Ja denk het welquote:
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.quote:Op zondag 2 januari 2022 12:51 schreef F_r het volgende:
Sterkte cathmar hopelijk vind je snel en oplossing die voor je werkt. Een fysiotherapeut of begeleider die bewegen rustig met je oppakt en naar je lichaam kijkt is wel belangrijk.
Ik heb echt heel erg lang geleden een fors schoudertrauma opgelopen. Sporten ging niet, zwemmen niet en fietsen eigenlijk ook niet. Ik werd zwaarder en zwaarder want frustratie en later 2 kinderen verder was het helemaal drama. Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet en heb mij aangemeld voor een hardloopcursus. Nog een hele tijd later zette ik de knop qua eten om en kreeg ik een normaal gewicht. En heb ik mij aangemeld bij de sportschool. Veel oefeningen kan ik niet volledig meedoen en dat geeft nog steeds frustratie maar ik ging wel braaf en het gaf mij ook een goed gevoel
Ik weet niet precies wanneer wij elkaar voor het laatste gezien hebben. Maar ik ben echt te zwaar geweest.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.
Goed om te lezen dat dat nu beter gaat.
Maar jij hebt toch best een sportieve bouw? De keren dat ik je (nadat je kinderen kreeg) heb gezien vond ik je niet overdreven zwaar.
Hopelijk straks een spiraal de goede kant opquote:Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:
Dank voor de positieve berichten!
Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Ik herken het ook. Ik had op mijn 28e een dubbele hernia maar daarvoor ook al 13 jaar rugklachten. Ik ben geopereerd en de pijn werd absoluut minder, maar ik ben niet pijnvrij. De afgelopen 10 jaar heb ik geleerd om daarmee om te gaan. Ik kan nog steeds minder dan veel anderen, maar ik ben tevreden met mijn belastbaarheid.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:
Dank voor de positieve berichten!
Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...quote:Op zondag 2 januari 2022 14:59 schreef Vicky het volgende:
Lekker he opruimen. Wij hebben gister alle kerstzooi opgeruimd. T vindt het nu wel weer saai in de woonkamer 🤣
Normaal ben ik er 2e kerstdag helemaal klaar mee 🤣quote:Op zondag 2 januari 2022 16:17 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...
Als het goed is wel. Deed verrekte zeer. Ze heeft 2 goedjes erdoorheen gejast zo voorzichtig mogelijk.quote:Op zondag 2 januari 2022 18:25 schreef amaranta het volgende:
Wat vervelend Ingrid. Hopelijk helpt het spuitje.
Sterkte met de trap😐quote:Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.
En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.
Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
Trappen en kids. Het blijft een dingetje...quote:Op maandag 3 januari 2022 10:30 schreef exode het volgende:
Ik ben een keer van onze huidige trap gevallen met B in mijn armen. Ik heb de val opgevangen en had een flink gekneusde voet. B was BOOS, die had niets maar was echt de rest van de dag woedend op me. Hij snapte niet dat ik dat deed.
Gisteren B naar de Beekse Bergen gebracht, hij heeft daar vannacht met mijn zus, moeder en neef geslapen. In het huisje waar wij dus eigenlijk 5 nachten zouden zitten. Nog een paar uur blijven hangen met Juul. HEEL FIJN. Even thuis weg, even weg van de zorg.
Verloofde gaat nog steeds in babystapjes vooruit. Ze is gisterenavond even beneden geweest. Het gaat echt heel langzaam maar het gaat vooruit. Uit het bloedonderzoek is niets gekomen.
Ze moet nu steeds meer overgaan op vezelrijk eten, ze leeft nu nog op wit brood, beschuit en thee. Ze heeft gewoonweg geen honger of trek dus het is echt met tegenzin eten. Maar ja....nog even en ze is vel over been. En je hebt toch echt eten nodig om te herstellen.
De boosterprik van morgen verzet naar volgende week. Hele aardige mevrouw aan de telefoon, die zonder verder vragen de prik verzette naar de dag, tijdstip en plek die ik wilde![]()
Nu nog Roompot bellen, we zouden komend weekend naar een huisje aan zee gaan. We is zus, neef, mijn moeder en B. Dat gaat hem nog niet worden. Hopelijk kunnen we verzetten.
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef Vicky het volgende:
Fijn dat het steeds een klein beetje beter gaat @:exode. Balen van Roompot
Ik heb net de booster gehad. Mocht naar het world forum in Den Haag. Net een fabriek hier.. echt lopende band werk. Ze zetten 15000 prikken per dag.
Uit ervaring: rond de leeftijd van 13 wordt de interesse in Pokemon vervangen door de interesse in meisjes. Succes!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
Zeg, wanneer is die Pokémon-rage over?![]()
![]()
Ik ken ze nu zo ongeveer allemaal bij naam/kracht/punten omdat iemand dit op de achtergrond continu roept. Ik weet niet of ik dat nog veel langer trek
Hij is 5!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Uit ervaring: rond de leeftijd van 13 wordt de interesse in Pokemon vervangen door de interesse in meisjes. Succes!
Ik vond het ‘in mijn tijd’ al vreselijk.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik ken ze nu zo ongeveer allemaal bij naam/kracht/punten omdat iemand dit op de achtergrond continu roept. Ik weet niet of ik dat nog veel langer trek
Nog blauw geworden?quote:Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.
En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.
Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
Berg je dan maar. Mijn dochter is 24 en nog steeds into Pokémon. Zoonlief van 11 ook. Alleen ben ik de enige die dagelijks Pokémon go speelt🙈😅quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Dat denk ik ook. Al zit erbij mij echt nog wel frustratie dat als we oefeningen met gewichten hebben ik niet echt mee kan doen. Met zoals een push-ups of side plank.quote:Op zondag 2 januari 2022 13:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat er voor veel mensen met chronische pijn winst te behalen is in het omgaan ermee, het is gewoon enorm moeilijk om je eigen gewoonten kritisch te bekijken. Signaleren en prioriteren is stap 1, en ik hoop dat het vervolg voor je positief uitpakt!
Hij is hier net een maand bezig.. Charmander-fan in huisquote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Quoi het volgende:
![]()
Ik snap de worsteling. Het is ook vaak verrekte frustrerend. Ik probeer te letten op compassie naar mijn lijf en me niet ten negatieve te vergelijken met anderen. Wat dat makkelijker maakt is dat ik dagelijks in aanraking kom met zieke, vaak ook jonge mensen. Als ik dan na een middag praten met mensen die letterlijk de deur niet uitkomen, ga hardlopen, dan voel ik me heel dankbaar dat ik dat kanquote:Op maandag 3 januari 2022 11:28 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Al zit erbij mij echt nog wel frustratie dat als we oefeningen met gewichten hebben ik niet echt mee kan doen. Met zoals een push-ups of side plank.
De andere frustratie zit in de verandering van mijn lichaam. Ik heb echt een flinke bult op mijn bovenarm geen idee wat het is maar overgehouden aan de operatie. De andere veranderingen kwamen door de zwangerschappen daar ben ik ook niet zo blij mee.
Oh, zo frustrerend! Ik heb ook veel van die voorbeelden, van eerder terugkomen op vakantie omdat ik op bed ging liggenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:45 schreef LeSage het volgende:
Dankjewel voor de gesprekken over slechte ruggen. Ik was nog zo blij dat ik er inmiddels al een jaar of 6 eigenlijk niet over te klagen heb (na 20 jaar fysio, vaak door mijn rug gaan en een hernia).
Ga ik net gruwelijk door mijn rug. Gewoon terwijl ik een kopje in de vaatwasser wilde zetten.
S. gaat vandaag gelukkig 2 nachten logeren en mijn zus haalt Mijm op voor een gezellige middag. Kan ik plat en fysio gaan regelen.
Pfff….
Herkenbaar! A. is in no time op spullen uitgekeken en voldoet blijkbaar nooit aan de verwachtingen die hij had.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:51 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij is hier net een maand bezig.. Charmander-fan in huis![]()
Maar hem kennende is de lol er af tegen de tijd dat ik er genoeg van weet om mee te kunnen praten. Dus ik gok hier nog max 2 maandjes![]()
(niet handig zo'n kind, heb je eindelijk harry potter lego, is hij helemaal into de grijze jager te zijn en niks meer van HP te willen weten. En 3 maanden later zaten we met een wazig roblox spel, en een paar maand later minecraft wolfjes.. thema-cadeautjes ver vooruit kopen doe ik in ieder geval niet meer
Ja het ging heel vlot. Prima geregeldquote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.
Ik heb hem in december een week voor zijn verjaardag meegenomen naar de speelgoedwinkel. En zelf nu ligt de gravitrax-aanvullingen alweer in de kast. Maar daarvan weet ik dat het wel een paar keer per jaar een weekend uit de kast komt.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Herkenbaar! A. is in no time op spullen uitgekeken en voldoet blijkbaar nooit aan de verwachtingen die hij had.![]()
Racebaan, beyblades en Mario Lego zijn de grootste miskopen van de laatste 3 verjaardagen/Sinterklazen.
Mijn man was gister in Ahoy... de rij was een kilometer lang en toch was ie na een half uur weer buiten. Echt respect voor de GGD!quote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar was ik gisteren ook voor mijn boosterprik. Het was erg druk, maar de doorstroom was vlot.
Met jouw duo bedoel je de persoon met wie je de klas draait?quote:Op maandag 3 januari 2022 13:57 schreef Loj het volgende:
Ik wil de scholen ook open! Mijn duo wil geen thuisonderwijs geven (lang verhaal, niet voor hier geschikt), dus dan sta ik er alleen voor.
We hebben al besloten dat we, als de scholen dicht blijven, de kids naar de noodopvang sturen en dat geeft toch ook wel rust.
En ik heb het gisteravond opgegeven na 3 uur en we stellen het ook maar een weekje uit. Li werd vanmorgen wakker met de waterpokken. Bleh, maar ik moet eerlijk toegeven, timing is perfect. We hangen toch maar een beetje thuis, ik ben vrij en we hebben net alle leuke dagen gehad.
Bij mij is het niet per se mijn rug, eerder mijn bekken, maar meteen bellen wordt mij juist vaak afgeraden. Ze kan toch pas na een paar dagen echt iets betekenen omdat mijn lijf daarvoor echt niks erbij kan hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, zo frustrerend! Ik heb ook veel van die voorbeelden, van eerder terugkomen op vakantie omdat ik op bed ging liggentot strompelend door Disneyland omdat ik broodjes stond te smeren
hopelijk helpt de fysio. Bij mij vaak wel gelukkig, ik moet alleen nog leren direct te bellen en niet 2 weken 'aan te zien'
Morgen, lees ik net. Vandaag nemen ze de beslissing over wel of geen thuisonderwijs en dan morgen persconferentiequote:Op maandag 3 januari 2022 14:16 schreef littledrummergirl het volgende:
Komt er eigenlijk een persco vanavond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 januari 2022 16:13 schreef Amsel het volgende:
Ik ben echt zo blij dat de scholen weer open gaan, daar worden we hier thuis allemaal een leuker mens van.Hoef je je niet voor te 'schamen', ik heb ook zo'n kind en ben ook zo'n moeder. Gelukkig is het niet meer nodig en kunnen we beide weer doen waar we goed in zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Lief dat je dat zegt, maar dat doe ik zeker niet hoor!quote:Op maandag 3 januari 2022 14:15 schreef Hupje het volgende:
@:Loj Kom op je werk voor jezelf op, hè! Dat een ander iets niet wil (ik mag hopen dat het 'kan' is) wil niet zeggen dat het dan zomaar allemaal op jou neer moet komen. Laat niet over je heen lopen.
Snap ik!!! Sowieso nu wachten wat ze de 14e gaan zeggen, toch? Echt rot.quote:
Au! Bij mij schiet mijn SI gewricht uit het lood. Ik ben een beetje secundair, dan duurt het een poos voordat ik me überhaupt realiseer dat ik structureel last heb en dan vergeet ik blijkbaar steeds dat het niet vanzelf weggaatquote:Op maandag 3 januari 2022 14:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij mij is het niet per se mijn rug, eerder mijn bekken, maar meteen bellen wordt mij juist vaak afgeraden. Ze kan toch pas na een paar dagen echt iets betekenen omdat mijn lijf daarvoor echt niks erbij kan hebben![]()
Mijn laatste was een zoon die me bijna omver skelterde. Heb ik toch wel een half jaar mank van gelopen met vaker wel pijn dan niet.
Yep..quote:
Basis en VO open, mbo/hbo/wo blijven nog dicht. Zie nos.nl en nu het jeugdjournaal...quote:Op maandag 3 januari 2022 19:01 schreef BE het volgende:
Ok, ik weet niet eens meer waar ik nou moet zijn voor het juiste nieuws.Gaan scholen nu wel of niet weer open?
Ja tx! Ik was zelf ook al zo snugger.quote:Op maandag 3 januari 2022 19:03 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Basis en VO open, mbo/hbo/wo blijven nog dicht. Zie nos.nl en nu het jeugdjournaal...
A mag gelukkig wel naar stage. Woensdag thuisonderwijs en vrijdag naar school voor praktijkquote:Op maandag 3 januari 2022 19:32 schreef exode het volgende:
Wel balen voor oa MBO, knuffel voor de ouders hier die balen!
buiten… baalmoment nummer 2 hierquote:Op maandag 3 januari 2022 20:16 schreef Amsel het volgende:
En kinderen mogen ook weer sporten tot 20u!
https://www.rijksoverheid(...)kondigde-maatregelenquote:Op maandag 3 januari 2022 21:31 schreef Cathmar het volgende:
Waar staat dat dan? Lekker duidelijk allemaal weer.
Dank!!quote:Op maandag 3 januari 2022 21:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)kondigde-maatregelen
Ook au!quote:Op maandag 3 januari 2022 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Au! Bij mij schiet mijn SI gewricht uit het lood. Ik ben een beetje secundair, dan duurt het een poos voordat ik me überhaupt realiseer dat ik structureel last heb en dan vergeet ik blijkbaar steeds dat het niet vanzelf weggaatMaar een keer stevig douwen door mijn fysio, twee weken spierpijn en het is weer goed.
Ja, jammer genoeg buiten, maar daar vinden ze wel wat op. Waarschijnlijk wat extra rennen tussen het frisbee door om warm te blijvenquote:Op maandag 3 januari 2022 20:16 schreef Amsel het volgende:
En kinderen mogen ook weer sporten tot 20u!
Eentje die een dagje vrij wilde vandaag denk ikquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:02 schreef Ynske het volgende:
Vannacht om half 5 hoorden we wat, hond sloeg ook aan. Kom je in de gang heeft iemand een bericht in de bus gedaan dat het pakket dat vandaag bezorgd zou worden afgegeven is bij het lokale postkantoor en je het daar kunt afhalen na 9 uur.
Ben je dan een overijverige of luie postbezorger?
Heb je deze keer een ander middel gehad dan de vorige twee keren? Hoor meer mensen die daardoor van de booster meer last hebben dan van de vorige 2quote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Wtf YnskeDaar zou ik even achteraan bellen..
Ik sluit me aan bij de slotenkoffiedrinkers, geen oog dicht gedaan vannacht door m'n extreem pijnlijke arm. Had bij de eerste 2 vaccinaties nergens last van, maar deze komt wel even binnen
Nee, 3x Pfizer.. ik had wel gehoord van de ''Moderna arm'' en zo voelt het ook welquote:Op dinsdag 4 januari 2022 10:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Heb je deze keer een ander middel gehad dan de vorige twee keren? Hoor meer mensen die daardoor van de booster meer last hebben dan van de vorige 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |