abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202991950

[ Bericht 68% gewijzigd door Clubsoda op 02-01-2022 19:51:18 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202992369
Sterkte cathmar hopelijk vind je snel en oplossing die voor je werkt. Een fysiotherapeut of begeleider die bewegen rustig met je oppakt en naar je lichaam kijkt is wel belangrijk.

Ik heb echt heel erg lang geleden een fors schoudertrauma opgelopen. Sporten ging niet, zwemmen niet en fietsen eigenlijk ook niet. Ik werd zwaarder en zwaarder want frustratie en later 2 kinderen verder was het helemaal drama. Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet en heb mij aangemeld voor een hardloopcursus. Nog een hele tijd later zette ik de knop qua eten om en kreeg ik een normaal gewicht. En heb ik mij aangemeld bij de sportschool. Veel oefeningen kan ik niet volledig meedoen en dat geeft nog steeds frustratie maar ik ging wel braaf en het gaf mij ook een goed gevoel
pi_202992807
Dank voor de positieve berichten!

Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Met een meidenkwartet
pi_202992809
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:19 schreef F_r het volgende:

[..]
Lukt zwemmen wel?
Ja denk het wel

Frustrerende is dat ik voor mijn rug operatie 3 tot 4x per week naar de sportschool ging. Vond het heerlijk.
Misschien toch maar eens naar de sportschool en beginnen met fietsen en lopen. Misschien lukt het om onder begeleiding meer te doen.

Zo. Koelkast is schoon. Lamp boven de tafel en achter de bank schoon. Wel jammer dat er 1 glazen kap kapot gegaan is. Gelukkig wel los te bestellen. Scherven brengen geluk, toch?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 2 januari 2022 @ 13:24:26 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_202992820
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 12:51 schreef F_r het volgende:
Sterkte cathmar hopelijk vind je snel en oplossing die voor je werkt. Een fysiotherapeut of begeleider die bewegen rustig met je oppakt en naar je lichaam kijkt is wel belangrijk.

Ik heb echt heel erg lang geleden een fors schoudertrauma opgelopen. Sporten ging niet, zwemmen niet en fietsen eigenlijk ook niet. Ik werd zwaarder en zwaarder want frustratie en later 2 kinderen verder was het helemaal drama. Op een gegeven moment heb ik de knop omgezet en heb mij aangemeld voor een hardloopcursus. Nog een hele tijd later zette ik de knop qua eten om en kreeg ik een normaal gewicht. En heb ik mij aangemeld bij de sportschool. Veel oefeningen kan ik niet volledig meedoen en dat geeft nog steeds frustratie maar ik ging wel braaf en het gaf mij ook een goed gevoel
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.
Goed om te lezen dat dat nu beter gaat.

Maar jij hebt toch best een sportieve bouw? De keren dat ik je (nadat je kinderen kreeg) heb gezien vond ik je niet overdreven zwaar.
pi_202992879
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:24 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is niet fijn als je je niet lekker met je lijf voelt.
Goed om te lezen dat dat nu beter gaat.

Maar jij hebt toch best een sportieve bouw? De keren dat ik je (nadat je kinderen kreeg) heb gezien vond ik je niet overdreven zwaar.
Ik weet niet precies wanneer wij elkaar voor het laatste gezien hebben. Maar ik ben echt te zwaar geweest.

Mijn bouw is tja niet echt vrouwelijk dus alles zit in mijn buik en benen. En met weinig tietvulling lijkt je buik ook altijd wat dikker.
pi_202992891
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:

Ik zit duidelijk in een neerwaartse spiraal die ik herken van mijn vorige grote verhuizing. Maar het feit dat ik het nu snel(ler) signaleer stemt me hoopvol.
Hopelijk straks een spiraal de goede kant op
pi_202993000
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 13:23 schreef Cathmar het volgende:

Ik herken het ook. Ik had op mijn 28e een dubbele hernia maar daarvoor ook al 13 jaar rugklachten. Ik ben geopereerd en de pijn werd absoluut minder, maar ik ben niet pijnvrij. De afgelopen 10 jaar heb ik geleerd om daarmee om te gaan. Ik kan nog steeds minder dan veel anderen, maar ik ben tevreden met mijn belastbaarheid.

Ik heb heel redelijk kunnen afrekenen met mijn bewegingsangst en zit nu stabiel op 2x 5 kilometer hardlopen en 2x een uur (pilates)yoga per week, dat is haalbaar en noodzakelijk om me goed te voelen. Bij mij maakte een goede fysio ook alle verschil O+ ik ben aangemeld voor een revalidatietraject, dat heb ik in goed overleg niet gestart. Het voordeel daarvan is, is dat je ook psychische begeleiding krijgt. Ik heb wel wat psychologische technieken op mezelf toegepast :P

Ik denk dat er voor veel mensen met chronische pijn winst te behalen is in het omgaan ermee, het is gewoon enorm moeilijk om je eigen gewoonten kritisch te bekijken. Signaleren en prioriteren is stap 1, en ik hoop dat het vervolg voor je positief uitpakt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202994119
Sterkte cathmar, valse start van 2022.. maar veel ruimte voor groei :P

Mijn PDS is ook echt beter sinds ik heb het kunnen accepteren. Die spanning/weerstand kost ook veel energie en extra klachten.. maar makkelijk is het niet..

Gisteren echt een brakke dag na al dat 'rare' eten.
Vandaag de kerstboom en alle kerstspullen de woonkamer uitgewerkt. De speelgoedkast onder de trap leeg gehaald. En nu ligt er op de vloer een matras voor een chill leeshoekje voor jongste (al ligt puber er nu in te lezen, is precies 90*200 vloer). Met kerstverlichting voor de sfeer. De planken liggen nu spelletjes op. Alleen nu al het speelgoed/LEGO wat er in stond nog ergens anders onderbrengen :%

Jongste is nu op kinderfeestje, maar komt half uur eerder thuis. Nog een half uur in puin te ruimen :D
pi_202994293
Lekker he opruimen. Wij hebben gister alle kerstzooi opgeruimd. T vindt het nu wel weer saai in de woonkamer 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_202995185
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 14:59 schreef Vicky het volgende:
Lekker he opruimen. Wij hebben gister alle kerstzooi opgeruimd. T vindt het nu wel weer saai in de woonkamer 🤣
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...
pi_202995251
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:17 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik stelde voor om morgen ook alle kerst uit huis te doen, maar vriend vindt het jammer van de gezelligheid. Dus dan toch maar na Driekoningen...
Normaal ben ik er 2e kerstdag helemaal klaar mee 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202995311
Tot oud en nieuw kan ik die chaos wel hebben. Maar na oud en nieuw is het een vers en opgeruimd nieuw jaar.
pi_202995836
Ik ga de komende dagen ook de kerstspullen opruimen *O*
pi_202996224
Sterkte cathmar !

Exode hoe is het met je verloofde?

Ik heb nog een update, weer naar de tandarts geweest. Mijn wond geneest voor geen meter. Gevalletje pech. Komt vaker voor op deze plek blijkbaar. Foto gemaakt, alles eromheen, weefsel en andere kiezen etc ziet er goed uit.
Ik moet nu met een krom spuitje en waterstofperoxide oid de boel schoonmaken. Ipv gewoon spoelen. En ibuprofen ipv naproxen gebruiken. De zenuwen zijn ook geïrriteerd dat verklaart ook de extra pijn.
Met een week zou het een stuk beter moeten gaan. En niet bukken, maar dat had ik al gemerkt ;)

Kim is bij een vriendinnetje aan het logeren, Tyler wilde graag pizza eten en dan gaan we straks met zn drietjes gezellig een film kijken. Waarschijnlijk spiderman.
De kerstboom gaat er van de week wel uit als ik meer puf heb. Ach, staat nog steeds gezellig.
  zondag 2 januari 2022 @ 18:25:22 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_202996902
Wat vervelend Ingrid. Hopelijk helpt het spuitje.
pi_202997004
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 18:25 schreef amaranta het volgende:
Wat vervelend Ingrid. Hopelijk helpt het spuitje.
Als het goed is wel. Deed verrekte zeer. Ze heeft 2 goedjes erdoorheen gejast zo voorzichtig mogelijk.
Met het spuitje komt het beter in de wond en zou het goed moeten komen en dan ook langzaam minder pijnlijk worden.
Ben blij dat ik normaal kan en mag eten, al zijn het kleine hapjes. Mezelf getrakteerd op een verse pizza. :)
  zondag 2 januari 2022 @ 18:54:59 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_202997277
Pijn in je mond is gewoon heel naar. Andere pijn ook hoor, maar het kan zo naar je hoofd trekken.
pi_202998431
Sterkte Ingrid pijn in je mond vind ik wel een van de ergste pijnen.

Ik heb 2weken geleden nog al knullig mijn been gestoten ik heb nog steeds een enorme blauwe plek en als er iets tegenaan komt doet het zeer. Slaapt niet zo fijn.
  zondag 2 januari 2022 @ 21:27:48 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203000329
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.

En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.

Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
pi_203001884
Ik ga hier iedereen maar een gelukkig gezond nieuwjaar wensen denk ik ;)

Mijn goede voornemen is trouwens om vanaf 2022, na 9 jaar, gewoon heel normaal weer nachten door te gaan slapen. Gewoon 8 uur per nacht zonder minstens 3x wakker te worden. Ik ben er vanavond al 2 uur mee bezig, ik denk dat ik het zo opgeef _O-

[ Bericht 51% gewijzigd door Loj op 02-01-2022 22:34:49 ]
pi_203005937
Het is nooit te vroeg om op te geven @Loj :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203006144
Gister 2x! bijna van de snelweg gereden door achterlijke blinde bestuurders. Blijkbaar is mijn polo onzichtbaar 🤨 maar lang leve de toeter.
En dat dan bij heel lange invoegstroken, op redelijk rustige stukken waar ze beide precies waar ik reed wilden invoegen. Echt, wat een debielen😤
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203006195
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2022 21:27 schreef amaranta het volgende:
Ik struikelde net op de trap toen ik naar boven liep. En klapte met mn arm op een trede. Dacht dat het een enorme blauwe plek zou worden, maar vooralsnog niks te zien. Voelt wel beurs.

En op de weg naar beneden struikelde ik weer 😂.

Dat ik nog niet met een gebroken nek in het ziekenhuis lig is een godswonder. 😇
Sterkte met de trap😐

Zoon flikkerde toen hij klein was een keer van bijna bovenaf van onze wenteltrap. Zag het gebeuren, vloog er op af maar was te laat om hem op te vangen. Hij landde op zn kont die beschermd werd door een luier.
Zat ik daar met kind, in paniek naar man te roepen. Komt ie doodleuk naar benee en vraagt wat er aan de hand was? Hij hoorde me piepen...🤨. Blijkbaar begeeft mijn stem het in panieksituaties☹
Zoon had niks, gelukkig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203006291
Ik ben een keer van onze huidige trap gevallen met B in mijn armen. Ik heb de val opgevangen en had een flink gekneusde voet. B was BOOS, die had niets maar was echt de rest van de dag woedend op me. Hij snapte niet dat ik dat deed.

Gisteren B naar de Beekse Bergen gebracht, hij heeft daar vannacht met mijn zus, moeder en neef geslapen. In het huisje waar wij dus eigenlijk 5 nachten zouden zitten. Nog een paar uur blijven hangen met Juul. HEEL FIJN. Even thuis weg, even weg van de zorg.
Verloofde gaat nog steeds in babystapjes vooruit. Ze is gisterenavond even beneden geweest. Het gaat echt heel langzaam maar het gaat vooruit. Uit het bloedonderzoek is niets gekomen.
Ze moet nu steeds meer overgaan op vezelrijk eten, ze leeft nu nog op wit brood, beschuit en thee. Ze heeft gewoonweg geen honger of trek dus het is echt met tegenzin eten. Maar ja....nog even en ze is vel over been. En je hebt toch echt eten nodig om te herstellen.

De boosterprik van morgen verzet naar volgende week. Hele aardige mevrouw aan de telefoon, die zonder verder vragen de prik verzette naar de dag, tijdstip en plek die ik wilde :)
Nu nog Roompot bellen, we zouden komend weekend naar een huisje aan zee gaan. We is zus, neef, mijn moeder en B. Dat gaat hem nog niet worden. Hopelijk kunnen we verzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')