abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206466781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Oh bijzonder. Niet opgevallen hier.
Nee maar dat komt omdat gemeenteraadsleden denken dat het volk naar hun luisterd met dit soort besluiten.
pi_206467140
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 15:32 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Nee maar dat komt omdat gemeenteraadsleden denken dat het volk naar hun luisterd met dit soort besluiten.
Zolang de stropdasjes consequent niet naar het volk luisteren denk ik dat het volk ook niet naar hen gaat luisteren.
pi_206473522
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Zolang de stropdasjes consequent niet naar het volk luisteren denk ik dat het volk ook niet naar hen gaat luisteren.
Precies. En aangezien ze alleen kunnen beboeten bij een heterdaadje (lontje zien aansteken) en dan ook nog eens alleen F2 wens ik ze er succes mee. Een gemeentelijk verbod is echt voor de buhne.
pi_206474271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Precies. En aangezien ze alleen kunnen beboeten bij een heterdaadje (lontje zien aansteken) en dan ook nog eens alleen F2 wens ik ze er succes mee. Een gemeentelijk verbod is echt voor de buhne.
Maar het is wel een voorbode voor wat komen gaat. Zoals altijd gaat een kleine stel drammers weer bepalen wat er gaat gebeuren in NL. Het is maar goed dat BE en DE voorlopig geen aanstalten maken, maar ik voorspel je dat binnen nu en 10 jaar vuurwerk verkoop verboden is in NL.
pi_206474600
Ach tegen die tijd gaan er wel wat gemeentehuizen in de fik denk ik
pi_206485275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
/care

een boete gaat mij niet tegenhouden

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 09:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar het is wel een voorbode voor wat komen gaat. Zoals altijd gaat een kleine stel drammers weer bepalen wat er gaat gebeuren in NL. Het is maar goed dat BE en DE voorlopig geen aanstalten maken, maar ik voorspel je dat binnen nu en 10 jaar vuurwerk verkoop verboden is in NL.
precies, 10 minuutjes en ik ben in duitsland
pi_206485881
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 02:31 schreef Klapisdoctorandus het volgende:

[..]
/care

een boete gaat mij niet tegenhouden
Dat klinkt stoer, maar we weten beiden dat dit onzin in. Als je maar genoeg moet betalen is het zo afgelopen, zo werkt dat nu eenmaal.

quote:
precies, 10 minuutjes en ik ben in duitsland
En zolang ze daar gewoon legaal verkopen aan het einde van het jaar zal een verbod in NL weinig zin hebben. Als er een verbod komt zal dit EU breed zijn verwacht ik.
pi_206499723
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 09:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat klinkt stoer, maar we weten beiden dat dit onzin in. Als je maar genoeg moet betalen is het zo afgelopen, zo werkt dat nu eenmaal.
[..]
En zolang ze daar gewoon legaal verkopen aan het einde van het jaar zal een verbod in NL weinig zin hebben. Als er een verbod komt zal dit EU breed zijn verwacht ik.
JIj hebt geen verstand van zaken. Die boete is 100 euro. Dat risico neem ik ook
pi_206501720
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 17:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
JIj hebt geen verstand van zaken. Die boete is 100 euro. Dat risico neem ik ook
Stoer hoor.

Benieuwd wat je doet als je 10 boetes gehad hebt of de boete opgeschroefd is naar 450 euro. Zal je ineens een stuk minder stoer zijn.
pi_206502096
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:34 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Stoer hoor.

Benieuwd wat je doet als je 10 boetes gehad hebt of de boete opgeschroefd is naar 450 euro. Zal je ineens een stuk minder stoer zijn.
Heeft niets met stoer te maken
  zondag 30 oktober 2022 @ 22:04:09 #261
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206504314
hoe zit het eigenlijk met KvK in NL. BEL en DUI?
pi_206506865
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 19:57 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Heeft niets met stoer te maken
Het stoer doen is dan ook totaal mislukt.
  woensdag 2 november 2022 @ 12:38:17 #263
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_206531809
Is Vuurwerk afsteken bij Asielzoekers nog altijd verboden?
pi_206531910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 12:38 schreef KingRadler het volgende:
Is Vuurwerk afsteken bij Asielzoekers nog altijd verboden?
is nooit verboden geweest tenzij het door de gemeente is aangegeven in de APV
  woensdag 2 november 2022 @ 13:03:39 #265
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_206532098
Nooit geweten dat hier ook een vw topic te vinden was, leuk :)

Zoals hier recent besproken zijn de prijzen toch wel absurd geworden. Meerdere potten/compounds die ik in het verleden gehad heb en nu weer op het lijstje staan die soms verdubbeld zijn in prijs, zowel in BE als NL. Ik had wel wat prijsstijging verwacht, maar het lijkt wel alsof de consument het "verlies" van de importeurs moet compenseren. Uiteraard gun ik de winkels hun omzet, maar de grote importeurs, die bijna alle compensatie t.g.v. de verboden van '20 en '21 hebben opgeslokt, en vervolgens de gecompenseerde handel doorverkochten via andere landen, niet.

In ieder geval blij dat we dit jaar weer deze liefhebberij legaal kunnen uitvoeren, maar iets in mij zegt dat het na dit jaar einde oefening is voor consumentenvuurwerk in Nederland.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_206532329
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:03 schreef N22 het volgende:

Zoals hier recent besproken zijn de prijzen toch wel absurd geworden. Meerdere potten/compounds die ik in het verleden gehad heb en nu weer op het lijstje staan die soms verdubbeld zijn in prijs, zowel in BE als NL. Ik had wel wat prijsstijging verwacht, maar het lijkt wel alsof de consument het "verlies" van de importeurs moet compenseren. Uiteraard gun ik de winkels hun omzet, maar de grote importeurs, die bijna alle compensatie t.g.v. de verboden van '20 en '21 hebben opgeslokt, en vervolgens de gecompenseerde handel doorverkochten via andere landen, niet.

In ieder geval blij dat we dit jaar weer deze liefhebberij legaal kunnen uitvoeren, maar iets in mij zegt dat het na dit jaar einde oefening is voor consumentenvuurwerk in Nederland.
Of de politiek is tegen die tijd klaar met het gezever van GL en PvdD, of de provinciale staten verkiezingen van maart vallen rechts uit
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 13:39:52 #267
8781 crew  Frutsel
pi_206532483
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:03 schreef N22 het volgende:

Transport is volgens mij echt een grote kostenpost geworden. Zowel wegtransport en containertransport is veel duurder geworden. En dan heb je het nog niet eens alleen over de diesel.
Maar ja... genieten zolang het nog kan :)
  woensdag 2 november 2022 @ 13:43:37 #268
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_206532514
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:24 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Of de politiek is tegen die tijd klaar met het gezever van GL en PvdD, of de provinciale staten verkiezingen van maart vallen rechts uit
Punt is dat niet alleen meer PVDD en GL / linkse partijen de enigen zijn die een verbod willen of naar een verbod neigen. Binnen bepaalde partijen die van oudsher pro-vuurwerk waren rommelt het. Partijcongres van cda vorig jaar leverde een nipte meerderheid voor vuurwerk op, en zo zijn er meer voorbeelden.
Van de partijen die in juni(?) aangaven tegen het wetsvoorstel voor een verbod te zullen stemmen, waren er aanzienlijk veel die aangaven eerst aankomende jaarwisseling af te willen wachten, omdat dan pas officieel het effect van het verbod op pijlen/knalvuurwerk zichtbaar is. Als oud en nieuw nu weer 1200+ gewonden op gaat leveren, en dat is niet ondenkbaar, en het ook weer uit de hand loopt met geweld tegen hulpdiensten, dan kun je er van uit gaan dat juist die "twijfelende" partijen zich achter een verbod scharen, een grote partij is voldoende voor een meerderheid.
Die stemming van juni hebben GL/PvdD heel tactisch overgeheveld naar januari, van oudsher periode dat het anti-vuurwerk geluid in de politiek het hardst is, omdat dan alle gebeurtenissen van oud en nieuw vers in het geheugen liggen en de schades bekend worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door N22 op 02-11-2022 14:24:15 ]
  woensdag 2 november 2022 @ 13:51:04 #269
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_206532588
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Transport is volgens mij echt een grote kostenpost geworden. Zowel wegtransport en containertransport is veel duurder geworden. En dan heb je het nog niet eens alleen over de diesel.
Tja, dat snap ik, maar of dat nou een een verdubbeling (of meer) rechtvaardigt? :?

quote:
Maar ja... genieten zolang het nog kan :)
Zeker. Trek dit jaar flink extra de portemonnee, juist omdat ik vermoed dat dit wel de laatste keer kan zijn. De glasvezel buizen heb ik reeds aan de wilgen gehangen, i.v.m. justitiële risico's, tegenwoordig alleen nog maar F2. Die mooie herinneringen pakken ze iig niet meer af :Y
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 14:34:41 #270
8781 crew  Frutsel
pi_206533057
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 13:51 schreef N22 het volgende:

[..]
Tja, dat snap ik, maar of dat nou een een verdubbeling (of meer) rechtvaardigt? :?
[..]
Zeker. Trek dit jaar flink extra de portemonnee, juist omdat ik vermoed dat dit wel de laatste keer kan zijn. De glasvezel buizen heb ik reeds aan de wilgen gehangen, i.v.m. justitiële risico's, tegenwoordig alleen nog maar F2. Die mooie herinneringen pakken ze iig niet meer af :Y
Roep om verbod wordt elk jaar heviger, ook bij onze oosterburen. Daar zijn met name de AFD (70%) en FDP (47%) nog tegen een verbod. Bij SPD, Grunen, Linke en Union is een meerderheid voor een verbod.

Weet niet hoe dat in Belgie is.

Elk jaar rond deze tijd kom dat toch wel opzetten. Gewoon voorlopig van genieten zolang als het nog kan en dan voor 10 jaar inkopen :P
pi_206534308
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Roep om verbod wordt elk jaar heviger, ook bij onze oosterburen. Daar zijn met name de AFD (70%) en FDP (47%) nog tegen een verbod. Bij SPD, Grunen, Linke en Union is een meerderheid voor een verbod.

Weet niet hoe dat in Belgie is.

Elk jaar rond deze tijd kom dat toch wel opzetten. Gewoon voorlopig van genieten zolang als het nog kan en dan voor 10 jaar inkopen :P
In België mogen de Belgen zelf ook niet vuurwerk kopen. Dat is al jaren zo. Ze moeten namelijk eerst een ondergetekende vergunning krijgen van de burgemeester.
pi_206534700

Triplex is al jarenlang een groot importeur in vuurwerkland. Andere importeurs hebben ze in de jaren flink achter gelaten. Zoals Jorge, Tropic en andere. Triplex zie je echt overal zowel groot als klein vuurwerk. Wij gingen naar Triplex in Polen en kochten daar wat vuurwerk dat we ook direct daar afstaken! :)
pi_206537079
https://www.nu.nl/economi(...)-het-buitenland.html

quote:
Dat het afsteken van vuurwerk onverminderd populair is, is goed te zien op een drukke zaterdagochtend in de Belgische enclavegemeente Baarle-Hertog. Het is een komen en gaan van Nederlandse vuurwerkliefhebbers die voor honderden euro's aan knal- en siervuurwerk komen halen. Auto's worden volgeladen met vuurpijlen, cakes en potten.

Zo ook bij Zena Vuurwerk, waar afgelopen zaterdag (een gewone verkoopdag) tientallen mensen hun inkopen deden om 2022 uit te knallen. Volgens een van de verkopers was het de afgelopen maand al heel erg druk. "De bestedingen liggen hoger dan in de voorgaande jaren, mensen hebben gewoon zin in een feestje." Consumenten trekken zich dan ook niks aan van de torenhoge inflatie. "Nee, wij merken niet dat klanten terughoudender zijn geworden."

Tegenover Zena Vuurwerk staat een flinke rij te wachten tot ze bij Loots Vuurwerk een Fransbomber, Nitraatmat4000 of een Gestoord Blok kunnen kopen. Het gaat dan om zwaar kaliber knalvuurwerk dat in ons land niet te koop is. De vraag is dermate hoog dat busjes af- en aanrijden van de opslagplaatsen naar de winkel.
Genieten.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 20:22:57 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206537358
quote:
3s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:34 schreef Qunix het volgende:

[..]
In België mogen de Belgen zelf ook niet vuurwerk kopen. Dat is al jaren zo. Ze moeten namelijk eerst een ondergetekende vergunning krijgen van de burgemeester.
Dan zouden ze moeten vragen om een bewijs dat je in Nederland woont als je vuurwerk wilt kopen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 november 2022 @ 20:50:15 #275
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206537652
quote:
3s.gif Op woensdag 2 november 2022 16:34 schreef Qunix het volgende:

[..]
?
Volgens mij klopt dit niet hoor.
Belgen mogen gewoon vuurwerk kopen, er zijn alleen in België gebieden waar het niet afgestoken mag worden (ook niet tijdens de jaarwisseling).
  woensdag 2 november 2022 @ 21:00:32 #276
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_206537761
quote:
Altijd weer die framing dat het vuurwerk in België/ Duitsland zwaarder is dan in Nederland, en ze in een adem noemen met het oostblok. Het siervuurwerk is gewoon dezelfde klasse, en het knalvuurwerk in België is ook al gedecimeerd in afgelopen jaren.
pi_206538955
quote:
Decreet van 26 april 2019 (Vl. Regering) – reglementering op het gebruik van vuurwerk, voetzoekers, carbuurkanonnen en wensballonnen (publicatie BS - 17/05/2019)

Art. 2. Het is verboden vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen, carbuurkanonnen af te vuren of wensballonnen op te laten.
In afwijking van het eerste lid kan de gemeente voor uitzonderlijke gebeurtenissen vooraf de toestemming verlenen om op een beperkt aantal plaatsen en gedurende een beperkte periode vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen of carbuurkanonnen af te vuren. De gemeente bepaalt de voorwaarden voor het aanvragen en afleveren van die toestemming.

[..] Het is verboden zonder de voorafgaande en schriftelijke toelating van de burgemeester, vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen of carbuurkanonnen af te vuren bij gelijk welke gelegenheid voor gelijk welk doel. Vuurwerk dat in strijd met bovenvermelde bepalingen aangewend wordt, zal in beslag worden genomen.

[..] Het is verboden in de openbare ruimte en in voor het publiek toegankelijke plaatsen en in privé eigendommen over te gaan tot het ontsteken van vuurwerk, behoudens toelating van de burgemeester of het college van burgemeester en schepenen.
Bron: https://etaamb.openjustic(...)019_n2019012337.html

Maar ik weet het nu ook niet meer zeker... ;(
pi_206539001
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan zouden ze moeten vragen om een bewijs dat je in Nederland woont als je vuurwerk wilt kopen?
quote:
Een consument (particulier) mag, zonder vergunning, vuurwerk en/of seinvuurwerk bezitten ten belope van 1 kg erin vervatte pyrotechnisch sas. (mengsel)
Dit was al een tijd van toepassing (oude wetgeving).
Het interessante is dat ze verkoop en afsteken helemaal gescheiden houden.
pi_206539048
quote:
13s.gif Op woensdag 2 november 2022 21:00 schreef N22 het volgende:

[..]
Altijd weer die framing dat het vuurwerk in België/ Duitsland zwaarder is dan in Nederland, en ze in een adem noemen met het oostblok. Het siervuurwerk is gewoon dezelfde klasse, en het knalvuurwerk in België is ook al gedecimeerd in afgelopen jaren.
Het enige verschil is het kruid en de maximale decibellen, en ook dat is al gereduceerd.
  woensdag 2 november 2022 @ 22:36:06 #280
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206539056
quote:
380 euro sponsoring gaat linea recta naar onze buren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206540358
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 22:35 schreef Qunix het volgende:

[..]
Het enige verschil is het kruid en de maximale decibellen, en ook dat is al gereduceerd.
En het feit dat je in Belgie nog vuurpijlen hebt :) En volgens mij heb je in Nederland ook geen fonteinen met 250 gram kruit
pi_206542244
Vandaag de eerste e-mail ontvangen van Vuurwerkplanet met daarbij een link naar Vuurwerktotaal voor een plaatselijke dealer in de buurt.

Het bekijken van de filmpjes, omdat ik niet zo een hele groter kenner ben als de meeste hier, vind ik altijd leuk om te kijken wat er zoal te halen valt. Geen vuurwerk hebben vind ik zonde, maar er teveel aan uitgeven (honderden euro's) vind ik dan ook weer teveel van het goede.

Iemand een aantal leuke aanradertjes?
pi_206542495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:43 schreef HulkHeld het volgende:
Vandaag de eerste e-mail ontvangen van Vuurwerkplanet met daarbij een link naar Vuurwerktotaal voor een plaatselijke dealer in de buurt.

Het bekijken van de filmpjes, omdat ik niet zo een hele groter kenner ben als de meeste hier, vind ik altijd leuk om te kijken wat er zoal te halen valt. Geen vuurwerk hebben vind ik zonde, maar er teveel aan uitgeven (honderden euro's) vind ik dan ook weer teveel van het goede.

Ja maar die zijn blijkbaar te duur voor je
pi_206542882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 11:43 schreef HulkHeld het volgende:

De meeste compounds zitten dit jaar helaas ver boven de ¤100,- Maar er zijn nog wel leuke losse potten te krijgen voor een redelijke prijs. Wckd six, wckd heroes, Diablo ass., mega 6 ass.

Allemaal 500gr. assortimenten van 5 of 6 stuks van rond de ¤70,-

De Mega 6 heeft de meest verschillende effecten en is over het algemeen wat beter dan de rest
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 13:06:44 #285
8781 crew  Frutsel
pi_206543083
Ik vond Brasilian Box en bijv. Big Valk altijd wel leuke potten. Vermoedelijk echter dit jaar ook niet meer te betalen :)
pi_206620469
machtige klappers in deze clip
:D >:) }) ~O>
pi_206657300
Ja, oké nog een paar dingen dan... :P @Rwoud93
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_206657597
Volgens mij begint het afsteken vroeger dan vorig jaar, gisteravond al wat geknal en geknetter gehoord.

Ik geef er geen cent aan uit, maar ik geniet er wel van ^O^
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_206657823
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 07:20 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij begint het afsteken vroeger dan vorig jaar, gisteravond al wat geknal en geknetter gehoord.

Vroeger? Het is hier nog doodstil, normaal begint het eind september al te knallen.
  Moderator zondag 13 november 2022 @ 09:02:26 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206657902
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 07:20 schreef Resistor het volgende:

Valt wel mee toch? Over twee maand zitten we al in het nieuwe jaar. Hier ook nog niets gehoord trouwens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206657908
hier al genoeg gezien en gehoord
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_206667960
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 09:03 schreef mschol het volgende:
hier al genoeg gezien en gehoord
Hier ook. Vind het zielig voor mijn huisdieren.
pi_206669119
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 22:52 schreef ISVV het volgende:

[..]
Hier ook. Vind het zielig voor mijn huisdieren.
Dat is illegaal. Heeft niets met de vuurwerktraditie te maken
pi_206670203
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dat is illegaal. Heeft niets met de vuurwerktraditie te maken
volgens de politie, max 6 jaar gevangenis straf en max E83.000 boete.
pi_206670211
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
volgens de politie, max 6 jaar gevangenis straf en max E83.000 boete.
Bron?
pi_206670269
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 10:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Bron?
quote:
De straffen voor het illegaal bezitten, maken of afsteken van vuurwerk zijn opgenomen in de Richtlijn voor strafvordering vuurwerkdelicten (2016R011). Op de handel maar ook op het bezit ervan staat een maximale gevangenisstraf van 6 jaar. Vaak wordt bij het strafrechtelijk onderzoek naar illegaal vuurwerk tot aanhouding overgegaan en
https://mk27.nl/strafrecht/vuurwerk/
pi_206670305
quote:
Ja maximaal. Nou ja prima toch? heb een tyfushekel aan illegaal vuurwerk
  maandag 14 november 2022 @ 10:43:53 #298
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_206670449
Mooi man, illegaal vuurwerk…
  maandag 14 november 2022 @ 15:01:12 #299
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_206673386
Zo, de bestellingen zijn de deur uit, wat later dan normaal, maar mn portemonnee huilt desalniettemin even hard. Laatste weken begint het ouderwetse O&N gevoel ook echt weer te kriebelen, de vorige 2 jaren waren toch wel een flinke klap voor dat gevoel.

Wat ik nou opvallend vind is dat er nu allerhande singleshots op de markt zijn die in een keer meerdere bombettes, mines, of een combinatie van de 2 schieten.
De jaknikkers van BPN stonden destijds te popelen om "normale" shingleshots van de markt te halen, alles om een wit voetje te halen bij de politie(k), want singleshots waren vaak betrokken bij vuurwerk gerelateerde excessen (waarbij ze gericht afgevuurd werden op anderen), maar ook ongelukken, het alom bekende riedeltje.
Vervolgens brengen ze een rits producten op de markt, die waarschijnlijk net buiten die verbodsdefinitie vallen omdat ze meerdere bombettes c.q. mines afschieten, maar in dat opzicht kleven dezelfde dan wel niet grotere risico's aan deze producten.
(En ja, ik snap dat er altijd risico's aan vuurwerk kleven en dat er in het om onechtelijk gebruik van die producten gaat in deze situatieschets, maar de hele vuurwerkindustrie loopt momenteel op eierschalen. Een lijn van dergelijke producten helpt gewoon niet, zeker niet als je recentelijk zonder slag of stoot een hele productcategorie hebt geschrapt om precies die eerder genoemde redenen). Volgens mij realiseert BPN zich ook dat het een gelopen race is en proberen ze maximaal te cashen nu het nog kan.
pi_206725731
voor mensen die naar Duitsland willen gaan;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')