Dankquote:Op maandag 19 september 2022 12:58 schreef dud0r het volgende:
Dit topic was ook al vraag naar, dus hop omhoog ermee.
@:r-woud93
Ben benieuwd welke smoes ze dit jaar mee aan komen zetten om de hele boel te cancelen.quote:Op maandag 19 september 2022 15:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vuurwerk seizoen is idd weer begonnen! Al wat dikke bestellingen gedaan
Dat ze maar de tyfus krijgen, gestookt zal er worden….quote:Op maandag 19 september 2022 16:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke smoes ze dit jaar mee aan komen zetten om de hele boel te cancelen.
We doen het voor de vluchtelingen uit Oekraïne of iets dergelijks.
Ik denk dat de “smoes” Wetgeving wel volstaat toch?quote:Op maandag 19 september 2022 16:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke smoes ze dit jaar mee aan komen zetten om de hele boel te cancelen.
Ga wegquote:Op maandag 19 september 2022 18:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat de “smoes” Wetgeving wel volstaat toch?
Coronaquote:Op maandag 19 september 2022 16:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Groot inslaan is wel een dingetje, de prijzen stijgen enorm momenteel.quote:Op maandag 19 september 2022 18:40 schreef PS. het volgende:
Gaat dit jaar wel gewoon door hoor. Maar denk dat je op langere termijn wel moet kijken. Milieu wordt een steeds groter ding.
Economisch gezien weten ze ook prima dat het te veel geld gaat kosten om het dit jaar niet door te laten gaan. Het vuurwerk uit 2020 is dan immers over datum en onverkoopbaar, waardoor het vele tientallen miljoenen gaat kosten om dat te compenseren.
Dit jaar dus nog weer een keer vuurwerk, maar zou groot inslaan, volgend jaar vrees ik het ergste.
Naar wie?quote:Op dinsdag 20 september 2022 07:27 schreef Aiciu het volgende:
Binnenkort maar eens naar Bels voor de zekerheid.
Zena is het beste is mijn ervaring, maar de laatste 2 jaar is het echt ellende. Maaseik is dicht en Olen is te klein om Megastore te zijn. Maasmechelen ken ik niet, maar op de foto's is dat ook niet je van het. Mis Maaseik echt.quote:
Ik zou voor Loots gaan, en dan in september of oktober, bijna geen controles zeker niet op een doordeweekse dag.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zena is het beste is mijn ervaring, maar de laatste 2 jaar is het echt ellende. Maaseik is dicht en Olen is te klein om Megastore te zijn. Maasmechelen ken ik niet, maar op de foto's is dat ook niet je van het. Mis Maaseik echt.
In Baarle-Hertog/Nassau moet je niet komen. Veel en veel te druk met paupers en regelmatig controles.
Ik ga geen maanden vuurwerk opslaan. Als je dat wel wil kan je beter in januari gaan, dan heb je de beste prijzen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 09:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zou voor Loots gaan, en dan in september of oktober, bijna geen controles zeker niet op een doordeweekse dag.
O je bedoeld Belgie. Dan ben je rijkelijk te laat. Belgie is al bijna leeggekochtquote:Op dinsdag 20 september 2022 09:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zena is het beste is mijn ervaring, maar de laatste 2 jaar is het echt ellende. Maaseik is dicht en Olen is te klein om Megastore te zijn. Maasmechelen ken ik niet, maar op de foto's is dat ook niet je van het. Mis Maaseik echt.
In Baarle-Hertog/Nassau moet je niet komen. Veel en veel te druk met paupers en regelmatig controles.
O ook fijnquote:Op dinsdag 20 september 2022 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Slapen, bij gebrek aan goed gezelschap
Het vuurwerkseizoen in België begint in september, maar jij hebt nu al inzichtelijk of die bunkers leeg zijn en blijven?quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O je bedoeld Belgie. Dan ben je rijkelijk te laat. Belgie is al bijna leeggekocht
Voor het gewone volk wellicht.quote:Op dinsdag 20 september 2022 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O je bedoeld Belgie. Dan ben je rijkelijk te laat. Belgie is al bijna leeggekocht
Over de datum? Het is geen pak melk. Vuurwerk mits goed opgeslagen kan je tig jaren bewaren. Plus veel Nederlands vuurwerk wordt nu al verkocht in Duitsland en België. Dus links of rechts om komt het toch wel in Nederland.quote:Op maandag 19 september 2022 18:40 schreef PS. het volgende:
Gaat dit jaar wel gewoon door hoor. Maar denk dat je op langere termijn wel moet kijken. Milieu wordt een steeds groter ding.
Economisch gezien weten ze ook prima dat het te veel geld gaat kosten om het dit jaar niet door te laten gaan. Het vuurwerk uit 2020 is dan immers over datum en onverkoopbaar, waardoor het vele tientallen miljoenen gaat kosten om dat te compenseren.
Dit jaar dus nog weer een keer vuurwerk, maar zou groot inslaan, volgend jaar vrees ik het ergste.
Vuurwerk over datumquote:Op maandag 19 september 2022 18:40 schreef PS. het volgende:
Ja en dan mag het dus niet meer verkocht worden omdat aan de eisen waarop het is goedgekeurd dan niet meer voldoen.quote:Op donderdag 22 september 2022 07:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Vuurwerk over datumje weet dat hoe droger het kruit is hoe beter? Vuurwerk is net wijn
Eisen waarop vuurwerk wordt goedgekeurd hangt niet af van de productiedatum.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:40 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja en dan mag het dus niet meer verkocht worden omdat aan de eisen waarop het is goedgekeurd dan niet meer voldoen.
Nou denk eerder dat het schaarste op de markt is door leveringsproblemen en duurdere prijzen voor transport etc isquote:Op donderdag 22 september 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat een woekerprijzenVoor sommige producten gewoon een verdubbeling... Weinig aanbod ook. Veel winkels willen hun vingers niet meer branden (hehe
) aan vuurwerk?
Dat zou de hogere prijzen kunnen verklaren, al denk ik dat de prijzen volgend jaar ook niet meer gaan zakken. Maar het verklaard niet helemaal waarom er zo weinig aanbieders zijn. Kijk eens op VWC. Waar er vorig jaar 2 pagina's aanbieders stonden staan er nu maar een stuk op 10 (waarvan de helft kleine winkels).quote:Op vrijdag 23 september 2022 07:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou denk eerder dat het schaarste op de markt is door leveringsproblemen en duurdere prijzen voor transport etc is
En in China hebben ze afgelopen maanden veel shit gehad qua regels en het weer
Ja zo gek als in 2019 ga ik het ook niet meer doen. Qua financien kan het wel maar qua logistiek en risico's nietquote:Op vrijdag 23 september 2022 11:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zou de hogere prijzen kunnen verklaren, al denk ik dat de prijzen volgend jaar ook niet meer gaan zakken. Maar het verklaard niet helemaal waarom er zo weinig aanbieders zijn. Kijk eens op VWC. Waar er vorig jaar 2 pagina's aanbieders stonden staan er nu maar een stuk op 10 (waarvan de helft kleine winkels).
Met deze prijzen zal de markt zichzelf uitschakelen, daar hoeft GL niets meer aan te doen![]()
Ik heb wel wat in bestelling staan, maar dat is nog geen kwart van vorig jaar, en ik denk dat het daarbij blijft
Kan bij heel veel vuurwerkwinkels in Duitsland. Vorige jaar kreeg ik van verschillende vuurwerkwinkels in Duitsland waar ik ooit besteld had en in hun bestand stond mails dat je met kvk al vuurwerk bij ze kon kopen. Ook hoe je in Duitsland aan een kvk kan komen voor een paar euro wat voor een Nederlander niet geld natuurlijk. Maar met een Nederlandse kvk werkt het ook alleen moet die wel op naam staan van degene die het koopt en ophaalt. Dus niet dat je er 1 van je buurman kan lenen wat ik begrepen had.quote:Op donderdag 22 september 2022 07:47 schreef Noisecontrollers het volgende:
Zag van de week een video van PyroTeamDelft, bij Heron Fireworks in Emmerich kun je nu al als je een KVK hebt goedgekeurd Nederlands vuurwerk kopen.
Zat net even op hun site te kijken en het lijkt erop dat ze ook echt mooie aanbiedingen hebben.
Nederland valt nog mee in verhouding als je naar België kijkt, vooral wat Zena laat zien is echt waar belachelijk.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat een woekerprijzenVoor sommige producten gewoon een verdubbeling... Weinig aanbod ook. Veel winkels willen hun vingers niet meer branden (hehe
) aan vuurwerk?
Vorig jaar was een Katan special #4 ¤55,- bij de Driesprong. Dit jaar verkopen ze die dozen niet eens meer. Ik heb hem ergens anders kunnen vinden voor ¤110,-quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nederland valt nog mee in verhouding als je naar België kijkt, vooral wat Zena laat zien is echt waar belachelijk.
België is inmiddels veel duurder dan Nederland in zijn algemeen.
85 euro vorige maand bij Vuurwerk Outletquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 22:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vorig jaar was een Katan special #4 ¤55,- bij de Driesprong. Dit jaar verkopen ze die dozen niet eens meer. Ik heb hem ergens anders kunnen vinden voor ¤110,-Ja de groeten!
Hmmm. Waar heb je die besteld?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 22:22 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
85 euro vorige maand bij Vuurwerk OutletHeb 'm niet besteld.
Heb de #1 en #2 wel, ¤69,- per stuk, dat is nog redelijk.
Ook bij Vuurwerk Outlet, Haulerwijk Friesland.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 23:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hmmm. Waar heb je die besteld?
Ik neem het in overweging. Ik moet al naar de Driesprong in Zoetermeer. Ook 100km voor mijquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 23:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ook bij Vuurwerk Outlet, Haulerwijk Friesland.
Is voor mij letterlijk om de hoek dus hoefde niet lang na te denken
Zal wel over vuurwerk afsteken gaan. Dat gaat landelijk wel door maar je gemeente kan het alsnog verbiedenquote:
Oh bijzonder. Niet opgevallen hier.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zal wel over vuurwerk afsteken gaan. Dat gaat landelijk wel door maar je gemeente kan het alsnog verbieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |