Ja denk het welquote:
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:51 schreef F_r het volgende:
Sterkte cathmar hopelijk vind je snel en oplossing die voor je werkt. Een fysiotherapeut of begeleider die bewegen rustig met je oppakt en naar je lichaam kijkt is wel belangrijk.
Ik heb echt heel erg lang geleden een fors schoudertrauma opgelopen. Sporten ging niet, zwemmen niet en fietsen eigenlijk ook niet. Ik werd zwaarder en zwaarder want frustratie en later 2 kinderen verder was het helemaal drama. Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet en heb mij aangemeld voor een hardloopcursus. Nog een hele tijd later zette ik de knop qua eten om en kreeg ik een normaal gewicht. En heb ik mij aangemeld bij de sportschool. Veel oefeningen kan ik niet volledig meedoen en dat geeft nog steeds frustratie maar ik ging wel braaf en het gaf mij ook een goed gevoel
Ik weet niet precies wanneer wij elkaar voor het laatste gezien hebben. Maar ik ben echt te zwaar geweest.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.
Goed om te lezen dat dat nu beter gaat.
Maar jij hebt toch best een sportieve bouw? De keren dat ik je (nadat je kinderen kreeg) heb gezien vond ik je niet overdreven zwaar.
Hopelijk straks een spiraal de goede kant opquote:Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:
Dank voor de positieve berichten!
Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Ik herken het ook. Ik had op mijn 28e een dubbele hernia maar daarvoor ook al 13 jaar rugklachten. Ik ben geopereerd en de pijn werd absoluut minder, maar ik ben niet pijnvrij. De afgelopen 10 jaar heb ik geleerd om daarmee om te gaan. Ik kan nog steeds minder dan veel anderen, maar ik ben tevreden met mijn belastbaarheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:
Dank voor de positieve berichten!
Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...quote:Op zondag 2 januari 2022 14:59 schreef Vicky het volgende:
Lekker he opruimen. Wij hebben gister alle kerstzooi opgeruimd. T vindt het nu wel weer saai in de woonkamer 🤣
Normaal ben ik er 2e kerstdag helemaal klaar mee 🤣quote:Op zondag 2 januari 2022 16:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...
Als het goed is wel. Deed verrekte zeer. Ze heeft 2 goedjes erdoorheen gejast zo voorzichtig mogelijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:25 schreef amaranta het volgende:
Wat vervelend Ingrid. Hopelijk helpt het spuitje.
Sterkte met de trap😐quote:Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.
En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.
Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
Trappen en kids. Het blijft een dingetje...quote:Op maandag 3 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Ik ben een keer van onze huidige trap gevallen met B in mijn armen. Ik heb de val opgevangen en had een flink gekneusde voet. B was BOOS, die had niets maar was echt de rest van de dag woedend op me. Hij snapte niet dat ik dat deed.
Gisteren B naar de Beekse Bergen gebracht, hij heeft daar vannacht met mijn zus, moeder en neef geslapen. In het huisje waar wij dus eigenlijk 5 nachten zouden zitten. Nog een paar uur blijven hangen met Juul. HEEL FIJN. Even thuis weg, even weg van de zorg.
Verloofde gaat nog steeds in babystapjes vooruit. Ze is gisterenavond even beneden geweest. Het gaat echt heel langzaam maar het gaat vooruit. Uit het bloedonderzoek is niets gekomen.
Ze moet nu steeds meer overgaan op vezelrijk eten, ze leeft nu nog op wit brood, beschuit en thee. Ze heeft gewoonweg geen honger of trek dus het is echt met tegenzin eten. Maar ja....nog even en ze is vel over been. En je hebt toch echt eten nodig om te herstellen.
De boosterprik van morgen verzet naar volgende week. Hele aardige mevrouw aan de telefoon, die zonder verder vragen de prik verzette naar de dag, tijdstip en plek die ik wilde![]()
Nu nog Roompot bellen, we zouden komend weekend naar een huisje aan zee gaan. We is zus, neef, mijn moeder en B. Dat gaat hem nog niet worden. Hopelijk kunnen we verzetten.
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het steeds een klein beetje beter gaat @:exode. Balen van Roompot
Ik heb net de booster gehad. Mocht naar het world forum in Den Haag. Net een fabriek hier.. echt lopende band werk. Ze zetten 15000 prikken per dag.
Uit ervaring: rond de leeftijd van 13 wordt de interesse in Pokemon vervangen door de interesse in meisjes. Succes!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
Zeg, wanneer is die Pokémon-rage over?![]()
![]()
Ik ken ze nu zo ongeveer allemaal bij naam/kracht/punten omdat iemand dit op de achtergrond continu roept. Ik weet niet of ik dat nog veel langer trek
Hij is 5!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Uit ervaring: rond de leeftijd van 13 wordt de interesse in Pokemon vervangen door de interesse in meisjes. Succes!
Ik vond het ‘in mijn tijd’ al vreselijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik ken ze nu zo ongeveer allemaal bij naam/kracht/punten omdat iemand dit op de achtergrond continu roept. Ik weet niet of ik dat nog veel langer trek
Nog blauw geworden?quote:Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.
En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.
Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
Berg je dan maar. Mijn dochter is 24 en nog steeds into Pokémon. Zoonlief van 11 ook. Alleen ben ik de enige die dagelijks Pokémon go speelt🙈😅quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Dat denk ik ook. Al zit erbij mij echt nog wel frustratie dat als we oefeningen met gewichten hebben ik niet echt mee kan doen. Met zoals een push-ups of side plank.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor veel mensen met chronische pijn winst te behalen is in het omgaan ermee, het is gewoon enorm moeilijk om je eigen gewoonten kritisch te bekijken. Signaleren en prioriteren is stap 1, en ik hoop dat het vervolg voor je positief uitpakt!
Hij is hier net een maand bezig.. Charmander-fan in huisquote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik snap de worsteling. Het is ook vaak verrekte frustrerend. Ik probeer te letten op compassie naar mijn lijf en me niet ten negatieve te vergelijken met anderen. Wat dat makkelijker maakt is dat ik dagelijks in aanraking kom met zieke, vaak ook jonge mensen. Als ik dan na een middag praten met mensen die letterlijk de deur niet uitkomen, ga hardlopen, dan voel ik me heel dankbaar dat ik dat kanquote:Op maandag 3 januari 2022 11:28 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Al zit erbij mij echt nog wel frustratie dat als we oefeningen met gewichten hebben ik niet echt mee kan doen. Met zoals een push-ups of side plank.
De andere frustratie zit in de verandering van mijn lichaam. Ik heb echt een flinke bult op mijn bovenarm geen idee wat het is maar overgehouden aan de operatie. De andere veranderingen kwamen door de zwangerschappen daar ben ik ook niet zo blij mee.
Oh, zo frustrerend! Ik heb ook veel van die voorbeelden, van eerder terugkomen op vakantie omdat ik op bed ging liggenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef LeSage het volgende:
Dankjewel voor de gesprekken over slechte ruggen. Ik was nog zo blij dat ik er inmiddels al een jaar of 6 eigenlijk niet over te klagen heb (na 20 jaar fysio, vaak door mijn rug gaan en een hernia).
Ga ik net gruwelijk door mijn rug. Gewoon terwijl ik een kopje in de vaatwasser wilde zetten.
S. gaat vandaag gelukkig 2 nachten logeren en mijn zus haalt Mijm op voor een gezellige middag. Kan ik plat en fysio gaan regelen.
Pfff….
Herkenbaar! A. is in no time op spullen uitgekeken en voldoet blijkbaar nooit aan de verwachtingen die hij had.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij is hier net een maand bezig.. Charmander-fan in huis![]()
Maar hem kennende is de lol er af tegen de tijd dat ik er genoeg van weet om mee te kunnen praten. Dus ik gok hier nog max 2 maandjes![]()
(niet handig zo'n kind, heb je eindelijk harry potter lego, is hij helemaal into de grijze jager te zijn en niks meer van HP te willen weten. En 3 maanden later zaten we met een wazig roblox spel, en een paar maand later minecraft wolfjes.. thema-cadeautjes ver vooruit kopen doe ik in ieder geval niet meer
Ja het ging heel vlot. Prima geregeldquote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.
Ik heb hem in december een week voor zijn verjaardag meegenomen naar de speelgoedwinkel. En zelf nu ligt de gravitrax-aanvullingen alweer in de kast. Maar daarvan weet ik dat het wel een paar keer per jaar een weekend uit de kast komt.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Herkenbaar! A. is in no time op spullen uitgekeken en voldoet blijkbaar nooit aan de verwachtingen die hij had.![]()
Racebaan, beyblades en Mario Lego zijn de grootste miskopen van de laatste 3 verjaardagen/Sinterklazen.
Mijn man was gister in Ahoy... de rij was een kilometer lang en toch was ie na een half uur weer buiten. Echt respect voor de GGD!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.
Met jouw duo bedoel je de persoon met wie je de klas draait?quote:Op maandag 3 januari 2022 13:57 schreef Loj het volgende:
Ik wil de scholen ook open! Mijn duo wil geen thuisonderwijs geven (lang verhaal, niet voor hier geschikt), dus dan sta ik er alleen voor.
We hebben al besloten dat we, als de scholen dicht blijven, de kids naar de noodopvang sturen en dat geeft toch ook wel rust.
En ik heb het gisteravond opgegeven na 3 uur en we stellen het ook maar een weekje uit. Li werd vanmorgen wakker met de waterpokken. Bleh, maar ik moet eerlijk toegeven, timing is perfect. We hangen toch maar een beetje thuis, ik ben vrij en we hebben net alle leuke dagen gehad.
Bij mij is het niet per se mijn rug, eerder mijn bekken, maar meteen bellen wordt mij juist vaak afgeraden. Ze kan toch pas na een paar dagen echt iets betekenen omdat mijn lijf daarvoor echt niks erbij kan hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, zo frustrerend! Ik heb ook veel van die voorbeelden, van eerder terugkomen op vakantie omdat ik op bed ging liggentot strompelend door Disneyland omdat ik broodjes stond te smeren
hopelijk helpt de fysio. Bij mij vaak wel gelukkig, ik moet alleen nog leren direct te bellen en niet 2 weken 'aan te zien'
Morgen, lees ik net. Vandaag nemen ze de beslissing over wel of geen thuisonderwijs en dan morgen persconferentiequote:Op maandag 3 januari 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Komt er eigenlijk een persco vanavond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 januari 2022 16:13 schreef Amsel het volgende:
Ik ben echt zo blij dat de scholen weer open gaan, daar worden we hier thuis allemaal een leuker mens van.Hoef je je niet voor te 'schamen', ik heb ook zo'n kind en ben ook zo'n moeder. Gelukkig is het niet meer nodig en kunnen we beide weer doen waar we goed in zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Lief dat je dat zegt, maar dat doe ik zeker niet hoor!quote:Op maandag 3 januari 2022 14:15 schreef Hupje het volgende:
@:Loj Kom op je werk voor jezelf op, hè! Dat een ander iets niet wil (ik mag hopen dat het 'kan' is) wil niet zeggen dat het dan zomaar allemaal op jou neer moet komen. Laat niet over je heen lopen.
Snap ik!!! Sowieso nu wachten wat ze de 14e gaan zeggen, toch? Echt rot.quote:
Au! Bij mij schiet mijn SI gewricht uit het lood. Ik ben een beetje secundair, dan duurt het een poos voordat ik me überhaupt realiseer dat ik structureel last heb en dan vergeet ik blijkbaar steeds dat het niet vanzelf weggaatquote:Op maandag 3 januari 2022 14:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij mij is het niet per se mijn rug, eerder mijn bekken, maar meteen bellen wordt mij juist vaak afgeraden. Ze kan toch pas na een paar dagen echt iets betekenen omdat mijn lijf daarvoor echt niks erbij kan hebben![]()
Mijn laatste was een zoon die me bijna omver skelterde. Heb ik toch wel een half jaar mank van gelopen met vaker wel pijn dan niet.
Yep..quote:
Basis en VO open, mbo/hbo/wo blijven nog dicht. Zie nos.nl en nu het jeugdjournaal...quote:Op maandag 3 januari 2022 19:01 schreef BE het volgende:
Ok, ik weet niet eens meer waar ik nou moet zijn voor het juiste nieuws.Gaan scholen nu wel of niet weer open?
Ja tx! Ik was zelf ook al zo snugger.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Basis en VO open, mbo/hbo/wo blijven nog dicht. Zie nos.nl en nu het jeugdjournaal...
A mag gelukkig wel naar stage. Woensdag thuisonderwijs en vrijdag naar school voor praktijkquote:Op maandag 3 januari 2022 19:32 schreef exode het volgende:
Wel balen voor oa MBO, knuffel voor de ouders hier die balen!
buiten… baalmoment nummer 2 hierquote:Op maandag 3 januari 2022 20:16 schreef Amsel het volgende:
En kinderen mogen ook weer sporten tot 20u!
https://www.rijksoverheid(...)kondigde-maatregelenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:31 schreef Cathmar het volgende:
Waar staat dat dan? Lekker duidelijk allemaal weer.
Dank!!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)kondigde-maatregelen
Ook au!quote:Op maandag 3 januari 2022 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Au! Bij mij schiet mijn SI gewricht uit het lood. Ik ben een beetje secundair, dan duurt het een poos voordat ik me überhaupt realiseer dat ik structureel last heb en dan vergeet ik blijkbaar steeds dat het niet vanzelf weggaatMaar een keer stevig douwen door mijn fysio, twee weken spierpijn en het is weer goed.
Ja, jammer genoeg buiten, maar daar vinden ze wel wat op. Waarschijnlijk wat extra rennen tussen het frisbee door om warm te blijvenquote:Op maandag 3 januari 2022 20:16 schreef Amsel het volgende:
En kinderen mogen ook weer sporten tot 20u!
Eentje die een dagje vrij wilde vandaag denk ikquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef Ynske het volgende:
Vannacht om half 5 hoorden we wat, hond sloeg ook aan. Kom je in de gang heeft iemand een bericht in de bus gedaan dat het pakket dat vandaag bezorgd zou worden afgegeven is bij het lokale postkantoor en je het daar kunt afhalen na 9 uur.
Ben je dan een overijverige of luie postbezorger?
Heb je deze keer een ander middel gehad dan de vorige twee keren? Hoor meer mensen die daardoor van de booster meer last hebben dan van de vorige 2quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Wtf YnskeDaar zou ik even achteraan bellen..
Ik sluit me aan bij de slotenkoffiedrinkers, geen oog dicht gedaan vannacht door m'n extreem pijnlijke arm. Had bij de eerste 2 vaccinaties nergens last van, maar deze komt wel even binnen
Nee, 3x Pfizer.. ik had wel gehoord van de ''Moderna arm'' en zo voelt het ook welquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Heb je deze keer een ander middel gehad dan de vorige twee keren? Hoor meer mensen die daardoor van de booster meer last hebben dan van de vorige 2
Ook 3x Pfizer. Stond op het hokje én in de Corona Check App.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Was die bezorger dan nog aan het rondrijden, of al vroeg begonnen.. Er zijn vast wel tijden waarop ze niet mogen bezorgen..
(al snap ik met de werkdruk dat je zo wel lekker een wijk gehad kunt hebben voordat je begint![]()
@:Declan-Harp, naar is dat. Ik had deze keer juist minder last. alle 3xpfizer. had jij iets anders de laatste keer?
@:Nijna, lekker optijd bezig. Hier komen de jongens er voor half 10 niet uit![]()
@:Tink89, sterkte vandaag met je trio..![]()
Dan is het prikpech.. Vriend van mijn vader heeft een week met een zere/tintelende arm rondgelopen. Waarschijnlijk een zenuw geraakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:30 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ook 3x Pfizer. Stond op het hokje én in de Corona Check App.
Hier ook die leeftijdschifting inderdaad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik heb ook 2x moderna gehad en de booster was pfizer. De mevrouw in het hokje zei dat iedereen jonger dan 45 pfizer kreeg en ouder dan dus moderna..
Bij ons een keer om 23:30quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef Ynske het volgende:
Vannacht om half 5 hoorden we wat, hond sloeg ook aan. Kom je in de gang heeft iemand een bericht in de bus gedaan dat het pakket dat vandaag bezorgd zou worden afgegeven is bij het lokale postkantoor en je het daar kunt afhalen na 9 uur.
Ben je dan een overijverige of luie postbezorger?
Mijn arm was ook pijnlijk. Maar kon er wel op slapen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:24 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nee, 3x Pfizer.. ik had wel gehoord van de ''Moderna arm'' en zo voelt het ook wel
Ik de eerste 2x ook, nauwelijks last gehad. Vandaar dat deze me zo tegenviel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn arm was ook pijnlijk. Maar kon er wel op slapen.
Dan wordt hij maandelijks automatisch voor je herhaaldquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:51 schreef amaranta het volgende:
Mijn boosterprik staat nu trouwens als medicatie in mijn MedGemak app. Van de huisarts. Geen idee waarom.
Haha ik vind het bestquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dan wordt hij maandelijks automatisch voor je herhaald
Aquadelta met mijn zus, moeder, neef en B. Ons jaarlijkse weekendje weg als cadeau aan mijn moeder.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:48 schreef FlyingFish het volgende:
Welk park zouden jullie gaan Exode? Qua weer is het sowieso niet vervelend om te verzetten, die voorspellingen zijn matig…
Ik ben vooral voor de kinderen blij dat de scholen weer open gaan. Zal wel wennen worden, want we zitten nu in een uitslaapritme. Maar ik moet zelf ook maandag weer vroeg aan de bak na 2,5e week vrij.
Medicatiebewakingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:51 schreef amaranta het volgende:
Mijn boosterprik staat nu trouwens als medicatie in mijn MedGemak app. Van de huisarts. Geen idee waarom.
Hij wordt veel ingezet bij Curly methode, inderdaad , maar ook prima te gebruiken bij sluik haar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
@:amaranta ik keek voor de denman brush maar mijn dochter heeft geen krullen en ik lees vooral dat de borstel geschikt is voor krullen
Haha, ik wil juist een nieuw wasrek en ben me erin aan het verdiepenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:44 schreef vencodark het volgende:
Je weet dat je oud en moeder bent als je blij bent met je nieuwe wasrek.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben nu deze.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 16:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, ik wil juist een nieuw wasrek en ben me erin aan het verdiepen![]()
Echt oud en moeder ja…
Blij worden van een wasrek, ik kan dat ookquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben nu deze.![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_36.40.ProductImage
Zoiets heb ik, maar ik wil juist naar zo’n toren, daar kun je dan makkelijker truien en overhemden op een hangertje aanhangenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben nu deze.![]()
Deze heb ik ook! Heel blij mee, stabiel, lichtgewicht en veel droogruimtequote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben nu deze.![]()
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneappquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zoiets heb ik, maar ik wil juist naar zo’n toren, daar kun je dan makkelijker truien en overhemden op een hangertje aanhangen
Overwogen maar leek mij gedoe met langere/grotere kledingstukkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zoiets heb ik, maar ik wil juist naar zo’n toren, daar kun je dan makkelijker truien en overhemden op een hangertje aanhangen
Ik heb deze. Mijn ervaring is dat het zorgt voor veel droogruimte als de kinderen nog klein zijn, want dan kun je alle verdiepingen nog optimaal gebruiken, maar als de kinderen groter worden past er minder en minder op. Als ik zou mogen kiezen en voldoende ruimte in mijn washok had, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een ander model.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat klopt niet (altijd en/of overal). Vriend en ik zijn beiden 45+, maar ik kreeg wederom Moderna en hij wederom Pfizer..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:42 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik heb ook 2x moderna gehad en de booster was pfizer. De mevrouw in het hokje zei dat iedereen jonger dan 45 pfizer kreeg en ouder dan dus moderna..
1e keer niets gemerkt, 2e keer 2 dagen ziek en helaas bij de booster ook 2 dagen ziek (zo zonde van de vakantie)
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef FlyingFish het volgende:
Kopen jullie echt wasrekken van ¤50+
Ik heb het standaard Ikea wasrek, ondertussen 15 jaar oud en doet het nog steeds goed, ondanks flinke kat die er 12 jaar geleden bovenop gesprongen was en hem toen uit model heeft gebracht. Deze dus, al was hij toen iets goedkoper. https://www.ikea.com/nl/n(...)buiten-wit-40244831/
Overigens ben ik zelf altijd blij als ze op vakantie ergens een drooglijn hebben boven het bad. Zo’n touwtje dat je uittrekt en aan de andere kant van de muur vast zet. Werkt ideaal voor handdoeken, en hangt niet gebruikt ook niet in de weg. Vooral in Japan hadden ze dergelijke ophangsystemen in elke badkamer.
Wij zijn een midweekje weg in Zeeland (in een ander park dan jullie zouden gaan Exode), vlak bij de zee. Nou kom ik uit Den Haag, dus genoeg zee gezien in mijn leven, maar het zit hier echt helemaal vol met zeehonden, die ik nog nooit in het wild had gezien in Nederland. We hebben er zeker 30 gezien in een uurtje (vast ook wel een heel aantal keer dezelfde btw). Is dat normaal of hebben we een goede dag? Ik kreeg niet de indruk dat de overige mensen er aandacht aan besteedde.
Oeh spannend!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Net een katticitatie geschreven t.b.v. de adoptie van deze knappe jongen: https://haagsdierencentrum.nl/plaatsbare-asielkatten/foxtrot/
🤞🤞🤞
In de aanbieding zijn ze een stuk goedkoper. Blokker had destijds nog goede aanbiedingen met Leifheit. Geen idee hoe dat tegenwoordig is en als ik op de site zoek wordt ik gek van alle externe aanbieders met wazige prijzen (¤163.92quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef FlyingFish het volgende:
Bij Renesse, geen idee welk eiland dat isquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:59 schreef exode het volgende:
Oh wat bijzonder FF, zit je in Zeeuws Vlaanderen? Daar kan je er best veel spotten weet ik.
Eej het gaat waar over de was.Geen idee wat voor merk de onze is. Niet zo'n toren in ieder geval en gaat al een 10+ jaren mee.
Haha nee dat is een anderequote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:02 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Bij Renesse, geen idee welk eiland dat isHet middelste…
Jup, ik heb geen wasdroger, dat scheelt wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef FlyingFish het volgende:
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jup, ik heb geen wasdroger, dat scheelt wel natuurlijk.
Nou, school heeft hier besloten dat ze sowieso tot februari online gaan.
Oh balen!! Volgens mij is dat ook de intentie van de school van A.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jup, ik heb geen wasdroger, dat scheelt wel natuurlijk.
Nou, school heeft hier besloten dat ze sowieso tot februari online gaan.
Ze mogen sowieso niet open nuquote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:32 schreef vencodark het volgende:
Die school doet dat vast met de beste bedoelingen/redenen maar alsnog dicht blijven terwijl de overheid stelt dat ze open mogen, lijkt me onwijs irritant.![]()
Voorzichtig uitgedrukt.
Zo heb ik geen strijkijzer en strijkplank meer. Want oude waren stuk en elke keer als ik een nieuwe wil aanschaffen, schrik ik van de prijzen. Zo graag wil ik nou ook weer niet strijkenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef FlyingFish het volgende:
Het lijkt me ook echt heel lastig voor praktijkgerichte opleidingen. Ik kan me niet voorstellen dat je dezelfde kwaliteit kan leveren met thuisonderwijs..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:40 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit nu in 3 mbo en heeft elk schooljaar met lange lockdowns moeten dealen.
En mbo is nou eenmaal toch meer op de praktijk gericht en daarom niet echt geschikt voor online les. Ze begint er nu echt last van te hebben. Hopelijk duurt het inderdaad maar tot februari.
Best heftig inderdaad, als kinderen straks hun hele opleiding in coronatijd blijken te doen en geen enkel 'normaal' schhooljaar hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:40 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter zit nu in 3 mbo en heeft elk schooljaar met lange lockdowns moeten dealen.
En mbo is nou eenmaal toch meer op de praktijk gericht en daarom niet echt geschikt voor online les. Ze begint er nu echt last van te hebben. Hopelijk duurt het inderdaad maar tot februari.
Wij hebben onszelf zelfs verwend met een elektrisch verwarmd wasrekquote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:42 schreef FlyingFish het volgende:
Wait whut? Nooit geweten dat zoiets bestaat. Merk je veel verschil vergeleken met de onverwarmde variant?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben onszelf zelfs verwend met een elektrisch verwarmd wasrek
Waaaaat? Dat moet ik googelen!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat noem je toch een drogerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ben het gister gaan afhalen en het bleek gister ochtend om half 8 afgeleverd te zijn bij het pakketpunt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:04 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Ynske hoe is het afgelopen met je DHL pakketje?
Ik zie net dat ik om 04.18 een ''we hebben je gemist'' mail had gekregen voor een pakketje wat vanavond zou moeten worden geleverd
Wauw.. DHL is wel de meest shitty vervoerder ooit hèquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ben het gister gaan afhalen en het bleek gister ochtend om half 8 afgeleverd te zijn bij het pakketpunt.
De action heeft ook zo'n toren voor ongeveer 15 euro. Die hebben wij hier al een paar jaar en bevalt prima. Je kan die ook deels uitklappen zodat je langere items kwijt kan. Voor de hangertjes heb ik ook nog een losse rail.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:16 schreef LeSage het volgende:
Hm… overwegingen…
De uitklapbare die ik nu heb is vrij klein, past echt te weinig op voor ons. Daarbij hang ik truien het liefst aan een hangertje te drogen en dan hangt het nu net op de grond.
Ik zag inderdaad van die torens waar delen van kunt wegklappen zodat je wel langere stukken op kan hangen. Denk dat het zoiets moet worden. Liefst geen 80 euro dan, maar daar ga ik nog voor speuren.
Nou precies dat is mijn punt ook. De besmettingen stijgen nu alweer een dan zijn de scholen nog dicht. Alleen hebben wij weinig keuze en moeten mijn beide kinderen in de basisschool leeftijd weer gewoon naar school.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:31 schreef Sjeen het volgende:
Ik begrijp ze wel, ze willen vooral rust en duidelijkheid brengen. Ze pakken het prima aan wat mij betreft.
Maar ik begrijp absoluut niet waarom de basisscholen met grote aantallen ongevaccineerde kinderen waar de besmettingen welig tierden de afgelopen tijd wel weer open mogen en mbo/hbo enzo waar een groot deel gevaccineerd is en er (n=1) nauwelijks besmettingen waren niet.
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wait whut? Nooit geweten dat zoiets bestaat. Merk je veel verschil vergeleken met de onverwarmde variant?
Hm… dit gaat zeker meegenomen worden in het onderzoekquote:Op woensdag 5 januari 2022 11:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met name capuchon truien, die normaal altijd in de nek stinkend van het rek komen omdat ze te dik zijn om te drogen, zijn nu droog voor het misgaat.
Maar alles gaat sowieso sneller.
Deze zijn leuk: https://speurroutes.nl/quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Even heel wat anders, zijn er digitale speurtochten te vinden in de omgeving van Utrecht? Zoals het kabouterpad in Baarn maar dan dus met je smartphone? Ik wil dit weekend op pad met de kinderen en ze willen zelf heel graag het kabouterpad lopen maar ja de restaurants die dat soort dingen verkopen zijn dicht.
Juul is 3 dus peuterproof is wel gewenst.
in Baarn zit ook een groot scoutingterrein, zij verkopen ook speurtochten (in ieder geval aan scoutinggroepen). Wellicht kun je bij hen informeren of ze een tocht voor bevers/jonge welpen hebben? Ze zijn iig gewoon open en je steunt er een goed doel mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Even heel wat anders, zijn er digitale speurtochten te vinden in de omgeving van Utrecht? Zoals het kabouterpad in Baarn maar dan dus met je smartphone? Ik wil dit weekend op pad met de kinderen en ze willen zelf heel graag het kabouterpad lopen maar ja de restaurants die dat soort dingen verkopen zijn dicht.
Niet helemaal 'omgeving' want circa 3 kwartier met de auto, maar de instructies bij het kabouterpad in Zeewolde zijn gewoon te downloaden, dus geen restaurant voor nodig: https://www.staatsbosbehe(...)elbos-de-zevensprong Met een beetje rondspeuren op de website van Staatsbosbeheer vind je misschien wel meer van dergelijke opties dichter in de buurt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Ah handig, ik zie ook een beleefpad in Houten met route die downloadbaar is. Ik ga eens verder zoeken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 13:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Niet helemaal 'omgeving' want circa 3 kwartier met de auto, maar de instructies bij het kabouterpad in Zeewolde zijn gewoon te downloaden, dus geen restaurant voor nodig: https://www.staatsbosbehe(...)elbos-de-zevensprong Met een beetje rondspeuren op de website van Staatsbosbeheer vind je misschien wel meer van dergelijke opties dichter in de buurt.
Je kan schijnbaar bij Kasteel Groeneveld ook op zoek naar digitale dieren tijdens een wandeling van 3 km:quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ah handig, ik zie ook een beleefpad in Houten met route die downloadbaar is. Ik ga eens verder zoeken.
Ja die ken ik, ik zie dat je die gewoon kan lopen nu tussen 10 en 15 uur is de to go open.quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:21 schreef Vaiana het volgende:
En ik zie een kabouterpad bij het Baarnse Bos, waarvoor je de benodigdheden op kan halen bij 'Eethuys-Cafe De Generaal'.
Dank je wel!quote:Op woensdag 5 januari 2022 14:25 schreef Vaiana het volgende:
En nog een spionnenroute bij een fort in Houten, waar je schijnbaar een opdrachtenblad voor op kan halen.
Ok, nu ga ik weer aan het werk![]()
Ja dat lijkt me heel leuk!quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:44 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een droger en daar gaat bijna alles in. Maar enkele dingen die op m’n wasrekje gaan.
@:exode misschien een idee om eens naar geocache te kijken? Dat is (over het algemeen, in ieder geval de makkelijkere tochten) te doen met je telefoon. Zijn ook veel ‘routes’ speciaal voor kinderen
Ja, zag het net... ik ben benieuwd wanneer ze weer beginnen te tornen aan de schoolopening...quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Nieuw dagrecord wbt aantal besmettingen, bijna 25.000
Ik weet ook -bijna- zeker dat áls ik het krijg, het via m'n kind/school komt. Damn..quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja, zag het net... ik ben benieuwd wanneer ze weer beginnen te tornen aan de schoolopening...
Want als die kids naar school zijn dan zal het nog wel een stuk harder gaan...
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zou me ook nog eens niet verbazen als ze het terugdraaien voor de scholen goed en wel zijn begonnen...quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:22 schreef LeSage het volgende:
Hoe groot is de kans dat we na een week weer een scholensluiting gaan krijgen?![]()
Moedeloos word ik er van…
Ik vraag me ook af hoe lang t zal duren.. wanneer is de eerstvolgende vakantie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:22 schreef LeSage het volgende:
Hoe groot is de kans dat we na een week weer een scholensluiting gaan krijgen?![]()
Moedeloos word ik er van…
Ik zei het vandaag tegen een vriendin. Ik geloof het pas om maandag om 8:30quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zou me ook nog eens niet verbazen als ze het terugdraaien voor de scholen goed en wel zijn begonnen...Vooralsnog bericht van (middelbare) school dat ze gewoon maandag verwacht worden.
We gaan het zien.
Het zou kunnen schelen als dit inderdaad niet leidt tot zoveel ziekenhuisopnames... maar goed, als er veel meer mensen besmet zijn dan kan het maar zo dat die ziekenhuisopnames toch wel weer aardig oplopen, ondanks dat het minder ziekmakend zou zijn.
Wellicht de voorjaarsvakantie weer een week eerder of langer. Die verschillen in Noord, Midden en Zuid, dacht ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:58 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ja, zag het net... ik ben benieuwd wanneer ze weer beginnen te tornen aan de schoolopening...
Want als die kids naar school zijn dan zal het nog wel een stuk harder gaan...
Carnavalsvakantie is eind februari/begin maart.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe lang t zal duren.. wanneer is de eerstvolgende vakantie?
Oh das laat dit jaarquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Carnavalsvakantie is eind februari/begin maart.
Nou ja, kijk: dit is Denemarken, loopt zo'n 7-10 dagen op ons voor met betrekking tot Omicron. Ik zie toch een sterke stijging in hospitalisaties:quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:32 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet het niet, zou me ook nog eens niet verbazen als ze het terugdraaien voor de scholen goed en wel zijn begonnen...Vooralsnog bericht van (middelbare) school dat ze gewoon maandag verwacht worden.
We gaan het zien.
Het zou kunnen schelen als dit inderdaad niet leidt tot zoveel ziekenhuisopnames... maar goed, als er veel meer mensen besmet zijn dan kan het maar zo dat die ziekenhuisopnames toch wel weer aardig oplopen, ondanks dat het minder ziekmakend zou zijn.
Voor regio Noord is het straks 6 weken tussen kerstvakantie en voorjaarsvakantie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Carnavalsvakantie is eind februari/begin maart.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:43 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb echt even gewoon wat leuke dingen of nieuwtjes nodig ladies. Depressie ligt op de loer.
Heb je kerstboom al opgeruimd?quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Lukt mij ook meestal wel venco. Gelukkig. Wij hebben het goed thuis, mijn kinderen doen het fantastisch. Het is bij mij echt een optelsom van verschillende dingen. En zo is het bij iedereen weer wat anders.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, kijk: dit is Denemarken, loopt zo'n 7-10 dagen op ons voor met betrekking tot Omicron. Ik zie toch een sterke stijging in hospitalisaties:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ar-het-normale-leven
Ik zit aan hoge vitamine D want gebrek aan ligt heb ik na 5 jaar zon en warmte echt last van!quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je kerstboom al opgeruimd?
Serieuze vraag, ik bedacht namelijk dat Blue Monday zo'n anderhalve week na 6 januari is, traditioneel de datum dat je de kerstboom weghaalt, en dan ben je dus van alle gezelliger verlichting in huis terug naar standaard verlichting terwijl het buiten nog grauw is.
Vitamine D is ook belangrijk idd, zeker nu met Covid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zit aan hoge vitamine D want gebrek aan ligt heb ik na 5 jaar zon en warmte echt last van!
Maar ja dat heeft echt enorme invloed.
Daar kan je goed last van hebben ja, tot depressie aan toe. Kan een daglichtlamp helpen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zit aan hoge vitamine D want gebrek aan ligt heb ik na 5 jaar zon en warmte echt last van!
Maar ja dat heeft echt enorme invloed.
Ik bedoelde het ook niet naar jou hoor. Je post lijkt er misschien op aan te sluiten maar dat was niet het idee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:41 schreef Cathmar het volgende:
Lukt mij ook meestal wel venco. Gelukkig. Wij hebben het goed thuis, mijn kinderen doen het fantastisch. Het is bij mij echt een optelsom van verschillende dingen. En zo is het bij iedereen weer wat anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gewoon elke dag lekker naar buiten. Via je gezicht vang je ook het nodige daglicht![]()
Ik had vorig jaar geïnformeerd in het ziekenhuis en ze vonden het echt niet nodig om vitamines te slikken als je gezond eet, veel beweegt en genoeg buiten komt.
Snap dat er mensen zijn die er anders over denken, en uiteraard mag iedereen het zelf weten als hij/zij geld wil uitgeven aan allerlei pilletjes. Uiteindelijk is het placebo-effect daarvan ook iets waard![]()
Stouteschoenenpad in Stoutenberg (naast Amersfoort). Bas vond hem erg leuk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:20 schreef exode het volgende:
Stoutenburgquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Stouteschoenenpad in Stoutenberg (naast Amersfoort). Bas vond hem erg leuk.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:09 schreef MorganLeFay het volgende:
Vitamine D slikken is flauwekulDie mening deel ik niet, van oktober tot april is de zonkracht niet sterk genoeg om de aanmaak van vitamine D te stimuleren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gewoon elke dag lekker naar buiten. Via je gezicht vang je ook het nodige daglicht![]()
Ik had vorig jaar geïnformeerd in het ziekenhuis en ze vonden het echt niet nodig om vitamines te slikken als je gezond eet, veel beweegt en genoeg buiten komt.
Snap dat er mensen zijn die er anders over denken, en uiteraard mag iedereen het zelf weten als hij/zij geld wil uitgeven aan allerlei pilletjes. Uiteindelijk is het placebo-effect daarvan ook iets waard
Maar goed, voor de mensen die inderdaad geld willen uitgeven aan ‘pilletjes’, magnesium (geen oxide!) is ook een hele belangrijke in combinatie met vitamine D3 en bij stress.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
DRIE?? Hoe dan??!quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stoutenburg
Er is daar ook een klompenpad waar mijn zoon en schoondochter regelmatig met de 3-jarige naartoe gaan.
Vitamine D slikken is flauwekulWat een BS weer, het is juist een enorme valkuil dat mensen denken dat "gewoon gezond eten en regelmatig naar buiten" voldoende is, daarom zijn er zoveel mensen die in de winter veel te laag komen te zitten qua vitamine D.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gewoon elke dag lekker naar buiten. Via je gezicht vang je ook het nodige daglicht![]()
Snap dat er mensen zijn die er anders over denken, en uiteraard mag iedereen het zelf weten als hij/zij geld wil uitgeven aan allerlei pilletjes. Uiteindelijk is het placebo-effect daarvan ook iets waard
Overigens hanteren de de ziekenhuizen verschillende grenzen als het gaat om wat ze "te laag" vinden qua vitamine D gehalte, en eigenlijk is zelfs de hoogste ondergrens bij de NL ziekenhuizen nog veel te laag.
Punt is vooral dat vitamine D vrijwel niet standaard getest wordt bij bloedonderzoek, zelfs niet als je een historie van tekort hebt, en tsja... als je niet test dan heb je ook geen cijfers.
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-01-2022 23:14:16 ]
Vitamine D slikken is flauwekulTen eerste vind ik dit een erg vaag advies. Wat is 'gezond' eten, 'veel' bewegen en 'genoeg' buiten komen? Ten tweede: een lichaam werkt soms niet helemaal zoals het hoort dus de stelling dat je nooit extra vitamines nodig kan hebben als je goed voor jezelf zorgt kan ik niet perse volgen. Ten derde: de meeste mensen weten niet dat ze een tekort aan vitamine D hebben, noch weten ze iets van de klachten die daarbij horen. Ik weet inmiddels dat bij mij dat tekort zorgt voor een opleving van de angststoornis en daarbij horende paniekaanvallen, echt wel dat ik elke dag een pilletje D slik hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gewoon elke dag lekker naar buiten. Via je gezicht vang je ook het nodige daglicht![]()
In Utrecht krijgt iedereen onder de 45 Pfizer. Gisteren prik gehad en nergens last van, zelfs maar een klein beetje pijn aan mijn arm. Dat was met Moderna heftigerquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:37 schreef exode het volgende:
Ik heb 2 keer Moderna gehad, benieuwd wat mijn booster wordt.
Qua stoffen en stofzuigen loop ik hier niet achter, dat kan ook niet met B die huisstofmijt allergie heeft wat astma aanvallen kan uitlokken. Net zoals de bedden die verschonen we trouwe minstens 1x per week anders ligt mijnheer met rode ogen in bed.
Met opruimen en echt schoonmaken is het hier een wanboel nu, maar ja dat is maar zo.
De kinderen zijn vandaag niet vooruit te branden, allebei erg moe. Ik hoop wel dat het morgen droog is trouwens, vandaag dagje thuis en binnen maar wil morgen eigenlijk wel met ze naar het bos of zo. Voor mezelf ook goed.
Zoveel mensen, zoveel meningen zo blijkt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:24 schreef MorganLeFay het volgende:
Bron: Heeft het slikken van vitaminepillen effect? https://www.nu.nl/gezondh(...)nepillen-effect.html
Het Voedingscentrum zegt overigens hetzelfde.
En dit: https://www.gezondheidenw(...)d-nodig-in-de-winter
Maar iedereen moet het uiteraard voor zichzelf weten! Ik slikte tot vorig jaar ook extra D, nam multivitamines, extra magnesium en nog wat andere dingen omdat ik dacht dat het allemaal goed was voor mijn lichamelijke welzijn. Maar toen bleek ik dus ziek en een heel traject in te moeten. Tijdens dat traject uitgebreid over alles gesproken, omdat ik dacht goed bezig te zijn met mijn gesport, eten en vitamientjes. Toen is mij gezegd dat het sporten en eten super zijn, maar dat ik die vitamines wel achterwege mag laten omdat die onzin zijn.
Mogen jullie uiteraard "BS" vinden (ook aardig dat een andere mening meteen zo wordt afgedaan), maar zo kijk ik er nou eenmaal tegenaan
Als jij begint dat vitamine D slikken flauwekul is dan reageer ik idd dat je verhaal BS is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:24 schreef MorganLeFay het volgende:
Bron: Heeft het slikken van vitaminepillen effect? https://www.nu.nl/gezondh(...)nepillen-effect.html
Het Voedingscentrum zegt overigens hetzelfde.
En dit: https://www.gezondheidenw(...)d-nodig-in-de-winter
Maar iedereen moet het uiteraard voor zichzelf weten! Ik slikte tot vorig jaar ook extra D, nam multivitamines, extra magnesium en nog wat andere dingen omdat ik dacht dat het allemaal goed was voor mijn lichamelijke welzijn. Maar toen bleek ik dus ziek en een heel traject in te moeten. Tijdens dat traject uitgebreid over alles gesproken, omdat ik dacht goed bezig te zijn met mijn gesport, eten en vitamientjes. Toen is mij gezegd dat het sporten en eten super zijn, maar dat ik die vitamines wel achterwege mag laten omdat die onzin zijn.
Mogen jullie uiteraard "BS" vinden (ook aardig dat een andere mening meteen zo wordt afgedaan), maar zo kijk ik er nou eenmaal tegenaan
Oh ja, dat placebo-effect is ook wel een mooie... als ik geen vitamine D slik kom ik op een gevaarlijke ondergrens (20 nmol/l) waar ik ook serieus last van heb, met pillen kom ik niet zo laag maar zit ik gewoon "prachtig tachtig" qua nmol in december, dus in maart zal het nog wel wat lager zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zoveel mensen, zoveel meningen zo blijkt.
Maar: je begon ook wel zelf te benoemen dat extra vitamine slikken flauwekul is en “als mensen zelf lekker centjes willen uitgeven aan ‘pilletjes’ moeten ze dan vooral doen. Vervolgens zeg je dat dat een placebo effect zou hebben.
Dus de pot verwijt de ketel.
Wat een stelligheid, die mening deel ik niet en mijn arts ook niet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die mening deel ik niet, van oktober tot april is de zonkracht niet sterk genoeg om de aanmaak van vitamine D te stimuleren.
Maar goed, voor de mensen die inderdaad geld willen uitgeven aan ‘pilletjes’, magnesium (geen oxide!) is ook een hele belangrijke in combinatie met vitamine D3 en bij stress.
Ik wilde dat ik dat wat meer kon, later is later... blijven oefenen zeggen ze he...quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet naar jou hoor. Je post lijkt er misschien op aan te sluiten maar dat was niet het idee.
All geloof ik niet gelijk dat je je persoonlijk aangesproken voelde.![]()
Vervelend natuurlijk dat je minder lekker in je vel zit. En ik hoop dat je daar een weg in vindt.
Ik probeer zelf simpelweg niet meer te sceptisch te zijn en er niet meer teveel mee bezig te zijn over de ontwikkelingen.
Ik steek niet mijn kop in het zand voor slecht nieuws maar nu is nu. Later is laaaaterrrr.
Vitamine D slikken is flauwekulIk slik ook extra vitamine D (en magnesium), ik heb echt de indruk dat dat ook enig positief effect heeft op mijn stemming. En of dat dan placebo effect is boeit me eerlijk gezegd weinigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gewoon elke dag lekker naar buiten. Via je gezicht vang je ook het nodige daglicht![]()
Snap dat er mensen zijn die er anders over denken, en uiteraard mag iedereen het zelf weten als hij/zij geld wil uitgeven aan allerlei pilletjes. Uiteindelijk is het placebo-effect daarvan ook iets waard.
Fake it till you make it...
Dat lijkt me gelden voor muzieksmaak enzo, maar op zich niet voor medische informatie, toch? Als je deze 'alles is maar een mening' doortrekt krijg je dus viruswappies die denken dat hun facebooktante het beter weet dan de beste virologen van de wereld...quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:29 schreef rena het volgende:
Maar goed, iedereen mag zelf weten waar ze wel of niet in geloven toch?
Och wat een ellende, beterschapquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
Die bovenste moest ik drie keer over nadenken 😅
Wij zijn geveld door buikgriep en oorontstekingen. Wat een kutweek. En het is prachtig weer en ik zou zo graag naar buiten gaan. Maar ik kan niet weg bij m'n emmer of m'n zieke kindjes.
Das wel een heel leuk programma😆quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:46 schreef Aure het volgende:
Als ik de pil zou innemen (toen ik 'm nog gebruikte) zoals mijn vitaminepillen, dan zou ik nu mee kunnen doen aan een huis vol
Het is mijn lievelingsmop. Maar ik ben dan ook een dirty mind.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
Die bovenste moest ik drie keer over nadenken 😅
Wij zijn geveld door buikgriep en oorontstekingen. Wat een kutweek. En het is prachtig weer en ik zou zo graag naar buiten gaan. Maar ik kan niet weg bij m'n emmer of m'n zieke kindjes.
Ja toch, dan gaat het in 1 moeite door. B en ik moeten allebei netjes op tijd puffen, 2 x per dag. Dat is er inmiddels wel ingeramd zeg maar. Dus het ligt gewoon allemaal bij elkaar. Alleen jammer dat B expres zijn deo vergeet, die vindt ie stom, maar hij heeft hem ondanks zijn 7 jaar echt nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Das wel een goeie: puffen en pillen. Ga ik proberen. Als ik het niet vergeet 😅
Mijn anti histamine vergeet ik bijna nooit. Neem ik in de avond, voor ik ga slapen. En vergeet ik um wel, merk ik dat gauw genoeg. Galbulten en jeuk😖
Slim!quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:25 schreef Leandra het volgende:
Ik neem de vitamine D tegelijk met een andere pil, die pillen zitten in een blister van 10, dus die begin ik altijd op de 1ste, 11de en 21ste, in de la ligt een extra blister voor de maanden met een 31ste.
Daardoor zie ik makkelijk of ik wel of niet heb ingenomen die dag.
Vitamine C vervolgens beneden bij het ontbijt.
De ochtendpuf is voor mij ook de belangrijkste, zijn 2 soorten. De 2e moet ik 2x per dag en die neem ik vaak alleen als ik benauwd word. En soms vergeet ik dat ik um al genomen heb en dan doe ik nog een keer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ja toch, dan gaat het in 1 moeite door. B en ik moeten allebei netjes op tijd puffen, 2 x per dag. Dat is er inmiddels wel ingeramd zeg maar. Dus het ligt gewoon allemaal bij elkaar. Alleen jammer dat B expres zijn deo vergeet, die vindt ie stom, maar hij heeft hem ondanks zijn 7 jaar echt nodig.
Juul haar vitamine D druppels moet ik wel echt aan denken, dat doe ik met ontbijt samen. Nu ik alles alleen moet doen, gaat dat veel soepeler. Normaal denk je blijkbaar allebei 'Dat heeft die andere moeder al gedaan.'
Succes!quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
De ochtendpuf is voor mij ook de belangrijkste, zijn 2 soorten. De 2e moet ik 2x per dag en die neem ik vaak alleen als ik benauwd word. En soms vergeet ik dat ik um al genomen heb en dan doe ik nog een keer.
Haha deo en boys...blijft een dingetje😁
Ga ik nu fijn naar de tietenpletterij😐
Op werk zijn de prijzen verhoogd. Zegt zo’n kerel: “Alles gaat omhoog”! En ik: “Gelukkig voor je”!quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is mijn lievelingsmop. Maar ik ben dan ook een dirty mind.
Dank!quote:
Krijg je die niet meteen? Ik krijg hem altijd direct. Of in ieder geval de mededeling dat het goed is gegaan. Ik ga er dan vanuit dat het goed is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank!
Viel mee, nu 2 weken wachten op de uitslag.
Er kwamen twee politiewagens (niet direct als dusdanig herkenbaar) langsscheuren die even later twee dikke auto's staande bleken te hebben gehouden en toen waren ze bezig mensen te arresteren. Rond half 1 was dat.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:10 schreef exode het volgende:
Het was ineens nogal chaotisch en druk hier om de hoek en toen ik even een wandeling langs de Vecht maakte met B was het wel enorm druk met auto's aan de overkant.
A2 dicht dus, benieuwd wat er aan de hand was. Ik lees de wildste geruchten.
P2000 al gecheckt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:10 schreef exode het volgende:
Het was ineens nogal chaotisch en druk hier om de hoek en toen ik even een wandeling langs de Vecht maakte met B was het wel enorm druk met auto's aan de overkant.
wij zaten ook al te speculeren dat Taghi was ontsnapt ofzo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:10 schreef exode het volgende:
Het staat vol met meldingen, half Nederland was opgeroepen, het staat ook op Telegraaf etc. Maar alleen dat de A2 volledig was afgesloten en dat er minstens 1 iemand is gearresteerd. Ook de Landelijke politie eenheid werd zwaar beveiligd. Dus ben benieuwd wat er dan aan de hand was.quote:
Het is goed gegaan betekent toch niets meer dan dat het onderzoek succesvol is uitgevoerd? Dat zegt nog niets over de uitslag. Vergelijk het met het controlestreepje op een Covid zelftest. Test goed uitgevoerd, ongeacht of de uitslag positief of negatief is...quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Krijg je die niet meteen? Ik krijg hem altijd direct. Of in ieder geval de mededeling dat het goed is gegaan. Ik ga er dan vanuit dat het goed is.
nee, dat gaat alleen over of de foto's goed genoeg zijn, niet over de inhoud/uitslag. Daar krijg je later per post bericht over.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Krijg je die niet meteen? Ik krijg hem altijd direct. Of in ieder geval de mededeling dat het goed is gegaan. Ik ga er dan vanuit dat het goed is.
Ja, die las ik nog het meeste, hij zit vast in Amsterdam en moest naar Vught voor het proces. Dan ga je over de....ja A2 dus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:15 schreef trui het volgende:
[..]
wij zaten ook al te speculeren dat Taghi was ontsnapt ofzo.
Nog nooit gehad. Maar ik heb doorgaans de afspraak met de arts direct na de mammo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:17 schreef trui het volgende:
[..]
nee, dat gaat alleen over of de foto's goed genoeg zijn, niet over de inhoud/uitslag. Daar krijg je later per post bericht over.
en dat is gewoon in 't kader van het twee/driejaarlijkse bevolkingsonderzoek? volgens mij is het niet gebruikelijk om daarover een afspraak met een arts te hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nog nooit gehad. Maar ik heb doorgaans de afspraak met de arts direct na de mammo.
Hier nog een geordende ASS-erquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:54 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik wens jullie een beetje van mijn ASS; pillen worden hier op een vast tijdstip ingenomen, bij zowel mezelf als kind. We slikken beide A-Z, C en D.
Nee, niet in dat kader nee. Ik heb altijd mammo en gesprek direct erna. Het is een preventieve controle ivm hoger risico op borstkanker.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:22 schreef trui het volgende:
[..]
en dat is gewoon in 't kader van het twee/driejaarlijkse bevolkingsonderzoek? volgens mij is het niet gebruikelijk om daarover een afspraak met een arts te hebben.
Een borst moest opnieuw want zat lucht ofzo maar krijg met 2wk de uitslag. Wel fijn als je het meteen krijgt, scheelt stress. Al zei ze wel dat de kans heel klein is dat het foute boel is. Ga ik ook maar van het goede uit dan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Orde en netheidquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:25 schreef Nijna het volgende:
@:Tink89 beterschap
@:amaranta, die bovenste moest ik even over nadenken, maar het kwartje is gevallen.
[..]
Hier nog een geordende ASS-er. Tijdstip is niet vast als in klokslag zo laat, maar wel altijd bij het ontbijt en de kinderen ook. "De pil" lag altijd naast mijn contactlenzenpotje en die nam ik na het indoen van mijn lenzen.
En mijn andere medicatie neem ik altijd 's avonds na het tandenpoetsen.
Mammogram kreeg ik vorig jaar via de huisarts uitslag van (maar was niet bevolkingsonderzoek), was ook aangevraagd door de huisarts.
Ooh, dan is dat anders, denk ik. Dit was het bevolkingsonderzoek idd. Nouja, we wachten het maar af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, niet in dat kader nee. Ik heb altijd mammo en gesprek direct erna. Het is een preventieve controle ivm hoger risico op borstkanker.
Oh ja ik lees het inderdaad. Heftig hoor en goed dat het is voorkomen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:20 schreef trui het volgende:
ik lees net dat het ging om een dreigincident rond John vd Heuvel (misdaadjournalist).
quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:41 schreef amaranta het volgende:
Komt een man bij de apotheekDuidelijk een pre-corona mopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit een man op de bus te wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder team #geenvitamines. Ik heb niet het idee dat ik ze nodig heb, en gebruik het liefst zo min mogelijk kunstmatig spul. Mijn kinderen hebben wel braaf tot ze 4 waren vitamine D geslikt (en nu nog incidenteel, omdat het potje nog niet leeg is).
ah, logisch dan wel dat dat anders verloopt dan het standaard bevolkingsonderzoek.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, niet in dat kader nee. Ik heb altijd mammo en gesprek direct erna. Het is een preventieve controle ivm hoger risico op borstkanker.
Soms wel vervelend als je huisgenoten hebt die dan niet zo geordend/netjes zijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 16:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Orde en netheidIk ben super gestructureerd, nooit wat kwijt en altijd op tijd (of te vroeg
)
Gewoon van jongs af aan drillenquote:Op donderdag 6 januari 2022 17:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Soms wel vervelend als je huisgenoten hebt die dan niet zo geordend/netjes zijn.
Ik ben ook aardig gestructureerd, niet gauw iets kwijt en over het algemeen ook op tijd (of vroeg).
Succes met wachten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank!
Viel mee, nu 2 weken wachten op de uitslag.
Dank🙂quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Succes met wachten.
Ik neem 1x per maand 50000 eenheden vit D. Heb een reminder in mijn telefoon staan
Ik vind vitamine supplementen wel iets anders dan medicatie daadwerkelijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat lijkt me gelden voor muzieksmaak enzo, maar op zich niet voor medische informatie, toch? Als je deze 'alles is maar een mening' doortrekt krijg je dus viruswappies die denken dat hun facebooktante het beter weet dan de beste virologen van de wereld...
Maar of vitamines slikken wel of geen zin heeft is wel degelijk medische informatie. Het effect kan wellicht variëren per persoon, er hoeft niet per se een eenduidig antwoord te zijn, maar dat is wat anders dan dat je zelf kan kiezen waar je in gelooft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 19:06 schreef rena het volgende:
[..]
Ik vind vitamine supplementen wel iets anders dan medicatie daadwerkelijkIk geloof in de wetenschap en heb zelf ook baat bij vitamines zei ik er ook bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |