Eind januari pas beginnen met lichte versoepelingen, het is toch om te janken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ah, je kunt wel raden waar dit naartoe gaat. Voorzichtig aan, misschien kan er in het voorjaar weer meer. Als jullie kutburgers wel allemaal braaf je booster halen.
niemand heeft het over 5 miljard minder investeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
5 miljard minder investeren is gewoon verkapt bezuinigen
Zijn er cijfers van de totale opnames en bezetting in de UK?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is de vraag. Stel er komen ~500 mensen per dag in het ziekenhuis terecht vanwege iets anders dan corona. Als onderdeel van het beleid worden die mensen getest bij opname, en dan komen ze erachter dat ze positief zijn. Dat houdt in dat ze een bed van een coronapatiënt bezet houden om te voorkomen dat ze andere mensen kunnen besmetten, maar dat zegt niets over de ligduur. Het kan zomaar zo zijn dat ze na een dag weer naar huis mogen dan, terwijl de ligduur met corona langer is.
Het is nogal lastig modelleren op die manier.
Protesteren voor je leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eind januari pas beginnen met lichte versoepelingen, het is toch om te janken.
...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. Het probleem is dat we op dit moment niets kunnen zeggen over hoeveel ziekenhuisopnames Omikron veroorzaakt, omdat een hoop van de getelde opnames vanwege iets anders zijn.
Als je 200 ziekenhuisopnames hebt en 150 van die ziekenhuisopnames zijn vanwege ongerelateerde zaken heb je eigenlijk 'maar' 50 ziekenhuisopnames met Omikron gelet op die hoeveelheid besmettingen. Of andersom uiteraard.
De vraag is of dat werkelijk is wat er gebeurd of dat dit een aanname isquote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is de vraag. Stel er komen ~500 mensen per dag in het ziekenhuis terecht vanwege iets anders dan corona. Als onderdeel van het beleid worden die mensen getest bij opname, en dan komen ze erachter dat ze positief zijn. Dat houdt in dat ze een bed van een coronapatiënt bezet houden om te voorkomen dat ze andere mensen kunnen besmetten, maar dat zegt niets over de ligduur. Het kan zomaar zo zijn dat ze na een dag weer naar huis mogen dan, terwijl de ligduur met corona langer is.
Het is nogal lastig modelleren op die manier.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. Het probleem is dat we op dit moment niets kunnen zeggen over hoeveel ziekenhuisopnames Omikron veroorzaakt, omdat een hoop van de getelde opnames vanwege iets anders zijn.
Ik vraag me af of dit inderdaad zo is tbh (de handelswijze bedoel ik. Je redenering klopt en dat zou wmb erg fout zijn als dit zo gedaan wordt)quote:Als je 200 ziekenhuisopnames hebt en 150 van die ziekenhuisopnames zijn vanwege ongerelateerde zaken heb je eigenlijk 'maar' 50 ziekenhuisopnames met Omikron gelet op die hoeveelheid besmettingen. Of andersom uiteraard.
Waardoor er nog meer maatschappelijke, sociale en economische schade berokkend wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het nadeel van lockdowns is ook vaak dat het iets minder hard rond gaat, en de pijn dus veelal ook langer duurt.
Nee. Los het samen maar op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:55 schreef zoost het volgende:
Kunnen we van de ouderen / kwetsbaren nu eisen dat zij 2 jaar van hun leven inleveren en de jeugd weer gewoon laten leven?
En als die stijgingen er dan zijn, dan is het rond diezelfde periode uit monde van de witte jassen: 'we kunnen nu echt niet versoepelen hoor, dat is veel te risicovol'.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:02 schreef groenen het volgende:
Medio januari weer ziekenhuisstijgingen, we gaan het meemaken.
Niet dat er consequenties verbonden worden aan modellen die er mijlenver naast zitten, maar toch geinig om te volgen.
Want er bestaan alleen maar mensen die voor en tegen de lockdown zijn?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef mir1986 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other
Lockdown maakt meer kapot dan dat het goed is. Ach hier zullen de mensen die voor de lockdown zijn het ook wel weer mee oneens zijn. Alles ligt aan de ongevaccineerden!
Ik begrijp dat jij voor discriminatie bent op medische gronden zolang die discriminatie maar niet jou treftquote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef mir1986 het volgende:
Lockdown maakt meer kapot dan dat het goed is. Ach hier zullen de mensen die voor de lockdown zijn het ook wel weer mee oneens zijn. Alles ligt aan de ongevaccineerden!
Helemaal mee eens dat een lockdown meer kapot maakt dan dat het goed is. Alleen jammer dat we dankzij de stijfkoppige ongevaccineerder telkens weer in zo'n lockdown terechtkomen. Blijkbaar delen zij niet de mening dat een lockdown funest is voor de samenleving. Jammer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:03 schreef mir1986 het volgende:
Ja, ik ga eens kijken welke zonnige bestemming in februari interessant kan zijn. Ze zoeken het maar lekker uit verder in Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eind januari pas beginnen met lichte versoepelingen, het is toch om te janken.
Dat is wel wat uit meerdere berichten kwam. Ben even aan het zoeken naar wat berichten, maar zoals ik zei, @George_of_the_Jungle heeft dit eerder goed uiteen gezet, ik probeer die post(s) even te vinden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is dat zo?
[..]
Ik vraag me af of dit inderdaad zo is tbh (de handelswijze bedoel ik. Je redenering klopt en dat zou wmb erg fout zijn als dit zo gedaan wordt)
Weer een mythe die binnenkort de prullenbak in kan.quote:
'hoopt'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:04 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat ze Lockdown opheffen eind van de maand.
Ze verwachten meer versoepelingen dit kan er toch ook bij
https://www.nu.nl/coronav(...)-versoepelingen.html
En daarom komen er nu weer 1000 besmettingen binnen via de vakantiegangers die het weer meenemen naar hun opa en oma. Boven de 70 werkt de prik toch echt minder goed en is 77% gevaccineerd van de opgenomen mensen. Dus wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:05 schreef SwJ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat een lockdown meer kapot maakt dan dat het goed is. Alleen jammer dat we dankzij de stijfkoppige ongevaccineerder telkens weer in zo'n lockdown terechtkomen. Blijkbaar delen zij niet de mening dat een lockdown funest is voor de samenleving. Jammer.
tenzijn ik manieren vind om hetzelfde te blijven doen dmv efficienter met mijn middelen om te gaan en technologische vooruitgang.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 11:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
5 miljard minder investeren is gewoon verkapt bezuinigen
Dat is hetzelfde als ze jouw loon zouden bevriezen. Dat gaat je geld kosten
O beschermt tegen de D, maar de D niet tegen de O.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Weer een mythe die binnenkort de prullenbak in kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |