abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203019589
Verkenningsgate
Notities Ollongren zichtbaar, 'positie Omtzigt, functie elders'
Rutte kan blijven, maar komt zwaar beschadigd uit debat

Notulengate
Kabinet hield informatie toeslagenaffaire doelbewust achter voor Tweede Kamer
De notulen van de ministerraad zijn openbaar, wat zijn de gevolgen?
Kabinet moest veel uitleggen, maar kwam niet in problemen in notulendebat

Eindverslag Tjeenk Willink
Informateur Tjeenk Willink biedt eindverslag aan
Tjeenk Willink: inhoudelijke formatie kan beginnen, maar nog wel 'ongemak'

Algemene informatie
Bureau Kabinetsformatie

Eindverslag Hamer
Eindverslag Hamer

Eindverslag Remkes
Eindverslag Remkes

Laatste post:

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, waarom daar een econoom neer is gezet? Toch zo veel mogelijk besparen, oid?
Ik vind dat echt een heel aparte keus, eerlijk gezegd. Niks ten nadele van Vijlbrief, was een kundig staatssecretaris. Dat hij mag blijven is ook terecht. Maar het lijkt idd dat ze na het invullen van de plekjes bij D66 er achter kwamen dat ze deze plek over hadden en dat die dan maar naar Vijlbrief ging.

Misschien dat ze denken dat een voormalig topambtenaar het proces het beste kan versnellen?
Ik ga er voor het gemak vanuit de zowel beleid rondom Groningen (nu ezk) als uitvoering herstelwerkzaamheden (nu NCG onder BZK) onder hem komen. Dat maakt het in het Haagsche al wat makkelijker. Zolang dat nog niet formeel geregeld is zit de financiering van de herstelwerkzaamheden begrotingstechnisch ingewikkeld in elkaar met verschil tussen kasverplichtingen, baten-lasten en inkomsten en uitgaven kader van Rijksbegroting. Dan is het fijn iemand daar te hebben zitten die weet hoe het werkt.

De rol van de NAM is bij het herstel natuurlijk enorm van belang, daar zijn Shell en Exxon aandeelhouders van. Goede afwikkeling hiervan bepaald voor groot deel hoe snel de herstelwerkzaamheden plaatsvinden. Vijlbrief heeft als voormalig TG jarenlang ervaring met de rol van aandeelhouder namens de staat doordat de directie Financieringen onder hem viel. Voor de afwikkeling aan de Haagsche kant dus best te begrijpen, of hij de man naar Groningen is moet nog blijken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203020027
De afkorting TK staat voortaan voor: Theater Krabbenmand

:')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203020301
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best positief ben over wat er nu voor regeerakkoord ligt en welke poppetjes het moeten gaan doen.

Een Franc Weerwind vind ik een mooie keuze, heb daar wel hoge verwachtingen van.
Kaag lijkt mij eigenlijk best een goede minfin kunnen worden, al is slechter dan Hoekstra zijn ook niet heel moeilijk.
Ik vind de keuze voor Dilan ook wel wat hebben. Men wil nieuw elan maar turkse roots en geen rechten diploma is dan weer teveel elan ofzo? Sowieso die focus op het papiertje omdat iemand decennia geleden ergens 4 jaar een boek over open heeft geslagen is imo een beetje misplaatst.
Kuipers is voor continuïteit van corona beleid wel fijn, al vraag ik mij af hoe hij verder in de politiek zal functioneren. Hij zal niet de eerste buitenstaander zijn die zich er vreselijk op zal verkijken. Voor Dijkgraaf geldt hetzelfde risico. Daarvan hoop ik gewoon dat hij slaagt en geen tweede Plasterk wordt. De zomergasten aflevering met Palmen was toch vrij legendarisch.
Het CDA heeft nog best twee leuke personen naast wopke en Hugo gezet. En Hugo gun ik gewoon een mooie nieuwe plek. 'we heien ons de woningnood uit' achtige zinnen gaan er komen.
De CU is het minst spannend, ik had Blokhuis nog wel een termijn gegund. Werd volgens mij ook steeds meer positief gewaardeerd in het land.
Met de beloningsposten van een Aukje de Vries, Jetten, van Rij of van Huffelen kan ik niet zoveel. Type Adriaansens lijkt mij degelijk waar je weinig opvallende zaken van gaat horen, positief of negatief. Ook wel eens lekker.
Zelf krijg ik ook wel met leuke bewindspersonen te maken denk ik. Open deur, maar een goede start is belangrijk en voor de beoogde bewindspersonen is dat al bezig en moet je die start bekronen bij het constituerend beraad komende zaterdag.

Ik betwijfel wel heel erg hoe de dynamiek met de Kamer gaat zijn. Nog meer bewindspersonen betekent nog meer commissies die ook wel eens plenair willen vergaderen. En als de cultuur van de laatste jaren doorzet nog meer waan van de dag met nog meer bewindspersonen die je naar het vragenuurtje kan roepen. Ik denk dat meer bewindspersonen relatief meer waan van de dag oplevert dan betere beraadslagingen, maar dat gaan we zien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203022906
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.

https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
pi_203025405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

Dat lijkt mij goed nieuws >:)
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:46:15 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203026242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:

Erg mooi.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:54:43 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203027663
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij goed nieuws >:)
Even weer deze klassieker opzetten

pi_203029145
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Even weer deze klassieker opzetten

Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf

Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
pi_203029574
Even snel rondgekeken naar wat peilingen op andere sites:

Groene: 95% vindt het allemaal te rechts
Joop.nl: 97,3% vindt dat er met geweld een einde mag worden gemaakt aan het kapitalisme
Geenstijl: 4,5% vindt dat Kaag in NL mag blijven en niet uitgezet hoeft te worden naar Afghanistan
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 januari 2022 @ 14:46:04 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203029652
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best positief ben over wat er nu voor regeerakkoord ligt en welke poppetjes het moeten gaan doen.

Een Franc Weerwind vind ik een mooie keuze, heb daar wel hoge verwachtingen van.

Franc was in Velsen de beste burgemeester van de laatste 30 jaar. Heeft de haven 'schoongemaakt' op criminaliteit. Hij heeft het personeelsbeleid in het stadhuis orde gebracht.
Toen heb ik hem ook persoonlijk meegemaakt op het stadshuis. Hij verdiende niet voor niets de transfer naar Almere. Toen werd al gezegd dit is een toekomstig minister.

Heb te weinig zicht op zijn prestaties in Almere. Iig goed genoeg voor een tweede periode. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:59:01 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203029910
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf

Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.
pi_203030106
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 15:09:30 ]
pi_203030296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.
Ach ja, de media krijgt nogal wat bagger over zich heen, wat weer mensen aanzet tot het lastigvallen van oa verslaggevers. De Telegraaf, de NOS, Omroep Brabant geloof ik laatst ook al. Ik kan me de ophef bij de NOS nog goed herinneren, zelfs nu hebben sommigen nog zo'n rode O in hun social media naam. Maar schijnbaar is het het wel volstrekt normaal om zo'n klimaat bij de Telegraaf te scheppen.

Maar alsnog ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2022 15:19:55 ]
pi_203030615
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.
Was dat toen al zo'n vod? Dacht dat dat meer van de laatste jaren was.
Incelfrikandel
pi_203032213
twitter

Knops naar de uitgang dus. Wat is daar gebeurd?
zie email 27 oktober
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:08:37 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203032300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.
pi_203032561
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:22:44 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203032588
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.
Maar wel een afstammeling van die bloedgroep in ieder geval
pi_203032599
quote:
[ twitter ]
Ja, jammer. Ik denk dat Knops gewoon pech heeft. CDA levert 3 mannen in het kabinet: Hoekstra, De Jonge en Van Rij (die ik echt een top keus vind voor fiscaliteit). Niet heel onlogisch dat hij daar achter staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 januari 2022 @ 17:24:14 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203032616
Hoewel Hoekstra trouwens ook protestant is dus ik praat onzin. :')
pi_203033084
quote:
[ twitter ]
Ah, transparantie bij het CDA! ;)
pi_203033134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, transparantie bij het CDA! ;)
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.
zie email 27 oktober
pi_203033177
Ze waren bij het CDA natuurlijk doodsbang dat Keijzer en die malle Limburger zich weer zouden melden
pi_203033321
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.
pi_203033352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.
Ook? Juist.
Als er toch één dominante machtspartij is geweest in de Nederlandse politiek dan is dat het CDA wel (en haar voorgangers).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')