Altijd weer die framing dat het vuurwerk in België/ Duitsland zwaarder is dan in Nederland, en ze in een adem noemen met het oostblok. Het siervuurwerk is gewoon dezelfde klasse, en het knalvuurwerk in België is ook al gedecimeerd in afgelopen jaren.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Haags het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-het-buitenland.html
[..]
Genieten.
Bron: https://etaamb.openjustic(...)019_n2019012337.htmlquote:Decreet van 26 april 2019 (Vl. Regering) – reglementering op het gebruik van vuurwerk, voetzoekers, carbuurkanonnen en wensballonnen (publicatie BS - 17/05/2019)
Art. 2. Het is verboden vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen, carbuurkanonnen af te vuren of wensballonnen op te laten.
In afwijking van het eerste lid kan de gemeente voor uitzonderlijke gebeurtenissen vooraf de toestemming verlenen om op een beperkt aantal plaatsen en gedurende een beperkte periode vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen of carbuurkanonnen af te vuren. De gemeente bepaalt de voorwaarden voor het aanvragen en afleveren van die toestemming.
[..] Het is verboden zonder de voorafgaande en schriftelijke toelating van de burgemeester, vuurwerk af te steken, voetzoekers te laten ontploffen of carbuurkanonnen af te vuren bij gelijk welke gelegenheid voor gelijk welk doel. Vuurwerk dat in strijd met bovenvermelde bepalingen aangewend wordt, zal in beslag worden genomen.
[..] Het is verboden in de openbare ruimte en in voor het publiek toegankelijke plaatsen en in privé eigendommen over te gaan tot het ontsteken van vuurwerk, behoudens toelating van de burgemeester of het college van burgemeester en schepenen.
quote:Op woensdag 2 november 2022 20:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan zouden ze moeten vragen om een bewijs dat je in Nederland woont als je vuurwerk wilt kopen?
Dit was al een tijd van toepassing (oude wetgeving).quote:Een consument (particulier) mag, zonder vergunning, vuurwerk en/of seinvuurwerk bezitten ten belope van 1 kg erin vervatte pyrotechnisch sas. (mengsel)
Het enige verschil is het kruid en de maximale decibellen, en ook dat is al gereduceerd.quote:Op woensdag 2 november 2022 21:00 schreef N22 het volgende:
[..]
Altijd weer die framing dat het vuurwerk in België/ Duitsland zwaarder is dan in Nederland, en ze in een adem noemen met het oostblok. Het siervuurwerk is gewoon dezelfde klasse, en het knalvuurwerk in België is ook al gedecimeerd in afgelopen jaren.
380 euro sponsoring gaat linea recta naar onze buren.quote:Op woensdag 2 november 2022 20:07 schreef Haags het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-het-buitenland.html
[..]
Genieten.
En het feit dat je in Belgie nog vuurpijlen hebtquote:Op woensdag 2 november 2022 22:35 schreef Qunix het volgende:
[..]
Het enige verschil is het kruid en de maximale decibellen, en ook dat is al gereduceerd.
Ja maar die zijn blijkbaar te duur voor jequote:Op donderdag 3 november 2022 11:43 schreef HulkHeld het volgende:
Vandaag de eerste e-mail ontvangen van Vuurwerkplanet met daarbij een link naar Vuurwerktotaal voor een plaatselijke dealer in de buurt.
Het bekijken van de filmpjes, omdat ik niet zo een hele groter kenner ben als de meeste hier, vind ik altijd leuk om te kijken wat er zoal te halen valt. Geen vuurwerk hebben vind ik zonde, maar er teveel aan uitgeven (honderden euro's) vind ik dan ook weer teveel van het goede.
Iemand een aantal leuke aanradertjes?
De meeste compounds zitten dit jaar helaas ver boven de ¤100,- Maar er zijn nog wel leuke losse potten te krijgen voor een redelijke prijs. Wckd six, wckd heroes, Diablo ass., mega 6 ass.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:43 schreef HulkHeld het volgende:
Vandaag de eerste e-mail ontvangen van Vuurwerkplanet met daarbij een link naar Vuurwerktotaal voor een plaatselijke dealer in de buurt.
Het bekijken van de filmpjes, omdat ik niet zo een hele groter kenner ben als de meeste hier, vind ik altijd leuk om te kijken wat er zoal te halen valt. Geen vuurwerk hebben vind ik zonde, maar er teveel aan uitgeven (honderden euro's) vind ik dan ook weer teveel van het goede.
Iemand een aantal leuke aanradertjes?
Vroeger? Het is hier nog doodstil, normaal begint het eind september al te knallen.quote:Op zondag 13 november 2022 07:20 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij begint het afsteken vroeger dan vorig jaar, gisteravond al wat geknal en geknetter gehoord.
Ik geef er geen cent aan uit, maar ik geniet er wel van
Valt wel mee toch? Over twee maand zitten we al in het nieuwe jaar. Hier ook nog niets gehoord trouwens.quote:Op zondag 13 november 2022 07:20 schreef Resistor het volgende:
Volgens mij begint het afsteken vroeger dan vorig jaar, gisteravond al wat geknal en geknetter gehoord.
Ik geef er geen cent aan uit, maar ik geniet er wel van
Dat is illegaal. Heeft niets met de vuurwerktraditie te makenquote:Op zondag 13 november 2022 22:52 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hier ook. Vind het zielig voor mijn huisdieren.
volgens de politie, max 6 jaar gevangenis straf en max E83.000 boete.quote:Op maandag 14 november 2022 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is illegaal. Heeft niets met de vuurwerktraditie te maken
Bron?quote:Op maandag 14 november 2022 10:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
volgens de politie, max 6 jaar gevangenis straf en max E83.000 boete.
quote:
https://mk27.nl/strafrecht/vuurwerk/quote:De straffen voor het illegaal bezitten, maken of afsteken van vuurwerk zijn opgenomen in de Richtlijn voor strafvordering vuurwerkdelicten (2016R011). Op de handel maar ook op het bezit ervan staat een maximale gevangenisstraf van 6 jaar. Vaak wordt bij het strafrechtelijk onderzoek naar illegaal vuurwerk tot aanhouding overgegaan en
Ja maximaal. Nou ja prima toch? heb een tyfushekel aan illegaal vuurwerkquote:Op maandag 14 november 2022 10:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
https://mk27.nl/strafrecht/vuurwerk/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |