Ik ga er voor het gemak vanuit de zowel beleid rondom Groningen (nu ezk) als uitvoering herstelwerkzaamheden (nu NCG onder BZK) onder hem komen. Dat maakt het in het Haagsche al wat makkelijker. Zolang dat nog niet formeel geregeld is zit de financiering van de herstelwerkzaamheden begrotingstechnisch ingewikkeld in elkaar met verschil tussen kasverplichtingen, baten-lasten en inkomsten en uitgaven kader van Rijksbegroting. Dan is het fijn iemand daar te hebben zitten die weet hoe het werkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, waarom daar een econoom neer is gezet? Toch zo veel mogelijk besparen, oid?
Ik vind dat echt een heel aparte keus, eerlijk gezegd. Niks ten nadele van Vijlbrief, was een kundig staatssecretaris. Dat hij mag blijven is ook terecht. Maar het lijkt idd dat ze na het invullen van de plekjes bij D66 er achter kwamen dat ze deze plek over hadden en dat die dan maar naar Vijlbrief ging.
Misschien dat ze denken dat een voormalig topambtenaar het proces het beste kan versnellen?
Dat lijkt mij goed nieuwsquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Erg mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraafquote:
Franc was in Velsen de beste burgemeester van de laatste 30 jaar. Heeft de haven 'schoongemaakt' op criminaliteit. Hij heeft het personeelsbeleid in het stadhuis orde gebracht.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best positief ben over wat er nu voor regeerakkoord ligt en welke poppetjes het moeten gaan doen.
Een Franc Weerwind vind ik een mooie keuze, heb daar wel hoge verwachtingen van.
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Ach ja, de media krijgt nogal wat bagger over zich heen, wat weer mensen aanzet tot het lastigvallen van oa verslaggevers. De Telegraaf, de NOS, Omroep Brabant geloof ik laatst ook al. Ik kan me de ophef bij de NOS nog goed herinneren, zelfs nu hebben sommigen nog zo'n rode O in hun social media naam. Maar schijnbaar is het het wel volstrekt normaal om zo'n klimaat bij de Telegraaf te scheppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.
Was dat toen al zo'n vod? Dacht dat dat meer van de laatste jaren was.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Knops naar de uitgang dus. Wat is daar gebeurd?
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.
Maar wel een afstammeling van die bloedgroep in ieder gevalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.
Ja, jammer. Ik denk dat Knops gewoon pech heeft. CDA levert 3 mannen in het kabinet: Hoekstra, De Jonge en Van Rij (die ik echt een top keus vind voor fiscaliteit). Niet heel onlogisch dat hij daar achter staat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah, transparantie bij het CDA!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.quote:
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.
Ook? Juist.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |