Want iedereen die een booster haalt vind het beleid fantastisch, ja toch niet dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vandaar de 150.000+ mensen die dagelijks een booster halen vs ~10k schreeuwerds in amsterdam
Sterker nog ze schuiven het op ons.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds echt ontzettend schrijnend dat Hugo en de zijnen nog niet 1x eerlijk hebben toegeven dat ze het gewoon verkloot hebben met de boostercampagne en veel eerder hadden moeten starten. Fouten maken is 1 ding, maar dat je dan nog afloop ook nog jezelf in allerlei bochten gaat wringen puur om je fouten niet toe te geven vind ik echt walgelijk.
Hetgeen óók klopt, gezien de mate van het 'wij zijn er klaar mee' gehalte alleen hier al.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sterker nog ze schuiven het op ons.
Rutte kwam niet verder dan mijn fout is dat ik de noodzaak niet beter hebben kunnen uitleggen aan jullie idioten!
Mensen die straks gevaccineerd en geboosterd zijn hebben helemaal geen zin meer om zich na 2 jaar nog steeds aan allerlei regeltjes te houden, die willen gewoon weer ongestoord door kunnen leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het vervelende is natuurlijk ook dat die hele boostercampagne een paar weken te laat op stoom is gekomen, waardoor deze berichten nu komen. Aan de ene kant hadden mensen zich beter aan de maatregelen kunnen houden, maar tegelijkertijd hadden we veel meer gewonnen met een snellere boostercampagne.
Want iedereen die een booster haalt is het er mee eens en iedereen die niet op de dam staat ook?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vandaar de 150.000+ mensen die dagelijks een booster halen vs ~10k schreeuwerds in amsterdam
ook niet helemaal. Als we namelijk die bedden en mensen hadden gehad dan hadden die ook volgelegen met planbare zorg en had je netto ongeveer net zoveel bedden overgehad voor covid en had je dus net als nu een tekort gehad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het ligt zeker iets gecompliceerder, maar we plukken nu dan ook de vruchten van die efficiëntere zorg waardoor we nauwelijks IC-bedden dachten nodig te hebben.
Liggen er niet onevenredig veel ongevaccineerde mensen op de IC? Het niet vaccineren helpt in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef mir1986 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Lockdown maakt meer kapot dan dat het goed is. Ach hier zullen de mensen die voor de lockdown zijn het ook wel weer mee oneens zijn. Alles ligt aan de ongevaccineerden!
Ow kijk nou... eerder waren het er nog maar 3.500 volgens jou.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zeker en das logisch.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die straks gevaccineerd en geboosterd zijn hebben helemaal geen zin meer om zich na 2 jaar nog steeds aan allerlei regeltjes te houden, die willen gewoon weer ongestoord door kunnen leven.
Wel een goede kans dat hun wel konden opschalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
geen idee of dit helemaal up to date is maar het was altijd vergelijkbaar
net m'n vrouw even gebracht naar de Rai, goed geregeld, gratis parkeren en ze was binnen 20 minuten klaarquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef zalkc het volgende:
Nog wel mijn complimenten voor degene die de boostercampagne hebben georganiseerd, dit was best een knap staaltje aan opschaling rond de feestdagen.
Daar is nu dan ook de Elfstendetocht aan de gang, die hebben wel wat beters te doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:22 schreef groenen het volgende:
In Friesland komen nauwelijks jongeren opdagen voor een booster. Kan ze geen ongelijk geven met de huidige stand van zaken.
ik meen van niet want zij hebben sinds brexit ook enorme personeelsproblemenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wel een goede kans dat hun wel konden opschalen.
Los van die eindeloze discussie stapt hij ook even rustig voorbij al hun talloze fouten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hetgeen óók klopt, gezien de mate van het 'wij zijn er klaar mee' gehalte alleen hier al.
Het probleem op dit moment is niet zozeer het aantal bedden, maar dat 50.000 zorgmedewerkers in de UK ziek thuis zitten (met Covid, burnouts, etc), dat heeft ook aardige impact op de capaciteit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
geen idee of dit helemaal up to date is maar het was altijd vergelijkbaar
Het Kabinet kan het -en mag de besmetting nu niet als beleid, laten uitrazen omdat het voorzorgsbeginsel omtrent volksgezondheid - dat haar verplicht maatregelen te nemen - dat blokkeert.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:51 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat je dit virus zou moeten laten uitrazen, hoe sneller iedereen het gehad heeft hoe beter. Kijk naar Zuid-Afrika. Met Omikron krijgt iedereen een gratis booster. VK maakt een fout door iedereen 10 dagen in isolatie te zetten, zo ontregel je de maatschappij.
Ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor de GGD momenteel. Als je ziet hoe snel en efficient het nu loopt... petje af.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het vervelende is natuurlijk ook dat die hele boostercampagne een paar weken te laat op stoom is gekomen, waardoor deze berichten nu komen. Aan de ene kant hadden mensen zich beter aan de maatregelen kunnen houden, maar tegelijkertijd hadden we veel meer gewonnen met een snellere boostercampagne.
Maakt niet uit ze zijn TE LAAT begonnenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor de GGD momenteel. Als je ziet hoe snel en efficient het nu loopt... petje af.
Dat is beleid, geen operatiequote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maakt niet uit ze zijn TE LAAT begonnen!
Die kunnen ook pas sinds een paar dagen een afspraak maken. Duurt wel even voor die aan de beurt zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:22 schreef groenen het volgende:
In Friesland komen nauwelijks jongeren opdagen voor een booster. Kan ze geen ongelijk geven met de huidige stand van zaken.
Ik moet 'm ook nog. Niet heel veel zin in aangezien het totaal onnodig is. Mja, als het gekoppeld wordt aan je vrijheid dan wordt je sowieso gedwongen. Ik ga 'm met tegenzin halen. Ik vind er wel wat van...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:22 schreef groenen het volgende:
Alleen jammer dat zij zich Medisch niet afvragen waartoe en waarvoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor de GGD momenteel. Als je ziet hoe snel en efficient het nu loopt... petje af.
Dat merk ik ook, mijn vrouw kon snel na het maken van een afspraak terecht op een XL locatie, waar alles prima geregeld was. Over de manier waarop het nu gaat dan ook niets dan lof. Maar nogmaals, deze (potentiële) verlenging van de lockdown had voorkomen kunnen worden door eerder te starten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |