Het lijkt een noodgreep.quote:Op zondag 2 januari 2022 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Eerst alleen de kwetsbaren, nu alle 60 plussers, volgende week iedereen boven de 18.
Ja laten we honden doodknuppelenquote:Op zondag 2 januari 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Zo'n politiehond sla je toch gelijk dood met zo'n knuppel als die protestant daar heeft? Staat daar eigenlijk een straf op als je zoiets zou doen?
Edit: Ik vind het trouwens niets om zo'n beest te gebruiken als geweldsmiddel. Zo vaak worden ze mishandeld en vals gemaakt. Kennen we die Zembla aflevering nog? Nee, geef die honden een goed gezien en liefde.
Dat weten we niet want uiteraard begint zo'n filmpje pas als die hond al aan z'n mouw hangt.quote:Op zondag 2 januari 2022 22:56 schreef Za het volgende:
[..]
Zo GVD wat heeft die oudere man met die rugzak nu eigenlijk misdaan?
Het kan evengoed machtsmisbruik geweest zijn van politie. Of het proportioneel is... dat lijkt me niet. Altijd by default de kant kiezen van de uitvoerende macht is ook vervelend. We weten simpelweg niet wat daar aan vooraf is gegaan.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat weten we niet want uiteraard begint zo'n filmpje pas als die hond al aan z'n mouw hangt.
Waar doe ik dat? Ik constateer alleen dat tegenwoordig álles gefilmd wordt en toch de context in dit soort filmpjes vrijwel altijd ontbreekt.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan evengoed machtsmisbruik geweest zijn van politie. Of het proportioneel is... dat lijkt me niet. Altijd by default de kant kiezen van de uitvoerende macht is ook vervelend. We weten simpelweg niet wat daar aan vooraf is gegaan.
quote:Op zondag 2 januari 2022 22:44 schreef Za het volgende:
[..]
Het lijkt een noodgreep.
In verhouding lopen de huidig geboosterden het vaakst Omicron op. Dus in dat opzicht...
Tegelijkertijd lees over vaccin fatigue van het lichaam en 2 weken suppressed immuunsysteem na booster.
Dus wat voor nut het heeft om te midden van een uitbraak aan de gang te gaan met weer een booster/vaccin ooit ontworpen voor de Wuhanvariant.
Als je goed kijkt zie je dat die agent in burger hem meteen bij zn tas wegtrekt als die op de grond valt...quote:Op zondag 2 januari 2022 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar doe ik dat? Ik constateer alleen dat tegenwoordig álles gefilmd wordt en toch de context in dit soort filmpjes vrijwel altijd ontbreekt.
Oftewel, pleur je vaccinatie maar uit het raam volgens dit verhaal.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:39 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]
Ik ben niet de enige, Omicron = airborne vaccine.
Mja, als een vaccin werkt, dan werkt die, al is het weinig...quote:Op zondag 2 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oftewel, pleur je vaccinatie maar uit het raam volgens dit verhaal.
Is dat een agent in burger ja? Had ik niet zo ingeschat. Maar als dat zo is, waarom dan die tas wegtrekken?quote:Op zondag 2 januari 2022 23:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je goed kijkt zie je dat die agent in burger hem meteen bij zn tas wegtrekt als die op de grond valt...
Ik heb zo het idee dat de inhoud van die tas de reden is om meneer aan te houden. Dat probeerde ik te zeggen.quote:Op zondag 2 januari 2022 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is dat een agent in burger ja? Had ik niet zo ingeschat. Maar als dat zo is, waarom dan die tas wegtrekken?
Mooie columnquote:Op maandag 3 januari 2022 00:36 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)enkussentje-a4073758
Rosanne Hertzberger legt de vinger feilloos op de zere plek.
quote:We boosteren dertigers, twintigers en tieners zonder te weten of we dit hele circus over drie maanden moeten herhalen. Toch, dienstweigering wordt bestraft met verregaande uitsluiting.
Ik voel burgerlijke ongehoorzaamheid in mij opborrelen. Maar geen zorgen. Ik ga heus, braaf weer aan de spuit. Mijn omzet en mijn geloofwaardigheid hangen ervan af. Maar met drie prikken binnen één jaar begint het me tegen te staan. Ik ben enthousiast over Covid-vaccins, maar het was nooit mijn ambitie een Pfizer-speldenkussentje te worden. Zo’n herstelbewijs klinkt zo langzamerhand ook niet gek.
quote:Op maandag 3 januari 2022 00:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mooie columnEn ze heeft ook wel een punt natuurlijk. Laatste stuk vooral:
[..]
Ik vind alle data sowieso slecht betrouwbaar. In de UK zit er bij alle age cohorts een factor 4-6 ofzo verschil qua risico om in het ziekenhuis te belanden / IC / Dood te gaan.quote:Of wanneer blijkt dat het regime van twee Pfizer-prikken nog maar 70 procent tegen ziekenhuisopname beschermt, terwijl men blijft benadrukken dat ons immuungeheugen zo geweldig tegen Omikron werkt. Waar blijven die T-cellen dan?
Er komt ook veel onzekerheid voort uit de wijze van data-vergaring natuurlijk. En criteria voor een IC bed (of wat een IC überhaupt precies is) verschillen ook nog eens per land etc. Landen onderling vergelijken is moeilijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:55 schreef ludovico het volgende:
Ik vind alle data sowieso slecht betrouwbaar. In de UK zit er bij alle age cohorts een factor 4-6 ofzo verschil qua risico om in het ziekenhuis te belanden / IC / Dood te gaan.
In Nederland, _serial plaatste die post.. Zie je ziekenhuisopnames veel effectiever gereduceerd worden bij de 70- cohort.... Misschien omdat 70+ meer gevaccineerd is dat daar een bias te zien valt? Maar ook de efficacy die we hier noteren lijkt voor 70- veel effectiever dan wat we zien bij de Britten.
Vlaanderen had ook veel meer gevaccineerden op de IC en hier is 80% zogezegd unvacced? Dat bevreemd mij allemaal.
quote:Op zondag 2 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
Zo te zien zijn de cijfers in de ziekenhuizen in December niet erg veranderd tov gevaccineerd, ongevaccineerd
Wel had er wat winst behaald kunnen worden door wat eerder te boosteren
[ afbeelding ]
Mja maar je zou zeggen dat als je zuurstof nodig hebt dat het wel aardig overeen zou moeten komen toch? Of anders IC + ziekenhuis, als je ligt dood te gaan zullen ze je niet naar huis sturen hoop ik zegmaar. Omwille van wat je vaccinatiestatus is.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:00 schreef Isabeau het volgende:
Er komt ook veel onzekerheid voort uit de wijze van data-vergaring natuurlijk. En criteria voor een IC bed (of wat een IC überhaupt precies is) verschillen ook nog eens per land etc. Landen onderling vergelijken is moeilijk.
2 weken... Hopelijk sneller want het was een grote fout.quote:Maar ik denk dat we er sowieso wel van uit kunnen gaan na alle dataverzameling dat vaccins werken, maar geen 100% garantie bieden. En dat hoe jonger hoe veiliger je bent. En zoals het nu lijkt is omicron milder èn besmettelijker.
Ik verwacht eigenlijk ook dat de huidige lockdown in deze vorm wordt opgeheven over 2 weken.
In 'mijn ziekenhuis' kan je ook gewoon op zaal liggen met zuurstof. Daar is allemaal extra apparatuur voor aangeschaft. Een jaar geleden had je met dezelfde klachten op de IC gelegen. Nu tel je niet meer mee als IC bed. Net zoals al die mensen die nu thuis mogen blijven met saturatiemeters etc. Die hadden een jaar geleden in het ziekenhuis gelegen. Nu tellen ze niet meer mee als ziekenhuisopname.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:05 schreef ludovico het volgende:
Mja maar je zou zeggen dat als je zuurstof nodig hebt dat het wel aardig overeen zou moeten komen toch? Of anders IC + ziekenhuis, als je ligt dood te gaan zullen ze je niet naar huis sturen hoop ik zegmaar. Omwille van wat je vaccinatiestatus is.
Ik wil niet zó optimistisch zijnquote:Op maandag 3 januari 2022 01:05 schreef ludovico het volgende:
2 weken... Hopelijk sneller want het was een grote fout.
Mja ik snap je, dat skewed de aantallen naar beneden en de ergste vormen blijven over.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In 'mijn ziekenhuis' kan je ook gewoon op zaal liggen met zuurstof. Daar is allemaal extra apparatuur voor aangeschaft. Een jaar geleden had je met dezelfde klachten op de IC gelegen. Nu tel je niet meer mee als IC bed. Net zoals al die mensen die nu thuis mogen blijven met saturatiemeters etc. Die hadden een jaar geleden in het ziekenhuis gelegen. Nu tellen ze niet meer mee als ziekenhuisopname.
Met dit soort verschuivende criteria is vergelijken ingewikkeld. En dit is alleen nog bínnen Nederland zelf.
Die dus ook nog eens zwáárder qua zorgbelasting zijn voor de verpleegkundigenquote:Op maandag 3 januari 2022 01:09 schreef ludovico het volgende:
Mja ik snap je, dat skewed de aantallen naar beneden en de ergste vormen blijven over.
Is dat ook zo? Ligduur van ongexxed is hoger dan gevacced? We kunnen de stelling gewoon aannemelijk maken. Van die bias.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die dus ook nog eens zwáárder qua zorgbelasting zijn voor de verpleegkundigen
Nee, ik bedoel dat ze nu gemiddeld veel zieker zijn in het ziekenhuis en dus meer zorg vereisen. Ik heb het niet over verschil in ligduur tussen gevaccineerden of ongevaccineerden.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:10 schreef ludovico het volgende:
Is dat ook zo? Ligduur van ongexxed is hoger dan gevacced?
in Vlaanderen nemen ze iedereen in een IC bed op, hier in NL wordt een vorm van triage toegepast.quote:Op maandag 3 januari 2022 00:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ik vind alle data sowieso slecht betrouwbaar. In de UK zit er bij alle age cohorts een factor 4-6 ofzo verschil qua risico om in het ziekenhuis te belanden / IC / Dood te gaan.
In Nederland, _serial plaatste die post.. Zie je ziekenhuisopnames veel effectiever gereduceerd worden bij de 70- cohort.... Misschien omdat 70+ meer gevaccineerd is dat daar een bias te zien valt? Maar ook de efficacy die we hier noteren lijkt voor 70- veel effectiever dan wat we zien bij de Britten.
Vlaanderen had ook veel meer gevaccineerden op de IC en hier is 80% zogezegd unvacced? Dat bevreemd mij allemaal.
Anyhow, die 70% is niet laag, hij was 80% voor zover ik weet (ik vind de statistieken van Groot Britanië betrouwbaarder ogen dan hier). En als Omicron milder wordt, en net wat beter antistoffen ontwijkt, tjah, dan is dat een uitkomst, hoeven we allemaal niet bang voor te zijn.
Mja, naja, lijkt me gecorreleerd, bedoelde meer voor de mate van ziek zijn idd van ongevaccineerden... Dus dat zijn de meest ernstige......... Maar dat merk je wel op een andere manier dan die ligduur, waarin ze zorg vragen dus.quote:Op maandag 3 januari 2022 01:12 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik bedoel dat ze nu gemiddeld veel zieker zijn in het ziekenhuis en dus meer zorg vereisen. Ik heb het niet over verschil in ligduur tussen gevaccineerden of ongevaccineerden.
Hoe ziek ben je als je de afdeling kan schoonmaken?quote:Op maandag 3 januari 2022 01:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat ze nu gemiddeld veel zieker zijn in het ziekenhuis en dus meer zorg vereisen. Ik heb het niet over verschil in ligduur tussen gevaccineerden of ongevaccineerden.
Mijn tante lag vorig jaar in het zkh met covid. Die verveelde zich dusdanig dat ze de afdeling maar ging schoonmaken. Daar heb je dus weinig werk aan. Nu zou ze niet eens in het zkh komen en thuis moeten blijven.
Ja, nou inderdaad. Maar ze werd wel opgenomen in het zkh in Arnhem in april 2020. Wel 80+ en ik denk dat ze dus het zekere voor het onzekere namen op dat moment.quote:Op maandag 3 januari 2022 02:06 schreef mir1986 het volgende:
Hoe ziek ben je als je de afdeling kan schoonmaken?
Jaja..quote:Op maandag 3 januari 2022 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Lees her en der wat meer verhalen dat het handig kan zijn je keel ook te swappen voor Omicron voor een sneltest.
[ twitter ]
Dat krijg je met spandoeken met 'vaccin=vergif'quote:Op zondag 2 januari 2022 21:22 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Niet iedereen die geboostert is, is tevreden het beleid. Verre van zelfs.
En vind het ook een slechte en gevaarlijke trend hoe het hele concept van demonstreren steeds meer wordt neergezet als iets wat alleen door totale randdebielen en wappies wordt gedaan.
Waarom kunnen we jonge kinderen niet vaccineren?quote:Op maandag 3 januari 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil eens een morele vraag droppen voor het slapen gaan. We zien nu her en der signalen dat kinderen een stuk bevattelijker zijn voor Omikron dan voor eerdere varianten. Als we aannemen dat het risico voor kinderen inderdaad verhoogd is. Moet dat dan gevolgen hebben voor scholen/de leerplicht? We dwingen kinderen immers wel om zich te begeven in een setting waar adequate bescherming niet of nauwelijks mogelijk is en vaccineren kunnen jonge kinderen ook niet.
Ik zelf sta er dubbel in. Ik hoor graag wat jullie denken.
Is er daardoor een tekort aan arbeidskrachten in de landen van herkomst?quote:Op zondag 2 januari 2022 22:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Doen we toch ook met vrachtwagenchaufeurs of in de kassen, selectieve verontwaardiging much
Hangt ervan af wat het ziekteverloop van omikron bij kinderen is.quote:Op maandag 3 januari 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil eens een morele vraag droppen voor het slapen gaan. We zien nu her en der signalen dat kinderen een stuk bevattelijker zijn voor Omikron dan voor eerdere varianten. Als we aannemen dat het risico voor kinderen inderdaad verhoogd is. Moet dat dan gevolgen hebben voor scholen/de leerplicht? We dwingen kinderen immers wel om zich te begeven in een setting waar adequate bescherming niet of nauwelijks mogelijk is en vaccineren kunnen jonge kinderen ook niet.
Beetje voorzichtig met Mrna bij kinderen is niet verkeerd. Eigenlijk bij iedereen de toekomst zal het uitwijzen.quote:Op maandag 3 januari 2022 06:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom kunnen we jonge kinderen niet vaccineren?
Verder hangt het er vanaf hoe gevaarlijk Omikron is voor kinderen.
Ja. Maar wat zou jij doen als je netto 4x zoveel geld krijgt als thuis?quote:Op maandag 3 januari 2022 06:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is er daardoor een tekort aan arbeidskrachten in de landen van herkomst?
Gezonde kinderen kunnen prima natuurlijke immunisatie doorlopen net als met waterpokken, RS etc.quote:Op maandag 3 januari 2022 02:41 schreef trein2000 het volgende:
Ondanks dat het absolute aantal van de gevaccineerden natuurlijk veel groter is verbaasd het me wel dat we alsnog een redelijke groep volledig gevaccineerd op de IC hebben.quote:Op zondag 2 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
Zo te zien zijn de cijfers in de ziekenhuizen in December niet erg veranderd tov gevaccineerd, ongevaccineerd
Wel had er wat winst behaald kunnen worden door wat eerder te boosteren
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt wie dat zijn en welke gezondheidstoestand ze hebben is het niet zo verwonderlijk toch?quote:Op maandag 3 januari 2022 07:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ondanks dat het absolute aantal van de gevaccineerden natuurlijk veel groter is verbaasd het me wel dat we alsnog een redelijke groep volledig gevaccineerd op de IC hebben.
Ik weet niet wat je bedoeld (of anders gezegd weet ik niet in welke gezondheidstoestand die mensen zijn).quote:Op maandag 3 januari 2022 07:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je goed kijkt wie dat zijn en welke gezondheidstoestand ze hebben is het niet zo verwonderlijk toch?
Groot/grootste deel van de doorbraakinfecties die tot IC opname leidt is omdat mensen een brak immuunsysteem hebben.quote:Op maandag 3 januari 2022 07:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld (of anders gezegd weet ik niet in welke gezondheidstoestand die mensen zijn).
Enige wat ik weet is dat het gemiddelde BMI echt hoog ligt.
Dat is bij griep toch ook? De zwakkeren gaan als eerste.quote:Op maandag 3 januari 2022 07:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Groot/grootste deel van de doorbraakinfecties die tot IC opname leidt is omdat mensen een brak immuunsysteem hebben.
Door onderliggende ernstige ziekten en slechte gezondheid zoals bij beenmergtransplantatie, chemokuren, immuunstoornissen, zwaar overgewicht in combinatie met van alles etc
Welke bedrijfstak in bijvoorbeeld Polen lijdt aan een tekort aan arbeidskrachten vanwege de aspergeteelt in Nederland?quote:Op maandag 3 januari 2022 07:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja. Maar wat zou jij doen als je netto 4x zoveel geld krijgt als thuis?
Niet altijd, een te krachtige immuunreactie kan ook de oorzaak van overlijden door een infectieziekte zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 07:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat is bij griep toch ook? De zwakkeren gaan als eerste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |