abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2021 @ 20:55:04 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202825888

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers

SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202825919
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 20:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je op 1 maand inzoomt dan is er een stijging van ziekenhuisopnames, echter en geen daling. En we weten nog veel te weinig om te weten of je uberhaupt immuniteit tegen omicron specifiek opbouwt.
Dat gaat inderdaad omhoog, maar bij Patients in mechanical ventilation beds gaat het duidelijk omlaag en dat is gewoon nog positief met de stijging die er in de UK op dit moment is en al een tijd geleden is ingezet.

En waarom zou er geen immuniteit tegen omicron opgebouwd kunnen worden (via infectie/vaccin)?
pi_202825932
Elke vakantie zie je besmettingen dalen, dat was nu niet anders geweest.
Go hard or go home
pi_202825946
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 20:53 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee oke, infecties. Maar als er iets is wat Isral tijdens deze hele pandemie is geweest is het voorzichtig. Als zij de booster uitstellen hebben ze daar toch een goede reden voor lijkt me?
Voor zover ik weet hebben ze nog niets besloten, maar is er discussie, die toch tendeert naar wel geven (al dan niet aan risicogroepen):

quote:
Israel is considering whether to approve a fourth Covid-19 vaccine dose for vulnerable people to contain the fast-spreading Omicron variant, despite debate among scientists and a lack of evidence either for or against another booster.

The panel of experts advising the Israeli government on the pandemic recognized that uncertainty, but on Tuesday it recommended giving a fourth dose, concluding that the potential benefits outweighed the risks. It pointed to signs of waning immunity a few months after the third shot, and said that any delay in additional doses might prove too late to protect those most at risk.

But some scientists warned that the plan could backfire, because too many shots might cause a sort of immune system fatigue, compromising the body’s ability to fight the coronavirus. A few members of the government’s advisory panel raised that concern with respect to the elderly, according to a written summary of the discussion obtained by The New York Times.
SPOILER
https://www.nytimes.com/2(...)accine-4th-dose.html
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202825949
https://www.dailymail.co.(...)cinated-Britons.html

De Britten gaan deur tot deur langs bij de ongevaccineerden. Nu nog met een 'vrijwillige' prik. Wie weet waar ze de volgende keer mee langskomen.
  zondag 26 december 2021 @ 21:00:48 #6
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202826028
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 20:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik dacht dat er gisteren of eergisteren wat tweets voorbij kwamen dat Isral de 4e prik (booster) liet schieten omdat Omicron milder was, die zou vandaag starten? Veel positiever kan het toch niet worden daarvandaan?
Oh dat heb ik niet gelezen in het Isralische nieuws. Paar dagen geleden is 's nachts in een spoedzitting besloten dat er een vierde prik komt voor 60+ en kwetsbare personen en ik heb niks gelezen (nog) over dat dit nu weer afgeblazen is.
pi_202826040
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 20:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor zover ik weet hebben ze nog niets besloten, maar is er discussie, die toch tendeert naar wel geven (al dan niet aan risicogroepen):
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)accine-4th-dose.html
Interessant. Ik had eerder gelezen dat ze vandaag zouden beginnen maar dat uitgesteld hebben.
pi_202826071
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Interessant. Ik had eerder gelezen dat ze vandaag zouden beginnen maar dat uitgesteld hebben.
Ja, ze zouden technisch vandaag hebben kunnen beginnen, maar er is simpelweg geen go gegeven. Maar ook geen no. Gewoon geen besluit. Zoals ik het lees.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 26 december 2021 @ 21:08:11 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202827228
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 20:48 schreef nostra het volgende:

[..]
One will never know. Als we toch parallelle universa zouden kunnen hebben. ;(
De huidige daling in Nederland komt echt niet door de maatregelen vanvan 19 december dus ja de maatregelen van daarvoor waren al ruim voldoende
Alpha kenny one
  zondag 26 december 2021 @ 21:59:50 #11
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202827344
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 21:52 schreef falling_away het volgende:

[..]
De huidige daling in Nederland komt echt niet door de maatregelen vanvan 19 december dus ja de maatregelen van daarvoor waren al ruim voldoende
Omikron is een storm in een glas water.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202827473
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 21:59 schreef popje het volgende:

[..]
We zullen zien.
In VK bijna verdrievoudiging in het aantal besmettingen binnen een maand tijd...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202827552
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zullen zien.
In VK bijna verdrievoudiging in het aantal besmettingen binnen een maand tijd...
Besmettingen an sich zeggen alleen niet zoveel.
pi_202827599
We moeten sowieso af van besmettingen na verloop van tijd. Als je elke dag zou lezen hoe veel mensen er overlijden aan kanker wordt je ook negatief van. Zo blijf je alles in stand houden als je niet oppast.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 26 december 2021 @ 22:14:57 #15
3778 popje
pi_202827606
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 22:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zullen zien.
Meer besmettingen is niet erg, meer ziekenhuisopnames wel. Als we ons vroeger druk maakten om het aantal verkouden mensen en dat allemaal gingen testen omdat bejaarden ook dood kunnen gaan aan griep...
pi_202827766
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 22:14 schreef popje het volgende:

[..]
Meer besmettingen is niet erg, meer ziekenhuisopnames wel. Als we ons vroeger druk maakten om het aantal verkouden mensen en dat allemaal gingen testen omdat bejaarden ook dood kunnen gaan aan griep...
We gaan het zien.
Vooralsnog ligt in heel Europa de ziekenhuizen vol tot tegen de maximale capaciteit.
Steeds meer landen gaan over op vaccinatieplicht.
Griekenland half januari voor 60+, en ondertussen kom je nu al nergens meer binnen in Griekenland zonder 2G.
Boosters gaan daar beter dan hier, ze zitten op 33%.
pi_202827814
In de VS begint het discours steeds meer te bewegen naar acceptatie, iedereen gaat COVID krijgen, het is niet anders, bescherm ouderen en zwakkeren, ga weer naar normaal, etc.

Eindelijk beginnen we dat in te zien. Hopelijk begin van het einde ook met omikron.

Ik zie het ook steeds meer hier in MSN. De toon wordt toch anders. Moet je ook nagaan hoe knettergestoord die zero covid lui waren.
pi_202827904
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 22:24 schreef Discombobulate het volgende:
In de VS begint het discours steeds meer te bewegen naar acceptatie, iedereen gaat COVID krijgen, het is niet anders, bescherm ouderen en zwakkeren, ga weer naar normaal, etc.

Eindelijk beginnen we dat in te zien. Hopelijk begin van het einde ook met omikron.

Ik zie het ook steeds meer hier in MSN. De toon wordt toch anders. Moet je ook nagaan hoe knettergestoord die zero covid lui waren.
Je moet niet vergeten dat de VS sowieso meer een ieder voor zich-samenleving is en dat de gezondheidszorg voor veel Amerikanen schier onbetaalbaar is.

Of we deze beweging in Europa ook gaan zien is afwachten. Vooralsnog weinig wat daar op wijst.
pi_202828021
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je moet niet vergeten dat de VS sowieso meer een ieder voor zich-samenleving is en dat de gezondheidszorg voor veel Amerikanen schier onbetaalbaar is.

Of we deze beweging in Europa ook gaan zien is afwachten. Vooralsnog weinig wat daar op wijst.
Naja UK en Zweden een beetje. Het zou iig zo moeten zijn.
  Moderator zondag 26 december 2021 @ 22:40:33 #20
236264 crew  capricia
pi_202828166
Dit is echt absurd. De UK. :')
Mag hopen dat wij in NL niet zo zijn. Bah.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202828313
quote:
Dat ding hoef je niet onder mij te douwen want je zit elkaar te besmetten hier, daar zit iedereen in te spugen
Een man die bang weg loopt voor een microfoon omdat hij bang is besmet te raken (op 11:08) _O- _O-
pi_202828439
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 22:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Je moet niet vergeten dat de VS sowieso meer een ieder voor zich-samenleving is
En dat er, helemaal in dezen, niet zoiets als "de VS" is, dat land is hopeloos verdeeld.
Friedman on Donahue
pi_202828480
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 22:51 schreef nostra het volgende:

[..]
En dat er, helemaal in dezen, niet zoiets als "de VS" is, dat land is hopeloos verdeeld.
De Verdeelde Staten van Amerika
pi_202828488
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 22:40 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wat niet is kan nog komen :X
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  zondag 26 december 2021 @ 23:08:34 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202828868
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 21:59 schreef popje het volgende:

[..]
Wat deze bewering betreft zijn de cijfers die morgen uit het VK gaan komen erg interessant. Ik hoop dat je gelijk hebt.

https://www.google.com/am(...)-omicron-1370646/amp
  zondag 26 december 2021 @ 23:14:58 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202829006
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 22:40 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Wordt in Nederland prima afgedekt hoor. Ik heb voor mijn zoon gewoon kunnen tekenen, ook toen hij 18 werd, dat ze voor hem gewoon alles uit de kast halen.

Hij heeft een beperking (autisme plus verstandelijk) maar is lichamelijk gezond en gelukkig.
pi_202829007
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat deze bewering betreft zijn de cijfers die morgen uit het VK gaan komen erg interessant. Ik hoop dat je gelijk hebt.

De cijfers uit Londen zijn nog niet heel bemoedigend: https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases

Hoewel het absolute aantal ziekenhuisopnames vooralsnog meevalt, gelukkig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 26 december 2021 @ 23:16:37 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202829042
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De cijfers uit Londen zijn nog niet heel bemoedigend: https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases

Nee precies, ik ben er ook niet gerust op. Maar zie mezelf liever ongelijk krijgen natuurlijk.
pi_202829204
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aantal ziekenhuisopnames en ook de duur ervan zijn de belangrijkste cijfers voor Omikron.
Alpha kenny one
pi_202829219
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2021 19:39 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Jazeker :D jij ook zo te lezen :o
Al geboosterd?
Zeker! En nee, natuurlijk niet :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 26 december 2021 @ 23:29:43 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202829336
Het speciale gevoel van de periode Kerst - Oudjaar is bij mij de afgelopen twee jaar wel een beetje verdwenen door die corona. Betwijfel ook of dat nog weer terug gaat komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202829369
Dag 4 zonder de beloofde boostersms voor de griepprikgroep. En nog steeds geen enkele communicatie hierover.
pi_202829391
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:30 schreef -0- het volgende:
Dag 4 zonder de beloofde boostersms voor de griepprikgroep. En nog steeds geen enkele communicatie hierover.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202829477
quote:
Oops the GGD did it again :P
Alpha kenny one
  zondag 26 december 2021 @ 23:51:25 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_202829789
quote:

Is er niet een nummer dat je zelf kan bellen, of iets regelen via de huisarts?
Hoe belangrijk is het als je gaat zitten wachten op een sms die misschien niet gaat komen omdat er een kans bestaat dat je in deze hectische tijden ergens van de radar valt?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_202829958
quote:
Van Rijksoverheid.nl;

quote:
Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.
Dus:
* VANAF 23 december
* Een groot deel
* Zoveel als mogelijk

Het is nog steeds vanaf 23 december, misschien val je wel net niet in het grote deel... Je kan zo wel overal een probleem van maken :')

Maak gewoon met je DigiD een afspraak zou ik zeggen ^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_202829996
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:51 schreef APK het volgende:

[..]
Is er niet een nummer dat je zelf kan bellen, of iets regelen via de huisarts?
Hoe belangrijk is het als je gaat zitten wachten op een sms die misschien niet gaat komen omdat er een kans bestaat dat je in deze hectische tijden ergens van de radar valt?
Huisarts kan hier niets organiseren helaas. Ik zit gelukkig zelf niet in de positie dat ik er echt onrustig van wordt. Heb wel vrienden die er echt stevig van balen, die laten nu heel veel vanwege hun risico en zouden enorm blij zijn als ze terecht kunnen en daarna eens wat geruster bij familie op bezoek kunnen. Zij hebben de GGD gebeld maar die wisten van niks wat betreft de sms. Vrees dus dat er een enorme groep van de radar is gevallen.

Overigens hadden we al gerekend op moeten wachten, ondanks het vreemde feit dat dit betekent dat de tijd tussen prikken en booster veel langer is dan bij gezonde leeftijdsgenoten. Echter de woorden tijdens de persconferentie gaven hoop voor de 23e, in de communicatie vlak voor de 23e is de belofte al wat teruggeschroefd en nu lijkt het erop dat helemaal niemand uit deze groep eerder de booster krijgt. En er wordt nul over gecommuniceerd vanuit GGD, RIVM en VWS. Alleen mooie aankondigingen welke jaren open gaan. Dat geeft misschien nog wel de meeste extra onrust.

[ Bericht 20% gewijzigd door -0- op 27-12-2021 00:07:10 ]
pi_202830091
Het is toch van de zotte dat OOK mensen met een verhoogd medisch risico NOG STEEDS geen uitnodiging hebben ontvangen?

man man man we moeten ons diep schamen
graag op anoniem
pi_202830181
quote:
volgens mij gaat het trouwens niet om een kleine groep. Iedereen die ik ken die dit jaar vanwege hoog medisch risico die eerste 2 prikken eerder hadden gekregen hebben nog steeds geen uitnodiging gekregen. GGD weet er ook niks van (Amsterdam)

Zou mij niet verbazen als er een grote fout is gemaakt met die SMS-berichten
graag op anoniem
  maandag 27 december 2021 @ 00:18:25 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202830308
https://www.gld.nl/lokaal(...)Z8pnLRXlQ4m2-9izWIuY

Ambtenaren staan te blauwbekken: niemand levert vuurwerk in

quote:
ARNHEM - Tijdens de eerste gelegenheid voor het inleveren van vuurwerk in Arnhem is donderdag precies nul kilo vuurwerk ingeleverd.
_O- wat hadden ze dan verwacht.
  maandag 27 december 2021 @ 00:21:14 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202830364
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:29 schreef PzKpfw het volgende:
Het speciale gevoel van de periode Kerst - Oudjaar is bij mij de afgelopen twee jaar wel een beetje verdwenen door die corona. Betwijfel ook of dat nog weer terug gaat komen.
Gelukkig hier beide kerstdagen amper een woord gesproken over corona ^O^
Het was weer super *O*
pi_202830398
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 00:18 schreef leolinedance het volgende:
https://www.gld.nl/lokaal(...)Z8pnLRXlQ4m2-9izWIuY

Ambtenaren staan te blauwbekken: niemand levert vuurwerk in
[..]
_O- wat hadden ze dan verwacht.
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, maar begrijp ik het nou goed dat er weer zo'n heerlijk Nederlandse wetgeving geldt, la de Stinger en wiet, waarbij je mag verkopen, mag kopen, mag bezitten, mag vervoeren, maar niet mag afsteken?
Friedman on Donahue
  maandag 27 december 2021 @ 00:26:01 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202830454
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 00:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, maar begrijp ik het nou goed dat er weer zo'n heerlijk Nederlandse wetgeving geldt, la de Stinger en wiet, waarbij je mag verkopen, mag kopen, mag bezitten, mag vervoeren, maar niet mag afsteken?
In NL mag je dit jaar niet (ver)kopen. Maar in Arnhem denken ze dat mensen hun in het buitenland gekochte vuurwerk wel even vrijwillig in komen leveren.
pi_202830553
Het doet wat denken aan straffeloos kunnen inleveren van vuurwapens in andere landen, waar die acties wel succesvol waren. Maar het bezit van dat soort dingen hebben dan ook een heel andere achtergrond.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_202830583
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 00:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]
In NL mag je dit jaar niet (ver)kopen. Maar in Arnhem denken ze dat mensen hun in het buitenland gekochte vuurwerk wel even vrijwillig in komen leveren.
Da's wel schattig.
Friedman on Donahue
  maandag 27 december 2021 @ 00:35:19 #46
6941 APK
Factual, I think.
pi_202830676
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2021 00:07 schreef KingRoland het volgende:
Het is toch van de zotte dat OOK mensen met een verhoogd medisch risico NOG STEEDS geen uitnodiging hebben ontvangen?

man man man we moeten ons diep schamen
Gaat anders wel erg hard nu, een dagje niet gekeken en opeens zijn de pubers uit '76 en '77 aan de beurt vandaag.

En weet je wat pas echt schandalig is: Dat je dus niet later een prik in kan plannen. een weekje later maar zou al helpen. Nee, mag niet, vreten wat de pot schaft of anders zoek je het maar uit.

Serieus, de eerste de beste receptioniste of secretaresse heeft tegenwoordig wel zo'n beetje een outlook-iets waar je een beetje in kan schuiven maar de GGD heeft alleen maar een lomp ja/nee-scenario.

Gaat nergens meer over, ik ga wel geen prik halen als het zo moet.
pi_202830700
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2021 00:35 schreef APK het volgende:

[..]
Gaat anders wel erg hard nu, een dagje niet gekeken en opeens zijn de pubers uit '76 en '77 aan de beurt vandaag.

En weet je wat pas echt schandalig is: Dat je dus niet later een prik in kan plannen. een weekje later maar zou al helpen. Nee, mag niet, vreten wat de pot schaft of anders zoek je het maar uit.

Serieus, de eerste de beste receptioniste of secretaresse heeft tegenwoordig wel zo'n beetje een outlook-iets waar je een beetje in kan schuiven maar de GGD heeft alleen maar een lomp ja/nee-scenario.

Gaat nergens meer over, ik ga wel geen prik halen als het zo moet.
Je kunt toch zelf een datum prikken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 december 2021 @ 00:37:49 #48
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202830720
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 00:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee de GGD doet het prikken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 27 december 2021 @ 00:43:01 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_202830797
quote:

Ik heb gisteren even gekeken en kreeg (met verschillende postcodes) twee keuzes die niet echt goed uitkwamen.
Maakt mij niet zoveel uit hoor (ondanks griepprikgoep en al mogen wegens leeftijd), ik chargeerde een beetje in mijn reactie.
Alles is allemaal kut als ik hier af en toe een beetje meelees en ik wilde gewoon ook even 'alles is kut' meedoen 👻
  maandag 27 december 2021 @ 00:46:18 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202830847
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 00:43 schreef APK het volgende:

[..]
Ik heb gisteren even gekeken en kreeg (met verschillende postcodes) twee keuzes die niet echt goed uitkwamen.
Maakt mij niet zoveel uit hoor (ondanks griepprikgoep en al mogen wegens leeftijd), ik chargeerde een beetje in mijn reactie.
Alles is allemaal kut als ik hier af en toe een beetje meelees en ik wilde gewoon ook even 'alles is kut' meedoen 👻
is ook maar wat je wil lezen, er wordt momenteel heel veel positief gepost over omikron
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202830859
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 00:37 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nee de GGD doet het prikken.
:D
Ik hoop toch de arm niet de datum :P
pi_202830924
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:35 schreef falling_away het volgende:

[..]
Oops the GGD did it again :P
Verkeerde liedje. Deze past nog een stuk beter.
  maandag 27 december 2021 @ 00:52:29 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_202830929
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 00:46 schreef zalkc het volgende:

[..]
is ook maar wat je wil lezen, er wordt momenteel heel veel positief gepost over omikron
Daar heb je idd wel gelijk in het is niet allemaal doem ~:)
pi_202831065
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 23:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Onbetrouwbare cijfers want niemand kon zich testen want bijna alle teststraten dicht en verder was er geen trein/bus/taxi/ov en geen postbezorging dus ook testen naar t lab niet bezorgt. Dus Boris gaat vast gillen dat het een fantastische kerst was :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 december 2021 @ 01:14:04 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202831124
Ik verbaas me er nog altijd over dat de een het nog nooit gehad heeft en anderen zelfs al meerdere keren (ondanks een vaccinatie).
Op 't randje en erover.
pi_202831152
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 01:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik verbaas me er nog altijd over dat de een het nog nooit gehad heeft en anderen zelfs al meerdere keren (ondanks een vaccinatie).
Ik niet. Mensen veranderen hun gedrag niet zo snel om te beginnen en daarbij zijn er genoeg mensen die in situaties zitten waarin ze werk hebben wat contact met anderen vereist of schoolgaande/thuiswonende kinderen hebben.
Dat zal toch al wel 99% dekken?
pi_202831268
quote:

[..]
Was het maar zo een feest lieve schat
graag op anoniem
pi_202831763
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2021 01:30 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Voor mij was het dat wel, ik had opties voor 3 lokaties op verschillende data en mijn vrouw idem. Kan natuurlijk anders zijn in andere regio's.
pi_202831976
twitter
pi_202832159
De week is voorbij, daarom de laatste weekcijfers uit het Omicron uitbraakgebied Gauteng:

pi_202832604
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 02:43 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
twitter
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202832636
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 02:43 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
Heb al gelezen dat dat een bagagesticker is.
pi_202832652
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 07:01 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Heb al gelezen dat dat een bagagesticker is.
Morgen komt er wel weer iemand die hem nog een keer plaatst
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_202832690
quote:
9s.gif Op maandag 27 december 2021 07:09 schreef pullup het volgende:

[..]
Morgen komt er wel weer iemand die hem nog een keer plaatst
Dat zou zomaar kunnen :D
pi_202832816
Misschien moet men ook niet klakkeloos allerlei zaken posten zonder even na te gaan of het wel klopt wat er wordt geclaimd. Beetje smakeloos ook van die twitteraar.
pi_202832817
Gister te horen gekregen dat schoonzusje positief getest is ( maar klachtloos is). Ik wist dat ze in aanraking gekomen was met een positief getest persoon ( haar collega, maar minder dan een kwartier en ook op afstand) maar de zelftest gaf al 2 dagen negatief aan.

Ze had voor de zekerheid dus een test gedaan bij GGD, die nu positief bleek te zijn.

Het lijkt dat ik nu net als vriendin geen klachten heeft, maar we laten ons maar vandaag voor de zekerheid testen, we zijn namelijk 1.5 dag bij haar in de buurt geweest. Officieel moet ik ook tot woensdag in quarantaine en woensdag opnieuw testen, maar volgende week maandag gaan wij de leverings en hypotheekakte tekenen van het huis en krijgen we de sleutel..

We hopen door vandaag al te testen, dat we vrijdag de 2e test kunnen doen zodat we dan uit quarantaine kunnen.

Om maar te zwijgen wat mijn werk ervan vind :{ ik kan niet thuis werken namelijk… voelt wel als ‘heel toevallig’ zo tussen kerst en oud en nieuw.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2021 07:53:30 ]
pi_202832854
Goedemorgen :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 27 december 2021 @ 08:18:58 #68
3778 popje
pi_202832915
Wanneer zou 2G eindelijk ingevoerd worden?
pi_202832917
Moggh :O
  maandag 27 december 2021 @ 08:19:58 #71
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202832924
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Op naar de kroeg *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202832941
quote:
6s.gif Op maandag 27 december 2021 01:30 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Volgens mij krijg je telkens keuzes, drie als je online aanmeldt. En daar kun je dan uit kiezen. Of niet, en dan zoek je met een andere postcode. Of je kijkt een paar uur later nog een keer. Net zo lang tot je een optie vindt die ok voor je is.
  maandag 27 december 2021 @ 08:24:25 #73
3778 popje
pi_202832952
Corona wordt steeds meer een verkoudsheidsvirus door Omikron. Steeds meer mensen krijgen het, het levert minder klachten op en de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt is steeds kleiner. Voor een griep deden we de wereld ook niet op slot, laten we dat voor Omikron ook niet meer doen. Dat is niet meer houdbaar, voor de steeds kleinere kans dat het schade aan een individu oplevert, de maatschappij dichthouden.
  maandag 27 december 2021 @ 08:27:50 #74
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202832987
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik niet. Mensen veranderen hun gedrag niet zo snel om te beginnen en daarbij zijn er genoeg mensen die in situaties zitten waarin ze werk hebben wat contact met anderen vereist of schoolgaande/thuiswonende kinderen hebben.
Dat zal toch al wel 99% dekken?
Nou ja ik probeer meer aan te geven dat er wellicht zeer grote verschillen zitten in hoeverre mensen vatbaar zijn voor het virus.
Op 't randje en erover.
pi_202833007
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nou ja ik probeer meer aan te geven dat er wellicht zeer grote verschillen zitten in hoeverre mensen vatbaar zijn voor het virus.
Vooral de situaties waarin bij een stel de n flink ziek is, partner ligt er de hele nacht gewoon naast (zoenen elkaar eventueel nog gedurende de dag) en de ander zonder klachten blijft (wat weer niet zegt dat ze niet besmet zijn)
pi_202833032
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:24 schreef popje het volgende:
Corona wordt steeds meer een verkoudsheidsvirus door Omikron. Steeds meer mensen krijgen het, het levert minder klachten op en de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt is steeds kleiner. Voor een griep deden we de wereld ook niet op slot, laten we dat voor Omikron ook niet meer doen. Dat is niet meer houdbaar, voor de steeds kleinere kans dat het schade aan een individu oplevert, de maatschappij dichthouden.
Mijn huisgenoot was dus positief, geen idee of het omikron was. Iedereen 'jong en gezond. Milde klachten, niet meer dan een verkoudheidje. Bovendien iedereen redelijk intensief contact gehad, niemand anders besmet geraakt. En ik was zo angstig van te voren door alles wat je de afgelopen jaren in de media meegekregen hebt. Moet je nagaan hoe gendoctrineerd mensen zijn.

Ja, en dan moet iedereen zeker een booster nemen. :') Alsof we denken of we het nog steeds met vaccinatie gaan oplossen.
pi_202833088
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:19 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Zijn deze percentages ook per leeftijd al te zien?
pi_202833123
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mijn huisgenoot was dus positief, geen idee of het omikron was. Iedereen 'jong en gezond. Milde klachten, niet meer dan een verkoudheidje. Bovendien iedereen redelijk intensief contact gehad, niemand anders besmet geraakt. En ik was zo angstig van te voren door alles wat je de afgelopen jaren in de media meegekregen hebt. Moet je nagaan hoe gendoctrineerd mensen zijn.

Ja, en dan moet iedereen zeker een booster nemen. :') Alsof we denken of we het nog steeds met vaccinatie gaan oplossen.
Hoe gendoctrineerd sommige mensen zijn.

Afgezien van het prille begin ben ik niet bang geweest en ben ik dat nog steeds niet. En zo zijn er veel mensen, hoor.
pi_202833149
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:24 schreef popje het volgende:
Klopt, maar die gok durven overheden niet meer te nemen na de blamage met Delta. We moeten dus eerst door de golf heen.
pi_202833163
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

We zijn het met vaccinatie aan het oplossen, ook daardoor wordt het virus steeds milder voor degenen die besmet raken.
  maandag 27 december 2021 @ 08:55:42 #81
3778 popje
pi_202833219
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar die gok durven overheden niet meer te nemen na de blamage met Delta. We moeten dus eerst door de golf heen.
Nou die golf stelt ook niet zoveel voor tot nu toe.
pi_202833236
Komt Armageddon er al aan?
pi_202833239
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:55 schreef popje het volgende:

[..]
Nou die golf stelt ook niet zoveel voor tot nu toe.
Moa, in Engeland bijna verdrievoudiging van het aantal besmettingen binnen een maand.
  maandag 27 december 2021 @ 08:58:41 #84
3778 popje
pi_202833247
POLL
  maandag 27 december 2021 @ 08:59:03 #85
3778 popje
pi_202833250
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Moa, in Engeland bijna verdrievoudiging van het aantal besmettingen binnen een maand.
Ja maar alleen besmettingen zijn dus niet erg.
pi_202833253
quote:

[..]
Met griep kan het ook hard gaan. Ik heb nog steeds het idee dat het een ontzettend overtrokken verhaal is. In Zuid-Afrika is er al weken niets meer aan de hand.
pi_202833277
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:59 schreef popje het volgende:

[..]
Ja maar alleen besmettingen zijn dus niet erg.
Nou, dat moet nog blijken.
Ik verwacht zelf ook geen golf in het ziekenhuis, maar de overheid durft die gok niet te nemen.
En we weten dat pas als Omikron boven Delta uit stijgt.
We zien nu dezelfde daling als bij de opkomst van Delta enkele maanden geleden.
Toen nam Wuhan af en ging Delta omhoog.
Nu neemt Delta af en stijgt Omikron.
  maandag 27 december 2021 @ 09:03:00 #88
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833278
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Met griep kan het ook hard gaan. Ik heb nog steeds het idee dat het een ontzettend overtrokken verhaal is. In Zuid-Afrika is er al weken niets meer aan de hand.
Ben ook wel nieuwsgierig naar wat Boris vandaag gaat doen, vreemd genoeg geen getallen daar tijdens kerst, dus dat zal een aardige toename zijn sinds vrijdag, als ze dan nog niks doen omdat het virus dus mild blijkt te zijn gaat het de goeie kant op.
pi_202833293
quote:

[..]
Ik hoop dat omicron reden genoeg gaat zijn om eindelijk eens op te houden met die obsessieve aandacht voor de besmettingscijfers. Het heeft immers ook nooit iemand genteresseerd hoeveel mensen dagelijks verkouden worden of de griep krijgen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 27 december 2021 @ 09:05:27 #90
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202833297
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ben ook wel nieuwsgierig naar wat Boris vandaag gaat doen, vreemd genoeg geen getallen daar tijdens kerst, dus dat zal een aardige toename zijn sinds vrijdag, als ze dan nog niks doen omdat het virus dus mild blijkt te zijn gaat het de goeie kant op.
In het onderstaande worden wat getallen genoemd.
https://www.bbc.com/news/health-59768366
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202833308
Als het echt een naar virus is, komen de doden al heel snel, ik geloof er niet in dat het soms weken kan duren. Er zijn ook jonge mensen met een slechte conditie, bij een gevaarlijk virus zijn die ook de klos. Die verhalen kwamen nu ook niet.
Maar we wachten af, het kan nog.
  maandag 27 december 2021 @ 09:08:40 #92
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833326
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
In het onderstaande worden wat getallen genoemd.
https://www.bbc.com/news/health-59768366
ja het stijgt enorm maar bedoel dat ze niet met officile cijfers naar buiten komen tijdens de kerst (vreemd genoeg), dat doen ze vandaag en worden eventuele maatregelen aangekondigd
pi_202833336
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:58 schreef popje het volgende:
[poll=3309]
Wordt 1x volledig verlengd met 3-4 weken denk ik.
pi_202833342
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik hoop dat omicron reden genoeg gaat zijn om eindelijk eens op te houden met die obsessieve aandacht voor de besmettingscijfers. Het heeft immers ook nooit iemand genteresseerd hoeveel mensen dagelijks verkouden worden of de griep krijgen.
Jawel hoor, want besmettingen > opnames > doden. En zeker bij Omikron gaan de grote aantallen alsnog dit effect veroorzaken.
pi_202833357
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wordt 1x volledig verlengd met 3-4 weken denk ik.
Ben benieuwd ja, ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal volgende week (plannen gaan vast lekken) als er nog meer daling in het ziekenhuis is geweest. Zouden ze zich echt een "voor de zekerheid" van 3 weken kunnen veroorloven?

Of een, "ja maar over 2 weken weten we pas meer over Omikron"?
pi_202833363
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:58 schreef popje het volgende:
[poll=3309]
Denk dat we wel weer deels geopend gaan worden. Maar! Ik zit er goddomme altijd naast.
Ik laat het dus maar aan de alwetenden over hiero.
Go hard or go home
pi_202833372
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:59 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
In Afrika is de hele pandemie al weinig aan de hand. Daar zijn een aantal factoren die we hier niet hebben verantwoordelijk voor. We kunnen dus niet simpelweg naar Afrika kijken om in te schatten wat hier gaat gebeuren...
pi_202833375
Downing Street is understood to be leaning towards new guidance urging people in England to be careful and limit contacts – rather than imposing new legally binding restrictions such as table service in pubs or limits on household mixing.
But this could change if data on hospitalisations suggests the NHS could be overwhelmed by a wave of coronavirus infections.
https://www.dailymail.co.(...)esh-Covid-curbs.html

Ze zijn er echt niet gek maar ze schieten ook niet meteen in een paniekreactie.
  maandag 27 december 2021 @ 09:16:25 #99
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833386
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Afrika is de hele pandemie al weinig aan de hand. Daar zijn een aantal factoren die we hier niet hebben verantwoordelijk voor. We kunnen dus niet simpelweg naar Afrika kijken om in te schatten wat hier gaat gebeuren...
daarom is naar het VK kijken wel beter
pi_202833390
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
In Zuid-Afrika is genoeg aan de hand geweest. Ze hebben daar een van de meest strenge lockdowns gehad van de wereld. Zelfs sigaretten en alcohol mocht niet verkocht worden.
pi_202833399
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:12 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ben benieuwd ja, ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal volgende week (plannen gaan vast lekken) als er nog meer daling in het ziekenhuis is geweest. Zouden ze zich echt een "voor de zekerheid" van 3 weken kunnen veroorloven?

Alleen Amsterdam is als voorbode al voldoende argument om te zeggen “we kijken het nog even aan” en “het gaat goed maar we zijn er nog niet”. Feitelijk gezien hebben we nog altijd maar 1 halvering van de besmettingscijfers te pakken en dat is mt het veranderde testbeleid. Het groeipercentage dreigt tevens (oiv Omikron) weer richting groei te gaan in de komende week, dus een slag om de arm kan ik ergens nog wel begrijpen. Slechts lichte versoepelingen zoals het openen van de detailhandel en mogelijkheden tot buitensport in grotere groepen lijken me haalbaar.
pi_202833414
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:15 schreef Mondkapje het volgende:
Downing Street is understood to be leaning towards new guidance urging people in England to be careful and limit contacts – rather than imposing new legally binding restrictions such as table service in pubs or limits on household mixing.
But this could change if data on hospitalisations suggests the NHS could be overwhelmed by a wave of coronavirus infections.
https://www.dailymail.co.(...)esh-Covid-curbs.html

Ze zijn er echt niet gek maar ze schieten ook niet meteen in een paniekreactie.
Ik vind het mooi dat het 'slechtste' scenario bestaat uit dingen zoals vaste rafels in pubs. Over sluiting wordt niet eens 1 seconde nagedacht.
pi_202833421
Ik vrees dat ze ondanks dalingen in het ziekenhuis toch wegens 'nog te weinig data' of 'alles is erg onvoorspelbaar' het in ieder geval 2 weken verlengen naar begin februari :{

Ik hoop wel dat overdag er eigenlijk gewoon weer dingen open gaan.
pi_202833430
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alleen Amsterdam is als voorbode al voldoende argument om te zeggen “we kijken het nog even aan” en “het gaat goed maar we zijn er nog niet”. Feitelijk gezien hebben we nog altijd maar 1 halvering van de besmettingscijfers te pakken en dat is mt het veranderde testbeleid.
Nee de dalingen die we zien komen door de maatregelen van voor de volledige lockdown. We kunnen op zijn minst gewoon terug naar alles open met eventuele avondsluiting.
Alpha kenny one
pi_202833444
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:06 schreef Mondkapje het volgende:
Als het echt een naar virus is, komen de doden al heel snel
Bij HIV kan dat jaren duren, met 100% mortaliteit het naarste virus dat we kennen...

quote:
, ik geloof er niet in dat het soms weken kan duren. Er zijn ook jonge mensen met een slechte conditie, bij een gevaarlijk virus zijn die ook de klos. Die verhalen kwamen nu ook niet.
Maar we wachten af, het kan nog.
Nou, de verwachting is dat Omikron een stuk milder is dan Delta.
Maar als het vele malen meer besmettelijk is, dan lopen de ziekenhuisopnames alsnog op.
pi_202833450
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:22 schreef falling_away het volgende:

[..]
Nee de dalingen die we zien komen door de maatregelen van voor de volledige lockdown. We kunnen op zijn minst gewoon terug naar alles open met eventuele avondsluiting.
Ik zie dat niet gebeuren eigenlijk (want vanuit kabinet gezien krijg je dan oncontroleerbare mengelmoes van bewegingen).
pi_202833456
Heb je gisteren de docu over Freddie Mercury gezien? De doden vielen al bij bosjes terwijl het publiek nog van niets wist. Voordat een virus ontdekt wordt, is het er al een tijdje. Als het ontdekt wordt en twee weken later nog weinig doden, is dat best wel een teken dat het mee kan vallen.
pi_202833478
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
We zijn het met vaccinatie aan het oplossen, ook daardoor wordt het virus steeds milder voor degenen die besmet raken.
Niet voor risicogroepen en ouderen. Dat is al honderden jaren zo. Die mensen moet je beschermen, niet iedereen aan de boosters. De natuurlijke immuniteit van mensen wordt echt verwaarloosd in de discussie.
  maandag 27 december 2021 @ 09:26:19 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_202833484
quote:

[..]

Ik gok dat ze de scholen weer open doen en dan dat aangrijpen om te kijken wat Omicron gaat doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202833497
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Alleen Amsterdam is als voorbode al voldoende argument om te zeggen “we kijken het nog even aan” en “het gaat goed maar we zijn er nog niet”. Feitelijk gezien hebben we nog altijd maar 1 halvering van de besmettingscijfers te pakken en dat is mt het veranderde testbeleid. Het groeipercentage dreigt tevens (oiv Omikron) weer richting groei te gaan in de komende week, dus een slag om de arm kan ik ergens nog wel begrijpen. Slechts lichte versoepelingen zoals het openen van de detailhandel en mogelijkheden tot buitensport in grotere groepen lijken me haalbaar.
Doodvermoeiend dat er steeds naar het slechtste cijfer wordt gezocht om maatregelen te legitimiseren.

- Ziekenhuizen stromen leeg: 'De besmettingen!!'
- Ziekenhuizen stromen leeg en besmettingen gaan omlaag: 'Het percentage positief!!'
- Alle cijfers omlaag: 'We weten te weinig, neem het zekere voor het onzekere!!'

Het is puur denken vanuit maatregelen in plaats van denken vanuit vrijheden. Oprecht gevaarlijk deze gedachtegang, zo blijf je voor eeuwig gevangen in een vicieuze maatregelenfetish-cirkel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pistolero op 27-12-2021 13:06:55 ]
pi_202833503
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
In Zuid-Afrika is genoeg aan de hand geweest. Ze hebben daar een van de meest strenge lockdowns gehad van de wereld. Zelfs sigaretten en alcohol mocht niet verkocht worden.
Zijn meer Afrikaanse landen geweest met lockdowns, maar achteraf is de vraag of die daar wel nodig waren.
pi_202833514
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zie dat niet gebeuren eigenlijk (want vanuit kabinet gezien krijg je dan oncontroleerbare mengelmoes van bewegingen).
De enige reden dat ze niet nu al versoepelen is omdat het OMT dan gezichtsverlies lijdt.. geen enkel land om ons heen ging uit van de extreme scenario's waar het OMT mee kwam aanzetten en op basis waarvan de volledige lockdown is ingezet.

De nieuwe cijfers laten duidelijk het ongelijk zien van die club, dat weten ze zelf ook, maar ze buigen zich in allerlei bochten om de lockdown in stand te houden.

Nogmaals, niet alle maatregelen zijn onzin op dit moment maar wel die lockdown.
Alpha kenny one
  maandag 27 december 2021 @ 09:29:19 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_202833523
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:25 schreef Discombobulate het volgende:
Niet voor risicogroepen en ouderen. Dat is al honderden jaren zo. Die mensen moet je beschermen, niet iedereen aan de boosters. De natuurlijke immuniteit van mensen wordt echt verwaarloosd in de discussie.

Anyway, er wordt niks verwaarloosd, een individueel risico is klein, zelfs voor bejaarden. Dit was altijd een discussie om de grote getallen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 december 2021 @ 09:29:41 #114
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833526
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:21 schreef xFriendx het volgende:
Ik vrees dat ze ondanks dalingen in het ziekenhuis toch wegens 'nog te weinig data' of 'alles is erg onvoorspelbaar' het in ieder geval 2 weken verlengen naar begin februari :{

Ik hoop wel dat overdag er eigenlijk gewoon weer dingen open gaan.
ze kunnen het begin januari niet meer op te weinig data gooien lijkt me, wanneer wordt deze beslissing genomen?
pi_202833532
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:27 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Doodvermoeiend dat er steeds naar het slechtste cijfer wordt gezocht om maatregelen te legitimiseren.

- Ziekenhuizen stromen leeg: 'De besmettingen!!'
- Ziekenhuizen stromen leeg en besmettingen gaan leeg: 'Het percentage positief!!'
- Alle cijfers omlaag: 'We weten te weinig, neem het zekere voor het onzekere!!'

Het is puur denken vanuit maatregelen in plaats van denken vanuit vrijheden. Oprecht gevaarlijk deze gedachtegang.
Dat beeld klopt niet.
De ziekenhuizen stromen niet leeg als de besmettingen stijgen.
Daarnaast liet de overheid afgelopen najaar dubbele besmettingscijfers toe in vergelijking met het jaar daarvoor, voordat er maatregelen werden genomen. Die kwamen pas toen alsnog bleek dat de zorg vol begon te lopen...
pi_202833549
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn meer Afrikaanse landen geweest met lockdowns, maar achteraf is de vraag of die daar wel nodig waren.
Dat heb ik inderdaad ook al vanaf het begin gedacht.
pi_202833553
Denk wel dat ze de winkels/kappers weer open zullen gooien, dat hebben ze puur gedaan voor de kerst drukte. De horeca zal wel even moeten wachten nog gok ik. Zullen sowieso gaan wachten tot dat iedereen zijn booster heeft kunnen halen voordat ze echt gekke dingen gaan doen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat we nog tot april in deze ellende zitten.
pi_202833566
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Voor elke generatie geldt dat vaccinatie minder risico's kent dan covid doorlopen.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 09:33:46 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202833581
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 01:14 schreef PzKpfw het volgende:
Er worden ook onderzoeken gedaan maar ongevaccineerde zorgmedewwekers die het nooit gehad hebben. En ongevaccineerde partners van corona patinten die het niet kregen. Er lijkt een populatie te zijn die immuun is. Waarschijnlijk een genetische afwijking in ace2 ofzo...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202833600
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
De ziekenhuizen stromen niet leeg als de besmettingen stijgen.
Dit kan prima, zeker met Omicron is er steeds minder correlatie tussen besmetting en ziekenhuisopname.

En sowieso zijn de dagelijkse besmettingscijfers vrij irrelevant en totaal ongeschikt om beleid op te baseren om een veelvoud aan redenen.
pi_202833633
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jawel hoor, want besmettingen > opnames > doden. En zeker bij Omikron gaan de grote aantallen alsnog dit effect veroorzaken.
De vraag is of dat doemscenario berhaupt nog op gaat voor omicron.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202833638
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:35 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dit kan prima, zeker met Omicron is er steeds minder correlatie tussen besmetting en ziekenhuisopname.

En sowieso zijn de dagelijkse besmettingscijfers vrij irrelevant en totaal ongeschikt om beleid op te baseren om een veelvoud aan redenen.
Zeker, ik lees net in het AD dat volgens Brits onderzoek de kans op een ziekenhuisopname door Omikron met 70% afneemt.
pi_202833639
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:35 schreef Pistolero het volgende:

[..]

En sowieso zijn de dagelijkse besmettingscijfers vrij irrelevant en totaal ongeschikt om beleid op te baseren.
Dat laatste is onzin, besmettingscijfers zijn een indicatie van de zorgbelasting enkele weken later.
Het zou erg dom zijn om dat niet mee te nemen in de besluitvorming.
Wat Omikron betreft: we weten nog niet welk effect dat zal hebben op de zorg.
Op dit moment dalen de besmettingscijfers van Delta, gevolgd door de opnames door Delta.
pi_202833640
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:31 schreef Simmertje het volgende:
Denk wel dat ze de winkels/kappers weer open zullen gooien, dat hebben ze puur gedaan voor de kerst drukte. De horeca zal wel even moeten wachten nog gok ik. Zullen sowieso gaan wachten tot dat iedereen zijn booster heeft kunnen halen voordat ze echt gekke dingen gaan doen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat we nog tot april in deze ellende zitten.
Ze zullen wel niet te snel en teveel versoepelen, dus in stapjes zodat ze mensen meerdere keren het gevoel geven dat er weer wat meer mogelijk is.
pi_202833648
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Zeker, ik lees net in het AD dat volgens Brits onderzoek de kans op een ziekenhuisopname door Omikron met 70% afneemt.
Dat was week geleden al te lezen maar hier bleef men voorzichtig met 40%.
  maandag 27 december 2021 @ 09:40:22 #126
445514 DonDruiper
pi_202833654
Ze willen eerst de kerstpiek afwachten.

Over twee weken weten we veel meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202833657
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 06:44 schreef pullup het volgende:

[..]
[ twitter ]
foei,foei, wat een leugenaars weer.
pi_202833666
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat was week geleden al te lezen maar hier bleef men voorzichtig met 40%.
We hopen de eerste resultaten van ons onderzoek naar omicron te krijgen zodra iedereen een booster heeft gehaald... Dus haal uw booster! Gr gr Hugo en Mark
pi_202833684
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat laatste is onzin, besmettingscijfers zijn een indicatie van de zorgbelasting enkele weken later.
Op dit moment dalen de besmettingscijfers van Delta, gevolgd door de opnames door Delta.
Het punt is dat de dagelijks gerapporteerde besmettingen heel weinig zeggen over hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn die dag in Nederland. Testcapaciteit, testbereidheid, zelftesten, feestdagen, vakanties, etc... hebben allemaal grote invloed op dat cijfer.
  maandag 27 december 2021 @ 09:43:34 #130
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202833689
quote:
88s.gif Op maandag 27 december 2021 09:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Er worden ook onderzoeken gedaan maar ongevaccineerde zorgmedewwekers die het nooit gehad hebben. En ongevaccineerde partners van corona patinten die het niet kregen. Er lijkt een populatie te zijn die immuun is. Waarschijnlijk een genetische afwijking in ace2 ofzo...
Dit heb ik vanaf het begin gedacht maar toen zeiden ze hier dat die iemand die niet was besmet het al gehad had.

Ik denk ook dat sommige mensen het berhaupt niet krijgen.
To BG or not to BG!
  maandag 27 december 2021 @ 09:43:36 #131
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833690
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:40 schreef DonDruiper het volgende:
Ze willen eerst de kerstpiek afwachten.

Over twee weken weten we veel meer.
de schade van een lockdown tussen kerst en oud en nieuw is wel een stuk kleiner dan die van een week ervoor en ze hebben het nu toch al gedaan, dan begrijp ik ook wel dat ze er niet nu mee gaan stoppen en de echte daling als gevolg van de lockdown zou nog moeten komen
pi_202833693
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Het punt is dat de dagelijks gerapporteerde besmettingen heel weinig zeggen over hoeveel mensen er daadwerkelijk besmet zijn die dag in Nederland. Testcapaciteit, testbereidheid, zelftesten, feestdagen, vakanties, etc... hebben allemaal grote invloed op dat cijfer.
Dus dan maar gewoon regels opleggen en die verscherpen/versoepelen op het moment dat een bepaalde IC capaciteit is behaald?
  maandag 27 december 2021 @ 09:45:48 #133
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833712
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]
We hopen de eerste resultaten van ons onderzoek naar omicron te krijgen zodra iedereen een booster heeft gehaald... Dus haal uw booster! Gr gr Hugo en Mark
als 60+ een booster heeft gehaald wat toch wel voor 14/01 zo zou moeten zijn dan lijkt me dat geen reden meer om de boel dicht te houden
  maandag 27 december 2021 @ 09:45:56 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202833716
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:35 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Dagelijkse cijfers zijn niet irrelevant en zeker niet totaal ongeschikt. Alsof wij fokkers hier al bijna 2 jaar voor niks om 15:15 paraat staan voor de cijfers.
pi_202833717
vraag me af of dit waar is, het is niet de vliegende kanker ofzo.

.
New Zealand okays euthanasia for COVID patients

https://catholicherald.co(...)-for-covid-patients/
  maandag 27 december 2021 @ 09:46:50 #136
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202833725
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:43 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dit heb ik vanaf het begin gedacht maar toen zeiden ze hier dat die iemand die niet was besmet het al gehad had.

Ik denk ook dat sommige mensen het berhaupt niet krijgen.
Zou gelijk mooi de nul groep of controlegroep kunnen zijn.
To BG or not to BG!
pi_202833731
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:43 schreef Questular het volgende:

[..]
Dus dan maar gewoon regels opleggen en die verscherpen/versoepelen op het moment dat een bepaalde IC capaciteit is behaald?
Ooit waren er routekaarten die uitgingen van dat idee ja, maar die zijn ook allang in de prullenbak gesmeten.

Alleen als ik het me goed herinner waren de grenzen op die routekaarten qua cijfers zo onrealistisch laag dat je permanent maatregelen nodig had :')
  maandag 27 december 2021 @ 09:48:13 #138
68638 Zwansen
pi_202833736
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:46 schreef THEFXR het volgende:

.

Soort preventief ruimen voordat ze andere besmetten?
  maandag 27 december 2021 @ 09:48:27 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202833738
Omicron valt nog wat tegen tot nu toe. Tijd voor Omicron II: Return of the Omicrons.
  maandag 27 december 2021 @ 09:49:12 #140
445514 DonDruiper
pi_202833747
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
als 60+ een booster heeft gehaald wat toch wel voor 14/01 zo zou moeten zijn dan lijkt me dat geen reden meer om de boel dicht te houden
Ondanks dat 60+ is geboosterd, varen we nog steeds in een dichte mist.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 december 2021 @ 09:50:43 #141
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_202833760
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
In het zicht van de haven gaan we geen domme dingen doen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 27 december 2021 @ 09:51:03 #142
3778 popje
pi_202833762
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ze zullen wel niet te snel en teveel versoepelen, dus in stapjes zodat ze mensen meerdere keren het gevoel geven dat er weer wat meer mogelijk is.
Als ze het onnodig streng hebben dicht gedaan en Omikron is minder gevaarlijk, waarom zouden we dan weer zo langzaam per 3 weken gaan versoepelen?
pi_202833770
Ik zie het toch een beetje "somerberder" dan de meest hier.
De bescherming tegen omicron gaat sowieso minder zijn dan tegen Delta, dus om te zeggen "Als alle 60 plussers geboosterd zijn kunnen we open"
Niet alle 60 plussers laten zich boosteren (of berhaupt vaccineren). En met de bescherming tegen Delta na 2 prikken, liep het toch weer uit de hand. Nu zal de bescherming minder zijn, en de besmettelijkheid groter, dus ik zie niet in hoe dit geen (grote) golf gaat worden.
  maandag 27 december 2021 @ 09:51:37 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202833772
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:46 schreef THEFXR het volgende:

.

Ten eerste: The Catholic Herald
Ten tweede: elk weldenkend persoon snapt dat het niet gaan om mensen met een horrelvoet of hazelip die een positieve test hebben maar over mensen die op de IC terechtkomen waar geen hoop meer voor is of misschien heel eventueel mensen die zo'n ernstige vorm hebben van Long Covid dat de kwaliteit van leven te laag en de beperkingen erdoor te hoog en blijvend zijn.
Ten derde: bij elke euthanasie-wetgeving doen tegenstanders, zoals de katholieke kliek, alsof Drion-pillen als Smarties worden rondgestrooid of verstopt zijn onder de slagroom in oma's kerst-advocaatje.

Niet serieus nemen ;)
pi_202833785
quote:

[..]
M'n vriendin heeft vorig jaar in december in een vergaderruimte gezeten met 14 collega's omdat o.a. de bedrijfsleidster te achterlijk was om met een PC of met Teams om te kunnen gaan. Die vergadering is een regelrecht superspreader evenement gebleken, want op m'n vriendin na heeft iedereen in die ruimte tijdens die vergadering corona opgelopen.

Geen idee waarom m'n vriendin een corona-infectie daar bespaard is gebleven. Hooikoorts? Bepaalde allergien?
pi_202833787
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2021 09:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Soort preventief ruimen voordat ze andere besmetten?
meer ontlasting zkh, het is iig een keuze.
pi_202833808
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 09:51 schreef koemleit het volgende:
De bescherming tegen omicron gaat sowieso minder zijn dan tegen Delta, dus om te zeggen "Als alle 60 plussers geboosterd zijn kunnen we open"
Niet alle 60 plussers laten zich boosteren (of berhaupt vaccineren). En met de bescherming tegen Delta na 2 prikken, liep het toch weer uit de hand. Nu zal de bescherming minder zijn, en de besmettelijkheid groter, dus ik zie niet in hoe dit geen (grote) golf gaat worden.
iedereen gaat omikron krijgen, denk dat het iets is van een lichte griep- zware verkoudheid voor het gros van de mensen.
  maandag 27 december 2021 @ 09:54:31 #148
445514 DonDruiper
pi_202833819
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:51 schreef popje het volgende:

[..]
Als ze het onnodig streng hebben dicht gedaan en Omikron is minder gevaarlijk, waarom zouden we dan weer zo langzaam per 3 weken gaan versoepelen?
Omdat we in onze achteruitkijkspiegel nog steeds een grote golf zien. Pas als de dichte mist is weggetrokken en de golven zijn gaan liggen overwegen we om te versoepelen naar 4 mensen buiten op 1,5 meter.

Maar daar zijn nu nog veel te veel zaken te onzeker voor.

Over twee weken weten we veel meer. Komende weken zijn dus cruciaal mits mensen zich aan de maatregelen houden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 december 2021 @ 09:54:34 #149
14505 OProg
A Life in Music
pi_202833820
quote:

[..]
Ik weet van mijn oma dat in het dorp van haar moeder, ergens in Zuid Holland tijdens de Spaanse griep er gezinnen waren waarvan de helft het niet overleefde terwijl bij hun in het gezin alle kinderen inclusief ouders het probleemloos doorstonden. Die is me ook altijd wel bijgebleven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 27 december 2021 @ 09:54:43 #150
68638 Zwansen
pi_202833824
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
M'n vriendin heeft vorig jaar in december in een vergaderruimte gezeten met 14 collega's omdat o.a. de bedrijfsleidster te achterlijk was om met een PC of met Teams om te kunnen gaan. Die vergadering is een regelrecht superspreader evenement gebleken, want op m'n vriendin na heeft iedereen in die ruimte tijdens die vergadering corona opgelopen.

Geen idee waarom m'n vriendin een corona-infectie daar bespaard is gebleven. Hooikoorts? Bepaalde allergien?
Het lichaam is best een complex apparaat met enorm veel processen die niet allemaal perfect te voorspellen zijn. Volgens mij kan het aan enorm veel factoren liggen.
pi_202833829
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Maar dat soort variabelen worden dan ook meegenomen in de besluitvorming naar aanleiding van de cijfers.
pi_202833857
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:51 schreef popje het volgende:

[..]
Omdat ik mij maar moeilijk voor kan stellen dat ze zoveel vrijheden ineen keer weer aan de burgers zullen geven. Met is meer persoonlijk maar ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in. Denk dat ze liever mensen in kleine stapjes maar een aantal keren 'blij' zullen maken met nieuws dat er weer iets meer mogelijk is.
  maandag 27 december 2021 @ 09:57:50 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202833863
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 09:51 schreef koemleit het volgende:
Bescherming toch juist beter? Straks heeft het gros 60+ een booster van maximaal een paar maanden oud. Waar de laatste prik voor die groep tijdens delta een stuk langer geleden was.

Daarnaast heeft het er schijn van dat Omikron zich dan wel snel verspreid, maar de besmettelijkheid ansich (dus hoeveel mensen iemand besmet) niet hoger is. Plus dat het verloop ook milder blijkt.

Verder moeten we de effecten van de huidige maatregelen en schoolsluiting in de ziekenhuizen nog gaan krijgen de komende tijd.

Denk dat we er half januari prima voorstaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 09:58:22 #154
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202833873
quote:
11s.gif Op maandag 27 december 2021 09:54 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik weet van mijn oma dat in het dorp van haar moeder, ergens in Zuid Holland tijdens de Spaanse griep er gezinnen waren waarvan de helft het niet overleefde terwijl bij hun in het gezin alle kinderen inclusief ouders het probleemloos doorstonden. Die is me ook altijd wel bijgebleven.
Genetics. Vrij simpel.
pi_202833933
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Genetics. Vrij simpel.
Klopt,zo werkt de bejubelde natuurlijke immuniteit.
Wie die niet opbouwt sterft en verspreidt zijn genen niet verder...
pi_202833953
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat ik mij maar moeilijk voor kan stellen dat ze zoveel vrijheden ineen keer weer aan de burgers zullen geven. Met is meer persoonlijk maar ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in. Denk dat ze liever mensen in kleine stapjes maar een aantal keren 'blij' zullen maken met nieuws dat er weer iets meer mogelijk is.
De contactbeperkingen en anderhalve meter afstand houden gaan door de burgerbevolking zelf wel afgeschaft worden; daar gaat geen mens zich meer aan houden wanneer omicron daadwerkelijk niets meer dan een lichte verkoudheid gaat blijken te zijn.
  maandag 27 december 2021 @ 10:05:37 #157
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202833958
quote:

[..]
Punt is alleen dat je dit als individu nooit weet van te voren, al zijn er veel mensen ook hier die volledig op hun immuunsysteem en bijbehorend gezond verstand vertrouwen.
pi_202833961
quote:

[..]

Zoals ik al eerder zei, hoe raar het ook klinkt, ze moeten hopen dat de cijfers de komende weken flink stijgen.

Een verlenging (van alle maatregelen) bij een constante daling is heel lastig te verkopen.

Denk niet dat je ermee wegkomt door te wijzen naar het buitenland (zoals hier wordt gedaan).
  maandag 27 december 2021 @ 10:07:26 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202833974
quote:

[..]
Ja ik ken deze verhalen ook (ook uit Zuid-Holland maar hier ook lokaal, omgeving buiten Zwolle) en dit hoorde je in het begin ook veel bij Corona. Een geval van een paar broers, jonge mannen, die allebei doodziek werden en doodgingen is mij bijgebleven.
  maandag 27 december 2021 @ 10:08:42 #160
3778 popje
pi_202833987
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Van Rutte moeten we de vrijheden natuurlijk weer 'verdienen'...
pi_202833993
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei, hoe raar het ook klinkt, ze moeten hopen dat de cijfers de komende weken flink stijgen.

Een verlenging (van alle maatregelen) bij een constante daling is heel lastig te verkopen.

Denk niet dat je ermee wegkomt door te wijzen naar het buitenland (zoals hier wordt gedaan).
Daarnaast is in het buitenland meer open dan hier, volgens mij hebben we nog steeds de strengste lockdown.
  maandag 27 december 2021 @ 10:10:29 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202834001
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Punt is alleen dat je dit als individu nooit weet van te voren, al zijn er veel mensen ook hier die volledig op hun immuunsysteem en bijbehorend gezond verstand vertrouwen.
Vorige week ergens zag ik een scherp filmpje van een weetikveelwatexpert die vroeg aan zo'n figuur dat aangaf te vertrouwen op zijn eigen immuunsysteem of die dat ook zou doen bij gemeenschap met een vrouw met geslachtsziekten. Nou nee, dan zou at figuur natuurlijk een condoom gebruiken. Terwijl je best wel een milde variant van chlamydia kunt krijgen, en HIV loop je ook niet elke keer op. Maar nee, dat was toch anders.
  maandag 27 december 2021 @ 10:10:52 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202834004
https://www.nu.nl/jaarwis(...)s-jaarwisseling.html

We kunnen bij Gods gratie even de straat op om te proosten met de buren _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 27 december 2021 @ 10:13:08 #164
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202834034
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vorige week ergens zag ik een scherp filmpje van een weetikveelwatexpert die vroeg aan zo'n figuur dat aangaf te vertrouwen op zijn eigen immuunsysteem of die dat ook zou doen bij gemeenschap met een vrouw met geslachtsziekten. Nou nee, dan zou at figuur natuurlijk een condoom gebruiken. Terwijl je best wel een milde variant van chlamydia kunt krijgen, en HIV loop je ook niet elke keer op. Maar nee, dat was toch anders.
ja ook gezien :)
  maandag 27 december 2021 @ 10:14:03 #165
14505 OProg
A Life in Music
pi_202834041
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt. :)

Maar het is en blijft een hele boeiende omdat ze vaak eigenlijk ook nog steeds niet weten hoe dit nu exact zit. Soms kunnen ze bijvoorbeeld wel een genetisch defect ontdekken en zijn er wel aanwijzingen maar er blijft heel veel onduidelijk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_202834048
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 10:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt,zo werkt de bejubelde natuurlijke immuniteit.
Wie die niet opbouwt sterft en verspreidt zijn genen niet verder...
Genetics is hoe je lichaam is opgebouwd (vanaf geboorte). Staat los van ziektes en vaccins die volgen.

Sommige mensen hebben gewoon geluk.
  maandag 27 december 2021 @ 10:16:58 #167
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202834083
quote:
7s.gif Op maandag 27 december 2021 10:14 schreef OProg het volgende:

[..]
Dat klopt. :)

Maar het is en blijft een hele boeiende omdat ze vaak eigenlijk ook nog steeds niet weten hoe dit nu exact zit. Soms kunnen ze bijvoorbeeld wel een genetisch defect ontdekken en zijn er wel aanwijzingen maar er blijft heel veel onduidelijk.
Was in Italie toch ook een dorp waar niemand last had van corona tijdens die eerste golf?
pi_202834086
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Maar dan ga je er van uit dat de overheid wil verlengen.
  maandag 27 december 2021 @ 10:19:42 #169
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202834122
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
dit ja, je kan veel van Hugo en Mark zeggen maar dat ze ons graag opsluiten is er niet eentje van
pi_202834127
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Genetics is hoe je lichaam is opgebouwd (vanaf geboorte). Staat los van ziektes en vaccins die volgen.

Ja, en die overleven een pandemie en geven hun opbouw van hun immuunsysteem door.
Zo bouw je als soort natuurlijke immuniteit op tegen ziektes.
pi_202834128
quote:

[..]
Zou het?
pi_202834139
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Was in Italie toch ook een dorp waar niemand last had van corona tijdens die eerste golf?
Was het nioet andersom, dat het dorp ontzettend hard getroffen was en er daarna een soort van groepsimmuniteit was? Bergamo
pi_202834236
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]
iedereen gaat omikron krijgen, denk dat het iets is van een lichte griep- zware verkoudheid voor het gros van de mensen.
dat zal zeker zo zijn voor het gros. Maar voor een klein deel zal het erger zijn, en een grote druk op de zorg geven vrees ik.
  maandag 27 december 2021 @ 10:27:03 #174
3778 popje
pi_202834245
quote:

[..]
Ja het OMT mag geen gezichtsverlies lijden...
  maandag 27 december 2021 @ 10:27:23 #175
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202834250
Oja, we zitten nog in een lockdown natuurlijk. Helemaal vergeten.
pi_202834255
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Bescherming toch juist beter? Straks heeft het gros 60+ een booster van maximaal een paar maanden oud. Waar de laatste prik voor die groep tijdens delta een stuk langer geleden was.

Daarnaast heeft het er schijn van dat Omikron zich dan wel snel verspreid, maar de besmettelijkheid ansich (dus hoeveel mensen iemand besmet) niet hoger is. Plus dat het verloop ook milder blijkt.

Verder moeten we de effecten van de huidige maatregelen en schoolsluiting in de ziekenhuizen nog gaan krijgen de komende tijd.

zou mooi zijn.
  maandag 27 december 2021 @ 10:28:47 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202834270
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:27 schreef Scrummie het volgende:
Oja, we zitten nog in een lockdown natuurlijk. Helemaal vergeten.
Dat komt omdat je meegroeit met de maatregelen.
pi_202834284
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

klopt, sommige mensen worden niet ziek bij een pandemie, zoals bv bij de pest, pokke, cholera, ebola of bv nu corona.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 december 2021 @ 10:29:54 #179
3778 popje
pi_202834290
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je denkt dan; dan doen we gewoon even, maatregelen zijn goed.
pi_202834321
78 en 79 zijn zo aan de beurt voor de afspraak
  maandag 27 december 2021 @ 10:31:59 #181
498282 Scrummie
pi_202834327
quote:

[..]
Najah, meer omdat ik twee dagen kerst heb gehad zonder enige maatregel (behalve dan de testuitslag op eerste kerstdag) en zojuist bij de supermarkt was waar het enige wat aan corona doet denken de mondkapjes zijn.
pi_202834376
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:27 schreef popje het volgende:

[..]
Vind ik echt zo kort door de bocht. Je leest nog steeds dat bijvoorbeeld in UK de ziekenhuisopnames met 40% zijn gestegen tgv omikron. Dat het - zeer waarschijnlijk en hopelijk - mee gaat vallen is goed nieuws, maar dat maakt niet dat het preventief (hard) ingrijpen ineens complete nonsens is/was.
  maandag 27 december 2021 @ 10:34:23 #183
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202834383
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
dit ja, je kan veel van Hugo en Mark zeggen maar dat ze ons graag opsluiten is er niet eentje van
Ik begrijp ook niet dat mensen kunnen denken dat Hugo en Mark dit voor hun plezier doen. Dat ze slecht informeren, teveel op enkele kennisgebieden focussen, data gebruiken waarvan de marges veel te groot zijn, het baseren op een te groot 'misschien' scenario, daar kan ik bij inkomen maar dat ze dit voor hun plezier doen... nee.
pi_202834414
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 09:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
De Volkskrant lijkt het effect van Omikron op de zorg inmiddels al te weten :')

maandag 27 december 2021 @ 10:35:50 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202834419
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 09:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik snap deze (schijnbare?) tegenstelling niet. Ik begreep dat de Omicron-variant drie keer zo besmettelijk is ongeveer als de Delta-variant maar volgens jou klopt dat niet omdat de verspreiding sneller is maar de besmettelijkheid niet hoger :?
  maandag 27 december 2021 @ 10:36:04 #186
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202834422
quote:

[..]
Toch is dat waar, ik heb er maar weinig last van, dat moet ik mezelf ook tot doel stellen, mocht dit naar jaren zo voortkabbelen.. sportscholen zouden van mij wel open mogen.

Tijdens de feestdagen zijn ook de normaal meer angstige mensen wat losser in de omgang. Geestig genoeg zie ik buiten nog wel eens mensen die weer de 2 meter cirkel hanteren bij het passeren op het trottoir.. ach ja.. ieder beleeft een lockdown op zijn eigen wijze.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 27 december 2021 @ 10:37:53 #187
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202834471
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:35 schreef belanov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou ja, je weet het precieze effect niet, maar je weet wel dat hij niet positief gaat zijn. Alles wat meer druk op de zorg legt is niet goed, of dat nu 1,5 keer meer gevallen behelst of 3 keer. Het enige dat positief zou zijn is dat het aantal ziekenhuisopnames daalt en daar lijkt het niet op dus ik begrijp de :') niet zo.
  maandag 27 december 2021 @ 10:39:42 #188
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_202834505
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik snap deze (schijnbare?) tegenstelling niet. Ik begreep dat de Omicron-variant drie keer zo besmettelijk is ongeveer als de Delta-variant maar volgens jou klopt dat niet omdat de verspreiding sneller is maar de besmettelijkheid niet hoger :?
Dat zou dan betekenen dat het van mens-op-mens minder besmettelijk is maar dat het via de lucht beter/sneller gaat verspreiden ofzo?
  maandag 27 december 2021 @ 10:41:51 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202834548
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een virus kan zich sneller verspreiden maar nog steeds hetzelfde R-getal hebben. Bijvoorbeeld bij een korte incubatietijd maar dezelfde besmettelijkheid.

Dus dan besmet iedereen nog steeds hetzelfde aantal mensen maar het gaat in wat hoger tempo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202834560
Het ligt helemaal aan mij, maar ik vind het zo ongelooflijk naar dat als ik een wandeling maak, bepaalde mensen echt een cirkel van 3 meter aanhouden als je ze tegenkomt. Alsof ik een vliegende Ebola/kankerverspreider ben. Ik word daar echt boos om.
  maandag 27 december 2021 @ 10:43:11 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202834572
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Een virus kan zich sneller verspreiden maar nog steeds hetzelfde R-getal hebben. Bijvoorbeeld bij een korte incubatietijd maar dezelfde besmettelijkheid.

Dus dan besmet iedereen nog steeds hetzelfde aantal mensen maar het gaat in wat hoger tempo.
Ah okay ik snap het, bedankt. Dus de periode waarin mensen worden besmet is relatief korter, maar daarin worden meer mensen besmet zodat er onder de streep hetzelfde aantal mensen besmet raken.
  maandag 27 december 2021 @ 10:43:41 #192
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202834582
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat klopt toch ook (nog) wel, er is nog steeds uitgestelde zorg omdat ze een omicron golf verwachten, mocht die meevallen dan zullen ze eerder dan verwacht aan een inhaalslag beginnen.
  maandag 27 december 2021 @ 10:44:43 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202834593
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:42 schreef SilverEyes het volgende:
Het ligt helemaal aan mij, maar ik vind het zo ongelooflijk naar dat als ik een wandeling maak, bepaalde mensen echt een cirkel van 3 meter aanhouden als je ze tegenkomt. Alsof ik een vliegende Ebola/kankerverspreider ben. Ik word daar echt boos om.
Echt? Laat die mensen lekker overdreven doen. Ik vind andersom erger, dat er ineens een bejaarde in je nek staat te hijgen. Daar word ik gergerd van, nog steeds niet boos.
pi_202834598
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou ja, je weet het precieze effect niet, maar je weet wel dat hij niet positief gaat zijn. Alles wat meer druk op de zorg legt is niet goed, of dat nu 1,5 keer meer gevallen behelst of 3 keer. Het enige dat positief zou zijn is dat het aantal ziekenhuisopnames daalt en daar lijkt het niet op dus ik begrijp de :') niet zo.
Vond de kop nogal stellig voor een toekomstig effect dat we inderdaad nog niet precies weten, misschien is het verdringen van Delta zo nadelig nog niet. Het stuk staat ook verder vol met 'mogelijk', 'kan', 'het dreigt', 'we vrezen dat', etc.
pi_202834599
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vind ik echt zo kort door de bocht. Je leest nog steeds dat bijvoorbeeld in UK de ziekenhuisopnames met 40% zijn gestegen tgv omikron. Dat het - zeer waarschijnlijk en hopelijk - mee gaat vallen is goed nieuws, maar dat maakt niet dat het preventief (hard) ingrijpen ineens complete nonsens is/was.
Natuurlijk wel, wij hadden in Nederland namelijk wel al maatregelen genomen itt de UK.

Alleen Nederland heeft zo spastisch gereageerd op basis van totaal onrealistische doemscenario's.
Alpha kenny one
pi_202834607
quote:
Je kan niet in het koppie kijken van deze mensen he. Misschien hebben ze wel zware COPD en zal een corona besmetting enorme gevolgen hebben voor ze. In hun beleefwereld ben je dan inderdaad een vliegende ebolaverspreider.
  maandag 27 december 2021 @ 10:48:36 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202834646
Nog steeds volle zaal in Alexandra Palace _O_
pi_202834661
Ik kan er echt bijna boos om worden dat velen de nieuwe maatregelen verdedigen en het blijkbaar geen probleem vinden om op basis van gefabriceerde cijfers (want er was nog weinig duidelijk over omikron) zich nog net niet laten opsluiten in hun huis, en dat als enige in Europa.
Alpha kenny one
pi_202834668
quote:
Ik vind het eerder echt grappig dat mensen zich hier druk om maken.
pi_202834669
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:44 schreef falling_away het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, wij hadden in Nederland namelijk wel al maatregelen genomen itt de UK.

Alleen Nederland heeft zo spastisch gereageerd op basis van totaal onrealistische doemscenario's.
Ook omdat de zorg hier al zwaar overbelast is. Ik snap dan dat eerste modelberekeningen uit UK voor een zenuwachtig gevoel zorgen. Daarnaast werd er eindelijk eens preventief ingegrepen. Ik vind het dan te makkelijk om dat af te branden zodra bekend is dat het “allemaal wel meevalt”
pi_202834704
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ook omdat de zorg hier al zwaar overbelast is. Ik snap dan dat eerste modelberekeningen uit UK voor een zenuwachtig gevoel zorgen. Daarnaast werd er eindelijk eens preventief ingegrepen. Ik vind het dan te makkelijk om dat af te branden zodra bekend is dat het “allemaal wel meevalt”
Wij zaten al in een gedeeltelijke lockdown en daarom zijn de cijfers uit de UK niet te vergelijken. Vanaf het begin was al duidelijk dat het een paniekreactie was van het OMT, niet pas achteraf.
Alpha kenny one
  maandag 27 december 2021 @ 10:53:19 #202
498282 Scrummie
pi_202834730
Offtopic, maar zijn er hier ook neurologen (of artsen met iets van kennis erover) aanwezig?
pi_202834782
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:49 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik vind het eerder echt grappig dat mensen zich hier druk om maken.
Goed voor jou.
pi_202834791
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:51 schreef falling_away het volgende:

[..]
Wij zaten al in een gedeeltelijke lockdown en daarom zijn de cijfers uit de UK niet te vergelijken. Vanaf het begin was al duidelijk dat het een paniekreactie was van het OMT, niet pas achteraf.
Cijfers uit de UK waren modelberekeningen voor de nabije toekomst die door het RIVM / van Dissel vervolgens vertaald zijn naar Nederland
pi_202834792
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:56 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Goed voor jou.
Hier kan ik zo boos om worden!
  maandag 27 december 2021 @ 10:57:20 #206
498282 Scrummie
pi_202834800
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Cijfers uit de UK waren modelberekeningen voor de nabije toekomst die door het RIVM / van Dissel vervolgens vertaald zijn naar Nederland
Nouja, vertaald. Delen door 4 was het toch _O-
  maandag 27 december 2021 @ 10:59:07 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202834821
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]
In die onzekerheidsmarges die Van Dissel altijd hanteert kan zelfs een blauwe vinvis zich nog verstoppen.
pi_202834829
quote:

[..]
Het was best wel een kinderlijke berekening inderdaad
pi_202834835
quote:

[..]
En in een later interview stond dat ze er in hun modellen van uit gingen dat Delta en Omicron even ziekmakend waren. Maar dat met de laatste inzichten alles wel gedeeld door 2 kon worden omdat Omicron toch een stuk minder ziekmakend blijkt.
Tsja.. _O-
  maandag 27 december 2021 @ 11:02:11 #210
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202834854
1978 en 1979, animo is laag als je 10 jaar in 2 dagen kunt oproepen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202834862
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:02 schreef matthijst het volgende:
1978 en 1979, animo is laag als je 10 jaar in 2 dagen kunt oproepen.
Nee hoor, capaciteit is flink opgeschroefd overal
  maandag 27 december 2021 @ 11:05:00 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202834890
Voor dat hele boosteren lijkt me ook het belangrijkste dat de groep 50+ hem goed haalt.

Daaronder verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het verder nog heel veel zoden aan de dijk zet richting de zorgdruk.
  maandag 27 december 2021 @ 11:05:40 #213
28167 matthijst
pi_202834895
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee hoor, capaciteit is flink opgeschroefd overal
Aha, tot 150.000 ofzo?
Zon beetje zoals in het begin, toen er elke paar dagen een jaartal bij kwam?
pi_202834897
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Persoonlijk snap ik op een zeker punt goed onderbouwde maatregelen maar de basis waarop het besluit gebaseerd was om praktisch heel de middenstand en sectoren te sluiten, in wat de beste week van de afgelopen 2 jaar had kunnen worden, was natuurlijk eigenlijk wel flinterdun, en ook nog zonder het effect van de scholensluiting af te wachten.

En men zal zeker niet geneigd zijn de maatregelen af te bouwen per 15 jan, die houden we nog even gedeeltelijk aan, gewoon voor de zekerheid.

Vergaande lockdowns zouden het laatste middel moeten zijn, er zitten nog heel veel stapjes tussen die eerst gedaan hadden kunnen worden, deze lockdown zorgt er weer voor dat men sneller naar dit middel grijpt een eventuele volgende keer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 27 december 2021 @ 11:06:18 #215
28167 matthijst
pi_202834904
Zie het nut van die booster nog niet zo, helemaal als Hugo begint over een omicron update in de lente. Blijf bezig.
Huidige nog tot half april geldig.
  maandag 27 december 2021 @ 11:07:54 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202834928
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:06 schreef matthijst het volgende:
Zie het nut van die booster nog niet zo, helemaal als Hugo begint over een omicron update in de lente. Blijf bezig.
Voor de jongere groepen zeker niet nee. Die twintigers en dertigers zijn geprikt in wat, augustus of zo? Dat is net 4 maanden geleden.
pi_202834933
Moet zeggen dat ik de booster echt alleen haal om op vakantie te kunnen in de lente/zomer.
pi_202834939
quote:
Idd sinds ze dat gezegd hebben denk ik dat veel mensen gewoon wachten tot de omni update prik in de late lente.

quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:08 schreef Simmertje het volgende:
Moet zeggen dat ik de booster echt alleen haal om op vakantie te kunnen in de lente/zomer.
Dan kan je ‘m net zo goed dan pas halen. Langere geldigheid ook.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 december 2021 @ 11:09:36 #219
28167 matthijst
pi_202834956
Voor vakantie zou ik m uiteraard ook halen?
Of als je 60+ bent, maar anders.
pi_202834973
quote:

[..]
Ja dermate vertaald dat we met scenario's op de proppen kwamen waar geen enkel ander land rekening mee hield.

Daarbij doe jij alsof er geen heftige schade volgt uit de lockdown waar we nu in zitten, wellicht minder zichtbaar dan wat je kunt zien in het ziekenhuis maar die is er wel degelijk. Om dan op basis van gefabriceerde cijfers een land op slot te gooien, dat slaat echt helemaal nergens op. Helaas heeft onze regering geen ruggengraat in tegenstelling tot andere landen waar wel veel zaken nog open zijn.

Het zijn vooral van die zolderkamer autisten die toch nooit uit gaan, nooit gaan sporten en die liever spruitjesstamppot koken thuis dan naar de 'veel te dure' horeca gaan die hier geen problemen mee hebben.
Alpha kenny one
  maandag 27 december 2021 @ 11:13:24 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202835014
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voor de jongere groepen zeker niet nee. Die twintigers en dertigers zijn geprikt in wat, augustus of zo? Dat is net 4 maanden geleden.
Augustus inderdaad en tot nu toe kent alleen boomerland Oostenrijk een boosterverplichting.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202835029
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp ook niet waarom je vrijwillig in dat petri-schaaltje stapt.
Op hoeveel staat de teller inmiddels eigenlijk? Hoeveel zijn er al met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd?
pi_202835055
twitter
pi_202835091
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Daarbij doe jij alsof er geen heftige schade volgt uit de lockdown waar we nu in zitten, wellicht minder zichtbaar dan wat je kunt zien in het ziekenhuis maar die is er wel degelijk.
Waar zeg ik dit precies?

quote:
Het zijn vooral van die zolderkamer autisten die toch nooit uit gaan, nooit gaan sporten en die liever spruitjesstamppot koken thuis dan naar de 'veel te dure' horeca gaan die hier geen problemen mee hebben.
Wat een kortzichtigheid zeg, beetje sneu wel
pi_202835111
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Persoonlijk snap ik op een zeker punt goed onderbouwde maatregelen maar de basis waarop het besluit gebaseerd was om praktisch heel de middenstand en sectoren te sluiten, in wat de beste week van de afgelopen 2 jaar had kunnen worden, was natuurlijk eigenlijk wel flinterdun, en ook nog zonder het effect van de scholensluiting af te wachten.

En men zal zeker niet geneigd zijn de maatregelen af te bouwen per 15 jan, die houden we nog even gedeeltelijk aan, gewoon voor de zekerheid.

Vergaande lockdowns zouden het laatste middel moeten zijn, er zitten nog heel veel stapjes tussen die eerst gedaan hadden kunnen worden, deze lockdown zorgt er weer voor dat men sneller naar dit middel grijpt een eventuele volgende keer.
^O^
  maandag 27 december 2021 @ 11:19:09 #227
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_202835117
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Was het nioet andersom, dat het dorp ontzettend hard getroffen was en er daarna een soort van groepsimmuniteit was? Bergamo
Vo' een dorpje met een kleine 3000 inwoners in de regio Veneto.
Is nog steeds Covid vrij.
  maandag 27 december 2021 @ 11:19:33 #228
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202835127
Tempo maken, hoef ik niet naar Aachen voor mijn groene vinkje.
Tics van je petten.
pi_202835136
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:11 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind je het wel best?
pi_202835144
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een vreselijke bangmatige header. De media anno 2021 in een notendop. Angst, angst, angst!
pi_202835164
quote:
Van de zotte eigenlijk dat de medische noodzaak voor 50 minners nog steeds niet echt goed is onderbouwd en dat de meesten hem waarschijnlijk voornamelijk gaan halen omdat het moet om je QR up to date te houden. Niet omdat het medisch gezien nou heel veel toevoegt. De booster verminderd de transmissie niet enorm; helemaal bij Omicron en jongeren zelf kwamen al amper in het ziekenhuis terecht. Voor gezonde 50 minners is het imo niet proportioneel; helemaal als ze elke paar maanden een nieuwe nodig hebben.
pi_202835213
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ik begrijp ook niet waarom je vrijwillig in dat petri-schaaltje stapt.
Nou ja, dat snap ik nog wel, maar dat je achteraf gaat zeuren over de risico's die je zelf bent aangegaan is wel cringe. Opa en oma van Jerry Seinfeld zeker.
Friedman on Donahue
  maandag 27 december 2021 @ 11:24:43 #233
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202835223
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:20 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Wat een vreselijke bangmatige header. De media anno 2021 in een notendop. Angst, angst, angst!
je bent er wel gevoelig voor, lijkt wel of je in ieder nieuwsbericht angst ziet
pi_202835224
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 11:13 schreef Caland het volgende:

[..]
Augustus inderdaad en tot nu toe kent alleen boomerland Oostenrijk een boosterverplichting.
In Itali is ook een indirecte boosterverplichting. Daar verloopt de green pass na 6 maanden vanaf 1 februari.
pi_202835229
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Van de zotte eigenlijk dat de medische noodzaak voor 50 minners nog steeds niet echt goed is onderbouwd en dat de meesten hem waarschijnlijk voornamelijk gaan halen omdat het moet om je QR up to date te houden. Niet omdat het medisch gezien nou heel veel toevoegt. De booster verminderd de transmissie niet enorm; helemaal bij Omicron en jongeren zelf kwamen al amper in het ziekenhuis terecht. Voor gezonde 50 minners is het imo niet proportioneel; helemaal als ze elke paar maanden een nieuwe nodig hebben.
Ik ben benieuwd of zoiets ook ooit door gaat dringen, dat het voor 50- eigenlijk een onnodig iets is. Hou het daar gewoon vrijwillig en kap met die vinkjesdwang voor die groep.
pi_202835267
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]
In Itali is ook een indirecte boosterverplichting. Daar verloopt de green pass na 6 maanden vanaf 1 februari.
Voor de lente en zomer heb je sowieso een booster nodig wil je een vinkje hebben.
pi_202835296
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Voor de lente en zomer heb je sowieso een booster nodig wil je een vinkje hebben.
Maar voor mij betekent dit dat ik voor ik weer naar Italie ga een booster moet hebben. Ik kreeg mijn laatste prik halverwege september dus wat mij betreft is het nog nergens voor nodig, maar dit zorgt ervoor dat ik geen keuze heb.
  maandag 27 december 2021 @ 11:29:23 #238
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202835305
quote:
Misschien houden ze voor de zekerheid afstand omdat ze niet weten of jij het belangrijk vindt. Dat doe ik meestal bij vreemden, en soms levert dat inderdaad een boze blik op. Maar de intentie kan dus het tegenovergestelde zijn van wat je denkt.
pi_202835364
quote:
ziek tot het tegendeel bewezen is!
  maandag 27 december 2021 @ 11:35:05 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202835413
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar voor mij betekent dit dat ik voor ik weer naar Italie ga een booster moet hebben. Ik kreeg mijn laatste prik halverwege september dus wat mij betreft is het nog nergens voor nodig, maar dit zorgt ervoor dat ik geen keuze heb.
Controledrang van overheden. Veel mensen hebben die boosters helemaal niet per se nodig om medische redenen.
pi_202835446
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik ga ergens in juli/agustus op vakantie, zul je zien dat ik voor die tijd ook weer kan.
pi_202835472
quote:
Neem het niet persoonlijk, want het s niet persoonlijk.

Het tegenovergestelde is erger... mensen die helemaal geen afstand houden. Ik kan zelf alles goed doen maar dat soort types zijn een factor die ik niet in de hand heb.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202835497
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:49 schreef falling_away het volgende:
Ik kan er echt bijna boos om worden dat velen de nieuwe maatregelen verdedigen en het blijkbaar geen probleem vinden om op basis van gefabriceerde cijfers (want er was nog weinig duidelijk over omikron) zich nog net niet laten opsluiten in hun huis, en dat als enige in Europa.
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus
In Frankrijk zijn ze ook best voorzichtig.
Ook kinderen vanaf 5 jaar worden voor inenting opgeroepen.
En wij zijn niet opgesloten in ons huis, dt doen ze in Frankrijk, zodra de boel uit de hand loopt. Dan mag je je flat hooguit een uur per dag uit, met een papier waarop staat hoe laat je wegging en waarom.
pi_202835532
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of zoiets ook ooit door gaat dringen, dat het voor 50- eigenlijk een onnodig iets is. Hou het daar gewoon vrijwillig en kap met die vinkjesdwang voor die groep.
Ligt ook niet zo zeer aan Nederland denk ik. Ik ben blij dat Nederland 50 minners boosters willen geven, omdat ze in het buitenland en binnen de EU besloten hebben dat je er eentje nodig hebt. We zitten vast aan die boosters totdat de EU in ziet dat het voor bepaalde groepen gewoon niet proportioneel is, maar dat zie ik zelf niet gebeuren. Geen idee welke reden ze hebben om het ook aan gezonde jongeren op te blijven dringen. Heb zo m’n vermoedens, maar nergens op gebaseerd, dus dat laat ik even achterwege.
pi_202835556
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
Offtopic, maar zijn er hier ook neurologen (of artsen met iets van kennis erover) aanwezig?
Wat is er maat
pi_202835621
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ligt ook niet zo zeer aan Nederland denk ik. Ik ben blij dat Nederland 50 minners boosters willen geven, omdat ze in het buitenland en binnen de EU besloten hebben dat je er eentje nodig hebt. We zitten vast aan die boosters totdat de EU in ziet dat het voor bepaalde groepen gewoon niet proportioneel is, maar dat zie ik zelf niet gebeuren. Geen idee welke reden ze hebben om het ook aan gezonde jongeren op te blijven dringen. Heb zo m’n vermoedens, maar nergens op gebaseerd, dus dat laat ik even achterwege.
Ja vermoedens heb ik ook wel. Maar het zien verdwijnen voor 50-.... dat zie ik niet snel gebeuren.
  maandag 27 december 2021 @ 11:47:47 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202835643
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ja vermoedens heb ik ook wel. Maar het zien verdwijnen voor 50-.... dat zie ik niet snel gebeuren.
Na bijna 2 jaar zijn de risicogroepen van Covid intussen wel duidelijk, maar men blijft met een kanon op een mug schieten.
pi_202835678
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Neem het niet persoonlijk, want het s niet persoonlijk.

Het tegenovergestelde is erger... mensen die helemaal geen afstand houden. Ik kan zelf alles goed doen maar dat soort types zijn een factor die ik niet in de hand heb.
Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel dat angst voor de medemens vrij makkelijk te creren is.
  maandag 27 december 2021 @ 11:51:19 #249
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202835711
quote:

[..]
ik denk dat het toch iets te maken heeft met de tijdelijke rem op besmettelijkheid na vaccinatie al zijn daar nog geen data van betreffende omicron
pi_202835717
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Na bijna 2 jaar zijn de risicogroepen van Covid intussen wel duidelijk, maar men blijft met een kanon op een mug schieten.
Alsof ze denken dat de daadwerkelijke risico groepen er een probleem van gaan maken als ze de enige zijn die boosters nodig hebben. Dan maar uit solidariteit iedereen raken.
pi_202835726
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
twitter

Daar komen ook verschillende geluiden over.
pi_202835727
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel dat angst voor de medemens vrij makkelijk te creren is.
Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel dat voorzichtigheid snel voor angst aan wordt gezien.
pi_202835751
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik denk dat het toch iets te maken heeft met de tijdelijke rem op besmettelijkheid na vaccinatie al zijn daar nog geen data van betreffende omicron
Van wat ik heb mee gekregen is de transmissie niet zo zeer minder na zo’n booster (voor omicron), maar heel veel heb ik er niet over gelezen. De medische onderbouwing mis ik een beetje, hopelijk komt daar wat meer data of info over.
  maandag 27 december 2021 @ 11:53:24 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202835752
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:52 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
[ twitter ]
Daar komen ook verschillende geluiden over.
Wat staat hier

Ik spreek geen schnitzel
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202835755
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel dat voorzichtigheid snel voor angst aan wordt gezien.
Dubbel ironisch dat juist die lui lopen te smijten met vergelijkingen met de holocaust. Over angstbeelden creren gesproken.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 27 december 2021 @ 11:57:33 #256
498282 Scrummie
pi_202835813
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:43 schreef Oriente het volgende:

[..]
Wat is er maat
-zie dm-
pi_202835835
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:53 schreef Scrummie het volgende:
Geen neuroloog, maar wel arts op een covid cohort en voorheen ook de IC.
pi_202835923
quote:

[..]
twitter

Lees #38 t/m #41 om te leren over het nut van boosters voor de lange termijn, ongeacht je leeftijd.

Sowieso is het hele draadje interessant.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202836057
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:27 schreef popje het volgende:

[..]
Waarom zou verlengen daarvoor zorgen.
pi_202836083
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 08:27 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat zal vast ook een rol spelen
pi_202836134
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voor dat hele boosteren lijkt me ook het belangrijkste dat de groep 50+ hem goed haalt.

Daaronder verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het verder nog heel veel zoden aan de dijk zet richting de zorgdruk.
Voor mijn ouders kwam de prik te laat (AZ 10 maanden terug).
Voor mezelf is het zinloos (4 maanden geleden) en voor de kinderen die geen prik hoeven/mogen hebben er alsnog geen zak aan want alles zit alsnog dicht.
  maandag 27 december 2021 @ 12:19:59 #262
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202836199
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2021 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[ twitter ]

Lees #38 t/m #41 om te leren over het nut van boosters voor de lange termijn, ongeacht je leeftijd.

de stront die zo'n man over zich heen krijgt, niet normaal
pi_202836208
quote:
Misschien ander busje deo kopen een volgende keer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202836217
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Alsof ze denken dat de daadwerkelijke risico groepen er een probleem van gaan maken als ze de enige zijn die boosters nodig hebben. Dan maar uit solidariteit iedereen raken.
Ze willen gewoon iedereen aan de QR code hebben.
Je moet het voor 50 min wel blijven rechtlullen tegen alle logica in als dat het doel is.
pi_202836240
quote:

[..]
Inderdaad, gewoon uit voorzichtigheid ervan uitgaan dat elk medemens een virus heeft.

Het is zeker heel voorzichtig.
pi_202836328
quote:

[..]
Waren dat niet die modelberekeningen waarbij politici expliciet om de meest dramatische horrorscenario's gevraagd hebben? :')
pi_202836330
quote:

[..]
Als je buiten met een grote boog om iedereen heen loopt uit angst om besmet te raken, dan ben je niet voorzichtig maar gewoon knettergek.

Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel hoe makkelijk en snel het 'normaal' kan verschuiven en hoe schrikbarend weinig mensen het iets lijkt te interesseren.
pi_202836350
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je moet het voor 50 min wel blijven rechtlullen tegen alle logica in als dat het doel is.
Tegen welke logica in? Kleven er meer nadelen aan een booster dan voordelen? Volgens mij is nog steeds iedereen beter af mt een booster dan zonder.
I'll give you something to do
pi_202836361
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Misschien ander busje deo kopen een volgende keer.
Zelf merk ik het niet eens (meer), aangezien ik een kleurtje heb.

Moet ik gaan gokken waarom ze het doen _O-
pi_202836422
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:27 schreef galantis het volgende:

[..]
Tegen welke logica in? Kleven er meer nadelen aan een booster dan voordelen? Volgens mij is nog steeds iedereen beter af mt een booster dan zonder.
Ik denk dat als je onder de 30 bent er sowieso meer nadelen aan een booster zitten dan voordelen.

Neem alleen al het toekomstige boosterabonnement.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 12:33:33 #271
5428 crew  miss_sly
pi_202836471
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 12:26 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Als je buiten met een grote boog om iedereen heen loopt uit angst om besmet te raken, dan ben je niet voorzichtig maar gewoon knettergek.

Als ik iets geleerd heb deze pandemie dan is het wel hoe makkelijk en snel het 'normaal' kan verschuiven en hoe schrikbarend weinig mensen het iets lijkt te interesseren.
Of je geeft de ander gewoon de ruimte, omdat je niet weet hoe iemand erin staat, wat iemands risicoprofiel is, of iemand al dan niet voorzichtig wil zijn, of een besmetting gevaarlijk kan zijn.

Het is iets dat je in een samenleving doet, lijkt me. Gewoon, omdat samenleving.
pi_202836487
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Zelf merk ik het niet eens (meer), aangezien ik een kleurtje heb.

Moet ik gaan gokken waarom ze het doen _O-
Een kleurtje en een mogelijke virusdrager. Boog om je heen, handtas vast en geen oogcontact maken. Jij bent het neonbord voor de anderhalve meter samenleving. O+
Go hard or go home
pi_202836499
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik denk dat als je onder de 30 bent er sowieso meer nadelen aan een booster zitten dan voordelen.

Maar dat is geen medisch argument.
Natuurlijk heb je bij elke bijkomende prik dezelfde kans op bijwerkingen terwijl het extra beschermende effect steeds minder wordt maar kan me niet voorstellen dat dat nu - zeker met omikron - al voor zo'n grote groep het break-even punt is bereikt. Maar goed ik heb geen studies paraat die dit onderzoeken.
  maandag 27 december 2021 @ 12:35:42 #274
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202836520
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

twitter

het schijnt toch te werken
pi_202836612
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
[ twitter ]

Nou, start daar dan een mooie campagne voor op en kap met die indirecte dwang door middel van vinkjes.

En... er is nog altijd denk ik veel meer te winnen door het voor 50+ te verplichten.
  maandag 27 december 2021 @ 12:43:25 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_202836650
quote:
2s.gif Op maandag 27 december 2021 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[ twitter ]

Heel interessant draadje, bedankt!
pi_202836670
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of je geeft de ander gewoon de ruimte, omdat je niet weet hoe iemand erin staat, wat iemands risicoprofiel is, of iemand al dan niet voorzichtig wil zijn, of een besmetting gevaarlijk kan zijn.

Het is iets dat je in een samenleving doet, lijkt me. Gewoon, omdat samenleving.
Er zit natuurlijk wel een aanzienlijk verschil tussen elkaar op een normale manier de ruimte gunnen als je buiten bent, en met een grote boog om iedereen heen lopen 'want corona'.
Dat eerste gebeurde namelijk altijd al, ook voor corona. Dat tweede lijkt me absoluut geen gezonde manier om naar je medemens te kijken in een samenleving.
pi_202836679
quote:

[..]
[ twitter ]

Vraag is vooral wat de winst is voor een gezonde 50 minner ten opzichte van een gezonde 50 minner die enkel de basis vaccinatie heeft (2 prikken). Nu wordt het vergeleken met mensen die zelfs de basis vaccinatie niet hebben gehaald.
pi_202836687
quote:

[..]
[ twitter ]

Opvallend dat er niet-gevaccineerden staat ipv niet-geboosterden.
pi_202836694
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 11:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus
In Frankrijk zijn ze ook best voorzichtig.
Ook kinderen vanaf 5 jaar worden voor inenting opgeroepen.
En wij zijn niet opgesloten in ons huis, dt doen ze in Frankrijk, zodra de boel uit de hand loopt. Dan mag je je flat hooguit een uur per dag uit, met een papier waarop staat hoe laat je wegging en waarom.
Best voorzichtig is wel wat anders dan alles sluiten he. Wij waren hier ook voorzichtig voor 18 december en dat was voldoende.
Alpha kenny one
pi_202836709
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Opvallend dat er niet-gevaccineerden staat ipv niet-geboosterden.
Omdat anders zijn argument helemaal weg valt, als je het zou vergelijken met mensen die wel gevaccineerd zijn, maar geen booster hebben gehad :)
pi_202836712
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:34 schreef Noek het volgende:

[..]
Een kleurtje en een mogelijke virusdrager. Boog om je heen, handtas vast en geen oogcontact maken. Jij bent het neonbord voor de anderhalve meter samenleving. O+
Voor de zekerheid mag hij alleen gescheiden en achterin de bus meereizen.
pi_202836739
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 12:26 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Het zal je allemaal maar zo enorm bezig houden. De 1 houdt geen afstand de ander wel. Ik kan me andere dingen voorstellen waar ik me wl druk om zou kunnen maken.
  maandag 27 december 2021 @ 12:49:44 #284
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202836748
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nou, start daar dan een mooie campagne voor op en kap met die indirecte dwang door middel van vinkjes.

En... er is nog altijd denk ik veel meer te winnen door het voor 50+ te verplichten.
Dat het voor 50+ urgenter is helemaal mee eens maar verplichting ben ik niet ook niet voor, niet zozeer om die non vaxxers maar meer omdat het ook mij beperkt als gevaccineerde.

Zonder verplichting kom je dan weer terecht in een indirecte vorm van dwang/drang om het toch te nemen met zoiets als 2G, ook niet goed maar van de 2 opties wel de minst kwade denk ik.
pi_202836788
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:49 schreef Questular het volgende:

[..]
Het zal je allemaal maar zo enorm bezig houden. De 1 houdt geen afstand de ander wel. Ik kan me andere dingen voorstellen waar ik me wl druk om zou kunnen maken.
Wat n persoon doet boeit inderdaad helemaal niks. Maar de algemene trends qua gedrag van mensen in de samenleving is zeker wel belangrijk en iets om in de gaten te houden.

Als straks half Nederland niet meer in de buurt van een vreemd persoon durft te komen is dat wel een dingetje.
Je ziet nu al perfect hoe erg het gedrag en de mindset van mensen de afgelopen 2 jaar is verandert. Wat er 'normaal' wordt gevonden verandert, en dat is in veel gevallen absoluut niet positief.
pi_202836791
https://www.nu.nl/muziek/(...)merrie-eindigde.html

Mooi chronologisch stuk over een voorbeeld van hoe de evenementenbranche in het afgelopen jaar murw werd gebeukt. Van wanhoop naar hoop en weer terug.
quote:
Mark Rutte spreekt het verlossende woord uit op de persconferentie van 26 juli. "De maatregelen met betrekking tot de evenementen worden van 13 augustus verlengd tot 1 september", zegt hij bijna terloops.

Een wrange opluchting daalt over me neer. Zo moet een onverdoofd gecastreerd varkentje zich voelen, als hij door de 'politiek' tot worst gedraaid wordt.
Dat je al zo ver bent dat je dit een opluchting kan noemen ;(
  maandag 27 december 2021 @ 12:53:12 #287
445514 DonDruiper
pi_202836808
Ik sta nu in de rij met nog 100 anderen om iets op te haken bij de media markt.

Werkt echt fantastisch die winkelsluiting
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202836834
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat het voor 50+ urgenter is helemaal mee eens maar verplichting ben ik niet ook niet voor, niet zozeer om die non vaxxers maar meer omdat het ook mij beperkt als gevaccineerde.

Zonder verplichting kom je dan weer terecht in een indirecte vorm van dwang/drang om het toch te nemen met zoiets als 2G, ook niet goed maar van de 2 opties wel de minst kwade denk ik.
Doe dan gewoon 2G voor 50+, daar is de winst te behalen, en ga niet hele groepen er mee lastig vallen onder het mom van solidariteit.
pi_202836835
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:53 schreef DonDruiper het volgende:
Ik sta nu in de rij met nog 100 anderen om iets op te haken bij de media markt.

Werkt echt fantastisch die winkelsluiting
Je had ook lekker in de ochtend moeten gaan. Vorige week vrijdag mijn xbox opgehaald in de ochtend en toen was er amper iemand.
  maandag 27 december 2021 @ 12:54:37 #290
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202836843
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 12:44 schreef Pistolero het volgende:
Er zit natuurlijk wel een aanzienlijk verschil tussen elkaar op een normale manier de ruimte gunnen als je buiten bent, en met een grote boog om iedereen heen lopen 'want corona'.
Dat eerste gebeurde namelijk altijd al, ook voor corona. Dat tweede lijkt me absoluut geen gezonde manier om naar je medemens te kijken in een samenleving.
Het komt natuurlijk ook omdat in overheidscommunicatie geen duidelijk verschil wordt gemaakt tussen binnen en buiten. Het is momenteel zelfs strafbaar buiten met twee gezinnen te wandelen, maar samen binnen ganzenborden mag wel.

Mensen moeten praktisch in het gezicht geniest of gehoest worden om elkaar buiten te besmetten, terwijl je binnen alleen gedurende langere tijd elkaars lucht hoeft te delen. Er wordt reclame gemaakt voor smetvrees en het slaat aan. Maar goed, als die mensen gewoon behoefte hebben aan controle over iets dat niet goed te controleren is, dan mogen ze van mij een symbolische ik-ken-jou-niet rondje om ons heen lopen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202836855
Hier in de buurt heb je van die kekke busjes die thuis dingen afleveren, wordt tijd dat de rest van Nederland ook deze luxe leert kennen.
pi_202836877
Wat zijn "busjes"? Is dat zoals de hondekar van de melkboer?
  maandag 27 december 2021 @ 12:56:36 #293
445514 DonDruiper
pi_202836882
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:55 schreef Questular het volgende:
Hier in de buurt heb je van die kekke busjes die thuis dingen afleveren, wordt tijd dat de rest van Nederland ook deze luxe leert kennen.
Ja dan heb ik het pas morgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 27 december 2021 @ 13:00:36 #294
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202836941
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Doe dan gewoon 2G voor 50+, daar is de winst te behalen, en ga niet hele groepen er mee lastig vallen onder het mom van solidariteit.
Ik ben zelf 50+ en had zelfs een lockdown voor alleen 50+ niet zo'n probleem gevonden, tenminste met een einddatum dan, je moet wel uitzicht houden op :) maar ik weet niet of hier politiek draagvlak voor zou zijn en dat is sowieso het probleem met alle maatregelen, mensen voelen zich heel snel benadeeld dus wordt het allemaal op 1 grote hoop gegooid.
pi_202837023
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik ben zelf 50+ en had zelfs een lockdown voor alleen 50+ niet zo'n probleem gevonden, tenminste met een einddatum dan, je moet wel uitzicht houden op :) maar ik weet niet of hier politiek draagvlak voor zou zijn en dat is sowieso het probleem met alle maatregelen, mensen voelen zich heel snel benadeeld dus wordt het allemaal op 1 grote hoop gegooid.
Ik treed over niet al te lange tijd toe tot het gilde der 50+'ers... en beperkende maatregelen voor bv. 50+ had inderdaad best gekund. Maar iets specifiek voor 50+, dat is een no go area.
  maandag 27 december 2021 @ 13:11:24 #296
131800 Tarado
cap de fusca
pi_202837068
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik treed over niet al te lange tijd toe tot het gilde der 50+'ers... en beperkende maatregelen voor bv. 50+ had inderdaad best gekunt. Maar iets specifiek voor 50+, dat is een no go area.
ik begrijp uberhaupt niet dat er nog 50plussers zijn die zich niet hebben laten vaccineren, maar de IC's liggen er blijkbaar vol mee, vrijheid blijheid al zal dat laatste voor hen wat minder zijn
  maandag 27 december 2021 @ 13:12:31 #297
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202837092
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik begrijp uberhaupt niet dat er nog 50plussers zijn die zich niet hebben laten vaccineren, maar de IC's liggen er blijkbaar vol mee, vrijheid blijheid al zal dat laatste voor hen wat minder zijn
Vrijheid is ook wel minder hoor, gentubeerd op je buik.

Maar hee ze hebben wel principes :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202837125
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 12:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
12+
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:15:24 #299
5428 crew  miss_sly
pi_202837159
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 13:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik treed over niet al te lange tijd toe tot het gilde der 50+'ers... en beperkende maatregelen voor bv. 50+ had inderdaad best gekund. Maar iets specifiek voor 50+, dat is een no go area.
Op zich had het wel gekund, maar het is denk ik niet heel erg sluitend. Veel 50+'ers hebben bijvoorbeeld schoolgaande kinderen. Doen werk dat niet thuis kan, zoals zorg en onderwijs. Dus hoe ga je dat in de praktijk doen?
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 13:16:44 #300
5428 crew  miss_sly
pi_202837173
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2021 12:44 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik denk dat je schromelijk overdrijft. Ik herken het ook echt niet in mijn omgeving, maar dat ligt dan misschien aan mijn omgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')