto O+

@vlindertje89 : fijn dat hij zo eerlijk was, dan kun je er later ook gewoon nog steeds met het vertrouwen dat je terecht in hem had terugkijken. (Ook al is het een FWB, je bij iemand veilig voelen is en blijft belangrijk).
En dat het toch zeer doet is niet gek. Wat Isa zegt, het voelt waarschijnlijk toch een beetje als een afwijzing. Geen 'heel diepe' (no pun intendend :+ ) maar toch. :*
pi_203039567
Hier gaat het ook opeens hard met besmettingen. Mijn zus in Oostenrijk (ja hai, die werkt in de hotelbranche en skiet ook ;) Wel 3x geprikt, maar ja, booster is natuurlijk niet gericht op omikron) en de zus van mijn vriend (die woont in NL, werkt op een woongroep) zijn beiden besmet. Mijn zus heeft nu net geen verhoging meer, zus van vriend voelt zich beroerder.
pi_203039570
En wat een leukerd @Whiskers ! Tof dat je wil kijken of het matcht O+
pi_203039643
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 23:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat was er vreemd aan?
Het vreemdste was waarschijnlijk dat de baby die het stel kreeg gespeeld werd door een pop.
Maar verder was het verhaal sowieso bijzonder.

Niet perse op een slechte manier.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 23:51:08 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203039725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 23:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Het vreemdste was waarschijnlijk dat de baby die het stel kreeg gespeeld werd door een pop.
Maar verder was het verhaal sowieso bijzonder.

Niet perse op een slechte manier.
Wel lekker rustig voor de ouders :D
pi_203039892
Ik ben aan het winkelen voor de wintersport bij Decathlon.
wtf heb ik aan deze idiote opmerking bij diverse artikelen die ik hebben wilde
quote:
Dit artikel is nu niet online verkrijgbaar, bekijk de winkelvoorraad
8)7 8)7
pi_203039911
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 23:15 schreef Molo het volgende:

Collega van me was naar klein feestje, alles buiten.
35 man, allemaal besmet :D
Niemand ziek trouwens (allemaal gevaccineerd ook), kwam toevallig aan het licht ivm reizen die mensen wilden gaan maken en toen BCO

Tsja

Komende periode wordt nog een interessante met hoe we willen omgaan hiermee. Alleen al al die mensen die in quarantaine moeten en niet kunnen werken enzo, laat staan de rest van het maatschappelijk leven door laten gaan bij massale besmettingen

Wanneer vertrek jij? Duurt nog even toch?
15 januari.
Omicron schijnt elke 5 dagen te kunnen verdubbelen
Dus nog 2x zoveel als nu *O*

En ja, als straks een kwart van Nederland besmet en niet ziek is, dan is het toch onhoudbaar om ze allemaal in quarantaine te houden?!
pi_203039990
Waar* koop ik iets om mijn ski-jas mee te wassen en het daarna waterdicht maken? Ik wil gewoon mijn oude jas maar meenemen, maar ik denk dat hij niet waterdicht meer is. Een nieuw jas kopen vind ik online ingewikkeld. En ik wil niet 10 dozen terug moeten sturen met jassen.

* één van de 'niet online te koop, kijk in één van onze winkels!' artikelen van Decathlon :')

[ Bericht 27% gewijzigd door Isabeau op 05-01-2022 00:33:41 ]
pi_203040180
Waterafstotend! Vrijwel alle zomer-, winter- en regen jassen en jacks gaan op wolprogramma en in de schuur spuit ik er een bus op.
¤ 10 (?) bij van Haaren, schoenen bijv. Ook voor kleding.

De soft shell (?) jassen gaan naar de stomerij, want té groot en té zwaar en té speciaal voor wasmachine. En dat zou ik met gewatteerde ski jacks ook doen.
Daarvoor heb je nog tijd, toch?

Stom hé, online niet, zie de winkel. Heeft hema ook vaak staan.
pi_203040381
Oh wacht…zijn stomerijen dicht? Hier in het dorp is een afgiftepunt bij de Spar. En of die ‘werkt’, weer k eigenlijk niet.
pi_203040543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Heb jij ook zo'n grote tuin? :o O+
Niet zo groot als LS, maar we hebben wel bijna 400m2 in te richten O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Oooh, het is als luisterboek *O* *O* Leuk voor straks in de trein O+
Ben benieuwd wat je er van vindt.

Ik gebruikte altijd dit spul van bever voor waterdichte jassen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 07:32:16 #86
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203040704
Ik moet misschien ook maar even kijken naar het waterdicht maken van mn jas.. hoe vaak moet dst eigenlijk?

Ennuh.. zo'n bad.. hoe groot is het en waar kan ik het kopen? *O* :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203040816
Goedemorgen!

@Barreltje: bath bucket
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:02:45 #88
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203040876
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:24 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Niet zo groot als LS, maar we hebben wel bijna 400m2 in te richten O+
[..]
Ben benieuwd wat je er van vindt.

400 is ook al veel! leuk!

En wij gebruiken ook dat spul, mijn regenjas is er nog steeds waterdicht mee *O*
  woensdag 5 januari 2022 @ 08:40:36 #89
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203041206
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 07:52 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

@:barreltje: bath bucket
Tnx! Ga ik vanavond even meten ^O^ :Y)
pi_203041275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 00:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben aan het winkelen voor de wintersport bij Decathlon.
wtf heb ik aan deze idiote opmerking bij diverse artikelen die ik hebben wilde
[..]
8)7 8)7
:D
pi_203041291
Grappig zo'n douchebad. :D Lijkt me ook best chill, alleen opbergen zou ik dan weer teveel gedoe vinden hier.
pi_203041463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:50 schreef Myraela het volgende:
Grappig zo'n douchebad. :D Lijkt me ook best chill, alleen opbergen zou ik dan weer teveel gedoe vinden hier.
Hier staat ie gewoon altijd in de badkamer, misschien minder ideaal als je een kleine badkamer hebt.
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:12:25 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041481
Ik heb sinds mijn 6e altijd in huizen gewoond waar ik een ligbad had. Als ik de laatste 20 jaar 10 keer een bad heb genomen is het veel. Ik vind badderen maar niets. Wat is daar zo lekker aan? Ik sta liever onder een douche.
pi_203041500
Ik hoef ook geen gewoon ligbad meer. Ik vind de bath bucket juist zo fijn dat heel je lichaam (behalve je hoofd) onder (warm) water ligt O+
pi_203041516
Ik wil wel in bad. Nu.
pi_203041524
Wij willen in het volgende huis juist wel een bad nemen, maar dat is vooral met het oog op eventuele kinderen eigenlijk. Ik vind het zelf ook wel lekker, maar ben het ook altijd wel weer snel zat.
pi_203041554
O+ Bad O+ Ik lig er bijna wekelijks een hele avond in. Heerlijk.
pi_203041595
Ik mis m'n bad. ;(

In een volgend huis móet er ook (ruimte voor) een bad. :(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203041608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Ik hoef ook geen gewoon ligbad meer. Ik vind de bath bucket juist zo fijn dat heel je lichaam (behalve je hoofd) onder (warm) water ligt O+
Je hebt ook extra diepe baden.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:24:13 #100
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203041609
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:17 schreef Myraela het volgende:
Wij willen in het volgende huis juist wel een bad nemen, maar dat is vooral met het oog op eventuele kinderen eigenlijk. Ik vind het zelf ook wel lekker, maar ben het ook altijd wel weer snel zat.
Een douche of zo'n bucket lijkt me dan eigenlijk net zo praktisch. Niet hoeven kloten met glibberig kind uit bad tillen enzo en je hoeft niet te wachten tot het bad vol genoeg is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203041627
Wij hebben een bad. Heb er al twee keer in gelegen in 3 jaar :+ het komt er gewoon niet van ofzo.
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:29:51 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203041706
Ik mis m'n bad dus echt enorm :o
Was echt een wekelijks momentje voor mezelf.. dus dit is wel een super fijn alternatief..
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:31:51 #103
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203041730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik wil dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:33:59 #104
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203041761
Ik wil geen bad *O*
en ik heb er ook geen ruimte voor :D
pi_203041770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Maar zijn die echt zo diep?
Nouja wie weet in de toekomst eens uitzoeken. Nu is dit een makkelijke en goedkope oplossing.
pi_203041832
Ben nog steeds heel blij dat ik een paar jaar gekregen het bad eruit heb laten halen en nu een inloopdouche heb
pi_203041859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Een douche of zo'n bucket lijkt me dan eigenlijk net zo praktisch. Niet hoeven kloten met glibberig kind uit bad tillen enzo en je hoeft niet te wachten tot het bad vol genoeg is. :+
Iedereen die ik ken met kinderen zegt dat een bad juist heerlijk is, dus ik vertrouw ze maar gewoon want ik heb zelf geen idee. :D Maakt sowieso de badkamerindeling wel wat fijner. Anders krijgen we een smallere badkamer met een onlogische indeling.
pi_203041860
Ik hoef ook geen ligbad. Maar een beetje tobbe vind ik wel fijn; gewoon dat er even een laagje water is.
En liefste heeft al meer dan een week akelig pijn in de rug, dan is een tobbe met warm water ook erg aangenaam.
Een klein bad -in Spanje hebben ze ze vaak in hotels- of een zitbad heb ik altijd fijner gevonden dan een ligbad.
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:42:55 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041863
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben nog steeds heel blij dat ik een paar jaar gekregen het bad eruit heb laten halen en nu een inloopdouche heb
Dito
Hebben de badkamer net verbouwd, een inloop stortdouche waar de waterval je door het putje drukt en geen bad. Heerlijk
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:43:44 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203041874
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:42 schreef Myraela het volgende:

[..]
Iedereen die ik ken met kinderen zegt dat een bad juist heerlijk is
Ja, natuurlijk, een uurtje in bad zonder de kids om je heen
  woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:31 #111
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203041903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Maar zijn die echt zo diep?
Nouja wie weet in de toekomst eens uitzoeken. Nu is dit een makkelijke en goedkope oplossing.
Ik ging zoeken, er zijn baden die zo'n 25cm dieper zijn dan normaal, dus da's wel flink dieper. :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk, een uurtje in bad zonder de kids om je heen
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203042055
Hebben jullie toevallig leuke ideeën voor een brunch? Ik kan de dag van te voren wel het een en ander voorbereiden, maar op de ochtend zelf heb ik geen tijd omdat ik eerst de deur uit moet.
pi_203042113
quote:

[..]
Iedereen die ik ken met kinderen zegt dat een bad juist heerlijk is, dus ik vertrouw ze maar gewoon want ik heb zelf geen idee. :D Maakt sowieso de badkamerindeling wel wat fijner. Anders krijgen we een smallere badkamer met een onlogische indeling.
Wij hebben een bad, maar mijn kind badderde eigenlijk altijd in een wasmand of zo'n babybadje. Veel handiger dan die enorme badkuip helemaal vol laten lopen voor een kind wat nog geen kwart ervan vult.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203042146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:56 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie toevallig leuke ideeën voor een brunch? Ik kan de dag van te voren wel het een en ander voorbereiden, maar op de ochtend zelf heb ik geen tijd omdat ik eerst de deur uit moet.
Quiche. Soep. Hartig brood maken.
pi_203042404
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben een bad, maar mijn kind badderde eigenlijk altijd in een wasmand of zo'n babybadje. Veel handiger dan die enorme badkuip helemaal vol laten lopen voor een kind wat nog geen kwart ervan vult.
Een vriendin had voor haar kleinkinderen een boodschappen krat met een vuilniszak erin. Vonden ze veel,leuker dan de mooie badkamer thuis :D
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:15 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203042610
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Lonaa het volgende:
Hartig brood .
Heerlijk met Rozemarijn en Feta, en dan zoute boter
pi_203042673
quote:

[..]
Onze monsters staan te springen als ze in bad mogen. Er gaan zelfs Lego boten mee in bad.
pi_203042684
quote:
Zouden mensen om half 11 al trek in soep hebben? Ik vind dat bij alles zo lastig inschatten. Ik wil ook hele taarten maken, maar weet ook niet of mensen daar echt behoefte aan hebben zo vroeg. :D
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 10:35:01 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203042742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zouden mensen om half 11 al trek in soep hebben? Ik vind dat bij alles zo lastig inschatten. Ik wil ook hele taarten maken, maar weet ook niet of mensen daar echt behoefte aan hebben zo vroeg. :D
Als iets lekker is, smaakt het om half 11 net als om 18 uur :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203042751
Ik vond het bad als kind wel leuk. Ik had dan ook een hele dierentuin aan kunststof beesten die dan meegingen.

Maar later...mwoah. Na drie keer mezelf volledig onderdompelen (dat is dan wel lekker en rustgevend, zo helemaal onder water) wilde ik er wel weer uit. En dat vond ik dan weer zonde, want al dat water.... en dan moest ik van mezelf blijven zitten.... en dan kreeg ik het weer benauwd door al die waterdamp. Dus dan zette ik het raampje open... en werd het water weer koud.... moest er weer warmer water bij..... en dan probeerde je een boek te lezen, en dan werd het papier ALTIJD nat. En lag natuurlijk eerst op veilige afstand, maar dan weer net te veilig waardoor je zelf eerst half uit bad moest hangen. Vloer weer zeiknat.....

...Kortom; ik snap niet hoe mensen dat kunnen, badderen :D

/zwaarleven

Dus wij hebben gewoon een douche en ik ga ook voor een volgende badkamer met (inloop)douche. En iets meer waterdruk graag, de onze is een beetje sneu :')
pi_203042754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat kan ik me wel voorstellen, ja. De meeste mensen die er enthousiast over waren, hadden ook wel twee kinderen die samen in bad gingen.
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 10:36:04 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203042760
Als je weet dat je gaat brunchen ontbijt je sowieso niet zo veel dus dan gaat er wel meer in
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203042767
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als iets lekker is, smaakt het om half 11 net als om 18 uur :+
Zo sta ik er ook in, maar m'n vriend loopt toch met een grote boog om me heen wanneer ik blij stuiterend een restje pasta als ontbijt eet.
pi_203042773
Wat trouwens wel lekker is; kunnen zitten in een laag water wanneer je je afspoelt onder de douche. (Dus dan is zo'n bath tub heerlijk, lijkt me O+ )
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:40:38 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203042828
quote:

[..]
Omg brood, dank voor de reminder!
Ik moet mijn zuurdesem voordeeg maken! *O*
pi_203042891
Goedemorgen :O Alweer een tijdje aan het werk. Dingen gaat toch altijd niet zo voorspoedig als je hoopt :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203042990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Klein beetje soep, goed op smaak, lekker hartig. Jawel hoor. :Y
pi_203043009
Geen kom erwtensoep, maar een tomatensoepje of paddestoelensoep gaat er best in dan.
pi_203043036
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Klein beetje soep, goed op smaak, lekker hartig. Jawel hoor. :Y
Ok! Ik ga er nog eens mee puzzelen. Misschien neig ik nog iets meer naar de ontbijtkant, met yoghurt en overnight oats en veel soorten ei. Maar iets met groenten is ook wel een fijne afwisseling.
pi_203043112
Of een pastinaaksoepje :9
  woensdag 5 januari 2022 @ 11:02:18 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203043126
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2022 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Of een pastinaaksoepje :9
Omg ik had deze week een lekkere!

https://kievitamines.nl/g(...)rijn-en-blauwe-kaas/
pi_203043130
Ik eet zelfs liever een niet al te zware soep dan al dat zware spul zoals havermout enzo.

Maar ik ben dan ook een slechte ontbijter.
pi_203043250
Het zeepbakje is het schattigst aan het zitbad. Verder heb ik niet zo veel met badderen.
Het was handig met gordijnen en grote kledingstukken wassen en mosselen spoelen in grote hoeveelheden
( voor 10 eters). Mn.X dacht er anders over. En die besloot dat er geen bad meer kwam.
Voor kleinbehuisden is het blijkbaar een goede oplossing voor de liefhebber.

En dank voor de tip van Nikwax.👍🏼
pi_203043526
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik vond het bad als kind wel leuk. Ik had dan ook een hele dierentuin aan kunststof beesten die dan meegingen.

Maar later...mwoah. Na drie keer mezelf volledig onderdompelen (dat is dan wel lekker en rustgevend, zo helemaal onder water) wilde ik er wel weer uit. En dat vond ik dan weer zonde, want al dat water.... en dan moest ik van mezelf blijven zitten.... en dan kreeg ik het weer benauwd door al die waterdamp. Dus dan zette ik het raampje open... en werd het water weer koud.... moest er weer warmer water bij..... en dan probeerde je een boek te lezen, en dan werd het papier ALTIJD nat. En lag natuurlijk eerst op veilige afstand, maar dan weer net te veilig waardoor je zelf eerst half uit bad moest hangen. Vloer weer zeiknat.....

...Kortom; ik snap niet hoe mensen dat kunnen, badderen :D

/zwaarleven

Dus wij hebben gewoon een douche en ik ga ook voor een volgende badkamer met (inloop)douche. En iets meer waterdruk graag, de onze is een beetje sneu :')
Struggels :D

Lekker ruikend spulletje in bad, ereader erbij en tegenwoordig zet ik gewoon de tablet neer met een serietje. Dan zijn drie kwartier zo om. En ben ik ook klaar met badderen.
Benauwd van waterdamp herken ik niet… hoe heet stookte jij je water!?

Afgelopen week drie keer in bad geweest, daarvoor een maand of twee niet. Het is echt hoe mijn hoofd staat en hoe druk ik het heb. En in de zomer badder ik sowieso nauwelijks.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203043542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:54 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ok! Ik ga er nog eens mee puzzelen. Misschien neig ik nog iets meer naar de ontbijtkant, met yoghurt en overnight oats en veel soorten ei. Maar iets met groenten is ook wel een fijne afwisseling.
Maar ook soep. Want O+ soep O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203044118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 11:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg ik had deze week een lekkere!

https://kievitamines.nl/g(...)rijn-en-blauwe-kaas/
Bewaard :9
Spoilers!
pi_203044224
Dank voor jullie lieve reacties weer :) @Isabeau en @Candaasje het voelt inderdaad toch wel als afwijzing. Ik had hem gister nog geappt dat ik nu toch wel wat verdrietig was, niet gebroken hart maar ego-pijn en gevoel van niet leuk genoeg/niet goed genoeg zijn dus dat als ie wat te zeggen had over wat er wel leuk aan me is ik dat erg zou waarderen, en daar reageerde ie super lief op. Heel fijn gesprek gehad erna ook nog.

Gaat vandaag ook wat beter weer. Sowieso hielp slaap ook haha. Ik denk dat ik het vooral ook jammer vind dat het niet werkt tussen ons, omdat rationeel gezien het echt een hele goede match is zegmaar.
SPOILER: want lang
Dus het is ook een stukje verdriet over dat ik dan een keer een man heb gevonden die is wat ik wil én wat ik nodig heb, en dat heel veel dan klopt, behalve dat we niet verliefd zijn, en dat dat dan ook precies het enige is waar je zelf geen invloed op hebt.

Gelukkig zijn we het wel ook eens over dat we allebei elkaar wel ook willen blijven zien en vrienden willen blijven juist vanwege al die dingen, dus dat vind ik wel fijn :)

@Myraela ik eet alles op elk tijdstip :9 maar dat is misschien niet helemaal het gemiddelde referentiekader haha
pi_203044327
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:14 schreef Sarabi het volgende:
Dan waren je andere baden te klein?
Wij hebben een 180x80 en daar lig je ook helemaal onder water als je geen reus bent.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:24:41 #139
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203044500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bewaard :9
Jij hebt vast ook salie en rozemarijn in je tuin, dan heb je zowat alles al. (tenminste bouillon en uien enzo heb ik standaard wel in huis)
En ook het restje was lekker zonder blauwe kaas.

Vriendje vond het handig om alle pastinaken te oogsten want je kan niet meer goed zien waar ze stonden. Dus nu hebben we veeeel pastinaken _O-
pi_203044565
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan waren je andere baden te klein?
Wij hebben een 180x80 en daar lig je ook helemaal onder water als je geen reus bent.
Ik heb toch veel baden gehad in verschillende huizen en op vakantie maar mijn borsten en schouders liggen dan toch vaak boven water.
Maar goed ik ben ook geen dun klein meisje, misschien ligt het daar aan.
pi_203044601
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jij hebt vast ook salie en rozemarijn in je tuin, dan heb je zowat alles al. (tenminste bouillon en uien enzo heb ik standaard wel in huis)
En ook het restje was lekker zonder blauwe kaas.

Vriendje vond het handig om alle pastinaken te oogsten want je kan niet meer goed zien waar ze stonden. Dus nu hebben we veeeel pastinaken _O-
Pastinaakboks!

Ik maak deze week en volgende week de in beslag gebakken groenten en deze risotto er mee. Gelukkig kon ik met oud en nieuw een aantal pastinaken weggeven. We hebben dit jaar de helft van de pastinaken die we vorig jaar hadden. Het is nog steeds veel maar ik denk dat het zo wel redelijk op gaat komen.

De meesten staan hier nog in de grond. We werken van achter naar voor in het vak dus ik weet nog wel waar ze staan. Er zit ook nog een klein beetje groen aan. Ik vind het wel onhandig dat ik ze zelf niet kan oogsten (te zwaar) en dat ik dus goed moet plannen daar mee.
Spoilers!
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:32:54 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203044656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Pastinaakboks!

Ik maak deze week en volgende week de in beslag gebakken groenten en deze risotto er mee. Gelukkig kon ik met oud en nieuw een aantal pastinaken weggeven. We hebben dit jaar de helft van de pastinaken die we vorig jaar hadden. Het is nog steeds veel maar ik denk dat het zo wel redelijk op gaat komen.

De meesten staan hier nog in de grond. We werken van achter naar voor in het vak dus ik weet nog wel waar ze staan. Er zit ook nog een klein beetje groen aan. Ik vind het wel onhandig dat ik ze zelf niet kan oogsten (te zwaar) en dat ik dus goed moet plannen daar mee.
Die risotto klinkt ook goed! :9

Bij ons stonden ze allemaal op 1 rij dus het was ook best goed te zien welke je nog moet, maar goed _O-
pi_203044689
Ondertussen zitten mijn man en ik op het punt dat we een paar grote knopen moeten doorhakken voor onze brouwerij. We zijn beide niet zo avontuurlijk/durven niet groot te dromen dus het is een beetje lastig -O-
pi_203044719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die risotto klinkt ook goed! :9

Bij ons stonden ze allemaal op 1 rij dus het was ook best goed te zien welke je nog moet, maar goed _O-
Die risotto is echt hemels :9~

Ik ben nu een weekmenu aan het maken. Over 1,5 week begin ik aan de revalidatie en vanaf dat moment gaan we op zondagmiddag mealpreppen. In elk geval de eerste weken. Dus dan kan ik even geen risotto of andere wat uitgebreidere dingen maken. Ik maak dan wel andere lekkere dingen natuurlijk dus dat komt helemaal goed.
Maar de komende 1,5 week ga ik lekker wat uitgebreider koken :9
Spoilers!
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:45:54 #145
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203044872
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Ondertussen zitten mijn man en ik op het punt dat we een paar grote knopen moeten doorhakken voor onze brouwerij. We zijn beide niet zo avontuurlijk/durven niet groot te dromen dus het is een beetje lastig -O-
Ga je zelf een brouwerij beginnen *O*
pi_203044896
quote:
Vertel?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203044940
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ga je zelf een brouwerij beginnen *O*
Een fysieke zal er voorlopig niet inzitten :D dan heb je het echt over miljoenen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Vertel?
Het is vooral een opschaaldingetje.
En misschien van fles naar blik :)
pi_203044941
quote:
Wat zouden jullie het liefst willen?
pi_203044960
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat zouden jullie het liefst willen?
Wat we willen, is ook meteen een dure optie :) maarja als het zo goed blijft lopen als het nu doet, dan kan dat ook wel. Maar wat alles het minder wordt....
  woensdag 5 januari 2022 @ 12:52:16 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203044996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Een fysieke zal er voorlopig niet inzitten :D dan heb je het echt over miljoenen.
[..]
Het is vooral een opschaaldingetje.
En misschien van fles naar blik :)
Blik! *O*
pi_203045050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wat we willen, is ook meteen een dure optie :) maarja als het zo goed blijft lopen als het nu doet, dan kan dat ook wel. Maar wat alles het minder wordt....
Ik zou aanraden om door te rekenen hoe extreem je situatie moet worden wil je er echt verlies op maken. En dan te bekijken hoe realistisch dat is en hoe groot dat verlies is.
Spoilers!
pi_203045128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:52 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Blik! *O*
Ja toch *O*
Ik denk dat we sowieso wel overgaan op blik dit jaar, maar of dat al begin van dit jaar gaat zijn. Dat is even de vraag.
pi_203045143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zou aanraden om door te rekenen hoe extreem je situatie moet worden wil je er echt verlies op maken. En dan te bekijken hoe realistisch dat is en hoe groot dat verlies is.

Als je het zo bekijkt moet het eigenlijk ook wel goed komen.
pi_203045157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij zet hier precies neer wat ik ook wilde zeggen.

@Sarabi, jullie willen het graag, het loopt hartstikke goed tot nu toe. Hoe denken jullie grote afnemers hierover?
pi_203045285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt moet het eigenlijk ook wel goed komen.
Het is ook moeilijk hoor om zulke beslissingen te maken. Je moet echt durven vertrouwen op jezelf, je kennis en kunde en je moet de markt goed kennen en kunnen inschatten. Maar jullie producten lopen zelfs als een trein tijdens een pandemie dus er moet wel heel veel geks gebeuren voor het uitloopt op een grote ramp hoor ;)

En stel dat je een paar duizend euro verlies lijdt, is dat echt de allergrootste ramp? Het is niet dat jullie dan de hypotheek niet meer kunnen betalen en in de bijstand terecht komt.
Spoilers!
pi_203045500
Ik was van de week bij een in-kleine-brouwerijtjes-blikbier gespecialiseerde slijter. Maar die blikjes kosten vanaf ¤7,50. Dat ga ik niet betalen voor bier. Mijn grens voor flesje bier ligt rond de ¤2,- en voor Sarabibier betaal ik met plezier wat meer, maar dat is het dan ook wel.

Ik heb 4 verschillende 'gebrouwen door vrouwen' meegenomen. In fles.
pi_203045565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jij zet hier precies neer wat ik ook wilde zeggen.

@:Sarabi, jullie willen het graag, het loopt hartstikke goed tot nu toe. Hoe denken jullie grote afnemers hierover?
We hebben geen echte grote afnemers :) het zijn veel kleine.
We zouden eventueel nog wel met een distributeur in zee kunnen gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is ook moeilijk hoor om zulke beslissingen te maken. Je moet echt durven vertrouwen op jezelf, je kennis en kunde en je moet de markt goed kennen en kunnen inschatten. Maar jullie producten lopen zelfs als een trein tijdens een pandemie dus er moet wel heel veel geks gebeuren voor het uitloopt op een grote ramp hoor ;)

En stel dat je een paar duizend euro verlies lijdt, is dat echt de allergrootste ramp? Het is niet dat jullie dan de hypotheek niet meer kunnen betalen en in de bijstand terecht komt.
We hebben geen hele grote buffer maar het is inderdaad niet meteen dat we geen eten of hypotheek meer kunnen betalen :Y

quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:19 schreef sigme het volgende:
Ik was van de week bij een in-kleine-brouwerijtjes-blikbier gespecialiseerde slijter. Maar die blikjes kosten vanaf ¤7,50. Dat ga ik niet betalen voor bier. Mijn grens voor flesje bier ligt rond de ¤2,- en voor Sarabibier betaal ik met plezier wat meer, maar dat is het dan ook wel.

Ik heb 4 verschillende 'gebrouwen door vrouwen' meegenomen. In fles.
Dit is ook wel een punt. Het bier zal niet veel duurder worden in blik. Of we moeten naar halve liter blikken gaan, dat is ook nog iets om over na te denken :Y

De gember van gebrouwen door vrouwen? Die is lekker.
pi_203045961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We hebben geen echte grote afnemers :) het zijn veel kleine.
We zouden eventueel nog wel met een distributeur in zee kunnen gaan.
[..]
We hebben geen hele grote buffer maar het is inderdaad niet meteen dat we geen eten of hypotheek meer kunnen betalen :Y
[..]
Dit is ook wel een punt. Het bier zal niet veel duurder worden in blik. Of we moeten naar halve liter blikken gaan, dat is ook nog iets om over na te denken :Y

De gember van gebrouwen door vrouwen? Die is lekker.
Ik vind halve liters te groot voor speciaalbier. Speciaalbier is toch altijd een gok, en veel speciaal bier vind ik na een glas al wel mooi geweest. Een flesje is dan al fors, een halve liter te veel. Dus daar neem ik geen gokjes mee met bier dat toch al vrij duur is.

Maar zelfs van een lekker speciaalbiertje lijkt het me te veel.

Van de 4 kreeg ik de gember inderdaad, en ik vond 'm lekker.
pi_203046047
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik vind halve liters te groot voor speciaalbier. Speciaalbier is toch altijd een gok, en veel speciaal bier vind ik na een glas al wel mooi geweest. Een flesje is dan al fors, een halve liter te veel. Dus daar neem ik geen gokjes mee met bier dat toch al vrij duur is.

Maar zelfs van een lekker speciaalbiertje lijkt het me te veel.

Van de 4 kreeg ik de gember inderdaad, en ik vond 'm lekker.
Halve liter zijn mooi om te delen, dat doen wij altijd. Maar inderdaad ook genoeg mensen die het wel alleen op moeten drinken. Dus denk dat we wel op 33cl blijven.
pi_203046751
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 13:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Halve liter zijn mooi om te delen, dat doen wij altijd. Maar inderdaad ook genoeg mensen die het wel alleen op moeten drinken. Dus denk dat we wel op 33cl blijven.
Ik hou niet van delen }:|
pi_203047050
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik hou niet van delen }:|

Ondertussen zit ik al een paar uur op een belletje van de dierenarts te wachten. Normaal bellen ze tussen 12 en 13u maar het zal wel druk zijn.
Moet wel echt vandaag of morgen de medicijnen hebben dus anders zelf maar vlak voor sluitingstijd bellen.
pi_203047172
Ik ben het met sigme eens over de halve liters!

Hoe is het met jouw oor, @Sarabi ? Mijnes is dicht sinds 3e kerstdag en daar wil ik ook wel eens vanaf.
pi_203047192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:58 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben het met sigme eens over de halve liters!

Hoe is het met jouw oor, @:Sarabi ? Mijnes is dicht sinds 3e kerstdag en daar wil ik ook wel eens vanaf.
Hier nog geen verandering, ik zal volgende week wel weer eens gaan bellen.
Stom is het he.
Het voelt ook stom om over te klagen omdat het natuurlijk niets ernstig is, maar na een maand ben je er wel behoorlijk klaar mee.
pi_203047586
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 06:24 schreef Tuindier het volgende:

Dank! Heb het besteld *O* En een paar Falke skisokken, want Falke O+ (en er moest 7 euro bij voor gratis bezorgen :+ )
pi_203047770
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor jullie lieve reacties weer :) @:Isabeau en @:Candaasje het voelt inderdaad toch wel als afwijzing. Ik had hem gister nog geappt dat ik nu toch wel wat verdrietig was, niet gebroken hart maar ego-pijn en gevoel van niet leuk genoeg/niet goed genoeg zijn dus dat als ie wat te zeggen had over wat er wel leuk aan me is ik dat erg zou waarderen, en daar reageerde ie super lief op. Heel fijn gesprek gehad erna ook nog.

Gaat vandaag ook wat beter weer. Sowieso hielp slaap ook haha. Ik denk dat ik het vooral ook jammer vind dat het niet werkt tussen ons, omdat rationeel gezien het echt een hele goede match is zegmaar.
Dus het is ook een stukje verdriet over dat ik dan een keer een man heb gevonden die is wat ik wil én wat ik nodig heb, en dat heel veel dan klopt, behalve dat we niet verliefd zijn, en dat dat dan ook precies het enige is waar je zelf geen invloed op hebt.

Gelukkig zijn we het wel ook eens over dat we allebei elkaar wel ook willen blijven zien en vrienden willen blijven juist vanwege al die dingen, dus dat vind ik wel fijn :)

@:Myraela ik eet alles op elk tijdstip :9 maar dat is misschien niet helemaal het gemiddelde referentiekader haha

Misschien niet een heel populaire mening, maar 'verliefd zijn' is zwaar overrated als basis voor een gelukkig relatie en toekomst samen. Het zijn maar hormonen hè :D Ik ben verliefd geweest op werkelijk waar dé foutste matches ever _O- Godzijdank deed mijn verstand het die keren nog prima. Het is een cultuur-dingetje dat verliefd zijn nodig is voor een relatie, de romantische blik. Uit onderzoek blijkt alleen dat een huwelijk met iemand waar je verliefd op bent of een gearrangeerd huwelijk (door je ouders bijv) helemaal niet van elkaar verschillen qua succesrate op de langere termijn. Dus staar je niet blind op verliefd zijn. Er moet natuurlijk wel een klik zijn en je moet je goed/fijn/gelukkig bij die persoon voelen, maar halsoverkop verliefd? Hormonen en neurotransmitters :P
  woensdag 5 januari 2022 @ 15:29:32 #166
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203047816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Misschien niet een heel populaire mening, maar 'verliefd zijn' is zwaar overrated als basis voor een gelukkig relatie en toekomst samen. Het zijn maar hormonen hè :D Ik ben verliefd geweest op werkelijk waar dé foutste matches ever _O- Godzijdank deed mijn verstand het die keren nog prima. Het is een cultuur-dingetje dat verliefd zijn nodig is voor een relatie, de romantische blik. Uit onderzoek blijkt alleen dat een huwelijk met iemand waar je verliefd op bent of een gearrangeerd huwelijk (door je ouders bijv) helemaal niet van elkaar verschillen qua succesrate op de langere termijn. Dus staar je niet blind op verliefd zijn. Er moet natuurlijk wel een klik zijn en je moet je goed/fijn/gelukkig bij die persoon voelen, maar halsoverkop verliefd? Hormonen en neurotransmitters :P
Wel heel zonde als je die verliefdfase niet eens even hebt gehad samen
Dat is zo leuk O+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 januari 2022 @ 15:38:26 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203048022
Ik ben inmiddels wel de drempel over dat ik 6-7 euro voor een (groot) blik neertel... Had ik een aantal jaar geleden ook nooit gedacht. Maar dan niet te veel.
Mijn record is een tientje voor een Westvleteren. Die gaan nu vaak voor 13 of 15 euro weg als je ze los koopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 05-01-2022 15:49:12 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203048233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:38 schreef borisz het volgende:
Ik ben inmiddels wel de drempel over dat ik 6-7 euro voor een grote blik neertel... Had ik een aantal jaar geleden ook nooit gedacht. Maar dan niet te veel.
Mijn record is een tientje voor een Westvleteren. Die gaan nu vaak voor 13 of 15 euro weg als je ze los koopt.
Met kerst hebben wij 25 euro uitgegeven aan een klein flesje :@
Je went echt heel snel aan (hoge) prijzen heb ik de afgelopen 2 jaar gemerkt.
pi_203048463
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik heb 1,5 jaar verspild aan de foutste match ever maar ik was wel knetterverliefd. Toen ik daar eindelijk overheen was, heb ik met mezelf afgesproken dat ik de volgende keer ook met mijn hoofd ging denken. Ik maakte een lijstje van dingen die ik absoluut niet en wel in een man wilde en heb daar bij de eerstvolgende verliefdheid naar gehandeld. Gelukkig was dat J en voldeed hij volledig aan die lijst O+

Op de lijst: niet religieus, min of meer op een lijn qua politieke voorkeur, geen kinderen, niet 3 keer per week bij zijn ouders op visite willen, hoogopgeleid en ambitieus.
Aan die lijst zou ik weinig veranderen (alleen opleiding geen harde eis meer), alleen toevoegen: geen viruswappie, milieubewust, geen ondernemer.

Edit: volwassen kinderen zouden nu wel ok zijn. Toekomstige kleinkinderen ook wel.
Spoilers!
pi_203048701
Ik ben het deels ook wel met je eens, hoor, @Isabeau, ik ben ook zeker verliefd geweest op verkeerde matches. Maar het liefst zou ik beide hebben - dat het verstandelijk een goede keus lijkt én dat dat gevoel er is. Verliefd is misschien ook niet helemaal het goede woord, maar dat er wel die chemie, vonk, klik oid is die verder gaat dan alleen dat je het goed kan vinden en het rationeel een goede keuze lijkt.

Plus dat je die mening van twee kanten moet hebben om het te laten werken ;) ik denk dat die chemie er voor mij namelijk wel in enige mate was, al had ik dus ook niet het hoteldebotel-gevoel ofzo wat ik eerder bij andere jongens wel heb gehad. Maar voor hem was die er niet of in elk geval te weinig, en hij hecht daar erg veel waarde aan. Hij geloofde eerst helemaal niet in liefde, tot hij z'n ex tegenkwam en het liefde op het eerste gezicht was, dus nu gelooft hij alleen in liefde op het eerste gezicht, of in elk geval dus wel een bepaalde chemie oid die er meteen al moet zijn :+ hopeloze romanticus is t ook.
pi_203048715
En spannend wel @Sarabi, het keuzes maken. Ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent (zo ben ik zelf ook), de rest heeft denk ik al goede tips gegeven :)
pi_203048975
Aww, ik had Johnny Doodle een berichtje gestuurd om ze wat feedback te sturen. Want m'n favoriete chocolade, maar ze hadden een nieuwe smaak die echt tegenviel. En nu hebben ze me een pakketje met chocolade gestuurd. :D
pi_203048990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Met kerst hebben wij 25 euro uitgegeven aan een klein flesje :@
Je went echt heel snel aan (hoge) prijzen heb ik de afgelopen 2 jaar gemerkt.
Pff! Wat een bedrag. Was het dan ook echt bijzonder lekker?
  woensdag 5 januari 2022 @ 16:34:08 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203049081
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:27 schreef Myraela het volgende:
Aww, ik had Johnny Doodle een berichtje gestuurd om ze wat feedback te sturen. Want m'n favoriete chocolade, maar ze hadden een nieuwe smaak die echt tegenviel. En nu hebben ze me een pakketje met chocolade gestuurd. :D
Nu benieuwd welke tegenviel :P
pi_203049103
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar het liefst zou ik beide hebben - dat het verstandelijk een goede keus lijkt én dat dat gevoel er is. Verliefd is misschien ook niet helemaal het goede woord, maar dat er wel die chemie, vonk, klik oid is die verder gaat dan alleen dat je het goed kan vinden en het rationeel een goede keuze lijkt.
Een beetje combi moet er toch ook altijd wel zijn. Alleen rationeel lijkt me niet goed, en volledig op je eerste gevoel vertrouwen ook niet de meest stabiele basis.

Ik ben zo blij dat ik gewoon m'n vriend heb, want ik weet echt niet meer hoe ik om zou gaan met wensen en eisen. Ik denk dat ik na deze relatie alleen maar lastiger ben geworden. Ik zou meteen een soort stabiliteit zoeken die je helemaal niet meteen bij iemand kunt vinden. :')
pi_203049144
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Nu benieuwd welke tegenviel :P
De kersteditie met witte chocolade crème brûlee. Klonk heel leuk, maar met zo'n naam moet je op z'n minst een crunch erin hebben. Ze hadden gepofte rijst bovenop, maar die was taai dus verpeste de ervaring juist.
  woensdag 5 januari 2022 @ 16:40:16 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203049176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:38 schreef Myraela het volgende:

[..]
De kersteditie met witte chocolade crème brûlee. Klonk heel leuk, maar met zo'n naam moet je op z'n minst een crunch erin hebben. Ze hadden gepofte rijst bovenop, maar die was taai dus verpeste de ervaring juist.
Dat klinkt helemaal niet lekker nee

Crème brulee hoort idd knapperigheid te hebben :9~
Ik had ze zelf gemaakt met oud en nieuw, met nieuwe goeie brander. Goddelijk die combinatie, maar het laagje maakt het écht af (of dus niet. Gepofte rijst, taai :'( :'()
pi_203049196
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:27 schreef Myraela het volgende:
Wat leuk! Heb je het ook al binnen? Ik had de afgelopen weken toevallig twee gevallen waar mij ook zoiets beloofd is, maar van beide partijen heb ik (nog?) niks binnen. Niet dat dat moet, maar als je het belooft, dan wel!
pi_203049233
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat klinkt helemaal niet lekker nee

Crème brulee hoort idd knapperigheid te hebben :9~
Ik had ze zelf gemaakt met oud en nieuw, met nieuwe goeie brander. Goddelijk die combinatie, maar het laagje maakt het écht af (of dus niet. Gepofte rijst, taai :'( :'()
Ja, ik was echt enorm teleurgesteld. :') Ik stond in de winkel met 1+1 gratis Tony Chocolonely, maar die heb ik teruggelegd omdat deze smaak nog toffer klonk. Dus je snapt mijn intense verdriet toen ik m'n eerste hap nam. Barre tijden.

Zelfgemaakte Crème brulee is wel echt geweldig. :9
pi_203049256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:41 schreef Tuindier het volgende:
Wat leuk! Heb je het ook al binnen? Ik had de afgelopen weken toevallig twee gevallen waar mij ook zoiets beloofd is, maar van beide partijen heb ik (nog?) niks binnen. Niet dat dat moet, maar als je het belooft, dan wel!
Ja, het is net binnen. Daar gaan m'n goede voornemens. ;( 4 repen chocolade en nog wat fudge.

Twee gevallen zelfs! Dan heb je wel echt een baal-week gehad. Waar had je klachten over?
pi_203049285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, het is net binnen. Daar gaan m'n goede voornemens. ;( 4 repen chocolade en nog wat fudge.

Twee gevallen zelfs! Dan heb je wel echt een baal-week gehad. Waar had je klachten over?
Ik had me gesneden aan een glazen pot en het productienummer doorgegeven. En er was iets met een bankrekening die ik had geopend misgegaan in de communicatie, die beloofden me een bloemetje.

Je mag de chocolade en fudge wel doorsturen hoor, dan help ik je met je goede voornemens :+
pi_203049357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:47 schreef Tuindier het volgende:

Ik had me gesneden aan een glazen pot en het productienummer doorgegeven. En er was iets met een bankrekening die ik had geopend misgegaan in de communicatie, die beloofden me een bloemetje.
Ik mocht in mijn vorige baan bloemetjes weggeven aan teleurgestelde mensen en zodra ik dat gesprek had afgerond besteld eik dírect de bloemen :+ Dus eh, ik weet niet hoe ze het daar regelen, maar als je al een week wacht dan heb ik er een hard hoofd in.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:38 schreef Myraela het volgende:

Die klínkt echt waanzinnig lekker! Maar gepofte rijst. Serieus?! Wie heeft dát dan bedacht |:(
pi_203049464
Volgende week is mijn laatste week bij mijn huidige werkgever. Ik wil voor mijn collega’s graag iets lekkers maken. Maar ik wil dat het individuele dingetjes zijn zodat niemand in een bak koekjes ofzo hoeft te graaien. Heeft iemand misschien ideeën?
  woensdag 5 januari 2022 @ 16:58:14 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203049528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Volgende week is mijn laatste week bij mijn huidige werkgever. Ik wil voor mijn collega’s graag iets lekkers maken. Maar ik wil dat het individuele dingetjes zijn zodat niemand in een bak koekjes ofzo hoeft te graaien. Heeft iemand misschien ideeën?
Koekjes maar dan inpakken?
pi_203049541
quote:
Hoeveel collega's zijn het?
pi_203049741
quote:
Als ik koekjes bak, dan verpak ik ze in van die wenskaartzakjes: https://www.action.com/nl(...)es-voor-wenskaarten/
pi_203049833
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:35 schreef Myraela het volgende:

[..]
Een beetje combi moet er toch ook altijd wel zijn. Alleen rationeel lijkt me niet goed, en volledig op je eerste gevoel vertrouwen ook niet de meest stabiele basis.

Ik ben zo blij dat ik gewoon m'n vriend heb, want ik weet echt niet meer hoe ik om zou gaan met wensen en eisen. Ik denk dat ik na deze relatie alleen maar lastiger ben geworden. Ik zou meteen een soort stabiliteit zoeken die je helemaal niet meteen bij iemand kunt vinden. :')
Ik denk dat ik daar ook wel een beetje last van had bij deze. Leuke jongen, rationeel klopt het, ik vind hem aantrekkelijk, misschien geen hoteldebotel maar er hangt voor mij zeker wel een spanning ofzo, dus hop dit moet hem dan worden 8-) :7
Bij mij was er gevoelsmatig wel genoeg geweest om wel echt wat te willen proberen, als ik heel eerlijk naar mezelf ben, ondanks geen enorme vonk of struck by lightning gevoel, als dat bij hem ook zo was geweest.
Beetje jammer dat de andere partij daar dan ook een mening over heeft enzo ;) .

Wel tof van die chocoladerepen! Al is het wel balen van de tegenvallende reep natuurlijk. Creme brulée lijkt me een moeilijke smaak voor in een reep ja, die harde stukjes gekarameliseerd suiker zijn daar toch wel het allerlekkerst van :9

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 05-01-2022 17:25:38 ]
  woensdag 5 januari 2022 @ 17:16:56 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203049871
quote:
Ik wist niet dat je een andere baan had, gefeliciteerd! *O*
Wat voor baan is het?

On topic:
Mini's van kitkat/mars/twix/snickers/bounty oid? Of Celebrations? Of individueel verpakte koeken?

Of bedoel je echt zelf iets maken? Dat wordt lastig of je moet het inderdaad zelf individueel verpakken. Of een cakepops of van die traktaties die kinderen op school uitdelen ofzo maken. Dat is vaak of individueel verpakt of aan een individuele prikker/satéstok geregen.
pi_203049992
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 12:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor jullie lieve reacties weer :) @:Isabeau en @:Candaasje het voelt inderdaad toch wel als afwijzing. Ik had hem gister nog geappt dat ik nu toch wel wat verdrietig was, niet gebroken hart maar ego-pijn en gevoel van niet leuk genoeg/niet goed genoeg zijn dus dat als ie wat te zeggen had over wat er wel leuk aan me is ik dat erg zou waarderen, en daar reageerde ie super lief op. Heel fijn gesprek gehad erna ook nog.

Ingewikkeld blijft t vlinder :*
Je spoiler kwam op mijn pad toen ik nog in een huwelijk zat.
1200 beren op de weg. Niet knetterverliefd maar wel: my god dat dit bestaat :o
Mega-ingewikkelde tijd gehad, want ook nog 2 kinderen.

Maarr mijn hart gevolgd en ben nu 23 jaar samen met spoiler.
g dus :D O+
En wat een relatie is dit. Beter wordt het niet *O*
Ook in de afgelopen tijd waarin ik mezelf totaal kwijt was, heeft spoiler ( :D ) me erdoor heen gesleept met geduld en begrip.
pi_203050087
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Ingewikkeld blijft t vlinder :*
Je spoiler kwam op mijn pad toen ik nog in een huwelijk zat.
1200 beren op de weg. Niet knetterverliefd maar wel: my god dat dit bestaat :o
Mega-ingewikkelde tijd gehad, want ook nog 2 kinderen.

Maarr mijn hart gevolgd en ben nu 23 jaar samen met spoiler.
g dus :D O+
En wat een relatie is dit. Beter wordt het niet *O*
Ook in de afgelopen tijd waarin ik mezelf totaal kwijt was, heeft spoiler ( :D ) me erdoor heen gesleept met geduld en begrip.
O+
pi_203050109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:28 schreef Myraela het volgende:

[..]
Pff! Wat een bedrag. Was het dan ook echt bijzonder lekker?
Ik vind van wel :Y Het was een barrel aged bier en dat duurt gewoon erg lang (minstens 1,5 jaar) om te maken, dus dan snap ik de prijs wel beter.
pi_203050135
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Koekjes maar dan inpakken?
Ja zat ik ook aan te denken.
Maar dacht misschien zijn er nog andere ideeën.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoeveel collega's zijn het?
29 :)

quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:10 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als ik koekjes bak, dan verpak ik ze in van die wenskaartzakjes: https://www.action.com/nl(...)es-voor-wenskaarten/
Is dat van dat spul wat je bijvoorbeeld ook in spelletjes dozen hebt maar dan met zo’n druk randje?

quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik wist niet dat je een andere baan had, gefeliciteerd! *O*
Wat voor baan is het?

On topic:
Mini's van kitkat/mars/twix/snickers/bounty oid? Of Celebrations? Of individueel verpakte koeken?

Of bedoel je echt zelf iets maken? Dat wordt lastig of je moet het inderdaad zelf individueel verpakken. Of een cakepops of van die traktaties die kinderen op school uitdelen ofzo maken. Dat is vaak of individueel verpakt of aan een individuele prikker/satéstok geregen.

Ik wil eigenlijk zelf iets maken. Iets van die mini’s enzo staat er eigenlijk altijd wel.

Ik ga werken in het supermarkt wezen. En dan is het de bedoeling dat ik daar in door ga groeien :) en een opleiding enzo er bij ga volgen. Maar eerst een tijdje alles doen op de werkvloer om het bedrijf te leren kennen :)
pi_203050190
Gefeliciteerd met de nieuwe baan.

Mmmm 29 collega's. Is mini cupcakes maken een idee en die dan op een groot dienblad neerzetten?
pi_203050195
Vwb relaties. Mijn man en ik zijn nooit smoor op elkaar geweest. Maar we hadden wel allebei meteen een gevoel van dit kan weleens heel goed zijn. Ondertussen 11 jaar verder O+ Hij is echt een topper hoor.
pi_203050219
H
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe baan.

Mmmm 29 collega's. Is mini cupcakes maken een idee en die dan op een groot dienblad neerzetten?
Ja had ik ook aan zitten denken. Maar dan moet het weer in een afgesloten bak want wij mogen geen open voedingsdingen hebben staan. Ik heb alleen dichte bakken wat mijn dure Pyrex schalen met deksel zijn. En dan moet ik die weer gaan halen enzo. Dat voelt ook weer zo :’)

Ik Vind het maar lastig _O-
pi_203050251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
H
[..]
Ja had ik ook aan zitten denken. Maar dan moet het weer in een afgesloten bak want wij mogen geen open voedingsdingen hebben staan. Ik heb alleen dichte bakken wat mijn dure Pyrex schalen met deksel zijn. En dan moet ik die weer gaan halen enzo. Dat voelt ook weer zo :’)

Ik Vind het maar lastig _O-
Afdekken met alu folie is zeker niet voldoende?
pi_203050263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Afdekken met alu folie is zeker niet voldoende?
Nee moet echt afgesloten zijn.
pi_203050276
Ik
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind van wel :Y Het was een barrel aged bier en dat duurt gewoon erg lang (minstens 1,5 jaar) om te maken, dus dan snap ik de prijs wel beter.
Ik neem tegenwoordig ook regelmatig wat versch speciaal biertjes mee en ze zijn best prijzig. Maar als ik jou zo volgen snap ik de prijs ook beter.
pi_203050296
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
[..]
[..]
Is dat van dat spul wat je bijvoorbeeld ook in spelletjes dozen hebt maar dan met zo’n druk randje?
[..]
Ik wil eigenlijk zelf iets maken. Iets van die mini’s enzo staat er eigenlijk altijd wel.

Ik ga werken in het supermarkt wezen. En dan is het de bedoeling dat ik daar in door ga groeien :) en een opleiding enzo er bij ga volgen. Maar eerst een tijdje alles doen op de werkvloer om het bedrijf te leren kennen :)
Succes think ^O^
pi_203050376
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Succes think ^O^
Dankjewel komt vast goed.
pi_203050393
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:42 schreef Blues het volgende:
Ik
[..]
Ik neem tegenwoordig ook regelmatig wat versch speciaal biertjes mee en ze zijn best prijzig. Maar als ik jou zo volgen snap ik de prijs ook beter.
Er zijn veel verschillende redenen waarom een prijs hoger kan zijn.
Is het een kleine brouwerij? Heineken kan natuurlijk vrij makkelijk bier goedkoop produceren bijvoorbeeld.
Moet het bier uit het buitenland komen? Dan kan het duurder zijn door de importkosten.
De ingredienten, in onze bieren zit veel hop en dat is een stuk duurder dan al de andere grondstoffen.
Huurbrouwen ze? Net zoals wij doen, dan komen er ook extra kosten bij.

Uiteindelijk moet je gewoon je eigenlijk smaak leren kennen en dan kijken wat je voor bier over hebt :)
pi_203050520
quote:

Ik weet niet wat er in spelletjes dozen zit. Het is gewoon een plastic envelopje met een flapje met een plakrandje.
  woensdag 5 januari 2022 @ 18:12:57 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203050727
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]

Tof! Heel veel werkplezier en veel succes! :* *O*
pi_203050793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:59 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet niet wat er in spelletjes dozen zit. Het is gewoon een plastic envelopje met een flapje met een plakrandje.
Ik ga eens kijken of ik ze kan click and collecten bij onze action hier :) dankjewel!
  woensdag 5 januari 2022 @ 18:21:49 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203050876
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Er zijn veel verschillende redenen waarom een prijs hoger kan zijn.
Is het een kleine brouwerij? Heineken kan natuurlijk vrij makkelijk bier goedkoop produceren bijvoorbeeld.
Moet het bier uit het buitenland komen? Dan kan het duurder zijn door de importkosten.
De ingredienten, in onze bieren zit veel hop en dat is een stuk duurder dan al de andere grondstoffen.
Huurbrouwen ze? Net zoals wij doen, dan komen er ook extra kosten bij.

Uiteindelijk moet je gewoon je eigenlijk smaak leren kennen en dan kijken wat je voor bier over hebt :)
A Propos huurbrouwen, in heel Nederland ligt er Texels bier in de supermarkt. Nu was ik op Texel en begrijp van de locals dat er eigenlijk zelden of nooit een van de vrachtwagens van Texels op de pont staat.
Kortom, dat Texels wordt waarschijnlijk ergens in een huurbrouwerij gebrouwen, met het "unieke Texelse duinwater" LOL
pi_203051029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
A Propos huurbrouwen, in heel Nederland ligt er Texels bier in de supermarkt. Nu was ik op Texel en begrijp van de locals dat er eigenlijk zelden of nooit een van de vrachtwagens van Texels op de pont staat.
Kortom, dat Texels wordt waarschijnlijk ergens in een huurbrouwerij gebrouwen, met het "unieke Texelse duinwater" LOL
Er zit ook nog veel verschil in huurbrouwen.
En Texel is sowieso geen kleine brouwerij (meer).
pi_203051052
Ben voor mijn moeder's QR code met mijn oude Samsung telefoon bezig. Telefoonnr opgehaald van Lyca mobile. Wat voelt dat als een onprofessioneel bedrijf zeg _O- Overal spelfouten, totaal onprofessionele stem bij het opwaardeermenu, vragen om een PIN code. Ik dacht: huh, wat voor pincode bedoelen jullie?! Maar dat moest de 10-cijferige opwaardeercode (zo noemen ze dat op het briefje) zijn. Nadat ik 3 cijfers had ingevuld kreeg ik een andere stem te horen die zei dat ik een ongeldige invoer had gedaan. Toets 1 voor opnieuw proberen. Prima. Toets weer dezelfde cijfers in: dit keer wel goed |:(

Anyway. Telefoon werkt. Telefoonnr werkt. Nu nog de apps installeren.
  woensdag 5 januari 2022 @ 18:50:26 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203051364
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Er zit ook nog veel verschil in huurbrouwen.
En Texel is sowieso geen kleine brouwerij (meer).
Er is ook niets verkeerd aan huurbrouwen, zolang het recept goed gehandhaafd wordt. Huurbrouwen is een prima methode om de brouwerij optimaal te benutten en daarmee kosten te drukken zonder aan de kwaliteit van de ingrediënten te schroeven. Verder is het dan waarschijnlijker dat het personeel zeer ter zake kundig is.
  woensdag 5 januari 2022 @ 18:51:49 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203051390
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:31 schreef Isabeau het volgende:
Ben voor mijn moeder's QR code met mijn oude Samsung telefoon bezig. Telefoonnr opgehaald van Lyca mobile. Wat voelt dat als een onprofessioneel bedrijf zeg _O- Overal spelfouten, totaal onprofessionele stem bij het opwaardeermenu, vragen om een PIN code. Ik dacht: huh, wat voor pincode bedoelen jullie?! Maar dat moest de 10-cijferige opwaardeercode (zo noemen ze dat op het briefje) zijn. Nadat ik 3 cijfers had ingevuld kreeg ik een andere stem te horen die zei dat ik een ongeldige invoer had gedaan. Toets 1 voor opnieuw proberen. Prima. Toets weer dezelfde cijfers in: dit keer wel goed |:(

Piep
U gebruikt de verkeerde vinger om te kiezen
Piep
Voer het nummer opnieuw in met een andere vinger
Piep
pi_203051956
Kerci
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Merci :) gaat goed komen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:46:11 #211
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203053507
B:)B
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:52:51 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_203053635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Als er net zo veel verdampt als bij whisky dan is de lange lig tijd niet het probleem. Maar de hoeveelheid bier die er na 1,5 jaar nog in het vat zit die het duur maakt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:01:32 #213
63722 z80
I fink you freaky
pi_203053808
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Even snel rondklikken, lijkt er op dat het merk inmiddels onder de plu van heineken valt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overname-craftbeer
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:04:15 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_203053876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:31 schreef Isabeau het volgende:

Hema en verschillende tankstations hebben sim kaartjes zonder abbo. Papier waar de sim in zit kast meer als de hele sim.
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:34:27 #215
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203054452
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:01 schreef z80 het volgende:

[..]
Even snel rondklikken, lijkt er op dat het merk inmiddels onder de plu van heineken valt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overname-craftbeer
Hmmm, hopelijk is dat niet zoals met Hertog dat door Unilever werd overgenomen. Dat werd vrij snel daarna van verse ingrediënten naar goedkopere overgezet. Hoewel ik dat Texels bier nooit echt het zo geweldig vond.
pi_203054535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef z80 het volgende:
Hema en verschillende tankstations hebben sim kaartjes zonder abbo. Papier waar de sim in zit kast meer als de hele sim.
Bedankt voor de enorme afterthought tip /s

Maar dit is dus een gratis kaartje zonder abbo. +10 euro beltegoed gekocht zodat het nummer een jaar geldig blijft. En voor die enkele keer dat je toch even iets op internet moet doen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:49:04 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_203054708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bedankt voor de enorme afterthought tip /s

Maar dit is dus een gratis kaartje zonder abbo. +10 euro beltegoed gekocht zodat het nummer een jaar geldig blijft. En voor die enkele keer dat je toch even iets op internet moet doen.
Heb de vraag voor dit soort kaartjes niet langs zien komen. Waarschijnlijk gemist tijdens de vakantie.
pi_203055126
Goed, het doet wat het moet doen. Het toont mijn moeder's QR codes. Job's done. Dat is in ieder geval een zorg en gehannes met papieren codes minder.
  donderdag 6 januari 2022 @ 07:41:58 #219
63722 z80
I fink you freaky
pi_203057805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:07 schreef Isabeau het volgende:
Goed, het doet wat het moet doen. Het toont mijn moeder's QR codes. Job's done. Dat is in ieder geval een zorg en gehannes met papieren codes minder.
Zet ook even de pdf van de QR code op de telefoon. (dat ding dat je kunt printen).
De ervaring met de corona app is dat er geregeld een data verbinding nodig is om de code te laten zien. Geen internet, of niet snel genoeg is geen, krijg je geen code.

Zelf de QR code ook op papier op verschillende plekken liggen. Het mooie van de QR is dat je deze kunt verkleinen en het blijft werken. Dus op paspoort formaat en mini formaat gemaakt. Mini voor in de knip.
pi_203057838
'morgen! Naar laagje ijs op de auto vanmorgen. Maar ik heb het kantoor weer bereikt! 't is nog echt zo'n week met een aantal mensen nog afwezig, klanten nog niet helemaal actief, dus nog even lekker rustig werken.
pi_203057876
Frisjes! Slecht slapen omdat koud, maar niet wakker genoeg om een extra dekbed erop te gooien :')
Nu maar meteen klaar gelegd.

Kantoordagje vandaag. In mijn eentje.
pi_203057988
Goedemorgen, wij zijn op pad om te wandelen, in de achtertuin van @Blues *O* Theoretisch zou het toch mogelijk moeten zijn dat het een paar uur droog blijft deze vakantie :')
  donderdag 6 januari 2022 @ 08:27:48 #223
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203058033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
Goedemorgen, wij zijn op pad om te wandelen, in de achtertuin van @:Blues *O* Theoretisch zou het toch mogelijk moeten zijn dat het een paar uur droog blijft deze vakantie :')
Vandaag een zonnetje als het goed is! *O*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 09:06:34 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203058370
Moggel.
Zo nog beoordelingsgesprek. Al is dat eigenlijk een formaliteit.
pi_203058793
quote:
Goedemorgen, wij zijn op pad om te wandelen, in de achtertuin van @:Blues *O* Theoretisch zou het toch mogelijk moeten zijn dat het een paar uur droog blijft deze vakantie :')
Vandaag zou de beste dag zijn geloof ik :)
pi_203059802
Vervolgafspraak financieel advies gehad, eigenlijk staat bijna alles klaar. Morgen kunnen we tekenen voor de woning. *O*

Op zulke momenten is vanuit huis werken wel extra fijn. Vanochtend gewoon extra vroeg begonnen zodat ik er even 1.5 uur tussenuit kon voor zo'n afspraak.
pi_203059803
Goeie tips van Zet👍🏼

Wat een heerlijk heldere dag vandaag!
Vanmiddag weer eens boeken uitzoeken voor groep 1/2 in de grote bieb en daar ook koffie met de collega buitenshuis onder het mom van werk, inclusief afstand en mondkapje.
pi_203059809
Mogge! Gister om 3u naar bed met veel bier (2,7%, werelduitvinding!), nu geboosterd. Zometeen even saucijzenbroodjes halen en dan omtbijt. Met KOFFIE.
pi_203059831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:51 schreef Myraela het volgende:
Vervolgafspraak financieel advies gehad, eigenlijk staat bijna alles klaar. Morgen kunnen we tekenen voor de woning. *O*

Op zulke momenten is vanuit huis werken wel extra fijn. Vanochtend gewoon extra vroeg begonnen zodat ik er even 1.5 uur tussenuit kon voor zo'n afspraak.
Goh, wat is het uiteindelijk snel gegaan. *O*
En nu sleutelen aan jullie moodboards.
pi_203060017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 10:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Goh, wat is het uiteindelijk snel gegaan. *O*
En nu sleutelen aan jullie moodboards.
Heel snel! En dat terwijl het nog iets probeerde te rekken om wat meer tijd te hebben voor de werkgeversverklaring van mijn vriend. Maar zelfs als we proberen te rekken zijn we autistisch snel. Er zijn nu wel 41 van de 62 woningen verkocht, de rest staat nog onder optie. Maar dat gaat dus ook goed. We zijn gelukkig niet de enige gekken. :D
pi_203060293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 08:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Vandaag een zonnetje als het goed is! *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Vandaag zou de beste dag zijn geloof ik :)
Klopt :Y heerlijk in de zon door de duinen, toen een guur stukje op het strand. Nu koffie en frietjes :D
pi_203060507
Vanmiddag ook even naar buiten, gisteren met al die regen was dat geen goed idee. Maar nu, ga ik wandelen of fietsen?
Dat slechte weer zorgde er wel voor dat het huis weer (vrijwel) helemaal gepoetst is. Was even zoeken wat voor mij het beste werkt. Iedere dag een ruimte of alles in 1 keer. En ik ben toch voorstander van het laatste (en uiteraard de rest bijhouden).

Goed nieuws @Myraela, ben ook zo benieuwd hoe jullie huis gaat worden. Beetje in de lijn van nu of gooi je het helemaal om?
pi_203060837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 11:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed nieuws @:Myraela, ben ook zo benieuwd hoe jullie huis gaat worden. Beetje in de lijn van nu of gooi je het helemaal om?
M'n plannen kunnen nog heel vaak veranderen, maar zitten nu te denken om een beetje in dezelfde stijl te blijven, maar dan wat gewaagder. Minder witte muren, meer kleur, verschillende materialen en meer verschillende stijlen combineren. Maar dan zonder rommelig te worden, dus meer chaos in de grote items maar niet in allemaal troepjes.
pi_203060853
Wat tof @Myraela *O*

Heel benieuwd naar jullie plannen!
pi_203060864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 11:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
M'n plannen kunnen nog heel vaak veranderen, maar zitten nu te denken om een beetje in dezelfde stijl te blijven, maar dan wat gewaagder. Minder witte muren, meer kleur, verschillende materialen en meer verschillende stijlen combineren. Maar dan zonder rommelig te worden, dus meer chaos in de grote items maar niet in allemaal troepjes.
Daar hoopte ik al op. Zo gaaf om te zien.
pi_203061011
quote:
Waar??? *G* Veel plezier het is prachtig weer!
correctie, motregen nu -O-
pi_203061195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Blues het volgende:

[..]
Waar??? *G* Veel plezier het is prachtig weer!
correctie, motregen nu -O-
Bij Parnassia en dan naar het Vogelmeer Strandopgang bij het Betonpad en dan terug naar Parnassia aan Zee en dus lekker friet en koffie. We waren precies weer bij de auto toen het begon te regenen.
pi_203061407
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:12 schreef Clubsoda het volgende:

Bij Parnassia en dan naar het Vogelmeer Strandopgang bij het Betonpad en dan terug naar Parnassia aan Zee en dus lekker friet en koffie. We waren precies weer bij de auto toen het begon te regenen.
V O+ gelmeer. Fijne achtertuin heb ik hè *) ;)
Leuk! ^O^
pi_203061417
Gratis film mensen:
https://www.moviemeter.nl(...)8aggVLQ1E3Agvy3p2y1E

Ik ga straks ff een wandeling maken, was ophangen en dan gewoon midden op de dag een film kijken, omdat het kan :+ :D
pi_203061597
Ik moest lachen om Parnassia aan Zee maar er is echt een strandtent die zo heet. Ik ken alleen Parnassia de psychiatrieclub, vlakbij zee dus.
Spoilers!
pi_203061629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest lachen om Parnassia aan Zee maar er is echt een strandtent die zo heet. Ik ken alleen Parnassia de psychiatrieclub, vlakbij zee dus.
Ik ook hoor :D maar parnassia is blijkbaar ook een plant.

@Blues : prachtig inderdaad O+
pi_203061744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik dacht ook serieus dat ze de locatie aan het beschrijven was met GGZ-locaties. :D
pi_203061784
@Myraela wat tof *O*

Jeuj kantoordag hier.... na een uur lag internet eruit en zo te lezen komt dat voorlopig nog niet goed :') Ik heb straks een afspraak dus moet wel hier blijven. Blij met telefoon (en vooral abbo) van werkgever en mijn vermogen om internet te grabbelen via een hotspot.
Andere collega heeft die optie niet, was anderhalf uur onderweg... en is nu maar weer naar huis gegaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:07 #244
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203061912
Parnassia O+ In de herfst de NS-wandeling gedaan door de Kennemerduinen. Zeer fijn.
pi_203062099
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh, ik dacht ook serieus dat ze de locatie aan het beschrijven was met GGZ-locaties. :D
Jemig jongens, zo dichtgetikt ben ik nou ook weer niet :') :D
pi_203062516

Morgenavond schijnt er een uitzending te zijn over de prijzen van Anicura en Evidensia dierenziekenhuizen. Ben benieuwd hoe slecht we er vanaf komen. (Het zijn ook altijd wel flinke bedragen natuurlijk, maar vergeleken de humane zorg en de (snelle!) service die we leveren, is het nog altijd wel 'goedkoop')
pi_203062714
Lekker gelopen in de zon.
Nu regent het weer :+
'Meertje van Caprera'

pi_203062734
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef Blues het volgende:
Gratis film mensen:

Ik ga straks ff een wandeling maken, was ophangen en dan gewoon midden op de dag een film kijken, omdat het kan :+ :D
oh, wat heerlijk is dat he.

Wij zijn vanaf dinsdagmiddag tot morgenmiddag kindloos, en toch timmeren we de tijd vol met dingen die veel handiger te doen zijn zonder kinderen. Even naar de lampenwinkel want na een jaar zitten we hier nog met verhuispeertjes overal, even bij de keukenwinkel kijken, even uitgebreid boodschappen doen, etc.

Maar, we hebben ook voor 200 euro aan alcohol gekocht en elke avond cocktails gemaakt en gister James bond gekeken. Vanavond kookt de duutser, en vanmiddag doe ik helemaal niets meer.
pi_203062764
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 13:55 schreef Candaasje het volgende:

Morgenavond schijnt er een uitzending te zijn over de prijzen van Anicura en Evidensia dierenziekenhuizen. Ben benieuwd hoe slecht we er vanaf komen. (Het zijn ook altijd wel flinke bedragen natuurlijk, maar vergeleken de humane zorg en de (snelle!) service die we leveren, is het nog altijd wel 'goedkoop')
Ben benieuwd:) Ik vind het verschil tussen gewone dierenartsen behoorlijk groot.
pi_203062791
quote:
Gratis film mensen:

Dat gaan we zo eens doen. Benedict Cumberbatch (alleen door die naam ga ik al van hem houden) is sowieso altijd leuk om te zien. Groot Sherlock fan hier.

Dankjewel voor de tip :)
pi_203062812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ben benieuwd:) Ik vind het verschil tussen gewone dierenartsen behoorlijk groot.
Tussen wel of niet aangesloten Anicura/Evidensia bedoel je?
Ja dat verschil is wel groot. Op sommige punten misschien te groot, maar nu moet ik ook wel zeggen dat veel dierenartsen eigenlijk te weinig rekenen/rekenden als je eerlijk kijkt naar arbeidsuren/expertise. Ik heb er bij meerdere gewerkt die echt net quitte draaiden en daarbij sneden ze echt gigantisch in hun eigen vingers voor alle uren die ze onbetaald werkten.

Mijn eigen DA hier in min woonplaats is niet overgestapt naar Evidensia, maar vindt het nu wel fijn dat ze niet concurreren op prijs, en ze zelfs nu wat realistischere prijzen kan vragen zonder dat mensen gelijk overlopen.
pi_203062860
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Tussen wel of niet aangesloten Anicura/Evidensia bedoel je?
Ja dat verschil is wel groot. Op sommige punten misschien te groot, maar nu moet ik ook wel zeggen dat veel dierenartsen eigenlijk te weinig rekenen/rekenden als je eerlijk kijkt naar arbeidsuren/expertise. Ik heb er bij meerdere gewerkt die echt net quitte draaiden en daarbij sneden ze echt gigantisch in hun eigen vingers voor alle uren die ze onbetaald werkten.

Mijn eigen DA hier in min woonplaats is niet overgestapt naar Evidensia, maar vindt het nu wel fijn dat ze niet concurreren op prijs, en ze zelfs nu wat realistischere prijzen kan vragen zonder dat mensen gelijk overlopen.
Ik bedoelde gewoon prijzen geen idee of ze aangesloten zijn bij wat dan ook.

Ik weet niet wat een beetje normale prijzen zijn.
Met de hoeveelheid dierenarts bezoeken die wij afleggen is het alsnog behoorlijk wat :')
pi_203062906
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik bedoelde gewoon prijzen geen idee of ze aangesloten zijn bij wat dan ook.

Ik weet niet wat een beetje normale prijzen zijn.
Met de hoeveelheid dierenarts bezoeken die wij afleggen is het alsnog behoorlijk wat :')
Oh zo onderling bedoel je. Ja dat verschilt inderdaad sterk. :Y
Die verschillen worden nu met al die ketens wel steeds minder. Enerzijds bestaat er dan het gevaar dat de ketens het te duur gaan maken (maar eerlijk; ik denk dat ze daar nog niet aan zitten, als je dus kijkt naar wat de omzet is, en wat dierenartsen en assistenten verdienen.) anderzijds helpt het dus wel om betere, meer gespecialiseerde zorg te kunnen leveren en hoeven ook niet-aangesloten dierenartsen minder te stunten met prijzen.
pi_203062913
Toen mijn dierenarts met pensioen ging is de praktijk overgenomen door een andere praktijk. De dierenartsen van die praktijk waren heel betrokken bij het opzetten van Evidensia hier. De prijzen zijn best fors omhoog gegaan maar aan de andere kant, je hebt er ook dierenartsen voor terug die ook wel bij Evidensia werken. En toen ik een afspraak bij de normale DA had (op een zaterdag, zeer zieke kat) maar die was er niet, werd ik meteen doorgestuurd naar Evidensia en hoefde alleen maar het normale tarief te betalen.
pi_203062915
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
oh, wat heerlijk is dat he.

Wij zijn vanaf dinsdagmiddag tot morgenmiddag kindloos, en toch timmeren we de tijd vol met dingen die veel handiger te doen zijn zonder kinderen. Even naar de lampenwinkel want na een jaar zitten we hier nog met verhuispeertjes overal, even bij de keukenwinkel kijken, even uitgebreid boodschappen doen, etc.

Maar, we hebben ook voor 200 euro aan alcohol gekocht en elke avond cocktails gemaakt en gister James bond gekeken. Vanavond kookt de duutser, en vanmiddag doe ik helemaal niets meer.
Lekker joh ik snap het wel hoor, dat je ook dingen doet die nu ff handig zijn. Maar denk ook aan jezelf. Zo belangrijk O+
pi_203062926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Dat gaan we zo eens doen. Benedict Cumberbatch (alleen door die naam ga ik al van hem houden) is sowieso altijd leuk om te zien. Groot Sherlock fan hier.

Dankjewel voor de tip :)
Me too fan. Stream m nu naar de tv vanaf mobiel. Nieuwerwetse dinges doen deze oudjes :D *O*
pi_203062964
Oh hey, dank voor de filmptip! Die ga ik ook zeker even bekijken!
pi_203063020
Ik weet eigenlijk niet eens wat dat Evidensia is. Een soort franchise-organisatie voor dierenartsen ofzo?
Spoilers!
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:33:44 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203063025
Vanavond poesjes kijken :7

Nog tips om op te letten? En vragen om te stellen? (Lang leve Google translate, want de dame spreekt geen engels _O- )
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:37:02 #260
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203063094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet eigenlijk niet eens wat dat Evidensia is. Een soort franchise-organisatie voor dierenartsen ofzo?
Ik dacht al dat het aan mij lag :D
pi_203063130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja en nee, denk ik. Ik ben niet zo in de termen thuis. Evidensia is voor de eerstelijns wel een frachise-organisatie (met wel een stevige vinger in de pap), maar zet daarnaast dus ook zelf dierenziekenhuizen op. (Ik dacht dat er 9 in NL moeten komen. Er zijn er nu inmiddels 7)
Het is van oorsprong een Zweedse organisatie, gefuseerd met het Engsle IVC.
Anicura is een andere Zweedse organisatie, overgenomen door Mars.
pi_203063159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:33 schreef Barreltje het volgende:

Nog tips om op te letten? En vragen om te stellen? (Lang leve Google translate, want de dame spreekt geen engels _O- )
Vooral hoe oud ze zijn denk ik. En wat ze al aan ontworming enzo gehad hebben voor ze daar weg gaan. Hoe het komt dat ze een nestje heeft. Welk voer en kattenbakvulling de katten ze gewend zijn.
Spoilers!
pi_203063211
quote:

O+

- Leeftijd
- Vaccinatiestatus / gecheckt door een dierenarts?
- Ontworming
- Ontvlooiing
- Bekende problemen met gezondheid? (Denk aan diarree, achterstand in groei)
- Wat voor voeding krijgen ze?
- Socialisatie met andere dieren of kinderen?
- Vader/moeder beide bekend?

Kijk in elk geval naar hoe levendig ze zijn. Kijk ook goed naar moederpoes en de leefomstandigheden.
pi_203063228
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja en nee, denk ik. Ik ben niet zo in de termen thuis. Evidensia is voor de eerstelijns wel een frachise-organisatie (met wel een stevige vinger in de pap), maar zet daarnaast dus ook zelf dierenziekenhuizen op. (Ik dacht dat er 9 in NL moeten komen. Er zijn er nu inmiddels 7)
Het is van oorsprong een Zweedse organisatie, gefuseerd met het Engsle IVC.
Anicura is een andere Zweedse organisatie, overgenomen door Mars.
Ah ok. Je hebt franchise-organisaties in allerlei smaken. Er kunnen inderdaad ook delen van de organisatie in eigen beheer blijven.

Maar de lijnen zijn dus kort van de dierenarts naar het ziekenhuis? Dat lijkt me voor- en nadelen hebben voor alle partijen (behalve Evidensia zelf uiteraard).
Welk programma maakt een uitzending over jullie?
Spoilers!
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:46:19 #265
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203063294
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]
O+

- Leeftijd
- Vaccinatiestatus / gecheckt door een dierenarts?
- Ontworming
- Ontvlooiing
- Bekende problemen met gezondheid? (Denk aan diarree, achterstand in groei)
- Wat voor voeding krijgen ze?
- Socialisatie met andere dieren of kinderen?
- Vader/moeder beide bekend?

Kijk in elk geval naar hoe levendig ze zijn. Kijk ook goed naar moederpoes en de leefomstandigheden.
Zijn jullie het stuk van geen Engels kunnen spreken vergeten _O-
Dat kok ik echt niet van haar te weten..
Ik weet dst ze niks aan ontworming en inenting gedaan hebben.. dst staat in de "advertentie".. dus daar mag ik zelf mee aan de slag..
pi_203063311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah ok. Je hebt franchise-organisaties in allerlei smaken. Er kunnen inderdaad ook delen van de organisatie in eigen beheer blijven.

Maar de lijnen zijn dus kort van de dierenarts naar het ziekenhuis? Dat lijkt me voor- en nadelen hebben voor alle partijen (behalve Evidensia zelf uiteraard).
Welk programma maakt een uitzending over jullie?
Ja, lijnen zijn heel kort. Eerstelijnsdierenartsen die zich aansluiten verwijzen hun spoed ('s avonds, nacht, weekend) door naar de ziekenhuizen. En natuurlijk ook voor tweedelijns onderzoeken/behandelingen.
En om de werkdruk aan te kunnen, komen er ook in de ziekenhuizen 'huisartsposten' bemand door dierenartsen uit de eerstelijns, om tijdens de spoed consulten te verzorgen.

Omroep Max, ik weet niet welk programma precies verder.
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:50:02 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203063356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik weet dst ze niks aan ontworming en inenting gedaan hebben.. dst staat in de "advertentie".. dus daar mag ik zelf mee aan de slag..
Gewoon simpel houden, probeer wel achter de geboortedatum/leeftijd te komen. Want te vroeg mee heb je echt snel een kutkat met problemen.
En verder gewoon zelf kijken of ze helder en fris overkomen, hoe ziet de boel eruit bij de mensen thuis enz.
pi_203063376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:10 schreef Jagärtrut het volgende:

Dat is het betere werk :D :D
pi_203063388
Mensen, al sinds vanmorgen flinke stroomstoring in Spijkenisse :P Groot nieuws en zo :P Er was zelfs zo'n blusvoertuig van Zestienhoven opgeroepen om het hoogspanningshuisje te komen blussen :D

Jammer genoeg zat ik op kantoor dus geen excuus om niet te werken :P
  donderdag 6 januari 2022 @ 14:57:46 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203063483
quote:

Check of je de Deense vertaling van 'poesje' in juiste context gebruikt *)
pi_203063617
quote:

[..]
Ah, oei.

Euh, kijk hoe levendig ze zijn. Of ze willen spelen en eten. Hoe moederpoes eruitziet. Of ze geen prutoogjes hebben. Niet graatmager zijn. Of hun vacht er een beetje OK uitziet en je geen vlooienpoepjes tussen de haren ziet zitten. Kijk of de kontjes een beetje schoon schijn.

En laat ze zelf wel gelijk even checken bij een dierenarts.
pi_203063623
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef Molo het volgende:

[..]
:D dit ook misschien wel ja
pi_203063758
quote:

[..]
In dat geval: echt niet alleen met je gevoel kijken (want schattig zullen ze zijn) maar ook met je verstand.
Er zijn zat andere kittens bij mensen die wel Engels spreken en als je door de taalbarrière niet de info krijgt die belangrijk en nodig is (zie lijstje Candaasje) zou het anders een dure aanschaf met hartepijn kunnen worden.
pi_203063808
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2022 15:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ah, oei.

Euh, kijk hoe levendig ze zijn. Of ze willen spelen en eten. Hoe moederpoes eruitziet. Of ze geen prutoogjes hebben. Niet graatmager zijn. Of hun vacht er een beetje OK uitziet en je geen vlooienpoepjes tussen de haren ziet zitten. Kijk of de kontjes een beetje schoon schijn.

En laat ze zelf wel gelijk even checken bij een dierenarts.
En schone oortjes!
Geen navelbreukjes voelbaar! (hoeft geen groot probleem te zijn maar mogelijk wel extra kosten voor reparatie).

Dat gezegd hebbende: een van mijn kerngezonde, diverse malen door de dierenarts goedgekeurde, volledig van alle vaccinaties en andere zaken voorziene kitten zat na een week op de spoedpost ivm een kleine prolaps :') ;(
' Gelukkig' heeft het baasje er meer last van dan het kitten zelf.
pi_203064458
@Barreltje, kan je niet iemand, een collega of zo meevragen? Doe je daar aan sport (handbal toch) dat je van daar iemand vraagt?
pi_203065142
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 14:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Gegrinnikt :B

In een uitgestorven Bieb een klein werkoverleg 😉 met de biebcollega.
Administratie uitgevogeld op de andere lokatie. Schouderklopje voor de boomers.
Dat was gezellig bijpraten mét koffie.

En het volgende uitje voor mij was de wasstraat. En gebeurde voor het eerst: de borstel op de motorkap, eentje bij de achterklep en bij de zijdeuren.
En de machine valt stil.😳 Geen paniek. Raampje op een kier om te horen of de luidspreker iets omriep. Niks.
Alleen vergeten, dat het raampje Helemaal opengaat voordat het sluit. En de
machine draaide weer. Lekker nat geslingerd. 😂
pi_203065678
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

En het volgende uitje voor mij was de wasstraat. En gebeurde voor het eerst: de borstel op de motorkap, eentje bij de achterklep en bij de zijdeuren.
En de machine valt stil.😳 Geen paniek. Raampje op een kier om te horen of de luidspreker iets omriep. Niks.

Haha, sorry maar ik moest heel erg lachen _O-
pi_203065818
En voor @z80 ik vergeet het steeds door te geven en nu dacht ik er aan. Dit restaurant https://www.tripadvisor.n(...)erland_Province.html
Heel goed, authentiek aziatisch eten. Ziet er niet uit van binnen maar is super. Zit bijna naast de amazing oriental
pi_203065823
AX _O-
pi_203065840
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 16:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Jouw oren zijn ook gelijk goed uitgeboend door zo'n borstel ja? :D _O-
pi_203067036
quote:
Gratis film mensen:

Staat klaar *O* Dank je wel voor de tip O+
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:15:43 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203067100
Omg O+ O+ O+

SPOILER
Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:19:31 #283
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203067147
Ze kan overigens spinnen als de beste.. en ook lekker bezig geweest met de speel muis

Zat genoeg pit in _O-
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:21:16 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_203067161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 17:42 schreef Kaatje1 het volgende:
En voor @:z80 ik vergeet het steeds door te geven en nu dacht ik er aan. Dit restaurant https://www.tripadvisor.n(...)erland_Province.html
Heel goed, authentiek aziatisch eten. Ziet er niet uit van binnen maar is super. Zit bijna naast de amazing oriental
Ziet er uit als een tentje waar je met een groep moet gaan eten. Gooi de tafel maar vol met zo veel mogelijk verschillende gerechten, en eten maar.
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:22:22 #285
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203067177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Ziet er uit als een tentje waar je met een groep moet gaan eten. Gooi de tafel maar vol met zo veel mogelijk verschillende gerechten, en eten maar.
CulSC fok! Meet *O*
pi_203067250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:21 schreef z80 het volgende:

[..]
Moet de groep niet te groot zijn. Ik ben jaar jaren geleden eens geweest (eten was heerlijk maar er werd toch iets met vis gebruikt ook al had ik dat aangegeven) maar er stonden hooguit 3 formica tafels met bijbehorende ongemakkelijke stoelen. Max 12 personen volgens mij.
Wij hadden toen wat afgehaald en dat konden we thuis opwarmen
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:28:13 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203067263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:15 schreef Barreltje het volgende:
Omg O+ O+ O+

SPOILER
Wat een dotje O+
pi_203067276
Wat een lief koppie @Barreltje Hoe ga je haar noemen?
Die blik van moeders ook..je mag haar hebben maar nu nog ff niet.
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:32:26 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203067352
Ja, nu dus op zoek naar een Thuisland vrouwen naam :o
pi_203067444
Oh wat een schatje O+ Wat is het thuisland?
pi_203067445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef Barreltje het volgende:
Toen ik Elin kreeg heette ze Flower. Vond ik een rare naam voor een Noorse boskat, dus moest het een Noorse naam worden. Ik had een collega en haar naam was Elin en dat klonk leuk. Later opgezocht en da's de Noorse vorm van Helena. Wat blijkt, mijn eigen naam is de Hongaarse vorm van Helena. Grappig weetje vond ik het.

@Cat-astrophe heeft vast honderden namen op voorraad.
pi_203067450
Poesjes. O+
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:47:12 #293
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203067620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh wat een schatje O+ Wat is het thuisland?
Een naam uit een Scandinavische mythe zou moeten kunnen ;)
pi_203067621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:32 schreef Barreltje het volgende:
Ooooh, even kijken wat het Thuisland woord voor kat is *O* Erm, hmpf. hmm.
Tijger dan! *O* Ugh.

Laten we zeggen dat het allemaal bij-zon-der niet exotisch wordt. Maar wat een dotje O+
pi_203067667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:15 schreef Barreltje het volgende:
Omg O+ O+ O+

SPOILER
Wat een mooierd *O*
pi_203067685
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Een naam uit een Scandinavische mythe zou moeten kunnen ;)
Solvey, Saga, Stribe (streep)
pi_203067732
pi_203067776
quote:
Helemaal vergeten te vragen, hoe zijn jullie oud en nieuw doorgekomen?
pi_203067871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 19:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Helemaal vergeten te vragen, hoe zijn jullie oud en nieuw doorgekomen?
Heb het ook niet verteld. :7 Wel goed. De drugs deden hun werk. Weinig bijwerkingen. Eerste uur na inname was ze wat wiebelig, zo'n dronkemansgang en ze had wat meer dorst. Ze was nog steeds wel wat ongelukkig maar ik heb geen echte angst gezien. :) (niet trillen, niet hijgen) Ze was ook wel wat van de wap ervan, ze keek wat lodderig uit de ogen :+

Maar ze liep ook zomaar gewoon helemaal de keuken in (da's normaal eng) en draaide daar om (normaal gaat ze achteruit), dus het leek ook meer te doen dan alleen geluid-angst te reduceren.
Het scheelde ook enorm dat het direct om ons huis heen rustig was.

1 januari heeft ze de hele dag geslapen. 2 januari ook. :+
pi_203067896

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')