abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:10:13 #251
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203026746
Het AD heeft de stagair met romanschrijver ambities er weer op gezet. Bijzonder medium
quote:
11:19
De GGD in Rotterdam werkt aan een ‘boosterrecord’. Tot gisteren werden er door de GGD Rotterdam-Rijnmond 204.553 boosterprikken gezet. Daar komen er de komende dagen meer dan 100.000 bij. Nu vanmiddag ook de boosterlocatie in Capelle aan den IJssel is opengegaan, wordt naar een weekrecord toegewerkt.

In totaal werden gisteren op alle locaties in de Rotterdamse regio 18.000 prikken gezet. 'Winnen we daarmee de ‘ratrace’ met de omikronvariant van het coronavirus?', is de vraag. De ziekenhuizen houden hun adem in. Of het de goeie of verkeerde kant opgaat, wordt waarschijnlijk pas in de loop van volgende week zichtbaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203026751
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:07 schreef mir1986 het volgende:

[..]
En daarom komen er nu weer 1000 besmettingen binnen via de vakantiegangers die het weer meenemen naar hun opa en oma. Boven de 70 werkt de prik toch echt minder goed en is 77% gevaccineerd van de opgenomen mensen. Dus wat bedoel je precies?
En van de 23% ongevaccineerd had het allergrootste gedeelte daar niet gelegen als ze gevaccineerd waren geweest. Was de ziekenhuisbezetting toch weer een paar honderd man minder hoog geweest, had weer net een lockdown kunnen schelen. Maar roepen wat een lockdown allemaal kapot maakt is veel leuker natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203026753
quote:

[..]
En daarom komen er nu weer 1000 besmettingen binnen via de vakantiegangers die het weer meenemen naar hun opa en oma. Boven de 70 werkt de prik toch echt minder goed en is 77% gevaccineerd van de opgenomen mensen. Dus wat bedoel je precies?
Dat zijn de mensen waarvoor de gezondheidszorg primair bedoeld is. Niet voor domoren die weigeren simpele maatregelen te treffen die ~100% van de risico's mitigeren
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 12:10:30 #254
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_203026756
quote:

[..]
Natuurlijk is het grootste deel van de opgenomen mensen gevaccineerd. Het merendeel is immers gevaccineerd. Interessanter is het om te kijken hoeveel procent van de gevaccineerden zijn opgenomen en hoeveel procent van de ongevaccineerden zijn opgenomen?
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:10:39 #255
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203026762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:51 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Mét corona in plaats van dóór corona inderdaad. Dat verschil mag ook wel eens wat vaker benoemd worden, zeker met betrekking tot het VK.
Ze tellen alle patienten die in de 14 dagen voor opname, of na opname positief testten.
quote:
Dr David Strain, senior clinical lecturer at the University of Exeter medical school, said in his experience the vast majority of Covid patients are admitted because of Covid rather than the infection being an incidental finding.

And Hopson also suggested hospital bosses were reporting a figure of between 25 and 30%, so not the majority.
https://www.theguardian.c(...)-hospital-admissions
are we infinite or am I alone
pi_203026771
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'hoopt'
Dan weet je het al.

Wat me hier mateloos aan stoort is dat het omt weer voor zijn beurt praat en de media opzoekt. Mediageilerds als het zijn.
Hebben we werkelijk helemaal niets aan.
Het was maar voor 4 weken toch? Zodat we de boosters op stoom konden brengen? Man man man ik kan wel janken inmiddels :'(
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203026779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef josja het volgende:

[..]
Het was maar voor 4 weken toch? Zodat we de boosters op stoom konden brengen? Man man man ik kan wel janken inmiddels :'(
Heb je een booster genomen?
In Southern Sun
pi_203026780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is wel wat uit meerdere berichten kwam. Ben even aan het zoeken naar wat berichten, maar zoals ik zei, @:George_of_the_Jungle heeft dit eerder goed uiteen gezet, ik probeer die post(s) even te vinden.
Zoiets:

The most recent available NHS England data reveals that on 26 December there were 1,338 new hospital cases. Of these 1,082 were either admitted in the previous 24 hours for the first time with Covid or were diagnosed in hospital in the previous 24 hours where the test was within seven days of admission.

In other words, 256 of the reported Covid hospital admissions – about 20% – were actually due to hospital-acquired infections, meaning the patients were originally admitted for different reasons.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:13 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203026798
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:05 schreef SwJ het volgende:

[..]
Helemaal mee eens dat een lockdown meer kapot maakt dan dat het goed is. Alleen jammer dat we dankzij de stijfkoppige ongevaccineerder politici telkens weer in zo'n lockdown terechtkomen. Blijkbaar delen zij niet de mening dat een lockdown funest is voor de samenleving. Jammer.
Lockdown is een politieke keuze.
Net als niets doen om de IC capaciteit standaard te verhogen, is ook een politieke keuze uiteindelijk. Je kan je wel blijven concentreren op de ongevaccineerden, maar die bereik je toch niet meer. De spons is uitgeknepen qua aantal mensen die gevaccineerd wil worden, dus je moet ergens stoppen en op een andere manier gaan handelen. Lockdown naar lockdown naar lockdown is ook geen mogelijkheid, de hele maatschappij aanpassen zoals depla voorstelt is geen optie, en de enige optie die wel werkt wil de politiek niet....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203026804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heb je een booster genomen?
Nog niet, ik mag zaterdag. De kuttekop in mij zegt stik er maar in, maar mezelf kennende ga ik gewoon.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_203026806
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:04 schreef KingRadler het volgende:
Ik hoop dat ze Lockdown opheffen eind van de maand.
Ze verwachten meer versoepelingen dit kan er toch ook bij

https://www.nu.nl/coronav(...)-versoepelingen.html
Zelfs de gemiddelde NuJij-reageerder is inmiddels viesmad op de regering en het OMT en pleit voor #allesopen.
Dat was een paar maanden geleden wel anders, zegt ook wel genoeg over de algemene stemming in de samenleving denk ik zo.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:47 #262
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203026808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dat zijn de mensen waarvoor de gezondheidszorg primair bedoeld is. Niet voor domoren die weigeren simpele maatregelen te treffen die ~100% van de risico's mitigeren
Kwamen er van die wintersporters sowieso al niet een redelijk deel in het ziekenhuis terecht?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203026812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef josja het volgende:

[..]
Nog niet, ik mag zaterdag. De kuttekop in mij zegt stik er maar in, maar mezelf kennende ga ik gewoon.
^O^.
In Southern Sun
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:13:21 #264
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203026817
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
tenzijn ik manieren vind om hetzelfde te blijven doen dmv efficienter met mijn middelen om te gaan en technologische vooruitgang.

Dus nee je vergelijking raakt kant nog wal en is een overversimplificering van een complex geheel
Het ligt zeker iets gecompliceerder, maar we plukken nu dan ook de vruchten van die efficiëntere zorg waardoor we nauwelijks IC-bedden dachten nodig te hebben.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:13:47 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203026823
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Zelfs de gemiddelde NuJij-reageerder is inmiddels viesmad op de regering en het OMT en pleit voor #allesopen.
Dat was een paar maanden geleden wel anders, zegt ook wel genoeg over de algemene stemming in de samenleving denk ik zo.
Het is intussen dan ook al de derde lockdown, de koek is een keer op natuurlijk.
pi_203026847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is intussen dan ook al de derde lockdown, de koek is een keer op natuurlijk.
Merk je hier in het topic toch ook?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 12:16:20 ]
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:15:43 #267
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203026852
quote:

[..]
En was bedoeld om 12(!) dagen extra tijd te hebben om te boosteren.
pi_203026853
quote:

[..]
Het vervelende is natuurlijk ook dat die hele boostercampagne een paar weken te laat op stoom is gekomen, waardoor deze berichten nu komen. Aan de ene kant hadden mensen zich beter aan de maatregelen kunnen houden, maar tegelijkertijd hadden we veel meer gewonnen met een snellere boostercampagne.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:17:21 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203026879
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:11 schreef josja het volgende:

[..]
Jeweetwel, de tijd die de jonge nodig had omdat de jonge al rijkelijk te laat was.
En nu is het 't omt wat kans ziet om suuuuuuuuuupervoorzichtig te doen. Zoals altijd. Vrijheid gaat met rivieren en komt terug met borrelglaasjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203026886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het vervelende is natuurlijk ook dat die hele boostercampagne een paar weken te laat op stoom is gekomen, waardoor deze berichten nu komen. Aan de ene kant hadden mensen zich beter aan de maatregelen kunnen houden, maar tegelijkertijd hadden we veel meer gewonnen met een snellere boostercampagne.
Hugo heeft de kerst verpest dus. Nu mag deze grinch de woningmarkt gaan terroriseren met zijn incompetentie.
pi_203026892
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is wel wat uit meerdere berichten kwam. Ben even aan het zoeken naar wat berichten, maar zoals ik zei, @:George_of_the_Jungle heeft dit eerder goed uiteen gezet, ik probeer die post(s) even te vinden.
Volgens mij is iets van 3/4 toch echt voor Covid. Maar de gemiddelde ligtijd is veel korter, slechts 3 dagen, en een veel kleiner deel komt op aan een ventilator te liggen. Omikron is milder. Een kleiner deel wordt opgenomen, en die opgenomen worden hebben ook weer gemiddeld mildere klachten.

In Londen lijkt het aantal besmettingen alweer te dalen (slag om de arm vanwege kerst en O&N en data issues afgelopen week), en dat zou komende week duidelijk moeten worden. Rest Engeland volgt dan een paar weken later.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-59865108

quote:
Infectious disease expert Prof Neil Ferguson said he was "cautiously optimistic" that Covid cases were starting to plateau in London in the 18-50 age group, which had been seeing especially high numbers.

He said case numbers should start to fall in the next week in the English capital, and in other regions from a week to three weeks' time.
pi_203026907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik vind het nog steeds echt ontzettend schrijnend dat Hugo en de zijnen nog niet 1x eerlijk hebben toegeven dat ze het gewoon verkloot hebben met de boostercampagne en veel eerder hadden moeten starten. Fouten maken is 1 ding, maar dat je dan na afloop ook nog jezelf in allerlei bochten gaat wringen om je fouten maar niet te hoeven toegeven vind ik echt walgelijk.
pi_203026914
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Vandaar de 150.000+ mensen die dagelijks een booster halen vs ~10k schreeuwerds in amsterdam
pi_203026918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze tellen alle patienten die in de 14 dagen voor opname, of na opname positief testten.
[..]
Maar ze tellen niet mensen met een herinfectie, en dat worden er ook steeds meer. Lastig te vinden hoeveel dat er zijn nu.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:20:31 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203026924
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:30 schreef Confetti het volgende:

[..]
Onmogelijk dat het VK in verhouding evenveel bedden heeft. Heb je daar een bron van?

geen idee of dit helemaal up to date is maar het was altijd vergelijkbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')