abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203001056
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“Zeg meneer Rutte, meneer De Jonge, waarom zitten wij in lockdown en de rest van Europa niet?”

Die vraag heb ik eigenlijk nergens gesteld zien worden. Meer een hoop gelatenheid en stukken met de strekking “het is weer zover”.
Ze pareren alles met "OMT" en dat doet landsadvocaat ook bij de rechtbank.

Hoofd conclusie die je daaruit moet trekken is de volgende:
OMT zijn visie op wat nodig is is wet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203001076
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:49 schreef mir1986 het volgende:
De 60+ krijgt al een vierde prik binnen een jaar. Dat spuitje werkt goed.
De meeste mannen mogen hun spuitje minder vaak leegspuiten in de moeders de vrouw dan Pfizer en Moderna.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203001276
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:53 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat ik aan antwoorden voorbij heb zien komen is toch wel een beetje pijnlijk voor het beleid. Zo noemt men dat er meer geboosterd is in het buitenland. Oftewel we zijn te laat begonnen. En dat er elders meer zorgcapaciteit is. Blijkbaar maakt het aantal bedden opeens wél verschil _O-
Stel dat ze de lockdown (inclusief scholen) doortrekken naar 28 januari om wat meer te boosteren, zouden ze dan echt denken dat het verschil uitmaakt? Of is het gewoon uitstellen van het onvermijdelijke?
pi_203001322
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:04 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Stel dat ze de lockdown (inclusief scholen) doortrekken naar 28 januari om wat meer te boosteren, zouden ze dan echt denken dat het verschil uitmaakt? Of is het gewoon uitstellen van het onvermijdelijke?
Als de scholen normaal opengaan op 9 jan kan ik nog wel leven met 2 weken langer lockdown als ruilmiddel. Maar verder moet de lockdown gewoon voor eeuwig zo snel mogelijk verwoest worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 2 januari 2022 @ 22:09:56 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203001406
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zie ze inderdaad ook niet helemaal opengaan, wellicht alleen primair onderwijs. En de VO en de rest gaat natuurlijk vol met beperkingen zijn. Gewoon voor de zekerheid.
Mondkappen op de wc, dat soort symboolpolitiek.
  zondag 2 januari 2022 @ 22:10:43 #181
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203001424
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mondkappen op de wc, dat soort symboolpolitiek.
Is al het geval, formeel gezien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203001441
twitter

2500 demonstranten zei je, @devilnmr, zijn er toch wat meer hoor.
  zondag 2 januari 2022 @ 22:12:38 #183
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_203001470
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, dus gewoon andere landen leegtrekken om hier het probleem dat niemand voor een hongerloon in de zorg wil werken op te lossen...
Doen we toch ook met vrachtwagenchaufeurs of in de kassen, selectieve verontwaardiging much
There is only one religion
pi_203001480
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als de scholen normaal opengaan op 9 jan kan ik nog wel leven met 2 weken langer lockdown als ruilmiddel. Maar verder moet de lockdown gewoon voor eeuwig zo snel mogelijk verwoest worden.
Helemaal mee eens, ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen, wat durven ze aan.

Het stijgt nu al dus met scholen open wordt het smullen van de besmettingen. Basisscholen gaan wel open vermoed ik dus welcome infection paradise...

En anders x weken later want de basisscholen blijven niet dicht tot mei...
  zondag 2 januari 2022 @ 22:13:05 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203001485
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Is al het geval, formeel gezien.
Er kan altijd nog meer symboolpolitiek bij.
pi_203001516
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen, wat durven ze aan.

Het stijgt nu al dus met scholen open wordt het smullen van de besmettingen. Basisscholen gaan wel open vermoed ik dus welcome infection paradise...

En anders x weken later want de basisscholen blijven niet dicht tot mei...
Aan de andere kant, het percentage besmettingen onder de jongste groep was voor de scholensluiting al aan het afnemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203001625
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Aan de andere kant, het percentage besmettingen onder de jongste groep was voor de scholensluiting al aan het afnemen.
Dat was hier inderdaad ook het geval, laatste 2-3 weken voor de verlengde vakantie ging het prima, ze waren hier op school allemaal wel aan de beurt geweest.

In de klassenapp is overigens een soort van "don't ask, don't tell" in de maak, niemand zit meer te wachten op geneuzel om de kinderen weer het leven zuur te maken.
pi_203001649
twitter

Ja de politie zet honden in, geen idee wat dat met "schoonvegen" te maken heeft.
En op het Malieveld hebben we ook beeldmateriaal dat die pauper agent de hond zelfs op iemands arm wilt zetten die al op de grond ligt (!) :')

En op Twitter zetten genoeg mensen hun masker af, die voelen zich in hun opinie niet beschaamd, en vinden het allemaal maar een goede zaak! Dat zijn je landgenoten.

Om nog maar te zwijgen over überhaupt die noodverordening mbt de demonstratie, wat is dat voorn onzin Halsema?

quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://video.twimg.com/e(...)_lFvVnQfM.mp4?tag=12

Die agent "gooit" de hond op die gast die gebeten werd door die hond.
Rond 1:30 zie je het gebeuren.
Gooi gooi gooi je hond, fijn in iemands armmmmm.
Het is allemaal heel gewoon, niemand slaat alarmmm.

https://www.om.nl/actueel(...)lieveld-demonstratie

quote:
Rechtmatig politie-optreden
Het door de politie gebruikte geweld is volgens het OM voor het overgrote deel rechtmatig geweest. De politie heeft de taak demonstraties te begeleiden, maar mag en moet optreden wanneer haar bevelen niet worden opgevolgd. Daarbij mag de politie ook proportioneel geweld inzetten.
Ja, als je 10.000 zweepslagen uitdeelt en er zijn 10 incidenten op film die over de scheef gaan dan is het merendeel van wat je ziet nog wel rechtmatig ja, maar er zit wel een steekje los hoor bij die gasten, ik zie ze liever in de gevangenis dan in politieuniform.

[ Bericht 17% gewijzigd door ludovico op 02-01-2022 22:25:30 ]
pi_203001912
Zo'n politiehond sla je toch gelijk dood met zo'n knuppel als die protestant daar heeft? Staat daar eigenlijk een straf op als je zoiets zou doen?

Edit: Ik vind het trouwens niets om zo'n beest te gebruiken als geweldsmiddel. Zo vaak worden ze mishandeld en vals gemaakt. Kennen we die Zembla aflevering nog? Nee, geef die honden een goed gezien en liefde.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203001991
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bedankt Hugo!

Het blijft ongelofelijk. Mark kan meer vertellen, door traagheid van De Jonge zitten we gewoon in een lockdown. Verwijtbaar noemen we dat.
Die 70% ongevaccineerden op de IC zouden die een booster hebben genomen denk je?
pi_203002021
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:11 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

2500 demonstranten zei je, @:devilnmr, zijn er toch wat meer hoor.
10k dan... Nog steeds een ontzettend kleine onbeduidende minderheid
pi_203002048
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:49 schreef mir1986 het volgende:
De 60+ krijgt al een vierde prik binnen een jaar. Dat spuitje werkt goed.
Hoeveel gevaccineerd vs ongevaccineerd liggen er per 100k in het ziekenhuis?
pi_203002063
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:31 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Die 70% ongevaccineerden op de IC zouden die een booster hebben genomen denk je?
Nee. Maar dat is allemaal delta, de wereld ziet er met Omikron weer anders uit.
zie email 27 oktober
pi_203002087
twitter

Auw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203002121
Zo te zien zijn de cijfers in de ziekenhuizen in December niet erg veranderd tov gevaccineerd, ongevaccineerd
Wel had er wat winst behaald kunnen worden door wat eerder te boosteren

pi_203002192
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Maar dat is allemaal delta, de wereld ziet er met Omikron weer anders uit.
Dus we zitten in lockdown omdat mensen geen vaccinaties wilden en zwaar oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen, maar als we eerder waren gaan boosteren (wat de ongevaccineerden niet zouden doen) zouden we niet in lockdown zitten en dat is allemaal de schuld van Hugo.

Oke dan
pi_203002200
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:37 schreef _serial_ het volgende:
Zo te zien zijn de cijfers in de ziekenhuizen in December niet erg veranderd tov gevaccineerd, ongevaccineerd
Wel had er wat winst behaald kunnen worden door wat eerder te boosteren

[ afbeelding ]
In de 2e kamer krijgen ze die cijfers niet maar jij hebt wel ergens vandaan geplukt?
pi_203002205
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dus we zitten in lockdown omdat mensen geen vaccinaties wilden en zwaar oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen, maar als we eerder waren gaan boosteren (wat de ongevaccineerden niet zouden doen) zouden we niet in lockdown zitten en dat is allemaal de schuld van Hugo.

Oke dan
Euhm de lockdown is wegens omikron. Je argumentatie loopt in de eerste zin al uit de rails.
zie email 27 oktober
pi_203002229
quote:
80s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
In de 2e kamer krijgen ze die cijfers niet maar jij hebt wel ergens vandaan geplukt?
Staan gewoon openbaar op de site van de RIVM.
https://www.rivm.nl/covid(...)gen-ziekenhuisopname
pi_203002246
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Euhm de lockdown is wegens omikron. Je argumentatie loopt in de eerste zin al uit de rails.
Te kort door de bocht.
Lockdown is omdat de ic overloopt doordat mensen er onnodig liggen en omicron een onzekere factor is en we 0 ruimte meer hebben om daar risico mee te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')